🌹 قرائت دعای عهد
🍃 «روز سی و هشتم»
🗓شروع چله: ۹۹/۴/۲۲
📲 @Organizational_Work
اصول کار تشڪ✌️ـیلاتی
🌺☀️ امام زمانصلواتاللهوسلم جامعهاش را برچند پايه بنا مىكند؛ ✔️ اولاً بر نابود كردن و قلع و قم
➖🔹در ادامه چند جمله دارد، مىفرمايد: «فَلا يَبقى في الارض خراب إلا قَد عِمر"۱"» يعنى اين
قدرت در جهت آبادانى عالم صرف خواهد شد، نه در جهت سيطره بر منافع انسانها و به استضعافكشاندن انسانها.
☄🌏 در تمام گستره جهان هيچ نقطه ويرانى وجود نخواهد داشت، مگر اينكه آباد بشود؛ حالا چه ويرانىهايى كه بهدست بشر انجام شده، چه ويرانىهايى كه بهوسيله جهالت بشر بر انسانها تحميل شده.
☝️يك روايت ديگر از امامباقر عليهالصلاة والسلام مىفرمايد:
🌷 «حتی إذا قام القائم جاءَت المزايَلةُ وأتَى الرَّجل إلَی كيس أخيه فيأخذحاجتَه فلا يمنعه"۲"» اين
اشاره به اخلاق برابرىطلبى و مساواتگرايى انسانهاست، ايثار و گذشت انسانهاست.💕
ـــــــــــــــــــــــــــــ
۱(كمال الدين و تمام النعمه/ ج۱ /ص۳۳۱ «و در زمين ويرانهاى نماند جز آنكه آباد گردد.»)
۲(وسائلالشيعه/ ج۵ /ص۱۲۱ «زمانی که قائم قيام نمايد شخص نيازمند از جيب برادرش بدون هيچ مانعی حاجت خود را برمیدارد.»)
💠 نجات دلانسانها از تسلط بُخل و حرص، كه بزرگترين وسيله براى بدبخت كردن انسانها بوده؛ مبشر يكچنين حالتى است. برادرى، به سراغ جيب برادر ديگرش مىرود و از او به قدر نياز خودش برمىدارد و او مانعش نمىشود. اين در حقيقت نشاندهنده آن نظام سالم اسلامى
اخلاقى اقتصادى اجتماعى آن روز است.✔️
👌🔹 يعنى زور و اجبارى در كار نيست، خود انسانها از آن بخل انسانى و حرص انسانى نجات پيدا مىكنند و يكچنين بهشت انسانيتى بهوجود مىآيد.
👈 باز در يك روايت ديگر «إذا قام قائمُنا اضمَحلَّت القطائع فلا قطائع"۳"» اين بخششهايى كه حكومتهاى مستكبر عالم به دوستانشان، به يارانشان هميشه مىكنند؛ حاتمبخشىها، از كيسه ملتها به اين و آن بخشيدنها، اينها ديگر بساطش در دنيا برچيده خواهد شد.😊
ــــــــــــــــــــــــــــ
۳(جامع أحاديث الشيعه/ بروجردی/ ج۲۳ /ص۱۰۱۲ «هنگام ظهور قائم ما، واگذار كردن زمينهاى خراج پايان مىيابد، پس زمين خراجى در كار نخواهد بود.»)
⭕️ قطيعه كه در گذشته به يك شكل بود، امروز به يك شكل ديگر است. در گذشته به اين صورت بود كه يك خليفهاى، يك سلطانى يك تكه زمينى را، يك صحرايى را، يك دهى را، يك شهرى را، گاهى يك استانى را مىبخشيد به يك نفر، مىگفت برو هر كار مىخواهى آنجا بكن؛ از مردمش ماليات بگير، از مزارعش استفاده كن، هرگونه بهره مادى دارد مال تو. يك حقى هم به سلطان بايد مىداد.
🔚 امروز هم در شكل انحصارات گوناگون نفتى و تجارى و صنعتى و فنى
و اين صنايع بزرگ و اين انحصارات بيچارهكننده ملتها، اينها همهاش در حقيقت در حكم قطيعه است، كه اين انحصارات امروزى هم در حكم همان قطايع است؛ براى خاطر اينكه اين هم به كمك بند و بست با حكومتها و رشوه دادن و رشوه گرفتن بهوجود مىآيد.
♨️ اين بساطهاى انسانُكش و فضيلتُكش از بين خواهد رفت و وسيله بهره انسانها در اختيار همه آنها قرار خواهد گرفت.
✅✅
✍ در يك روايت ديگر باز ناظر به وضع اقتصادى مىفرمايد:
🍃 «ویسَوي بين الناس حتّى لا تری مُحتاجا إلَى الزكاة"۱"»🍃
بين مردم آنچنان مساوات در امور مالى و اقتصادى را برقرار خواهد كرد، كه يك نفر فقيرى كه شما بتوانيد زكات مالتان را به او بدهيد پيدا نخواهيد كرد؛ و اينجا زكات طبعا مصروف خواهد شد براى مصارف عمومى و به فقرا ديگر داده نمىشود، چون فقيرى
آنروز در دنيا نيست؛ و از اين قبيل روايات كه ترسيمكننده يك بهشت اسلامى و يك دنياى
واقعى.🌺✅
🔸 مثل بقيه مدينه فاضلههايى هم كه بعضىها درست كردند خيالى و توهماتى نيست، نه.
❇️ همان شعارهاى اسلامى است كه همهاش هم عملى است و ما در جمهورى اسلامى احساس مىكنيم كه حقيقتا يكدست قدرتمند و يك دل و انديشهاى كه متصل به وحى و تأييد الهى
است و يك معصوم يقينا مىتواند در دنيا يكچنين وضعى را بهوجود بياورد و بشريت هم از آن استقبال خواهد كرد.
👈اين وضعيت آن دنياست.👉
ـــــــــــــــــــــــــــ
۱(بحارالانوار/ ج۵۲ /ص۳۹۰)
⚡️حالا اگر به آيات و روايات مراجعه بكنيد ـ كه البته محققين و متتبعين"۲" مراجعه كردهاند ـ خصوصيات بيشترى را هم پيدا مىكنيد.
🔰 جامعهاى كه در آن نشانى از ظلم و طغيان و عدوان و ستم نيست؛ جامعهاى كه در آن انديشه دينى و انديشه علمى انسانها در سطح بالاست؛ جامعهاى كه در آن همه بركات و همه نِعم و همه نيكیها و زيبايىهاى عالم بروز مىكند و در اختيار انسان قرار مىگيرد؛ و بالاخره جامعهاى كه در آن تقوا و فضيلت و گذشت و ايثار و برادرى و مهربانى و يكرنگى، اصل و محور است.
💟 يك چنين جامعهاى را شما در نظر بگيريد، اين همان جامعهاى است كه مهدى موعود ما و امام زمان ما و محبوب تاريخى
ديرين ما ـ كه هماكنون در زير همين آسمان و بر روى همين زمين زندگى مىكند و در ميان انسانها هست ـ بهوجود خواهد آورد و تأمين خواهد كرد.
✅🔆 اين اعتقاد به امام زمان(عجل).
ــــــــــــــــــــــــــــــ
۲(تبع) متتب: متتبّعکننده، مطالعهکننده!)
🌹 قرائت دعای عهد
🍃 «روز سی و نهم»
🗓شروع چله: ۹۹/۴/۲۲
📲 @Organizational_Work
اصول کار تشڪ✌️ـیلاتی
➖🔹در ادامه چند جمله دارد، مىفرمايد: «فَلا يَبقى في الارض خراب إلا قَد عِمر"۱"» يعنى اينقدرت در جهت
🇮🇷🌷 ما ملت ايران حالا يك انقلابى انجام داديم. انقلاب ما در راه آن هدفى كه امام زمان براى
تأمين آن هدف مبعوث مىشود و ظاهر مىشود يك مقدمه لازم و يك گام بزرگ است.
💠 ما اگر اين گام بزرگ را بر نمىداشتيم، يقيًنا ظهور ولىعصر صلواتاللهعليه عقب مىافتاد.
شما مردم ايران و شما مادران شهيدداده و پدران داغدار و افرادى كه در طول اين مبارزه زحمت كشيديد بدانيد، موجب پيشرفت حركت انسانيت بهسوى سرمنزل تاريخ و موجب تسريع در ظهور ولىعصرصلواتاللهعليه شديد.✅
❣شما يك قدم اين بار را به منزل نزديكتر كرديد، با اين انقلاب كه مانع را ـ كه همان دستگاه و نظام پليد ظلم در اين گوشه دنيا بود و سرطان بسيار خطرناك و موذى و آزاردهندهاى بود ـ اين را كنديد و قلع و قمع كرديد.
⁉️ُخب، حالا بعد از اين، چه كنيم؟ بعد از اين تكليف ما روشن است.
⬅️ اولا ما بايد بدانيم كه ظهور ولىعصرصلواتاللهعليه همانطورى كه با اين انقلاب ما يك قدم نزديك شد، با همين انقلاب ما باز هم مىتواند نزديكتر بشود.
🔙 يعنى همين مردمى كه انقلاب كردند و خود را يك قدم به امام زمانشان نزديك كردند، مىتوانند باز هم يك قدم و يك قدم ديگر و يك قدم ديگر همين مردم خودشان را به امام زمان نزديكتر كنند.
❓چطور؟ اولا هرچه شما بتوانيد دایره اين مقدار از اسلامى كه من و شما در ايران داريم ـ مبالغه نمىكنيم، اسلام كامل البته نيست، اما بخشى از اسلام را اين ملت توانسته در ايران پياده كند ـ همين مقدار از اسلام را هرچه شما بتوانيد در آفاق ديگر عالم، در كشورهاى ديگر، در نقاط تاريك و مظلَم ديگر گسترش و اشاعه بدهيد،
امر و حجت عصر كمك كرديد و همان مقدار به ظهور ولى نزديك شديد.
⬅️ ثانياً، نزديك شدن به امام زمان نه نزديكشدن در مكان هست و نه نزديكشدن به زمان.
📍شما كه مىخواهيد به ظهور امام زمان نزديك بشويد، ظهور امام زمان يك تاريخ معينى ندارد كه صد سال ديگر مثلا، يا پنجاه سال ديگر، تا ما بگویيم كه ما از اين پنجاه سال، يك سال و دو سال و سه سالش را گذرانديم، چهلوشش سال و چهلوهفت سال ديگر باقى مانده، نه.
〰 از لحاظ مكان هم نيست كه ما بگویيم ما از اينجا حركت مىكنيم به طرف مثلا شرق يا غرب عالم، يا شمال يا جنوب عالم تا ببينيم كه ولىعصر كجاست و به او برسيم، نه.🤔
🔹 نزديك
شدن ما به امام زمان يك نزديك شدن معنوى است، يعنى شما در هر زمانى تا پنج سال
ديگر، تا ده سال ديگر، تا صد سال ديگر كه بتوانيد كيفيت و كميّت جامعه اسلامى را افزايش
بدهيد، امام زمانصلواتاللهعليه ظهور خواهد كرد.✔️
🌀 اگر بتوانيد در درون خود جامعهتان ـ همان جامعه انقلابى ـ تقوا و فضيلت و اخلاق و ديندارى و زهد و نزديكى معنوى به خدا را در خود و
ديگران تأمين كنيد، پايه و قاعده ظهور ولىّعصرصلواتاللهو سلاماللهعليه را مستحكمتر كرديد و هر چه بتوانيد از لحاظ كميّت و مقدار، تعداد مسلمانان مؤمن و مخلص را افزايش بدهيد، باز به امام زمان و زمان ظهور ولىعصر نزديكتر شديد.
👌✅ پس ما مىتوانيم قدم به قدم جامعه خود و زمان و تاريخ خود را به تاريخ ظهور ولى عصرصلواتاللهوسلام نزديك كنيم؛ اين يك.
2⃣ نكته دوم اين است، كه ما امروز در انقلاب خودمان حركتها و روشهايى داريم، اين روشها بايد به كدام سمت حركت كند؟ اين نكته، بسيار شايان توجه است. ما يك محصلى را در نظر مىگيريم كه اين محصل مثلاً مىخواهد در دانش رياضى استاد بشود.
⁉️حالا مقدمات كار او را چگونه بايد فراهم كنيم؟ بايد جهت تعليماتى كه به او مىدهيم، جهت رياضى باشد.
⚜ معنى ندارد كه ما يك نفرى را كه مىخواهيم رياضىدان بشود بيایيم درس فقه مثلاً به او ياد بدهيم. يا آن كسى كه مىخواهد فقيه بشود بيایيم درس طبيعى مثلاً به او بدهيم؛ بايد مقدمات متناسب با نتيجه و غايت باشد.
⚪️ 🚩 غايت، جامعه آرمانى مهدوى است با همان خصوصياتى كه گفتم. پس ما هم بايد مقدمات را همانجور فراهم بكنيم. ما بايد با ظلم نسازيم و بايد عليه ظلم حركت قاطع بكنيم، هرگونه ظلمى و از هركسى.
📌 ما بايد جهت خودمان را جهت اقامه حدود اسلامى قرار بدهيم. در جامعه خودمان هيچ مجالى به گسترش انديشه غيراسلامى و ضداسلامى ندهيم.
📌نمىگويم با زور، نمىگويم با قهر و غلبه، كه مىدانيم با انديشه و فكر؛ جز از راه انديشه و فكر نمىشود مبارزه كرد، بلكه مىگويم از راههاى درست و منطقى و معقول، بايد انديشه اسلامى
گسترش پيدا كند.
🖇 بايد تمام قوانين ما و مقررات مملكتى و ادارات دولتى و نهادهاى اجرايى و همه و همه از لحاظ ظاهر و از لحاظ محتوا اسلامى بشود و به اسلامى شدن روزبهروز نزديكتر بشود.
🔰اين جهتى است كه انتظار ولىعصر به ما و به حركت ما مىدهد. در دعاى ندبه مىخوانيد كه امام زمان در مقابل فسوق و عدوان و نفاق و طغیان مقابله مىكند و نفاق و طغيان و عصيان و شقاق و دودستگى را ريشهكن مىکند و ازاله"۱" مىكند.
❇️ ما هم بايد در جامعهمان
امروز در آن جهت حركت كنيم و پيش برويم. اين است آن چيزى كه ما را به امام زمانصلواتاللهعليه از لحاظ معنوى
نزديك خواهد كرد و جامعه ما را به جامعه ولىعصرصلواتاللهوسلامعليه آن جامعه مهدوى علوى
توحيدى، نزديكتر و نزديكتر خواهد كرد.
ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
۱( زول: زایل کردن، از بین بردن)
🌹 قرائت دعای عهد
🍃 «روز چهلم»
🗓شروع چله: ۹۹/۴/۲۲
🗓 پایان چله: ۹۹/۵/۳۰
📲 @Organizational_Work
اصول کار تشڪ✌️ـیلاتی
🇮🇷🌷 ما ملت ايران حالا يك انقلابى انجام داديم. انقلاب ما در راه آن هدفى كه امام زمان براىتأمين آن هد
🔹يك تأثير ديگر و نتيجه ديگرى كه ترسيم اين دنيا براى ما دارد اين است، كه يأس و نوميدى
را از دل ملتها مىزدايد، مىدانيم كه مبارزه ما مؤثر و داراى نتيجه است.
✴️ گاهى افرادى كه با اين بعُد از تفكر اسلامى آشنا نيستند، در مقابل معادلات عظيم مادى جهان دچار حيرت و يأس مىشوند، احساس مىكنند با اين قدرتهاى عظيم، با اين تكنولوژى پيشرفته، با اين حالا انقلاب هم بكند، مگر چقدر سلاحهاى مخرّب، با بودن بمب اتمى در دنيا يك ملت
مىتواند مقاومت كند؟ احساس مىكنند كه برايشان استقامت در مقابل فشار قدرت ظلم و استكبار ممكن نيست، اما اعتقاد به مهدى، اعتقاد به روزگار دولت اسلامى و الهى بهوسيله زاده پيغمبر و امام زمان اين اميد را در انسان بهوجود مىآورد كه نه، ما مبارزه مىكنيم براى اينكه عاقبت متعلق به ماست؛ براى اينكه نهايت كار ما يك وضع آنچنانى است كه دنيا بايد در مقابل او خاضع و تسليم بشود و خواهد شد.
〰 براى اينكه روال تاريخ به سمت آن چيزى است كه ما امروز پايهاش را ريختيم، نمونهاش را درست كرديم ولو نمونه ناقصش.
💗 اين اميد اگر در دل ملتهاى مبارز ـ مخصوصا ملتهاى اسلامى ـ بهوجود بيايد، يك حالت خستگىناپذيرى
به آنها خواهد داد كه هيچ عاملى نمىتواند آنها را از ميدان مبارزه روگردان كند و آنها را به شكست درونى و انهزام درونى دچار كند.
🔸 يك نكتهاى كه وجود دارد اين است، كه تبليغات غلط در ذهن مردم اينجور فرو كرده بود در طول سالهاى متمادى، كه قبل از قيام حضرت مهدى عجلاللهتعالىفرجهالشريف هر اقدامى و حركت اصلاحى بىفايده است.
🔚 استدلال مىكردند به اينكه دنيا بايد پر بشود از ظلم و جور تا بعد حضرت مهدى ظهور كند و تا دنيا پر از ظلم و جور نشده باشد، حضرت مهدى ظهور نخواهد كرد.
📌 مىگفتند كه آن حضرت ظهور مىكند بعد از آنىكه دنيا پر از ظلم و جور شده باشد.
👌 نكتهاى كه اينجا وجود دارد اين است كه در تمام رواياتى كه در باب حضرت مهدى هست،
اين جمله اينجورى است «يملا اللهُ بِه الارض قِسطا وَ عدلا كما ملِئَت ظلما و جوراً۱» وجود داشته.
🤔 در يكجا بنده تا حالا نديدم و گمان نمىكنم «بَعد ما ملِئَت ظلما و جوراً»
باشد در روايات.
☝️ با توجه به اين نكته من مراجعه كردم به روايات گوناگون در ابواب مختلف، «بَعد ما ملِئَت ظلما و جوراً»
همهجا اينجورى است «كما ملِئَت ظلما و جوراً»
هيچجا نداريم كه يعنى پر كردن دنيا از عدل و داد بهوسيله حضرت مهدى، بلافاصله بعد از آن نيست كه دنيا پر از ظلم و جور شده باشد نه،
⬅️ بلكه همانطورى كه در طول تاريخ بارها، نه يك بار نه در يك زمان، در زمانهاى گوناگون دنيا پر بوده از ظلم و جور؛ در دوران فراعنه، در دوران حكومتهاى طاغوتى، در دوران سلطنتهاى ظالم كه همه دنيا زير فشار ظلم و در سايه ابر تاريك جور و عدوان پوشيده شده بود و سياه بود، و هيچجا نورى وجود نداشت كه نشانه عدالت و آزادى باشد، يكچنين روزى را همچنانكه دنيا ديده، يك روزى را هم خواهد ديد كه در سرتاسر آفاق اين عالم پهناور يك جا نباشد كه نور عدل در آن نباشد.
🔻 يك جا نباشد كه ظلم در آنجا حكومت داشته باشد.
🔻يك جا نباشد كه انسانها از فشار، از ظلم، از جور حكومتها، از جور گردنكلفتها، از تبعيضها رنج ببرند.
🀄️ يعنى اين وضعى كه امروز در دنيا اغلبيت دارد و يقينا يك روز در دنيا عموميت داشته، اين تبديل خواهد شد به عموميت عدل.✔️
🇮🇷 امروز با انقلاب اسلامى ما كه در خط ايجاد عدالت در سطح جهان هست، انقلاب حضرتمهدىعليهالصلاةوالسلام يك گام بزرگ به هدف خود نزديك شد. نه فقط بهوجود آمدن حكومت اسلامى آن عاقبت موعود را به عقب نمىاندازد، بلكه آن را تسريع هم مىكند و اين است معناى انتظار.
🔰 انتظار فرج، يعنى انتظار حاكميت قرآن و اسلام. شما به آنچه فعلا جهان در آن قرار دارد قانع نيستيد، حتى به همين پيشرفتى هم كه با انقلاب اسلامی بهدست آورديد قانع نيستيد، مىخواهيد باز هم به حاكميت قرآن و اسلام نزديكتر بشويد، اين انتظار فرج است.