🌺 دقتِ بالای شهید احمدیروشن در راه بندگی خدا
#متن_خاطره
نانِ سنگک گرفته بودیم و می رفتیم سمتِ خوابگاه چند تا سنگ به نان ها چسبیده بود. مصطفی اونا رو کند و برگشت سمتِ نانوایی... بعد برگشت و گفت: بچه که بودم یکبار نانِ سنگک خریدم. وقتی رفتم خونه، بابام سنگهایی که به نان چسبیده بود رو جدا کرد، داد به دستم و گفت: ببر و بده به شاطر؛ نانواها بابتِ اینها پول دادند...
🌹خاطرهای از زندگی دانشمند شهید مصطفی احمدیروشن
🇮🇷منبع: یادگاران۲۲ «کتاب شهید احمدیروشن» صفحه ۲۶
هدایت شده از 🇵🇸 رهپویان بصیرت🇮🇷
🔘مسابقه پیامکی فائزون غدیر
🔰اهدا پرچم حرم مطهر امیرالمومنین «ع»
▪️علاقهمندان میتوانند تا روز "عید سعید غدیر خم" جواب سوال در تصویر فوق را به پشتیبانی صفحه اینستاگرام به آدرس
👇
http://i.instagram.com/mehrshadsoheily
ارسال کنند.
http://www.royesheghorban.ir وبسایت رویش غدیر
هیچ دلبری که حضرت حیدر نمیشود.mp3
1.91M
✅نفس بی حب او شرعا حرام است
🔶مدح طوفانی #یعسوبالدینآقاجان #امیرالمؤمنین
علی (علیه السلام) 🌸
الحمدلله که یک علی آفریدی و آنهم امام ما شد... 🤲🌿
با نوای:👇
کربلایی عبدالحسین شفیع پور
@Nahjolbalaghe2
🎇🎇🎇🎇🌿🌹🌿🎇🎇🎇🎇
✨ وَ قَالَ ( عليه السلام ) : غَيْرَةُ الْمَرْأَةِ كُفْرٌ وَ غَيْرَةُ الرَّجُلِ إِيمَانٌ .
💠و درود خدا بر او فرمود: غيرت زن كفرآور، و غيرت مرد نشانه ايمان اوست.
📒 #نهجالبلاغه #حکمت124
🎇🌹🕊
🎇🌿🌹
🎇🎇🎇🎇
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥فکر میکنید از غدیر مهمتر هم هست!
🍃روایت عجیبی که"حجت الاسلام حامد کاشانی" از امام صادق(ع) نقل میکند!
#فقطحیدرامیرالمومنیناست🌷
قرآن و نهجالبلاغه 🌸🌸
✨ 🍃ادامه تفسیر سوره آل عمران 🌷🌷🌷 آیات ۸۶، ۸۷، ۸۸ 🔹شأن نزول: یکى از انصار (مسلمانان مدینه) به ن
✨
🍃ادامه تفسیر سوره آل عمران
🌷🌷🌷آیات۸۶،۸۷،۸۸
... شرط قبولى توبه آن است که با اعمال نیک خود در آینده، اعمال زشت پیشین را جبران کند، و لذا در بعضى از آیات قرآن بعد از ذکر توبه، اشاره به ایمان و عمل صالح شده است مانند آیه فوق و آیه ۶٠ سوره مریم که مى فرماید:
اِلاّ مَنْ تابَ وَ آمَنَ وَ عَمِلَ صالِحاً:
مگر کسى که توبه کند، ایمان آورد و عمل صالح انجام دهد در غیر این صورت، توبه، یک توبه کامل نیست.
بلکه از این تعبیر استفاده مى شود گناه، نقصى در ایمان انسان ایجاد مى کند که بعد از توبه، باید تجدید ایمان کند تا این نقص بر طرف گردد.
🔻نکته:
آیا توبه مرتد پذیرفته مى شود؟
🔺 مرتد یعنى کسى که اسلام را پذیرفته و سپس از آن باز گشته.
🔸 مرتد بر دو قسم است:
مرتد فطرى و مرتد ملى .
مرتد فطرى به کسى گفته مى شود که: از پدر و یا مادر مسلمان تولد یافته و یا به قول بعضى در حالى که نطفه او منعقد شده پدر و یا مادرش مسلمان بوده اند و سپس او اسلام را پذیرفته و بعداً از آن برگشته است.
ولى مرتد ملى به کسى گفته مى شود که: از پدر و مادر مسلمان تولد نیافته بلکه خود بعد از بلوغ، اسلام را پذیرفته و سپس از آن باز گشته است.
توبه مرتد ملى پذیرفته مى شود و در حقیقت مجازات او خفیف است; زیرا او مسلمان زاده نیست ولى در مورد مرتد فطرى حکم از این شدیدتر و سخت تر است یعنى اگر ارتداد او در دادگاه اسلام ثابت شود، محکوم به اعدام خواهد شد و اموال او به عنوان ارث به ورثه مسلمان او مى رسد و همسر او از او جدا خواهد شد و حتى توبه کردن او نمى تواند جلو این احکام شدید را بگیرد، گر چه اگر واقعاً توبه کند در پیشگاه خداوند قبول مى شود و براى جهان آخرت او مفید است.
باید توجه داشت این سختگیرى تنها در مورد مرتد فطرى آن هم در صورتى است که مرد باشد.
ممکن است کسانى از این سختگیرى تعجب کنند و آن را یک نوع خشونت شدید غیر قابل انعطاف، بدانند که با روح اسلام سازگار نیست.
ولى این حکم یک فلسفه اساسى دارد و آن حفظ جبهه داخلى کشور اسلامى و جلوگیرى از متلاشى شدن آن و نفوذ بیگانگان و منافقان است; زیرا ارتداد در واقع یک نوع قیام بر ضد رژیم کشور اسلامى است که در بسیارى از قوانین دنیاى امروز، نیز مجازات آن اعدام است.
اگر به افراد اجازه داده شود، هر روز مایل بودند خود را مسلمان معرفى کنند، و هر روز مایل نبودند استعفا دهند به زودى جبهه داخلى اسلام از هم متلاشى خواهد شد، و راه نفوذ دشمنان و عوامل و ایادى آنها باز خواهد شد، و هرج و مرج شدیدى در سراسر جامعه اسلامى پدید خواهد آمد.
بنابراین، حکم مزبور، در واقع یک حکم سیاسى است که براى حفظ حکومت و جامعه اسلامى و مبارزه با ایادى و عوامل بیگانه ضرورى است.
از این گذشته، کسى که آیینى همچون اسلام را بعد از تحقیق و پذیرش رها کند، و به سوى آئین هاى دیگرى برود معمولاً انگیزه صحیح و موجهى ندارد، و بنابراین، درخور مجازات هاى سنگین است و اگر مى بینیم این حکم، درباره زنان خفیف تر است به خاطر این است که: همه مجازات ها در مورد آنها تخفیف مى یابد.
📚۱ ـ مجمع البیان ، جلد ۲، صفحه ۴۷۱، ذیل آیات مورد بحث ـ بحار الانوار ، جلد ۹، صفحه ۷۲ و جلد ۲۲، صفحه ۱۷ ـ کنز الدقائق ، جلد ۲، صفحه ۱۵۲، انتشارات جامعه مدرسین، طبع اول، ۱۴٠۷ هـ ق ـ نور الثقلین ، جلد ۱، صفحه ۳۶۳، مؤسسه اسماعیلیان، طبع چهارم، ۱۴۱۲ هـ ق ـ درّ المنثور ، جلد ۲، صفحه ۴۹، دار المعرفة، طبع اول، ۱۳۶۵ هـ ق.
۲ ـ درّ المنثور ، جلد ۲، صفحه ۴۹، دار المعرفة،طبع اول، ۱۳۶۵ هـ ق.
@Nahjolbalaghe2