اصول کار تشڪ✌️ـیلاتی
✅ ۳- مذاهب فقهی و کلامی ← این یک واقعیت انکارناپذیر است که مسلمانان از مذاهب فقهی و کلامی متعددی پ
◀️ ۴- لباس، عادات وسنن محلی
⭐️ اسلام خود برای بسیاری ازشئون زندگی و آداب وسنن آن تعالیم و سنتهای خاص آورده تا مسلمانان حتی از نظر عادات و
آداب زندگی نیز هرچه بیشتر همانند و به هم نزدیک شوند ولی مسلمانان هر منطقه باز به حکم عادات موروثی یا مقتضیات طبیعی
و منطقهای، عادات و آداب فردی و اجتماعی خاصی دارند و در میان آنها لباسهای محلی مختلف، جشنهای محلی، عاداتخاصی در مراسم عقد و ازدواج، تولّد یا مرگ، مسافرت و غیر اینها دیده میشود.👌
➿ شک نیست که لازم است همه مسلمانان جهان، اعیاد اسلامی، به خصوص دو عید «فطر» و «قربان» را باشکوه هرچه تمامترجشن
بگیرند.☑️
❇️ سنتهایی را که اسلام سفارش کرده بشناسند و به آنها احترام بگذارند. آنچه اسلام ناپسند کرده یا حرام شمرده بشناسند و
ناپسند بشمارند.Π
🔹 در اینگونه مراسم و تشریفات زندگی باید همه با هم یکسان باشند اما یکنواختی کامل میان همه مسلمانان ممکن
نیست. لباسی که برای مناطق کوهستانی یا سردسیر مناسب است چه بسا برای زندگی در دشت گرمسیر اصولا به درد نخورد.➡️
🎏🎊 در
جشنها و عادات محلی دیگر البته هرچه هماهنگی و همانندی مسلمانان بیشتر باشد بهتر است، ولی اگر در یک جا روز اول بهار را
به عنوان روز اول سال جشن بگیرند و درجای دیگر روز اول سال قمری را، باید آنرا به حساب عادات محلی گذارد نه به حساب
دین.✔️
🌐 اتحادیه انجمنهای دانشجویان در اروپا میتواند برای شناساندن عادات و سـنتهای محلی بلاد مختلف اسلامی به اعضای خود، برنامههای
جالبی تهیه و اجرا کند و با باایراد سخنرانیهای مستند همراه با تصاویر رنگی یا فیلم و توضیح درباره منشأ هر یک از عادات
محلی و نظر اسلام درباره آنها از پیدایش هر نوع جدایی یا سوءتفاهم در این زمینه جلوگیری کند.✅
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
⚠️ چرا میخواهید رقابت انتخاباتی حتما تند و توأم با دشمنی باشد؟
#انتخابات
🌸@Panahian_ir
🌸@Organizational_Work
📌یکی از مهمترین آیهها در مباحث تشکیلاتی:
📝آيه بعد را میتوان به جرأت مهمترين آيه در مباحث تشکیلاتی دانست که میفرمايد:《اِنَ اللهَ يُّحِب الِذينَ يُّقاِتلوُّنَ فی سَبیِلهِ صَفاً کَانَهُّم بُّنیانٌ مَرصوص》 با تأکید گفته است که خداوند قطعا عدهای را دوست میدارد؛ اين عده چه کسانی هستند؟ و چه ويژگیهايی دارند که خداوند بر دوست داشتن آنها تأکید کرده است؟(الَذينَ يُّقاِتلوُّنَ) اين عده کسانی هستند که جهاد می.کنند پس همه انواع جهاد اعم از مال و جان و آبرو که در جاهای ديگر مطرح شده است در اين کلمه نهفته است. نکته ديگر اينکه آيا هر نوع جهادی مورد قبول است؟ خیر؛ آيه میگويد:《الَذينَ يُّقاِتلوُّنَ فی سَبیِلهِ》حتما بايد اين جهاد در راه خدای متعال باشد؛ پس از ويژگیهای اين عدهای که خدای متعال آنها را دوست دارد اين است که در راه خدای متعال و با اخلاص هر چه تمامتر جهاد کنند؛ آن هم همه موارد جهاد.
📚 سلسله جزوات #دین_تشکیلاتی
📒مروری بر آیات تشکیلاتی در قرآن کریم(بخش دوم)
📥 دریافت جزوه:
🌐 eitaa.com/mezmar_ir/5001
🌷 @Organizational_Work
اصول کار تشڪ✌️ـیلاتی
◀️ ۴- لباس، عادات وسنن محلی ⭐️ اسلام خود برای بسیاری ازشئون زندگی و آداب وسنن آن تعالیم و سنتهای
◀️ ۵- سیاستهای محلی ومنطقهای:
یکی از مؤثرترین عوامل همبستگی اجتماعی، منافع و مصالح مشترك اقتصادی و سیاسی است.
🔹 منافع و مصالح مشترك حتی در
همبسـتگی خانوادگی و قبیلهای و در تشکیل ملتها نیز عامل مؤثری است و در تشکیل ملتها، اگر عامل منحصر به فرد نباشد،
عامل درجه اول هست.✔️
👌 با توجه به اهمیت این مطلب، اسلام میگوید یکی از وظایف مهم دینی و اسلامی هر مسلمان این است که
خود را در مصلحت اقتصادی و سیاسی و به طور کلی مصلحت اجتماعی با همه مسلمانان جهان شریک بداند؛ یعنی، طوری زندگی کند که راستی مصالح اجتماعی او به مصالح اجتماعی همه مسلمانان جهان وابسته باشد.√
✍ این روایت را که شاید همه شما شنیدهاید باز از کتاب کافی تألیف محمد بن یعقوب کلینی، که در سال ۳۲۹ هجری وفات کرده
است، نقل میکنم:
کلینی در بخش ایمان و کفر، باب اهتمام به امور مسلمانان و دلسوزی و خیرخواهی برای آنان، چندین روایت نقل کرده است.
✍ از
جمله، روایت زیر از امام جعفر صادق(ع) از پیغمبر اکرم(ص) :
«مَن اَصبحَ ْلا یَهَتم باُمورِ المسلمین َفََلیَسَ منهم وَ مَن سَمع رَجُلا یُنادی یا لَلَمسلمین فَلَم یُجبهُ فَلیسَ مُسلم»
💢 هرکس از بامداد به فکر کارهای مربوط به مسلمانان نباشد از مسلمانها نیست و هر کس صدای مردی را بشنود که بانگ میزند و
میگوید ای مسلمانان! و آنها را به کمک میخواند و به او پاسخ ندهد و به کارش نرسد، مسلمان نیست.»
⁉️آیا عبارتی بهتر و رساتر از این میشناسید که شرکت همۀ مسلمانان جهان را در مصالح اجتماعی بیا نکند؟
✨ قرآن کریم مسلمانان را
بهطور کلی «اولیاء» یکدیگر میشمرد؛ یعنی قبول اسلام خودبهخود همراه با قبول یک سلسله قراردادها و پیمانهای اجتماعی با همه
مسـلمانان جهان است که برطبق آنها مصالح عمومی سیاسی و اقتصادی و بهطور کلی اجتماعی هر مسلمان خودبهخود به مصالح
سیاسی و اقتصادی و بهطور کلی اجتماعی همه مسلمانان جهان وابسته میشود.👌✅
⛔️ هیچ فرد یا گروه مسلمانی در هیچ گوشه دنیا و به
هیچ عنوان حق ندارد فقط به مصالح اجتماعی خود بیندیشد و نسبت به مصالح سیاسی و اقتصادی و بهطورکلی اجتماعی دیگران
بیتفاوت بماند.
💠 نتیجه نهایی این تعلیم اسلامی آن است که همه مسلمانان جهان یک حکومت اسلامی مشترك یا چیزی شبیه به
آن، از قبیل یک فدراسیون واقعی، نه باسمهای و حکیم فرموده ، داشته باشند که چه از نظر داخلی و چه از نظر خارجی و بینالمللی،
بهطور یکسان نگهبان مصالح اقتصادی و سیاسی و بهطور کلی اجتماعی همه آنها باشد تا آنجا که هر نوع مصلحت و سیاست
محلی در هر نقطه نسبت به مصالح و سیاست امت اسلام در درجه دوم قرار گیرد.➡️
😔 با کمال تأسف باید اعتراف کرد که امروز ما چنین حکومتی را در سراسر بلاد اسلامی سراغ نداریم. دولتهایی که در گوشه و
کنار جهان اسلام مقدرات یک قسمت از سرزمین بزرگ اسلام و ساکنان آن را در دست گرفتهاند، چه ضد ملی باشند چه ملی و
چه نیمبند، همه در راه یدیگر میروند.
🚨 نهضتهای اجتماعی نیز که در هر منطقه هست غالبا رنگ ملیت؛ یعنی، «ناسیونالیزم» دارد،
همان ناسیونالیزمی که در بحث ملیت معنی صحیح و غلط آنرا باز نمودیم.
به این ترتیب بهجای یک سیاست مشترك اسلامی، سیاستهای محلی و منطقهای گوناگون و گاهی متضاد بر مقدرات اجتماعی
مسـلمانان جهان تسلط یافته و این وضع به صورت مؤثرترین عامل در ضعف ارتباط و جلوگیری از تشکل معنوی و مادی، سیاسی و
اقتصادی و بهطور کلی اجتماعی آنها درآمده است.
⛔️⭕️⛔️
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔻دوران رقابت نابازیگر ها
👈🏼 نباید به قدرت مناظرهگری و تخریبگری کاندیداها رأی بدیم!
#انتخابات
🌸@Panahian_ir
🌸 @Organizational_Work