eitaa logo
امید صادق | سهیل کیارش
4.1هزار دنبال‌کننده
8هزار عکس
4هزار ویدیو
39 فایل
بیانیه گام‌دوم: نخستین توصیه‌ی من امید و نگاه‌ خوشبینانه به آینده‌است.آنچه میگویم یک #امید‌_صادق و متکی به واقعیتهای‌ عینی‌ است. سیاست‌ تبلیغی و رسانه‌ای‌ دشمن،مأیوس‌ سازی مردم،مسئولان و مدیران ما از آینده‌ است. کانال توسط ادمین مدیریت می شود @admin_s_a
مشاهده در ایتا
دانلود
🌸🍃 « لَيسَ شَيءٌ أدعى لِخَيرٍ وأنجى مِن شَرٍّ مِن صُحبَةِ الأَخيارِ » امام على(ع): «هيچ چيز، بيش از همنشينى با نيكان، به نيكى نمى كشاند و از بدى نجات نمى بخشد.»🌸🍃 غررالحكم حدیث 7518 ✅🆔 @omid_sadeq
☀️ ❗اصلی‌ترین علت و زمینه شکل گیری و موفقیت فتنه‌های سیاسی در جامعه چیست؟❗ 🔷 «قالَ فَما خَطْبُکَ یا سامِرِیُّ قالَ بَصُرْتُ بِما لَمْ یَبْصُرُوا بِهِ؛ (موسى (ع) رو به سامرى کرد و) گفت: تو چرا این کار کردى، اى سامرى؟! گفت: من چیزى دیدم که آن‌ها ندیدند.» سوره طه: ۹۶ - ۹۵ ✴️این آیه شریفه مربوط به ماجرای فتنه سامری است. زمانیکه حضرت موسی (ع) از سامری پرسید چرا این فتنه را برپا نمودی؟ او علت موفقیتش در برپایی فتنه را ⛔️بی بصیرتی مردم و خواص⛔️ عنوان نمود: ↩️ «قالَ بَصُرْتُ بِما لَمْ یَبْصُرُوا بِهِ» (طه: ۹۶) و همین بی بصیرتی بود که موجب شد مردم و خواص به سخنان و دستورات هارون (ع) که نائب جناب موسی (ع) بود، توجهی نمی‌کردند. 🔴 تا زمانیکه مردم احاطه علمی و بصیرت سیاسی و معرفتی نسبت به گفتمان انقلاب اسلامی و اسلام انقلابی پیدا نکنند، آن را نخواهند پذیرفت. 🔅 قرآن کریم درباره علت عدم پذیرش گفتمان قرآن کریم توسط مردم زمان پیامبر (ص) می‌فرماید: ↩️ «بَلْ کَذَّبُوا بِما لَمْ یُحِیطُوا بِعِلْمِهِ وَ لَمَّا یَأْتِهِمْ تَأْوِیلُه؛ بلکه آن‌ها چیزى را تکذیب کردند که آگاهى از آن نداشتند، و هنوز واقعیتش بر آنان روشن نشده است.» (یونس: ۳۹) ✅ این مسئله درباره شخص ولیّ خدا نیز صاق است. ⬅️ وقتی مردم و خواص جامعه، معرفتشان نسبت به شخصیّت ولیّ خدا و رفتار‌های سیاسی او کم باشد، بطور طبیعی اطاعت از او یا اصل مقام ولایت او را انکار خواهند کرد: ➡️ ↩️ «أَمْ لَمْ یَعْرِفُوا رَسُولَهُمْ فَهُمْ لَهُ مُنْکِرُونَ؛ یا پیامبر خود را [درست]نشناخته و [لذا]به انکار او پرداختهاند.» (مومنون: ۶۹) ⛔️امروزه تمام تلاش رسانه‌های دشمن و منافقین داخلی، تحقق همین یک هدف است که مردم، زیرکی، معنویت، عقلانیت، علم، تدبیر و سایر صفات برجسته ولیّ شان را نشناسند و در نتیجه زیر بار اطاعت از او نروند؛⛔️ بنابراین در زمانه‌ای که نظام اسلامی با 🔺فتنه‌های متعدد سامری گونه‌ای🔺 مواجه است، 📍اصلی‌ترین وظیفه و جهاد جبهه انقلاب،📖 تبیین، روشنگری و بصیرت بخشی با هر ابزار رسانه‌ای ممکن است. 📢📻📰📚📱💻📷🎥🎙 ✅🆔 @Omid_Sadeq
📣📣 توجه 📣📣 ✴️ خلاصه مباحث تحلیلی « برادر سهیل کیارش» 👇👇👇
9.55M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
ناکارآمدی+خیانت⬅ضمانت اجرایی برنامه دشمن برای اقتصاد ✅🆔 @omid_sadeq
🔴کاسه ای زیر نیم کاسه دارند ⏪ حجت الاسلام پناهیان: 🔹ابوموسی اشعری با شعار صلح از جنگ بهتر است به جنگ عدالت علی(ع) رفت و رأی هم آورد؛ برای غلبه بر عدالت علی(ع)، تمام امید معاویه به صلح‌طلبی ساده لوح احمقی مانند ابوموسی اشعری بود! 🔸اشعث که مانند ابوموسی دائماً مورد لعن علی(ع) قرار می‌گرفت، وقتی سپاه علی در اوج اقتدار بود و مالک به دو قدمی خیمه معاویه رسیده بود صلح‌طلبی‌اش گل کرد و گفت دیگر جنگ بس است؛ هر وقت دیدید کسانی که عدالت‌خواه و اهل مقاومت نیستند از صلح دم می‌زنند به دنبال کاسه زیر نیم کاسه باشید! #دیپلماسی_ذلت #تحمیل_رأی_به‌ولی #مذاکره_ممنوع ✅🆔 @Omid_Sadeq
🍃🌸 امیر المومنین(ع): اَلدَّهرُ یَومانِ : یَومٌ لَكَ وَ یَومٌ عَلَیكَ فَإذا كانَ‌لَكَ‌فَلا تَبطَر وَ إذاكانَ‌عَلَیكَ فَاصطَبِر🍃 دنیا دو روز است : روزى به سود تو و روزى به زیان تو . هرگاه به سود تو بود، سركشى نكن و وقتى به زیان تو بود، شكیبایى پیشه كن .🍃🌸 غرر الحكم و درر الكلم، حدیث 1917 ✅🆔 @omid_sadeq
☀️ ❗️گاه منافق را باید از «لحن قولش» شناخت نه از «قولش»❗️ 🔰 «وَ لَوْ نَشاءُ لَأَرَيْناكَهُمْ فَلَعَرَفْتَهُمْ بِسيماهُمْ وَ لَتَعْرِفَنَّهُمْ في لَحْنِ الْقَوْلِ وَ اللَّهُ يَعْلَمُ أَعْمالَكُمْ؛ و اگر ما بخواهيم، آنها را به تو نشان میدهيم، پس تو آنان را میشناختی؛ و البته می توانی ایشان را از دوپهلویی و ابهام گفتارشان بشناسی و خداوند اعمال شما را میداند.» (محمد:30) ☑️ یکی از پرکاربردترین رو‌ش های بیماردلان و منافقین برای القاء اندیشه های غیرانقلابی خود در میان مردم، بیان سخنان دوپهلو و غیرصریح است، بگونه ای که مخاطبان برداشت های متفاوتی از سخن آنها داشته باشند. ✴️ 👈 درواقع منافق و بیماردل با این نوع سخن گفتن، هم حاشیه سازی کرده و مردم را از مسائل اصلی غافل می سازد، هم به ایجاد دوقطبی های کاذب در متن جامعه و نخبگان دامن می زند و هم راه فرار از انتقادات را به روی خود بازگذاشته و زمانیکه فشار افکار عمومی زیاد شود، برداشت های باطل از سخنان خود را رد می کند.😏 ✅ خداوند متعال در عبارت «وَ لَتَعْرِفَنَّهُمْ في لَحْنِالْقَوْلِ» در این آیه شریفه، به این ویژگی منافقین اشاره فرموده است. ↩️ «لحن» در لغت به معنای «عدول سخن از حالت تصریح به کنایه و ابهام» است. همچنین در معنای «لحن» گفته شده: «المیل عن جهة الإستقامة؛ غیراستوار و سست سخن گفتن». به عبارت دیگر، منظور از «لحن قول» در آیه شریفه، این است که کلام انسان منافق، غیرصریح و غیراستوار است. در برخی منابع روایی شیعه و سنی در ذیل این آیه شریفه، از صحابه پیامبر(ص) نقل شده است که می‌فرمودند ما (پس از نزول این آیه شریفه)، منافقین را از لحن بغض آلودشان نسبت به علی (ع) می شناختیم: «كُنّا نَعرِفُ المُنافِقِين عَلَى عَهدِ رَسوُلُ اللّه بِبُغضِهِم عَلِيِّ بنِ أبِي طالِب عَلَيهِ السَّلام؛ ما منافقین را در زمان رسول الله(ص)، با بغضشان نسبت به علی(ع) می شناختیم.»👉 (تفسيرالصافي؛ ج5؛ ص30؛ الدرالمنثور في تفسير المأثور؛ ج6؛ ص66) 🔶 به عبارت دیگر، منافقین حتی اگر می توانستند در مواجهات خود با پیامبر(ص)، ظاهر خود را حفظ کرده و صراحتاً از جایگاه پیامبر(ص) دفاع نمایند، که در بسیاری موارد نیز اینگونه نبود، امّا به محض اینکه بحثی از خلافت و یا فضائل امیرالمؤمنین(ع) به میان می آمد، لحن سخن گفتنشان از حالت «صراحت» تبدیل به «ابهام» می شد. ✅🆔 @Omid_Sadeq
🌐 فرمانده واحد 🌷 امام باقر (ع) در تفسیر آیه 200 سوره آل عمران فرمود؛ 🔸 بر انجام واجبات به صورت فردی پایدار باشید و 🔹در برابر دشمن تان نیز به صورت جمعی و اتحاد حول محور واحد و فرمانده اصلح پایداری کنید و با امام منتظرتان پیوند برقرار نمایید. ✅🆔 @Omid_Sadeq