eitaa logo
خواهران فعال سبزواری
85 دنبال‌کننده
11.7هزار عکس
3.2هزار ویدیو
206 فایل
مشاهده در ایتا
دانلود
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
✍️امام خمینی (ره): هیچ عیبی بالاتر از آن نیست که انسان عیب خود را نفهمد و از آن غافل باشد. چقدر زشت است انسانی که خود دارای هزاران عیب است از عیوب خود غفلت کند و به عیوب دیگران بپردازد تا عیوب دیگران را مانع و سرپوشی از کشف عیوب خود قرار بدهد. اگر انسان قدری در حالات و اخلاق و اعمال خود سیر کند و به اصلاح آن بپردازد در نهایت کارهایش اصلاح می‌شود و اگر خود را خالی از هر گونه عیبی بداند نهایت جهل ونادانی او است و هیچ عیبی بالاتر از آن نیست که انسان عیب خود را نفهمد و از آن غافل باشد و با آن که مجموعه‌ی عیوب است ، به عیوب دیگران بپردازد. 📚چهل حدیث ، ص۲۶۹
🔴 محرم امسال، پرشورتر ولی متفاوت‌ از سال‌های قبل اوایل کرونا که ستادملی مقابله با کرونا گفت حرم‌ها و مساجد باید موقتا تعطیل بشه، به‌‌ظاهر تعطیل شده بود ولی مساجد شده بود پایگاه تولید ماسک، مواد ضدعفونی و کمک‌های این‌چنینی. یعنی مسجدی که قبل از کرونا یکی دوساعت در طول روز فعال بود برای نمازجماعت، در ایام کرونا 24ساعته درحال فعالیت جهادی بود. چون این روحیه مسجدی و جهادی تعطیلی بردار نیست. بنظرم الان هم برای محرم شبیه همین اتفاق خواهد افتاد. شاید امسال بخاطر کرونا یکم شرایط فرق بکنه و هیأت ها و دسته‌های عزاداری مثل پارسال نتونه برقرار بشه، ولی احتمال زیاد پرشور تر از پارسال برگزار میشه. رنگ و بوی شهر حسینی‌تر میشه. بعضیا به اشتباه افتادن و فکر کردن امسال عزاداری کلا تعطیله ولی اینطور نیست، صرفا مدل عزاداری سال‌های گذشته تغییر می‌کنه، اتفاقا فرصت مناسبی هست که شورحسینی رو بیاریم در فضای آزاد و درسطح شهر و منتظر برکاتش هم بمونیم اگر پارسال در یک محله یک هیأت بود، امسال علاوه براون هیأت، مجالس خانگی روضه هم بهش اضافه میشه. فضای مجازی هم میتونه یکپارچه حسینیه بشه. خلاصه خیلی کارا میشه کرد این مجالس تعطیلی بردار نیست، همون کسانی که اوایل کرونا در بحران کمبود ماسک، شبانه‌روز جهادی ماسک تولید میکردن، پروش یافته همین مجالس اباعبدالله و همین مکتب هستن این جمله معروف رو باید همیشه به یاد داشته باشیم که "الاسلام محمدی الحدوث و حسینی البقاء" یعنی اسلام رو پیامبراکرم (ص) بنا نهاد ولی ضامن بقای اسلام سیدالشهداس. و امام خمینی هم فرمود که این محرم و صفر است که اسلام را زنده نگه‌داشته است. پس آنچه که باعث بقای اسلام هست رو نمیشه تعطیل کرد، در ایام کرونا بخاطر جلوگیری از شیوعش، باید مدل این مجالس رو عوض کرد. چرا که دین اسلام و مذهب شیعه، برمبنای عقلانیت بنانهاده شده و در اتفاقات مختلف، منعطف عمل میکنه. علاوه بر شور حسینی، شعور حسینی روهم به معرض نمایش قرار میده امسال محرم رو پرشورتر از قبل و با رعایت پروتکل‌های بهداشتی انجام میدیم و ان شاء الله به برکت مجالس اباعبدالله، و دعای خیر مردم این بیماری رو از بین میبریم چرا که "الدُّعا یَرُدّ القضاء و لو اُبرمَ ابراماََ" دعا قضای حتمی که محکم شده است را می‌تواند تغییر دهد
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
بعد از انقلاب بیشتر بانوان چادری بودند، مد گرایی و اربابان مد در ایران، کم کم مانتو های بلند اپل دار با روسری های نسبتا بلند را وارد بازار کردند، بعد از مدتی قد مانتو ها کوتاه تر شد ولی هنوز گشاد و اپل دار بود، لباس مردها هم از شلوارهای جین خمره ای گرفته تا نخی پیلی دار گشاد بودند، کم کم قد مانتو ها آب رفت!!! اندامی و کوتاه شدند، روسری های کوتاه ساتن مد شدند، اپل مانتو ها و گشادی به فراموشی سپرده شد. شلوار های مردانه از پیلی هایشان کاسته شد و تنگ و تنگ تر گردیدند. تا به شلوار های امروزی بدل شدند. شلوار خانوم ها هم از کرپ پاچه گشاد، به جین راستا، بعد لوله تفنگی و بعد به ساپورت با مدل ها و رنگ های مختلف بدل شد. بعضی از شلوارهای مردانه و زنانه به حدی تنگ هستند که ماهیچه های پا به راحتی دیده می شود. مقنعه ها چنان کوتاه شد که نه تنها روی سینه را نمی پوشاند بلکه گاهی حتی گردن هم پیدا بود. در حال حاضر هم که دیگر خبری از مانتو های دکمه دار نیست، تمام مانتو ها یا قزن می خورند که واقعا کافی نیست یا کلا جلو باز هستند!!! بعضی از فروشندگان هم بلوز و شلوار را برای زیر این نوع مانتوها پیشنهاد می کنند!!! جالب است که همه ی فرو شنده های پوشاک هم اعتراف می کنند، مشتری ها، مانتوهای دکمه دار و با حجاب را بیشتر می پسندند. مد گرایی حتی یقه ی چادر راهم گرفته، چادر های اندامی که تمام برجستگی های تن، در آن پیداست، یا چادر هایی از جنس حریر که به خاطر نازکی لباس زیر آن معلوم است هرگز نمی توانند حجاب برتر باشند. یا چادری هایی که مانتوهای تنگ و کوتاه میپوشند. و وقتی چادرشان باز میشود حجابی وجود ندارد. بعضی از چادری ها دقیقا همان تیپ خانم های بد حجاب و میزنن و فقط چادر میپوشن و اغلب چادر باز میشه و متاسفانه جلوه و جلب نظر این نوع حجاب شاید از بد حجابی بیشتر باشه بد حجابی یک فرهنگ غلط است که تنها نباید آن را به گردن دختران و پسران جوان انداخت، بلکه بیشتر از هر کس تولید کنندگان و صاحبان صنعت پوشاک مقصرند که از الگو های غربی پیروی می کنند.
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
⁉️ *نوۀ چنگیزخان مغول چگونه شیعه شد؟* روزی سلطان محمّد خدابنده بر همسر خود خشم گرفت و در یک جلسه او را سه طلاقه کرد؛ ولی به دلیل علاقۀ بسیاری که به وی داشت, خیلی زود از کردارِ خویش پشیمان شد و به همین خاطر عالمان سنی را دعوت نمود و از آنان مشورت خواست. آنها گفتند: هیچ راهی وجود ندارد، مگر این که نخست فرد محلّل (فردی غیر از سلطان) با او ازدواج کند, سپس مجدداً سلطان میتواند با او ازدواج کند. سلطان گفت: برای من پذیرشِ این امر، بسیار سخت است. آیا راه دیگری وجود ندارد؟ شما علما در بسیاری از مسائل با یکدیگر اختلافِ نظر دارید , فقط در همین یک مسئله همه باهم اتفاق نظر دارید؟! گفتند : بله. در این هنگام یکی از مشاوران اجازۀ سخن خواست و اظهار داشت: جناب سلطان! در شهر علامه ای زندگی میکند که چنین طلاقی را باطل میداند، خوب است او را نیز احضار نموده و نظر او را جویا شوید.(منظورِ وی، علامه حلی بود.) عالمان سنی بر آشفتند و گفتند: آن عالم، رافضی مذهب بوده و رافضیان, افرادی کم عقل و بی خِرَد میباشند و اصلا در شأنِ سلطان نیست که چنین فردی را به حضور بپذیرد. سلطان گفت: به هر حال دیدن او خالی از فایده نیست و دستور داد علامه حلی را در محضر او احضار نمایند. وقتی علامه وارد مجلس سلطان محمّد خدابنده شد, علمای مذاهب چهارگانه ی اهل سنت نیز در آن جلسه حاضر بودند. علامه بدون هیچ ترس و واهمه ای نعلینِ (کفش) خود را به دست گرفت و خطاب به همۀ حاضران سلام کرد و آنگاه یک راست به سمت سلطان رفت و در کنار او نشست. عالمان سنی رو به سلطان کرده و گفتند : دیدید؟ ما نگفتیم شیعیان, افرادی سبک سر و بی عقل میباشند؟! سلطان گفت: او عالِم است. دربارۀ رفتار او از خودش سؤال کنید. آنها به علامه گفتند: چرا به سلطان سجده نکردی و آداب تشریفاتِ حضور را به جا نیاوردی؟ علامه گفت: *رسولِ خدا از هر سلطانی برتر و بالاتر بود و کسی بر او سجده نکرد، بلکه فقط به آن حضرت سلام میکردند* و خدای تعالی نیز فرموده است : (چون داخل خانه ای شدید به یکدیگر سلام کنید، سلام و درودی که نزد خداوند مبارک و پاک است.) از سوی دیگر به اتفاق ما و شما، سجده برای غیر خدا حرام است. پرسیدند: چرا جسارت کردی و کنار سلطان نشستی؟ علامه پاسخ داد: چون جای دیگری برای نشستن نبود و از طرفی سلطان و غیرسلطان با یکدیگر مساوی اند و این جسارت به محضر سلطان نیست. پرسیدند: چرا کفش های خود را به داخل مجلس آوردی؟ آیا هیچ آدم عاقلی در محضرِ سلطان و چنین مجلسی این گونه رفتار میکند؟علامه گفت: ترسیدم حَنَفی ها کفش هایم را بدزدند همانگونه که ابوحنیفه، نعلینِ رسول اکرم را دزدید. علمای حنفیِ حاضر در آن مجلس برآشفتند و فریاد زدند : چرا دروغ میگویی؟ این تهمت است. *ابوحنیفه کجا و زمان پیامبر کجا؟* ابوحنیفه صد سال پس از پیامبر تازه به دنیا آمد. علامه گفت: ببخشید اشتباه از من بود. احتمالا شافعی , نعلینِ پیامبر را سرقت کرده است. این بار صدای شافعی ها درآمد که *شافعی در روز مرگِ ابوحنیفه و دویست سال پس از شهادت پیامبر دیده به جهان گشوده است* علامه گفت: چه میدانم! شاید کار مالِک بوده است. *علمای مالکی هم مثل حنفی ها و شافعی ها و به همان شیوه اعتراض کردند.* علامه گفت: پس فقط احمد بن حنبل میماند.قطعا سارق احمد بن حَنبل است. حنبلی ها هم برآشفتند و به اعتراض و انکار پرداختند. *در این لحظه علامه رو به سلطان کرد و گفت : جناب سلطان! ملاحظه کردید که اینان اقرار کردند هیچ یک از رؤسای این مذاهبِ چهارگانۀ اهل سنت در زمان حیات رسول خدا حاضر نبوده اند و حتی صحابۀ آن حضرت را هم ندیده اند...* سلطان گفت: آیا این حرف صحیح است؟ عالمان سنی گفتند: بله هیچ یک از این چهار نفری (که رئیس مذاهب اهل سنت میباشند), رسول خدا و صحابۀ آن حضرت را درک نکرده اند. *آنگاه علامه گفت : ولی ما شیعیان , پیرو آن آقایی هستیم که به منزلۀ نَفس و جانِ رسول خدا بود و از کودکی در دامان پیامبر پرورش یافت و بارها و بارها از سوی آن حضرت به عنوان وصی و جانشین رسول خدا معرفی شد.*💚 سلطان که متوجه حقانیت مذهب شیعه شده بود پرسید: نظر شیعه دربارۀ این طلاق چیست؟ علامه پرسدید: آیا جنابعالی طلاق را در سه مجلس و در محضر دو نفرِ عادل , جاری نموده اید؟ سلطان گفت: نه! علامه گفت: در این صورت طلاق باطل میباشد چون فاقد شرایط صحت است. *آنگاه سلطان محمّد خدابنده به دست علامه شیعه شد و به حاکمان شهرهای تحت فرمانش نامه نوشت که از این پس با نام ائمۀ دوازدهگانه ی شیعه خطبه بخوانند و به نام ائمە ی اطهار , سکه ضرب کنند و نام آنان را بر در و دیوار مساجد و مشاهد مشرفه حک نمایند.🌷* 📚 پیرامون غدیر_دکتر علی هراتیان
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
‍ 🌟آثار محبت به خداوند 🔹اگر انسان علاقه و محبت به خدا پیدا کند آن وقت آثاری دارد: یکی از آثار آن بخشش گناهان است، صریح قرآن است «قُلْ إِنْ كُنْتُمْ تُحِبُّونَ اللَّهَ فَاتَّبِعُوني‏ يُحْبِبْكُمُ اللَّهُ وَ يَغْفِرْ لَكُمْ ذُنُوبَكُمْ وَ اللَّهُ غَفُورٌ رَحيم‏؛بگو: اگر خدا را دوست مى ‏داريد، از من پيروى كنيد! تا خدا (نيز) شما را دوست بدارد و گناهانتان را ببخشد و خدا آمرزنده مهربان است. آل عمران/31» 🌸پیغمبر بگو اگر خدا را دوست دارید از من متابعت بکنید، خدا هم شمارا دوست دارد و گناهانتان را می‌بخشد. قاعده هم همین است. معمولا محبوب منتها درجه عنایات را در حق محبش می‌‌کند. یعنی من که خدا را دوست داشته باشم، خداوند با بالاترين درجه قدرتش به من عنایت می‌کند؛ اما عمده همین است که من خدا را دوست داشته باشم. در سوره انفال می‌فرماید: «قُلْ لِلَّذينَ كَفَرُوا إِنْ يَنْتَهُوا يُغْفَرْ لَهُمْ ما قَدْ سَلَفَ؛ به آنها كه كافر شدند بگو: «چنانچه از مخالفت باز ايستند، (و ايمان آورند،) گذشته آنها بخشوده خواهد شد. انفال/38» ♻️از مهربانی حضرت حق است که به نبی اکرم صلي الله عليه و آله می‌فرماید: به اشخاصی که کافر شده‌اند و بی بند و بار شده¬اند و معصیت خدا را می‌کنند، بگو، اگر به سوی من برگشتید همه گناهانتان را می¬بخشم. ♻️تازه با آنها كه از همه بدترند يعني كفار اينگونه رفتار مي¬كند آنها كه درجه مشكلشان پايين تر از كفار است يعني مشركين، يا فاسقين كه حتما همه گناهانشان را بشرط توبه مي بخشد. دیگر حساب من و شما جداست به شرطی که اهل توبه و بازگشت باشیم. 🎙🌸حضرت آیت الله حفظه الله 🍃🍃🍃➖➖➖🍃🍃🍃
🚨🚨 معنویت بود بعد از انقلاب هم هست؛ قبل از انقلاب عزاداری برای بود الان هم هست پس بفرمایید این انقلاب در زمینه چه گلی کاشته؟ ✳️ پاسخ ✳️ 🤣😂 اینکه حکومتهای برای معنویت مردم قدمی برداشته باشند بیشتر به یک شباهت دارد تا یک واقعیت؛ بله البته آنها برای کشاندن مردم به سمت شهوات و دوری مردم از معنویت، سنگ تمام گذاشتند. اصلا مگر می‌شود نوکر آمریکا دغدغه معنویت داشته باشد؟ 🔘 می‌نویسد: «امسال[محرم ۱۳۱۱ه‍.ش] شاه روزهای تعطیل را از ۴روز[یعنی ۷ تا ۱٠ محرم] به ۳ روز کاهش داده و از کارهای فرعی و قدیمیِ مرسوم در دسته‌ها جلوگیری شده» 🔘در سال ۱۳۱۶ رضا شاه را ممنوع کرد تا مردم از خرافات، خارج شده و با تمدن آشنا شوند👇👇 لذا حاکم به شهربانی نامه زد که: «منسوخ نمودن روضه‌خوانی حتی در خانه‌ها از وظایف اوّلیه بوده و مخصوصا مأمورین دولت وظیفه دارند موهومات را از سر مردم، خارج و آنها را به اجرای تمدن امروزه آشنا سازند». 🔘در آن سالها اگر کسی در مجلسی از امام حسین علیه‌السلام نام می‌برد دستگیر و حتی شکنجه می‌شد. 🔘در محرم ۱۳۱۹ رضاخان به سران اصناف دستور داد کارناوال شادی به راه اندازند به همین خاطر و عده‌ای و فاحشه سوار کامیون‌های روباز به رقاصی در خیابان‌ها پرداختند. 🔘در زمان پهلوی دوم در کنگره جهان به صرف شراب در تهران برگزار شد. 🔘باری روبین، تحلیلگر آمریکایی: «در دوران پهلوی در عرصه معرفی فرهنگ غرب به مردم ایران، بدترین و مبتذل‌ترین جنبه‌های آن انتخاب شد ...». 🔘در ماه رمضان ۱۳۵۶ ، آخرِ صحنه‌های مستهجن را به نمایش گذاشت. 🔘 وزیر در دولت هویدای بهایی گفته: «بکارت برای دختران چه معنا دارد؟ مگر در اروپا و آمریکا دختران باکره هستند؟» 🔘در سال ۱۳۵۵ ساواک به شهربانی پیشنهاد داد دختران چادری را هو کنند یا مسخره کنند یا آنها را بنامند تا با به دانشگاه نروند. 👆👆اینها مشتی نمونه خروار بود. ❇️🍃❇️🍃❇️🍃❇️🍃❇️ اما اوضاع معنویت و بعد از انقلاب جلو چشم همه ماست، از جمعیت حدود ۸٠٠،٠٠٠ نفری اعتکاف و بازدید ۷،٠٠٠،٠٠٠ نفری راهیان نور از مناطق جنگی و زائران میلیونی اربعین و شلوغی شب‌های قدر و تحویل سال نو در اماکن زیارتی و حتی دعای عرفه و اطعام‌های غدیر در همین ایام با چاشنی عذاب گرانی‌های دولت بی‌دبیر بگیر تا اجرای طرح . 🎲 البته به اینها هم اضافه کن که و و انواع کروناهای سیاسی و اقتصادی و بهداشتی سالهاست که از داخل و خارج به عزاداری و معنویت مردم حمله می کنند ولی چندان موفق نبوده‌اند. 〰️〰️〰️〰️〰️〰️〰️〰️〰️〰️ 🌎 انقلاب ایران حتی روی معنویت جهان نیز اثر خوبی داشته مثلا در میلیون‌ها شیعه را تربیت کرده و عزاداری امام حسین علیه‌السلام آنقدر گسترش یافته که ان‌شاءالله به همین زودی شاهد برگزاری آن در خواهیم بود. 🌎 در سال ۲٠۱۴ بیشترین نام برای نوزادان انگلیسی، بود. 🌎 جامعه شناس انگلیسی:«انقلاب اسلامی دنیا را به سمت پیش می‌برد». 🌎 پروفسور استاد مطالعات اسلامی می‌گوید قبل از انقلاب اسلامی ایران کتبی که محتوای اسلامی داشتند کم تیراژ بودند اما بعد از انقلاب، تیراژها زیاد شد به حدی که ۲٠،٠٠٠ نسخه از کتابم در یک ماه فروش رفت. ۲۸مرداد