کانال مسیرفقاهت .mp3
3.89M
🔰استاد سید جواد #شبیری
🌀نکته ای پیرامون حدیث عنوان بصری
▪️عدم وجود مصدر صحیح برای این روایت در منابع حدیثی شیعه
▪️عدم سازگاری مضامین این روایت با سایر روایات
🗓خارج اصول ۱۳۹۶/۲/۰۶
🔰نکته ای در باب کتاب مصباح الشریعه فرمودند که بنظر صحیح است و در خاطرم هست مرحوم امام خمینی هم چنین نظری در باب این کتاب دارند اگر پیدا کردم ارسال می کنم.
پاک نویس(احمدرضا کریمی)
🔰استاد سید جواد #شبیری 🌀نکته ای پیرامون حدیث عنوان بصری ▪️عدم وجود مصدر صحیح برای این روایت در من
✔️ نظر #امام_خمینی در مورد مصباح الشریعة
🔹 فلا تصلح للإستناد الیها لعدم ثبوت کونها روایة فضلاً عن إعتبارها بل لایبعد أن یکون کتابه من إستنباط بعض اهل العلم و الحال و من إنشائاته.
📚 مکاسب محرمه ج۱ ص۲۴۴
پاک نویس(احمدرضا کریمی)
🔰استاد سید جواد #شبیری 🌀نکته ای پیرامون حدیث عنوان بصری ▪️عدم وجود مصدر صحیح برای این روایت در من
✳️ نظر آیت الله بروجردی(ره) درباره «مصباح الشریعه»
✔️ درس خارج فقه استاد محمدتقی شهيدی
99/06/23
🔹 «مصباح الشریعة» به قول مرحوم آقای بروجردی تألیفِ شیخ ابوالقاسم قُشیری رئیس متصوفه است و ربطی به امام صادق ندارد. آقای زنجانی در این جرعهای از دریا جلد 3 نقل میکنند که من خودم بودم در مجلسی که آقای بروجردی بودند، و مرحوم آقای خمینی هم بودند. یک کسی ظاهراً راجع به این روایت «العبودیة جوهرها الربوبیة» سؤال کرد. آقای بروجردی فرمود سندش کجاست؟ ایشان میگویند مرحوم آقای خمینی به آن بغلدستی گفت: «مصباح الشریعة». آن بغلدستی هم گفت: «مصباح الشریعة». آقای بروجردی گفت: بله مصباح الشریعة شیخ ابوالقاسم قشیری رئیس متصوفه!
مطالب علامه مجلسی در نقد منقولات کتاب " مصباح الشریعه" که منسوب به امام صادق علیه السلام است نیز شنیدنی است:
" و کتابُ مصباح الشریعة فیه بعض ما يريب اللبيب الماهر و اسلوبه لايشبه سائر کلمات الائمة"(بحارالانوار ج١ ص٣٢)
4_5940359251233869435.mp3
10.89M
توضیحات دقیق برادر عزیز و محقق جناب " عادل زاده" درباره حدیث منحول " عنوان بصری" .
نقل از کانال آقای دکتر هندی
معارف فاطمی1.pdf
7.67M
#کتاب معارف فاطمی ج1 آیت الله سند ترجمه آقای شیخ عباس مفید
معارف فاطمی2.pdf
6.72M
#کتاب معارف فاطمی ج2 آیت الله سند ترجمه آقای شیخ عباس مفید
10.99M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
لطفاً تا آخر ببینید
البته نقدها بیش از این است اما چرا یک سخنران که مدعی اند اهل بیتی است از ادبیات اهل بیتی فاصله دارد؟؟؟
▪️تحقیقات دو دهۀ اخیر بر روی نسخههای کهن قرآنی به خوبی توانسته از اصالت متن قرآن در سدۀ نخست دفاع کند
استاد مرتضی کریمینیا در آیین رونمایی از «مصحف مشهد»
🔹 یکی از ثمرات پژوهش در نسخههای قرآنی این است که به ما قدرت دفاع آگاهانه و مستدل از وثاقت تاریخ و فرهنگ خودمان میبخشد. در دنیای جدید که عصر دسترسی به اسناد عینی و انفجار اطلاعات است محققان مسلمان باید هرچه در توانمندتر به روشها و ابزار و فنون جدید مسلط شوند.
🔹یکی از دعاوی بسیار جدی در غرب پس از طرح نظریات جان ونزبرو و دیگر تجدیدنظرطلبان غربی و حتی بعضی از شکاکان غربی راجع به تکوین دین اسلام و تاریخ قرآن این است که وجود متن کنونی قرآن را در دو سدۀ نخست مورد تردید جدی قرار میدهند. حدود پنج دهه از این جریان علمی در محافل آکادمیک غرب میگذرد و این امر فضای آکادمیک مطالعات اسلامی در غرب را به شدت گرفتار خود کرده است. البته طبیعی است که تمام جزئیات این امر به عرصۀ رسانهها منتقل نمیشود.
🔹اما تنها در دو دهۀ اخیر است که تحقیق بر روی نسخههای قرآنی کهن و انجام آزمایشهای کربن 14 بر روی این اسناد قرآنی توانسته است به خوبی از اصالت و وثاقت متن قرآنی در سدۀ نخست دفاع کند. مصحف مشهد رضوی یکی از این اسناد است و اتفاقاً در جهان علم امروز یکی از معدود سندهای منحصر به فرد قرآنی است. مخاطب اولی و اصلی این اثر عالمان و متخصصان تاریخ قرآن و علوم اسلامیاند.
🔻در همین باره ببینید:
🔸مستند مصحف صنعاء 1 مهمترین سند کهن در زمینۀ تاریخ متن قرآن، با روایت مرتضی کریمینیا (تولیدشده در مرکز پژوهشهای تاریخ اسلام)
🔸مصحف مشهد: کاملترین دستنویس قرآنی به خط حجازی در سدۀ اول
🔸مصحف مشهد کاملترین، و نه کهنترین، سند قرآنی قرن اولی است/ بخشی از سخنان استاد کریمینیا در آیین رونمایی از «مصحف مشهد»
🔸فیلم آیین رونمایی از مصحف مشهد، 25 آبان 1402
@chsiqs
پاک نویس(احمدرضا کریمی)
▪️تحقیقات دو دهۀ اخیر بر روی نسخههای کهن قرآنی به خوبی توانسته از اصالت متن قرآن در سدۀ نخست دفاع ک
12دقیقه سخنرانی آقای کریمی نیا را حتما ببینید.
ـ محمّد بن حمّاد الطّهراني [٤]
قيل إنّه كان على عهد هشام بن عبد الملك ، وإنه اجتاز بالبلقاء.
قرأت بخط أبي الحسن رشأ بن نظيف ، وأنبأنيه أبو القاسم النسيب ، وأبو الوحش سبيع ابن المسلّم عنه ، أنبأنا أبو الحسين عبد الرّحمن بن أحمد بن معاذ بمصر ، حدّثنا أحمد بن محمّد بن طاهر أبو الفضل الأنباري ، حدّثني أبو علي الحسن بن علي التمّار ـ ببغداد ـ سنة خمس وثلاثمائة ـ حدّثني علي بن موسى قال : قال محمّد بن حمّاد الطّهراني :
أشخصني هشام بن عبد الملك من أرض الحجاز إلى أرض الشام ، فاجتزت بالبلقاء [٥] ، فوجدت بها جبلا أسود مكتوب عليه ما لم أدر ما هو ، فدخلت إلى عمّان [٦] فسألت عن من يقرأ ما على القبور والجبال ، فأرشدت إلى شيخ قد كبرت سنّه ، فلما خرج إليّ حدثته بما شاهدت ، وأردفته معي على راحلتي حتى انتهينا إلى الموضع ، فلمّا أن قرأ ما عليه قال : ما أعجب ما عليه ، أمعك شيء تنقله إليه ، فأخرجت ما كان معي فقال لي : عليك مكتوب بالعبراني : باسمك اللهمّ ، جاء الحقّ من ربّك بلسان عربي مبين ، لا إله إلّا الله محمّدرسول الله ، علي وليّ الله ، وكتب موسى بن عمران بيده