#نهج_البلاغه
◽️وَلاَ تَرُدَّ عَلَى النَّاسِ کُلَّ مَا حَدَّثُوکَ بِهِ، فَکَفَى بِذَلِکَ جَهْلاً
🔴و تمام آنچه را مردم براى تو نقل مى کنند تکذيب مکن، زيرا اين کار براى نادانى تو کفايت مى کند»
📘#نامه_69
🔶 @Nahj_Et
#نهج_البلاغه
◽️وَ مَسَارِقِ إِيمَاضِ الْجُفُونِ، وَ مَا ضَمِنَتْهُ أَکْنَانُ الْقُلُوبِ، وَغَيَابَاتُ الْغُيُوبِ، وَ مَا أَصْغَتْ لاِسْتِرَاقِهِ مَصَائِخُ الأَسْمَاعِ
🔴خداوند برق نگاه هاى خيانت آميز چشم ها را که از لابه لاى پلک ها خارج مى شود مى بيند و از آنچه در نهان گاه دلها قرار دارد و آنچه در پشت پرده هاى ظلمانى غيب پوشيده و پنهان است و از آنچه پرده گوش ها مخفيانه مى شنود، آگاه است».
📘#خطبه_91
🔶 @Nahj_Et
#روایات
🔴 جبران #امام_رضا سلام الله علیه برای زوار #مشهد ...
▪️عَنِ الرِّضَا علیه السلام أَنَّهُ قَالَ مَنْ زَارَنِي عَلَى بُعْدِ دَارِي أَتَيْتُهُ يَوْمَ الْقِيَامَةِ فِي ثَلَاثَةِ مَوَاطِنَ حَتَّى أُخَلِّصَهُ مِنْ أَهْوَالِهَا إِذَا تَطَايَرَتِ الْكُتُبُ يَمِيناً وَ شِمَالًا وَ عِنْدَ الصِّرَاطِ وَ عِنْدَ الْمِيزَانِ.
🔸از امام رضا علیه السلام نقل شده که فرمود : هرکس مرا با وجود دوری از خانه ام (غربت) زیارت کند روز قیامت سه جا به دیدارش می روم تا او را از اهوال (هول و هراس) آن خلاص کنم زمانی که نامه اعمال را به دست راست و چپ می دهند و نزد پل صراط و نزد میزان (سنجش اعمال)
📚عيون أخبار الرضا عليه السلام/ج2/ص255
📚بحار الأنوار (ط - بيروت)/ج99/ص34
📚من لایحضره الفقی/ج2/ص584
🌹 @dobare_zendegi 🌹
💠🔹اين كلام حكيمانه در پاسخ كسى بيان شد كه از امام عليه السلام دربارۀ ويژگىهاى قبايل قريش سؤال كرد امام عليه السلام نيز به سه قبيلۀ معروف آنها («بنو مخزوم»، «بنو عبد شمس» و «بنو هاشم») اشاره كرد و ويژگىهاى روحى و جسمى آنها را بر شمرد و در واقع به عنوان يك روانشناس ماهر در عبارات كوتاهى سجاياى آنها را بررسى كرد»؛ (وَ سُئِلَ عليه السلام عَنْ قُرَيْشٍ) . نخست در پاسخ اين سؤال - سؤال دربارۀ طايفۀ قريش - از قبيلۀ «بنىمخزوم» سخن مىگويد و مىفرمايد: «اما بنى مخزوم گلهاى قبيلۀ قريشاند كه ما دوست داريم با مردانشان هم سخن شويم و با زنانشان ازدواج كنيم»؛ (فَقَالَ أَمَّا بَنُو مَخْزُومٍ فَرَيْحَانَةُ قُرَيْشٍ، نُحِبُّ حَدِيثَ رِجَالِهِمْ، وَ النِّكَاحَ فِي نِسَائِهِمْ) . «مخزوم» جد اين قبيله فرزند «يقظة بن مرة» بود. و اين طايفه به پاكيزگى و برخورد خوب و حسن معاشرت معروف بودند.
#حکمت_120
🔶 @Nahj_Et
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🏴 #شهادت_امام_رضا(ع)
اللّهم صلّ علی علی بن موسی الرّضا المرتضی الامام التّقی النّقی وحجّتک علی من فوق الارض ومن تحت الثّری الصّدیق الشّهیدصلاةکثیرة تامّةزاکیّة متواصلةمتواترةمترادفة کافضل ماصلّیت علی احدمن اولیائک
🔶 @Nahj_Et
نهج البلاغه
💠🔹اين كلام حكيمانه در پاسخ كسى بيان شد كه از امام عليه السلام دربارۀ ويژگىهاى قبايل قريش سؤال كرد
💠🔹امام عليه السلام نيز همين اوصافشان را ستود نه اوصاف معنوى و اخلاقى ديگر را و مىدانيم كه «ابو جهل» معروف، «وليد» و دودمان «مغيره» از دشمنان سرسخت اسلام از اين قبيله بودند كه شأن نزول بعضى از آيات قرآن مسائل مربوط به آنها را تشكيل مىدهد؛ از جمله در شأن نزول آيات «ذَرْنِي وَ مَنْ خَلَقْتُ وَحِيداً * وَ جَعَلْتُ لَهُ مٰالاً مَمْدُوداً ...» گفتهاند كه اين آيات دربارۀ «وليد بن مغيره» ى معروف است كه تصميم داشت با قرآن معارضه كند. و آيۀ شريفۀ «ذُقْ إِنَّكَ أَنْتَ اَلْعَزِيزُ اَلْكَرِيمُ» دربارۀ «ابو جهل» نازل شده كه مذمت شديدى در اين آيات از هر دو به چشم مىخورد. سپس امام عليه السلام به سراغ معرفى طايفۀ «بنى عبد شمس» مىرود كه «ابو سفيان»، «معاويه» و «بنىاميه» از اين قبيلهاند، مىفرمايد: «اما طائفۀ بنى عبد شمس از همه بدانديشتر و بخيلترند»؛ (وَ أَمَّا بَنُو عَبْدِ شَمْسٍ فَأَبْعَدُهَا رَأْياً، وَ أَمْنَعُهَا لِمَا وَرَاءَ ظُهُورِهَا) . جملۀ «أَبْعَدُهَا رَأْياً» و «أَمْنَعُهَا لِمَا وَرَاءَ ظُهُورِهَا» گاه به شكل مدح تفسير شده به اين گونه كه آنها داراى افكارى عميق و دورنگرند و نسبت به آنچه در اختيار دارند شجاعانه دفاع مىكنند و گاه به صورت دو وصف مذموم تفسير شده و جملۀ «أَبْعَدُهَا رَأْياً» يعنى دورترين قبايل قريش از حقند و «أَبْعَدُهَا رَأْياً» و «أَمْنَعُهَا لِمَا وَرَاءَ ظُهُورِهَا» به اين معنا تفسير شده كه آنها بخيلترين افرادند نسبت به چيزهايى كه در اختيار دارند
#حکمت_120
🔶 @Nahj_Et
19.94M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
💥پویانفر دوباره غوغا کردند
🖍به مناسبت شهادت امام رضا (ع)👇
.......ماهمه امام رضایی هستیم.....
🎥ببینید|نماهنگ «نذر آب» منتشر شد
🎤 باصدای: محمد حسین پویانفر وگروه سرود ابن الرضا (ع)
📝شاعر: مهدی زنگنه
🎶 موسیقی: امیرسهیل سرافرازی
🎥تصویربردار:دانیال رسولی
🔺تهیه شده در آستان قدس رضوی
🔸گروه سرود ابن الرضا استان قزوین
🔶 @Nahj_Et
هدایت شده از قاصدک
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
سفید کننده #سریع و #دائمی صورت و بدن😳
با #یکبار استفاده تاثیر شگفت انگیزشو ببینین😍
#سفیدشدن_دائمی پوست با یک ماه استفاده 😱
برای خرید محصول روی لینک زیر کلیک کنید😊👇👇
https://eitaa.com/joinchat/3372351488Ca940b1b2ed
https://eitaa.com/joinchat/3372351488Ca940b1b2ed
#کپی_بنر_حرام
🔹فلسفه حقوق متقابل مردم و حکومت
💠تَصْلُحُ الرَّعِيَّةُ إِلاَّ بِصَلاَحِ الْوُلاَةِ، وَ لاَ تَصْلُحُ الْوُلاَةُ إِلاَّ بِاسْتِقَامَةِ الرَّعِيَّةِ
💠رعيت هرگز اصلاح نمى شود مگر با اصلاح زمامداران و زمامداران اصلاح نمى گردند جز از طريق قرارگرفتن رعيت در مسير صحيح و مستقيم»
🖊به اين حقيقت مهم اشاره مى کند که صلاح و فساد رعيت و زمامداران به هم گره خورده است و هر دو در يکديگر اثر متقابل دارند. زمامداران فاسد رعايا را به فساد مى کشانند و رعاياى صالح حکومت را مجبور به پذيرش حق و عدالت مى کنند و اگر هر دو صالح باشند بهترين شرايط براى پيروزى و پيشرفت جامعه فراهم مى گردد
📘#خطبه_216
🔶 @Nahj_Et
♦️ #امیرالمؤمنین علی علیه السلام :
🔸 وَ قَالَ (عليه السلام):
وَ مَنْ لَمْ يَأْسَ عَلَي الْمَاضِي وَ لَمْ يَفْرَحْ بِالْآتِي فَقَدْ أَخَذَ الزُّهْدَ بِطَرَفَيْهِ
🔹 رعایت جوانب زهد :
و درود خدا بر او فرمود: و كسی كه بر گذشته افسوس نخورد، و به آینده شادمان نباشد، همه جوانب زهد را رعایت كرده است.
#حکمت_439
🔶 @Nahj_Et
🌿 #امیرالمؤمنین علی علیه السلام :
🍀 وَ قَالَ (عليه السلام): وَ مَنْ كَانَ لَهُ مِنْ نَفْسِهِ وَاعِظٌ كَانَ عَلَيْهِ مِنَ اللَّهِ حَافِظٌ.
🌺 واعظ درون :
و درود خدا بر او فرمود: و كسی كه از درون جان، واعظی دارد، خدا را بر او حافظی است.
#حکمت_89
🔶 @Nahj_Et
💠 لزوم همکارى در اداى حقوق:
🔹فَعَلَيْکُمْ بِالتَّنَاصُحِ فِي ذلِکَ، وَ حُسْنِ التَّعَاوُنِ عَلَيْهِ فَلَيْسَ أَحَدٌ ـ وَ إِنِ اشْتَدَّ عَلَى رِضَى اللّهِ حِرْصُهُ، وَ طَالَ فِي الْعَمَلِ اجْتِهَادُهُ ـ بِبَالِغ حَقِيقَةَ مَا اللّهُ سُبْحَانَهُ أَهْلُهُ مِنَ الطَّاعَةِ لَهُ. وَ لکِنْ مِنْ وَاجِبِ حُقُوقِ اللّهِ عَلَى عِبَادِهِ النَّصِيحَةُ بِمَبْلَغِ جُهْدِهِمْ، وَ التَّعَاوُنُ عَلَى إِقَامَةِ الْحَقِّ بَيْنَهُمْ
🔹مردم! یکی از واجبات الهی، یکدیگر را به اندازه توان نصیحت کردن، و برپا داشتن حق، و یاری دادن به یکدیگر است. هیچ کس هرچند قدر او در حق بزرگ، و ارزش او در دین بیشتر باشد، بینیاز نیست که او را در انجام حق یاری رسانند.»
📘#خطبه_216
🔶 @Nahj_Et
🍀 #امیرالمؤمنین علی علیه السلام :
☀️ ذَاكَ إِذَا عَضَّكُمُ الْبَلَاءُ كَمَا يَعَضُّ الْقَتَبُ غَارِبَ الْبَعِيرِ مَا أَطْوَلَ هَذَا الْعَنَاءَ وَ أَبْعَدَ هَذَا الرَّجَاءَ
🌺 خبر از حوادث آینده :
و آن روزگاری است كه بلاها شما را گاز گیرد و مجروح سازد، چونان زخم شدن دوش شتران از پالان، آه! آن رنج و اندوه چقدر طولانی، و امید گشایش چقدر دور است!
#خطبه_187
🔶 @Nahj_Et
❄️ #امیرالمؤمنین علی علیه السلام :
🌸 ذَاكَ حَيْثُ تَسْكَرُونَ مِنْ غَيْرِ شَرَابٍ بَلْ مِنَ النِّعْمَةِ وَ النَّعِيمِ وَ تَحْلِفُونَ مِنْ غَيْرِ اضْطِرَارٍ وَ تَكْذِبُونَ مِنْ غَيْرِ إِحْرَاجٍ
🥜 خبر از حوادث آینده :
و آن روزگاری كه با نوشیدن شراب مست می شوید، با فراوانی نعمت ها، سوگند می خورید بدون اجبار، دروغ می گویید نه از روی ناچاری.
#خطبه_187
🔶 @Nahj_Et
🌼 #امیرالمؤمنین علی علیه السلام :
🍊 و من خطبة له (عليه السلام)
أَلَا بِأَبِي وَ أُمِّي هُمْ مِنْ عِدَّةٍ أَسْمَاؤُهُمْ فِي السَّمَاءِ مَعْرُوفَةٌ وَ فِي الْأَرْضِ مَجْهُولَةٌ أَلَا فَتَوَقَّعُوا مَا يَكُونُ مِنْ إِدْبَارِ أُمُورِكُمْ وَ انْقِطَاعِ وُصَلِكُمْ وَ اسْتِعْمَالِ صِغَارِكُمْ ذَاكَ حَيْثُ تَكُونُ ضَرْبَةُ السَّيْفِ عَلَي الْمُؤْمِنِ أَهْوَنَ مِنَ الدِّرْهَمِ مِنْ حِلِّهِ ذَاكَ حَيْثُ يَكُونُ الْمُعْطَي أَعْظَمَ أَجْراً مِنَ الْمُعْطِي
🌰 خبر از حوادث آینده :
آگاه باشید! آنان كه پدر و مادرم فدایشان باد، از كسانی هستند كه در آسمانها معروفند، و در زمین گمنام. هان ای مردم! در آینده پشت كردن روزگار خوشی را انتظار كشید، و قطع شدن پیوندها، و روی كار آمدن خردسالان، و این روزگاری است كه ضربات شمشیر بر مومن آسان تر از یافتن مال حلال است، روزگاری كه پاداش گیرنده از دهنده بیشتر است.
#خطبه_187
🔶 @Nahj_Et
💠شکایت از غصب خلافت
اللَّهُمَّ إِنِّي أَسْتَعْدِيكَ عَلَى قُرَيْشٍ وَ مَنْ أَعَانَهُمْ، فَإِنَّهُمْ قَدْ قَطَعُوا رَحِمِي وَ أَكْفَئُوا إِنَائِي وَ أَجْمَعُوا عَلَى مُنَازَعَتِي حَقّاً كُنْتُ أَوْلَى بِهِ مِنْ غَيْرِي، وَ قَالُوا أَلَا إِنَّ فِي الْحَقِّ أَنْ تَأْخُذَهُ وَ فِي الْحَقِّ أَنْ تُمْنَعَهُ، فَاصْبِرْ مَغْمُوماً أَوْ مُتْ مُتَأَسِّفاً. فَنَظَرْتُ فَإِذَا لَيْسَ لِي رَافِدٌ وَ لَا ذَابٌّ وَ لَا مُسَاعِدٌ إِلَّا أَهْلَ بَيْتِي، فَضَنَنْتُ بِهِمْ عَنِ الْمَنِيَّةِ؛ فَأَغْضَيْتُ عَلَى الْقَذَى وَ جَرِعْتُ رِيقِي عَلَى الشَّجَا، وَ صَبَرْتُ مِنْ كَظْمِ الْغَيْظِ عَلَى أَمَرَّ مِنَ الْعَلْقَمِ وَ آلَمَ لِلْقَلْبِ مِنْ وَخْزِ الشِّفَارِ.
خدايا براى پيروزى بر قريش و يارانشان از تو كمك مى خواهم، كه پيوند خويشاوندى مرا بريدند، و كار مرا دگرگون كردند، و همگى براى مبارزه با من در حقّى كه از همه آنان سزاوارترم، متّحد گرديدند و گفتند: «حق را اگر توانى بگير، و يا اگر تو را از حق محروم دارند، يا با غم و اندوه صبر كن، و يا با حسرت بمير».
به اطرافم نگريستم ديدم كه نه ياورى دارم، و نه كسى از من دفاع و حمايت مى كند، جز خانواده ام كه مايل نبودم جانشان به خطر افتد. پس خار در چشم فرو رفته، ديده بر هم نهادم، و با گلوى استخوان در آن گير كرده، جام تلخ را جرعه جرعه نوشيدم، و در فرو خوردن خشم در امرى كه تلخ تر از گياه حنظل، و دردناك تر از فرو رفتن تيزى شمشير در دل بود شكيبايى كردم.
#خطبه_217
🔶 @Nahj_Et
💠 امیرالمومنین حضرت امام علی علیه السلام می فرمایند:
🔹گروهى، منكر را با دست و زبان و قلب انكار مى كنند، آنان تمامى خصلت هاى نيكو را در خود گرد آورده اند.
گروهى ديگر، منكر را با زبان و قلب انكار كرده، امّا دست به كارى نمى برند، پس چنين كسى دو خصلت از خصلت هاى نيكو را گرفته و ديگرى را تباه كرده است.
و بعضى منكر را تنها با قلب انكار كرده، و با دست و زبان خويش اقدامى ندارند، پس دو خصلت را كه شريف تر است تباه ساخته اند و يك خصلت را به دست آورده اند.
و بعضى ديگر منكر را با زبان و قلب و دست رها ساخته اند كه چنين كسى از آنان، مرده اى ميان زندگان است.
و تمام كارهاى نيكو، و جهاد در راه خدا، دربرابر امر به معروف و نهى از منكر، چونان قطره اى بر درياى موّاج و پهناور است، و همانا امر به معروف و نهى از منكر، نه اجلى را نزديك مى كنند، و نه از مقدار روزى مى كاهند، و از همه اينها برتر، سخن حق در پيش روى حاكمى ستمكار است.
#حکمت_374
🔶 @Nahj_Et
💠🔹امام عليه السلام در اين گفتار كوتاه و بسيار حكيمانه همگان را به استفاده از فرصتها دعوت مىكند و مىفرمايد: «از دست دادن فرصت مايۀ غم و اندوه است» (إِضَاعَةُ الْفُرْصَةِ غُصَّةٌ) . همان گونه كه در سند اين حكمت اشاره شد امام عليه السلام شبيه آن را در وصيتنامهاش به امام حسن مجتبى عليه السلام فرموده و در كلام حكمتآميز 21 نيز خوانديم: «الفُرْصَةُ تَمُرَّ مَرَّ السَّحٰابِ فَانْتَهُزُوا فُرَصَ الْخَيْرِ؛ فرصتها همچون ابرها (به سرعت) در حركت است، بنابراين فرصتهاى نيك را غنيمت بشماريد. فرصت به معناى فراهم شدن اسباب انجام كارى است، زيرا بسيارى از كارها به ويژه كارهاى مهم نيازمند به مقدماتى است كه گاه از اختيار انسان بيرون است
#حکمت_118
🔶 @Nahj_Et
29 شهریور 1401حجت الاسلام و المسلمین رفیعی.mp3
3.93M
#کلیپ_صوتی
▫️موضوع: فرهنگ اسلام میانهروی و اعتدال است
◽️نحن النُمرُقه الوُسطى، بها يلحق التالى، و إليها يرجع الغالى.
💠ما تكيه گاه اعتداليم كه بايد عقب ماندگان خود را بدان برسانند و تندروان بدان بازگردند.
📘#حکمت_109
🎤حجت الاسلام و المسلمین #رفیعی
🔶 @Nahj_Et
🍉 #امیرالمؤمنین علی علیه السلام :
✨ وَ إِنَّ غَداً مِنَ الْيَوْمِ قَرِيبٌ يَذْهَبُ الْيَوْمُ بِمَا فِيهِ وَ يَجِيءُ الْغَدُ لَاحِقاً بِهِ فَكَأَنَّ كُلَّ امْرِئٍ مِنْكُمْ قَدْ بَلَغَ مِنَ الْأَرْضِ مَنْزِلَ وَحْدَتِهِ وَ مَخَطَّ حُفْرَتِهِ
⚡️ یاد تنهایی قبر :
فردا به امروز نزدیك است، و امروز با آنچه در آن است می گذرد، و فردا می آید و بدان می رسد، گویی هر یك از شما در دل زمین به خانه مخصوص خود رسیده و در گودالی كه كنده اند آرمیده اید.
#خطبه_157
🔶 @Nahj_Et
💠اى مردم خوشا به حال كسى كه عيب شناسى نفس، او را از عيب جويى ديگران باز دارد، و خوشا به حال كسى كه به خانه و خانواده خود پردازد، و غذاى حلال خود را بخورد، و به اطاعت پروردگار مشغول باشد، و بر خطاهاى خويش بگريد، و همواره به خويشتن خويش مشغول باشد و مردم از او در امان باشند.*
🔹 يا أَيُّهَا النَّاسُ طُوبَى لِمَنْ شَغَلَهُ عَيْبُهُ عَنْ عُيُوبِ النَّاسِ وَ طُوبَى لِمَنْ لَزِمَ بَيْتَهُ وَ أَكَلَ قُوتَهُ وَ اشْتَغَلَ بِطَاعَةِ رَبِّهِ وَ بَكَى عَلَى خَطِيئَتِهِ فَكَانَ مِنْ نَفْسِهِ فِي شُغُلٍ وَ النَّاسُ مِنْهُ فِي رَاحَةٍ.*
#خطبه176
🔶 @Nahj_Et
💢قال الامام علی علیهالسلام:
أَ مَا رَأَيْتُمُ اَلَّذِينَ يَأْمُلُونَ بَعِيداً
كَيْفَ أَصْبَحَتْ بُيُوتُهُمْ قُبُوراً؟
💫 آيا نديديد آنان را كه آرزوهاى دور و دراز داشتند
چگونه خانههايشان گورستان شد؟
# خطبه_132
🔶 @Nahj_Et
💠🔹امام عليه السلام در اين گفتار حكيمانۀ خود تفاوت ميان غيرت مرد و زن را بيان مىكند و مىفرمايد: «غيرت زن كفر است و غيرت مرد ايمان»؛ (غَيْرَةُ الْمَرْأَةِ كُفْرٌ، وَ غَيْرَةُ الرَّجُلِ إِيمَانٌ) . اشاره به اينكه زن اگر نسبت به همسر ديگرى براى شوهرش حسادت بورزد و عكس العمل تندى نشان دهد در واقع مخالفت با فرمان خدا كرده است، زيرا خداوند روى مصالح متعددى كه در جاى خود گفتهايم تعدد زوجات را با شرايطى مجاز شمرده است؛ ولى اگر مرد نسبت به ارتباط همسرش با مرد بيگانهاى حسادت بورزد و از گام نهادن او در زندگى خانوادهاش ناراحت گردد و عكس العمل نشان دهد در واقع اطاعت فرمان خدا كرده و در مسير نهى از منكر گام برداشته است. در حالى كه زن اگر چنين كند در مسير نهى از معروف قرار گرفته است
#حکمت_124
🔶 @Nahj_Et
نهج البلاغه
💠🔹امام عليه السلام در اين گفتار حكيمانۀ خود تفاوت ميان غيرت مرد و زن را بيان مىكند و مىفرمايد: «غ
💠🔹البته انكار نمىكنيم كه تعدد زوجات نيز شرايطى دارد و نبايد وسيلهاى براى هوسرانى مردان گردد؛ ولى در صورتى كه آن شرايط جمع گردد زن بايد آن را تحمل كند و به فرمان خدا تن در دهد در حالى كه اگر زن شوهردار، با مرد ديگرى رابطه برقرار سازد، خواه به صورت فجور باشد يا ظاهراً صيغۀ عقد دائم يا موقتى با او جارى كند به يقين راه خلاف را پيموده است. «غيرت» حالتى است كه انسان را وادار مىكند از ورود ديگران در حريم زندگى شخصى او جلوگيرى كند، افتخارات او را سلب ننمايد، مواهبش را از دستش نگيرد و متعرض نواميس او نشود و منظور از «غيرت زن» در كلام حكيمانۀ بالا همان حسادتى است كه نسبت به زوجۀ ديگر همسرش پيدا مىكند و منظور از «غيرت مرد» در كلام بالا ممانعتى است كه مرد از ورود ديگرى به حريم خانواده و ناموس خود به عمل مىآورد. در ذيل حكمت 47 نيز بحثى دربارۀ تفسير غيرت و ارزش آن ذكر شد. تعبير به «كفر» در اين كلام حكمتآميز اشاره به كفر عملى است، زيرا كفر و ايمان معانى متعددى دارد كه در آيات قرآن نيز منعكس است
#حکمت_124
🔶 @Nahj_Et