🚨 اين تمدنى كه
دنباله اين تحول دارد مىآيد و خواهد آمد و بلاترديد دنيا را تحتالشعاع قرار خواهد داد؛ اين
ايدئولوژى و فرهنگى كه با اين انقلاب درخشيد و طلوع كرد و به وسطالسماء خواهد رسيد و به ماه تمام بدل خواهد شد، بار معنوى و فرهنگى بسيار عظيمى است، و احتياج دارد به ابزارهاى فراوان.☑️
❇️ اين ابزارها بهترينش، رساترينش، موجزترينش، نافذترينش، هنر است.
💭 آن كسانى كه تصور مىكنند انقلاب اسلامى ايران با ادبيات و با هنر سر و كارى ندارد، ربطى
ندارد، خيلى پرت از معركهاند، خيلى دورند و نمىفهمند اصلا چه دارند مىگويند و به كجا
دارند مىگويند.
اين انقلاب بيش از همه به يك ادبيات قوى، به يك فرهنگ غنى نيازمند
است.💪
📿 من متعجبم، يعنى واقعا در فكرم كه اگر اين انقلاب قرار بود توى يك كشورى پديد
مىآمد كه خودش زبان غنىاى نداشت،⤵️
〰🔸 اگر نداشت و قرار بود با همان زبان «ُگُنگُلاس»"۱" محلى بخواهد اين فرهنگ را نقل و انتقال
بدهد، يا از يك زبان بيگانه استفاده كند چه بلايى سر اين انقلاب مىآمد؟✖️
🔹 اين بليّهاى است
كه ما امروز دچارش نيستيم و ما امروز به يك زبان قوى، كه داريم؛ و به يك فرهنگ عميق و
تاريخى و غنى، كه داريم؛ و به يك ذهنيت فرهنگى در ملتمان و درهمه مردممان، كه داريم؛
و به يك هنر سطح بالا، كه نداريم؛ به شدت نيازمنديم.🔜
💢 همه ابزارهاى لازم هست، اما آن هنر
برّنده تيزى كه امروز بتواند اين ابزارها را سرهم كند و سوار كند و اين ظرف را از محتواى فرهنگى اين انقلاب
پُر كند و ارائه بدهد؛ اين را ما نداريم.
⚡️ اين مشكل بزرگ كار ماست و به
اين به شدت نيازمنديم و بايد دنبالش باشيم.⚡️
ـــــــــــــــــــــــــ
۱( گنگ: نيم زبان، نيمه گويا) استفاده كند چه بلايى سر اين انقلاب مىآمد؟✖️
🔹 اين بليّهاى است
كه ما امروز دچارش نيستيم و ما امروز به يك زبان قوى، كه داريم؛ و به يك فرهنگ عميق و
تاريخى و غنى، كه داريم؛ و به يك ذهنيت فرهنگى در ملتمان و درهمه مردممان، كه داريم؛
و به يك هنر سطح بالا، كه نداريم؛ به شدت نيازمنديم.🔜
💢 همه ابزارهاى لازم هست، اما آن هنر
برّنده تيزى كه امروز بتواند اين ابزارها را سرهم كند و سوار كند و اين ظرف را از محتواى فرهنگى اين انقلاب
پُر كند و ارائه بدهد؛ اين را ما نداريم.
⚡️ اين مشكلٕ بزرگ كار ماست و به
اين به شدت نيازمنديم و بايد دنبالش باشيم.⚡️
ـــــــــــــــــــــــــ
۱( گنگ: نيم زبان، نيمه گويا)
#تشکیلات_مجاهدین_خلق
#تشکیلات_باطل
◀️ پرده دوم
🚫 عدم حمایت امام خمینی (ره) از سازمان
🌺 امام به تندی فرمودند:
⚡️ من مبارزهای را که کمونیست میکند، قبول ندارم. من از جریان فکری منحرف حمایت نمیکنم.⚡️
📌 او گفت: آقا از کجا می دانید؟!
به شما گزارش بد دادهاند.
🌺امام فرمودند:
گزارش بد کدام است. مگر این کتاب را شما برای من نیاوردهاید؟ این کتاب به غیر از آن کلمه «به نام خدا»، بقیهاش همه مبانی «مائو» است.
〰 شما نمیفهمید، این افکار التقاطی است که اینها کار ما را عقب انداختند، نهضت را عقب انداختند...
☝️ اینها معلومات ندارند و اسلام را وارونه معرفی میکنند.»
(خاطرات سید رضا برقعی، ج ۲، صفحه ۱۴-۱۵؛ با اندکی تلخیص)
🌷 شهید مطهری نیز نسبت به خطر این التقاطگران هشدار میدادند اما این برداشت دقیق یک برداشت عام و همگانی نبود.
📨 مرحوم طالقانی در نامهٔ خود به امام این سازمان را جوانانی مانند اصحاب کهف معرفی کرد و هاشمی رفسنجانی با توجه به اوضاع انقلاب در آن زمان تصور میکرد که اگر امام از سازمان مجاهدین خلق حمایت کند این کار به نفع نهضت اسلامی خواهد بود.
🌷 @Organizational_Work
اصول کار تشڪ✌️ـیلاتی
3⃣ فصل سوم فرهنگ و هنر ايران و انقلاب 💥🇮🇷 در مورد انقلاب و اين ايدئولوژى و فرهنگى كه تحول عظيم م
🙇♂ به عنوان مقدمهاى در ذهنتان به صدر اسلام يك نگاهى بكنيد. اين مفاهيمى كه من از
آن حرف مىزنم، اينها همان مفاهيم اسلامى است، مفاهيم، مفاهيم صدر اسلام است.
👈 آنچه
كهنه نمىشود مفاهيم است.👉
🌒 كهنگى در همه چيز عالم مىآيد جز مفاهيم اصيل انسانى، اينها
كهنگىبردار نيست.
* ابزارها عوض مىشوند،
*رابطهها عوض مىشوند،
*شكلها عوض مىشوند،
قالبها عوض مىشوند
√ اما مفاهيم اصيل انسانى هيچوقت عوض نمىشود.
🌱 شرافتهاى
انسانى،
🌱 كرامتهاى انسانى،
🌱 حسنها و قبحهايى كه عقل انسان آنها را تشخيص مىدهد،
آنها عوض بشو نيست؛ و معرفت اسلامى همواره براى ما يك معرفت نو است.
💫 خود اسلام از
اول در يك قالب صددرصد هنرى ارائه شده، و آن قرآن است.✔️
✨ قرآن از لحاظ زبان هنرى يك
چيز بىنظير و استثنائى است.
🔹 آنجورى كه شما عمق مفهوم يك جمله فارسى، يك تركيب
فارسى، يك لغت فارسى را مىدانيد يك آدم بيگانه ممكن نيست بداند، مگر بيگانهاى كه از
كودكى سالهاى متمادى در بين شما بوده، يا داراى استعداد فوقالعادهاى باشد و سالهايى
را باز با زبان سركرده باشد. واِلا امكان ندارد كه آن اعماق زيبايى هنرى الفاظ و تركيبات و اينها را يك آدم بيگانه بداند.
📍اهل زبان همهشان متفقند، شعراء، فصحاء، بُلغاء، و كسانى كه
در ادبيات و هنر صاحبنظرند از اول تا امروز در مقابل اوج هنرى قرآن اظهار عجز كردهاند.
📎 اينكه حالا بهجاى خود قرآن، ايده و ادبيات ابتدايى و اولى فكر و انقلاب، يك چنين ادبيات
«راقى»"۱" و بالايى بوده، شما در انقلاب ما كه نگاه كنيد خواهيد ديد ما در انقلاب خودمان يك
چنين چيزى نداشتيم.
👥 البته در بين مسؤولينى كه با نهضت و مثلا انقلاب سر و كار داشتند و
بهتر از همه، از جهات متعدد، در شخص امام يك امتيازاتى وجود دارد، ادبيات ويژه امام يك
ادبيات باب اين انقلاب؛ *ساده، *روان، *بليغ، *نافذ، *مردمى، همه كس فهم، «بىتعقيد»"۲" و درعينحال
درست؛ ادبياتش يك خصوصياتى دارد.
ـــــــــــــــــــــــــ
۱(رقى: بالارونده)
۲( عقد: پيچيده ساختن كلام، چنانچه آسانى معنى آن آشكار نگردد.)
〽️ اما اين را شما مقايسه بكنيد، آنچه كه ظرفيت ادبى
زبان ما، زبان انقلاب ما با قرآن اصلا قابل مقايسه نيست.
🔆 علاوه بر اين خود رسول اكرم(صلواتاللهعلیه)
از ظرفيتهاى بالاى ادبى سعى مىكرده استفاده كند.
🔆 پيغمبر هم در كلمات خودش، هم در
كلمات رهبران اسلام در آن روزگار صحابه بزرگ و پيشوايان و اينها و هم علاوه بر اينها از شعر شعرا، كه آنروز شعر رائجترين و بّرندهترين ابزار فرهنگى بود، تا جايى كه ممكن بوده استفاده کرده است.
#تشکیلات_مجاهدین_خلق
#تشکیلات_باطل
◀️ پرده سوم
🔻 ارتداد منافقین و ابزار تبلیغاتی رژیم پهلوی
🔻 روند ضعف فکری و سستی پایههای مذهبی در میان سران سازمان در نهایت باعث شد که از سال ۱۳۵۲ حرکتی در سازمان آغاز شود که در نهایت در سال ۱۳۵۴ منجر به اعلام ارتداد رسمی سران سازمان و اعلام تغییر ایدئولوژی و مارکسیستشدن کامل سازمان بود.
👈 تقی شهرام و ناصر جوهری و بهرام آرام و وحید افراخته و ... به مرور اعضای اصلی سازمان را متقاعد کردند که اسلام مانع مبارزه است و از سال ۵۲ روزه گرفتن و بعد از آن به مرور نماز خواندن و انجام اعمال عبادی در سازمان نفی شد و در نهایت در سال ۱۳۵۴ در یک بیانیهٔ بیش از ۳۰۰ صفحهای سازمان رسماً اعلام کرد که اسلام را مانع مبارزه میداند و مارکسیست کامل شده است.
🚥 رفتارهای سازمان مجاهدین خلق صدمهای جدی به مبارزات اسلامی محسوب میشد.
👑 رژیم شاه نیز با استفاده تبلیغاتی از رفتارهای این سازمان سعی میکرد به مردم چنین جلوه دهد که همهٔ کسانی که به اسم اسلام علیه حکومت پهلوی مبارزه میکنند در واقع مارکسیست هستند و حتی حاضرند افراد را به خاطر مسلمان بودنشان بکشند.
🌷 @Organizational_Work
اصول کار تشڪ✌️ـیلاتی
🙇♂ به عنوان مقدمهاى در ذهنتان به صدر اسلام يك نگاهى بكنيد. اين مفاهيمى كه من ازآن حرف مىزنم، اي
🌟 پيغمبر اكرم روى شعر، شاعر، جذب شاعر، واداركردن شاعر به شعر، لبخند زدن به شاعر،
تحسين كردن شاعر و ارزش كردن شعر، آن همه سرمايهگذارى مىكند؛ كه اين در صدر اسلام
و در زندگى پيغمبر كاملا مشهود است، آن هم در جامعهاى كه چيزهاى زيادى، تجملى و
غيراصولى اصلا مطرح نبود، و جامعهاى كه سياحتش جهاد است"۱" عزتش جهاد است، كه در
روايات گوناگونى هست، هركس مىخواهد از دنيا بهره ببرد، برود جهاد كند؛ هركس مىخواهد
سياحت كند، برود جهاد كند.
🔰 اين جور مكتبى و جهادى و مبارزه و انقلابى توى يك چنين
جامعهاى كه شايد بعضىها خيال كنند، خب توى جامعه جهادى، ديگر شعر جايش كجاست؟!
👀 شما مىبينيد نه خير، شعرا اينجا پيدایشان مىشود پيغمبر به اينها احترام مىكند. شعر اينها
خيلىهايش درباره جهاد هم نيست، درباره مسائل اصولى اسلام هم نيست، شعر، در مقابل شعر است.
ـــــــــــــــــــــــــــــــ
۱(ميزانالحكمه/ ج۲ /ص۸۳۴ : رسول الله(ص): «إن لِكل اُمَّة سياحة وَ سياحة اُمَّتي الجهاد في سبيل االله»
🏮 چون آن روز دشمن ضدانقلاب از ظرفيت ادبى بالايى برخوردار بود و شعراى برجستهاى
داشتند،
🌟 پيغمبر شعراى اسلام را تشويق مىكرد كه بروند به مقابله با آنها تا فقط حرف آنها در
تاريخ ثبت نشود و اسلام در مقابل اين حربهِ تاريخى ماندگار كه اسمش شعر است، بىدفاع
نماند.
⬅️ اين، صدر اسلام است.➡️
➖🔹 خب حالا ما در انقلاب خودمان هم، به اين ظرفيت بالاى هنرى
و توان بالاى هنرى نيازمنديم.
💠 ملت ما، با هزاروسيصد سال بعد از اسلامش، واقعا سرشار از برجستگیها و درخشندگیهاست.√
〽️ البته راجع به قبل از اين دوران، اطلاع زيادى نداريم. اگرچه مىشود فهميد كه يك ملت
بزرگ، با آن خصوصيات، قاعدتا فرهنگ بالغى داشته است. اين را اجمالاً مىشود فهميد.
هر چند از جزئياتش جز بعضى از آثار خبر نداریم.
❇️ لكن در دوره اسلام كه آنچه شده به بركت
اسلام اتفاق افتاده است ملت ايران واقعا خيلى توانايى و نبوغ نشان داد، و خيلى حق و منت
بر همه دنيا، نه فقط دنياى اسلام دارد، كه اينها در سطرِ سطر تاريخ دنيا، مسطور و مضبوط است.
#سازمان_مجاهدین_خلق
#تشکیلات_باطل
◀️ پرده چهارم
📍ترور و کشتار توسط منافقین
☣ استراتژی سازمان منافقین تا مرداد ۱۳۶۰ این بود که با ترور رهبران انقلاب میتوان کمر این نظام نوپا را خم کرد؛ اما حمایت مردمی از نظام جمهوری اسلامی در هر مرحله از بحرانهای سال ۱۳۶۰ افزایش مییافت.√
🌷مثلا وقتی که شهید بهشتی و یارانش ترور شدند مردم در انتخابات دور دوم ریاست جمهوری به رجایی بیشتر رأی دادند و وقتی رجای و باهنر در شهریور ۶۰ توسط نفوذیهای منافقین ترور شدند مردم در انتخابات ریاست جمهوری سوم در مهر ماه ۱۳۶۰ به آیت الله خامنهای بیش از ۱۶ میلیون رأی دادند.
👈 پس فهمیدند استراتژی ترور رهبران که منافقین در پیش گرفته بودند به جایی نمیرسد.
✊ در همان زمان مردم کوچه و خیابان نیز با شعار (آمریکا در چه فکریه. ایران پر از بهشتیه) نشان دادند عامل اصلی پشت این جنایتها که آمریکاست را میشناسد و اعلام میکردند با رفتن بزرگانی چون بهشتی پرچم انقلاب بر زمین نخواهد ماند.✅
👥 مردم سرانگشتان نظام بودند
طبق دستور العمل سازمان در آن زمان برای شناسایی سرانگشتان نظام نیازی به تحقیق فراوان و شناسایی کامل فرد نبود.
🚫 هر کسی که از امام یا دیگر رهبران سیاسی و روحانی عکسی در منزل یا محل کار خود داشته باشد و یا لباسهایش شبیه پوشش مذهبی و هیئتیها باشد باید ترور شود، زیرا این افراد حزباللهی محسوب میشوند و همینها هستند که خانههای تیمی سازمان را به نظام لو میدهند.
🌷 @Organizational_Work
اصول کار تشڪ✌️ـیلاتی
🌟 پيغمبر اكرم روى شعر، شاعر، جذب شاعر، واداركردن شاعر به شعر، لبخند زدن به شاعر،تحسين كردن شاعر و ا
➖🔸 اگر خود ما كه امروز غافليم، به اين تاريخ مراجعه كنيم، آنها را خواهيم ديد.
🚨 اين ملت،
امروز از لحاظ فرهنگى، آن پختگى و بلوغ كافى را انصافا ندارد. ما در بخشى از رشتههاى
فرهنگى و هنرى كه امروز در دنيا مطرح است، در درجه دوم و سوم قرار داريم.
🌀 يعنى در معيار
تاريخ، كسانى كه تازهكارند، از ما جلو افتادهاند و پيش هستند. لكن ما آن زمينه را داريم.
✳️ آن
چشمه هست، اگر چه گلاندود است و جوشان نيست، اما يقينا منبع عظيم فرهنگ و فكر و
رشد و ذوق و نبوغ، در سينه اين ملت همچنان موج مىزند و بايداز آن استفاده كرد و بهره برد.Π
⁉️ بايد ببينيم عيب عمده كارهاى فرهنگى و هنرى، در دوران قبل از انقلاب چه بوده است؟
*👥* رجال فرهنگى ما، همانهايى كه امروز هستند، ديروز هم بودند؛ همين مردم و از همين ملت
بودند.
درس خوانده بودند، فرزانه بودند.
⚡️ پس آن عيب اساسى كه ما در دوران پهلوى و دوران
قاجار به خصوص اواخر قاجار دچار آن شديم و اينطور خشك و پوك و بىبروز شديم، چه
بود؟
⬅️ اين عيب اساسى را واقعا بايد پيدا كرد. به نظر مىآيد دليلش همين است كه ما مكرر به
زبان مىآوريم؛
👈 يعنى مسأله تهاجم فرهنگى. 👉
🔻 ما شبيخون زده شديم. يعنى از غفلت ما و غفلت
سردمداران و فرمانروايان اين كشور استفاده شد
و عدهاى با يك فرهنگ تازه و با نيروى
جديدى كه بر اثر رنسانس، دنيا را به جوش آورده بودند و خودشان در آن جوش و خروش
بودند، بر سر ما ريختند و ما خواب بوديم.
💂♀🕵♂🔛⭕️😴
🔺«اولين دشمنى كه بر ايشان تاخت، خواب بود.»"۱"
🔺 خواب بر سر ما تاخته بود. از خواب ما استفاده كردند، آمدند، وارد شدند، بساط ما را به هم
ريختند، اصالتهاى ما را مخفى نمودند و خيلى از چيزها را ِگلاندود كردند.
🎗مثل اين بود كه
يك عده آدمِ نادان ناشى، وارد يك ساختمان هنرى شوند، در و ديوارها را بكنند، پردهها را خراب كنند، عكسها را مشوّه"۲" كنند و مجسمهها را مخدوش كنند.
🎬 چنين كارى انجام دادند
و اين يك ترتيب جديد و نو بود، اما ترتيب آنها بود؛ ترتيب ما نبود.🔝
ـــــــــــــــــــــــــــــــ
۱(گلستان سعدى، باب اول، حكايت چهارم)
۲(شوه: زشت و معيوب)