✅ نماز کامل ✅
حمّاد بن عيسي مي گويد:
روزي حضرت امام جعفر بن محمّد الصادق عليهما السلام فرمودند:
«اي حمّاد، مي تواني نماز نيکويي بخواني؟»
عرض کردم: اي آقاي من، من کتاب حريز در باب نماز را حفظم.
حضرت امام صادق عليه السلام فرمودند:
«مانعي ندارد اي حمّاد، برخيز و نماز بخوان»
حمّاد مي گويد:
رو به قبله در محضر امام عليه السلام ايستادم و نماز را شروع کردم و رکوع و سجود به جا آوردم.
امام جعفر بن محمّد الصادق عليهما السلام فرمودند:
«اي حمّاد، نماز نيکويي نخواندي، چقدر براي يکي از شما زشت است که شصت سال يا هفتاد سال از عمرش بگذرد و يک نماز با تمام حدودش نخواند».
حمّاد مي گويد در دل خودم احساس حقارت کردم، عرض کردم:
اي آقاي من فدايتان شوم، نماز نيکو را به من بياموزيد.
حضرت امام صادق عليه السلام رو به قبله با قامتي راست ايستادند،
دستهايشان را بر رانهايشان قرار دادند و انگشتانشان را به هم چسباندند،
و دو قدم پايشان را به هم نزديک کردند به اندازه اي که بين دو قدمشان به مقدار سه انگشت باز بود،
همه انگشتان پايشان را رو به قبله گرفتند و آنها را از قبله منحرف نکردند.
سپس با خضوعي فرمودند: «الله أکبر» بعد از آن سوره حمد و قل هو الله أحد را با ترتيل قرائت کردند.
پس از آن در حالي که ايستاده بودند، مقداري اندک به اندازه زمان نفس کشيدن صبر کردند، پس از آن در همان حال قيام دستانشان را مقابل صورتشان بالا آورده و فرمودند: «الله أکبر».
رکوع نماز حضرت امام صادق عليه السلام:
سپس به رکوع رفتند و در حالي انگشتان دستشان باز بود با کف دست کاسه زانو را گرفتند،
زانوهايشان را به عقب برده تا کمرشان صاف شود به گونه اي که اگر قطره اي آب يا روغن بر کمرشان قرار مي دادي به خاطر صافي کمرشان آن قطره حرکت نمي کرد.
حضرت گردنشان را کشيده و چشمانشان را بستند، سپس سه مرتبه با ترتيل تسبيح گفتند و فرمودند: «سبحان ربي العظيم و بحمده».
آنگاه از رکوع برخواستند و بعد از آنکه بدنشان آرام گرفت فرمودند: «سمع الله لمن حمده»، سپس در حالي که هنوز ايستاده بودند تکبير گفتند و دستانشان را مقابل صورتشان بالا آوردند.
سجده نماز حضرت امام صادق عليه السلام:
آنگاه حضرت به سجده رفتند، (و ابتدا دستانشان را بر زمين گذاشتند و سپس زانوان خود را) دو کف دستشان را باز کرده و انگشتان دستشان را به هم چسباندند، و آنها را مقابل صورتشان و دو زانويشان قرار دادند و سه مرتبه فرمودند: «سبحان ربّي الأعلي و بحمده».
حضرت هيچ قسمت از بدنشان را بر قسمتي ديگر قرار ندادند.
ايشان بر هشت جاي بدنشان سجده کردند: دو کف، دو زانو، دو انگشت ابهام پا، پيشاني و بيني؛ گفت: هفت مورد سجده بر آنها واجب است و آنها مواردي هستند که خداوند در کتابش فرموده: «و أنّ المساجد لله فلا تدعوا مع الله أحدا » [الجن:18] و آن هفت مورد: پيشاني، دو کف، دو زانو، دو ابهام است، و قرار دادن بيني بر زمين سنتي است مستحب.
پس از آن حضرت سرشان را از سجده برداشتند و بعد از نشستن پس از آنکه بدنشان آرام گرفت فرمودند: «الله أکبر»
سپس بر ران چپ نشستند و ظاهر (بيرون) پاي راستشان را بر باطن (پشت) پاي چپشان قرار دادند و فرمودند: «أستغفر الله ربّي و أتوب إليه» سپس در حالي که نشسته بودند تکبير گفتند و سجده دوم را انجام دادند و همان اذکاري را که در سجده اول فرموده بودند تکرار کردند.
ايشان در رکوع و سجود هيچ قسمت از بدنشان را بر قسمتي ديگر قرار ندادند و (در سجده) دستهايشان را به صورت بال از بدنش جدا گرفتند و آرنجشان را بر زمين قرار ندادند.
تشهد و سلام نماز حضرت امام صادق عليه السلام
حضرت دو رکعت را به اين صورت خواندند و براي تشهد نشستند در حالي که انگشتان دو دستشان به هم چسبيده بود پس از تمام کردن تشهد، سلام دادند.
حضرت امام صادق عليه السلام فرمودند:
«اي حمّاد، اين چنين نماز بگذار و در نماز به هيچ سويي التفات مکن و با دستها و انگشتانت بازي مکن و آب دهان به راست و چپ يا پيش رويت مينداز.».
📚الکافي: جلد 3، صفحه 311، حديث 8.
@Ostadkhosravi
409_723712058600.MP3
14.62M
🎙استاد امینی خواه :
شرح و برسی کتاب
#آن_سوی_مرگ
📣جلسه هفدهم
* تشویق قاریان در هنگام تلاوت آیات عذاب !!!!؟
* نفر سوم، فردی تحصیل کرده
* اعطای دانش الهی به دونفر قبلی
* اتفاقات ۵۰ ثانیه نزدیک به مرگ و ۲۸ ساعت کما
* توصیف صداها، رنگها و عناصر برزخی
* روابط بی روح و ضابطه مند دادگاهی
* تمثل صراط برای افراد
* برزخ در آسمان هفتم
* رشته های پیوند انسان به دنیا و جسم مادی اش
* نحوه صعود به بالا داخل تونل
* توصیف ظاهر افراد دیگر در تونل
* بزرگترین ظلمات، وهم است.
* بزرگترین نور، فهم است.
* حرکت فوق سرعت نور
* رد شدن از اقیانوس تاریکی
* وادی غم انگیز و ترسناک حق الناس
* صد وسی وپنج هزار سال سرگردانی
* مفهوم نداشتن زمان
* اضطراب و سرگردانی
* جهنم و بهشت افعال و صفات و ذات
* قطع عذاب در جهنم
* راههای بخشوده شدن گناهان
* ایمان بهشت صفات و ذات است.
⏰ مدت زمان: ۱۳: ۴۰
@Ostadkhosravi
🛑نگه داشتن #کبوتر در خانه از منظر طب اسلامی؛
✅ طب اسلامی را نمی توان فقط یک سری توصیه های دارویی دانست!
در آن حتی صرفا به تغذیه تنها هم توجه نشده است
قسمت بسیار مهمی از طب اسلامی، توصیه هایی است که جنبه دارویی ندارند بلکه به جنبه های معنوی و روحی انسان توجه شده است.
🔶 یکی از این توصیه ها که فرهنگ غلطی علیه آن ایجاد شده، نگهداری حیوانات خانگی خصوصا کبوتر در خانه است.
🔶 این سنت از ائمه معصومین علیهم السلام به ما رسیده که به نگهداری کبوتر اهمیت می دادند و آن را مایه برکت می دانستند
اما با تغییر فرهنگ و تغییر شکل خانه ها از خانه های بزرگ به خانه های کوچک و آپارتمانی، بسیاری از این فرهنگ ها رو به فراموشی نهاده است.
و یکی از علت های زیاد شدن بیماری ها خصوصا بیماری های روحی، اهمیت ندادن به این توصیه هاست.
این نکته هم خالی از لطف نیست که بدانیم؛حتما نباید بیمار باشیم یا مشکلات روحی داشته باشیم تا دنبال این توصیه ها برویم بلکه آن چه در طب اسلامی به طور عمومی اهمیت بیشتری دارد پیشگیری از بیماری هاست.
این تاکیدات در روایات به وضوح به چشم می خورد و کبوتر را موجودی با برکت و مبارک دانسته است.
🛑برکت نگهداری کبوتر :
💠 امام صادق علیه السلام فرمود:
هر کس می خواهد پرنده ای در خانه نگهدارد کبوتر سفید بگیرد که آن بیشتر ذکر و تسبیح خدا می کند و ما اهل بیت علیه السلام را دوست می دارد.
💠 امام کاظم علیه السلام فرمود:
خانه را از سه چیز خالی نگذارید که وجود آنها موجب آبادانی خانه است؛
گربه ، کبوتر و خروس
و اگر با خروس انیسه (مرغ) باشد مانعی ندارد جز آنکه فضله اش مکروه است.
💠 عبدالکریم بن صالح می گوید خدمت امام صادق علیه السلام رسیدم دیدم سه کبوتر سبز بر بستر امام (ع) فضله افکنده بودند
عرض کردم: فدایت شوم این کبوتران بر بستر فضله افکندند!!
امام فرمود: مستحب است که اینها در خانه نگهداری شوند.
💠 راوندی در کتاب لب اللباب آورده است که؛ رسول خدا (ص) نگاه کردن به ترنج و کبوتر قرمز را دوست می داشت.
💠 ️امام صادق علیه السلام فرزندش اسماعیل را از نگهداشتن فاخته منع کرد و فرمود:
اگر ناگزیر از نگهداری پرنده ای باشی، کبوتر سفید بگیر !! زیرا آن بسیار یاد خدای تعالی می کند.
🔹 عثمان اصفهانی گفت:
اسماعیل بن امام صادق علیه السلام از من پرنده ای از پرندگان عراق خواست
من کبوتر سفید را به او هدیه کردم
💠امام صادق علیه السلام چون آنرا دید فرمود: همانا کبوتر سفید می گوید:
برکت باد شما را ، برکت باد شما را ،
آنرا نگاه دارید.
💠 امام صادق علیه السلام فرمود:
این کبوتران (کبوتران مکه مکرمه) از نسل کبوتران اسماعیل بن ابراهیم علیهما السلام می باشند.
🛑کبوتر و ایمنی از آزار اجنه و شیاطین:
💠 امام صادق علیه السلام فرمود:
مردی از ترس و وحشت به رسول اکرم صلی الله علیه و آله شکایت کرد
پیامبر به او فرمودند: در خانه خود یک جفت کبوتر نگهدارد.
💠 امام صادق علیه السلام:
«لَیسَ مِن بَیتِ نَبِیّ إلّا وَ فِیهِ حَمامُُ
لِأَنَّ سُفَهاءُ الجِّن یَعبثون بِصِبیانِ البَیتِ
فَإِذا کانَ فِیهِ حَمامُ عَبَثوُا بِالحَمامِ وَ تَرَکوُا النّاس»؛
📚 سنن النبی، ص۱۴۲/۱۳۸ از ملحقات مسکن
«در خانه همه انبیا کبوتر نگهداری می شده است؛
زیرا سفیهان جن، همواره با کودک خانه بازی می کنند و آنها را به خود سرگرم می کنند
و اگر کبوتر درآن خانه باشد، این جنیّان با کبوتران مشغول می شوند ودیگران را رها می کنند.»
💠 محمد بن کرامه می گوید:
در منزل امام کاظم علیه السلام یک جفت کبوتر دیدم،
کبوتر نر؛ سبز رنگ و متمایل به مشکی بود
ولی کبوتر ماده؛ رنگ سیاه داشت،
و حضرت را دیدم که نان را از سفره بر می داشت و برای آنها خورد می کرد و می ریخت
و می فرمود:
اینها در شب حرکت می کنند و با من انس می گیرند و هیچ جنبنده ای نیست از اجنه که در شب در خانه به حرکت آید جز آنکه خدا به وسیله این کبوتران آنها را دفع میکند
@Ostadkhosravi
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🟢 روزی که شهر را پس گرفتیم!
🔹خونین شهرمان دوباره خرمشهر شد، یوم الله آزادسازی خرمشهر گرامی باد.
🇮🇷🇮🇷🇮🇷🇮🇷🇮🇷
@Ostadkhosravi
1.13M
صوت شماره 131
اشاعره... معتزله.... میانه رو
https://eitaa.com/Ostadkhosravi
دیدگاه امام خمینی دربارۀ مذهب معتزله:
امام خمینی در آثار خود در ضمن بحثهای مهم کلامی به مناسبتهایی به تبیین علل و دلایل مبانی اهل تفویض و معتزله پرداخته و برخی مسائل و مبانی آنها را بررسی و نقد کرده است. از جمله:
۱- صفات الهی: امام خمینی معتقد است معتزله در مورد صفات الهی جانب تفریط را در پیش گرفته، صفات ایجابی را از ذات خدا سلب و ذات الهی را نائب مناسب صفات میدانند. ایشان این نظر را باطل میدانند.
۲- علم الهی: معتزله معتقدند که علم حق تعالی پیش از تحقق موجودات به ثابتات ازلیه تعلق میگیرد که نه موجودند و نه معدوم. ایشان این گفته را با توجه به ترادف وجود با ثبوت و ثابت با موجود، باطل میداند و معتقد است غیر از وجود چیزی محقق نیست و حقیقت علم، امری وجودی است که همان حضور معلوم نزد عالم است و همه حقایق نزد حق تعالی موجود و حاضرند. امام خمینی معتقد است معتزله علم خداوند به اشیاء را هم مغایر ذات و هم منفصل از ذات میدانند و برای اینکه علم پیشین خداوند به اشیاء را موجه جلوه دهند، مدعی هستند که ماهیات اشیاء قبل از تحقق خود اشیاء ثبوت عینی و خارجی داشتند.
۳- اختیار انسان: معتزله بر این عقیده هستند که حق تعالی انسان را آفریده و کارها و افعال را به او واگذار کرده است و انسان در این امر، مستقل عمل میکند. ایشان این نظریه را باطل میداند و معتقد است کسی که خود را در فعلش مستقل بداند، باید خود را در ذاتش نیز مستقل بداند و چنین اعتقادی شرک به خداست. و استقلال در ایجاد مستلزم استقلال در وجود است، زیرا ایجاد، فرع وجود است و نمیتواند از آن برتر و اشرف باشد، بنابراین تفویض و واگذاری عمل به انسان به معنای استقلال در فاعلیت، مستلزم این است که موجود مادی یا مجرد، در وجود مستقل از غیر باشد و این مستلزم انقلاب ممکن به واجب است در حالیکه وجود ممکن دائماً در وجود خود به غیر محتاج است.
https://eitaa.com/Ostadkhosravi
نظریات اشاعره...
الف. عدم وحدت صفات با ذات (برخلاف نظر معتزله و فلاسفه و متکلمین شیعه)
ب. عمومیت اراده و قضاء و قدر الهی در همه حوادث (این نیز برخلاف نظر معتزله ولی بر وفق نظر فلاسفه)
ج. شرور، مانند خیرات، از جانب خدا است. (البته این نظر به عقیده «اشعری» لازمه نظر بالا است)
د. مختار نبودن بشر و مخلوق خدا بودن اعمال او (این نظر نیز به عقیده «اشعری» لازمه نظر عمومیت ارادهاست)
ه. حسن و قبح افعال ذاتی نیست، بلکه شرعی است. همچنین عدل، شرعی است نه عقلی (برخلاف نظر معتزله و شیعه)
و. رعایت لطف و اصلح بر خدا واجب نیست. (بر خلاف نظر معتزله)
ز. قدرت انسان بر فعل، توأم با فعل است نه مقدم بر آن. (بر خلاف نظر فلاسفه و معتزله)
ح. تنزیه مطلق، یعنی هیچگونه شباهت و مماثلت میان خدا و ماسوا وجود ندارد. (بر خلاف نظر معتزله)
ط. انسان آفریننده عمل خود نیست، اکتسابکننده آن است. (توجیه نظراهل السنة در باب خلق اعمال)
ی. خداوند در قیامت با چشم دیده میشود. (بر خلاف نظر فلاسفه و معتزله و شیعه)
یا. «فاسق» مؤمن است. (بر خلاف نظر خوارج که مدعی کفر فاسق بودند و بر خلاف نظر معتزله که به منزلة بین المنزلتین قائل بودند)
یب. مغفرت خداوند بندهای را، بدون توبه هیچ اشکالی ندارد همچنانکه معذب ساختن مؤمن بلااشکال است. (بر خلاف نظر معتزله و شیعه)
یج. شفاعت بلااشکال است. (بر خلاف نظر معتزله)
ید. کذب و تخلف وعده بر خدا جایز نیست.
یه. عالم حادث زمانی است. (بر خلاف نظر فلاسفه)
یو. کلام خدا قدیم است، اما کلام نفسی نه کلام لفظی. (توجیه نظر اهل السنه)
یز. افعال خدا برای غایت و غرضی نیست. (بر خلاف نظر فلاسفه و معتزله)
یح. تکلیف مالایطاق بلامانع است. (بر خلاف نظر فلاسفه و معتزله)
https://eitaa.com/Ostadkhosravi
10.43M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎥 دکتر حسن اکبری :
✅ گندم کامل آهن دارد
✅آرد کامل گندم دارای مس، روی، منگنز، منیزیم و... شانزده عنصر مفید و مورد نیاز بدن می باشد.
✅فیبر ویتامین C و B در آرد کامل وجود دارد...
⚠️متاسفانه اکثر آردهای مصرفی کشور آرد سفید است که نشاسته است و باعث دیابت، یبوست و... میشود
@Ostadkhosravi
اولین جلسه دادگاه پرونده رمزارز جعلی کینگمانی
▪️کلاهبرداری ۱۰۷/۳۰۵/۰۰۰ یورویی از مالباختگان
🔹دادگاه رسیدگی به پرونده موسوم به رمزارز کینگمانی به اتهام کلاهبرداری با حضور متهمان، جمعی از شکات و وکلای آنها به ریاست قاضی جواد غیاثی در شعبه دوم دادگاه ویژه رسیدگی به جرایم اقتصادی استان تهران برگزار شد.
🔹قاضی غیاثی: در این جلسه دادگاه، متهم ردیف اول فریدون قربانیان مشهدی، متهم ردیف دوم سیده شهره موسوی، متهم ردیف پنجم شیدا قربانیان مشهدی و وکلای آنها در دادگاه حاضر هستند. ۲ متهم خانم این پرونده از زندان به دادگاه اعزام شده بودند.
🔹نماینده دادستان: نظریه کارشناسی مدیر کل حقوقی قضایی وزارت اطلاعات مورخ ۲۴ اردیبهشت ۱۴۰۱ حکایت از جعلی بودن رمزارز کینگمانی دارد. متهمین ردیف اول، دوم و پنجم نقش اصلی جهت اقدامات تهیه ارز جعلی داشتهاند و متهم ردیف ۶ برنامهنویسی ارز جعلی کینگمانی را به عهده داشته است و مجموعاً مبلغ ۱۰۷/۳۰۵/۰۰۰ یورو از طریق تولید و توزیع ارز جعلی کینگمانی از شکات توسط متهمین برده شده است.
https://eitaa.com/Ostadkhosravi