#عکس_نوشته
💣 خطر نفوذ
🌤«اللّهمَّعَجِّلْلِوَلِیِّڪَالفَرَج»🌤
✅ کانال رسمی معاونت فرهنگی حوزه علمیه خراسان
╭┅┅┅┅❀🍃🌼🍃❀┅┅┅┅╮
https://eitaa.com/joinchat/4092067873Cd2b9de633c
╰┅┅┅┅❀🍃🌼🍃❀┅┅┅┅╯
#عکس_نوشته
♻️ مذاکره راه نفوذ
🌤«اللّهمَّعَجِّلْلِوَلِیِّڪَالفَرَج»🌤
✅ کانال رسمی معاونت فرهنگی حوزه علمیه خراسان
╭┅┅┅┅❀🍃🌼🍃❀┅┅┅┅╮
https://eitaa.com/joinchat/4092067873Cd2b9de633c
╰┅┅┅┅❀🍃🌼🍃❀┅┅┅┅╯
هدایت شده از یک طلبه معلم ( مهدی جلالیان )
#پیشنهاد_آسان
#شب_جمعه
1⃣:سوره واقعه(آثار عجیبی براش گفتن)
2⃣:صلوات(اقلا ۱۰۰ تا)
3⃣:دعا برای اموات(اقلا ده نفر...از بد وارث و بیوارث یادمون نره) صدقه هم بدی بهتر میشه
4⃣:زیارت سیدالشهدا علیه السلام(اقلا یک سلام با توجه)❤️❤️❤️
▪️همهش یک ربع نمیشه...تنبلی نکنیم تو این شبهای بلند زمستونی...
@takhteh_siah
هدایت شده از یک طلبه معلم ( مهدی جلالیان )
#ایران_صاحب_دارد
عنایت خاص امام زمان علیه السلام نسبت به حفظ مردم ایران....
🔹مرحوم آقا سید عبّاس تهرانی نقل کرد که: برادرم یکی از #رؤسای_ارتش_روس را در مهمانخانهای دیده بود که از روی ناراحتی با صدای بلند فریاد میکشد و میگوید:
آقا خوب، ولی شماها بد.😳😳
برادرم میگفت: نزد آن فرمانده نشستم، مترجم او مطالبش را به فارسی ترجمه میکرد. از او پرسیدم: مقصود او از این جمله چیست که آقا خوب، ولی شماها بد؟
گفت: ما قصد داشتیم به ایران حمله کنیم، روزی که میخواستیم وارد مرز ایران شویم، کشتی بزرگی را دیدیم سر راه ما ایستاده، این مطلب برای ما تازگی داشت، زیرا قبلا بررسی کرده بودیم و چنین کشتی ندیده بودیم. نزدیک که آمدیم مشاهده کردیم کسی در کشتی نیست، فقط #آقایی روی بام کشتی مشغول عبادت است❣. وقتی به او رسیدیم، به ما گفت:
برگردید ایران صاحب دارد.
ما کنار رفتیم و فکر کردیم شاید خیال باشد، چشممان را مالیدیم و دوباره برگشتیم دیدیم همان کشتی با همان کیفیت موجود هست. به مرکز مخابره کردیم، دستور آمد که برگردید.
🔸دل صاحبمون رو نشکنیم. کاری نکنیم که رهامون کنن...
#کشور_صاحبالزمان
#وای_بر_خائنین_ایران
#خدایا_صاحبمان_را_برسان🤲🤲
منبع: برنامه روزنه هایی از عالم غیب (تالیف ایت الله خرازی امام جماعت مدرسه فیضیه)
@takhteh_siah
🌷درصورت تمایل بدون ذکر نام کانال یا با نام کانال خود هم میتوانید نشر دهید(کپی آزاد)....🌷🌷
،روز 10حکمت از نهج البلاغه
بـا ورود به گروه هر روز سهــــمی را مطالعــــه بفرماییـد و در 《ختــم نهج البـلاغه》 با ما باشـــید.
https://chat.whatsapp.com/IWdMk1MpaKaLrSWCttglOR
[۱۲/۲۴، ۶:۱۸] نجاری مقدم: ضمن عرض سلام وادب به دوستانتا معرفی کنیددر واتساب،روزانه 10حکمت از کلام امیرالمومنین علی علیه السلام،باز گذاری شده،مطالعه بفرمایید،بعد از ورود صبور باشید تا پیام ا سال شود،
تشکر بایت تبلیغ وصبور تون🌹🌸
هدایت شده از فرهنگی مدرسه علمیه نرجس(س) سبزوار سطح ۱ و ٢
[ عکس ]
💢 معاونت تبلیغ حوزه علمیه خراسان و 💢اداره کل فرهنگی تبلیغی دفتر تبلیغات اسلامی
❇️ تبلیغ زمستانه
✳️ دوره ها:
1️⃣ مبانی،جریان شناسی، پاسخگویی به شبهات وهابیت
2️⃣صراط(سیر مطالعاتی منظومه فکری امام خامنه ای)
3️⃣ آشنایی با ایجاد و مدیریت تشکیلات اسلامی
4️⃣ اسلام ناب(دوره معرفتی تشکیلاتی)
5️⃣ آشنایی با مذاهب اسلامی
6️⃣ تربیت مبلغ ویژه نوجوان
7️⃣ تولید محتوای دینی
8️⃣ تبلیغ چهره به چهره
9️⃣ مهارت های رسانه ای
🔟 اخلاق تبلیغ دین
1️⃣1️⃣ راویان ایثار
🔴 زمان ثبت نام:
۴ دی ماه لغایت۱۵ دیماه
🔵 مکان:
پورتال طلبگی، قسمت تبلیغ، گزینه آموزش مجازی مبلغان
tabliqkh.lms2.hozehkh.com
✅ پاسخگویی به سوالات مدرسه زمستانه تبلیغ:👇
@mohammadrabiee
تلفن 05132008416
•┈┈••••✾•🌿🌺🌿•✾•••┈┈•
🌐#معاونت_تبلیغ_حوزه_علمیه_خراسان
https://eitaa.com/joinchat/4089708577C789eb1fada
🆔 @howzehtabligh
⏯https://tabliqkh.lms2.hozehkh.com/
🔵🌺 سعادت دائمی
اگر انسان عاقل ، لحظه ای فکر کند ، می فهمد که مقصود از این بساط چیز دیگر است. و منظور از این خلقت ، عالم بالا و بزرگتری است . و این حیات حیوانی ، مقصود بالذّات نیست . وانسان عاقل باید در فکر خودش باشد و به حال بیچارگی خودش رحم کند و با خود خطاب کند: ای نفسِ شقی که سالهایِ دراز در پیِ شهوات، عمر خود را صرف کردی و چیزی جز حسرت نصیبت نشد ،
🔵👈 خوب است قدری به حال خود رحم کنی . از مالک الملوک حیا کنی ، و قدری در راه مقصود اصلی ، قدم زنی ، که آن موجب حیات همیشگی و سعادت دائمی است . و سعادت همیشگی را مفروش به شهوات چند روزه فانی ، که آن هم به دست نمی آید ، حتی با زحمتهای طاقت فرسا (ننمایی).
[ حضرت امام خمینی (رحمه الله علیها) ، چهل حدیث ، تهران ، مرکز نشر فرهنگی رجاء، 1368 ، ص6 ]
❣️الّلهُــمَّ عَجِّــلْ لِوَلِیِّکَــــ الْفَــرَج❣️مدرسه علمیه نرجس (س) سبروار
نیاز انسان به شکر و عدم نیاز خدا به شکر
از نظر قرآن، خدا نیازی به شکر زبانی انسان ندارد، بلکه حتی شکر قلبی یا شکر عملی که به عنوان یک وظیفه و تکلیف عقلی و نقلی مطرح شده است، در راستای بهره مندی خود انسان است نه خدایی که غنی کریم و غنی حمید است. به سخن دیگر، وقتی از مهمترین صفات الهی، غنی بودن اوست، هیچ نیازی به کسی ندارد تا از وی تشکر کند و شکر زبانی داشته باشد.
از نظر آموزههای قرآن، آن کسی که نیاز به شکر دارد، خود انسان است؛ زیرا هر نوع از اقسام شکر از زبانی یا قلبی یا عملی، آثاری دارد که به خود انسان باز میگردد؛ زیرا کسی که شکر زبانی دارد، در قلب خویش به این ادراک و آگاهی رسیده است که هر چیزی در هستی دارای غایت و هدفی است که باید آن را مد نظر قرار داد و در مسیر آن غایت به کار گرفت. بر همین اساس، با بیان اینکه نعمتی در اختیار او گذاشته شده که میتواند با بهرهگیری از آن به هدف غایی خویش دست یابد، خدا را به زبان شکر میکند؛ زیرا قلب او به این حقیقت رسیده و درک کرده است و شاکر قلبی است. چون این شکر قلبی به شکل شکر زبانی ابراز میشود، به طور طبیعی در شکر عملی به نمایش گذاشته میشود و شخص با توجه به فلسفه هر چیزی از جمله فلسفه وجودی خلقت خویش، تلاش میکند تا از آن چیز در راستای کمال خویش بهره برد که هدف خلقت است. بر همین اساس خدا میفرماید: و براستى لقمان را حكمت داديم كه خدا را سپاس بگزار و هر كه سپاس بگزارد تنها براى خود سپاس مىگزارد و هر كس كفران كند در حقيقت خدا بى نياز ستوده است. (لقمان، آیه ۱۲) #ادامه دار
از این آیه به دست میآید که شکر نعمت حتی به شکل زبانی، تشکر از خدا نیست، بلکه بازگشت آن به خود انسان است؛ زیرا اولا خدا غنی است و نیازی به شکر ندارد؛ و ثانیا حمید و ستوده است و پیش از آنکه بنده از او آن نعمت را بخواهد به او داده است. پس وقتی انسانی مثلا شکر زبانی از خدا میکند، به این معنا است که خدا را به عنوان خدای غنی حمید میشناسد و میداند که آنچه داده است، برای اهدافی است که سودش به خودش باز میگردد و باید از نعمت برای اهدافی استفاده کند که موجب کمال او شود؛ در حالی که کفر و کفران موجب میشود تا از آن نعمت نه تنها برای مقاصد اصلی بهره نگیرد، بلکه ممکن است در مسیر نادرستی به کار گیرد که به خود و دیگران زیان میرساند.
خدا همچنین در جایی دیگر میفرماید:كسى كه نزد او دانشى از كتاب الهى بود، گفت: من آن را پيش از آنكه چشم خود را بر هم زنى برايت مى آورم. پس چون سليمان آن تخت را نزد خود مستقر ديد، گفت: اين از فضل پروردگار من است تا مرا بيازمايد كه آيا سپاسگزارم يا ناسپاسى مى كنم؛ و هر كس سپاس گزارد، تنها به سود خويش سپاس مىگزارد؛ و هر كس ناسپاسى كند، بى گمان پروردگارم بى نياز و كريم است. (نمل، آیه۴۰)
مهمترین کفران نسبت به عقل و نقل
انسانها نسبت به همه نعمتها نوعی کفران و ناسپاسی را در عمل نشان میدهند که از جمله مهمترین مواردی که میتوان به عنوان مصادیق کفراناشاره کرد اموری چون موارد زیر است: انکار قرآن و وحی(اسراء، آیه 89؛ فرقان، آیه 50)، بیتوجهی به ابزارها و قوای ادراکی از بینایی و شنوایی (ملک، آیات 22 و 23)، ناسپاسی نسبت به خرد و تعقل ورزی در زندگی و عدم بهرهگیری از آن(همان) و نیز عدم بهرهگیری از هدایتهای باطنی و ظاهری یعنی عقل و نقل که در اختیار انسان است.(انسان، آیات 3 و4)
در حقیقت از نظر قرآن، عدم بهرهگیری درست بویژه از امکانات عقلی و ادراکی که تعیینکننده جهت درست زندگی است، مهمترین مصادیق کفران نعمت از سوی انسانها است؛ زیرا اگر از این امکانات هدایتی و راهنمایی عقل و نقل به درستی بهره گیرند، به طور طبیعی از دیگر امکانات و نعمتها به درستی نیز بهره میگیرند، اما چون انسان نسبت به این دو نعمت بزرگ عقل ونقل و ابزارهای شناختی و ادراکی غافل است و به درستی از آنها بهره نمیگیرد، به طور طبیعی در امور دیگر نسبت به نعمتها نیز کفران نعمت روا میدارد.