eitaa logo
اصول کار تشڪ✌️ـیلاتی
2هزار دنبال‌کننده
1.7هزار عکس
590 ویدیو
27 فایل
https://eitaa.com/joinchat/3336437771C6fdc6395f0 در این کانال سعی میکنیم مطالب درست و حسابی درمورد "اصول کار تشکیلاتی" رو خدمتتون ارائه بدیم. ارتباط با ما: @YaFatEMH313 @A313_Z313
مشاهده در ایتا
دانلود
☣ ُ چون با خدا خلف وعده كردند، در دلشان نفاق به‌وجود آمد. 🚨 خطر بزرگ براى جامعه اسلامی اين است؛ هرجا هم كه شما در تاريخ مى‏‌بينيد جامعه اسلامى منحرف شده، از اينجا منحرف شده است. 👈 ممكن است دشمن خارجى بيايد، سركوب كند، شكست دهد و تار و مار كند، اما نمى‏‌تواند نابود كند. ➖🔹 بالاخره ايمان مى‏‌ماند و در جايى سر بلند مى‏‌كند و سبز مى‏‌شود. 👌 اما آنجايى كه اين لشكر دشمن درونى به انسان حمله كرد و درون انسان را تهى و خالى نمود، راه، منحرف خواهد شد. هرجا انحراف وجود دارد، منشأش اين است. 👈پيغمبر با اين دشمن هم مبارزه كرد.👉
🌷پیغمبر در رفتار خود مدبرانه عمل كرد و سرعت عمل داشت. نگذاشت در هيچ قضيه‌اى وقت بگذرد. قناعت و طهارت شخصى داشت و هيچ نقطه ضعفى در وجود مباركش نبود. ☀️ او معصوم و پاكيزه بود؛ اين خودش مهمترين عامل در اثرگذارى است. اثرگذارى با عمل، به مراتب فراگيرتر و عميق‌تر است از اثرگذارى با زبان. او قاطعيت و صراحت داشت. 🔹 پيغمبر هيچوقت دو پهلو حرف نزد. البته وقتى با دشمن مواجه مى‏‌شد، كار سياسِى دقيق مى‏‌كرد و دشمن را به اشتباه مى‏‌انداخت. 🕹 در موارد فراوانى، پيغمبر دشمن را غافلگير كرده است؛ چه از لحاظ نظامى، چه از لحاظ سياسى؛ اما با مؤمنين و مردم خود، هميشه صريح، شفاف و روشن حرف مى‏‌زد و سياسى‏‌كارى نمى‏‌كرد و در موارد لازم نرمش نشان مى‏‌داد؛ مثل قضيه عبدالله‌بن‌ابى كه ماجراهاى مفصلى دارد. ‡‡ او هرگز عهد و پيمان خودش را با مردم و با گروه‌هايى كه با آنها عهد و پيمان بسته بود ‌ـ حتى با دشمنانش، حتى با كفار مكه ـ‌ نشكست. √ پيغمبر عهد و پيمان خود را با آنها نقض نكرد؛ × آنها نقض كردند، √ پيغمبر پاسخ قاطع داد.
✅ هرگز پيمان خودش را با كسى نقض نكرد؛ لذا همه مى‏‌دانستند كه وقتى با اين شخص قرارداد بستند، به قرارداد او مى‏‌شود اعتماد كرد. 〽️ از سوی دیگر، پیغمبر تضرع خودش را از دست نداد و ارتباط خود را با خدا روزبه‌روز محكم‌تر كرد. ⚔🛡 در وسط ميدان جنگ، همان وقتى كه نيروهاى خودش را مرتب مى‏‌كرد، تشويق و تحریض مى‏‌كرد، خودش دست به سلاح مى‏‌برد و فرماندهى قاطع مى‏‌كرد، يا آنها را تعليم می‌داد که چه‌کار کنند؛ ➖🔹 روى زانو مى‏‌افتاد و دستش را پيش خداى متعال بلند مى‏‌كرد و جلو مردم بنا مى‏‌كرد به اشك ريختن و با خدا حرف زدن؛ پروردگارا! تو به ما كمك كن؛ پروردگارا! تو از ما پشتيبانى كن؛ پروردگارا! تو خودت دشمنانت را دفع كن. ✔️ نه دعاى او موجب مى‏‌شد كه نيرويش را به كار نگیرد، نه به كار گرفتن نيرو، موجب مى‏‌شد كه از توسل و تضرع خدا غافل بماند؛ به هر دو توجه داشت. او هرگز در مقابل دشمن عنود دچار ترديد و ترس نشد. ------------------------- ۱(حرض: برانگیختن، ترغیب کردن)
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
هدایت شده از تنهامسیرآرامش 💞
4_6010552022011479594.pdf
3.52M
💥 نسخه رایگان کتاب انتظار عامیانه عالمانه عارفانه ✅ اثر منحصر به فرد استاد پناهیان در مورد نحوه حکومت امام زمان ارواحنا فداه و راه های آمادگی برای ظهور.... دانلود کنید👆 🌷 @IslamlifeStyles
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
✅ میخوای جزو ۳۱۳ سرباز اصلی امام زمان بشی؟ خیلی راحت میتونی... باورت میشه؟!🙂 🌺 @Organizational_Work
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
اصول کار تشڪ✌️ـیلاتی
🔴 خطرناك‌تر از همه دشمن‌ها هم همين است. اين دشمن در درون ما هم وجود دارد؛ تمايلات نفسانى، خودخواهی‌ه
🌺 اميرالمؤمنين ‌ـ كه مظهر شجاعت است ـ‌ مى‏‌گويد هروقت در جنگها شرايط سخت مى‌‏شد و ‌ـ به تعبير امروز ما ـ‌كم مى‏‌آورديم، به پيغمبر پناه مى‌‏برديم. هر وقت كسى در جاهاى سخت، احساس ضعف مى‏‌كرد، به پيغمبر پناه مى‌‏برد. 🌺 او ده سال حكومت كرد؛ اما اگر بخواهيم عملى را كه در اين ده سال انجام گرفته، به يك مجموعه پرکار بدهیم تا آن را انجام دهند در طی صد سال هم نمى‏‌توانند آن همه كار و تلاش و خدمت را انجام دهند. ➿ اگر ما كارهاى امروزمان را با آنچه كه پيغمبر انجام داد، مقايسه كنيم، آنگاه مى‌‏فهميم كه پيغمبر چه كرده است. ✔️ 🎋 اداره آن حكومت و ايجاد آن جامعه و ايجاد آن الگو، يكى از معجزات پيغمبر است. 👥 مردم ده سال با او شب و روز زندگى كردند، به خانه‌اش رفتند و او به خانه‌شان آمد، در مسجد باهم بودند، در راه باهم رفتند، باهم مسافرت كردند، باهم خوابيدند، باهم گرسنگى كشيدند، با هم شادى كردند.
🌴 محيط زندگى پيغمبر، محيط شادى هم بود. با افراد شوخى مى‏‌كرد، مسابقه مى‏‌گذاشت و خودش هم در آن شركت مى‏‌كرد. آن مردمى كه ده سال با او زندگى كردند، روزبه‌روز محبت پيغمبر و اعتقاد به او در دلهای‌شان عميق‌تر شد. 🕋✌️ وقتی در فتحِ مكه، ابوسفيان مخفيانه و با حمايت عباس ‌ـ عموى پيغمبر ـ‌ به اردوگاه آن حضرت آمد تا امان بگيرد، صبح ديد كه پيغمبر وضو مى‌‏گيرد و مردم اطراف آن حضرت جمع شده‌اند تا قطرات آبى را كه از صورت و دست ايشان مى‏‌چكد، از يكديگر بربایند! 📌 گفت: من کسری و قيصر ‌ـ اين پادشاهان بزرگ و مقتدر دنيا ـ‌ را ديده‌ام؛ اما چنين عزتى را در آنها نديده‌ام. × 🍀 آرى؛ عزت معنوى، عزت واقعى است؛ «و للِه العزةُ وَ لرسولهِ وَ للمؤمنین»🍀۱ اگر آن راه را بروند، عزت دارند. ــــــــــــــــــــــــــــــ ۱(سورة مبارکه منافقون/ آیه ۸ «و عزت از آن ِ خدا و از آن ِ رسول او و از آن مؤمنان است.»)
تثبيت نظام اسلامی 👌✅ حادثه غديرخم يك حادثه بسيار مهم و تعيين‌كننده تاريخ اسلام است، به اين حادثه از دو بعد مى‌شود نگاه كرد. 🔹 يك بعد مخصوص شيعه است، 🔹يك بعد متعلق به همه فرق اسلامی است. ← با توجه به بعد دوم اين حادثه، بايد اين روحيه و اين احساس در همه مسلمان‌هاى عالم به‌وجود بيايد كه عيد غدير كه يادآور اين حادثه بزرگ است فقط متعلق به شيعه نيست. 👈 بعد اول حادثه همان‌طور كه گفته شد مخصوص شيعيان است، زيرا در اين حادثه اميرالمؤمنين به‌وسيله پيغمبر به خلافت منصوب شده است و در همان روز و در همان ماجرا كسانى از رسول خدا پرسيدند، كه اى رسول خدا آيا اين اعلام از طرف توست يا از طرف خدا؟ 🍃 فرمود: «من الله و‌‌ رسوله»۱ يعنى هم امر الهى است و هم از سوى من است.✔️ 🔵 اين حادثه را از اين ديد، شيعيان بزرگ مى‌دارند كه اعتقاد شيعه ـ يعنى خلافت بلافصل اميرالمؤمنين ـ بيشتر از همه دلایل، مستند به اين حادثه است. 〽️ البته بحث در باب استنباط و استدلال به اين حادثه در كتاب‌هاى فراوان و متعدد در طول تاريخ اسلام از روز اول تا امروز ادامه داشته و من قصد ندارم كه درباره اين مطلبى كه هزاران زبان و قلم درباره آن گفتند و نوشته‌اند چيزى بر آنها بيافزايم. ـــــــــــــــــــــــــــــ ۱(الاحتجاج علی اهل اللجاج/طبرسی/ج۱/ص۸۲)
➖🔷 اما بُعد دوم حادثه که از لحاظ اهمیت، کمتر از این بعد نيست، يك امر مشترك بين شیعه و سنى است؛ كه آن را قدرى بيشتر تشريح خواهم كرد. 🚨 حادثه عبارت است از اينكه رسول خدا در سال دهم از هجرت به حج مشرف شدند با جمعی از مسلمانان از مدينه و از ساير نقاط جزيرةالعرب كه مسلمان شده بودند. 🕊☀️ در اين سفر پيغمبر اكرم از حج خانه خدا براى بيان مفاهيم اسلامى، چه سياسى، چه نظامى، چه اخلاقی و چه اعتقادى استفاده كامل و شايان توجه‌ى كردند. ✍ دو سخنرانى از رسول خدا در منى نقل شده است كه يكى، ظاهراً در روز دهم يا همان حول و حوش روز دهم هست و يكى در پايان ايام «تشریق»۲ كه تصريح شده و به نظر مى‌رسد كه اين، دو سخنرانى است و نه يك سخنرانى. ـــــــــــــــــــــــــــــ ۲(شرق: روشن ساختن/ به‌سوی مشرق توجه کردن/ عنوانی است که به روزهای یازدهم تا سیزدهم ماه ذی‌الحجه اطلاق می‌گردد و در قرآن با عبارت « ایام معدوات» از آن نام برده شده است. سوره مبارکه بقره، آیه ۲۰۳)
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
اصول کار تشڪ✌️ـیلاتی
🌺 اميرالمؤمنين ‌ـ كه مظهر شجاعت است ـ‌ مى‏‌گويد هروقت در جنگها شرايط سخت مى‌‏شد و ‌ـ به تعبير امروز
📍در اين سخنرانى‌ها رسول خدا همه مطالب عمده‌اى را كه مسلمانان بايد به آن توجه عميق بكنند، تقریبا بيان كردند، و عمدتا مسائل سياسى است. 👤 انسان به خوبى درك مى‌كند اين كسانى‌كه امروز در دنياى اسلام حج را جداى از مسائل سياسى قلمداد مى‌كنند و تصور مى‌كنند كه در حج فقط بايد عبادت به معناى رایج و عادى آن داشت و هر كار سياسى را خارج از قواره حج به حساب مى‌آورند، چقدر از تاريخ اسلام و از سيره نبى اكرم دور و بيگانه‌اند. 📜 مطالبى كه رسول خدا در اين سخنرانى‌ها بيان كردند، كه در نوع كتب شيعه و سنى هم نقل شده، اجمالى از اين مطالب، اينهاست. 🕹 اوایل درباره جهاد حرف مى‌زنند و جهاد با مشركين و كفار را مطرح مى‌كنند و اعلام مى‌كنند كه اين جهاد ادامه خواهد داشت تا وقتى كه كلمه «لا اله الاّ الله» همه‌گير بشود.
🤝👥 درباره وحدت اسلامى رسول خدا در اين سخنرانى‌ها مطالبى را بيان فرمودند و تصريح كردند كه مسلمان‌ها مبادا دچار جنگ داخلى بشوند و بر وحدت مسلمين و انسجام مسلمين اصرار ورزيدند. 🔸 در مورد ارزش‌هاى جاهليت، با بيان صريحى، تصريح كرده‌اند كه اين ارزشها از نظر اسلام ناچيز و صفر محسوب مى‌شود و ارزش نيست، «ألا وَ کلً مأثرةٍ فی الجاهلیةِ تحت قَدَمًی هَاتَین» َهر ارزشى و هر شرافتى كه در جاهليت ارزش محسوب مى‌شد را من در اين لحظه زير پاى خودم قرار دادم؛ ارزش‌هاى جاهلى را به‌كلى نفى كردند.🚫 💰 اختلافات مالى‌اى كه بين مسلمان‌ها از دوران جاهليت باقى مانده بود، مثلا كسى به كسى قرض داده بود، از او بهره پول خودش را و رباى مال خودش را طلبكار بود نفى كردند، نسخ کردند.
💥«إن كَّل ِ ربأ من الجاهلیة فهو تحت قدمی هاتین»۱ و اولین بهره پولی، اولین ربوی كه من برمى‌دارم طلب‌هاى ربوى عمويم عباس است ـ كه در جاهليت ايشان قرض مى‌داده و طلبكار بوده از خيلی‌ها ـ فرمودند اينها را من برداشتم، نسخ كردم. 🔵 ارزش تقوا را به عنوان برترين ارزش اسلامى باز تكرار كردند و تصريح كردند كه هيچ‌كس بر هيچ‌ کس ديگر جز به بركت تقوا و پرهيزگارى ترجيحى ندارد. ❇️ لزوم نصيحت ائمةالمسلمين يعنى دخالت در مسائل سياسى و اعلام نظر به زمامداران و پيشوايان را مطرح كردند و آن را به عنوان يك فريضه اعلام كردند، كه همه مسلمين موظفند به زمامداران اسلامی نظرات خيرخواهانه خودشان را بیام کنند و اعلان کنند. ـــــــــــــــــــــــــــ ۱(سيرةالنبوية/ ج۲ /ص۴۱۲)
📑 مسائل عمده سياسى و اجتماعى جهان اسلام را پيغمبر اكرم در اين سخنرانى‌ها بيان كردند و در همين سخنرانی‌ها حديث «ثَقلين» را هم ذكر كردند، كه حديث ثقلين اين است كه فرمودند: 💎 من وقتى از ميان شما رفتم، دو چيز گرانبها در ميان شما مى‌گذارم «كتاب الله وَ عترتی» قرآن را و عترتم را.💎 〰 بعد دو انگشت سبابه‌شان را پهلوى هم قرار دادند و فرمودند: آن دو مثل اين دو هستند، كه دو انگشت سبابه هيچ تفاوتى با همديگر ندارند. 🍃 بعد فرمودند: مثل اين دو نيستند، انگشت سبابه و وُسطای یک دست‌شان را بلند کردند، گفتند من عترت و کتاب را مثل اين دو نمى‌دانم كه انگشت سبابه و وسطی، یکی از یکی بلندتر است؛ بلکه مثل انگشت سبابه‌اند كه هيچ‌كدام بر آن ديگرى ترجيحى ندارد.۱ و مسئله عترت را مطرح كردند. ــــــــــــــــــــ ۱(الکافی/ ج۲ /ص ۴۱۵)
🕋 بعد از اينكه اعمال حج انجام گرفت بلافاصله راه افتادند طرف مدينه. 〽️ در بين راه در سر يك سه‌راهى كه بايد قوافل مدينه از قوافل يمن از هم جدا مى‌شدند. 🌴🍃 محلى به نام غديرخم، حضرت ايستادند و درحالی‌كه نقل مى‌كنند شاهدان و حاضران حادثه كه هوا به قدرى داغ بود كه اگر گوشت را روى زمين مى‌انداختند كباب مى‌شد، در يك‌چنين وضعيتى حضرت مى‌روند روى بلندى مى‌ايستند تا مردم تدريجا جمع مى‌شوند، وقتى مى‌بينند همه جمع شدند؛ بعد مسئله ولایت 🌸«مَن كُنتُ مولاه فهذا علیٌ مولاه»۲🌸 را اعلان می‌کنند. ☝️و دست اميرالمؤمنين را مى‌گيرند بلند مى‌كنند اينجور كه همه ببينند. و در روايات متعدد هست كه زير بغل پيغمبر و زير بغل على‌بن‌ابی‌طالب ديده شد وقتى كه دست را بلند كردند، براى اينكه به همه نشان بدهند. 👈اين اجمالى از حادثه است. 👉 ــــــــــــــــــــــــــــــــ ۲(الکافی/ ج۱/ص۴۲۰ « و هرکس من مولا و رهبر او هستم، این علی نیز مولا و رهبر اوست.»)
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
هدایت شده از تنهامسیرآرامش 💞
🔹 با توجه به سخت شدن شرایط معیشتی مردم به خصوص قشر مستضعف جامعه و تاکید امام جامعه بر کمک به محرومین، تصمیم به یه حرکت بزرگ برای جبران بخشی از این خسارات ویروس کرونا گرفتیم. ✔️ شما بزرگواران جهت حمایت تهیه غذا و اقلام بهداشتی برای فقرا و محرومین میتونید کمک های خودتون رو به این شماره کارت واریز بفرمایید: 6037-7011-7058-8633 دل‌افروز ✅ هر بزرگواری هر چقدر که میخواد به این صندوق کمک کنه تا ان شالله قدمی برای ریشه کن شدن این بیماری از جامعه ما برداشته بشه. ضمنا قصد داریم تعدادی گوسفند هم قربانی کنیم و بین محرومین تقسیم کنیم ان شالله از همه قبول باشه🌹 🌷 @IslamlifeStyles
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
اصول کار تشڪ✌️ـیلاتی
📍در اين سخنرانى‌ها رسول خدا همه مطالب عمده‌اى را كه مسلمانان بايد به آن توجه عميق بكنند، تقریبا بيان
⚜بُعد بين‌المللى اسلامی و بين‌الفرق‌ اسلامى كه مخصوص شیعه نیست ـ اين است كه اگر فرض كنيم كه پيغمبر در اين اعلان، كه حتما اين اعلان انجام گرفته و اين جمله از زبان پيغمبر صادر شده، اگر فرض كنيم رسول خدا نمی‌خواست حكومت بلافصل اميرالمؤمنين را بيان كند، حداقل اين بود كه مى‌خواست موالات و پيوند و رابطه عميق مسلمين با اميرالمؤمنين و با عترت خود را در اين بيان استقرار ببخشد و تثبيت كند. ◀️ علت اينكه پيغمبر عترت را در كنار قرآن مى‌گذارد، هم در سخنرانى منى و در حديث ثقلين ـ كه حديث ثقلين ظاهراً بارها هم از پيغمبر صادر شده ـ و هم در حديث غدير و در واقعه غدير ـ تكيه روى اميرالمؤمنين و شخص او ـ علت اينكه اين رابطه را برقرار مى‌كند، از جمله اين است كه مردم در طول زمان اوایل يك نمونه‌هاى كامل از انسان طراز اسلام، از انسان مقبول و مورد پذيرش اسلام را ارائه بدهد به مردم و به همه نسل‌هاى آينده. 🔹🔹🌺🔹🔹
👌✅ نمونه كامل انسان را به صورت مجسم و عينى با حالات واضح و غيرقابل ترديد در اختيار همه انسان‌ها بگذارد، بگويد تربيت اسلامى بايد به اين سمت حركت كند و شخصيت انسان مسلمان، آن شخصيتى است كه غايت و نمونه كاملش اينهايند. 🔹🌺 انسان‌هايى كه ←طهارت‌شان، ←علم‌شان، ←تقوای‌شان، ←درست‌كاری‌شان، ←عبوديت‌شان در مقابل خدا، √‌‌احاطه‌شان به مسائل اسلامى، √فداكارى شجاعانه‌شان براى تحقق آرمان‌هاى اسلامى ازخودگذشتگى‌شان براى همه آشكار و واضح است. ☀️ اميرالمؤمنين را به عنوان يك نمونه معرفى مى‌كند كه مردم ـ چه مردم آن زمان، چه مردم نسل‌هاى ديگر ـ با او پيوند برقرار كنند، رابطه داشته باشند.
❇️ حالا گيرم به عنوان خليفه بلافصل بعد از پيغمبر هم، عملا نشد و بعد از گذشت بيست‌وپنج سال جانشين شد، بالاخره كه خليفه پيغمبر شد، بالاخره كه مقام امامت او تثبيت شد، بالاخره كه همه مسلمان‌ها او را به عنوان آن فردى كه پيشواى جامعه است قبول كردند.✅✅ 🔙 اين خصوصيت، اين پيوند، اين رابطه، همه مسلمان‌ها را نسبت به شخصيتى كه همه قبول دارند كه خليفه پيغمبر است ـ منتها بعضى مى‌گويند خليفه بلافصل پيغمبر، بعضى معتقدند نه، خليفه بعد از بيست‌وپنج سال ـ اين شخصيتى كه همه مسلمان‌ها او را به عنوان جانشينى پيغمبر قبول دارند بايد براى همه‌ی مسلمان‌ها به عنوان یک الگو، یک «مسطورهٔ»۱ كامل از انسان اسلامى، جاودانه بماند. ✨✔️👌 〰 و همه مسلمان‌ها به عنوان يك الگو، يك مسطوره پيوند ميان او و ميان مسلمان‌ها بايد تا ابد به عنوان يك رابطه فكرى، رابطه اعتقادى، رابطه عاطفى، رابطه عملى باقى بماند. 💞💖👥💞 ــــــــــــــــــــــــ ۱(سطر:نمونه)
👌✅ اميرالمؤمنين با اين ديدگاه ديگر فقط متعلق به شيعيان نيست متعلق به همه مسلمان‌هاست. و مخصوص اميرالمؤمنين هم نيست، بلكه عترت و خاندان پيغمبر و ائمه شيعه كه اولاد اميرالمؤمنين هستند آنها هم، چون‌كه مشمول عترت هستند، آنها هم همواره به عنوان نمونه كامل انسان اسلامی در ديدگاه مسلمان‌ها بايد باقى بمانند، اين يك نكته. 👉 ⬅️ ثانيا با تعيين عترت در كنار قرآن و با اعلام لزوم پيوند ميان مسلمين و ميان عترت، در حقيقت رسول اكرم تكليف تحريف‌ها در قرآن و انحراف از مفاهيم اصلى قرآن را هم روشن كرده. 💖🔰✔️👥
⭕️ آنجایى كه دستگاه‌هاى زر و زور براى مصالح خودشان مفاهيم اسلامى را منحرف مى‌كنند، قرآن را بد معنا مى‌كنند، مسلمان‌ها را گمراه مى‌كنند، از فهم آئين اسلامى مردم را محروم مى‌كنند، 🔰 آن مرجعى، آن محورى و قطبى كه بايد مردم را آگاه كند كه حقيقت چيست، مفهوم و معرفت درست كدام است و مردم را از گمراهى نجات بدهد، و مردم بايد حرف او را گوش كنند، او عترت است. 👉 ➖🔹 و اين همان چيزى است كه امروز براى دنياى اسلام يك ضرورت و يك امر لازم است. 📍امروز همه مسلمان‌ها احتياج دارند كه از معارف اسلامى كه از طريق اهل‌بيت پيغمبر مى‌رسد استفاده كنند، فرق نمى‌كند كه معتقد باشند به امامت بلافصل اميرالمؤمنين و امامت اولاد او يا معتقد نباشند. 〽️ البته شيعه عقيده حق و مستفاد قطعى از اين حديث را خلافت بلافصل مى‌داند و به او معتقد و پايبند است. ✴️ آنهايى هم كه به اين عقيده پايبند نيستند ـ يعنى برادران اهل سنت ـ ارتباط و پيوند فكرى و عقلانى و اعتقادى و عاطفى خودشان را از خاندان پيغمبر و از امیرالمومنین باید قطع نکنند.