هدایت شده از قاصدک
🔴 فروشِ ملزومات حجاب ب قیمت عمده😍
🧕تا کی میخوای از این مغازه به اون مغازه
دنبال عباهایِ قیمت مناسبُ شیک بگردی!🤩
💁♀یکی از پرطرفدارترین فروشگاههایِ حجاب
اینجاس خیلی از خانومای محجبه قبولش دارن
تموم جنساشون زیر قیمت بازاره 👇😎
https://eitaa.com/joinchat/223346877C929d3d2345
🌀عبا و مانتوهایِ پاییزیش محشره ☝️💁♀
🌀دو شعبه حضوری در کرج 🛍
دل دل نکن بزن لینکو تخفیف ویژه برا تازه ورودیا🥳
💠« قناعت در مادیات؛ عامل عزت نفس»
🔆 «كَفَى بِالْقَنَاعَةِ مُلْكاً»
🔆 *«قناعت برای سلطنت انسان کافی است.»*
📘 نهج البلاغه، حکمت ۲۲۹
✍🏼 منظور از این سلطنت قدرت است؛ قدرت تسلط بر نفس خویش، قدرت تأثیرگذاری صحیح بر دیگران، قدرت تغییر قلوب و... که لازمۀ همۀ این امور قناعت در مادیات است.
🔶🔸 قناعت به دو معناست:
🔸 اول اینکه چشم ما به دنبال مال و ثروت دیگران نباشد؛
🔸دوم اینکه از دارایی خود لذت ببریم.
✅ در باطنِ قناعت لذت وجود دارد. فرد قانع از همان میزان مادیاتی که دارد لذت میبرد.
◀️ *البته که در «معنویات» به هیچ عنوان نباید قناعت وجود داشته باشد.
❇️ عالم ماده محدود است؛ به همین جهت ممکن است انسانها در امور مادی مانع یکدیگر شوند؛ اما در امور معنوی هیچکس مزاحم دریافت دیگری نیست؛ چون معنویانت نامحدود و بیکراناند.
✅ #قناعت تنها بهمعنای قطع طمع نیست، بلکه بهمعنای احساس گوارا بودن مادیات است.
🔶 @Nahj_Et
نهج البلاغه
💠جملاتی درباره طلحه قال امیرالمومنین علیهالسلام: قَدْ کُنْتُ وَ مَا أُهَدَّدُ بِالْحَرْبِ، وَ لاَ
🍃حضرت امیرالمومنین علیهالسلام پس از اشاره به تهدیدات طلحه و زبیر و بیان نمودن نیّات شوم این دو نفر، در ادامه سخن، طلحه را در افکار عمومى به محاکمه کشیده و مىفرماید: «این که طلحه براى خون خواهى عثمان قیام کرد هرگز در ادعاى خود صادق نبود اگر صداقت میداشت به خدا سوگند، او مىبایست در مورد عثمان یکى از سه کار را انجام مىداد، ولى نکرد (نخست این که) اگر فرزند عفان (یعنى عثمان) ستمکار بود (چنان که او مى اندیشید) سزاوار بود که با قاتلان او همکارى کند و با یارانش مبارزه نماید و اگر او مظلوم بود سزاوار بود از قتل او جلوگیرى کند و براى کارهایش عذرهاى موجهى ارائه دهد و اگر در میان دو امر شک و تردید داشت خوب بود کناره گیرى مىکرد و به گوشهاى مىرفت و مردم را با او تنها مىگذاشت»
سپس مىفرماید: «ولى او هیچ کدام از این سه را انجام نداد و به کارى دست زد که دلیل روشنى بر آن نبود و عذرهاى ناموجهى براى کار خود آورد (نخست بر ضد او قیام کرد سپس به خونخواهى او برخاست)»
امام(علیه السلام) با این دلیل روشن منطقى از روى توطئه و دروغ طلحه پرده بر مىدارد و نشان مىدهد که او یک سیاست باز دروغگو است که نان را به نرخ روز مىخورد! چرا که وضع او در برابر عثمان (مطابق حصر عقلى) ممکن نبود، از این سه حالت بیرون باشد: یا او را ظالم مى دانست یا مظلوم یا در شک و تردید بود; و هر یک از این ها بر خورد مناسبى را مىطلبد; ولى او یک روز در پشت صحنه، مردم را بر قتل عثمان تحریک مىکرد و بعد از قتل عثمان، بلافاصله در مقام دفاع از او برآمد و به خونخواهى او پرداخت.
🍃این است راه و رسم سیاست بازان حرفهاى مکّار که گاه در یک روز مسیر خود را ۱۸۰ درجه تغییر مىدهند!! برنامه معاویه در این ماجرا (هر چند دور بود) نیز چندان تفاوتى با «طلحه» نداشت.
او هم دست روى دست گذاشت تا «عثمان» کشته شود و بعد به خونخواهى او پرداخت.
آنها در واقع به قتل عثمان راضى بودند تا جاده براى خلافت آنها هموار گردد و از این کلاه، نمدى براى خود تهیه کنند.
📝نکاتی در شرح خطبه ۱۷۴ «قسمت دوم»:
🔶 @Nahj_Et
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 کشیش مسیحی: امید دارم که شفاعت حضرت زهرا سلام الله علیها در روز قیامت شامل من هم بشود.
🔶 @Nahj_Et
10.98M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🖤 عصمت فاطمی🖤
🎙 حضرت آیت الله العظمی جوادی آملی حفظهالله
🔶 @Nahj_Et
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
📒 آنان که سخن و سکوتشان، نشان از علم و منطقشان دارد
📌 نهجالبلاغه/ خطبه147/ قسمت23 از 23 قسمت
🎤صوتی استاد مفسر دکتر#محمدعلی_انصاری
#خطبه_147
🔶 @Nahj_Et
‼️فضای مجازی، و خبر تلخی که باید هشیارمان کند
⚠️پیشاپیش از انتشار این خبر عذرخواهی می کنم
▪️خبر شوکه کننده بود: «بعد از دعوای مجازی یک دختر و پسر دانشجو، پسر با همدستی دوستانش دختر را ربوده، به صورت گروهی او را هتک حرمت می کنند، و ظاهرا فیلمش را هم در فضای مجازی منتشر می کنند. بعد از این ماجرا، دختر اقدام به خودکشی کرده و به زندگی خود پایان می دهد».
▪️اینگونه خبرهای تلخ باید زنگ هشداری باشد برای دو گروه:
▫️ اول، نوجوانان و جوانان، که بدانند شبکه های اجتماعی به رغم جذابیتی که دارد، فضایی بسیار لغزنده است، به گونه ای که کارهای به ظاهر کوچکی چون کل کل یا شوخی کردن با دیگران، یا توهین به افراد یا قومیت شان، مثل یک گلوله برفی با هر کلیک بزرگ و بزرگ تر می شود و آنان را در معرض خطرات و آسیب های غیرقابل جبران قرار می دهد.
▫️دوم، برای بزرگترها، اعم از والدین و نهادهای آموزشی و تبلیغی، که بدانند بایستی آموزش سواد رسانه ای و تربیت اخلاقی نسل جوان را برای استفاده درست از فضای مجازی جدی تر بگیرند.
📌بگذریم که باآمدن هوش مصنوعی، این کار اهمیت و ضرورت و فوریت بیشتری پیدا کرده است.
حسینعلی رحمتی
۱۱ آذر ۱۴۰۳
💥«اندکی اندیشه» ضرر ندارد
2.mp3
22.38M
📒10780- مجموعه قسمتهای 12 تا 23 خطبه 147 نهج البلاغه
🎤صوتی استاد مفسر دکترمحمدعلی انصاری
⏰ مدت: 1:01:26
💾 حجم: 21.3 MB
🔶 @Nahj_Et
سوء استفاده نکردن از پست و مقام
▫️وَإِنَّ عَمَلَکَ لَيْسَ لَکَ بِطُعْمَة وَلَکِنَّهُ فِي عُنُقِکَ أَمَانَةٌ، وَأَنْتَ مُسْتَرْعًى لِمَنْ فَوْقَکَ
🟠فرماندارى تو براى تو وسيله آب و نان نيست، بلکه امانتى است در گردنت و تو از سوى مافوق خود تحت مراقبت هستى
✍تعبير بالا بيانگر ديدگاه اسلام درباره پست ها و منصب هاى حکومتى است. از ديدگاه اسلام رييس حکومت، وزرا، استان داران و فرماندهان، تنها امانت دارانى هستند که امانت جامعه اسلامى از سوى خداوند به آنها سپرده شده و نبايد آن را وسيله برترى جويى و تحصيل منافع شخصى کنند; بلکه بايد مانند هر امانت دار امين از آن مراقبت به عمل آورده و سالم به دست اهلش بسپارند.
در تفسير آيه شريفه إِنَّ اللهَ يَأْمُرُکُمْ أَنْ تُؤَدُّوا الاَْمَانَاتِ إِلَى أَهْلِهَا در روايات متعدّدى آمده که اين امانت همان ولايت (و حکومت واليان صالح) است.
البتّه اين تفسير به آن معنا نيست که مفهوم آيه منحصر در امر حکومت و امامت باشد، بلکه يکى از مصاديق بارز و مهم آن است.
📘#نامه_5
🔶 @Nahj_Et