eitaa logo
موسسه آموزشی پژوهشی دارالاعلام شعبه مشهد
870 دنبال‌کننده
827 عکس
218 ویدیو
40 فایل
🔹 روابط عمومی شعبه مشهد مقدس تلگرام http://T.me/PJdarolelam یوتیوب https://www.youtube.com/channel/UCVCfnRIrTbZb8uEQelIuIRA اینستاگرام http://instagram.com/PJdarolelam ادمین @daroleelam_mashhad آپارات https://www.aparat.com/darolelam.mashhad
مشاهده در ایتا
دانلود
10.07M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
📽 سخنان دکتر شریف حاتم العونی درباره درخواست از غیر خدا 🗨 کاری از کارگروه رسانه ای امت مدیا 🌐 آدرس کانال تلگرام و ایتا و اینستاگرام: ┏═࿐❅❁••❅❁࿐═┓ @PJdarolelam ┗═࿐❅❁••❅❁࿐═┛
🔸 آشنایی با جریان ================ ✅ قسمت اول 🔹 اخوان التوحید، جریانی است به رهبری فیصل الدویش که در سال 1911م تشکیل شد و بر پایه اندیشه های فعالیت می کرد. این جریان به یاری حاکمان به ویژه عبدالعزیز بنیان گذار کشور کنونی و نخستین پادشاه سعودی در عربستان برخاست. (عربستان سعودی طی سه مرحله شکل گرفته که به حکومت اول، حکومت دوم و حکومت سوم آل سعود مشهور است. سلفیه اخوانیه در دوره و حکومت سوم آل سعود شکل گرفت.) 🔹در حقیقت نخستین جریان درباری بود که به دست حکام سعودی تشکیل شد و در نهایت به دست همانان نابود شد. 💢تاریخچه شکل گیری 🔹عربستان قبل از و پیش از اینکه به کشور واحدی با نام عربستان سعودی تبدیل شود، از دو بخش مستقل و جداگانه تشکیل شده بود. بخشی از آن به نجد یا یمامه شهرت داشت. 🔹بخش دوم منطقه عربستان شامل مناطق غربی آن بود. در این بخش دو شهر معروف مکه و مدینه واقع شده است. این بخش به حجاز، به معنای مانع و حائل، معروف بود. 🔹عبدالعزیز آل سعود که به فکر حکومت بر عربستانی واحد بود نیاز به ارتش و بازوی نظامی نیرومندی داشت که با دو ویژگی سلحشوری و وفاداری، او را در لشکرکشی هایش کمک کنند. برای تحقق این هدف اعراب بیابانی با روحیه سخت و جنگاوری را در اتراق گاه هایی با نام الهجره، که در سال 1926م تاسیس کرده بود، اسکان داد. 🔹از فعالیت های عبدالعزیز آل سعود برای ایجاد وحدت و همدلی بین نیروهای تحت امیر فیصل الدویش، این بود که آنان را به یک تفکر خاص، یعنی تفکر محمد بن عبدالوهاب، پای بند سازد. او مبلغان وهابی را پی در پی بین آنان می فرستاد تا اندیشه های محمد بن عبدالوهاب را به طور کامل در آنان نهادینه کند. این گروه به لشکری نیرومند تبدیل شده بود را گروه اخوان نامید. 📚ر.ک: دائرة المعارف بزرگ اسلامی، ج 2، ص 30 🔹عبدالعزیز آل سعود به کمک سپاه اخوان توانست فتوحات بسیاری داشته باشد. 💢سیره اخوان 🔹اخوان در جنگ ها سیره ای غیر اسلامی داشتند و در فتوحات خود جنایات بی رحمانه ای مرتکب می شدند. به نحوی که فیصل الدویش، در میان مردم عراق به الهارف، به معنای گرگی که هرگز سیر نمی شود، مشهور شد. 🔹به طور کلی نقش فیصل الدویش در تاریخ وهابیت چنان پررنگ است که به او لقب «وزیر الامام» داده اند. از مفتیان جریان سلفی ملکی، در باره فیصل الدویش اشعار متعددی سروده و در آنها وی را با اوصافی همچون اشجع الشجعان، افرس الفریس و امثال انها ذکر کرده و به دنبال خلق شخصیتی اسطوره ای از فیصل الدویش و پهلوان سازی برای پیشینه وهابیت بوده است. 🔹امین الریحانی در تاریخ جدید نجد، می نویسد: این در حالی است که در ثبت وقایع درمورد اخوانی ها خلاف این عناوین درج شده مثلا اینگونه آمده است که اخوانی ها به مردم هم برای جانشان و هم اموالشان امان می دادند، اما (بدون توجه به امان نامه خود) آنان را ذبح می کردند. 👈 ادامه دارد... 🌐 آدرس کانال تلگرام و ایتا و اینستاگرام: ┏═࿐❅❁••❅❁࿐═┓ @PJdarolelam ┗═࿐❅❁••❅❁࿐═┛
📝 ◀️ افراط گرائی در اندیشه وهابیت 🔹محمود شکری آلوسی (1273- 1342) عالم، مورخ، ادیب معروف عراق و نواده محمود آلوسی صاحب تفسیر«روح المعانی» که دارای تفکرات متمایل به حرکت وهابیت نیز میباشد، در فصلی از کتاب تاریخ نجد؛ به ذکر حاکمان منطقه نجد پرداخته است. وی پس از بیان تسلط سعود بر بزرگان عرب و به خاک ذلت کشاندن سران قبایل ،سعود بن عبدالعزیز را چنین توصیف کرده است: 🔸«ثم خلّف عبدالعزیز (سعوداً) .... بیدَ أنه منع الناس عن الحج، و خرج علی السلطان و غالی فی تکفیر من خالفهم و شدّد فی بعض الأحکام، و حملوا (أی النجدیون) أکثر الأمور علی ظواهرها کما غالی الناس فی قدحهم. و الإنصاف الطریقة الوسطی لا التشدید الذي ذهب إليه علماء نجد و عامتهم من تسمية غاراتهم على المسلمين بالجهاد في سبيل الله و منعهم الحج ..... و الحاصل أن الإفراط و التفریط ف الدین لیس مما یلیق بشأن المسلمین بل الأحری بهم اتّباع ما علیه السلف الصالح، و تکفیر بعضهم لبعض مستوجب للمقت و الغضب» 🔸سعود پس از عبدالعزیز جانشین وی گردید...او مردم را از به جا آوردن مناسک حج باز داشت و علیه خلیفه عثمانی خروج نمود و در تکفیر مخالفان خود افراط نمود و نسبت به برخی احکام سخت گیری نمود. نجدی ها بسیاری از مسائل را حمل بر معنای ظاهری نمود و مردم نیز در تنقیص نجدی ها افراط نمودند. انصاف اعتدال و میانه روی است نه زیاده روی ای که شیوه علمای نجد و مردم این منطقه به شمار می رود. آنان حملات خود بر مسلمانان را جهاد در راه خدا نامگذاری می کردند و مانع به جا آوردن مناسک حج شدند... 📚آلوسی، محمود شکری، تاریخ نجد، دار الورّاق، بغداد، چاپ اوّل، 2007، ص 130 و 131. 🌐 آدرس کانال تلگرام و ایتا و اینستاگرام: ┏═࿐❅❁••❅❁࿐═┓ @PJdarolelam ┗═࿐❅❁••❅❁࿐═┛
📝 تبرک به آثار صالحین در سیره صحابه 🔸 در حالیکه وهابیت؛ تبرک به آثار صالحین را بدعت و از نشانه های کفر میدانند؛ این عمل سیره و از آداب صحابه میباشد: 🔹 قالَ حَنْظَلَةُ: فَدَنَا بِي إِلَى النَّبِيِّ صَلَّى اللهُ عَلَيْهِ وَسَلَّمَ، فَقَالَ: إِنَّ لِي بَنِينَ ذَوِي لِحًى، وَدُونَ ذَلِكَ، وَإِنَّ ذَا أَصْغَرُهُمْ، فَادْعُ اللهَ لَهُ، فَمَسَحَ رَأْسَهُ، وَقَالَ: " بَارَكَ اللهُ فِيكَ "، أَوْ " بُورِكَ فِيهِ "، قَالَ ذَيَّالٌ: فَلَقَدْ رَأَيْتُ حَنْظَلَةَ، " يُؤْتَى بِالْإِنْسَانِ الْوَارِمِ وَجْهُهُ، أَوِ بِالْبَهِيمَةِ الْوَارِمَةِ الضَّرْعُ، فَيَتْفُلُ عَلَى يَدَيْهِ، وَيَقُولُ: بِسْمِ اللهِ، وَيَضَعُ يَدَهُ عَلَى رَأْسِهِ، وَيَقُولُ عَلَى مَوْضِعِ كَفِّ رَسُولِ اللهِ صَلَّى اللهُ عَلَيْهِ وَسَلَّمَ، فَيَمْسَحُهُ عَلَيْهِ "، وَقَالَ ذَيَّالٌ: " فَيَذْهَبُ الْوَرَمُ ♻️ ترجمه حنظله از اصحاب رسول الله گفته است: پدر بزرگم مرا خدمت پیامبر برد و به ایشان گفت: من چندین ‎فرزند‎ بزرگ ‎و کوچک دارم که ‎این کوچکترین آنهاست. برای او دعا کن. پس پیامبر دست مبارک خویش را بر سرم کشید و فرمود: خدا تو را برکت دهد. ذیّال که از تابعین است می‎گوید: من حنظله را دیدم، در حالی که گاه فردی با صورت متورم و گاه حیوانی که پستانهایش ورم کرده بود نزد او آورده می‎شد و حنظله آب دهانش را کف دستش می‎مالید و آن را بر سر خودش که پیامبر بر آن دست کشیده بود، می‎کشید و چنین می‎گفت: این دست را به جای دست پیامبر می‎کشم سپس دست خود را بر روی بیماری می‎کشید و ورم آنها بر طرف می‎شد. 📚 مسند احمدبن حنبل، طبع الرسالة ج34 ص263 ▫️ متن کتاب در الشاملة: https://al-maktaba.org/book/25794/17045 🌐 آدرس کانال تلگرام و ایتا و اینستاگرام: ┏═࿐❅❁••❅❁࿐═┓ @PJdarolelam ┗═࿐❅❁••❅❁࿐═┛
🔴سپاه صحابه؛ ضد شیعی ترین گروه رادیکالی اسلامی 🔹اگرچه را بیشتر با مغز متفکر بمب گذاری فوریه سال 1993مرکز تجارت جهانی در نیویورک میشناسند اما حملات خشن اعضای این گروه رادیکالی علیه منافع و مواضع شیعیان، نام آنان را در بین گروههای تروریستی برجسته تر کرده است. 🔹سپاه صحابه پاکستان(Sipah-e-Sahaba Pakistan) به اختصار(SSP) که سابقا به نامهای انجمن سپاه صحابه و جماعت اهل سنت معرفی می شد؛ رسما در سپتامبر 1985 میلادی در زمان اوج تنش های میان سنی ها و شیعیان در پنجاب جهنگ با حمایت رژیم محمد ضیاء الحق و حمایت های مالی کشورهای حاشیه خلیج فارس شکل گرفت. ❎👈متن کامل را اینجا بخوانید 🌐 آدرس کانال تلگرام و ایتا و اینستاگرام: ┏═࿐❅❁••❅❁࿐═┓ @PJdarolelam ┗═࿐❅❁••❅❁࿐═┛
🌐 آدرس کانال تلگرام و ایتا و اینستاگرام: ┏═࿐❅❁••❅❁࿐═┓ @PJdarolelam ┗═࿐❅❁••❅❁࿐═┛
🌐 آدرس کانال تلگرام و ایتا و اینستاگرام: ┏═࿐❅❁••❅❁࿐═┓ @PJdarolelam ┗═࿐❅❁••❅❁࿐═┛
🔹 لینک آدرس منبع از مکتبة الشامله: https://al-maktaba.org/book/12288/1809#p1 🌐 آدرس کانال تلگرام و ایتا و اینستاگرام: ┏═࿐❅❁••❅❁࿐═┓ @PJdarolelam ┗═࿐❅❁••❅❁࿐═┛
12.59M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🌐 آدرس کانال تلگرام و ایتا و اینستاگرام: ┏═࿐❅❁••❅❁࿐═┓ @PJdarolelam ┗═࿐❅❁••❅❁࿐═┛
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🌐 آدرس کانال تلگرام و ایتا و اینستاگرام: ┏═࿐❅❁••❅❁࿐═┓ @PJdarolelam ┗═࿐❅❁••❅❁࿐═┛
8.06M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🔹 مقایسه نظر عالم اهل سنت (شیخ متولی الشعراوی) و عالم وهابیت (عبدالعزیز بن باز) درباره علم غیب داشتن اولیای الهی 🗨 کاری از گروه رسانه ای امت مدیا 🌐 آدرس کانال تلگرام و ایتا و اینستاگرام: ┏═࿐❅❁••❅❁࿐═┓ @PJdarolelam ┗═࿐❅❁••❅❁࿐═┛