اصول کار تشڪ✌️ـیلاتی
◀️ فصل هشتم: توقع انقلاب از جبهه فرهنگى ❇️ آرايش نيروهاى فرهنگى بايستى يك آرايش دينى، اسلامى و ا
🔹ما ممكن است در
داخل خيابانهاى شهر تهران و در رفت و آمدها، برخى مراقبتها را اصلا نه خودمان بكنيم
و نه از مردمى كه در كنارمان رفت و آمد مىكنند توقع داشته باشيم،
🔸 اما وقتى كه در مرزهاى
كشور باشيم، به خصوص مرزهايى كه از آنجا مورد تهاجم قرار مىگيريم ـفرض بفرماييد مرز
عراقـ آنجا ديگر نمىتوانيم راحت و بىخيال و بىهوا راه برويم.
➰ اىبسا كه در اينجا شما حتى چكمه هم پايتان نكنيد، اما آنجا ناگزيريد اسلحه هم داشته باشيد.√
⬅️ چنانچه اگر روزى آنجا خبر
از جنگ نبود و روزى انشاءالله مرزها امن و دشمن دور شد و قدرت تهاجم پيدا نكرد، همان جا
را هم مزرعه درست مىكنيم؛ لب مرزها را باغ درست مىكنيم؛ قاليچهاى پهن مىكنيم و
مىنشينيم گل مىگوييم و مىشنويم. اما الان چه؟ الان آنجا مرز حساس ماست.√
☄ آنجا وقتى
كه راه مىرويم، اگر شعرى هم بنا شد برايمان بخوانند، بايد شعر جنگى باشد تا دائما دشمن
را به يادمان بياورد؛ ما را دائم تذكر دهد كه آقا، اسلحهات ربوده نشود! طبيعت مرز اين است.👌✅
⛳️طبيعت مرز، غير از داخل محدوده زندگى عادى است. در زمينه هنر، اگر گروه مرزبانمان آن
دقت وسواسگونه را در حفظ و رعايت معيارها از دست بدهد، آن وقت مرزهایمان آسيبپذير
خواهد شد.
🚨 مبادا بگذاريد دشمن، كه حالا به هر دليل از امكاناتى برخوردار است ـيا خودى بد عمل
كرده يا دشمن سرمايهگذارى زيادترى در اين مقوله مىكند؛ واِّلا آن چرب و چيلى كه شما
در سفره آنها مىبينيد، از كجاست؟ چگونه ممكن است تأمين شود؟
✴️ لابد جناحى، روى آن
سرمايهگذارى مىكند. حالا هر كه هست، اين خودش نشاندهنده اهميت بيشتر قضيه
فضا را طورى براى ما بسازد كه ما هم احساس كنيم گويا ناچاريم دنبال او حركت كنيم!
💠 پايبندى به اصول، آن چيزى است كه در يك جهاد حقيقى شرط لازم است. اول تا آخر
بايستى پايبند بود.
⭐️ امام رضواناللهتعالىعليه حكيم واقعى بود. ما، در معناى حكمت و تفسير حكمت،
چه در آثار فلسفى و چه در آثار اسلامى، مطلبها ديدهايم. لكن تجسم اين حكمت را در امام
ديديم.
⚪️ حكيم كسى است كه حرف آخر را، كه ما با مقدماتى بايد به آن برسيم، در همان اول،
با يك جمله خيلى كوتاه بيان مىكند و يك قاعده كلى به دست انسان مىدهد.
💎 ايشان بارها
و بارها، در جاهاى مختلف گفتند ـهمه شما هم قاعدتا شنيديدـ كه
★ ما براى تكليفمان كار
مىكنيم. ما براى وظيفهمان كار مىكنيم.
*★ما حتى براى نتيجه هم كار نمىكنيم. ببينيد اين
حرف چقدر حكمتآميز است!
🎥 👌خيلى خب، حالا ما دلمان مىخواست فيلممان پرفروش شود كه
جوانان استفاده كنند. فيلم با اين ترفند پرفروشتر خواهد شد و بيشتر به نتيجه خواهيم رسيد
كه گوشهاى از آن جاذبه جنسى را ما هم به شكل نجيبانهترى، وسط بياوريم. نتيجه بيشتر
مطلوب مىشود.☑️
⁉️ اما آيا اين تكليف است؟ تكليف اين است؟
❌ نه؛ تكليف اين نيست. تكليف اين است كه ما اصلى را كه به آن اعتقاد پيدا كرديم، پاى آن را امضا كرديم، با خون هم امضا
كرديم، رها نكنيم.✔️
🌷 شهید بهشتی درباره انتخاب اعضای مرکزی حزب به ما گفتند:
🔶 «کسانی را که انتخاب میکنید یک خصوصیت را حتماً در آنها ملاحظه کنید و آن خصوصیت این باشد که اینها حاضر باشند سلیقهها و هوسها و خلاصه منیّتهای خود را قربانیِ جمع کنند؛ که آن جمع ناگزیر هدفگراتر و آرمانگراتر است. یعنی این خصوصیات را در آن کسانی که انتخاب میکنید ملاحظه کنید.»
📰 روزنامه جمهوری اسلامی - ۱۳۶۰/۱۱/۲۹
🇮🇷 @Organizational_Work
ادامه ⬇️
# وصیتنامه_امام_خمینیره
🔸← گروه اول كه بايد گفت از حكومت و قانون و سياست يا اطلاع ندارند يا غرضمندانه خود را به بیاطلاعی میزنند.
✔️ زيرا
اجرای قوانين بر معيار قسط و عدل و جلوگيری از ستمگری و حكومت جائرانه و بسط عدالت فردی و اجتماعی و
منع از فساد و فحشا و انواع كجرویها، و آزادی بر معيار عقل و عدل و استقلال و خودكفايی و جلوگيری از استعمار و
استثمار و استعباد، و حدود و قصاص و تعزيرات برميزان عدل برای جلوگيری از فساد و تباهی يك جامعه، و سياست
و راه بردن جامعه به موازين عقل و عدل و انصاف و صدها از اين قبيل، چيزهايی نيست كه با مرور زمان در طول
تاريخ بشر و زندگی اجتماعی كهنه شود.
⚡️ اين دعوی به مثابه آن است كه گفته شود قواعد عقلی و رياضی در قرن
حاضر بايد عوض شود و به جای آن قواعد ديگر نشانده شود. اگر در صدر خلقت، عدالت اجتماعی بايد جاری شود و
از ستمگری و چپاول و قتل بايد جلوگيری شود، امروز چون قرن اتم است آن روش كهنه شده!❌
🔚 و ادعای آنكه اسلام با
نوآوردها مخالف است ـ همان سان كه محمدرضا پهلوی مخلوع میگفت كه اينان میخواهند با چهارپايان در اين
عصر سفر كنند ـ يك اتهام ابلهانه بيش نيست.😒
🌀 زيرا اگر مراد از مظاهر تمدن و نوآوردها، اختراعات و ابتكارات و
صنعتهای پيشرفته كه در پيشرفت و تمدن بشر دخالت دارد، هيچ گاه اسلام و هيچ مذهب توحيدی با آن مخالفت
نكرده و نخواهد كرد بلكه علم وصنعت مورد تأكيد اسلام و قرآن مجيد است.☑️
🔚 و اگر مراد از تجدد و تمدن به آن معنی
است كه بعضی روشنفكران حرفهای میگويند كه آزادی در تمام منكرات و فحشا حتی همجنسبازی و از اين قبيل،
تمام اديان آسمانی و دانشمندان و عقلا با آن مخالفند گرچه غرب و شرقزدگان به تقليد كوركورانه آن را ترويج
میكنند.❌