هدایت شده از گروه پژوهشی مهرگان
هم زبانی فقه بومی با حقوق جهانی.pdf
779.1K
#مقاله هم زبانی فقه بومی با حقوق جهانی
نویسندگان : دکتر نجف لک زایی، محمدجواد ارسطا
#فقه_بومی
#حقوق_جهانی
ما را در پیام رسان ایرانی ایتا دنبال کنید...
کانال دکتر نجف لک زایی
https://eitaa.com/nlakzaee
کتابخانه دیجیتالی دفتر تبلیغات اسلامی
https://eitaa.com/dl_islamicdoc_com
هدایت شده از پایگاه فقه حکومتی وسائل
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥فلسفه حقیقی دین در اندیشه امام خمینی (ره)
🔸حجت الاسلام و المسلمین دکتر لک زایی
#فیلم
🆔 @vasael_ir
هدایت شده از پایگاه فقه حکومتی وسائل
🔸فقه حکومتی در منظومه فکری امام خمینی (ره)
🗓به مناسبت سالگرد رحلت حضرت امام خمینی (ره)
#اطلاع_نگاشت
🌐 yon.ir/cH26T
🆔 @vasael_ir
هدایت شده از پایگاه فقه حکومتی وسائل
🔸فهم فقه حکومتی امام خمینی مستلزم شناخت رویکرد امام در همه علوم اسلامی است
حجتالاسلام لکزایی در سلسه نشستھای انقلاب اسلامی و فقه حکومتی:
🔹در دین شناسی جامع و موردنظر امام خمینی(ره) به همه آیات قرآن و ابواب روایی توجه میشود و برخلاف نگاه جزئی، سامان دهی حیات انسان در اجتماع اصل قرار میگیرد.
🔹از اینرو فهم فقه حکومتی امام خمینی(ره) مستلزم شناخت مکتب جامع ایشان است.
🔹بنابراین برای رسیدن به فقه حکومتی موردنظر امام خمینی(ره) باید دانش کلام، حکمت، اخلاق، تفسیر قرآن و همه دانشها حکومتی باشد.
#سیاست
🌐 yon.ir/kmr9y
🆔 @vasael_ir
هدایت شده از اخبار استراتژیک
مرجعیت شیعه از دیروز تا امروز-استاد حسن عباسی-قزوین-24اردیبهشت97.mp3
23.29M
#صوت سخنرانی استاد حسن عباسی
موضوع: «مرجعیت شیعه، از دیروز تا امروز؛ لغو امتیاز تنباکو تا بانکداری»
زمان: ۲۴ اردیبهشت ۹۷
مکان: قزوین، محمدیه
مرجع نشر سخنرانیهای استاد حسن عباسی
🌐 @dr_abbasi
هدایت شده از اخبار استراتژیک
اقتصاد مقاومتی در پسابرجام-استاد حسن عباسی-5خرداد97.mp3
27.42M
#صوت سخنرانی استاد حسن عباسی
موضوع: «اقتصاد مقاومتی در پسابرجام»
زمان: ۵ خرداد ۹۷
مکان: تهران - مجتمع فرهنگی سرچشمه
مرجع نشر سخنرانیهای استاد حسن عباسی
🌐 @dr_abbasi
هدایت شده از دکتر موسی نجفی
🔰پرسش یکی از مخاطبین :
✅سلام و عرض ادب
وقتی سخن از پیشرفت میکنیم و میگوییم نظام حمهوری اسلامی استقلال و پیشرفت دارد اما عملا بسیاری از مردم نظام فعلی را با حکومت های حوزه خلیج فارس بعد و پس از انقلاب مقایسه میکنند و زمانی این همه مدرنیته را در دبی می بینیم چگونه پیشرفت در ایران را توجیه کنیم حتی در دوره پهلوی نیز پیشرفت خوبی در صنعت و راه اهن داشتیم؟
✅جواب :
نجفی:
با تشکر از پرسشگر گرامی از طرح پرسشی که متاسفانه امروز در خیلی از اذهان ساده رسوخ نموده است ، اما به نظر قبل از جواب به این سوال بایستی بگویم خود این پرسش دقیق نبوده و دارای نکات انحرافی و غلط اندازی می باشد ۰
یک نکته این است که کسانی که اینگونه به مسائل نگاه میکنند چه" عیاری" و چه خط کشی برای بررسی دارند ؟ اصولا در حرفهای کلی و نقل های بدون عدد و رقم می شود هر چه خواست ، گفت و چون سند و آمار و میزانی نیست ، کسی هم پاسخگو نیست !
کشور عربستان و سایر کشورهای خلیج فارس چه پیشرفت واقعی و دست آورد علمی و دانشگاهی داشته و دارند!! که بخواهند با ایران مقایسه شوند! کدام صنعت مادر و یا زیر ساخت ملی پیشرفته ای داشته اند که بتوان به آنها حسرت خورد ؟!
پیشرفت و توسعه یکی از ابعادش اقتصاد است ولی ابعاد مهمتر توسعه در سیاست و فرهنگ هم متجلی است : حتی برخی صاحب نظران موفقیت در توسعه اقتصادی را معلول توسعه سیاسی و فرهنگی می دانند ؛ کدامیک از این کشورهایی که حسرت مدرنیته شان را می خورند مشارکت سیاسی در حد و اندازه ایران دارند؟ اکثر این کشورها دارای رژیم های پادشاهی و امیر نشین های قرون وسطی هستند و مطبوعات آزاد و یا نهادهای مستقل مدنی که لازمه توسعه است را دارا نمی باشند۰
ایران فعلی علیرغم همه آسیب های مدیریتی و بین المللی و مشکلات عدیده داخلی هنوز هم قدرت اول منطقه است و عربستان و اسرائیل هر زمانی که بخواهند کمی با ایران سرشاخ و یا رویارویی نمایند خیلی زود به دامن بزرگترشان یعنی امریکا فرار میکنند۰ انقلاب اسلامی ایران یک انقلاب فرا منطقه ای و یک عامل تاثیر گذار جهانی است و شما این عظمت را در سطح دشمنی با ایران میتوانید مشاهده کنید ۰
🔴البته باز تاکید میکنم عظمت ذاتی و تاریخی انقلاب اسلامی دلیلی بر ضعف مدیران و توحیه برخی سیاست های غلط فعلی نیست و اصولا این خبط ها عرضی بوده و به ذات انقلاب اسلامی مربوط نمیشود ۰ نکته آخر این است که بین پیشرفت و توسعه با تکامل و رشد بایستی تفاوت قائل شد۰
https://eitaa.com/drmousanajafi
هدایت شده از فقه نظام ساز
#چکیده_مقاله
نظامسازی قرآنبنیان؛ چیستی، چرایی و چگونگی
🔹نظامسازی مشترک معنوی برای چهار مصداق نظامشناسی در ساحت تکوین، نظامیابی در ساحت تشریع، نظامسازی در ساحت اعتباریات و نظامگزاری در ساحت عینی است. هرچند به معنای خاص ناظر به اعتبارات اجتماعی و سیاستگذاری عمومی است، ولی به معنای عام دربردارندۀ هر چهار ساحت بوده و قرآن مجید نیز به عنوان منبع معرفتشناسی دینی در ساحات چهارگانه ورود دارد؛ لکن در هر ساحت، به حسب آن ساحت.
🔸بر پایۀ تعریف مختار از نظامسازی، اگر این فرایند از یکسو ابتنا بر مبادی مستخرج از معارف قرآنی نداشته باشد و از سوی دیگر مماس با واقعیتهای اجتماعی نباشد، به جای حل مسائل واقعی، حلال مسائل کاذب، غیراولویتدار و تحمیلی از مبادی دیگر معرفتی است.
🔹 این انحراف از منابع متقن دینی، از یک طرف عامل توفیقنیافتن نظام اسلامی در تحقق اهداف مادی و معنوی خود و درنتیجه تشکیک نخبگان نظام و عامه مردم در هویت انقلابی نظام اسلامی است و از سوی دیگر منجر به استقرار خردهنظامات اجتماعی غیردینی و زمینهساز و جادهصافکن استبداد، هرچند صغیر و استکبار، هرچند بخشی و تشکیل حکمرانی سکولار، هرچند بهطور نرم و خزنده، لکن تئوریزهشده میشود.
✅منتشر شده در جدیدترین شماره نشریه قبسات
@feghheumanism
هدایت شده از تاریخ پهلوی
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
حرفهای عجیب و غریب خنده دار ربع پهلوی پسر محمدرضاشاه در مورد خودش و مشورت با افراد مطمئن 😕
قضاوت با شما
@pahlaviiran
هدایت شده از تفکر و تمدن شبکهای| استاد واسطی
اقتصاد اسلامی و عدالت اجتماعی دکتر پیغامی و دکتر عیوضلو.wma
20.15M
💎 اقتصاد اسلامی و عدالت اجتماعی
👤 دکتر عادل پیغامی
👤 دکتر حسین عیوضلو
🔹 10 اردیبهشت 97
🔸 دانشکده علوم اجتماعی
💠 انجمن علمی علوم اجتماعی اسلامی دانشگاه تهران
💠 @utsaiss