eitaa logo
کانال رسمی استاد خسروی(نام معنوی کانال
9.8هزار دنبال‌کننده
7.5هزار عکس
6.5هزار ویدیو
181 فایل
تغذیه سالم، طب اسلامی ایرانی، سبک زندگی صحیح. نجوم ادیان. آخرالزمان.. اقتصادی ورزشی.هنر و‌معماری.دریچه‌‌ حکمت‌ (خسروی مدیریت اندیشکده علم و تمدن پارس شماره ثبت ۴۶۲۰)سلام بر حجت ابن الحسن العسکری عج کمک مالی هر مبلغی جهت گسترش کانال 6104338905692188
مشاهده در ایتا
دانلود
مراد از عامه))، اهل سنت و مراد از خاصه اهل تشییع هستند. *** زراره گوید: به امام باقر علیه سلام الله الغافر عرض کردم: یا ابن رسول الله! مدرک این که فرمودید به هنگام وضو باید قسمتی از سر و پاها را مسح نمود (نه این که آن را شست کما این که برادران اهل سنت چنین می کنند) چیست و شما این مطلب را از کجا دانستید؟ امام باقر (علیه السلام) تبسمی کرد و فرمود: ای زراره! رسول خدا (صلی الله علیه و آله و سلم) چنین فرموده است و خدای تعالی نیز در قرآن مجید فرموده است: اغسلوا وجوهکم**مائده/ 6، ترجمه: صورت هایتان را به هنگام وضو بشویید. *** پس ما دانستیم که باید تمام صورت را به هنگام وضو شست آنگاه فرمود: وایدیکم الی المرافق**مائده/ 6 ترجمه: و دستهایتان را تا آرنج بشویید. *** (بنابراین خدای تعالی شستن دو دست تا آرنج را به شستن صورت وصل نمود پس ما دانستیم که باید دو دست را به طور کامل تا آرنج شست) آنگاه خدای تعالی بین دو جمله فاصله انداخت (و تفاوت قایل گشته) و فرمود: و امسحوا برؤسکم**مائده/ 6، ترجمه: و قسمتی از سرهایتان را مسح کنید. *** بنابراین ما از این که فرمود: برؤسکم دانستیم که باید قسمتی از سر را مسح نمود به دلیل وجود حرف باء در ابتدای این کلمه. آنگاه خدای تعالی حکم دوپای را همانند حکم سر قرار داد همان گونه که حکم دو دست را همانند حکم صورت قرار داده بود زیرا فرمود: و ارجلکم الی الکعبین**مائده/ 6، ترجمه: و پاهیتان را تا مفصل ( بر آمدگی پشت پا) مسح کنید. ***پس ما از این که خداوند حکم دو پای را همانند حکم سر قرار داده دانستیم که باید قسمتی از پاها را مسح نمود. پس از نزول این آیه رسول خدا (صلی الله علیه و آله و سلم) همین شیوه وضو گرفتن را سنت نهاد ولی مردم آن را تباه کردند**ر.ک: الاستبصار 1 63 62 باب مقدار مسح رأس و رجلین ح 5، من لا یحضره الفقیه 1، 57 56 باب تیمم ح 1. ***.
✅ معجزات علمی قرآن ✅ 🐝 دو معده زنبور 🐝 یَخْرُجُ مِنْ بُطُونِهَا شَرَابٌ مُخْتَلِفٌ أَلْوَانُهُ فِیهِ شِفَاءٌ لِلنَّاسِ إِنَّ فِی ذَلِکَ لَآیَهً لِقَوْمٍ یَتَفَکَّرُونَ …از درون “شکم های” آن نوشیدنی خاصی خارج میشود، به رنگهای مختلف، که در آن شفای مردم است در این امر نشانه روشنی است برای جمعیتی که اهل فکرند. (سوره نمل) 🍯🐝🍯🐝🍯🐝 زنبور های عسل دارای دو معده یا شکم یکی برای غذا و آب و دیگری برای ذخیره سازی شهد و عسل هستند که تحت عنوان honey stomach معروف است، یکی از معده های جاندار برای هضم شهد گل ها و مواد غذایی بکار می رود، و یک معده خاص جاندار برای ذخیره سازی شهد و تبدیل آن به عسل بکار می رود. و خداوند در عصر فقر علم بیولوژی با به کار بردن اسم جمع (بطون) به تعداد معده های زنبور اشاره می فرماید. 🐝🍯🐝🍯🐝 این حشره با تمام کوچکی اش دو معده دارد، شهد گلهای مکیده شده وارد معده اول می شود که بوسیله دریچه ای به معده دوم مربوط است . معده دوم عملیات گوارشی را انجام می دهد. معده اول را کیسه عسلی یا چینه دان می گویند کلیه مراحل تبدیل شهد به عسل در این معده انجام گرفته و عسل رسیده و آماده شده از طریق خرطوم زنبور به سلولهای مومی شکل ریخته می شود . کیسه عسلی به وسیله دریچه ای به معده دوم ( معده اصلی ) منتهی می شود زنبور عسل در صورت لزوم جهت تغذیه خویش با اندک فشار بوسیله ماهیچه های اطرافش دریچه را باز می کند و از این طریق عسل مورد نیاز زنبور وارد معده اصلی شده و صرف تغذیه آن می شود و سایر عملیات از جمله گوارش و دفع مدفوع مربوط به این معده می‌شود. آیا میتوان قرآن را ساخته ذهن بشر دانست؟؟ ١۴٠٠سال قبل آیا میکروسکوپ بوده که اینقدر دقیق درون زنبور گفته شده است. http://sapp.ir/ghoorani
✅ معجزات علمی قرآن ✅ 🐝جنسیت زنبور🐝 سوره مبارکه نحل:" «وَ أَوْحَى رَبُّکَ إِلَى النَّحْلِ أَنِ اتَّخِذِی مِنَ الْجِبَالِ بُیُوتًا وَمِنَ الشَّجَرِ وَ مِمَّا یَعْرِشُونَ* ثُمَّ کُلِی مِن کُلِّ الثَّمَرَاتِ فَاسْلُکِی سُبُلَ رَبِّکِ ذُلُلاً یَخْرُجُ مِن بُطُونِهَا شَرَابٌ مُّخْتَلِفٌ أَلْوَانُهُ فِیهِ شِفَاء لِلنَّاسِ إِنَّ فِی ذَلِکَ لآیَةً لِّقَوْمٍ یَتَفَکَّرُونَ* ... و پروردگار تو به زنبور عسل وحی کرد که: از کوه‌ها و درختان و در بناهایی که (مردم) می‌سازند خانه‌هایی برگزین(۶۸) آنگاه از هر ثمره‌ای بخور و از روی خشوع به راه پروردگارت برو از شکم او شرابی رنگارنگ بیرون می‌آید که شفای مردم در آن است و صاحبان اندیشه را در این عبرتی است(۶۹) 🍯🐝🍯🐝🍯 واژه نَحل از نظر صرفی اسم جنس جمع بوده که می‌تواند هم مونث و هم مذکر باشد. بنابراین باعنایت به این موضوع که خود واژه«نَحل» مشخص‌کننده جنسیت نمی‌باشد، فعل همراه آن جنسیت این واژه را مشخص نموده است. یکی از شگفتی‌های علمی قرآن در این زمینه آن است که از نظر صرفی، فعل مفرد مونث مخاطب را برای نَحل بکار برده است و این موضوع حقیقتا اعجاز علمی قرآن در این زمینه به‌شمار می‌رود چرا که جنسیت زنبوران کارگر ماده می‌باشد که در ادامه به شرح و بسط این موضوع می‌پردازیم: هر کلنی زنبوران عسل متشکل از سه نوع مختلف زنبوران عسل شامل: زنبوران کارگر، ملکه و زنبوران نر می‌باشد. زنبوران نر از تخم‌های غیربارور ملکه بوجود آمده و نقشی در گرده افشانی، تولید عسل، ساخت کندو، انتخاب محل کندو و... نداشته (و حتی فاقد نیش سمی می‌باشند) و تنها وظیفه آن‌ها جفت‌گیری با ملکه و انتقال محتوای اسپرمی خود به ملکه تخم‌گذار می‌باشد، که خود باعث حفظ تنوع ژنتیکی در جمعیت زنبوران عسل کلنی می‌باشد. معمولا زنبوران نر بحالت فصلی تولید و نگه‌داری می‌شوند، آن هم فقط در زمانی که کلنی‌ها توانایی تامین غذای آن‌ها را داشته و موقعی‌که ملکه باکره بصورت بالقوه وجود داشته باشد. ملکه در کندو تنها ماده بارور(غیرعقیم) بوده و سایر زنبوران ماده(زنبوران کارگر) جزء زنبوران ماده عقیم بشمار می‌روند. ملکه زنبورعسل عهده‌دار جفت‌گیری با زنبوران عسل نر، تخم‌ریزی، تداوم رشد و تکثیر جمعیت زنبورعسل در داخل کندو است .همچنین ملکه با تولید و پخش فرمون مخصوصی سبب ایجاد آرامش در جمعیت داخل کندو شده و از رشد تخمدان‌های زنبوران ماده کارگر جلوگیری می‌کند. سایر وظایف یک کندو که در قرآن کریم نیز به آن‌ها اشاره شده است متعلق به زنبوران ماده کارگر می‌باشد که این وظایف شامل: رفتن به خارج از کندو و تهیه عسل از شیره گل‌ها(فعالیت چَرایی)، تغذیه نوزادان، تهیه صمغ برای پوشاندن شکاف‌ها و روزنه‌ها جهت جلوگیری از ورود نور و مواد خارجی به کندو، نگهبانی و رسیدگی به وضع نوزادان و ملکه و پرستاری از آنان، تمیز کردن کندو و تهویه مناسب آن، انبار کردن اندوخته‌ها و مرمت کندو و تعدادی وظایف دیگر از جمله وظایف اصلی این نوع زنبوران عسل به‌شمار می‌رود. بنابراین تمام وظایف و فعالیت‌های کندو توسط جنس ماده انجام شده و نرها فقط نقش جفت‌گیری و بارور کردن ملکه را برعهده دارند. محوریت ایجاد یک کلنی با ملکه بوده و سایر وظایف(کارگری) یک کندو برعهده زنبوران کارگر می‌باشد. بنابراین گرچه ممکن است مردم قرون گذشته از ماده بودن ملکه بدلیل تخم‌گذاری آن آگاه بوده‌اند اما بعید به‌نظر می‌رسد که ماده بودن زنبوران کارگر روشن بوده باشد. 🍯🐝🍯🐝🍯🐝 در ادبيات عرب اگر مخاطب، نر باشد با واژه (اتخذ؛ بگير) يا (كُل؛ بخور) مورد خطاب قرار می‌گيرد اما اگر مخاطب ماده باشد، با واژه (اتخذی) و ( كُلی) مورد خطاب قرار می‌گيرد... http://sapp.ir/ghoorani
💠 پیامبر ﷺ؛ هرڪس در هر روز و یا در هر شب بر من صلوات بفرستد شفاعت من برایش واجب میشود هرچند که از اهل گناهان ڪبیره باشد. 📚 جامع الاخبار ۶۷
برداشت های نادرست از احکام: موش خیس خیلی ها موش زنده و یا موش خیس را نجس می دانند. در حالی که موش از حیوانات نجس نیست و مانند خرگوش و گربه فقط مرده و فضله اش نجس است.1 بنابراین اگر موش زنده وارد غذا شود و زنده بیرون آید، یا موش خیس از جایی عبور کند، نجس نیست، اگرچه ممکن است آلوده باشد. 1. توضیح المسائل مراجع، م 694
امام صادق(علیه السلام) مى فرماید: پدرم حضرت امام باقر(علیه السلام) به من فرمود: پسرم! در دهه نخست از ماه ذى الحجّه(از شب اول ماه تا شب عید قربان) هر شب میان نماز مغرب و عشا این دو رکعت نماز را ترک مکن: در هر رکعت سوره حمد و سوره قل هو الله را مى خوانى، پس از آن آیه 142 سوره اعراف را بخوان : وَ وَاعَدْنَا مُوسَى ثَلاَثِینَ لَیْلَةً وَ أَتْمَمْنَاهَا بِعَشْرٍ فَتَمَّ مِیقَاتُ رَبِّهِ أَرْبَعِینَ لَیْلَةً وَ قَالَ مُوسَى لأَخِیهِ هَارُونَ اخْلُفْنِی فِی قَوْمِی وَ أَصْلِحْ وَلاَ تَتَّبِعْ سَبِیلَ الْمُفْسِدِینَ. (اعراف/142) اگر چنین کنى، در ثواب حاجیان، و اعمال حجّ آنها شریک مى شوى. 📚( اقبال، ص 317) http://sapp.ir/ghoorani
راز طول عمر زنبورداران. طبق تحقيقات مشخص شده است كه زنبور داران معمولاً عمر طولاني دارند كه پس از ريشه يابي استفاده از فرآورده هاي زنبور عسل همچون زهر زنبور و عسل اصلي ترين عوامل طول عمر آنها تشخيص داده شدند. بطور معمول هر زنبور دار سالانه 2000 تا 3000 نيش بخصوص در مواقع كوچ ، عسل گيري و بچه گيري دريافت مي كنند. از طرفي زنبوردارها به بيماريهاي اعصاب نظير پاركنيسون . ام اس . آلزايمر و مبتلا نمي شوند. دانشمندان از نتايج بالا دريافته اند كه زهر زنبور نه تنها هيچگونه ضرري براي انسان ندارد. بلكه مي تواند در درمان خيلي از بيماريها به او كمك كند. زهر زنبور و ايمني : در اينجا بايد گفت كه درصد كمي از مردم (حدود (2-1) درصد ) به زهر زنبور حساسيت شديد دارند كه اين مشكل با انجام تست حساسيت بوسيله محلول بسيار رقيق ( ) زهر زنبور قابل تشخيص است.از طرفي به لحاظ درگيري سيستم ايمني بدن در بيماري ام. اس احتمال بروز شوك بسيار نادر است . منتهي اين فرضيه ، آزمون حساسيت را رد نمي كند. اما ديگر اينكه آيا زهر زنبور بعنوان يك سم براي بدن مشكل ايجاد ميكند و به تعبيري ديگر خطر ناك است . در پاسخ بايد گفت دز كشنده زنبور عسل 2/8 ميلي گرم بر كيلوگرم وزن زنده بدن است . يعني اگر فردي 70 كيلوگرمي حساسيت به زهر زنبور نداشته باشد بايد حداقل 2000 زنبور در آن واحد دريافت كند تا خطر مرگ براي او ايجاد شود . https://eitaa.com/Ostadkhosravi
✡ محمدعلی فروغی؛ روح فراماسونری در کالبد ایران 🎩 فروغی، حلقه‌ی وصل فراماسون‌های قدیم و جدید 1⃣ که تحت تأثیر ملکم خان و آموزه‌های فراماسونی او بود در سن 32 سالگی (1286ش) را تأسیس کرد و در این لژ به مقام با عنوان خاص نائل آمد. 2⃣ وی در کنار دیگر فراماسون‌هایی نظیر ، ، محمود جم، علی منصور و ابراهیم حکیم‌الملک در واقع حلقه‌ی وصلی بودند بین فراماسون‌های عهد قاجار و نسل بعد از آن؛ و از طریق اهرم سیاست و حکومت، روح را در کالبد جامعه دمیدند. 3⃣ این لژ و محمدعلی فروغی نقش بسیار مهمی در سیاست و حکومت دوران داشتند. 4⃣ تنظیم آئین‌نامه دادرسی جزائی که در سال 1330ق به پایان رسید زیر نظر این لژ و با همکاری چهار فراماسون انجام گرفت که از این عده سه فراماسون ایرانی (مشیرالدوله، تقوی، محمدعلی فروغی) و مسیو پرتی فرانسوی https://eitaa.com/Ostadkhosravi 📖
base.apk
2.77M
حضرت محمد (ص) :هر کس سوره فجر را را در دهه اول ماه ذی الحجه قرائت نماید گناهانش بخشیده می شود...
ریختن ادرار بر لبان محتضر، خرافه یا بهداشت؟! به قلم حامد شادفر زرتشتیان مدعی اند که استفاده ی آنها از ادرار گاو جنبه ضد عفونی و بهداشتی داشته و گاه با افتخار از این کارشان یاد می کنند اما ریختن ادرار گاو روی لبان محتضر (شخصی که قرار است بمیرد) نشان می دهد که به کارگیری آن، قطعا جنبه خرافاتی داشته نه ضدعفونی. ویلیام جکسن Abraham Valentine Williams Jackson )۱۸۶۲ ـ ۱۹۳۷م) خاور شناس معروف امریکایی در کتاب سفرنامه خود هنگام بازدید از شهر یزد و آیین زرتشتیان می‌نویسد: «چون شخصی به حالت مرگ می افتد معمولا موبدی را فرا می خوانند تا آداب و اعمال واپسین را به جای آورد. موبد دعای "توبه ی گناهان" (پتیت پشیمانی) را می خواند، و آداب تدهین مرگ را با ریختن قطرات گمیز (ادرار ‌گاو) بر روی لبان مرده انجام می دهد. وقتی که شخص مرد، موبد به آتشگاه می رود و برای آرامش روان مرده سروش درون را به جای می آورند. در ایران این آیین را روان برسم می‌گویند». منبع: سفرنامه جکسن (ایران در گذشته و حال)، آبراهام والنتاین ویلیامز جکسن، ترجمه منوچهر امیری و فریدون بدره ای، انتشارات علمی و فرهنگی، چاپ پنجم ۱۳۸۷ش، ص ۴۳۸. همچنین مستشرق معروف آلمانی هانری رنه دالمانی (۱۸۶۳–۱۹۵۰) در کتاب «سفرنامه از خراسان تا بختیاری» در مورد این آیین زرتشتیان می نویسد: «وقتی که یکی از پیروان این مذهب احساس می کند که آخرین لحظه زندگانی او نزدیک شده است موبد را به بالین خود می طلبد. موبد حاضر می شود و چند جمله ای از اوستا که نشانه ی پشیمانی از گناهان است، می خواند و برای او طلب آمرزش می نماید و در حال خواندن دعا چند قطره بادیاب (ادرار گاو مقدس) روی لب های محتضر می ریزد». منبع: سفرنامه از خراسان تا بختیاری، هانری رنه دالمانی، ترجمه محمد علی فره وشی، انتشارات امیرکبیر، تهران، ۱۳۳۵ش، ص ۸۰۹. https://eitaa.com/Ostadkhosravi
💎 ✡ محمدعلی فروغی؛ روح فراماسونری در کالبد ایران (1) 1⃣ از جمله چهره‌های مرموز در تاریخ ایران است. 2⃣ وی که فردی عالم، ادیب و مسلط به چندین زبان بود نقش اصلی را در به قدرت رساندن به قدرت و هم‌چنین جانشینی عهده‌دار بود. 3⃣ وی سیاست‌پرداز حکومت بود و با تأسیس به گسترش فرهنگ فراماسونری و مبارزه با ارزش‌های اسلامی پرداخت. 4⃣ نقش وی را نه فقط در قالب نخست‌وزیری و مناصب دولتی، بلکه در چهره‌ی رهبر اصلی سیاسی و ایدئولوژیکی دوران خود باید نظاره کرد.
💎 ✡ محمدعلی فروغی؛ روح فراماسونری در کالبد ایران (2) 🎓 دوران تحصیل و تدریس (1) 1⃣ متولد 1254ش، از جمله چهره‌های مرموز تاریخ معاصر ایران است. پدربزرگ او حاجی محمدمهدی اصفهانی معروف به «ارباب» از در دوران قاجار بود که برای تجارت به هندوستان می‌رفته است و نخستین فردی است که تریاک را در اطراف اصفهان معمول کرده است. 2⃣ پدرش محمدحسین از ادباء و شعرا و مترجمین اواخر سلطنت ناصرالدین شاه تا اوایل دوران مشروطیت بود، همچنین در زمینه‌های تاریخ، فلسفه و علوم سیاسی فردی آگاه و صاحب‌نظر بود. وی در جوانی وارد دربار ناصرالدین شاه شد و قصیده‌ای در مدح شاه سرود و لقب را از پادشاه دریافت کرد. 3⃣ محمدحسین فروغی (ذکاءالملک اول) در این زمینه می‌گوید: فروغ یافت چو از مدح شاه گفته‌ی من مرا خدیو معظم، لقب فروغی داد 4⃣ محمدعلی فروغی نیز که زیر نظر پدر تربیت شد و هیچ‌گاه از چشمان تیزبین او دور نبود و همواره مداخله مستقیم در تعیین خط‌مشی مطالعاتی وی داشته است، ادامه‌دهنده کوشش‌های علمی او بود. از این‌رو هنگامی که در جوانی به تحصیل در رشته پزشکی در دارالفنون پرداخت، پس از مدتی آن را مناسب حال خود نیافت و به تحصیل در رشته فلسفه و ادبیات مشغول شد. 5⃣ در سال‌های آخر سلطنت ناصرالدین شاه عضو دارالترجمه سلطنتی شد، در دوران مظفری معلم یک مدرسه ملی بود و پس از آن به تدریس تاریخ در مدرسه عالی سیاسی مشغول شد. مدرسه علوم سیاسی در سال 1317ه.ق توسط میرزا نصرالله خان مشیرالدوله بنیان نهاده شد. این مدرسه به‌منظور آموزش و پرورش فرزندان هیأت حاکمه کشور جهت تربیت رجال سیاسی آینده تأسیس شد و بذر فرهنگ و روانشناسی را در نسل‌های متمادی تحصیل‌کردگان غرب‌گرای ایران بنیان نهاد.