50.82M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎥#فیلم
✳️تلاوتی از قاری بینالمللی کشورمان آقای حامد شاکرنژاد
📖آیاتی از سوره مبارکه فاطر و ضحیٰ
⏲مدت زمان : ۱۷:۳۷
؛*┄┄┄┅═✧❁💠🌹💠❁✧═┅┄┄┄*
کانـال قـرآنـی نـغـمـههـای بـهـشـتـی
🆔 @Naghmehaye_Beheshti
4_507651510750938275.mp3
2.48M
#اذان
🕌اذان زیبای قاری پیشکسوت کشورمان استاد سیدمرتضی ساداتفاطمی
⏰مدتزمان: ۵:۰۹
🎶این اذان در مقام «رست» اجرا شده است.
؛*┄┄┄┅═✧❁💠❁✧═┅┄┄┄*
کانـال قـرآنـی نـغـمـههـای بـهـشـتـی
🆔 @Naghmehaye_Beheshti
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥#فیلم
✳️فرازی فوقالعاده زیبا و بدیع از استاد دکتر احمد احمد نعینع
📖سوره مبارکه انبیاء
🎼مقام : «نهاوند»
⏰مدت زمان : ٠٠:۴۲
؛*┄┄┄┅═✧❁💠🌹💠❁✧═┅┄┄┄*
کانـال قـرآنـی نـغـمـههـای بـهـشـتـی
🆔 @Naghmehaye_Beheshti
تجوید 6 (Trimmed).mp3
12.4M
📒#آموزش_تجوید
❇️استاد سیدمحسن موسویبلده
📌جلسه ششم
🔖موضوع: نحوه ابتداء به همزه وصل
⏱مدت زمان : ۱۷:۱۳
؛*┄┄┄┅═✧❁💠❁✧═┅┄┄┄*
کانـال قـرآنـی نـغـمـههـای بـهـشـتـی
🆔 @Naghmehaye_Beheshti
16.91M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎥#فیلم
🕋ابتهال زیبای«یَا بَارِئَ الکَوْن» از مبتهل مشهور مصری استاد نصرالدّین طوبار
🕰مدت زمان تقریبی : ۹ دقیقه
؛*┄┄┄┅═✧❁💠🌹💠❁✧═┅┄┄┄*
کانـال قـرآنـی نـغـمـههـای بـهـشـتـی
🆔 @Naghmehaye_Beheshti
4_507651510750938665.mp3
10.92M
🔸#آموزش_ترتیلخوانی
❇️استاد احمد ابوالقاسمی
📌جلسه دوم
⏱مدت زمان : ۲۲:۴۵
؛*┄┄┄┅═✧❁💠❁✧═┅┄┄┄*
کانـال قـرآنـی نـغـمـههـای بـهـشـتـی
🆔 @Naghmehaye_Beheshti
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥#فیلم
❇️فرازی ترکیبی و فوقالعاده زیبا از استاد محمود شحاتمحمدانور فرزند کوچک استاد شحاتمحمدانور بزرگ
✅ترکیب «بیات» + «کُـــــــــرد»
📖سوره مبارکه ابراهیم (ع)
🏠 اجراء شده در لندن
⏲مدت زمان : ۴۵ ثانیه
🖲 تلاوت کامل بهزودی إنشاءاللّٰه ...
؛*┄┄┄┅═✧❁💠🌹💠❁✧═┅┄┄┄*
کانـال قـرآنـی نـغـمـههـای بـهـشـتـی
🆔 @Naghmehaye_Beheshti
4_507651510750937957.mp3
23.66M
#تلاوت_صوتی
🎙تلاوتی ناب و زیبـا از استاد محمد عبدالعزیز حصّـان
📖سوره مبارکه رحمـٰن ، آیات اوّل تا آخر
⏲مدت زمان تلاوت : ۴۹:۱۷
؛*┄┄┄┅═✧❁💠❁✧═┅┄┄┄*
کانـال قـرآنـی نـغـمـههـای بـهـشـتـی
🆔 @Naghmehaye_Beheshti
4_507651510750938015.mp3
28.61M
#کارشناسیوتحلیلسبک
🎤بیان زندگینامه و تحلیل سبک تلاوتهای
«استاد محمد عبدالعزیز حصّـان»
📔توسط کارشناسان خبره کشورمان:
1⃣فایل اوّل:
🔸استاد غلامرضا شاهمیوه
2⃣فایل دوم:
🔸استاد احمد ابوالقاسمی
🔸استاد سید امین میرزایی و ...
؛*┄┄┄┅═✧❁💠❁✧═┅┄┄┄*
کانـال قـرآنـی نـغـمـههـای بـهـشـتـی
🆔 @Naghmehaye_Beheshti
نـغـمـههـای بـهـشـتـی
🎼🎼🎼🎼🎼🎼🎼🎼🎼🎼🎼🎼 ❇️ درس دوم ❇️ 💠آشنایی با مقامات ♦️قسمت اوّل 🎼 مقام بيات 💢 درخصوص معنای لغوی اين م
مقامات شحات - بیات.mp3
21.62M
#آموزش_شنیداری
👂🏻آموزش شـنـیـداری مقامات قرآنی
✳️با صدای ملـکالنّـغـم، استاد شـحـاتمـحـمـدانـور رحِمَـهُالـلّٰـه
📌قسمت اوّل: مشهورترین تلاوتهای استاد شحات در مقام «بیات» به مدّت ۱۲٠ دقیقه
🗃جمع آوری و تدوین توسّط قاری شهید حاج محسن حاجیحسنیکارگر رضواناللّٰهعلیه
؛*┄┄┄┅═✧❁💠❁✧═┅┄┄┄*
کانـال قـرآنـی نـغـمـههـای بـهـشـتـی
🆔 @Naghmehaye_Beheshti
🌅#آلبوم_تصاویر
📸چند تصویر کمتر دیدهشده از
استاد مـحـمـد عـبـدالعـزیـز حـصّـان
؛*┄┄┄┅═✧❁💠🌹💠❁✧═┅┄┄┄*
کانـال قـرآنـی نـغـمـههـای بـهـشـتـی
🆔 @Naghmehaye_Beheshti
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥#فیلم
#یکفراز_یکنفس
❇️فرازی زیبا و پر شور از قاری بینالمللی کشورمان استاد حاج احمد ابوالقاسمی
📖 سوره مبارکه بقره، آیه ۲۸۵
⏰ مدت زمان: ٠٠:۲۵
؛*┄┄┄┅═✧❁💠🌹💠❁✧═┅┄┄┄*
کانـال قـرآنـی نـغـمـههـای بـهـشـتـی
🆔 @Naghmehaye_Beheshti
🎼🎼🎼🎼🎼🎼🎼🎼🎼🎼
❇️ درس سوم ❇️
💠آشنایی با مقامات
🔴قسمت دوم
🎼 مقام رست
💠 معنای لغوی : رست یا راست به معنی حقیقت و درستی به کار می رود.
رست کلمهای تازی است به معنای مستقیم. این مقام در مغرب به اسم «استهلال» شناخته میشود.
💠 گستردگی و پیشینه : این مقام در تمامی بلاد مسلمین کاربرد داشته و دارد عدهای معتقدند که این مقام از دیرباز ماهیت و حقیقت خود را حفظ کرده و تا به امروز پابرجا مانده است. در قرون وسطی این مقام به عنوان اوّلین و اصلیترین مقامات موسیقی بوده و امروزه اعراب آن را در جایگاه دوم بعد از بیات قرار دادهاند و لقب «أب النّغمات یا پدر نغمات» و در پارهای از موارد نام «مَلِکالنّغمات» را به خود گرفته است.
عدّهای از اساتید لحن، قدمت این مقام را به زمان حضرت آدم (ع) میدانند و میگویند. رست نالهٔ انسانی است که دست از همه چیز برای بهشت شسته است.
این مقام پس از بیات از جمله وسیعترین و گستردهترین مقامات است آن چنان که بسیاری از قراء زیربنای قرائت خود را به صورت مبسوط خوانی بر آن استوار نمودهاند. این مقام کلید ورود به سایر مقامات و الحان است.
نغمهٔ رست در موسیقی ایرانی نیز به عنوان یکی از دستگاههای هفتگانه و اصلی مطرح است.
💠 کیفیت آهنگ : این مقام از جمله مقامهای زیبا اصلی و با صلابت عرب است و براساس یکی از امثال عربی «إذَا طَالَ لَیْلُکَ فَالرّست» یعنی در شب به این مقام سفارش شده است.
همچنین حالت وقار، متانت و بیانگری در آن مشاهده میگردد و بسیار مناسب قرائات مجلسی است.
💠 تطبیق این مقام با مضامین آیات:
این نغمه از نظر لحنی حالتی ضربی داشته و تحکّم و تأکید و القاء امر را متصوّر میگرداند. به این خاطر غالب آیاتی که دارای تاکید، تحکّم، امر، تضرع، درخواست، ادعیه، توبه، انابه» است در آن تلاوت میگردد. این مقام حالتی شبیه به اشاره به نزدیک و ضمیر این دارد.
همچنین این مقام در آیات «توحید، اسماء و صفات الهی، نشانههای الهی، نبوت عامه، عقاید، احکام و عبادات، مورد استفاده قرار میگیرد.
💠 تأثیرات : از جمله تأثیرات این مقام برانگیخته شدن حس مردانگی و جسارت و حرکت به سوی کشف حقیقت در شنونده است. و زیرشاخههای آن نیز تأثیراتی نظیر آغاز بهار یا حقیقت روایت سرگذشت انسانهای حقیقتجو و ایجاد تصویری زیبا از حقیقت و درستی در ذهن شنونده ایجاد میکند.
💠 جایگاه إجراء : بصورت حرفه ای و کلاسیک، این مقام پس از مقام بیات، نهاوند، عجم و سهگاه ارائه میگردد ولی با گستردگی ای که دارد در هر موقعیتی از قرائت قابل اجراء میباشد.
💠 گوشهها و نغمههای فرعی : نغمات فرعی رست عبارتند از «سوزناک، نوروز، دلنشین، اصفهان، ماهور، سازگار، رهاوی، سوز، دارا، نیشابورک و پگاه»
💠 قاریان برتر در مقام رست: از اساتیدی که در این مقام شهرت بیشتری دارند میتوان به اساتیدی چون راغب مصطفی غلوش، مصطفی اسماعیل، محمد رفعت، حصّان، شعشاعی، صیّاد و متولّی عبدالعال اشاره کرد.