eitaa logo
خواهران فعال سبزواری
85 دنبال‌کننده
11.7هزار عکس
3.2هزار ویدیو
206 فایل
مشاهده در ایتا
دانلود
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
7.65M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🌼دعای فرج🌼 ❣الّلهُــمَّ عَجِّــلْ لِوَلِیِّکَــــ الْفَــرَج❣ مدرسه علمیه نرجس س سبزوار 💐💐💐💐💐💐💐💐💐💐💐💐
سبک زندگی مهدوی (1) 🔏 مفهوم سبک زندگی مهدوی ✅ سبک زندگی، مجموعه‌ای از اعمال و رفتار است که وقتی در کنار هم قرار می‌گیرند، پازل زندگی ما را می‌سازند. ✅ انسان منتظر، باید نوعی از سبک زندگی را انتخاب کند و وقتی گزارش اعمالش را در محضر مولایش عرضه می‌کنند، لبخند رضایت را بر لبان ایشان بنشاند. ✅ لذا لازم است اولاً نسبت‌به آن سبک زندگی که مورد نظر امام عصر هست معرفت پیدا کند و ثانیاً با دقت و تأمل، آن را در زندگی به کار گیرد. ✅ سبک زندگی مهدوی همان سبک زندگی دینی است؛ لکن کسی که دغدغه‌اش مهدویت و ظهور است، آن اعمال دینی را با نیت رضایت مولایش انجام می‌دهد. مثلاً اگر به تربیت فرزند فکر می‌کند، دنبال این است که چگونه فرزندی مهدی یاور تربیت کند. ✅ یا اگر صدقه می‌دهد در صدر نیت هایش، سلامتی امام عصر می‌باشدو ✅ در این بخش از پیام‌های مهدوی دنبال آن هستیم تا نکاتی را بیان کنیم تا زندگی‌هایمان رنگ‌وبوی امام زمانی بگیرد.
1_414483086.mp3
1.22M
🌺🌸🌺🌸🌺 ✨از امام صادق (ع)روایت است: ⚡️هرکہ چهل صباح دعای عهد رو بخواند، از یاوران حضرت مهدی (عج)باشد واگر پیش از ظهور آن حضرت بمیرد، خدا او را از قبر بیرون آورد تا در خدمت آن حضرت باشد وحق تعالی بہ هر ڪلمہ هزار حسنه او را ڪرامت فرماید وهزار گناه از او محو نماید⚡️ ⛅️آغاز روز با دعای دلنشین ☘🌹☘🌹☘ سه مرتبه میگویی : اَلْعَجَلَ الْعَجَلَ يا مَوْلاىَ یاصاخب الزمان التماس دعا مدرسه علمیه نرجس س سبزوار
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
5.96M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🌹روايت تكان‌دهنده رهبرمعظم انقلاب از شفا گرفتن فرزند مرحوم الهی قمشه‌ای در نوزادی ♦️ ناگهان رسیدم به حضرت علی‌اصغر وتشنگی علی اصغر(ع) به ذهنم رسید بچه سه چهار روز است شیر نخورده... 🏴🏴 فرهنگی مدرسه علمیه نرجس سلام الله علیها سبزوار
♨️زمان شناسی‼️ ✳️طرماح بن عدی از راه آشنایان کاروان امام ‌حسين علیه السلام جهت رسیدن به مقصد است. جلو کاروان راه افتادو اشعارى را با اين مطلع، خواند: يا ناقتى لاتذعرى من زجر وامضى بنا قبل طلوع الفجر.( اعيان الشيعه، ج7، ص396.) مضمون اشعار، در ستايش از خاندان رسول خدا صلی الله علیه و آله و سیدالشهداست. 💢 در ميانه‌ راه، اجازه طلبيد كه به قبيله خود سر بزند. این رفت وبرگشت روزها طول کشید. به ‌«عذيب الهجانات‌» كه رسيد، خبر شهادت امام را شنيد. اندوهگين شدو از اين كه توفيق شهادت در ركاب امام، نصيب او نشده است. بسیار گریه کرد. (حياة الامام الحسين علیه السلام، ج 3، ص 83) 👈 برخی تاریخ نویسان، وی را از کشته شدگان جریان توابین آورده اند. ✳️ مقام معظم رهبری : ☑️ «عدّه‌ی توّابین، چند برابر عدّه‌ی شهدای کربلاست. شهدای کربلا همه در یک روز کشته شدند؛ توّابین نیز همه در یک روز کشته شدند. اما اثری که توّابین در تاریخ گذاشتند، یک هزارم اثری که شهدای کربلا گذاشتند، نیست! به‌خاطر این‌که در وقت خود نیامدند. کار را در لحظه‌ی خود انجام ندادند. دیر تصمیم گرفتند و دیر تشخیص دادند.»( بیانات در دیدار فرماندهان لشکر ۲۷ محمد رسول‌الله (ص) ۲۰/۳/۷۵) ☑️ «فرق بین شهدای کربلا و توّابین همین است. شهدای کربلا هم شهید شدند، توّابین هم شهید شدند. فاصله‌ی زمانی بین آنها هم خیلی زیاد نبود؛ اما شهدای کربلا در عرش انسانیت قرار دارند، شهدای توّابین نه؛ مقامشان با آنها خیلی فرق دارد. چرا؟ چون شهدای کربلا به ندای حسین بن علی علیه‌السّلام در وقتِ خود پاسخ دادند؛ ولی توّابین به ندای آن حضرت، بعد از گذشتن وقت پاسخ دادند. فرقش این است.»( ۱۳۷۸/۰۶/۰۸بیانات در دیدار خانواده‌هاى شهیدان قائن) ☑️ «توّابین آن‌وقتی که باید می‌آمدند -که عاشورا بود- نیامدند، وقتی آمدند که کار از کار گذشته بود. یا قیام مردم مدینه با رهبری عبدالله بن حنظله. آمدند در مقابل یزید ایستادند، قیام کردند، حاکم مدینه را بیرون کردند، امّا دیر؛ آن‌وقتی که شنیدند که حسین‌بن‌علی (علیهماالسّلام) از مدینه خارج شد، آن‌وقت باید به این فکر می‌افتادند، نیفتادند؛ دیر به فکر افتادند، یک سال بعد [به فکر افتادند]؛ نتیجه هم همانی شد که تاریخ ثبت کرده است؛ قتل‌عام شدند، تارومار شدند، نابود شدند، هیچ کاری هم نتوانستند بکنند. کار را در وقت باید انجام داد.»( ۱۳۹۵/۱۰/۱۹بیانات در دیدار مردم قم) ✳️یکی از ارکان مهم بصیرت عاشورا ، زمان شناسی است. گاهی غفلت به لحاظ زمانی میتواند آسیبی را وارد کند که قابل جبران نیست. 👈در بسیاری از مقاطع حساس انقلاب و حوادث مختلفی که تا کنون اتفاق افتاده ، یکی از مهمترین عواملی که نقشه دشمن را خنثی نموده است: همین بصیرت توام با زمان شناسی درست مردم ایران بوده است. ✍ 🏴🏴 فرهنگی مدرسه علمیه نرجس سلام الله علیها سبزوار
📌شخصیت ‏ذي الجوشن در فضای مجازی مطالبی غیر تحقیقی درباره شَمِربن ذی الجوشن مطرح می گردد که مناسب آمد تا از منابع کهن مطالبی در معرفی چهره او مطرح گردد: ◀️شمِر بن‌ذي‌الجوشن هیچگاه نبوده و همانند همه کسانی که در حکومت اسلامی با امیرمؤمنان (ع) کردند، او نیز جزو سپاه امام بود؛ ◀️شمر، در جزء لشكريان (ع) بوده است و با تنها هدف مبارزه با بنی امیه در سپاه امام حضور داشت؛ در اين مبارزه اَدْهَم بن‌محرز ابتدا ضربه شمشيري به صورت شمر مي‏زند و او را مي‏كند. شمر نيز به او ضربه‌اي مي‌زند ولي ضربه‌اش کاري نمي‌شود، لذا برمي‏گردد و آب مي‏خورد و نيزه‌اي برمي‌دارد و دوباره به ميدان مي‏رود و با ضربت نيزه، ادهم را بر زمين مي‏افكند؛ شمر، جزء كساني است كه برضدّ بن‌عَدِي و به كفر او شهادت دادند. شمر، عصر روز پنجشنبه نهم با فرمان جديد بن زیاد ملعون و به همراه چهار هزار نفر سرباز به رسيد و نزد 3عمربن‌سعد رفته، نامه ابن‌زياد را تسليم او كرد؛ ◀️طبق گزارش بلاذری(م279ق) و شیخ مفید(م413ق)، امام (ع) پس از اهانت شمر، وی را پسر زن بُزچران خطاب کرد؛(فَقَالَ لَهُ يَا ابْنَ رَاعِيَةِ الْمِعْزَى‏: این عبارت از نظر برخی حکایت از نامشروع بودن تولد شمر دارد.) شمر، به خيمه امام حسين(ع) كرد و با نيزه‏اش به خيمه زد و با صداي بلند گفت: «آتش بياوريد تا اين خيمه را با ساكنانش به بكشم.» ◀️شمر، به دستور داد تا بدن امام حسین(ع) را هدف قرار دهند. سپس با فرمان او، همه به سوی امام حمله بردند و کسانی از جمله سِنان بن اَنَس و زُرْعَة بن شریک ضربه‌های نهایی را بر امام وارد کردند؛ ◀️شمر، پس از واقعه در جواب شخص که از او پرسید آیا برای حمله به پسر پیامبر پشیمان نیستی، در پاسخ گفت: «موظّف بوديم كه چنين كنيم و اگر فرمان نمي‏برديم همچون اين حيوانات بوديم.» وی، در توجیه شرکت در قتل امام حسین(ع) می‌گفت: «از امرای خود فرمان برداری کرده است.» ◀️شمر، بعدها در جريان قيام مختار در جنگ برضدّ 3مختار شركت كرد و پس از شكست از ، فرار كرد و در حين فرار به دست عبدالرّحمن بن‌عُبَيْد كشته شد. 📚منقری،‌ وقعة صفين، ص 268؛ 📚طبري، تاريخ الأمم و الملوك، ج 5، ص270، ص28، ج6، ص18 و 44 و 52 و 53 📚ابن‌شهراشوب، مناقب آل‌ابي‌طالب، ج 4، ص 115. 📚ابن‌سعد، ترجمة الحسين و مقتله، فصلنامة تراثنا، شماره 10، ص179، 📚شیخ مفید، الارشاد، ج2، ص96؛ 📚بلاذری، انساب الاشراف، ج3، ص187. 🏴🏴 فرهنگی مدرسه علمیه نرجس سلام الله علیها سبزوار