خدا را خواهد داد؟
نتیجه این میشود که وقتی کسی بر جامعهی ما گستاخی کرد و یک شبهه را به صدای بلند گفت، به جای اینکه ناگهان از ده نفر صدایی بلند شود و بدون عصبانیت و خشم، جواب شبهه را بدهند، عصبانی میشویم و دعوا و جنجال میکنیم؛ در حالی که اگر دست ما پُر بود، چرا دعوا کنیم؟ یک نفر مقالهای مینویسد و حرف بیمنطق و بیاستدلالی را بیان میکند و یا با استدلال غلط و مغالطه جلو میآید - مثل قضیهِ معروفِ کشیدن عکس مار به جای نوشتن آن - آن گاه بلافاصله ده، بیست مقاله و یا صد مقاله از حوزهی علمیه قم بیرون میآید و در هر روزنامه و مجلّهای جوابش داده میشود و تمام میشود میرود.
برای کسی که عصبانی شود، جایی باقی نمیماند. چرا عصبانی شویم؟ حیف نیست که حوزهی اسلام و این دینِ منطقی و مستدل را متّهم کنند که استدلالی نیست و شما اهل دعوا هستید!؟یک دروغ هم رویش بگذارند و بگویند شما اهل تکفیرید! ما چه کسی را تکفیر کردیم؟ چقدر کافر هستند که ما تکفیرشان هم نکردیم؟ امروز، حوزه کسی را تکفیر نمیکند. پس عیب اوّل مربوط به فقه بود و عیب دوم که به نظر من بیش از عیب اوّل است و واقعاً درد بزرگی است،مربوط به کلام است که باید زودتر به دادش برسیم. شما هم باید چنین کنید.
http://farsi.khamenei.ir/speech-content?id=3962
#ارساللینکتنهابرایروحانیونوطلاب
🆔 #کانال_طلاب_انقلابی
https://eitaa.com/TollabEnghelabi
khelghat az adam1.mp3
31.46M
کرسی ترویجی " بررسی نظریه متکلمین درباره خلقت از عدم
#ارساللینکتنهابرایروحانیونوطلاب
🆔 #کانال_طلاب_انقلابی
https://eitaa.com/TollabEnghelabi
🔴تاریخ #غرب_وحشی را برای فرزندانمان بگوییم
🔺تحلیل های مختلفی برای حمله تروریستی به نمازگزاران نیوزیلند شد. از نژادپرستی، مشکلات روانی تا تاثیر بازی های رایانه ای...
اما موضوع مهمی که باید به آن اشاره کرد، توحش و #خشونت_تاریخی و نهفته در فرهنگ غربی ست که هر از چندی با حوادث آشکاری چون حادثه امروز و روزانه با چندین رویداد غیر آشکار دیگر در سراسر جهان خود را نشان می دهد.
🔸از خشونت تاریخی غرب چگونه باید سخن گفت که همه چیز را در بر بگیرد؟
❌از قتل عام یک و نیم میلیون الجزایری با شکنجه و اعدام دسته جمعی استعمارگران فرانسوی؟
❌از نسل کشی 800 هزار رواندایی توسط فرانسه؟
❌از کشتار میلیون ها نفر در شکنجه گاه ها، تبعید گاه ها،اردوگاه های کار اجباری در هندوستان، عراق، آفریقا، یمن، ایرلند... در طول 400 سال استعمار انگلیس؟
❌از کشتار قریب به صد میلیون سرخپوست قاره آمریکا توسط کشورهای استعمارگر اروپایی خصوصاً اسپانیا، پرتغال، فرانسه و انگلستان در کوره های آدم سوزی، تله های انسانی، اعدام های دسته جمعی، بریدن سر، مثله کردن، کشتار نوزادان، ایجاد بیماری های کشنده، عقیم سازی... برای تصاحب سرزمین هایشان؟
❌از کشته شدن صد میلیون انسان از سراسر دنیا در دو جنگ جهانی که عاملش همین اروپایی ها بودند
❌یا از کشته شدن 4 میلیون نفر در ویتنام توسط آمریکایی ها؟
❌قاتل امروز نیوزیلند اهل استرالیا بود که در همین استرالیا، مهاجران انگلیسی مجرمین جانی و سابقه دار اروپایی را با کشتی به آنجا آوردند و به جان صدها هزار بومی منطقه انداختند و با سیاست امحاء بومیان، آنها را قتل عام کردند❗️
🔹این توحش و خشونت در تاریخ و فرهنگ غرب بوده و نهادینه شده است. همیشه بوده و هیچ گاه ترک نشده.
ولی رسانه ها آن را کادو پیچی کردند و برای ما تصویر یک کت و شلوار پوش ادکلون زده با پز عقلانیت، منطق، قانون و حقوق بشر ساختند.
⛔️آبراهام لینکلن قاتل را قهرمان پایان دهنده به نژادپرستی و برده داری معرفی کردند.
⛔️فرانسه با تاریخی جنایتبار تر از همه کشورهای جهان را، مهد حقوق بشر و منطق جا زدند...
⛔️بزرگترین کارخانه های اسلحه سازی و تولید سلاح های شیمیایی، اتمی، فسفری و میکروبی در آمریکا و اروپاست و خاورمیانه به دروغ مهد تولید ناامنی معرفی می شود...
🔺 غرب در تمام این دوران بارها و بارها برای رسیدن به اهداف زیاده خواهانه اش در فلسطین، خاورمیانه، بوسنی،آمریکای جنوبی... قانون ها، کنوانسیون ها و حقوق بشر فانتزی را زیر پا گذاشت ولی در ذهن شیفتگان غرب، همیشه این تناقض ها نادیده گرفته یا توجیه شد.
🔹 وقتی هم که اتفاقی نظیر کشتار امروز نیوزیلند، روکش زرورقی را کنار زد، رسانه ها دست به کار شدند و دوباره تلاش کردند تصویر مخدوش شده را روتوش کنند و قاتل را روانی و قانون گریز توصیف کنند. بی بی سی حاضر نشد عنوان تروریست را برای وی استفاده کند تا این عنوان، اختصاصی مسلمانان باقی بماند!
❌اما قاتل روی خشاب اسلحه اش، با نوشتن اسامی فرماندهان اروپایی جنگ با مسلمانان که در واقع همان اسلاف قاتلش بودند، بخوبی به خشونت تاریخی فرهنگ غربی اشاره کرد.
✅وقت آن است که حقیقت فرهنگ مولد خشونت غرب را به فرزندانمان نشان دهیم. از تاریخ این کشتارها در کتاب های درس تاریخ آموزش و پرورش که هیچ اثری نیست؛ خودمان برای بچه هایمان بگوییم تا لااقل در نسل بعدی شیفتگی و فریفتگی غرب جای خود را به انزجار از بدسابقگی غربی ها و باورمندی به بی نیازی از غرب و غربی بدهد..
#ارساللینکتنهابرایروحانیونوطلاب
🆔 #کانال_طلاب_انقلابی
https://eitaa.com/TollabEnghelabi
🌀 حضرت جواد(ع)، مبتکر بحثهای آزاد اجتماعی
رهبر معظم انقلاب:
🔺بحث آزاد کار خوبی است، من موافقم با بحث آزاد؛ از اول هم موافق بودم. این نکتهی اول که بحث آزاد را ما رد نمیکنیم؛ بلکه استقبال هم میکنیم .مبتکر بحث آزاد اجتماعی امام جواد صلواتاللهعلیه است. البته قبل از امام جواد هم در زمان ائمه بحث زیاد میشد، اما اینیکه حالا بنشینند جمعا صحبت کنند امام جواد اول بار این کار را کردند. (۲/خرداد/۱۳۶۰)
#مناهج ولادت با سعادت آن امام همام را تبریک و تهنیت میگوید.
🔰پ.ن: امروز فضای حوزه علمیه نیازمند آزاداندیشی، بحث آزاد و شنیدهشدن حرف دل آحاد طلاب است.
چقدر جای خالی همصحبتی شورای عالی با طلاب جوان حس میشود.
اتحاد مسؤولین با جوانان نیاز به قسم و بینه ندارد؛ تنها چند جلسه همصحبتی با طلاب، برای وحدت و همدلی راهگشاست.
#شورای_عالی
#مرکز_مدیریت
#مجمع_نمایندگان
#تریبون_آزاد
@Manahejj
#ارساللینکتنهابرایروحانیونوطلاب
🆔 #کانال_طلاب_انقلابی
https://eitaa.com/TollabEnghelabi
هدایت شده از 𝗣𝗼𝗹𝗶𝘁𝗶𝗰𝗮𝗹 | تحلیلسیاسی
#برده داری در عصر #هخامنشیان
هخامنشیان ، هنگامی که ساکنین استانها یا شهرها و حتی قبیله ای ، علیه حُکام پارسی شورش می کردند ، به بردگی می گرفتند. شمار زیادی از این بردگان برای کار ، به املاک شاه یا بلند پایگان پارسی فرستاده شده و بقیه را در زمینی خاص وادار به سکونت می کردند. گروهی دیگر را در اختیار مالکان خصوصی می گذاشتند که باید بابت آنها به شاه مالیات می پرداختند. از مضمون نامه های متعلق به آن دوران چنین بر می آید که روی بدن ِ «گاردا» یا برده ، داغ مُهر صاحبش را می زدند.
منبع : تاریخ ایران ؛ ادوین گرانتوسکی ؛ ترجمه کیخسرو کشاورزی ؛ صفحه ۸۹
#تاریخ
🌐 @adyan8
#عضویتهمینالان
✅ #کانال_تحلیل_سیاسی
https://eitaa.com/TAHLILRUZ
🔴 بازار پر شده از عروسکهای #خوک برای سفره #هفت_سین!
اولا خود نامگذاری سالها به نام #حیوان سنت ما #ایرانی ها و #مسلمان ها نیست، سنت #چینی ها و #مغول هاست..
ثانیا هرگز نماد هیچ حیوانی را نباید با #قرآن در یک سفره قرار دهید ⛔️
🐷 خصوصا #خوک که در #اسلام و ادیان توحیدی نماد #کفر و نجاست خواری و #بی_غیرتی است و برکت را از سفره هایمان می برد ‼️
لطفا دست بدست بچرخانید بلکه به صداوسیما هم برسد و با تبلیغ خرافات و #طالع_بینی ملت را بیش از این گمراه نکند..
روشنگری
#ایران
#خرافات
🌐 @adyan8
#ارساللینکتنهابرایروحانیونوطلاب
🆔 #کانال_طلاب_انقلابی
https://eitaa.com/TollabEnghelabi
_ تعریض جناب سروش محلاتی به اینکه آیت الله مؤمن "از این موقعیت چیزی دست و پا نکرد تا در ..." به کیست و به چیست، لابدّ مثل ایشان که در مقام ادّعای علم و ایمان قرار دارد، حجّتی برای پاسخگویی قیامتش فراهم نموده باشد، و الله عالم!
🔹 و امّا اینکه آن فقید را تهی از روشن بینی توصیف نموده است، تا ببینیم روشن بینی از نگاه جناب سروش محلاتی چه باشد! یقیناً معیارهای روشن بینی از نگاه وی هرگز با معیارهای بصیرت مرحوم آیت الله مؤمن قابل جمع نیست!!
از کسی که بصراحت از فتنه ضدّ نظام ۸۸ حمایت کرده و میکند، چه باک که امثال آیت الله مؤمن را متّهم به نداشتن روشن بینی کند؟!!
متأسّفيم که بگوییم سروش محلّاتی# با اظهارات بظاهر علمی سعی نموده اتّهام ناروای برنتافتن رأى مردم را در جهت استحکام قدرت مطلقه به آن فقید بچسباند، امّا چنان باطن کلماتش گویای بغض و نفرت از فقهای ملّائی چون آیت الله مؤمن هست که جای هیچگونه نقد علمی ندارد!
جرم ملّاهایی امثال مرحوم آیت الله مؤمن و آیت الله شاهرودی از نگاه سروش محلاتیها کم جرمی نیست که تا آخرین لحظات عمر شریفشان صبورانه همه گونه ناجوانمردیها را تحمّل نمودند و با بصیرت به پای نظام مظلوم جمهوری اسلامی وفادارانه ماندند، و نگذاشتند امیال ناصواب امثال سروش محلاتیها بر مدیریت نظام حاکم شود.
جناب سروش که رندانه و ریاکارانه سنگ حمایت از امام راحل به سینه میزند، به نیکی میداند "جواز جهاد ابتدایی در عصر غیبت و قتل مفسد فی الارض و حجیت مطلق علم قاضی و تعمیم مجازات محارب به مخالفان سیاسی و سلطه ولی امر بر حقوق شخصی و از ان جمله حق قصاص و ..." اولا بعضاً همچون حجیت علم قاضی و تعمیم مجازات محارب به مخالفان سیاسی وصله ناجوری است که به آیت الله مؤمن و بلکه به نظام نمیچسبد!
و ولو هم روا باشد، این عناوین فقهی به نگاه ولایت مطلقه فقهی امام راحل برمیگردد که برای حفظ نظام حقّ و مصالح مسلمین قائل به اختیارات مطلق فقیه بوده و همه این امور برای طلبه مبتدی قابل درک است تا چه رسد به امثال جناب سروش که زیرکانه خواسته ساحت امام راحل (ره) را بدور از آن بداند...
🔹 تهمتی بزرگتر از این یافت نمیشود که فقیه شورای نگهبان به تقلید متهم شود!
آیا واقعاً بلحاظ فقهی نباید سروش محلاتی تعزیر شود؟!!
آیا وی نباید مورد بازخواست دلسوزان حوزوی قرار گیرد؟
در قالب نقد علمی، جز توهین و فحش و ناسزا هیچ نکته علمی در این کلمات سروش یافت نمیشود.
مگر تا کجا باید انسان اینقدر کینه ورزانه مطلب براند؟!
عقده گشایی علیه ولایت فقیه و شخص حضرت آقا در این کلمات سروش محلاتی موج میزند!
اگر بزرگانی امثال آیت الله مؤمن مصلحت اندیشی میکردند، آیا جز برای حفظ مصالح نظام بوده است!
یا جناب سروش محلاتی اعتراف به حفظ مصالح نظام و عدالت فقهای محترم شورای نگهبان دارد که شرعاً بایستی لب فروبندد؛
و یا چنین اعترافی ندارد _که شواهد فراوانی از مواضع وی دالّ بر این است_ پس لطفاً ریاکارانه قیافه طرفداری از نظام و قانون اساسی و امام راحل را بخود نگیرد که تخلّفات وی و همفکرانش در مخالفت با قانون اساسی، مثنوی هفتاد من است!!
🔹 ضمن اشکال جدّی به تقسیم وی نسبت به فقهای شورای نگهبان بر اساس مستقلّ بودن یا مقلّد بودن که گفته شد جز عقده گشایی هیچ مبنای علمی ندارد، اینکه از حضرت آیت الله صافی مثال زده است، بی انصافی دیگری است تا خواسته از مطلب حقّی استفاده ناحقّ ببرد که ثابت کند گویا فقهای فعلی شورای نگهبان و آیت الله مؤمن گوش بفرمان جای دیگری بوده اند و صرفاً به دستور عمل میکرده اند!!
انسان متحیّر میماند چرا سروش محلاتی اینگونه باید مزوّرانه به عالیترین رکن نظام یعنی ولایت فقیه بتازد و مانعی سرِ راه خود نبیند؟!
آیا این کلمات جرم نیست؟ آیا اتهام استبداد به نظام نیست؟ آیا تخریب نمودن ارکان قانونگذاری و ساختار شورای محترم نگهبان نیست؟!
آیا این حقّ برای دلسوزان انقلاب و نظام محفوظ نیست که درخواست برخورد با چنین مجرمی را از دستگاه عدل و قضا را بخواهند؟!
تا کی باید آزادانه صداهای شوم سکولار و ضد انقلاب را از حوزه بشنویم؟!
چرا آتش به اختیاری در میان حوزویان علیه چنین نداهای ضد نظام دیده نمیشود؟!
#محمدابراهیملواسانی
#ارساللینکتنهابرایروحانیونوطلاب
🆔 #کانال_طلاب_انقلابی
https://eitaa.com/TollabEnghelabi
هدایت شده از KHAMENEI.IR
🌷 شما انتخاب کنید
📢 مهمترین و بهیادماندنیترین جملهی رهبر انقلاب در سال ۹۷ کدام است؟
🔰 به نظر شما مهمترین و بهیادماندنیترین جملهی حضرت آیتالله خامنهای در سال ۱۳۹۷ کدام جمله است؟
📩 لطفاً نظرات خود را از طریق آدرس زیر ارسال یا آن را به شمارهی ۲۰۱۱۰ پیامک کنید.
👈 در ذیل این صفحه، برخی جملات برا مرور آماده شده است ولی مخاطبان محترم میتوانند برای بررسی جامع و سهولت در انتخاب از صفحات آرشیو «بیانات»، «پیامها» و «سخننگاشت» و جستجو، عبارت مورد نظر خود را بیابید. این نظرسنجی تا بیست و نهم اسفندماه سال جاری ادامه خواهد داشت.
📮 مشاهده و ثبت نظر👇
http://farsi.khamenei.ir/news-content?id=41997
🔻آیتالله اعرافی در جشنواره رهاورد سرزمین نور:
❇️ حوزه علمیه #انقلابی است و انقلابی خواهد ماند
🌹نام پنج هزار #شهید_روحانیت در دفتر نورانی شهدای حوزه علمیه ثبت شده و جانبازان و آزادگان روحانی، امروز مایه آبرو و عزت حوزههای علمیه هستند.
🚩«شاخص طلبگی، آمادگی برای جانفشانی است» و اگر این شاخص کمرنگ باشد، طلبگی ما ناقص خواهد بود.
🔹معنی ورود در دستگاه باعظمت #حوزه آن است که ما آماده تحمل همهی مرارتها و سختیها هستیم! روحانی انقلابی، طعنهها و سختیها را به جان میخرد و آماده است تا جان خود را فدای اسلام و انقلاب کند.
🔹توصیه میکنم طلاب حتماً خاطراتی که بهتازگی از رهبر معظم انقلاب منتشر شده است (خون دلی که لعل شد) را مطالعه کنند و بدانید که الگوی شما طلاب، مقام معظم رهبری است.
hawzahnews.com/detail/News/486302
🌀 نوروز، طلایی ناشناخته برای حوزه
🔺بررسی عملکرد حوزه و روحانیت نسبت به فرصت تبلیغی عید نوروز
📝 گزارش تفصیلی
🖋 محمد حقپرست
🔹تبلیغ، وظیفه ذاتی حوزه است. با نگاه تشکیلاتی نسبت به این موضوع، حوزه دو وظیفه مهم دارد:
1⃣ ایجاد فرصتها و بسترهای تبلیغی
🔹مدیریت حوزه و سازمانهای همکار حوزه در تبلیغ، هنوز به این دغدغه نرسیدهاند که فرصتها و بسترهای تبلیغی را در ایران اسلامی، و در سایر کشورها ایجاد کنند. نبود این نگاه، باعث شده تا حوزهای که باید فعال و تولیدکننده قالبها و محتواهای ناب فرهنگی باشد، منفعل و به یک مصرفکننده در قالبهای دیگران تبدیل شود.
🔹به سخن دیگر، حوزه معمولا در قالبهای دیگران نقش ایفا میکند، در حالیکه خودش باید قالبهای مناسب با ارزشهای خودش بسازد. حوزه باید به نظریهپردازی در زمینه تبلیغ دست بزند؛ یعنی عدهای باشند که فقط برای طرح و ایده استخدام شوند، تا ظرفیتهای تبلیغ شکوفا گردد.
🔹تفاوت این دو نگاه، در طراحی و مدیریت یک شئ، یا بازی در آن طرح است. اولی، فضا را مدیریت میکند و مهرهها را طبق اهداف و ارزشهایش میچیند، اما دومی، در طرح ارائه شده فقط حق مصرفکنندگی دارد.
🔹به عنوان #نمونه: اگر حوزه فعال بود، بعد از نسل دوم اینترنت، به نسل سوم و ساخت شبکه های اجتماعی فرهنگی میاندیشید. اما حال که منفعل است، نهایتا میتواند چند کانال مذهبی در این شبکهها داشته باشد و این یعنی بازی در زمین حریف. اکنون وقت آن است که حوزه خلاقیت بهخرج دهد و به نسل چهارم و پنجم فضای مجازی بیندیشد.
2⃣ استفاده بهینه از ظرفیتهای موجود
🔹جدای از ایجاد فرصت، هنر حوزه باید آن باشد که از ظرفیتها و فرصتهای موجود، حداکثر استفاده را ببرد. امروزه همه سازمانها و نهادهای تأثیرگذار، معاون فرهنگی یا شبیه به آن دارند. از دانشگاه و مدارس گرفته تا وزارت خانهها، همه با روحانیت تعامل دارند. اما وضعیت تبلیغ امروز، در شأن انقلاب نیست. به چند نکته در این زمینه اشاره میکنم:
أ. محدود به منبر و استفاده ناچیز از روشهای دیگر
🔹حوزه به خاطر سابقهای که در زمینه منبر دارد، از فرصتهای محرم، صفر و رمضان، با روش منبر خوب استفاده میکند. اما روش منبر، یکی از روشهای مفید است، نه بهترین روش مناسب با هر زمینهای. سخنرانی نباید کمرنگ شود، اما زمینههای نوشتاری و گفتاری متنوع دیگر باید تقویت شوند. اگر معیار را تأثیر بر مخاطب قرار دهیم، آنقدر که تبلیغ چهره به چهره و کار با کودک تأثیر دارد، سخنرانی تأثیر ندارد. بر اساس این معیار، باید همت اصلی تبلیغ بر عرصههای دیگر باشد. فرصت نوروز، فرصتی است که سخنرانی کارآیی زیادی ندارد، اما روشهای دیگر میتوانند بهترین تأثیر را برای فرهنگ داشته باشند.
ب. اصلاح نگاهها
🔹نگاه حوزه به عید، باید مثل نگاهش به محرم و رمضان باشد. وقتی ظرفیتی به وجود میآید، نباید آن را طرد کرد، بلکه باید از آن استفاده کرد. بسیاری از مردم در نوروز به سفر و استراحت میپردازند، اما برخی سازمانها در اوج کاری هستند؛ چون شغلشان چنین اقتضائی دارد. برای روحانیت نیز، همانطور که محرم بستر مناسب تبلیغ است، عید نوروز، فرصت خوبی است که به برخی مسائل کمتر تبلیغشده مانند تفریح و شادی بپردازد. این طرح در صورتی جواب میدهد که حوزه مشوّقهای ویژهای برای مبلغین ایام نوروز قرار دهد.
ج. تولید محتوای مناسب
🔹همانطور که در محرم باید از حماسه حسینی و درسها و عبرتهای عاشورا گفت، در عید نوروز، باید از گردشگری و تفریحات سالم، صله رحم و تقویت روابط خانوادگی، مهمانیهای جذاب و دور از حاشیه، جدایی از موبایل و سرگرمیهای جذاب برای نوجوانان گفت. طبیعی است چنین توقعی نیاز به آموزشهای هدفمند دارد، نه یکی دو اندیشه.
د. ساخت مراکز تفریحی سالم به عنوان الگو
تشکیلات حوزه به عنوان متولی فرهنگ و دینداری مردم، باید به فکر ایجاد پارکهای بازی جذاب و سرگرم کننده مطابق با ارزشها و استانداردهای اسلامی باشد. اگر برای عزاداری و سخنرانی کردن، نیاز به مسجد و حسینیه و تکیه در محرم داریم، برای ایجاد محتوای شاد و فرهنگی مناسب در عید، نیاز به مکانهای مناسب با همین موضوع داریم. مسجد و حسینیه، بستر خوبی برای سخنرانی و برخی برنامهها هستند، اما تفریح و شادی، نیاز به مکانهای دیگری دارد.
گاهی اسم برخی امور مثل مسجد و حسینیه مقدس است و خیرین زیادی را به سمت ساخت آن میکشاند. اما اگر مرکزی برای تفریحات سالم بخواهد دائر شود، استقبالی از سوی علمای دین و مردم متدین نمیشود. در حالیکه امروز، تأثیر مرکز بازی، اگر بیشتر از برخی مراکز فرهنگی نباشد، کمتر هم نیست. البته نباید دنبال این باشیم که اولین اقدام در این زمینهها، بهترین قدم باشد. بلکه این عرصه ها نیاز به تجربه و آزمون دارد.
🔺ادامه در پست بعد
👇🏻👇🏻👇🏻👇🏻
@TollaBEnghelabi
https://eitaa.com/TollabEnghelabi