اصول کار تشڪ✌️ـیلاتی
✴️ یك وقت است كه انسان فكرى را قبول ندارد و به عنوان رد فلسفى،آن را رد مىكند؛ ولى اين، آنطورى هم
◀️ فصل هشتم:
توقع انقلاب از جبهه فرهنگى
❇️ آرايش نيروهاى فرهنگى بايستى يك آرايش دينى، اسلامى و انقلابى باشد؛ اين برو و بَرگرد ندارد. بگذاريد به خاطر شعار شما، بعضیها از شما اجتناب كنند. من اين را مىخواهم كه
عدهاى حريم انقلابى را حفظ كنند.
الان عدهاى روى مسائل اصلى انقلاب جرأت پيدا كردهاند!
← مثل همان كه گفت؛ به بدهكار كه رو بدهى، طلبكار مىشود!
🚥 ⚠️ زمانى جرأت نمىكردند كه در
مسائل واضح ـنظرىتر از اين همـ اظهارنظر كنند؛ حالا در مسائل واضح و بيّنات انقلاب،
سؤال و بحث مىكنند؛ بحثهاى موذيانه! واِّلا اگر بحث درست باشد، به نفع ماست؛ ولى اينها
بحثهاى جهتدار موذيانه مىكنند!
⁉️ بايد ببينيد شما براى چه جهاد و مبارزه و تلاش مىكنيد و با كمبودها مىسازيد؟ جز اين
است كه شما مرزبانى مىكنيد؟ شما مرزى بوجود آورديد و اين مرز را مىخواهيد حفظ كنيد.
🚫 مىخواهيد نگذاريد كه هنر وابسته به جناح زر و زور استكبار و آلوده به انواع ابتلائات بشرى و
حيوانى، بر ذهنيت مردم جامعه شما مسلط شود. آن هدفهايى را كه امروز در بسيارى از جاها
دنبال مىشود، نمىخواهيد دنبال كنيد. اين را مىخواهيد ديگر.
⁉️ هنر اسلامى كه ما مىگوييم
يعنى چه؟ يعنى اينكه هنرى با محتوا، با هدفها و غايات و آرمانهاى اسلامى بهوجود آيد تا
در مقابل هنرى كه انسانها را گمراه مىكند؛ جوانان را گمراه مىكند؛ بشر را سرگرم به امور
غيرواقعى و دروغ مىكند؛ انسان را از آن آرمانها و كمال مطلوبهاى خودش كه بايد به آن
سمت حركت كند، باز مىدارد؛ در صحنه عملى، كمك به ظلمت عالم مىكند؛ از مظلومين
عالم هرگز دفاعى نمىكند و در خدمت زر و زور استكبار است؛ بايستد و نگذارد كه آن هنر بر
ذهنيت مردم تسلط پيدا كند. ما كه جز اين هدف ديگرى نداريم.✅
👈 پس در مرز، همه چيز بايد مستحكم باشد؛ حرف ما اين است. شما مرزبانيد.👉
🖼 شهید بهشتی: من تلخی برخورد صادقانه را به شیرینی برخورد منافقانه ترجیح میدهم.
#اسوه_های_تشکیلاتی
#شهید_بهشتی رحمةاللهعلیه
🇮🇷 @Organizational_Work
اصول کار تشڪ✌️ـیلاتی
◀️ فصل هشتم: توقع انقلاب از جبهه فرهنگى ❇️ آرايش نيروهاى فرهنگى بايستى يك آرايش دينى، اسلامى و ا
🔹ما ممكن است در
داخل خيابانهاى شهر تهران و در رفت و آمدها، برخى مراقبتها را اصلا نه خودمان بكنيم
و نه از مردمى كه در كنارمان رفت و آمد مىكنند توقع داشته باشيم،
🔸 اما وقتى كه در مرزهاى
كشور باشيم، به خصوص مرزهايى كه از آنجا مورد تهاجم قرار مىگيريم ـفرض بفرماييد مرز
عراقـ آنجا ديگر نمىتوانيم راحت و بىخيال و بىهوا راه برويم.
➰ اىبسا كه در اينجا شما حتى چكمه هم پايتان نكنيد، اما آنجا ناگزيريد اسلحه هم داشته باشيد.√
⬅️ چنانچه اگر روزى آنجا خبر
از جنگ نبود و روزى انشاءالله مرزها امن و دشمن دور شد و قدرت تهاجم پيدا نكرد، همان جا
را هم مزرعه درست مىكنيم؛ لب مرزها را باغ درست مىكنيم؛ قاليچهاى پهن مىكنيم و
مىنشينيم گل مىگوييم و مىشنويم. اما الان چه؟ الان آنجا مرز حساس ماست.√
☄ آنجا وقتى
كه راه مىرويم، اگر شعرى هم بنا شد برايمان بخوانند، بايد شعر جنگى باشد تا دائما دشمن
را به يادمان بياورد؛ ما را دائم تذكر دهد كه آقا، اسلحهات ربوده نشود! طبيعت مرز اين است.👌✅
⛳️طبيعت مرز، غير از داخل محدوده زندگى عادى است. در زمينه هنر، اگر گروه مرزبانمان آن
دقت وسواسگونه را در حفظ و رعايت معيارها از دست بدهد، آن وقت مرزهایمان آسيبپذير
خواهد شد.
🚨 مبادا بگذاريد دشمن، كه حالا به هر دليل از امكاناتى برخوردار است ـيا خودى بد عمل
كرده يا دشمن سرمايهگذارى زيادترى در اين مقوله مىكند؛ واِّلا آن چرب و چيلى كه شما
در سفره آنها مىبينيد، از كجاست؟ چگونه ممكن است تأمين شود؟
✴️ لابد جناحى، روى آن
سرمايهگذارى مىكند. حالا هر كه هست، اين خودش نشاندهنده اهميت بيشتر قضيه
فضا را طورى براى ما بسازد كه ما هم احساس كنيم گويا ناچاريم دنبال او حركت كنيم!
💠 پايبندى به اصول، آن چيزى است كه در يك جهاد حقيقى شرط لازم است. اول تا آخر
بايستى پايبند بود.
⭐️ امام رضواناللهتعالىعليه حكيم واقعى بود. ما، در معناى حكمت و تفسير حكمت،
چه در آثار فلسفى و چه در آثار اسلامى، مطلبها ديدهايم. لكن تجسم اين حكمت را در امام
ديديم.
⚪️ حكيم كسى است كه حرف آخر را، كه ما با مقدماتى بايد به آن برسيم، در همان اول،
با يك جمله خيلى كوتاه بيان مىكند و يك قاعده كلى به دست انسان مىدهد.
💎 ايشان بارها
و بارها، در جاهاى مختلف گفتند ـهمه شما هم قاعدتا شنيديدـ كه
★ ما براى تكليفمان كار
مىكنيم. ما براى وظيفهمان كار مىكنيم.
*★ما حتى براى نتيجه هم كار نمىكنيم. ببينيد اين
حرف چقدر حكمتآميز است!
🎥 👌خيلى خب، حالا ما دلمان مىخواست فيلممان پرفروش شود كه
جوانان استفاده كنند. فيلم با اين ترفند پرفروشتر خواهد شد و بيشتر به نتيجه خواهيم رسيد
كه گوشهاى از آن جاذبه جنسى را ما هم به شكل نجيبانهترى، وسط بياوريم. نتيجه بيشتر
مطلوب مىشود.☑️
⁉️ اما آيا اين تكليف است؟ تكليف اين است؟
❌ نه؛ تكليف اين نيست. تكليف اين است كه ما اصلى را كه به آن اعتقاد پيدا كرديم، پاى آن را امضا كرديم، با خون هم امضا
كرديم، رها نكنيم.✔️