eitaa logo
⌝ پناه آخـــر ⌞
372 دنبال‌کننده
857 عکس
277 ویدیو
33 فایل
بِسْمـــِ رَبــــِّ المَھـِـدے المُوعودﷻ‌… [مطالب کانال: دلی، مهدوی، شهدایی، انگیزشی] ‌ ‌🖇 لینک‌‌‌‌ خودسازی 🖇 https://class.onlinehawzah.com جهت پاسخگویی: @N_as_ta_ra_n
مشاهده در ایتا
دانلود
╭┈┈┈┈┈┈┈┈╮ ╰┈┈┈┈┈┈┈┈╯‌ 🔻قسمت سی و چهارم🔻 آخر شب وقتی به سمت منزل می آمديم، از يك كوچه باريك و تاريك عبور می كرديم. از همان بچگی شيطنت داشتم. با برخی از بچه ها زنگ خانه مردم را می زديم و سريع فرار می كرديم! يك شب من ديرتر از بقيه دوستانم از مسجد راه افتادم. وسط همان كوچه بودم كه ديدم رفقای من كه زودتر از كوچه رد شدند، يك چسب را به زنگ يك خانه چسباندند! صدای زنگ قطع نميشد. يكباره پسر صاحب خانه كه از بسيجيان مسجد محل بود، بيرون آمد. چسب را از روی زنگ جدا كرد و نگاهش به من افتاد. 😒 او شنيده بود كه من، قبلا از اين كارها كرده ام، برای همين جلو آمد و مچ دستم را گرفت و گفت: 🤨 بايد به پدرت بگويم که چه كار ميكنی! هرچی اصرار كردم كه من نبودم و... بی فايده بود. او مرا به مقابل منزلمان برد و پدرم را صدا زد. آن شب همسایه ما 🎊عروسی داشت. توی خیابان و جلوی منزل ما شلوغ بود. پدرم وقتی این مطلب را شنید خیلی 😡عصبانی شد و جلوی چشم همه، حسابی مرا کتک زد. اين جوان بسيجی كه در اينجا قضاوت اشتباهی داشت، چند سال بعد و در روزهای پايانی دفاع مقدس به شهادت رسيد. این ماجرا ماجرا و کتک خوردن به ناحق من، در نامه اعمال نوشته شده بود. به جوان پشت میز گفتم: من چطور باید حقم را از آن شهید بگیرم؟ او در مورد من زود قضاوت کرد. او گفت: لازم نيست كه آن شهيد به اينجا بيايد. من اجازه دارم آنقدر از گناهان تو ببخشم تا از آن شهيد راضی شوی. بعد يكباره ديدم كه صفحات نامه اعمال من ورق خورد! گناهان هر صفحه پاك ميشد و اعمال خوب آن می ماند. خيلی 😍 خوشحال شدم. ذوق زده بودم. حدود يكی دو سال از اعمال من اينطور طی شد. جوان پشت ميز گفت: راضی شدی؟ گفتم: بله، عالی است. 😍 البته بعدها پشيمان شدم. چرا نگذاشتم تمام اعمال بدم را پاك كند!؟ اما باز بد نبود. همان لحظه ديدم آن شهيد آمد و سلام و روبوسی كرد. خيلی از ديدنش خوشحال شدم. گفت: با اينكه لازم نبود، اما گفتم بيايم و حضوری از شما حلالیت بطلبم. هرچند شما هم به خاطر كارهای گذشته در آن ماجرا بی تقصير نبودی. 😁 🌱 ادامه دارد... |⌞ @azzahraqr_ir @PanahaAkhar ⌝|
╭┈┈┈┈┈┈┈┈╮ ╰┈┈┈┈┈┈┈┈╯‌ 🔻قسمت سی و پنجم🔻 قرآن در ميان دوستان ما جوان فوق العاده پر استعدادی بود که در نوجوانی حافظ و قاری قرآن شد و برای بسياری از بچه های محل الگو گرديد. از لحاظ درس و اخلاق از همه بهتر بود و خيلی از بزرگترها به ما می گفتند: كاش مثل فلانی بوديد. اين پسر به دنبال مفاهيم قرآن رفت، در شانزده سالگی يك استاد كامل شده بود. در جلسات هفتگی مسجد، برای ما از درس های قرآن می گفت و در جوانانی مثل من، خيلی تأثير داشت. دوران دبيرستان تمام شد، او به دانشگاه يكی از شهرها رفت و ما هم استخدام شديم. ديگر از او خبر نداشتم. گذشت تا اينكه در آن وادی، يكباره ياد او افتادم. البته به ياد قرآن افتادم. چون ديدم برخی از كسانی كه در دنيا با قرآن مأنوس بودند و به آن عمل می کردند چه جايگاه والایی داشتند. آن ها همينطور آيات قرآن را می خواندند و بالا می رفتند. اما بر خلاف آن ها، قاريان و كسانی كه مردم، آنها را به عنوان حافظ و عامل به قرآن می شناختند، اما اهل عمل به دستورات قرآن نبودند، در عذاب سختی گرفتار بودند. به خصوص كسانی كه برخی حقايق قرآنی در زمينه مقام اهل بيت (ع) و پيروی از اين بزرگواران را فهميده بودند، اما در عمل، در مقابل اين واقعيت های دينی موضع گرفتند. من يكباره دوست قرآنی دوران نوجوانی ام را در چنين جايگاهی ديدم. جايی در جهنم براي او آماده شده بود كه بسيار 😱وحشتناك بود. خداوند قسمت كسی نكند، چنان ترسی داشتم كه نمی توانستم سؤالی بپرسم، اما با يك نگاه دقيق، كل ماجرا را فهميدم. 🙂 🌱 ادامه دارد... |⌞ @azzahraqr_ir @PanahaAkhar ⌝|
╭┈┈┈┈┈┈┈┈╮ ╰┈┈┈┈┈┈┈┈╯‌ 🔻قسمت سی و ششم🔻 او با اينكه بسياری از حقايق قرآنی را فهميده بود، اما به خاطر روحيه راحت طلبی و تحت تأثير برخی اساتيد كه بحث يكسان بودن اديان را مطرح می كردند، دين خودش را تغيير داد!! دوست قرآنی من، با آنكه راه درست را می شناخت، اما با تغيير دين، راه جهنم را برای خود هموار كرد. او حتی در زمينه گمراهی برخی جوانان محل، مجرم شناخته شد. 😥 چرا كه الگويی برای آن ها شده بود و خبر تغيير دين او، واكنش های بدی در بين جوانان ايجاد كرد. البته اساتيد او هم در اين گمراهی و در آن جايگاه جهنمی با او شريك بودند. از ديگر موقعيت هايی كه در جهنم و در نزديكی او مشاهده كردم، نحوه عذاب برخی افراد بود كه من از سابقه ايمان و انقلابی بودن آن ها مطلع بودم! مثال جايی را ديدم كه شبيه يك سطح معمولی بود، وقتی خوب دقت كردم ديدم اين سطح، پر از نوك شمشير يا نيزه است! اصلا نميشد آنجا راه رفت! يعنی شبيه پشت جوجه تيغی بود. بعد ديدم كسی را از دور می آورند. پاهايش را بسته بودند، او را سر و ته آويزان کرده و بدنش را روی اين سطح می كشيدند. فريادهای او دل هر كسی را به لرزه می انداخت. 😱 تمام بدنش زخمی بود. كمی آن طرف تر را نگاه كردم، يك استخر پر از مواد مذاب بود. مانند آنچه از ☄آتشفشان ها خارج می شود! يك سينی گرد، با قطر حدود يك متر در وسط آن قرار داشت و شخصی روی اين سينی نشسته بود. هر چند دقيقه يكبار، اين شخص تعادل خود را از دست داده و داخل مواد مذاب می افتاد، بعد تلاش می كرد و به روی اين سينی بر می گشت! كمی كه دردهای بدنش بهتر ميشد دوباره همين ماجرا تكرار ميشد. واقعاً وحشت كردم. 😓 من اين افراد را شناختم و گفتم: اين ها كه خيلی برای اسلام و انقلاب زحمت كشيدند، فقط در چند مورد... نگذاشتند سخن من تمام شود و ماجرای طلحه و زبير را به ياد من آوردند، كسانی كه در صدر اسلام و در جوانی، برای خدا و اسلام بسيار زحمت كشيدند، اما سرانجام در مقابل اسلام واقعی قرار گرفتند و فتنه های بزرگی ايجاد كردند. 🤯 🌱 ادامه دارد... |⌞ @azzahraqr_ir @PanahaAkhar ⌝|
فعلا قابلیت بارگیری به دلیل درخواست زیاد فراهم نیست
نمایش در ایتا
╭┈┈┈┈┈┈┈┈╮ ‌♥️ ╰┈┈┈┈┈┈┈┈╯ راه جــدایی و رهـایی از این همـه همـه واهمــه ها و بیهـوده گفـتنها و دوری از فـــتنه ها یڪـــ چـــیز بیشـــتر نیـــست↶↶↶ دوری از ◄ دوری از ◄ دوری از { آیت الله خوشوقت } |⌞ @azzahraqr_ir @PanahaAkhar ⌝|
══✼✨🌃✨✼══ •| ، بعضی از قیافه های قشنگ نشون دهنده قلب پاک نیست. |• شبتون بخیر ☕️ ══✼✨🌃✨✼══
✨اميرالمؤمنين (ع) ‌
هدایت شده از استاد محمد شجاعی
@Ostad_Shojaeانسان شناسی ۶۴.mp3
زمان: حجم: 9.3M
۶۴ ✖️ چند سال لازم است، تا من به کمال برسم ؟ ✖️ چند سال دیگر، اگر بیاموزم و تمرین کنم، یک انسانِ کامل خواهم بود؟ ✖️ چند سالِ دیگر، علوم به نهایتِ مختلف اکتشافات و اثرگذاری می‌رسند؟ @Ostad_Shojae
✨✨✨✨✨✨✨✨ ‌✨ 🌕 نورانیت امام{‌ عارفان حقیقی } معرفت به ✨نورانیت امام نزد خداوند متعال بسیار ارزش و منزلت دارد؛ یعنی فقط از طریق معتقد شدن به نورانیت ایشان است که می‌توان در آخرت در جوار پیامبران (ع) سکنا گزید. از این رو است که نخستین عارفان و گدایان به در خانه محمد و آل محمد (ص)، پیامبران اولوالعزم (ع) هستند. از طرفی معرفت به نورانیت و پاداش آن، چنان شگفت انگیز است که حضرت امام رضا (ع) در روایتی فرمودند: عارفان به آنان (ائمه اطهارعلیهم السلام) از هر فرشته مقرب و هر پیامبر مرسل بهتر هستند. سوگند به خدا! آنان در درجات پیامبران (ع) شرکت می‌جویند». ━━━ ✦ { شرط تکمیل ایمان } خوشا به حال دل دادگان و عارفان به محمد و آل محمد (ع) که در رأس آنان انبیاء اولوالعزم (ع) هستند. در روایتی آمده است: وقتی حضرت موسی (ع) در آن شب در کوه طور به شرف صحبت با خدای تعالی نائل گشت، ملاحظه نمود تمام سنگ‌ها در آن جا به ذکر پیامبر خاتم (ص) و جانشینانش (ع) مشغول اند. این اتفاق را به حق تعالی عرضه داشت. از جانب حق تعالی خطاب شد که ای پسر عمران، ایشان زبان حکمت و معدن سر من هستند و دنیا و آخرت را به خاطر اینان آفریدم. موسی عرض کرد که بارالها مرا از امت او قرار بده. خطاب شد: «إذا عرفت محمد و أوصیائه (علیهم السلام)، و عرفت فضلهم و امنت بهم فأنت من امته» «هرگاه محمد و اوصیای او (علیهم السلام) را شناختی و به فضلشان معرفت پیداکردی و به آنان ایمان آوردی تو از امت او خواهی بود». ━━━ ✦ آن چیزی که مؤمن را در پیشگاه حق تعالی مقرب می‌سازد، در نصایای حضرت امیرالمؤمنین (علیه السلام) آمده است که فرموده اند: «فهذا معرفتی بالنورانیة فتمسک بها». «پس این، معرفت من به نورانیت است، پس بدان چنگ بزن». معرفت به نورانیت یعنی اینکه اعتقاد پیدا کنیم: «من عرفهم عرف الله». «کسی که آنها را شناخت، خدا را شناخته است». آری اهل بیت (ع) راههای شناخت خدا هستند؛ چنانکه عرض می‌کنیم: «السلام علی محال معرفة الله». سلام بر محل‌های معرفت خدا». ━━━ ✦ مؤمن با این نوع شناخت بنابر آیه شریفه «و ما خلقت الجن و الإنس إلا لیعبدون». . در می‌یابد«لیعبدون» کامل نمی گردد، مگر به «لیعرفون»، بدین سبب به عالی ترین مرتبه فضل و درجه ایمان خواهد رسید که حضرت امیرالمؤمنین علی (ع) فرمودند: «فإذا عرفنی بهاکان مستصبرا بالغا کاملا قد خاض بحرا من العلم وارتقی درجة من الفضل». «هنگامی که مرا به نورانیت شناختی، جزو شیعیان اهل بصیرت خواهی بود و به هدف رسیده ای و کامل خواهی شد که در دریایی از علم و دانش غوطه ور شده ای و به درجه ای از فضل و برتری رسیده ای». ━━━ ✦ چنین اعتقادی، مؤمن اهل بصیرت را به مرتبه اعلای فضل و برتری خواهد رسانید که فرموده اند: «فإن لدین الله أرکان لا ینفع من جهلهاشدۀاجتهاده فی طلب ظاهر عبادته و لا یضر- من عرفها فدان بها حسن اقتصاده ولا سبیل لأحد إلی ذلک إلا بعون من الله عزوجل». «خداوند در دین ارکانی دارد که اگر کسی نسبت به این رکن‌ها (ائمه اطهارعلیهم السلام) معرفت نداشته باشد عبادت زیاد او برای وی سودی نخواهد داشت و اگر کسی شناخت (صحیح) داشته باشد، میانه روی او در عبادتها به او ضرری نمی زند و کفایت بندگی را خواهد نمود و هیچ کس جز یاری و کمک خدای عزوجل، به آن معرفت صحیح راه نمی یابد». بنابر آنچه بیان شد، معرفة الله را که همان معرفة الامام است، از واجبات و ضروریات؛ بلکه اساس دین و هدف غائی خلقت معرفی کرده اند. ━━━ ✦ حضرت امیرالمؤمنین، علی (ع)، درباره کسب چنین معرفتی، می‌فرمایند: «فإذا عرفنی بها کان مستبصرا بالغا کاملا قد خاض بحرا من العلم». «کسی که به نورانیت ما معرفت پیدا کرد، در دریایی از علم غوطه ور شده و همیشه در حال غواصی و بهره مندی است». در روایت آمده است که طالب علم هر چه از علوم یاد بگیرد باز احساس گرسنگی می‌کند و آن علم، علمی است که مؤمن را در دنیا به راحتی و آسایش رسانیده و او را به مقام دوستی محمد و آل محمد (ع) برساند. ━━━ ✦ حضرت امام جواد (ع) فرمودند: «به خدا سوگند، به حقیقت معرفت و شناخت ما نمی رسد، مگر کسی که خداوند بر او منت گذارد و او را به عنوان دوست ما بپسندد و برگزیند. چون مؤمن، به توفیق الهی، به معرفت به ✨نورانیت ائمه اطهار (ع) موفق گردید از برکات این معرفت نیز برخوردار شده، به درجه ای می‌رسد که پیامبر گرامی اسلام (ص) می‌فرمایند: «خدای متعال می‌فرماید: کسی که آنها (اهل بیت علیهم السلام) را و حقی را که دارند بشناسد، هنگامی که چیزی را نمی داند او را آگاه می‌کنم... و قبل از آن که درخواست کند به او می‌بخشم و پیش از آن که مرا بخواند او را اجابت می‌کنم ». ‌‌━━━ ✦ •|‌ 📨 معرفت به ✨نورانیت امام عصر (عجل الله فرجه) ✍🏻محمد تقی تقی پور |• 🌱 ادامه دارد... |⌞ @azzahraqr_ir @PanahaAkhar ⌝|