eitaa logo
نهج البلاغه
36.6هزار دنبال‌کننده
7.1هزار عکس
2.9هزار ویدیو
63 فایل
🔹تبادل و تبلیغ ⬅️ کانون تبلیغاتی قاصدک @ghaasedak 🔴تبادل نظر
مشاهده در ایتا
دانلود
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
۹ خرداد ۱۴۰۱
🍀میلاد بانوی مهر و وفا، 🌺حضرت معصومه سلام الله علیها و روز دختر و ولادت هشتمین اختر تابناک آسمان امامت و ولایت، 🌺امام رضا علیه السلام پیشاپیش مبارک باد💐 ✅به مناسبت فرارسیدن دهه با سعادت ، از 10خردادماه لغایت 22خردادماه1401 زیر برای همراهان ایتا در نظر گرفته شده است: 1️⃣ جایگاه دوم تبلیغات(قسمت داغ ها و بیو گروه ها) با پرداخت هزینه 3 تبلیغ(1050000تومان) میتوانید 4 تبلیغ(به ارزش 1400000تومان) برای خود ثبت کنید 🔅مدت زمان درج تبلیغات حداکثر در بازه یک ماهه می باشد. 2️⃣ جایگاه یک(سنجاق صفحه اصلی ایتا) انتخاب یکی از دو روش زیر: 1-استفاده از تخفیف 20درصدی در ثبت تبلیغ جایگاه یک 2-استفاده از 30درصد بازدید بیشتر در تبلیغات ثبت شده ⚠️ با توجه به محدودیت تبلیغات روزانه در هر دو جایگاه، اولویت با کاربرانی است که زودتر اقدام به ثبت سفارش کنند. ◀️ ثبت سفارش از طریق ای دی 🔻 @admin_et با احترام تبلیغات ایتا🌹 https://eitaa.com/joinchat/2170355714C075b9baf85
۹ خرداد ۱۴۰۱
نهج البلاغه
💠🔹امام در اين نامۀ كوتاه و پر معنا به فرماندهان لشكرش هشدار مى‌دهد و عوامل زوال امت‌هاى پيشين را ب
💠ادامه نامه ۷۹ 🔹ديگر اينكه چون اُمرا و زمامداران براى رسيدن به اهدافشان از طريق باطل و نادرست وارد شوند مردم نيز به حكم «اَلنّٰاسُ‌ عَلىٰ‌ دينِ‌ مُلُوكِهِمْ‌» به آنان اقتدا كرده و در مسائل مربوط به رابطۀ آنها با حكومت و رابطۀ خودشان با يكدگر به‌سوى باطل مى‌روند و تمام روابط اجتماعى به خود شكل باطل مى‌گيرد و از آنجا كه باطل بيراهه است و انسان را به پرتگاه سوق مى‌دهد، جامعه رو به فنا مى‌رود. اما اگر زمامداران حق را به حقدار، خواه قوى باشد يا ضعيف برسانند و براى رسيدن به اهدافشان راه صحيح پيش گيرند نه رشوه‌خوارى و فساد، جامعه را فرا مى‌گيرد و نه رابطه‌هاى مردم با حكومت و با خودشان در مسير باطل مى‌افتد. جامعه نيز امن و امان مى‌شود و در مسير پيشرفت و ترقى قرار خواهد گرفت. نمونۀ اين مطلب را نه تنها در زندگانى پيشينيان همچون فراعنه و نمروديان مشاهده مى‌كنيم كه در عصر خود نيز همين مطلب را با چشم در روابط ميان كشورها ملاحظه مى‌كنيم 🔶 @Nahj_Et
۹ خرداد ۱۴۰۱
شرح حکمت ۱۱۳ ارزشهای والای اخلاقی بخش ۱۳ حیاء (۱).mp3
3.87M
🌹سلسله جلسات درسهای نهج البلاغه 📒 3⃣1⃣ ⭕️ ارزشهاى والاى اخلاقى (حیاء) {بخش اول} 🎙حجت الاسلام 🔶 @Nahj_Et
۹ خرداد ۱۴۰۱
🔶 انسان شناسی ♻️ وَ قَالَ علی ( علیه السلام ) : إِذَا کَانَ فِی رَجُلٍ خَلَّةٌ رَائِقَةٌ فَانْتَظِرُوا أَخَوَاتِهَا . ♻️و درود خدا بر او فرمود: اگر در کسی خصلتی شگفت دیدید، همانند آن را انتظار کشید. 📚 نهج البلاغه 🔶 @Nahj_Et
۹ خرداد ۱۴۰۱
17.34M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎥بیانات حضرت آیت الله العظمی جوادی آملی «فرازهایی از تفسیر کلمات حکیمانه امیر المؤمنین سلام الله علیه» 🖌به طرز مهربانانه و مودبانه و...با مردم زندگی کنید. شماره 10 🔶 @Nahj_Et
۹ خرداد ۱۴۰۱
💠🔹مسئلۀ حسن ظن و سوء ظن در اسلام از مسائل بسيار مهم است كه در آيات و روايات بازتاب گسترده‌اى دارد. البته اصل بر حسن ظن مسلمانان نسبت به يكديگر است؛ ولى اين اصل استثنايى هم دارد كه امام عليه السلام در جملۀ بالا به آن اشاره كرده، مى‌فرمايد: «هنگامى كه صلاح و نيكى بر زمان و اهلش ظاهر گردد اگر كسى در اين حال گمان بد به ديگرى برد كه از او گناهى ظاهر نشده به او ستم كرده است و هنگامى كه فساد بر زمان و اهلش مستولى گردد هر كس گمان خوب به ديگرى ببرد خود را فريب داده است»؛ (إِذَا اسْتَوْلَى الصَّلَاحُ‌ عَلَى الزَّمَانِ‌ وَ أَهْلِهِ‌، ثُمَّ‌ أَسَاءَ‌ رَجُلٌ‌ الظَّنَّ‌ بِرَجُلٍ‌ لَمْ‌ تَظْهَرْ مِنْهُ‌ حَوْبَةٌ‌ فَقَدْ ظَلَمَ‌! وَ إِذَا اسْتَوْلَى الْفَسَادُ عَلَى الزَّمَانِ‌ وَ أَهْلِهِ‌، فَأَحْسَنَ‌ رَجُلٌ‌ الظَّنَّ‌ بِرَجُلٍ‌ فَقَدْ غَرَّرَ) . همان گونه كه گفتيم، اصل در جامعۀ اسلامى بر حسن ظن است، چنان كه در سورۀ «حجرات» آيۀ 12 مى‌خوانيم: ««يٰا أَيُّهَا اَلَّذِينَ‌ آمَنُوا اِجْتَنِبُوا كَثِيراً مِنَ‌ اَلظَّنِّ‌ إِنَّ‌ بَعْضَ‌ اَلظَّنِّ‌ إِثْمٌ‌»؛ اى كسانى كه ايمان آورده‌ايد از بسيارى از گمان‌ها بپرهيزيد چرا كه بعضى از آنها گناه است». در روايات اسلامى نيز تأكيد شده كه كار برادر مسلمانت را حمل بر صحت كن و از سوء ظن بپرهيز؛ 🔶 @Nahj_Et
۹ خرداد ۱۴۰۱
💠🔹امام عليه السلام در اين گفتار حكيمانه اشاره به آثار محبت و دوستى با مردم كرده مى‌فرمايد: «اظهار محبت و دوستى با مردم نيمى از عقل است»؛ (التَّوَدُّدُ نِصْفُ‌ الْعَقْلِ‌) . تعبير به «نيمى از عقل» اشاره به اين است كه كارى است فوق العاده عاقلانه و منظور از «تودد» اين است كه كارهايى انجام دهد كه نشانۀ كمال محبت و دوستى باشد؛ در مشكلات به يارى آنها بشتابد و در برابر كارهاى ناروا به هنگام قدرت به جاى انتقام‌جويى عفو كند و با چهرۀ گشاده با مردم روبه‌رو شود، در برابر آنها تواضع كند، سخنان آنها را بشنود و به آنها احترام بگذارد. مجموعۀ اين امور و مانند آن را «تودد» مى‌گويند كه آثار فراوانى دارد از جمله: دوستان زيادى در سايۀ تودد براى انسان پيدا مى‌شوند، اگر اهل كسب و تجارت باشد مشتريان او فراوان مى‌گردند و اگر مدير تشكيلاتى باشد افرادى كه در زيرمجموعۀ او هستند به او عشق مى‌ورزند و وظايف خود را به خوبى انجام مى‌دهند، چنانچه فرماندۀ لشگرى باشد افراد لشگر او سر بر فرمان او خواهند بود، 🔶 @Nahj_Et
۹ خرداد ۱۴۰۱
💠 امام علی علیه السلام به جابر بن عبدالله انصارى چنين فرمود : اى جابر! قوام و استوارى دين و دنيا به چهار چيز است: عالم و دانشمندى كه علم خود را به‌كار گيرد و نادانى كه از فراگيرى سر باز نزند و سخاوتمندى كه در بذل وبخشش بخل نورزد و نيازمندى كه آخرتش را به دنيا نفروشد. ازاين‌رو هرگاه عالم علمش را ضايع كند (و به‌كار نگيرد)، جاهل از فراگيرى علم خوددارى خواهد كرد (زيرا به علم عالم بدبين مى‌شود) و هرگاه اغنيا در نيكى بخل ورزند، نيازمندان آخرت خود را به دنيا مى‌فروشند (و به اموال اغنيا حمله مى‌كنند). 📚 نهج البلاغه 🔶 @Nahj_Et
۹ خرداد ۱۴۰۱
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
۱۰ خرداد ۱۴۰۱
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
۱۰ خرداد ۱۴۰۱