eitaa logo
اصول کار تشڪ✌️ـیلاتی
2هزار دنبال‌کننده
1.7هزار عکس
590 ویدیو
27 فایل
https://eitaa.com/joinchat/3336437771C6fdc6395f0 در این کانال سعی میکنیم مطالب درست و حسابی درمورد "اصول کار تشکیلاتی" رو خدمتتون ارائه بدیم. ارتباط با ما: @YaFatEMH313 @A313_Z313
مشاهده در ایتا
دانلود
🔻 به یاد دارم دو سال پیش (۱۹۷۸) که اسرائیل به جنوب لبنان حمله کرد، همه گریختند و جنوب لبنان را ترک گفتند، حتی فلسطینی‌ها نیز جنوب لبنان را ترک کردند. ⛺️ چند اردوگاه بزرگ فلسطینی در جنوب لبنان وجود داشت که در این اردوگاه‌های بزرگ یك آدم هم دیده نمی‌شد. زن و بچه، کوچك و بزرگ، حتی رزمندگان آنها گریختند. 🚫 حتی عده‌ای از رزمندگان آنها اسلحه‌های خود، آرپی جی و مسلسل خود را در زیر تشك شاگردان ما مخفی کردند و گریختند. 🔹 اما عده‌ای از همین بچه‌های کوچك ماندند، جنگیدند، مبارزه کردند و با آنکه می‌دانستند کشته می‌شوند، ولی ترجیح دادند که در مدرسه خود بمانند و بمیرند. 🔘 برای ما چقدر سخت بود که به این بچه‌ها بگوییم برای حفظ جان خود مدرسه را ترک کنند و به خانه خود بروند، یا از مدرسه دور شوند. 😭 آنان گریه می‌کردند، اشك می‌ریختند که ما باید بمانیم و به شهادت برسیم. 🚨 در خلال جنگ‌های داخلی لبنان تقریباً همه مدارس لبنان بسته بود، ولی این مدرسه باز بود و به کار خود ادامه می‌داد؛ زیرا این شاگردان حاضر نبودند مدرسه را ترک گویند. البته اگر هم مدرسه را ترک می‌گفتند، اغلب جایی نداشتند که بروند. خانه و کاشانه‌ای نداشتند؛ زیرا اغلب آنها یتیم بودند. ✴️ من ترجیح می‌دادم که در مدرسه بمانند تا لااقل نان و آبی و یا خوابگاهی داشته باشند. درحالی که توپخانه سنگین و بمب افکن‌های اسرائیل، مدرسه را می‌کوبید و ساختمان‌های مدرسه، شیشه‌های مدرسه، در و پنجره مدرسه درهم فرو می‌ریخت، همین بچه‌های کوچك می‌ماندند، چنین افرادی با چنین مشخصاتی در زیر آتش مقاومت می‌کردند و نمی‌گریختند. ☣ در هر حال این مدرسه‌ای است نمونه در جنوب لبنان، که خود هشت سال مدیریت این مدرسه را به عهده داشتم و از این مدت داستان‌ها دارم. خانه من در مدرسه بود. ♻️ مرکز ما و پادگان ما، مرکز تعلیمات ما، مرکز فرماندهی ما، در همین مدرسه بود. به همین علت بود که اسرائیل و دست راستی‌ها و دست چپی‌ها، همگان، از هر طرف به این مدرسه حمله می‌کردند و آن را می کوبیدند. 🏣 این مدرسه، مدرسه‌ای بود برای پسران که از سن یازده –دوازده سالگی، تا سن پانزده- بیست سالگی در این مدرسه درس می‌خواندند، فارغ‌التحصیل می‌شدند و به دنبال کار می‌رفتند، تا به خانواده خود کمك کنند.
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
متن دعای سحر
dua-sahar-mohsen-farahmand.mp3
2.83M
🌺 صوت دعای سحر 🌺 با صدای آقای
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
اصول کار تشڪ✌️ـیلاتی
👥 همان اوانی که دانشجویان وارد مدرسه می‌شدند، با فنون مبارزاتی و جنگ‌های چریکی آشنا می‌شدند. 🔸 گاه
♻️ تشکیل سه مؤسسه برای دختران 🏢 مؤسسه صنعتی «جبل عامل»، مدرسه‌ای بود برای پسران، و امام موسی صدر سه مؤسسه دیگر برای دختران بوجود آورد. 💢 زیرا مسئله دختران در جنوب لبنان بسیار وخیم‌تر از پسران بود. شاید بدانید که بیروت عشرتکده خاورمیانه و شیخ‌نشین‌های عرب بود. بیروت، سوئیس خاورمیانه به شمار می‌رفت. ٪۸۵ از فاحشه های بیروت را، دختران شیعه جنوب لبنان تشکیل می‌دادند.😞 ❌ دخترانی که از روی فقر و فلاکت به بیروت می‌آمدند تا کلفتی کنند، ولی آهسته آهسته به دامان فساد کشیده می‌شدند و دیگر نمی‌توانستند به خانواده خود بازگردند. این امر، امام موسی صدر را به شدت رنج می‌داد.❌ ⬅️ برای آنان باید کاری انجام می‌شد. چگونه می‌توان اجازه داد که این دختران معصوم به مرکز این فساد کشانده شوند و این چنین تباه و نابود گردند.🔻 ⚪️ بنابراین امام موسی صدر مدرسه‌ای برای آنان به پا کرد به نام «بیت الْفتَاه» [خانه دختران] که در آن به این دختران خیاطی و هنرهای دستی می‌آموختند. این دختران پس از فارغ التحصیل شدن می‌توانستند امور خود را اداره کنند.✔️✔️ ⚪️ همچنین وی مدرسه دیگری برای آموزش پرستاری به دختران به وجود آورد. دخترانی که دیپلمه بودند، وارد این مدرسه می‌شدند و پرستاری می‌آموختند.
⚪️ او مؤسسه دیگری هم بوجود آورد برای قالیبافی، که زیر نظر خود من اداره می‌شد و بیش از ۳۰۰ دختر از جنوب لبنان در این کارگاه کار می کردند و قالیبافی می‌آموختند و پس از فارغ‌التحصیل شدن دارِقالی و دیگر وسایل لازم را به خانه دختر منتقل می‌کردند و او در خانه خود قالی می‌بافت و مزد ماهانه خود را از این مؤسسه دریافت می‌داشت. این قالی در فروشگاه‌های خیریه به فروش می‌رسیدند.✔️✔️ 📿 امام موسی صدر از این قبیل برای دختران به وجود آورد و متأسفانه که بگویم همه آنها در حال حاضر بسته شده است. ⭕️ با مفقود شدن امام موسی صدر و قطع شدن تبرّعاتی {کمك های مالی} که به او می‌شد، هم قالیبافی، هم مدرسه پرستاری در شهر صور و هم «بیت الفتاه»، همه بسته شده‌اند. 🌀 تشکیل مدرسه‌ای برای تربیت مشایخ (طالب) ← ایشان مدرسه دیگری برای تربیت مشایخ به وجود آورد، به نام «معهدالدّرسات السلامیه» که عده زیادی از مشایخ آفریقا، افغانستان، اندونزی و کشورهای دیگر در آنجا درس طلبگی می‌خواندند و پس از آشنایی با فقه شیعه به کشورهای خویش باز می‌گشتند. هم اکنون در کشورهای آفریقایی، شیعه رواج پیدا کرده است. عده زیادی از مروجان این مکتب همان مشایخی هستند که از این مدرسه فارغ التحصیل شدند.✅ ⭕️ این مدرسه، مدرسه زیبایی بود در کنار دریای مدیترانه، در شهر «صور» که متأسفانه آن نیز بسته شده است.
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🌸 خدایا از من بپذیر و نامم را پرآوازه کن و درجه‌ام را بالا ببر و بار گناهانم را بریز. 🌷 @Organizational_Work
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
📍رهبر انقلاب: تشکیلات یعنی حل شدن 📃یک کار تشکیلاتی یک کار جمعی خصوصیتش این است که فرد باید خودش را در جمع حل کند، که این گم کردن، عین بازیافتن به نحوه درست است. چیزی کم نمی‌شود درست اینجوری است که فرد باید در جمع حل بشود. 🌷 @Organizational_Work
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
متن دعای سحر
dua-sahar-mohsen-farahmand.mp3
2.83M
🌺 صوت دعای سحر 🌺 با صدای آقای
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
اصول کار تشڪ✌️ـیلاتی
♻️ تشکیل سه مؤسسه برای دختران 🏢 مؤسسه صنعتی «جبل عامل»، مدرسه‌ای بود برای پسران، و امام موسی صدر س
💥 دغدغه انجام حرکتی بنیادی برای شیعیان: 🛩 سفر به بیروت اینها مؤسساتی بود که امام موسی صدر در جنوب لبنان به وجود آورد، ولی بعد احساس کرد که با این همه مشکلات، نمی توان درد شیعیان را حل کرد. باید کاری اساسی و بنیادی نمود.* 💢 شیعیان از حقوق اساسی خود محرومند، آنان اصلًا انسان به حساب نمی‌آیند، ممکن است بتوان برای آنان وسایل اقتصادی ایجاد کرد، ولی زمانی که انسانیت‌شان مورد شك است، باید به سراغ حقوق اولیه آنان رفت. به همین علت او رهسپار بیروت شد و مبارزه وسیعی را برای احقاق حقوق از دست رفته شیعیان، در شهر بیروت شروع کرد.✅ ☣ در آن زمان، همه طایفه‌هایی که برای شما بر شمردم، دارای مرکزیت در شهر بیروت بودند و یك مسئول، یك رهبر آنها را اداره می‌کرد.
⬅️ به عنوان مثال سنی‌ها دارای مرکزی بودند به نام «دارالفتوی» و رهبر آنها «شیخ حسن خالد» مفتی بزرگ تسنن است که هم اکنون هم وجود دارد و اهل تسنن را رهبری می‌کند. او سخنگوی طایفه سنیّ در مقابل حکومت لبنان است و حقوق سنیّ‌ها را از حکومت لبنان می‌طلبد و یك مرجع رسمی است که قانون او را پذیرفته است. ⬅️ «دوروز» نیز، که ۲۵۰۰۰۰ نفرند، برای خود دارای مرکزی هستند و رهبری به نام «شیخ‌العقل» حقوق آنان را تأمین می کند. ⬅️ مارونی‌ها نیز برای خود دارای رهبری هستند به نام «خُریش» که مصالح آنان را تأمین می‌نماید. 🔺 تمام پانزده طایفه لبنان دارای مرکزیت و رهبری بودند، بجز شیعیان. چون شیعیان به حساب نمی‌آمدند و کسی نبود که حقوق آنها را طلب کند. بنابراین همان حقوق ضعیفی که براساس «پنج و سه و دو"۱"»، بر آنان تعلق می‌گرفت نیز خورده می‌شد و از بین می‌رفت. ــــــــــــــــــــــــــــــ ۱(در لبنان حدود پانزده طایفه مختلف که هر کدام دارای دین مخصوصی هستند، زندگی می کنند و قانونی وجود دارد که به عربی آن را قانون طائفی می‌گویند. به موجب قانون طائفی که در سال ۱۹۳۲ تحت نفوذ فرانسه نوشته شده، هر طائفه لبنانی دارای امتیازاتی است. طوایف بزرگ لبنان سه طایفه هستند: طایفه مسیحیان، طایفه برادران سنیّ ما و طایفه شیعیان. هنگامی که می‌خواهند امتیازاتی را در لبنان تقسیم کنند باید براساس نسبتی معین باشد. این نسب «پنج» برای مسیحیت، «سه» برای سنی‌ها و «دو» برای شیعیان است. عده شیعیان لبنان حدود ۱,۲۰۰,۰۰۰ نفر است. عده سنیّها ۵۵۰,۰۰۰ نفر و عده مارونی ها که بزرگ‌ترین و قوی‌ترین طایفه مسیحیان هستند ۴۵۰,۰۰۰ نفر است. طایفه مارونی با ۴۵۰,۰۰۰ نفر جمعیت، قدرت سیاسی، نظامی و اقتصادی لبنان را در دست دارد. یعنی رئیس‌جمهور، وزیر دفاع و وزیر جنگ باید مارونی باشد. همچنین رئیس بانك‌ مرکزی نیز باید مارونی باشد. یعنی سه عنصر مهم حکومت رئیس‌جمهور که تمام امور سیاسی در دست اوست و امور نظامی و امور دارایی نیز باید به دست مارونی‌ها باشد، در حالی که عده آنها ۴۵۰,۰۰۰ نفر است. هنگامی که امتیازات را برمی‌شمارید مسیحیت دارای پنج حصه و سنیّ‌ها دارای سه حصه و شیعیان فقط دارای دو حصه هستند.[همین کتاب، فصل دوم، استقلال لبنان و قانون طایفی])
🅾 هنگامی که شیعیان حقوق خود را طلب می‌کردند، کسی نبود که به آنان جواب بدهد. می‌گفتند، شما اصلًا مرکز ندارید، شما رهبر ندارید. هنگامی که مسئله رأی و رأی‌گیری مطرح می‌شد و می‌خواستند مثلاً نخست‌وزیر انتخاب کنند، یا نمایندگانی به مجلس بفرستند، شیعیان را جزء مسلمانان بحساب می‌آوردند. 👥 برادران سنیّ می‌خواستند که شیعیان رأی خود را در کنار رأی سنیّ‌ها بریزند تا نامزد آنها برنده شود. اما آنجا که مسئله تقسیم مصالح امتیازات مطرح می‌گشت، یکباره شیعه، رافضی می‌شد، شیعه کافر می‌شد، شیعه حیوان به حساب می‌آمد و حقی به او نمی‌دادند.❌ 📰 مجلات براداران سنیّ ما، هنگامی که از شیعیان سخن می‌گفتند، به نام رافضی و خارجی و خارج از دین، شیعیان را می‌کوبیدند و حتی امروز هم گاهی می‌کوبند.
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🖼 📌زندگی تشکیلاتی درمان حسادت و تکبر: زندکی تشکیلاتی مهمترین صفات بد اخلاقی را از قلب انسان زائل می‌کند. حسادت و تکبر در راس صفاتی هستند که با زندگی تشکیلاتی از بین می‌روند. تلاش برای درک دیگران و ایثار دو صفت برتری هستند که تشکیلات آنها را تسهیل می‌کند. 🌷 @Organizational_Work
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا