eitaa logo
خواهران فعال سبزواری
85 دنبال‌کننده
11.7هزار عکس
3.2هزار ویدیو
206 فایل
مشاهده در ایتا
دانلود
✍️یابنی آدم: 👈یا بَنِيٓ آدَمَ قَدْ أَنْزَلْنَا عَلَيْكُمْ لِبَاسًا (٢٦اعراف) ای فرزندان آدم،براتون لباس نازل کردیم تابدن رابپوشانیدولباس تقوابراتون بهتره 👈.یَا بَنِيٓ آدَمَ لَا يَفْتِنَنَّكُمُ الشَّيْطَانُ كَمَآ أَخْرَجَ أَبَوَيْكُمْ مِنَ الْجَنَّةِ يَنْزِعُ عَنْهُمَا لِبَاسَهُمَا(٢٧)اعراف شیطان لباستان رانگیرد.اهمیت پوشش 👈يا بَنِيٓ آدَمَ خُذُوا زِينَتَكُمْ عِنْدَ كُلِّ مَسْجِدَ (٣١اعراف) بانظافت وفرزندان به مسجدبروید 👈.يَا بَنِيٓ آدَمَ إِمَّا يَأْتِيَنَّكُمْ رُسُلٌ مِنْكُمْ يَقُصُّونَ عَلَيْكُمْ آيَاتِي فَمَنِ اتَّقَىٰ وَأَصْلَحَ فَلَا خَوْفٌ عَلَيْهِمْ وَلَا هُمْ یحزنون (۳۵اعراف) تقوا وعمل صالح،ترس وغم رامیبرد 👈الَمْ أَعْهَدْ إِلَيْكُمْ يَا بَنِيٓ آدَمَ أَنْ لَا تَعْبُدُوا الشَّيْطَانَ (٦٠یس) مطیع شیطان نباشید
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🏴 امام حسن عسکری علیه السلام 🍃 لیْسَتِ الْعِبادَةُ کَثْرَةَ الصِّیامِ وَ الصَّلوةِ وَ إِنَّما الْعِبادَةُ کَثْرَةُ التَّفَکُّرِ فی أَمْرِ اللّهِ. 🍃 عبادت کردن به زیادی روزه و نماز نیست، بلکه [حقیقتِ] عبادت، اندیشیدن زیاد در کار خداست. 📚 تحف العقول / ص ۴۴۸
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🌹 صلوات خاصه امام حسن عسکری علیه‌السلام بسْمِ ٱللَّهِ ٱلرَّحْمَٰنِ ٱلرَّحِيمِ «اللَّهُمَّ صَلِّ عَلَى الْحَسَنِ بْنِ عَلِيِّ بْنِ مُحَمَّدٍ الْبَرِّ التَّقِيِّ الصَّادِقِ الْوَفِيِّ النُّورِ الْمُضِيءِ خَازِنِ عِلْمِكَ وَ الْمُذَكِّرِ بِتَوْحِيدِكَ وَ وَلِيِّ أَمْرِكَ وَ خَلَفِ أَئِمَّةِ الدِّينِ الْهُدَاةِ الرَّاشِدِينَ وَ الْحُجَّةِ عَلَى أَهْلِ الدُّنْيَا فَصَلِّ عَلَيْهِ يَا رَبِّ أَفْضَلَ مَا صَلَّيْتَ عَلَى أَحَدٍ مِنْ أَصْفِيَائِكَ وَ حُجَجِكَ وَ أَوْلادِ رُسُلِكَ يَا إِلَهَ الْعَالَمِينَ؛ خدايا درود فرست بر حسن بن على بن محمّد، نيكوكار، پرهيزگار، صادق، وفادار، نور تابنده، خزانه دار دانشت، به ياد اندازه توحيدت، و ولىّ امرت، و يادگار پيشوايان دين، آن راهنمايان رشد يافته، و حجّت بر اهل دنيا، پس بر او درود فرست، اى پروردگار، برترين درودى كه بر يكى از برگزيدگان و حجّت هايت، و اولاد رسولانت فرستادى، اى معبود جهانيان».
❗️نجات بشریت با توجه به نعمت وجود پیامبر(صلی الله علیه وآله) وتعالیم اسلام حضرت آیت الله خامنه ای: این ظلمی که به آحاد بشر میشود، این حق کشی ای که در جوامع بشری انجام می گیرد، این غلبه دادن مادیت بر زندگی بشر و راندن معنویت از محیط زندگی انسانها که امروز به زور و با شیوه های مختلف بر آحاد بشر تحمیل میشود، این ها بار بر دوش بشریت است، 🔺آنچه که امروز بشریت در دوران تمدن صنعتی و زیر تشعشع مادیگری جذاب وفریبنده احساس میکند، سنگین تر، سخت تر و_در مواردی _تلخ تر است از انچه که در ظلمات جاهلیت هنگام ظهور اسلام حس می کرد و بر دوش او سنگینی می نمود؛ ⬅️اگر امروز بشریت متوجه این رحمت شود_رحمت ،رحمت نبوی،این سرچشمه جوشان و ان را بیابد و خود را از ان سیراب کند، بزرگترین مشکل بشر برطرف خواهد شد. ⭕️ اگر چه امروز هم، تمدنهای موجود عالم، بلاشک از تعالیم اسلام بهرمند شده اند و بدون تردید انچه از صفات و روشهای خوب ومفاهیم عالی که در بین بشر وجود دارد؛ متخد از ادیان الهی وتعالیم انبیاء و وحی آسمانی است و بخش عظیمی از ان، به اسلام متعلق است؛ ۱۳۷۵/۵/۱۳ ❗️امام علیه درخطبه108به عظمت وجودی پیامبر اشاره میکنند،که خداوند برای نجات انسان ها عطا کرده است ⤵️ «پيامبر(صلی الله علیه و آله) را از درخت تنومند پيامبران، از سرچشمه نور هدايت، از جايگاه بلند و بی همانند، از سرزمين بطحاء،از چراغ های برافروخته در تاريکی ها، و از سرچشمه های حکمت برگزيد. پيامبر(صلی الله علیه و آله) طبيبی است که برای درمان بيماران سيّار است. مرهم های شفابخش او آماده، و ابزار داغ کردن زخم ها را گداخته. برای شفای قلب های کور و گوش های ناشنوا و زبان های لال، آماده، و با داروی خود در پی يافتن بيماران فراموش شده و سرگردان است.»
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
جایگاہ عقل چیست❓ زمینہ هاے رشد عقل وآفت هاے عقل چہ چیزهایے مے تواند باشد، همچنین ڪارڪردهاے عقل در ارتباط انسان با خدا، خود، دیگران واین جهان وجهان دیگر چیست❓ بابررسے عقل در نهج البلاغہ پاسخ این سوالات را یافتیم، اڪنون مے خواهیم حاصل این تلاش را در اختیار شما بگذاریم تا هم بہ داشتن چنین معارفے بہ خود ببالیم و هم عقل هایمان را با ڪلام نورانے و وحیانے امیرالمومنین بارور ڪنیم، تا بتوانیم هر چہ سریع تر بہ تمدن سازے اسلامے برسیم، زیرا امام زمانمان منتظر است طنین سخن امیرالمومنین همچنان بہ گوش مے رسد ڪہ مے فرمایند: همانا ڪارِ ما «ولايتِ ما» اهل بيت پيامبرسخت و تحمّل آن دشوار است، ڪہ جز مؤمن دين دار ڪہ خدا او را آزمودہ، و ايمانش در دل استوار بودہ، قدرت پذيرش و تحمّل آن را ندارد، و حديث ما را جز سينہ هاے امانت پذير و عقل هاے بردبار، فرا نگيرد. نهج البلاغہ،خطبه۱۸۹ 🌲🌲🌲🌲🌲🌲🌲🌲🌲 🔗 ✍️گفتیم عقل موهبتی الهی است که خداوند آن را به آدمی بخشیده است. 🔺در منطق امام به این حقیقت پرداخته شده است، همانگونه که انسان می تواند زمینه های رشد عقل را فراهم کند، با انجام رفتارهای ناپسند به قوه ها تعقل خود ضرر می زند و زمینه های نقص این موهبت الهی را فراهم میکند امام علیه السلام در نهج البلاغه به آفت های عقل اشاره کردند: 👈⤵️⤵️ حکمت219 ⬅️أكْثَرُ مَصَارِعِ الْعُقُولِ تَحْتَ بُرُوقِ الْمَطَامِعِ. «قربانگاه انديشه ها، زير برق طمع هاست.» 👈⤵️⤵️ حکمت319 ⬅️الْفَقْرَ فَاسْتَعِذْ بِاللَّهِ مِنْهُ فَإِنَّ الْفَقْرَ مَنْقَصَةٌ لِلدِّينِ مَدْهَشَةٌ لِلْعَقْلِ دَاعِيَةٌ لِلْمَقْتِ. «از فقر به خدا پناه ببر، كه همانا فقر، دين انسان را ناقص، و عقل را سرگردان، و عامل دشمنی است.» 👈 حکمت 450 ⬅️ما مَزَحَ امْرُؤٌ مَزْحَةً إِلَّا مَجَّ مِنْ عَقْلِهِ مَجَّةً. «هيچ كس شوخی بی جا نكند، جز آن كه مقداری از عقل خويش را از دست بدهد.»
♦️حقایق را در معرض بینایی و دانایی انسان‌ها قرار دادن. ▪️امروز مثل خیلی از دوران‌های دیگر تاریخ، ما - جریان ولایت و دوستداران ائمّه علیهم‌السّلام - به احتیاج داریم؛ ، ، و را در معرض بینایی و دانایی انسان‌ها قرار دادن. ▫️اگر اهمیتِ نبود، امام صادق علیه‌السّلام شاعری مثل «کُمیْت» را آن گونه مورد عنایت قرار نمی‌داد؛ یا امام هشتم علیه‌السّلام «دِعبل» را؛ یا امام چهارم علیه‌السّلام «فرزدق» را. شعرای معروفی که شما اسمهایشان را شنیده‌اید - مثل فرزدق، کُمیْت و دیگران - این‌ها سلمان زمان خودشان نبودند؛ این‌ها در مقایسه با اصحاب عالی‌مقام ائمّه، خیلی متوسّط بودند. نه معرفتشان به قدر معرفت «زراره» و «محمدبن‌مسلم» و امثال این‌ها بود؛ نه فعّالیتشان در محیط اهل بیت زیاد بود. اما شما می‌بینید امام از این‌ها تجلیلی می‌کند که از خیلی از اصحاب بزرگوار خودش نمی‌کند. ▪️چرا؟ به‌خاطر . چون این‌ها در یک جا حرفی زدند و نکته‌ای را روشن کردند که مثل خورشیدی بر ذهن‌ها و دل‌ها تابیده و حقیقتی را برای مردم روشن کرده است. ۱۳۸۰/۰۶/۱۸ تبیین منظومه فکری رهبری
🏴 متن امام‌ حسن عسکری(ع) 🏴 اَلسَّلامُ عَلَيْكَ يا مَوْلايَ يا اَبا مُحَمَّد الْحَسَنَ بْنَ عَلِيٍّ الْهادِيَ الْمُهْتَدِيَ، وَرَحْمَةُ اللهِ وَبَرَكاتُهُ، اَلسَّلامُ عَلَيْكَ يا وَلِيَّ اللهِ وَابْنَ اَوْلِيآئِهِ، اَلسَّلامُ عَلَيْكَ يا حُجَّةَ اللهِ وَابْنَ حُجَجِهِ، اَلسَّلامُ عَلَيْكَ يا صَفِيَّ اللهِ وَابْنَ اَصْفِيآئِهِ، اَلسَّلامُ عَلَيْكَ يا خَليفَةَ اللهِ وَابْنَ خُلَفآئِهِ وَاَبا خَليفَتِهِ، اَلسَّلامُ عَلَيْكَ يَا بْنَ خاتَمِ النَّبِيّينَ، اَلسَّلامُ عَلَيْكَ يَا بْنَ سَيِّدِ الْوَصِيّينَ، اَلسَّلامُ عَلَيْكَ يَا بْنَ اَميرِ الْمُؤْمِنينَ، اَلسَّلامُ عَلَيْكَ يَا بْنَ سَيِّدَةِ نِسآءِ الْعالَمينَ، اَلسَّلامُ عَلَيْكَ يَا بْنَ الاَْئِمَّةِ الْهادينَ، اَلسَّلامُ عَلَيْكَ يَا بْنَ الاَْوْصِيآءِ الرّاشِدينَ، اَلسَّلامُ عَلَيْكَ يا عِصْمَةَ الْمُتَّقينَ، اَلسَّلامُ عَلَيْكَ يا اِمامَ الْفآئِزينَ، اَلسَّلامُ عَلَيْكَ يا رُكْنَ الْمُؤْمِنينَ، اَلسَّلامُ عَلَيْكَ يا فَرَجَ الْمَلْهُوفينَ، اَلسَّلامُ عَلَيْكَ يا وارِثَ الاَْنْبِيآءِ الْمُنْتَجَبينَ، اَلسَّلامُ عَلَيْكَ يا خازِنَ عِلْمِ وَصِيِّ رَسُولِ اللهِ، اَلسَّلامُ عَلَيْكَ اَيُّهَا الدّاعي بِحُكْمِ اللهِ، اَلسَّلامُ عَلَيْكَ اَيُّهَا النّاطِقُ بِكِتابِ الله، اَلسَّلامُ عَلَيْكَ يا حُجَّةَ الْحُجَجِ، اَلسَّلامُ عَلَيْكَ يا هادِيَ الاُْمَمِ اَلسَّلامُ عَلَيْكَ يا وَلِيَّ النِّعَمِ، اَلسَّلامُ عَلَيْكَ يا عَيْبَةَ الْعِلْمِ، اَلسَّلامُ عَلَيْكَ يا سَفينَةَ الْحِلْمِ، اَلسَّلامُ عَلَيْكَ يا اَبَا الاِْمامِ الْمُنْتَظَرِ الظّاهِرَةِ لِلْعاقِلِ حُجَّتُهُ، وَالثّابِتَةِ فِي الْيَقينِ مَعْرِفَتُهُ، الْمُحْتَجَبِ عَنْ اَعْيُنِ الظّالِمينَ، وَالْمُغَيَّبِ عَنْ دَوْلَةِ الْفاسِقينَ، وَالْمُعيدِ رَبُّنا بِهِ الاِْسْلامَ جَديداً بَعْدَ الاِْنْطِماسِ، وَالْقُرْآنَ غَضّاً بَعْدَ الاِْنْدِراسِ، اَشْهَدُ يامَوْلايَ اَنَّكَ اَقَمْتَ الصّلوةَ، وَآتَيْتَ الزَّكاةَ، وَاَمَرْتَ بِالْمَعْرُوفِ، وَنَهَيْتَ عَنِ الْمُنْكَرِ، وَدَعَوْتَ اِلي سَبيلِ رَبِّكَ بِالْحِكْمَةِ وَالْمَوْعِظَةِ الْحَسَنَةِ، وَعَبَدْتَ اللهَ مُخْلِصاً، حَتّي اَتيكَ الْيَقينُ، اَسْئَلُ اللهَ بِالشَّاْنِ الَّذي لَكُمْ عِنْدَهُ اَنْ يَتَقَبَّلَ زِيارَتي لَكُمْ، وَيَشْكُرَ سَعْيي اِلَيْكُمْ، وَيَسْتَجيبَ دُعائي بِكُمْ، وَيَجْعَلَني مِنْ اَنْصارِ الْحَقِّ وَاَتْباعِهِ، وَاَشْياعِهِ وَمَواليهِ وَمُحِبّيهِ، وَالسَّلامُ عَلَيْكَ وَرَحْمَةُ اللهِ وَبَرَكاتُهُ.
🔴 برگی از عبرت های تاریخ /بستگان ناشایست امام (علیه السلام) ♦️جعفر، یکی از فرزندان حضرت امام علی بن محمد الهادی(ع)، برادر حضرت امام حسن عسکری(ع) و عموی حضرت حجه ابن الحسن مهدی موعود(عج) است که در سال ۲۲۶قمری متولد شد. ♦️او گرچه دوران کودکی و نوجوانی خود را تحت تربیت امام معصوم و در بیت عصمت سپری کرد و بخوبی با تعالیم خاندان وحی آشنا بود، اما در آستانه ی جوانی به معاشرت با برخی کارگزاران حکومت عباسی مبتلا شده و نفوذ عناصر قدرت طلب و فاسد دربار عباسی در جعفر، اندک اندک، کار او را به جایی رساند که آشکارا از ساده زیستی و ارزشهای خاندان امامت دور شده و روشی بر خلاف پدر بزرگوارش را در پیش گرفت و حس دنیاطلبی و قدرت خواهی تا آنجا در وی قوت گرفت که در هنگام شهادت پدرش حضرت امام هادی(ع)، ادعای امامت کرد، اما بدلیل جایگاه رفیع برادرش حضرت امام حسن عسکری(ع) و شناخت و بصیرت شیعیان، ادعای او چندان مورد توجه قرار نگرفت. ♦️جعفر که خود را سهیم در خاندان امامت می دانست، بعد از شهادت برادرش امام عسکری(ع) نیز بلافاصله ادعای امامت کرد و با حمایت کارگزاران عباسی و پولهای دربار، عده ای را نیز به سوی خود جذب نمود اما در هنگامی که خود را آماده ی اقامه ی نماز بر پیکر امام عسکری(ع) کرده بود، به یکباره، خورشید نورانی وجود مقدس امام عصر(ع) بر پیکر پدر خویش حاضر شده و ردای جعفر را کشیده و فرمود: ای عمو ! پس بایست که من سزاوارترم به نماز بر پدر خود از تو . و جعفر از نفوذ معنوی کلام حضرت مهدی(عج) عقب ایستاد و رنگش متغیر شد. و بدین ترتیب، حضرت امام عصر(عج) بر پدر بزرگوار خود نماز خواندند. ♦️با این وجود، جعفر دست از توطئه بر نداشت و ضمن تحریک حکومت عباسین برای حمله به منزل امام یازدهم و دستگیری امام عصر(عج)، با ادعای وراثت خاندان امامت و کمک کارگزاران عباسی، اموال امام عسکری(ع) را نیز تصرف نمود و البته چند سال بعد در سن ۴۷ سالگی در نهایت انزوا پشیمانی و توبه درگذشت. 🔴ماجرای جعفر کذاب، نمونه ای دیگر از تشابهات تاریخی همچون پسر نوح(ع) و برادران یوسف(ع) و ابولهب و... است که برای همه ی اهل بصیرت، حامل این پیام مهم است که اصل و نسب و انتساب به خانواده ی بزرگان، گرچه می تواند یک امتیاز و مایه ی افتخار باشد، اماشرط کافی برای فلاح و رستگاری افراد، تمسک به روش خوبان و دوری از ناپاکان و مفسدین و فتنه گران است. فاعتبروا یا اولی الالباب...