eitaa logo
پابرهنگان||محمد زارع
407 دنبال‌کننده
284 عکس
153 ویدیو
8 فایل
🌾موضوع انشاهایم: اسلامِ پابرهنگان؛ اسلامِ همان هایی که بیش از طبقه ای اقتصادی، عمیقا بازتاب بینشی اجتماعی اند؛ برپادارندگان و صاحب انقلاب ها؛ رنج کشیدگان تاریخ ؛ و سرانجام وارثان زمین🌱 ✍️محمد زارع ارتباط: @paberehnegi
مشاهده در ایتا
دانلود
@ebteda_ir 🔺 انتخابات،‌ میدان برای چگونگی مواجهه با مسائل اساسی کشور است. در فقدان ایده، مشاورانِ و متخصصانِ (رتوریک!) و توئیت‌سازان، پرکار می‌شوند. بازیگرانِ چنین میدانی، زبان مردم را گم می‌کنند و ساعت‌ها در کلاس‌های خصوصی وقت می‌گذرانند. آنگاه، افراد، هرچه لفاظ‌تر و بازیگرتر، پربحث‌تر و برجسته‌تر!
🏴داغ بی تسلی داغ های همه تاریخ را ما به یکباره دیدیم،چرا که ما امت آخرالزمانیم، و خمینی، این ماه بنی هاشم، میراث دار همه صاحبان عهد بود در شب یلدای تاریخ. در عصر ادبار عقل و فلک زدگی بشر،در زمانه غربت حق، در عصری که دیگر هیچ پیامبری مبعوث نمی شد و هیچ منذری نمی آمد خمینی میراث دار همه انبیا و اسباط ایشان بود و داغ او بر دل ما ، داغ همه اعصار ، داغی بی تسلی. ما را این گمان نبود هرگز که بی او بمانیم. آخر او آیتی بود که«ثقلین» را در وجود خود معنا می کرد، همه «ماتَرَک رسول الله» را، و ما می دانستیم که زمین و زمان می گردند تا انسان هایی چون او، هر هزار سال یکی، پای به دنیای گذارند. آخر آدم هایی چون او، قطب سنگ آسیاب افلاکند،مصداق حدیث «لو لاک» اند و غایت الغایات وجود……و حق است اگر با رفتن زمین از رفتن باز ماند آسمان نیز ،خورشید سرد شود و ماه بشکافد و دریا ها طغیان کنند و باران خون از آسمان ببارد و مومنین از شدت ماتم دق مرگ شوند، و اگر نبود آن حجت غایب، تو بدان، بی تردید که همان میشد . ما را این گمان نبود که بعد از او بمانیم، اما او رفت و زمین ماند و ما نیز بر زمین، در این پهنه بی منتهایی که عقل راه به جایی نمی برد. دریاها و زمین و آسمان و ماه و خورشید بر جای ماندند تا خمینی«ره» محقق شود، آن سان که بعد از رحلت آخرین فرستاده خدا نیز دور فلک بر جای ماند تا حقیقت وجود او را در جهان تحقق بخشد. آخر انسان هایی چون او که یک فرد نیستند ،یک امت اند و یک تاریخ. ...داغ های همه تاریخ را ما به یکباره دیده ایم. یک بار دیگر این رسول اکرم است که در دنیا رفته است، یک بار دیگر این علی است که به شهادت رسیده است، یک بار دیگر این فاطمه است وحسن است وحسین است که ما را داغدار کرده اند، یک بار دیگر این مهدی است که در حجاب غیبت رفته است. دست ما اگر به نخل بلند وجود او نمی رسد، دست خمینی که می رسید. او آمد تا معنای «انتظار» را به این امت بیا موزد، در آینه وجود خود که اسوه مصادیق منتظران بود، و اکنون دیگر دور افلاک را مرادی نیست جز آنکه منتظر مهدی باشد. امام «ره» به ما آموخت که «انتظار در مبارزه است» و این ، و پس از او، اگر باز هم امیدی ما را زنده میدارد همین است که برای ظهور آخرین حجت حق کنیم. امام «ره» ما را آموخت که « عرفان را با مبارزه جمع کنیم»و خود بهترین شاهد بود که بر این مدعا که عرفان عین مبارزه است، و از این پس دیگر چه داعیه ای می ماند برای آنان که عرفان را به مثابه امری کاملآ شخصی بهانه واماندگی خویش می گر فتند؟ او کتاب و سنت را در وجود خویش تفسیر کرد و مجهولات شریعت و طریقت را با مفتاح مبارک حیات خویش گشود و ما می دانستیم که جهاد اصغر شرط لازم جهاد اکبر است و اولیای مقرب خدا در تمام طول تاریخ همواره بر همین شیوه زیسته اند. دیگر چه داعیه ای می ماند برای آنان که حکم بر ظاهر اشعار عرفانی می راندند و با چشمی ظاهربین چهره افیونی خویش را در آینه صیافی وجود عرفا می دیدند و حتی این اواخر ،دیگر افعال و اقوال منصور حلاج را هم با عقل کج اندیش ماتریالیسم دیالکتیک معنا می کردند و حافظ را شرابخواره و زنبازه ای از سلک خویش می گرفتند؟ آیا ندیدند او را که از این سوی پنجه ارباب جور انداخته بود و از آن سوی «سجاده به می رنگین» داشته بود و «دلق مرتع را گرو جامی شراب مرد افکن» نهاده بود؟ آیا ندیدند که در «خلوت ان کار دیگر کردن» و «صراحی پنهان کشیدن » یعنی چه؟ مگر این مردترین مردان میدان مبارزه و زاهدترین زُهاد زمانه نبود که دم از خال لب چشم بیمار و می و میخانه بتکده و رند می آلود خرقه پیر خراباتی میزد ؟ امام رفت و زمین ماند و ما نیز بر زمین ماندیم.با داغ جراحتی سخت بر دل و سنگین بر دوش . امام رفت تا بار تکلیف ما برگرده عقل واختیارمان بار شود و همان سان که سنت لا یتغیر خلقت بوده است، چرخه بلیات ما را نیز به میدان کشد و آزموده شویم و این آیت ربانی درست درآید که " لنبلونکم حتی نعلم المجاهدین منکم و الصابرین". اکنون ،این ماییم و امانت او . دست بیعت از آستین اخلاص برآریم و در کف فرزند و برادرش و اش بگذاریم که اگر بعد از رحلت رسول الله ظهر حکومت اسلام به غروب خونین شهادت حسین بن علی و «شب بی قمر غیبت » انجامید ، این بار امام فرصت یافت تا وثیقه حکومت را به معتمدین خویش بسپارد و این خود نشانه ای است بر این بار بشارت که خداوند اراده کرده است تا حزب الله و مستضعفین را به امامت و وراثت زمین برساند. 🔶پابرهنگان؛ پنجره ای رو به اسلامِ مستضعفان @paberahnegan
پابرهنگان||محمد زارع
🔶🔷🔶داء و دوای منگلیسم سیاسی این روزها سری به کانال ها و گروه های منتسب به رجال سیاسی و حواریون شان
بیانیه ائتلاف ملی عدالت‌خواه کارگری - ۱۴ خرداد ۱۴۰۳ مطالبات کارگران و مزدبگیران از رئیس‌جمهور چهاردهم با شروع انتخابات ریاست جمهوری چهاردهم، تبلیغات انتخاباتی به راه افتاده است.  لکن، تبلیغات موجود غالبا شخص‌محور است و  وعده‌ها و شعارهای کلی بر ارائه راهکار برای برون‌رفت از مشکلات مشخص مردم، غلبه دارد.  و این در حالی‌ست که انتخابات جاری فرصت مناسبی را برای طرح و پیگیری مطالبات جامعه وسیع کارگران و مزدبگیران، که اکثریت قاطع جمعیت کشور را تشکیل می‌دهند، فراهم آورده است. در زیر، برخی از مطالبات عمده مزدبگیران ارائه می‌گردد و طی روزهای آتی و بعد از اعلام اسامی نامزدهایی که صلاحیت‌شان تأیید می‌‌شود، بررسی خواهیم کرد که مواضع کدام‌یک از نامزدها به این مطالبات نزدیک‌تر و نسبت به آن پاسخگو‌تر است.  نتیجه این بررسی را متعاقبا به آگاهی شما ملت شریف ایران می‌رسانیم. ۱ - تعیین حقوق و دستمزد مطابق ماده ۴۱ قانون کار، با توجه به نرخ رسمی تورم و تأمین هزینه واقعی سبد معیشت خانوار. از آنجا که این شروط در تعیین حداقل دستمزد ۱۴۰۳ ملحوظ نشده و حقوق و دستمزد امسال عملا سرکوب شده است، تجدید‌نظر عاجل در این خصوص و افزایش فوری حقوق و دستمزد با رعایت اصل سه جانبه‌گرایی و لحاظ موافقت و رضایت نمایندگان کارگران در شورای عالی کار، می‌بایست در صدر تصمیمات رئیس‌جمهور چهاردهم قرار گیرد. ۲ - تأمین امنیت شغلی توسط اجرای فوری و کامل طرح طبقه‌بندی مشاغل.  بدین منظور، قراردادهای موقت نیروی کار و کلیه قراردادهای سفیدامضا می‌بایست فورا لغو گردد.  هم‌چنین، لازم است کارگران مناطق ویژه و آزاد اقتصادی از شمول قانون کار برخوردار شوند و هرگونه تفاوت در حقوق قانونی کارگران بر حسب جمعیت کارگران کارگاه نیز بر طرف گردد. ۳ - تضمین‌های اجرایی برای برخورداری از حق تشکل‌یابی بر اساس اصل بیست و ششم قانون اساسی و بند ۱۳۱ قانون کار.  در این راستا، رئیس‌جمهور چهاردهم می‌بایست مشوق و‌ مروج ایجاد و تحکیم نهادهای صنفی کارگران باشد و از تمامی اختیارات خود برای تسهیل و رفع موانع در این زمینه استفاده کند. ۴ - جلوگیری از خصوصی‌سازی صنایع مهم و سرمایه‌ها و بنگاه‌های ملی، و توقف خصوصی‌سازی فاجعه‌بار خدمات مربوط به حوزه‌های سلامت و آموزش. ۵ - حفظ و تقویت ارزش پول ملی. ۶ - افزایش ایمنی کار و الزام کارفرما به رعایت موازین ایمنی. ۷ - تسریع در تسویهٔ بدهی دولت به سازمان تأمین اجتماعی به‌عنوان دارایی بین‌نسلی کارگران ایران. ۸ - زمینه‌سازی برای مشارکت نمایندگان کارگران در مدیریت بنگاه‌های زیرمجموعهٔ تأمین اجتماعی.
🔴⚪️🔵 طراحی سوالات انتخاباتی باید بتواند دیدگاه‌های نامزدها را در راستای مسائل عدالت‌خواهانه، جمهوریتی و فرهنگی - اجتماعی مشخص کند 📃 نامه اتحادیه جنبش عدالت‌خواه دانشجویی خطاب به رئیس صداوسیما پیرامون برنامه‌های انتخاباتی رسانه ملی 🆔@edalatkhahi 🆔@edalatkhah_kh_qom
🔰 مجمع دانشجویی آرمان (عدالت‌خواه) به مناسبت سالروز درگذشت دکتر شریعتی، برگزار می کند: 📍 تا جمهــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــور 🔺 بازخوانی اندیشه دکتر شریعتی در کتاب امت و امامت و بررسی نقش جمهور در "عرصه سیاست" 👤 با حضور: 🔸 دکتر محمدرضا سپهری، عضو هیئت علمی دانشگاه شیراز، هم سلولی دکتر شریعتی در دوران اسارت 🔸حجت‌الاسلام والمسلمین محمد زارع، فعال عدالت‌خواه و پژوهشگر حوزه انقلاب اسلامی ⏱ زمان: پنجشنبه ۳۱ خرداد ماه، ساعت ۱۷ 🏢 مکان: دانشگاه شیراز، ساختمان مدیریت، تالار مصطفوی ✅ پاتوق خبری عدالت خواهان دانشگاه شیراز @armanshirazu
7.39M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
‌ 🔖انتشار برای نخستین‌بار؛  بخشی از سخنرانی آیت‌الله خامنه‌ای در آبان ۱۳۵۷: 🔻ای کاش شریعتی در میان ما بود 📝دکتر علی شریعتی جامعه‌شناس و روشنفکر مذهبی معاصر ایران در ۲۹ خرداد ۱۳۵۶ دار فانی را وداع گفت. آیت‌الله سید علی خامنه‌ای به واسطه‌ی آشنایی قدیمی با شریعتی نگاه ویژه‌ای به آثار و افکار وی داشت. یکی از این فرازهای منتشر نشده سخنرانی آیت‌الله خامنه‌ای در آبان ماه ۱۳۵۷ در اعتصابات دانشگاهیان مشهد است. ایشان در بخشی از بیانات خود در اثنای مبارزات ملت ایران به گرامی‌داشت یاد و خاطره‌ی دکتر شریعتی پرداخت که برای نخستین بار منتشر می‌شود. @irdc_ir