eitaa logo
قرآن و نهج‌البلاغه 🌸🌸
1.5هزار دنبال‌کننده
2.3هزار عکس
1.6هزار ویدیو
32 فایل
مشاهده در ایتا
دانلود
🌿❤️🌺🌸🕊 اعمال روز ۱۷ ماه ربيع الاول بنا بر مشهور بین علماى امامیّه، روز ولادت با سعادت حضرت خاتم انبیا محمّد بن عبد الله صلّى الله و علیه و آله است، و معروف‏ است که ولادت با سعادتش در مکّه معظمه، در خانه خود آن حضرت، در روز جمعه هنگام طلوع فرج در عالم الفیل در ایام سلطنت‏ انو شیروان واقع شد، و همچنین در این روز شریف در سال هشتادوسه ولادت حضرت صادق علیه السّلام‏ اتفاق افتاد، و باعث فزونى فضل و شرافت این روز گردید. در هر صورت این روز، روز بسیار شریفى است 🔻و براى آن چند عمل وارد است: 🔹اوّل: غسل. به نیّت روز هفدهم ربیع الاوّل. 🔸دوم: روزه گرفتن که براى آن فضیلت بسیارى است، و روایت شده هرکه این روز را، روزه بدارد، خدا ثواب روزه یک سال را براى او بنویسد، و این روز، یکى از چهار روزى است، که در تمام سال به فضیلت روزه ممتاز است. 🔹سوّم: زیارت حضرت رسول صلّى الله و علیه و آله از نزدیک و دور. 🔸چهارم: زیارت امیر المؤمنین علیه السّلام به‌‌ همان زیارتى که حضرت صادق علیه السّلام‏ زیارت کرده، و به محمّد بن مسلم تعلیم دادند، و در باب زیارات ان شاء الله خواهد آمد. 🔹پنجم: هنگامى‏که روز بالا آمد، دو رکعت نماز بجا آورد که در هر رکعت، پس از سوره حمد ده مرتبه سوره قدر و ده مرتبه سوره توحید بخواند. 🔸ششم: لازم است‏ مسلمانان این روز را بزرگ بدارند، و تصدّق و خیرات بنمایند، و مؤمنان را مسرور کنند، و به زیارت مشاهد مشرّفه روند. 📚مفاتیح‌الجنان -اعمال ماه
۱۲ آبان ۱۳۹۹
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
۱۳ آبان ۱۳۹۹
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
۱۳ آبان ۱۳۹۹
✨﴾﷽﴿✨ ✅ برنامه‌ روزانه کانال : 🌷شنبه‌‌‌‌ها‌و سه‌شنبه‌ها شرح 🦋خطبه ها 🌹یکشنبه‌ها و چهار‌شنبه‌هاشرح 🌴حکمتها 🌷دوشنبه‌ها و پنج‌شنبه‌ها شرح 🕊نامه ها و مطالب متنوع دیگر 🍃حکمتها، نامه ها و خطبه های نهج‌البلاغه ترجمه محمد دشتی به طور کامل قبلا در کانال بار گزاری شده و لینک‌های دسترسی به مطالب در کانال سنجاق شده اند 🌺🍃 @Nahjolbalaghe2
۱۳ آبان ۱۳۹۹
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
۱۳ آبان ۱۳۹۹
✨﴾﷽﴿✨ ⬇️ادامه تفسیر سوره مبارکه آل عمران آیه ۱۳۳ ✅مسابقه در مسیر سعادت 🔹به دنبال آیات گذشته که بدکاران را تهدید به مجازات آتش، و نیکوکاران را تشویق به رحمت الهى مى کرد، در این آیه کوشش و تلاش نیکوکاران را تشبیه به یک مسابقه معنوى کرده که هدف نهائى آن آمرزش الهى و نعمت هاى جاویدان بهشت است، مى فرماید: براى رسیدن به آمرزش پروردگارتان بر یکدیگر سبقت بگیرید (وَ سارِعُوا إِلى مَغْفِرَة مِنْ رَبِّکُمْ). سارِعُوا از مسارعت به معنى کوشش و تلاش دو یا چند نفر براى پیشى گرفتن از یکدیگر در رسیدن به یک هدف است، که در کارهاى نیک، قابل ستایش، و در کارهاى بد، نکوهیده است. 🔹در حقیقت قرآن در اینجا از یک نکته روانى استفاده کرده، و آن این که انسان براى انجام دادن یک کار اگر تنها باشد معمولاً کار را بدون سرعت و به طور عادى شروع و انجام مى دهد، ولى اگر جنبه مسابقه به خود بگیرد، آن هم مسابقه اى که جائزه باارزشى براى آن تعیین شده، تمام نیرو و انرژى خود را به کار مى گیرد و با سرعت هر چه بیشتر به سوى هدف پیش مى تازد. و اگر مى بینیم هدف این مسابقه در درجه اول مغفرت قرار داده شده براى این است که رسیدن به هر مقام معنوى، بدون آمرزش و شستشوى از گناه ممکن نیست، نخست باید خود را از گناه شست، سپس به مقام قرب پروردگار گام نهاد!. 🔹دومین هدف این مسابقه معنوى، بهشت قرار داده شده، بهشتى که وسعت آن، پهنه آسمان ها و زمین است (وَ جَنَّة عَرْضُهَا السَّماواتُ وَ الأَرْضُ). باید توجه داشت مراد از عَرْض در آیه فوق، اصطلاح هندسى آن در مقابل طول نیست، بلکه به معنى لغوى آن یعنى وسعت مى باشد. 🔹در آیه ۲۱ سوره حدید همین تعبیر با تفاوت مختصرى دیده مى شود: سابِقُوا إِلى مَغْفِرَة مِنْ رَبِّکُمْ وَ جَنَّة عَرْضُها کَعَرْضِ السَّماءِ وَ الأَرْض: براى رسیدن به مغفرت پروردگارتان و بهشتى که پهنه آن مانند پهنه آسمان و زمین اسست، به پیش تازید . در این آیه به جاى مسارعت صریحاً کلمه مسابقه ذکر شده و سماء به صورت مفرد با الف و لام جنس آمده که در اینجا معنى عموم مى دهد، و از کاف تشبیه استفاده شده است. به این معنى که آیه مورد بحث، صریحاً مى گوید: وسعت بهشت همان وسعت آسمان ها و زمین است ولى در سوره حدید مى گوید: وسعت آن مانند وسعت آسمان و زمین مى باشد و هر دو تعبیر یک معنى را مى رساند. 🔹و در پایان آیه تصریح مى کند: این بهشت، با آن عظمت، براى پرهیزگاران آماده شده است (أُعِدَّتْ لِلْمُتَّقینَ). اکنون این سؤال پیش مى آید: 🔹اولاً: آیا بهشت و دوزخ هم اکنون آفریده شده و وجود خارجى دارند یا بعداً در پرتو اعمال مردم ایجاد مى شوند؟ 🔹ثانیاً: اگر آنها آفریده شده اند جاى آنها کجا است؟ (با توجه به این که قرآن مى گوید وسعت بهشت به اندازه آسمان ها و زمین است). * * * ✔️نکته ها: 1⃣ـ آیا بهشت و دوزخ الآن موجودند؟ اکثر دانشمندان اسلامى معتقدند: این دو هم اکنون وجود خارجى دارند و ظواهر آیات قرآن نیز این نظر را تأیید مى کند، به عنوان نمونه: 🔹الف ـ در آیه مورد بحث و در آیات فراوان دیگرى تعبیر به أُعِدَّتْ: مهیا شده یا تعبیرات دیگرى از همین ماده، گاهى در مورد بهشت و گاهى درباره دوزخ، آمده است.(۱) از این آیات استفاده مى شود بهشت و دوزخ هم اکنون آماده شده اند اگر چه بر اثر اعمال نیک و بد انسان ها توسعه مى یابند (دقت کنید). 🔹ب ـ در آیات مربوط به معراج در آیات ۱۳ تا ۱۵ سوره و النجم مى خوانیم: وَ لَقَدْ رَآهُ نَزْلَةً أُخْرى * عِنْدَ سِدْرَةِ الْمُنْتَهى * عِنْدَها جَنَّةُ الْمَأْوى: 🔹 بار دیگر پیامبر جبرئیل را نزد سدرة المنتهى در آنجا که بهشت جاویدان قرار داشت مشاهده کرد . 🔹این تعبیر گواه دیگرى بر وجود فعلى بهشت است. 🔹ج ـ در سوره تکاثر آیات ۵، ۶ و ۷ مى فرماید: کَلاّ لَوْ تَعْلَمُونَ عِلْمَ الْیَقینِ * لَتَرَوُنَّ الْجَحیمَ * ثُمَّ لَتَرَوُنَّها عَیْنَ الْیَقینِ: اگر علم الیقین داشتید * دوزخ را مشاهده مى کردید * سپس به عین الیقین آن را مى دیدید . 🔹در روایات مربوط به معراج و روایات دیگر نیز نشانه هاى روشنى بر این مسأله دیده مى شود.(۲) * * * @Nahjolbalaghe2
۱۳ آبان ۱۳۹۹
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
۱۳ آبان ۱۳۹۹
✨﴾﷽﴿✨ ⬇️ادامه ترجمه و شرح خطبه سوم نهج‌البلاغه بخش چهارم 🔹21. «نَسَمَه» در اصل به معناى وزش ملايم باد است و گاه به نفس کشيدن يا به خود انسان اطلاق مى شود و در کلام مورد بحث به معناى «انسان» يا «روح» است. 22. «حاضر» به معناى «شخص يا چيزى» است که حضور دارد و به گفته ارباب لغت گاه به معناى «قبيله و طايفه بزرگ» نيز آمده است و در کلام بالا به هر دو معنا ممکن است آمده باشد.  23. «لايُقارّوا» از ماده «قرار» به معناى «سکون و آرامش» است. بنابراين مفهوم جمله اين است که ساکت ننشينند و آرام نباشند. 24. «کِظَّة» به معناى «حالت ناراحت کننده اى است که از پرخورى حاصل مى شود» و در جمله بالا «کنايه از تعدّى بر ديگران و غصب حقوق آنان است». 25. «سَغَب» در اصل به معناى «گرسنگى» است و لذا به سال هاى قحطى «ذو مسغبه» گفته مى شود و در قرآن مى خوانيم: «اَوْ اِطْعام فى يَوْم ذى مَسْغَبَة» و در کلام امام(عليه السلام)«کنايه از پايمال شدن حقوق مظلومان» است. 26. «غارِب» فاصله اى «ميان گردن و کوهان شتر» را مى گويند که وقتى مى خواهند شتر را رها کنند معمولا مهارش را به آن محل از پشت مى اندازند. 27. سوره انعام، آيه 95. 28. سوره مؤمنون، آيه 14. 29. شاهد اين سخن شعرى است که از آن حضرت در داستان مخالفت «طلحه» و «زبير» و «فراهم آوردن مقدّمات جنگ جمل نقل شده که فرمود: «فِتَن تَحِلُّ بِهِمْ وَهُنَّ شَوارِعُ تُسْقى اَواخِرُها بِکَاْسِ الاَوَّلِ» اشاره به اين که: فتنه هايى در پيش است که همه را در بر مى گيرد و هرکس به سهم خود در آن گرفتار مى آيد (بحارالانوار، ج 32، ص 118). 30. «اَلْفَيْتُمْ» از ماده «الْفاء» به معناى يافتن چيزى است. 31. «عفطة» در اصل به گفته «مقاييس اللغة» به معناى «صداى مختصر است، به همين جهت به عطسه کردن گوسفند يا بز «عفطة» مى گويند و در کلام بالا اشاره به ذرّات آب بينى است که به هنگام عطسه کردن به اطراف پراکنده مى شود. اين تفسيرى است که در مقاييس آمده است ولى بعضى ديگر از ارباب لغت به بعضى از صداهاى ديگرى که از حيوان خارج مى شود نيز عفطه گفته اند. 32. «عنز» به معناى بز ماده است. 33. شرح ابن ابى الحديد، ج 1، ص 205 (با تلخيص). 34. اصول کافى، ج 2، ص 242. کتاب الايمان و الکفر، باب فى قلّة عدد المؤمنين، ح 4. 35. اين در موردى است که شاهدان گرفتار خطا و اشتباه شده باشند و اگر متعمّد باشند حکم آنها «قصاص» است به شکلى که در کتاب «قصاص» گفته شده، اين نکته نيز قابل توجّه است که کسانى که به خاطر شهادت آنها اقدام به سنگسار کردند مى توانند برگردند و آنچه را پرداخته اند از آن چهارنفر به طور مساوى بگيرند (براى آگاهى بيشتر به کتاب جواهر، ج 41، ص 225 مراجعه شود و بايد توجه داشت که آنچه در اين حديث آمده، با آنچه در کتب فقهى مى خوانيم کمى تفاوت دارد). 36. سوره مائده، آيه 82. 37. شرح نهج البلاغه ابن ميثم بحرانى، ج 1، ص 269 و مستدرک، ج 7، ص 55. 38. اين معنا، در نامه معروفى که «معاويه» در پاسخ به نامه «محمّد بن ابى ابکر» به «مصر» فرستاد و در بسيارى از منابع اسلامى از جمله «مروج الذّهب» آمده است، منعکس مى باشد. او با صراحت مى گويد: «من و پدرت ـ يعنى ابوبکر ـ فضل و برترى على بن ابى طالب را اعتراف داشتيم و حق او را بر خود لازم مى ديديم... ولى هنگامى که پيامبر چشم از جهان فروبست نخستين کسانى که با او به مخالفت پرداختند و حقّ او را گرفتند پدرت و فاروقش (عمر) بودند. «مروج الذهب، ج 3، ص 12) ـ يعقوبى نيز در تاريخ خود با صراحت مى گويد: «وَکانَ الْمُهاجِرُونَ وَ الاَنْصارُ لا يَشُکّونَ فى عَلىًّ(عليه السلام); مهاجران و انصار کمترين شکّى در خلافت على(عليه السلام) و شايستگى او نداشتند» (تاريخ يعقوبى، ج 2، ص 124).   @Nahjolbalaghe2
۱۳ آبان ۱۳۹۹
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
۱۳ آبان ۱۳۹۹
✨﴾﷽﴿✨ ⬇️پرسش و پاسخ شرعی ❓ يک مسلمان چگونه مي تواند ضمن اينکه به کسي محتاج نباشد و زندگي فقيرانه اي هم نداشته باشد اما بتواند چندين فرزند به خانواده اش اضافه کند؟ ✅يکي از معتقدات ما مسلمانان اين است که رزق همه انسان ها به دست خداست مخصوصا فرزندي که تازه متولد مي شود رزق خود را به همراه مي آورد در قرآن از کشتن فرزندان از ترس فقر نکوهش کرده است و مي فرمايد ما شما و اولاد شما را روزي مي دهيم : وَلاتَقْتُلُوا أَوْلادَکُمْ مِنْ إِمْلاقٍ نَحْنُ نَرْزُقُکُمْ وَ إِيَّاهُمْ(اسراء: 31) 🔹خداوند در قرآن در سوره هود( آيه 6 )مي‌فرمايد: "هيچ جنبنده‌اي نيست جز اينکه رزقش بر خدا واجب است، پس تقدير به گونه‌اي است که خداوند بر خود واجب کرده است که رزق را به موجودات برساند."(هود 6) 🔹اين عبارت به اين معنا نيست که تلاش نکنيد و منتظر رسيدن روزي باشيد. چنانچه در جاي جاي متون ديني ما به جايگاه تلاش و کار براي کسب روزي، سفارش شده است وآنچه مهم است اينکه هر کس باور داشته باشد که در مسير تلاش و همتي که دارد، هرآنچه روزي اش باشد به آن مي رسد. 🔹اما با ورود فرزند به زندگي انسان ، زندگي (به شرط اين که بر پايه دين و صلاح و رستگاري باشد) بالنده تر و پوياتر مي شود رزق و روزي آن خانواده بيشتر مي شود مطمئن باشيد با ورود فرزند به يک زندگي چيزي از مال آن خانواده کم نمي شود و با نبود او چيزي بر آن اضافه نمي شود بلکه بر عکس است. 🔹پيامبر اکرم(صل الله علي و آله) مي فرمايند: "فرزند بخواهيد و آن را طلب کنيد؛ چرا که مايه روشني چشم و شادي قلب است.(«اُطلُبُوا الْوَلَدَ وَالْتَمِسُوهُ فَإنَّهُ قُرَّةُ الْعَینِ وَرَیحَانَةُ الْقَلْبِ» فرزند بخواهید و آن را طلب کنید؛ چرا که مایة روشنی چشم و شادی قلب است»(مکارم‌ الاخلاق، ج1، ص480) 🔹در حديث ديگري مي فرمايند: خانه اي که در آن کودک نباشد، برکت ندارد. (کنز العمال، ج16،ص 281) 🔹در کتاب الکافي به نقل از بکر بن صالح آمده است که فردي خدمت امام کاظم (عليه السلام) عرض کرد که: مدت 5 سال است که از فرزنددار شدن خودداي کرده ام و اين بدان جهت است که همسرم آن را ناخوش مي دارد و مي گويد: به خاطر کمي مال، پرورش آنان براي من سخت است. نظر شما چيست؟ ✅حضرت مي فرمايند: فرزند بخواه؛ چرا که خداوند روزي آنان را مي دهد.(الکافی: ج۶، ص۳) ✅بله سطح زندگي افراد با هم متفاوت است يکي در رفاه بيشتر و ديگري در رفاه کمتر است اما اگر انسان بر خدا توکل کند و تلاش خود را به کار ببندد و خدا را ضامن کار خود بگيرد بدون شک در امورات زندگي رد نمي ماند بلکه گشايش براي او پيدا مي شود . 🔹قرآن مي فرمايد: و من يتق الله يجعل له مخرجا و يرزقه من حيث لا يحتسب. (طلاق آیه 3) با حساب و کتاب هاي ما درست در نمي آيد ولي خدا از جاي نا معلوم و حساب نشده اي مي رساند به اين باور داشته باشيم و با اين اعتقادات زندگي خود را سامان دهيم @Nahjolbalaghe2
۱۳ آبان ۱۳۹۹
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
۱۳ آبان ۱۳۹۹
✨﴾﷽﴿✨ ⬇️پرسش و پاسخ اعتقادی ❓انسان چگونه می‌تواند به وجود موجودی معتقد شود که مافوق حواس است؟ ✅پاسخ: ادراکات حسی بر اثر ارتباط اندام‌های بدن با اجسام، حاصل می‌شود و هر کدام از حواس ما نوعی از پدیده‌های مادی و متناسب با خودش را در حالت معینی درک می‌کند و همان گونه که نمی توان توقع داشت که چشم ها، صداها را درک کند یاگوش، رنگها را ببیند، نباید انتظار داشت که مجموع حواس ما، همه موجودات را درک کند. زیرا 🔹 اولا: در میان موجودات مادی چیزهایی وجود دارد که قابل درک حسی نیست، چنان که حواس ما از درک انوار ماواری بنفش و مادون قرمز و امواج الکترومنیتیک و... عاجز است. 🔹ثانیا: ما بسیاری از حقایق را از غیر راه حواس ظاهری، درک و اعتقاد یقینی به وجود آنها پیدا می‌کنیم با این که قابل درک حسی نیستند. مثلا از ادراک عقلی یا حالت ترس و محبت، یا اراده و تصمیم خودمان آگاه هستیم و اعتقاد یقینی به وجود آنها داریم. در صورتی که این پدیده‌های روانی همانند خود روح، قابل درک حسی نیستند و اساسا خود «ادراک» امری غیر مادی و نامحسوس است. ✅ پس درک نشدن چیزی با اندام‌های حسی، نه تنها دلیلی بر وجود نداشتن آن نیست بلکه حتی نباید موجب استعباد[1] هم بشود. 1/به بندگی کشاندن، استعمار کردن @Nahjolbalaghe2
۱۳ آبان ۱۳۹۹
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
کلیپی زیبا به مناسبت میلاد با سعادت نبی اکرم 🌺میلاد باسعادت فخر بشر پیامبر اعظم صل الله علیه و اله و سلم و امام صادق سلام الله علیه مبارک باد @Nahjolbalaghe2
۱۳ آبان ۱۳۹۹
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
به مناسبت سیزدهم آبانماه روز مبارزه با استکبار ضمن تبریک این روز بزرگ به تمامی اقشار ملت ایران و همه آزادیخواهان در سراسر جهان مخصوصا دانش آموزان و آینده سازان این مرز و بوم @Nahjolbalaghe2
۱۳ آبان ۱۳۹۹
روز سه شنبه☘️☘️ بِسْمِ اللهِ الرَّحْمٰنِ الرَّحیمِ اَلْحَمْدُ لِلهِ وَالْحَمْدُ حَقُّهُ، کَمٰا یَسْتَحِقُّهُ حَمْداً کَثیراً، وَاَعُوذُ بِهِ مِنْ شَرِّ نَفْسى، اِنَّ النَّفْسَ لَأَمّارَةٌ بِالسُّوءِ اِلّٰا مٰا رَحِمَ رَبّى، وَاَعُوذُ بِهِ مِنْ شَرِّ الشَّیْطٰانِ الَّذى یَزیدُنى ذَنْباً اِلىٰ ذَنْبى، وَاَحْتَرِزُ بِهِ مِنْ کُلِّ جَبّٰارٍ فٰاجِرٍ، وَسُلْطٰانٍ جٰآئِرٍ، وَعَدُوٍّ قٰاهِرٍ، اَللّـٰهُمَّ اجْعَلْنى مِنْ جُنْدِکَ فَاِنَّ جُنْدَکَ هُمُ الْغٰالِبُونَ، وَاجْعَلْنى مِنْ حِزْبِکَ، فَاِنَّ حِزْبَکَ هُمُ الْمُفْلِحُونَ، وَاجْعَلْنى مِنْ اَوْلِیٰآئِکَ، فَاِنَّ اَوْلِیٰآئَکَ لاٰ خَوْفٌ عَلَیْهِمْ وَلاٰ هُمْ یَحْزَنُونَ، اَللّـٰهُمَّ اَصْلِحْ لى دینى فَاِنَّهُ عِصْمَةُ اَمْرى، وَاَصْلِحْ لى اٰخِرَتى فَاِنَّهٰا دٰارُ مَقَرّى، وَاِلَیْهٰا مِنْ مُجٰاوَرَةِ اللِّئٰامِ مَفَرّى، وَاجْعَلِ الْحَیٰاةَ زِیٰادَةً لى فى کُلِّ خَیْرٍ، وَالْوَفٰاةَ رٰاحَةً لى مِنْ کُلِّ شَرٍّ، اَللّـٰهُمَّ صَلِّ عَلىٰ مُحَمَّدٍ خٰاتَمِ النَّبِیّینَ، وَتَمٰامِ عِدَّةِ الْمُرْسَلینَ، وَعَلىٰ آلِهِ الطَّیِّبینَ الطّٰاهِرینَ، وَاَصْحٰابِهِ الْمُنْتَجَبینَ، وَهَبْ لى فِى الثُّلاٰثٰاءِ ثَلاٰثاً، لاٰ تَدَعْ لى ذَنْباً اِلّٰا غَفَرْتَهُ، وَلاٰ غَمّاً اِلّٰا اَذْهَبْتَهُ، وَلاٰ عَدُوّاً اِلّٰا دَفَعْتَهُ، بِبِسْمِ اللهِ خَیْرِ الْأَسْمٰآءِ، بِسْمِ اللهِ رَبِّ الْأَرْضِ وَالسَّمٰآءِ، اَسْتَدْفِعُ کُلَّ مَکْرُوهٍ اَوَّلُهُ سَخَطُهُ، وَاَسْتَجْلِبُ کُلَّ مَحْبُوبٍ اَوَّلُهُ رِضٰاهُ، فَاخْتِمْ لى مِنْکَ بِالْغُفْـرٰانِ، یٰا وَلِىَّ الْإِحْسٰـان @Nahjolbalaghe2
۱۳ آبان ۱۳۹۹
روزسه شنبه متعلق است به امام سجاد،امام باقر،امام صادق علیهم السلام زیارت می کنیم آن بزرگواران را: السَّلامُ عَلَيْكُمْ يَا خُزَّانَ عِلْمِ اللَّهِ السَّلامُ عَلَيْكُمْ يَا تَرَاجِمَةَ وَحْيِ اللَّهِ السَّلامُ عَلَيْكُمْ يَا أَئِمَّةَ الْهُدَى السَّلامُ عَلَيْكُمْ يَا أَعْلامَ التُّقَى السَّلامُ عَلَيْكُمْ يَا أَوْلادَ رَسُولِ اللَّهِ أَنَا عَارِفٌ بِحَقِّكُمْ مُسْتَبْصِرٌ بِشَأْنِكُمْ مُعَادٍ لِأَعْدَائِكُمْ مُوَالٍ لِأَوْلِيَائِكُمْ بِأَبِي أَنْتُمْ وَ أُمِّي صَلَوَاتُ اللَّهِ عَلَيْكُمْ اللَّهُمَّ إِنِّي أَتَوَالَى آخِرَهُمْ كَمَا تَوَالَيْتُ أَوَّلَهُمْ وَ أَبْرَأُ مِنْ كُلِّ وَلِيجَةٍ دُونَهُمْ وَ أَكْفُرُ بِالْجِبْتِ وَ الطَّاغُوتِ وَ اللاتِ وَ الْعُزَّى صَلَوَاتُ اللَّهِ عَلَيْكُمْ يَا مَوَالِيَّ وَ رَحْمَةُ اللَّهِ وَ بَرَكَاتُهُ السَّلامُ عَلَيْكَ يَا سَيِّدَ الْعَابِدِينَ وَ سُلالَةَ الْوَصِيِّينَ السَّلامُ عَلَيْكَ يَا بَاقِرَ عِلْمِ النَّبِيِّينَ السَّلامُ عَلَيْكَ يَا صَادِقا مُصَدَّقا فِي الْقَوْلِ وَ الْفِعْلِ يَا مَوَالِيَّ هَذَا يَوْمُكُمْ وَ هُوَ يَوْمُ الثُّلاثَاءِ وَ أَنَا فِيهِ ضَيْفٌ لَكُمْ وَ مُسْتَجِيرٌ بِكُمْ فَأَضِيفُونِي وَ أَجِيرُونِي بِمَنْزِلَةِ اللَّهِ عِنْدَكُمْ وَ آلِ بَيْتِكُمْ الطَّيِّبِينَ الطَّاهِرِينَ @Nahjolbalaghe2
۱۳ آبان ۱۳۹۹
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
۱۳ آبان ۱۳۹۹
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
۱۳ آبان ۱۳۹۹
🔆 پیامبر خدا صلى الله عليه وآله: 🔺برترينِ مردم، كسى است كه عاشق عبادت شود، و آن را در آغوش گيرد، و با دل و جانش آن را دوست بدارد، و با اعضا و جوارحش در انجام دادن آن بكوشد، و خود را براى آن فارغ سازد. چنين كسى برايش مهم نيست كه دنيا بر چه پايه‌اى مى‌چرخد، بر سختى يا آسانى 📚 الكافی، جلد۲، صفحه۸۳
۱۳ آبان ۱۳۹۹
🔔 مطبوع باشیم ✅ از امام صادق علیه السلام پرسیدند: ((چرا حضرت محمد صلی‌الله‌علیه‌وآله که سفارش به خوردن سیر و پیاز می‌کردند، خودشان سیر و پیاز تناول نمی‌کردند؟)) امام صادق علیه السلام فرمودند: ((زیرا رسول الله همیشه با مردم در ارتباط بودند. شما نیز هرگاه سیر و پیاز خوردید به مسجد نروید تا دیگران از بوی نامطبوع آن آزار نبینند.)) 📙 اصول کافی ج۶ ص۳۷۵
۱۳ آبان ۱۳۹۹
↷°✨ اخـلاق نبـــــوی ✨°↶ ‌ °•❁🌷°•❁🌷❁•°🌷❁•° ❃ رسول خدا صلى الله عليه و آله و سلم در مجالس جاى خاصى را براى خويش تعيين نمى‌كرد هر کجا كه جا بود مى‌نشست و ياران را نيز به همين مسأله فرمان مى‌داد 【روى زمين مى‌نشست و روى زمين غذا مى‌خورد】¹ ✿ ابوذر غفارى نقل مى‌كند: 〖رسول خدا ﷺ ميان اصحاب مى‌نشست و گاهى كه فردى غريب و ناشناس مى‌آمد و آن حضرت را نمى‌شناخت از جمع مى‌پرسيد كه پيامبر كدام یک از شماست؟〗² ✍ منابع: [۱]بحارالانوار، جلد ۱۶، صفحه ۲۲۲ [۲]بحارالانوار، جلد۱۶، صفحه ۱۶
۱۳ آبان ۱۳۹۹
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
ویدئو صلوات خاصه امام رضا(علیه السلام ) با صدای مجید بنی فاطمه اللهم صل علی علی بن موسی الرضا المرتضی ... ____🍃🌸🍃____
۱۳ آبان ۱۳۹۹
خاصه امام رضا علیه السلام اللهّمَ صَلّ عَلي عَلي بنْ موسَي الرّضا المرتَضي الامامِ التّقي النّقي  و حُجَّتكَ عَلي مَنْ فَوقَ الارْضَ و مَن تَحتَ الثري الصّدّيق الشَّهيد صَلَوةَ كثيرَةً تامَةً زاكيَةً مُتَواصِلةً مُتَواتِرَةً مُتَرادِفَه كافْضَلِ ما صَلّيَتَ عَلي اَحَدٍ مِنْ اوْليائِكَ.
۱۳ آبان ۱۳۹۹
۱۳ آبان ۱۳۹۹
💐پیامبر خدا صلى الله عليه وآله: 📌با ترسو مشورت مكن، زيرا او راه بيرون آمدن ازمشكل را برتو تنگ مى كند 📍لَا تُشَاوِرْ جَبَاناً فَإِنَّهُ يُضَيِّقُ عَلَيْكَ الْمَخْرَجَ 📚علل الشرايع ج2ص559
۱۴ آبان ۱۳۹۹
سـلااااااااام دوست من برخیــــــز بسم اللہ بگو و مطمئن باش خیلی با ارزشی خداوند از روحش در تو دمیده و جهان را برای آرامش تو آفریده یعنی خیلی برای خدا عزیزی پس بخنــد🌸 ببخـش🌷 مهـربـان بـاش♥️ و زنـدگی کن🌼 الهـی تنتون سلامت دلتون شاد روحتون آرام و زندگيتون پر از عشق باشه روزتون خوش و پر از برکت
۱۴ آبان ۱۳۹۹
✅ امروز چهارشنبه ۱۴ آبان ۱۳۹۹ ✅ مصادف با ۱۸ ربیع‌الاول ۱۴۴۲ ◇ اذان صبح ۰۵:۰۴ ◇ طلوع آفتاب ۰۶:۲۹ ◇ اذان ظهر ۱۱:۴۸ ◇ غروب آفتاب ۱۷:۰۶ ◇ اذان مغرب ۱۷:۲۵ ◇ نیمه شب شرعی ۲۳:۰۶ ذکر روز چهارشنبه 🍃 { یا حَیُّ یا قَیّومُ } 🍃 { ای زنده، ای پاینده } 🍃 { ۱۰۰مرتبه } 🌷{{ أَلَابِذِڪْرِاللَّهِ تَطْمَئِـنُّ الْقُلُــوب }}🌷
۱۴ آبان ۱۳۹۹