eitaa logo
✨🇮🇷☫امیدبه آینده
521 دنبال‌کننده
6.5هزار عکس
11.8هزار ویدیو
135 فایل
🔰یکی ازعلائم ایران‌دوستی شما این است که امیدآفرینی کنید؛ اگر یأس‌آفرینی کردید، نمیتوانید بگویدایران دوستید 🔰فعال رسانه ی ۱۵ بهمن ۱۴۰۱ایتا وشاد ♦️تازه اول کاره.... #امید_به_آینده 🇮🇷 @Omid_be_ayande110 @Jamiyat313 : اینستا 🆔 @rad_media110
مشاهده در ایتا
دانلود
💥 مهم‌ترین وسیلۀ سلوک، توجّه به بلای اولیای خدا و به‌ویژه توجه به اعظم بلاها، یعنی مصیبت سیدالشهداست. ◼️ : ◀️ مراقبۀ محرّم، مراقبۀ اجابت دعوت سیّدالشُّهداست. ما باید مراقبه کنیم ببینیم چه‌قدر اجابت کردیم و به همراهیِ آن حضرت رسیدیم یا نه؟ در زیارت رجبیّه آمده «لَبَّيْكَ دَاعِيَ اللَّهِ إِنْ كَانَ لَمْ يُجِبْكَ بَدَنِي عِنْدَ اسْتِغَاثَتِكَ وَ لِسَانِي عِنْدَ اسْتِنْصَارِكَ فَقَدْ أَجَابَكَ قَلْبِي وَ سَمْعِي وَ بَصَرِي‏». آیا واقعاً قلب ما اجابت کرده یا خیر؟ آیا گوش ما دعوت حضرت حق را شنیده و به سمع رسیدیم؟ بَصَر ما عاشورا را دیده و به شهود عاشورا و به رؤیت آن دعوت رسیدیم؟ آیا حقیقت آن دعوت و آن ندایی که در عالَم هست را شنیدیم؟ این ندا تعطیل نشده. ندای حضرت هنوز هم در عالَم جاری است و خواهد بود؛ آیا به آن جذبه‏ها رسیدیم یا نه؟ و آیا این اجابت‏ها ما را به عاشورا رسانده است یا خیر؟ ◀️ مهم‌ترین وسیلۀ سلوک، توجّه به بلای اولیای خدا و به‌ویژه توجه به اعظم بلاها، یعنی مصیبت سیدالشهداست. این مصیبت، در حقیقت، ابتلای رسول‌اللّه(ص) است. این ابتلاء، اعظم وسایل سلوک به‌سمت خدای متعال و محور تهذیب کُلّ تاریخ است. حتّی انبیای اولوالعزم نیز از این ابتلاء بهره برده و به‌واسطۀ آن رشد کرده‌اند. ◀️ عاشورا، کانون جوشش تولّی به حق و تبرّی از باطل است. امام حسین (علیه‌ السلام) چه‌کار کند که همۀ قلوب را مُحبّ حق و مُبغض باطل کند، آن‌هم نه‌فقط مظاهر باطل، بلکه کار را به عمیق‌ترین لایه‌های باطل برساند و بُغض را از عمق قلب انسان متوجّه دشمنان کند؟ آیا جز با بلای عاشورا می‌شود؟
قلب امام زمان در فشار است، در روز تاسوعا وعاشورا برای امام زمان فراموش نشود.
خون می‌چکد از ردِّ دیده‌ات... این ساعات جانکاه و سخت را خدمت مولایمان حضرت صاحب عجل الله تعالی فرجه تنها باقی مانده دشت کربلا تسلیت عرض مینمائیم. واز خداوند متعال، سلامتی و آرامش بر قلب داغدار مولایمان مسئلت می نمائیم. صدقه دادن و بسیار سوره والعصر را تلاوت کردن را برای آرامش قلب داغدیده مولای غریب مان فراموش نکنیم.
✍ برای علمدار دشت کربلا (۲/۲) 🔥 در این هنگام، حکیم بن طفیل، دست چپ حضرتش را از مچ قطع کرد. ، مشک را به دندان‌های مبارک گرفته، تمام سعی خود را میکرد که آب را به برساند. خود را به روی مشک انداخت تا تیرها به خودش بخورد و به مشک آسیب نرسد. موج پرتاب تیر و نیزه ادامه داشت. تیری به خورد و بر روی زمین ریخت... ▪️ تیر بر مشک نه، بر این جگر تشنه نشست ▪️ عشق ساکت منشین با دل من زاری کن 🔺 در این حال، دشمن تیری به چشم و تیری به مشک زد، حکیم بن طفیل با گرزی آهنین فرق مبارک را نشانه گرفت و ضربتی وارد کرد. با صورت از روی اسب به زمین افتاد. یا الله... ▪️ تیر را با سرِ زانوش کشید از چشمش ▫️ حیف از آن چشم، که مژگانِ ترش ریخت به هم ▫️ او که افتاد زمین، دور و برش ریخت به هم ▪️ خواهرش خورد زمین، مادرِ غش کرد 📌 دلاور در این هنگام عرضه داشت: یا علیک منی‌السلام، ای ابا عبدالله بر تو سلام، مرا دریاب... 💢 یگانه دلاور عرب، چونان باز شکاری، گله‌ی کفتارهای خونخوار را متفرق کرده، خود را به نعش پاره‌پاره‌ی برادر رشید خود رسانید‌. این شیرمرد و و ایستادگی، وقتی به رسید، از یکسو نگران خیام و تنهایی زنان و کودکان بود و از سویی، نگران برادر. نمیشود ماند و نمیشود رفت. چه بد حالی‌ست این حال... 💥 برخی در تاریخ نگاشته‌اند، عباس در بالین جان سپرد، حضرت در آن هنگام فرمودند: الان انْکَسَر ظَهری، عباسم، الآن کمرم شکست و چاره‌ام از هم گسست... ▪️ جز تو به فکر خیمه‌گاهم هیچکس نیست ▪️ بعد از تو آب آور بخواهم هیچکس نیست ▫️ پای شریعه، لشکرم را دادم از دست ▫️ جز یک حرم زن، در سپاهم هیچکس نیست ▪️ غربت سراغم آمد عباسم که می‌رفت ▪️ غیر از علی اصغر، گواهم هیچکس نیست ▫️ زیر بغل‌های مرا باید بگیری ▫️ من داغ دیدم، عذرخواهم هیچکس نیست ▪️ تنها شدم اطرافم اما ازدحام است ▪️ هم هست یعنی آشنا هم هیچکس نیست ▫️ بی‌دست میشد کاش دستم را بگیری ▫️ حالا که بی‌تو تکیه‌گاهم هیچکس نیست ▪️ فرقت شکسته، با علی فرقی نداری ▪️ پاشیده‌تر از جسم ماهم هیچکس نیست ✍ ، ای پرچمدار عشق و دلدادگی، فرزند عزیز غیرت‌الله، صاحب جود و سخا، اقامه‌گر عزا، انتقام گیرنده‌ی خون خدا، به خوبی شنیده میشود. یا كاشِفَ الْكَرْبِ عَنْ وَجْهِ الْحُسَیْنِ اِكْشِفْ كَرْبى بِحَقِ اَخْیكَ الْحُسَیْنِ، قسم می‌خوریم که ما نیز همچون شما، با بصیرت و هشیاری در دفاع از ، تا پای جان پای کار می مانیم و فرزند زهرای مرضیه را تنها نخواهیم گذاشت... 💔 اَيْنَ الطّالِبُ بِدَمِ الْمَقْتُولِ بِكَرْبَلآءَ 🏴 🖤 السلام علیک یا ابا عبدالله 🇮🇷🇵🇸
⭕️ حتما حتما بخوانید 👇👇 🔴اصلاح طلبان، شکست پنهان، پیروزی آشکار! ♦️بالاخره اصلاح‌طلبان بدون، چون و چرا و با همه وجود وارد صحنه انتخابات شدند و در یک رقابت واقعی وزن اجتماعی‌شان روشن شد. اصولگرایان در سال‌های ۷۶، ۸۰، ۹۲ و ۹۶ طعم شکست را چشیدند و هیچ ادعایی ندارند و هیچ تصویری «فرامن» از خود ارائه نمی‌کنند. چون خود را بخشی از نظام می‌دانند و در غم و شادی و تلخ و شیرینی حوادث کشور، خود را سهیم می‌دانند و ادای اپوزیسیون‌نمایی در نمی‌آورند.اما مدیریت حکیمانه نظام این دوره اصلاح‌طلبان را به درون کشاند و بسیاری از مدعیات آنان باطل شد. درست است که آنان از لحاظ حقوقی با ۲ میلیون و ۸۰۰ هزار رأی پیروز انتخابات هستند، اما این پیروزی از جهت ثبت تاریخی برای آنان از شکست سنگین‌تر است. آنان هوشمندانه رصد می‌کردند تا هیچ‌گاه از مردم شکست نخورند و علت مشارکت پایین در سال ۱۳۹۸ و ۱۴۰۰ را نه فقط به عملکرد دولت منتسب به خود ارجاع نمی‌دادند بلکه علت مشارکت پایین را عدم حضور کاندیدا‌های اختصاصی خود در صحنه می‌دانستند و در سال ۱۴۰۲ برای فرار از شکست به کاندیدا‌های سراسر کشور زنگ می‌زدند که به نام اصلاحات کاندیدا نشوید. آنان باوری تولید کرده بودند که ملت با ماست. با ما شرکت می‌کند و با ما شرکت نمی‌کند. خاتمی می‌گوید در ۱۴۰۲ در کنار ۶۰ درصد ایستاده است. حال معلوم شد آن ۶۰ درصد اصلاً کنار خاتمی نایستاده‌اند. اصلاح‌طلبان دولت تشکیل می‌دهند، اما آن هیمنه پنبه‌ای فرو ریخت. خاتمی، ظریف، روحانی، آذری جهرمی، نهضت آزادی، علیرضا رجایی، زیدآبادی، صمیمی، خانواده تاج‌زاده، محقق داماد و همه و همه آمدند تا پایین‌ترین درصد رأی یک رئیس‌جمهور در تاریخ ۴۵ ساله جمهوری اسلامی را به آقای پزشکیان بدهند. اگرچه معتقدم آنان هیچ تأثیری نداشتند و این رأی هم مدیون مرام خود پزشکیان است. ♦️ اکنون اصلاح‌طلبان صاحب پایین‌ترین رأی یک رئیس‌جمهور در کشورند. حتی نتوانستند رأی رئیس‌جمهور عاریتی خود یعنی روحانی را احیا کنند و مسن‌ترین کاندیدای تاریخ انقلاب نیز از آنان است. اکنون ۷۴ درصد ملت به آنان «نه» گفته‌اند و این وزن واقعی فقط در چنین شرایطی شفاف می‌شد. اپوزیسیون‌نما‌ها دیگر نمی‌توانند بگویند آن ۵۰درصد که مشارکت نکردند با ما هستند، زیرا شما التماس کرده‌اید، وحشت آفرینی کرده‌اید، با شعار «برای ایران» از جمهوری اسلامی برائت جسته‌اید، اما وقعی به شما گذاشته نشد. بعد از شکست سنگین اجتماعی، شکست گفتمانی نیز رقم خورد. آیا کسانی که دنبال رأی برای پزشکیان بودند همان‌هایی هستند که در جمع ۴۰ نفر در سال ۱۴۰۰ تاج‌زاده را نفر سوم انتخاب و پزشکیان را ندیدند؟ تئوریسین‌های ضد اسلام سیاسی، مفسران یکه سالاری از ولایت فقیه، مبلغان انتخابات آزاد و رفراندوم و مرزسازان با نظام دینی، یک مرتبه همه مدعیات سه دهه خود را به رودخانه ریختند و تصاحب قدرت، دروغین بودن همه آن باور‌ها را اثبات نمود. خاتمی یا ظریف واقعاً فکر می‌کردند ملت ایران قامت آنان را با همه وجود نظاره‌گر است حال معلوم شد این‌ها اگر سهمی هم داشته‌اند زیر سقف ۲۶ درصد واجدین شرایط است. اکنون سکولار‌های ضد ایدئولوژی باید نهج البلاغه بخوانند. مفسران یکه سالاری از ولایت فقیه باید به دستور پزشکیان سیاست‌های کلی نظام را دنبال نمایند. مدعیان «مردم همیشه با ما هستند» باید برای رضایت ۵۰ درصد مردم تلاش کنند و این تلاش اکنون در درون قدرت است و نمی‌توانند بر عشوه «اصلاحات جامعه‌محور» اپوزیسیون نمایی را بفروشند. تله وزن کشی اصلاحات به بهترین شیوه کار کرد و البته مگر این جماعت غریبه‌ی نظام، از رو می‌روند؟ در این انتخابات نه آنان از تقلب سخن گفتند و نه ما طراحان انقلاب رنگی را دیدیم، همه چیز بر وفق مرادشان بود تا نظام جمهوری اسلامی آنان را به تله خودشناسی بکشاند و اسطوره‌های اجتماعی‌شان جای خود را مجدداً بشناسند. البته،چون ما مانند آنان روشنفکر اپوزیسیون‌نما نیستیم،نمی‌توانیم مشی آنان با رئیسی را دنبال کنیم. ما هرگز پزشکیان را «رئیس‌جمهور پایین‌ترین اقلیت تاریخ جمهوری اسلامی» خطاب نخواهیم کرد.هشتگ دولت علیل و دولت انتصابی نخواهیم زد. ما حتماً به او کمک خواهیم کرد.عمل مثبت او را در سبد نظام می‌دانیم. آنچه وظیفه ماست نورتابانی بر دخمه سکولار‌های خودشیفته است که ما آنان را مصادیق نااهلان و نامحرمان انقلاب اسلامی می‌دانیم و آرشیو‌های آنان را به میدان روشنایی منتقل خواهیم کرد. تردیدی نیست که آنان از پزشکیان عبور خواهند کرد و آن روز فرا خواهد رسید،زیرا روشنفکر سکولار نمی‌تواند هم درون قدرت، کلاه جمهوری اسلامی سرش باشد هم بگوید، برای «ایران انتزاعی» هستیم و همچنان فکر کند که می‌شود سر مردم کلاه گذاشت. از عوامل اصلی مشارکت پایین، فرچه‌های سیاه نمای این جماعت است. حال می‌خواستند خود را سفید نشان دهند و در قبال تابلو نظام که سیاه کرده اند سکوت کنند.
سوال سلام علیکم دو سوال با احترام: یک- آیا در حکمرانی بشری، نزاع میان حق و باطل وجود ندارد؟ دو- آیا شکست (ظاهری) در برابر یزیدیان با حس یاس و ناامیدی تلازم دارد؟ پاسخ سلام و درود بیکران خدمت استاد گرامی عظم الله اجورنا و اجورکم ۱. قطع و یقین حکمرانی بشری بسته به نوع هدفش متصف به حق و باطل می شود چه اینکه ما یک‌سری اصول، تجویزات، اهداف و "ساختار و ابزار و رویه و شیوه" داریم اصول ثابتند تجویزات به حکم اولی و ثانوی با عناوین ثابته ثابت‌ند لکن‌ تجویزات به حکم‌ حکومتی متغیر و متصرم در زمانند اهداف نیز ثابت‌ند اما ساختارها، رویه ها، ابزارها، شیوه ها چون در ساحت بشری اند دائما در حال تغییر و تبدل و صورتی مع صورت دیگر اند اسلامی بودن یا نبودن این بخش اخیر یعنی ساختار و غیره، متاثر از حکم حکومتی و امضای حاکم مشروع الهی اند پس این حکمرانی بشری (مجموعه ای از ساختار و رویه و ابزار و شیوه و غیره) اگر در خدمت اهداف طاغوتی باشند که این اهداف ریشه در اصول و تجویزات رفتاری غیر الهی دارند، آنوقت اینها می شوند باطل اگر در خدمت اهداف الهی باشند آنوقت می شود حق حال ما درون جبهه حق در یک انتخابات و رقابت که ساختار و رویه ای نو و امضا شده توسط ولی فقیه است، قرار داریم و بین اصلح و صالح باید اصلح را انتخاب کنیم اما کار ما تازه بعد از انتخاب شروع می شود چه صالح انتخاب شده باشد چه اصلح تفاوتی نمیکند چون جبهه باطل کل این نظام حق را مزاحم خودش می‌داند و تلاش می‌کند مانع حرکتش شود... یکی از شیوه های دشمن برای این کارشکنی درگیری بین طرفداران کاندیداهاست با تکنیک‌های متعدد... ۲. شکست ظاهری زمانی باعث یاس نمی شود، که روایت بعد از آن شکست، روایت فتح باشد روایتی که مانع از روایت سازی دشمن شود مثلا دشمن گونه ای روایت میکند که فرد پیروز در انتخابات نیروی ماست تا آنوقت بخشی از جامعه کاملا احساس یاس و ناامیدی کنند حال وظیفه ماست که این روایت را بشکنیم رهبر انقلاب در دوران خاتمی مدام تاکید داشتند خاتمی ما گورباچف نیست خاتمی ما فلان و بهمان است تا اینگونه مانع روایت سازی دشمن شوند لذا اگر روایت داشته باشیم،شکست ظاهری در کربلا را تبدیل به فتح روایی کوفه و شام میکنیم منتها زینبها و سجادها می‌خواهد تازه این مربوط به نبرد حق و باطل است در نبرد صالح و اصلح کار ما راحت تر است اگر....
22.8M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
دیگه نمیخوام کسی آب بیاره دیگه نمیخوام بارون بباره حاج محمدرضا بذری
پخش زنده
فعلا قابلیت پخش زنده در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
25.66M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
📌 یوم العباس سلام الله علیه ⁉️ چه چیزی عباس را ممتاز کرد و چنین مقامی به او داده است ؟؟ 🎙حجت الاسلام و المسلمین امیری طیبی ✅ انتشار این کلیپ مصداق جهاد تبیین است.
🕋 مردی که شانزده بار پای پیاده به حج رفت ، امام حسین (ع) را کشت . 💠یکی از افراد مقابل ابا عبدالله الحسین علیه السلام، شمر بن ذی الجوشن است. از فرماندهان سپاه امام علی در جنگ صفین و جانباز امیر المومنین کسی که در میدان جنگ تا شهادت پیش رفت. این چنین کسی حالا در کربلا شمر می شود. با ورودش به کربلا همه چیز عوض می شود. شمر آدم کوچکی نیست اگر نیایش های شمر را برای شما بخوانند و به شما نگویند که این ها مال شمر است شما با آن ها گریه می کردید. حال می کردید، هیچ گاه گفته نمی شود که وقتی شمر دستش را به حلقه خانه خدا می زد چگونه با خدا زمزمه می کرد! این آقایی که ما صحبتش را می کنیم (شمر) شانزده بار با پای پیاده به سفر حج رفته است. فکر نکنید شمر اهل نماز و روزه نبوده و یا از آن دسته آدم هایی بوده که عرق می خوردند، عربده می کشیدند؛ شمر و بسیاری دیگر که آن طرف ایستاده اند، آدم هایی هستند که پیشانی پینه بسته داشتند. بسیاری از آن ها اهل تهجد بودند. ... در کربلا هر روز بيست هزار نفر در فرات غسل می کردند. غسل قربة الی الله که حسین را بکشند و می گفتند: غسل می کنیم تا ثوابش بیشتر باشد. در ظهر عاشورا وقتی ابا عبدالله علیه السلام برای نماز خواندن، اذان می گفتند فکر نکنید در آن طرف کسی نماز نمی خواند. آن ها هم نماز می خواندند! برخی از این افراد به ابا عبدالله علیه السلام می گویند که نماز شما قبول نیست! و حبیب به آن ها می گوید: « نماز شما قبول است؟! » درگیری می شود .حبیب به شهادت می رسد. حضرت حبیب پیش از نماز ظهر ابا عبدالله به شهادت رسیدند. .... ما در کربلا به کلاس شمر شناسی نیاز داریم. یک کلاس به عنوان تحلیل شخصیت شمر . شمری که شانزده بار به مکه رفته ، جانباز امیر المومنین بود ، کسی که در کنار مولا زخمی شده بود، چه شد که فرمانده جنگ حضرت علی علیه السلام به این جا رسید؟ این هشدار و اندرزی است برای امروز و فردای ما ...!!! بخشی از سخنرانی دکتر علی شریعتی درباره «شمر بن ذی‌الجوشن » 👇👇👇👇👇👇 اللّهُمَّ اجْعَلْ عَواقِبَ امُورِنا خَیْراً 📌خدایا آخر و عاقبت ما را ختم به خیر کن ✍ پی نوشت ؛ هر کس از ولایت فاصله بگیرد به مرور زمان بصورت نامحسوس فاصله اش از اهل بیت علیهم السلام زیاد میشود و به سر منزل مقصود نخواهد رسید .