eitaa logo
پایه های پوشالی در نقد مدعی یمانی ( احمدالحسن )
617 دنبال‌کننده
382 عکس
390 ویدیو
39 فایل
بررسی پایه های استدلالات احمدالحسن بصری همبوشی و ادعاهای او . در تلگرام: https://t.me/PayehayePooshaly وبلاگ: http://payehayepooshaly.blogfa.com/
مشاهده در ایتا
دانلود
👺 عوام فریبی‌های یکسان فرقه‌ها برای فرار از معجزه 🖼 تصویر سمت چپ، سخنان فرقه ضاله بهائیت بوده و تصویر سمت راست، کامنت مبلغین فرقه منحرف یمانی است. 📌 یکی از چالشهای اساسی فرقه‌های دروغین، بحث معجزه می‌باشد لذا به هر دری می‌زنند تا از ارائه معجزه شانه خالی کنند. ✅ اما با توجه به آیات و روایات متواتر، معجزه راه شناخت حجج الهی بوده و مدعیان دروغین به همین آسانی رسوا می‌شوند. 🎞 برای دیدن بخشی از روایات مربوطه کلیک کنید.... 👈 ضمنا می‌توانید گافها و تناقضات احمد بصری در بحث معجزه را در ایــنــجــا و ایــنــجــا و ایــنــجــا و ایــنــجــا و ایــنــجــا ببینید. 💥 نکته: ادعای معجزه از کسی که قادر به تاسیس کانالی در ایتا و سروش نیست، چیزی جز عوام فریبی نمی‌باشد. توضیح بیشتر در ایــنــجــا. ▫️
🏴 إنَّا للّه وَ إِنَّا إِلَيْهِ راجِعُون‏ 🙏 رحم الله لمن یقرأ الفاتحه مع الصلوات ◼️
🦹 سرقت 👺 غالبا مدعیان دروغین برای اظهار علمیت خود، دست به سرقت علمی زده و سخنان و تحقیقات دیگران را به نام خود تمام می‌کنند. 📕 برخی از سرقتهای علمی کتاب (توهم بی‌خدایی) احمد بصری در کانال زیر جمع آوری شده است: 🆔 https://t.me/naghdemolhed کانال تخصصی فوق را از ابتدا با دقت نظر نموده تا به عمق شیادی این فرقه پوشالی پی ببرید 💯 ▫️
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
📖 دعای تحصنت 🎞 ویرایش جدید 💿 کیفیت HD در آپارات / یوتیوب 🤔 آیا واقعا مبلغین این فرقه تا این حد بیسواد بوده که از شمارش چند اسم عاجز هستند⁉️ 😈 یا این که شیاد و مغرض هستند و قصد عوام فریبی دارند⁉️ 🤐 احمد بصری هم در قبال این بیسوادی‌ها یا غرض ورزی‌ها، سکوت اختیار می‌کند‼️ که در نتیجه، او نیز یا بیسواد است و یا مغرض. 🙏 با آرزوی بیداری هر چه زودتر عزیزان گرفتار در فرقه . . . 🌹🌹🌹 ▫️
🔴 علت دستگیری احمد کهندل ــ مبلغ فرقه مدعی یمانی ــ از زبان خودش: 🆔 https://www.aparat.com/v/ybl4e87 ▫️
🔴 اعتراف مبلغین فرقه مدعی یمانی به گاف احمد بصری 👈 احمد بصری مدعی علم الهی است اما به زبان مادرزادی خودش هم جهل دارد. ⏳ کمتر از 1 دقیقه . . . کــلــیــک کنید. 💯 آری، مدعیان دروغین علم الهی به همین آسانی رسوا می‌شوند. 💥 و این وعده امام صادق (ع) است که فرمودند: (امر ما ـــ در بین مدعیان دروغین ـــ از این آفتاب روشن‌تر است). ✅ فقط کافی است اندکی تعقل کنیم . . . 📖 سوره ملک/10: (وَ قالُوا لَوْ كُنَّا نَسْمَعُ أَوْ نَعْقِلُ ما كُنَّا في أَصْحابِ السَّعير/ و گویند: اگر می‌شنیدیم یا تعقل می‌کردیم در زمره جهنمیان نبودیم). 💥 برخی از گافهای دیگر را در ایـــنـــجـــا ببینید. ▫️
📖 ایا قران نظریه تکامل و فرگشت را تایید می‌کند⁉️ 🦍 ایا نظریه داروین، اثبات شده و علمی است❓ 🥊 ایا می‌دانید بیش از 1200 دانشمند با داروینیسم مخالف هستند⁉️ 👈 و بالاخره ایا حضرت آدم، پدر و مادر داشته است❓نظر قرآن و روایات در این باره چیست❓ 🎞 کلیپ زیر را حتما ببینید: 🆔 https://www.aparat.com/v/dzr7rgf ▫️
😈 شیادان دین باز ✅ با فرقه‌ای کاملا شیاد و حرفه‌ای روبرو هستیم‼️ کلیک کنید . . . ▫️
👺شیطنتی دیگر از فرقه مدعی یمانی 😈 فریب عوام الناس با سوء استفاده از روایات . . . کــلــیــک کــنــیــد 🛎 بهوش باشید‼️ با فرقه‌ای کاملا شیاد و حرفه‌ای روبرو هستیم. ▫️
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔴 ابن امه سوداء 💿 کیفیت HD در آپارات / یوتیوب 😈 تحریف معنای روایت (ابن امة سوداء) و سوء استفاده از ملیت و نژاد مادر امام زمان (ع) 💥 بهوش باشید‼️با فرقه‌ای کاملا شیاد و حرفه‌ای روبرو هستیم‼️ ▫️
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🏴نوکرانه 💿 کیفیت HD در آپارات / یوتیوب 🎞 با نوای: مرحوم حاج حسن جمالی ◼️به مناسبت فرارسیدن ایام محرم 1446 ▫️
⚽️ بازی با روایات ‼️ 😈 بازی با روایات 👈 یکی از شگردهای اصلی و قدیمی فرقه‌ها محسوب می‌شود که این امر، سبب گیج شدن مخاطبین غیر متخصص شده و تشخیص حق از باطل را برای آنان سخت می‌کند. ✅ با دیدن این کلیپ، دیگر به راحتی دریبل نمی‌خورید. کلیک کنید . . . 🛎 بهوش باشید❗️با فرقه‌ای کاملا شیاد و حرفه‌ای روبرو هستیم 🦊 ▫️
👺 تخریب حسینیه‼️ ✅ مواظب مظلوم نمایی فرقه‌ها باشید💯 🕌 آیا واقعا حسینیه فرقه منحرف یمانی را خراب کرده‌اند⁉️ 👈 کــلــیــک کــن و حقیقت ماجرا رو ببین . . . 🪓 البته اگر حسینیه هم بود، باید خراب میشد چون حکم مسجد ضرار رو داره👌 🛎 مواظب قرآنهای بر سر نیزه فرقه‌ها باشید. 👌👌👌
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔴 بازگشت ابوهریره 10 💿 کیفیت HD در آپارات / یوتیوب 🤔 آیا دلیل ایمان وهب نصرانی خواب بود یا معجزه❓ 🖋 حکایتی از جعل و تحریف در فرقه مدعی یمانی ↩️ قسمت قــبــل 🎞 سکانس زیبای مبارزه وهب نصرانی 🙏با آرزوی بیداری هر چه زودتر عزیزان گرفتار در فرقه ... 🌹🌹🌹 ▫️
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
👺 یمانی دروغین بصره 💿 کیفیت HD در آپارات / یوتیوب ✅ بر اساس روایات، یمانی یکی از علائم ظهور بوده 👈 و خروج او از یمن می‌باشد. ⛔️ احمد بصری ــ با نام مستعار احمدالحسن، مدعی دروغین امامت، عصمت، علم الهی، یمانیت و . . . ــ ادعا دارد همان یمانی مذکور در روایات است 👈 اما از بصره عراق آمده است‼️ 🛎 فرقه مدعی یمانی برای سرپوش گذاشتن بر این رسوایی، توجیهاتی بیان می‌کنند که آنها را مورد نقد و بررسی قرار داده و بر رسوایی بیشتر آنان می‌افزاییم. 🔹 لیست توجیهات: ➖ان کنتم توملون ان یجیئکم من وجه ثم جاءکم من وجه فلاتنکرونه ➖انهم طلبوا المهدی من حیث لاینال و قد کان لهم مبذولا من حیث ینال ➖پیامبر (ص) فرمودند: انا یمان . . . ➖اولهم من البصره ➖للبصره خمسة اسماء 🙏 با آرزوی بیداری هر چه زودتر عزیزان گرفتار در فرقه ...🌹 ▫️
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔴 بازگشت ابوهریره 11 💿 کیفیت HD در آپارات / یوتیوب 😈 جعل حدیث برای مقدس سازی ستاره شش پر 🖋 حکایتی از جعل و تحریف احادیث در فرقه مدعی یمانی ↩️ قسمت قــبــل ـ▬▬▬▬▬ 🔻 مطالبی دیگر در مورد ستاره شش پر: ➖ ستاره شش پر، نماد فرقه مدعی یمانی ➖ کلیپ نماد شناسی ➖ شهادت ستاره تاریخچه ستاره شش پر/صوتی روایات ستاره شش پر 🙏با آرزوی بیداری هر چه زودتر عزیزان گرفتار در فرقه ... 🌹🌹🌹 ▫️
📩 ‏ ‏ پایه . . . . . . . . . . . 13 ‏— < ( بسم الله الرحمن الرحیم ) > —‏ صلی الله علیک یا ولی العصر ادرکنا ا ─═‏ঈঊ 🍂🍃🌸🍃🍂 ঊঈ‏═─ ا با سلام خدمت همه عزیزان ‏💐 ـhttps://t.me/PayehayePooshaly 💠 نقد کتاب (40 حدیث مهدیین/ناظم العقیلی) ✅ لینک بخش قبل: 🆔 https://t.me/PayehayePooshaly/4294 🔷 : همانطور که سابقا عرض شد، ناظم العُقیلی در مقدمه کتاب (چهل حدیث مهدیین) ادعاهایی را مطرح کرده و برای اثبات آنها به 40 حدیث اشاره می‌نماید. او مدعی است: 1️⃣ امامت در 12 امام محصور نبوده و مهدیین بعد از امام زمان (ع) مقام وصایت و امامت دارند. 2️⃣ مهدیین همان ذریه و فرزندان امام زمان (ع) هستند. 📌 جهت دیدن ادعاهای ناظم العقیلی در مقدمه کتابش، به لینک زیر مراجعه فرمایید: 🆔 https://t.me/PayehayePooshaly/2074 اما دلایل قبلی کتاب او ـــ با صرف نظر از و پذیرش صدور آنها ـــ ادعاهای فوق را ثابت ننموده بلکه دروغین بودن احمد اسماعیل بصری را رقم می‌زد. 📌 لازم به ذکر است کتاب مورد تایید احمد بصری بوده 👈 لذا هر اشکالی که بر این کتاب وارد شود، حکایت از احمد داشته و است بر پیشانی فرقه مدعی یمانی. 📌 با این که ضمن بخشهای گذشته ایرادات فراوانی بر کتاب ناظم العقیلی بیان نمودیم و دیگر نیازی به نقد ما بقی کتاب نمی‌باشد، اما به جهت بیان رسوایی‌های بیشتر این فرقه، کتاب را از نظر گذرانده و ارتباط آن را با ادعاهای فوق مورد بررسی قرار ‌می‌دهیم. 🔴 حدیث سی ام: وَ عَنْهُ عَنْ إِسْمَاعِيلَ بْنِ عَيَّاشٍ عَنِ الْأَعْمَشِ عَنْ أَبِي وَائِلٍ‏ عَنْ حُذَيْفَةَ قَالَ سَمِعْتُ رَسُولَ اللَّهِ ص وَ ذَكَرَ الْمَهْدِيَّ فَقَالَ: إِنَّهُ يُبَايَعُ بَيْنَ الرُّكْنِ وَ الْمَقَامِ اسْمُهُ‏ أَحْمَدُ وَ عَبْدُ اللَّهِ وَ الْمَهْدِيُّ فَهَذِهِ أَسْمَاؤُهُ ثَلَاثَتُهَا. 🔅 ترجمه: حذیفه گوید: شنیدم رسول خدا (ص) در حالي كه یادی از مهدی نمود، فرمود: همانا او بین رکن و مقام بیعت می‌شود. اسمش احمد، عبدالله و مهدی است. پس این سه، اسمهای اوست. 📕 الغیبة شیخ طوسی، ص454 . 🖋 با صرف نظر از بحث سندی ، به نقد و بررسی حدیث می‌پردازیم. 🔹 نکته اول: همانطور که تا کنون شاهد بودید، در از مهدیین به عنوان امام زمان (ع) که دارای مقام و هستند یاد نشده و آنچه پیروان احمد بصری در این جهت از حدیث وصیت کتاب الغیبة شیخ طوسی تلقی نموده‌اند می‌باشد. ✅ جهت اطلاع از حدیث وصیت، به نقد حدیث اول کتاب (چهل حدیث مهدیین) مراجعه فرمایید. 📌 لینک نقد حدیث اول: 🆔 https://t.me/PayehayePooshaly/2082 👈 در عبارات فوق هم به موضوع مهدیین و فرزندی آنان برای امام زمان (ع) و مقام امامت آنها نشده است. ✅ همین یک نکته برای بطلان استدلال ناظم العقیلی کفایت می‌کند اما برای رسوایی بیشتر وی، توجه شما خوانندگان عزیز را به نکات دیگری جلب می‌نمایم. 🔹 نکته دوم: در حدیث مورد گفتگو، سخن از 👈 بیعت بین رکن و مقام به میان آمده است که این امر، مربوط به امام دوازدهم حضرت مهدی (ع) می‌باشد. به احادیث زیر دقت کنید: ➖ روزی پیامبر خدا (ص) برای دوری جهل و نسیان از وجود مقدس امیرمومنان و شرکاء ایشان: دعا نمودند و این دعا به اجابت رسید. سپس امیرمومنان (ع) فرمودند: ای پیامبر خدا، شرکاء من چه کسانی هستند؟ حضرتش فرمودند: ... کسانی که خدا در حق آنها گفت: (يا أَيُّهَا الَّذِينَ آمَنُوا أَطِيعُوا اللَّهَ وَ أَطِيعُوا الرَّسُولَ وَ أُولِي الْأَمْرِ مِنْكُم) ... (صفحه بعد)📄👇👇👇 .
https://t.me/PayehayePooshaly ـ📄👆👆👆 گفتم: ای پیامبر خدا آنان کیستند؟ حضرتش فرمودند: 👈 اوصیاء هستند ... گفتم: ای رسول خدا آنها را برایم نام برید، حضرتش فرمودند: این فرزندم و دست خود را بر سر حسن قرار داد، سپس این فرزندم و دستش را بر سر حسین قرار داد، سپس فرزند این فرزندم و دستش را بر سر حسین قرار داد، سپس پسری برای اوست که اسمش هم اسم من است، محمد، شکافنده علم من و خازن وحی خدا، و به زودی متولد می‌شود علی در زمان حیات تو، ای برادرم سلام مرا به او برسان، سپس به حسین رو کرده فرمودند: به زودی محمد بن علی در زمان حیاتت برای تو متولد می‌شود، سلام مرا به او برسان. 👈 سپس کامل شدن امامان 12 گانه از فرزندان تو ای برادرم (1)، گفتم: ای پیامبر خدا! آنان را برایم نام برید، پس [ایشان] آنان را برایم یکی یکی نام بردند. به خدا قسم ای سلیم! مهدی این امت از آنان است 👈 کسی که زمین را پر از قسط و عدل می‌کند (2) همانطور که از ظلم وجور پر شده است. به خدا قسم من می‌شناسم همه کسانی را که با او 👈 بین رکن و مقام بیعت می‌کنند و می‌شناسم اسماء و قبایل آنان را ... . 📕 کتاب سلیم بن قیس، ج2ص626 . 🛎 پیامبر خدا (ص) در حدیث فوق ابتدا به آیه اولی الامر استناد فرمودند ــ که بر اساس روایات واصله، این آیه در مورد اوصیاء 12 گانه پیامبر (ص) می‌باشد (3) ــ سپس اشاره به ائمه 12گانه فرمودند و از امام مهدی به عنوان کسی که 👈 جهان را پر از عدل و داد می‌کند نام برده و او را صاحب بیعت بین رکن و مقام معرفی فرمودند. ➖در حدیث دیگری امام باقر (ع) به تعدادی از علائم ظهور از قبیل سفیانی وخسف در بیداء (4) و ... اشاره کردند و پس از ذکر عباراتی در مورد امام زمان (ع) فرمودند: فَيُبَايِعُونَهُ بَيْنَ الرُّكْنِ وَ الْمَقَامِ وَ مَعَهُ عَهْدٌ مِنْ رَسُولِ اللَّهِ, قَدْ تَوَارَثَتْهُ الْأَبْنَاءُ عَنِ الْآبَاءِ وَ الْقَائِمُ يَا جَابِرُ رَجُلٌ مِنْ وُلْدِ الْحُسَيْنِ يُصْلِحُ اللَّهُ لَهُ أَمْرَهُ فِي لَيْلَة ... 🔅ترجمه: پس با او بین رکن و مقام بیعت می‌کنند و با او عهدی از رسول خدا (ص) است که آن را فرزندان از پدران ارث برده‌اند. ای جابر! قائم مردی از فرزندان حسین (ع) است که خدا امرش را در یک شب اصلاح می‌کند. 📕 غیبت نعمانی، ص282 . 🛎 پس آن امامی که سفیانی و خسف در بیداء از نشانه‌های ظهورش می‌باشد، همان کسی است که بین رکن و مقام با او بیعت می‌شود و امر ظهورش در یک شب اصلاح می‌گردد (5) و این شخص کسی نیست جز وجود مقدس امام دوازهم، حضرت مهدی (ع). ـــــــــــــــــــــــ 🖋پی نوشت: 1- همانطور که ملاحظه فرمودید، پیامبر (ص) به نام 5 امام در ابتدا اشاره کرده و سپس فرمودند: (سپس کامل شدن امامان 12 گانه از فرزندان تو ای برادرم) یعنی آن هفت امامی که ائمه دوازدگانه را کامل می‌کنند از فرزندان امام علی (ع) هستند. در ادامه حدیث پیامبر (ص) تصریح می‌کنند که مهدی (ع) از همین 12 امام است. 2- بر اساس روایات متواتر، آن امامی که زمین را پر از عدل و داد می‌کند، امام دوازدهم است. در ادامه ـ ضمن پاورقی نکته دوم ـ برخی از روایات مربوطه ارائه می‌گردد. 3- کتاب سلیم بن قیس، ج2ص757 وص841 وص921 و کمال الدین، ج1ص253 و احتجاج، ج2ص317 و بحارالانوار، ج23ص289 و .... 4- لازم به ذکر است که در روایات متواتر، خروج سفیانی و خسف بیداء از علائم ظهور امام دوازدهم معرفی شده است. 5- بر اساس روایات، آن امامی که امر ظهورش در یک شب اصلاح می‌گردد امام دوازدهم می‌باشد. کمال الدین، ج1ص317 و ج1ص152 و ج2ص480 و ج1ص329 و اعلام الوری، ص435 و . . . . (صفحه بعد)📄👇👇👇 .
https://t.me/PayehayePooshaly ـ📄👆👆👆 ➖ در احادیث بیان شده است که آن شخصیت بیعت شونده بین رکن و مقام، همان کسی است که زمین را پر از عدل و داد می‌کند و بر اساس روایات فراوان، آن که زمین را پر از عدل و داد می‌کند، وجود نازنین امام دوازدهم می‌باشد (1) . علاوه بر حدیث اول در نکته دوم، به روایات زیر دقت کنید: ▪️امام باقر (ع) فرمودند: كَأَنِّي بِالْقَائِمِ يَوْمَ عَاشُورَاءَ يَوْمَ السَّبْتِ قَائِماً بَيْنَ‏ الرُّكْنِ‏ وَ الْمَقَامِ‏ بَيْنَ يَدَيْهِ جَبْرَئِيلُ يُنَادِي الْبَيْعَةَ لِلَّهِ فَيَمْلَأُهَا عَدْلًا كَمَا مُلِئَتْ ظُلْماً وَ جَوْرا. 🔅ترجمه: گویی قائم را در روز عاشورا، روز شنبه می‌بینم در حالی که ایستاده بین رکن و مقام است و جبرئیل در نزد او ندا می‌دهد: البیعة لله. پس زمین را از عدل پر می‌کند همانگونه که از ظلم و جور پر شده است. 📕الغیبة شیخ طوسی، ص453 . ـــــــــــــــــــــــ 🖋پی نوشت: 1- به نمونه روایات زیر دقت کنید: ــ پیامبر خدا (ص) فرمودند: الْأَئِمَّةُ مِنْ بَعْدِي اثْنَا عَشَرَ، أَوَّلُهُمْ أَنْتَ يَا عَلِيُّ، وَ آخِرُهُمُ الْقَائِمُ الَّذِي‏ يَفْتَحُ‏ اللَّهُ‏ تَعَالَى ذِكْرُهُ عَلَى يَدَيْهِ مَشَارِقَ الْأَرْضِ وَ مَغَارِبَهَا. ترجمه: امامان بعد از من دوازده نفر هستند، اولین آنان تو هستی ای علی و آخرین آنها قائم است که خدا به دستان او مشارق زمین و مغارب آن را فتح می‌کند. 📕 الامامة والتبصرة، ص1 ــ خداوند متعال به پیامبر (ص) فرمود: . . . أن اُخرِجَ مِنْ صُلْبِهِ أَحَدَ عَشَرَ مَهْدِيّاً كُلُّهُمْ مِنْ ذُرِّيَّتِكَ مِنَ الْبِكْرِ الْبَتُولِ وَ آخِرُ رَجُلٍ مِنْهُمْ يُصَلِّي خَلْفَهُ عِيسَى ابْنُ مَرْيَمَ يَمْلَأُ الْأَرْضَ عَدْلًا كَمَا مُلِئَتْ مِنْهُمْ ظُلْماً وَ جَوْرا . . . . ترجمه: از صلب علی یازده مهدی را خارج می‌کنم که همگی آنها از فرزندان تو، از زهرای بتول هستند و آخرین مرد از آنها کسی است که عیسی بن مریم پشت سرش نماز می‌خواند و زمین را پر از عدل می‌کند همانگونه که از ظلم و جور پر شده است. 📕 کمال الدین، ج1ص251 ــ و نیز حضرتش با اشاره به امامان 12گانه پس از خود، دست مبارک را بر امام حسین (ع) قرار داده و فرمودند: تِسْعَةٌ مِنْ صُلْبِهِ وَ التَّاسِعُ‏ مَهْدِيُّهُمْ‏ يَمْلَأُ الْأَرْضَ قِسْطاً وَ عَدْلًا كَمَا مُلِئَتْ جَوْراً وَ ظُلْما . . . . ترجمه: نه نفر از صلب او هستند و نهمین، مهدی آنان است که زمین را از قسط و عدل پر می‌کند همانگونه که از جور و ظلم پر شده است. 📕کفایة الاثر، ص47 . ــ در حدیث دیگری پیامبر خدا (ص) ضمن نام بردن تک تک اوصیاء خود، پیرامون وصی دوازدهم فرمودند:‏ . . . سپس فرزندش قائم به حق، مهدی امت من است کسی که زمین را پر از عدل و داد می‌کند بعد از آن که پر از ظلم و جور شده است. 📕 کمال الدین ج1ص258 ــ در روایتی امیرالمومنین (ع) فرمودند: ‏. . . و بعد از حسین، 9 نفر از صلب او هستند . . . نهمین آنها همان قائمی است که زمین را پر از نور و عدل می‌کند پس از ظلمت و جور زمین. 📕بحارالانوار، ج 36ص253 ــ ضمن حدیث دیگری امام باقر (ع) فرمودند:‏ . . . مِنَ الْمَحْتُومِ الَّذِي لَا تَبْدِيلَ لَهُ عِنْدَ اللَّهِ قِيَامُ قَائِمِنَا . . . ‏بِأَبِي وَ أُمِّي الْمُسَمَّى بِاسْمِي وَ الْمُكَنَّى بِكُنْيَتِي السَّابِعُ مِنْ بَعْدِي بِأَبِي مَنْ يَمْلَأُ الْأَرْضَ‏ عَدْلًا وَ قِسْطاً كَمَا مُلِئَتْ ظُلْماً وَ جَوْرا. ترجمه: از امور حتمی که تبدیلی برای او در نزد خدا نیست قیام قائم ما می‌باشد . . . پدر و مادرم فدای کسی که هم نام و هم کنیه من است، همان که هفتمین بعد از من است، پدرم فدای کسی که زمین را پر از عدل و داد می‌کند بعد از آن که پر از ظلم و جور شده است. 📕‏غیبت نعمانی، ص86 ــ امام جواد (ع) فرمودند: همانا قائم از ما، همان مهدی است که انتظار او در غیبتش واجب است و در زمان ظهورش اطاعت می‌شود و او سومین از فرزندان من است . . . تا خارج شود و زمین را از قسط و عدل پر کند همانطور که از ظلم و جور پر شده است. 📕 اعلام الوری، ص435 ــ امام هادی (ع) فرمودند: همانا امام بعد از من، فرزندم حسن است و [امام] بعد از حسن، فرزندش قائم است، همان کسی که زمین را از قسط و عدل پر می‌کند همانگونه که از جور و ظلم پر شده است. 📕کمال الدین، ج2ص383 ــ امام عسکری (ع) فرمودند: الحمدلله که از دنیا خارج نشدم تا [خدا] جانشین بعد از من را به من نشان داد، [کسی که] شبیه‌ترین مردم به رسول خدا (ص) است از نظر خَلق و خُلق. خدای تبارک و تعالی او را در غیبتش حفظ می‌کند سپس او را ظاهر می‌کند پس او زمین را از عدل و داد پر می‌کند همانطور که از ظلم و جور پر شده است. 📕کمال الدین، ج2ص409 و روایات فراوان دیگر . . . . ـــــــــــ پایان پی نوشت🏁 (صفحه بعد)📄👇👇👇 .
https://t.me/PayehayePooshaly ـ📄👆👆👆 ▪️ و یا در حدیث دیگری حضرتش فرمودند: فَيَقُومُ الْقَائِمُ بَيْنَ الرُّكْنِ وَ الْمَقَام‏ ... يُبَايِعُونَهُ بَيْنَ الرُّكْنِ وَ الْمَقَام‏ ... حَتَّى يَمْلَأَ الْأَرْضَ قِسْطاً وَ عَدْلًا كَمَا مُلِئَتْ ظُلْماً وَ جَوْراً وَ عُدْوَانا .... ترجمه: پس قائم بین رکن و مقام ایستاده . . . با او بین رکن و مقام بیعت می‌کنند . . . تا این که زمین را از قسط و عدل پر می‌کند همانطور که از ظلم و جور و دشمنی پر شده است. 📕تفسیر عیاشی، ج1ص65 . ▪️رسول خدا (ص) در روایتی چنین فرمودند: إِذَا كَانَ عِنْدَ خُرُوجِ الْقَائِمِ يُنَادِي مُنَادٍ مِنَ السَّمَاءِ أَيُّهَا النَّاسُ قُطِعَ عَنْكُمْ مُدَّةُ الْجَبَّارِينَ وَ وَلِيَ الْأَمْرَ خَيْرُ أُمَّةِ مُحَمَّدٍ فَالْحَقُوا بِمَكَّةَ فَيَخْرُجُ النُّجَبَاءُ مِنْ مِصْرَ وَ الْأَبْدَالُ مِنَ الشَّامِ وَ عَصَائِبُ الْعِرَاقِ رُهْبَانٌ بِاللَّيْلِ لُيُوثٌ بِالنَّهَارِ كَأَنَّ قُلُوبَهُمْ زُبَرُ الْحَدِيدِ فَيُبَايِعُونَهُ بَيْنَ‏ الرُّكْنِ‏ وَ الْمَقَامِ‏ ... فَيَمْلَأُ الْأَرْضَ عَدْلًا وَ قِسْطاً كَمَا مُلِئَتْ جَوْراً وَ ظُلْما. ترجمه: زمانی که هنگام خروج قائم شود، ندا دهنده‌ای از آسمان ندا می‌دهد: ((ای مردم! زمان [حکومت] جباران از شما قطع شد و بهترین امت محمد، امر [حکومت] را به دست گرفت، پس به مکه ملحق شوید))، پس خارج می‌شوند نجیبانی از مصر و ابدالی از شام و گروه‌هایی از عراق که راهبان در شب و شیران در روز هستند. قلبهای آنان همانند آهن است پس با او بین رکن و مقام بیعت می‌کنند ... پس زمین را از عدل و قسط پر می‌کند همانگونه که از ظلم و جور پر شده است. 📕الاختصاص، ص208 . 💥 جالب این که احمد بصری در کتاب (نصیحتی برای طلاب حوزه‌های علمیه) به حدیثی اشاره کرده و ناخواسته اعتراف می‌کند که آن شخص بیعت شونده بین رکن و مقام، حضرت مهدی (ع) بوده و مراد از عبارت (مردی از فرزندان حسین ع) مهدی اول می‌باشد💯 📄 به تصویر کتاب وی در ادامه دقت کنید: (صفحه بعد)📄👇👇👇 .
✅ احمد بصری اعتراف می‌کند که: (آغاز روایت مربوط به امام مهدی (ع) است)، اما جالب اینجاست که در آغاز روایت، سخن از بیعت بین رکن و مقام به میان آمده است⁩💯 👈 برای توضیح بیشتر، با ما همراه باشد . . . ▫️
https://t.me/PayehayePooshaly ـ📄👆👆👆 🖋توضیح مطلب: در آغاز روایت مورد استناد احمد بصری ــ که در تصویر قبل سه نقطه گذاشته شده است ــ سخن از قیام قائم بین رکن و مقام بوده و به همراهی وزیر حضرتش نیز اشاره می‌شود و پس از تمام شدن سخنرانی حضرت در کنار خانه خدا، به همراه سیصد و اندی یار خود 👈که بین رکن و مقام با ایشان بیعت کرده‌اند، از مکه خارج می‌شوند. ✅ سپس احمد بصری در تصویر قبل اعتراف می‌کند که آغاز روایت مربوط به امام مهدی (ع) است و مراد از عبارت انتهایی (مردی از فرزندان حسین ع)، مهدی اول می‌باشد. 📣 خلاصه این که: در حدیث حذیفه از رسول خدا (ص)، سخن از بیعت بین رکن و مقام به میان آمده است که با توجه به احادیث فوق، آن شخصی که بین رکن و مقام با او بیعت می‌شود، امام دوازدهم حضرت مهدی (ع) می‌باشد. 👈 بنابراین سه اسم (احمد، عبدالله و مهدی) در حدیث حذیفه، مربوط به امام زمان (ع) می‌باشد. 🔹نکته سوم: مرحوم راوندی در کتاب الخرائج، حدیث حذیفه را به گونه‌ای دیگر نقل کرده است. به روایت زیر دقت کنید: 🔅 وَ عَنْ حُذَيْفَةَ قَالَ: سَمِعْتُ النَّبِيَّ (ص) وَ قَدْ ذَكَرَ الْمَهْدِيَّ فَقَالَ إِنَّهُ يُبَايَعُ بَيْنَ الرُّكْنِ وَ الْمَقَامِ اسْمُهُ‏ مُحَمَّدٌ وَ عَبْدُ اللَّهِ وَ الْمَهْدِيُّ فَهَذِهِ أَسْمَاؤُهُ ثَلَاثَتُهَا. 📕الخرائج، ج3ص1149 . 🛎 در نقل کتاب الغیبة شیخ طوسی که مورد استناد ناظم العقیلی است، اسم (احمد) وجود دارد اما در نقل فوق، با اسم (محمد) مواجه هستیم. این اختلاف در نقل روایت، احتمالاتی را در ذهن ایجاد می‌کند: الف: آن کسی که نامش (احمد) است، همان کسی است که در کتاب الخرائج با نام (محمد) معرفی شده است و از آنجا که فرقه مدعی یمانی نام (محمد) را برای احمد بصری قائل نیستند، پس مراد از آن شخصیتی که بین رکن و مقام با او بیعت می‌شود و نامهای (احمد، محمد، عبدالله و مهدی) دارد، وجود نازنین امام دوازدهم حضرت مهدی (ع) می‌باشد. ✅ بنابراین حدیث حذیفه ارتباطی به احمد بصری نداشته و دردی را از فرقه مدعی یمانی دوا نمی‌کند. 🛎 البته گفتنی است که با توجه به روایات، نامهای (احمد و محمد) از اسامی امام دوازدهم (ع) می‌باشد. به روایت زیر دقت کنید: قَالَ أَمِيرُ الْمُؤْمِنِينَ (ع) وَ هُوَ عَلَى الْمِنْبَرِ يَخْرُجُ رَجُلٌ مِنْ وُلْدِي فِي آخِرِ الزَّمَانِ أَبْيَضُ اللَّوْنِ مُشْرَبٌ بِالْحُمْرَةِ ... لَهُ‏ اسْمَانِ‏ اسْمٌ يَخْفَى وَ اسْمٌ يَعْلُنُ فَأَمَّا الَّذِي يَخْفَى فَأَحْمَدُ وَ أَمَّا الَّذِي يَعْلُنُ فَمُحَمَّد .... 🔅ترجمه: امیرالمومنین (ع) بر فراز منبر گوید: خارج می‌شود مردی از فرزندان من در آخرالزمان که رنگی سفید مخلوط با قرمزی دارد ... برای او دو اسم است، اسمی که مخفی است و اسمی که آشکار است. پس آن اسم مخفی، احمد است و آن اسم آشکار، محمد است. 📕کمال الدین، ج2ص653 . ✅ با توجه به این که فرقه مدعی یمانی رنگ پوست امام دوازدهم را (ابیض مشرب حمرة/ سفید مخلوط با قرمز) معرفی کرده (1) و نام (محمد) را برای احمد بصری قائل نیستند 👈 قطعا حدیث فوق مربوط به امام دوازدهم می‌باشد. ب: احتمال دیگر این است که مرحوم راوندی این حدیث را از شیخ طوسی نقل کرده باشد. در این صورت فهمیده می‌شود که بین نُسَخ خطی کتاب الغیبة شیخ طوسی اختلاف وجود دارد و نسخه‌ای از این کتاب در نزد مرحوم راوندی بوده که حاوی عبارت (محمد) بوده است. ❌ در این صورت، استدلال ناظم العقیلی به حدیث حذیفه کاری اشتباه بوده 👈 زیرا استناد به محل اختلاف صحیح نمی‌باشد. لازم به ذکر است که ناظم العقیلی نیز اعتراف دارد که استدلال به محل اختلاف و مشکوک، کاری اشتباه می‌باشد (2). 📄 به تصویر پیش رو دقت کنید: ـــــــــــــــــــــــ 🖋پی نوشت: 1- الیمانی الموعود حجة الله، ص60 و سامری عصر الظهور، ص61 و إلقام الممطورة الحجر، ج2ص74 و . . . . 2- دراسة فی شخصیة الیمانی الموعود، ج1ص68 . (صفحه بعد)📄👇👇👇 .
✅ ناظم العقیلی اعتراف دارد که به محل مشکوک و مورد تردید، نمی‌توان استدلال نمود💯 ▫️