eitaa logo
پایه های پوشالی در نقد مدعی یمانی ( احمدالحسن )
617 دنبال‌کننده
388 عکس
391 ویدیو
39 فایل
بررسی پایه های استدلالات احمدالحسن بصری همبوشی و ادعاهای او . در تلگرام: https://t.me/PayehayePooshaly وبلاگ: http://payehayepooshaly.blogfa.com/
مشاهده در ایتا
دانلود
📩 پایه . . . . . . . . . . . 11 —ᐸ( بسم الله الرحمن الرحیم )>— صلی الله علیک یا ولی العصر ادرکنا ا ─═ঈঊ 🍂🍃🌸🍃🍂 ঊঈ═─ ا با سلام خدمت همه عزیزان 💐 ـhttps://t.me/PayehayePooshaly 💠 بخش پانزدهم: (لینک بخش قبل: https://telegram.me/PayehayePooshaly/609) 📣 راه شناخت یمانی موعود ☘ : یمانی، شیاد و دین باز نیست. تاکنون به دو نشانه از نشانه‌های یمانی موعود اشاره نمودیم. : یمانی از یمن ظاهر می‌شود. : همزمانی ظهور و بروز یمانی با سفیانی و خراسانی. جهت مطالعه جزئیات این دو نشانه، به لینکهای زیر مراجعه فرمایید: https://telegram.me/PayehayePooshaly/588 https://telegram.me/PayehayePooshaly/593 https://telegram.me/PayehayePooshaly/609 ☘ واما : آنچه مسلّم وقطعی است یمانی موعود، و و و . . . نیست. لذا با این نشانه به راحتی می‌توان بین مدعی حَقّ یمانی از مدعی حُقّه، تفکیک قائل شد. 📌 بنابراین اگر کسی ادعای یمانی بودن داشته باشد ولی در عین حال فردی و و و . . . هم باشد، او یمانی موعود و واقعی نبوده بلکه از لشکریان می‌باشد. احمد اسماعیل بصری همبوشی علاوه بر اینکه 👈 نشانه‌های قبلی یمانی موعود 👉 را ندارد، فاقد هم می‌باشد. 💥 آیا به نظر شما کسی که بر خلاف آیات و روایات سخن می‌گوید، چگونه شخصی است❓ ⛔️ نمونه‌ اندکی از اعتقادات احمداسماعیل بصری همبوشی: 1⃣ یمانی امام مفترض الطاعه هست. متشابهات ج4ص46 او خود را امام 13 می‌داند 😳 و جالب‌تر اینکه در این زمینه به احادیثی استناد می‌کند که در کتاب گوساله 🐄 پاسخ آن را داده است، اما در نسخه‌های بعدی کتاب گوساله 🐄 این عبارات حذف می‌گردند. ✅ توضیح بیشتر در لینک زیر: https://telegram.me/PayehayePooshaly/615 📌 امام صادق (صلوات الله علیه) در حدیثی، قائلین به امام 13 را از دین خدا و ولایت اهل بیت دانسته‌اند. بحارالانوار ج 69ص136 2⃣ او ادعای و پیامبر (صلوات الله علیه وآله) را دارد که با تورّقی مختصر در کتب و نظریات او، به سادگی بطلان این ادعا ثابت می‌گردد. کافی است به فهرست کانال رجوع نموده تا پی به جهل و غرض ورزی‌ها و اشتباهات فراوان او ببرید. ✅ لینک فهرست: https://telegram.me/FehrestePayehayePooshali 3⃣ در دین، احکام جدیدی وارد نموده است. اما به تصریح روایات، دین پیامبر خاتم ‌(صلوات الله علیه وآله) تا روز قیامت باقی است وتغییر نمی‌پذیرد. نمونه‌ای از احکام جدید این فرقه را می‌توان در وضو و اذان و اقامه ونماز و . . . دید. شرایع الاسلام، ابواب مربوطه 4⃣ او معتقد است که و از نیای مشترکی بوجود آمده و به مرور زمان، انسان و یافته وبه شکل کنونی درآمده است. توهم بی خدایی ص44 5⃣ او خود را همان شتر ماده حضرت صالح می‌داند که از دل کوه بیرون آمده است. بیان الحق والسداد ج2ص50 6⃣ او رجعتی که در آیات و روایات مطرح گردیده است را قبول ندارد. با توجه به مدارک دینی، رجعت یعنی بازگشت بعضی از انسانهای مرده و زنده شدن آنها در زمان ظهور امام زمان (عج). بحارالانوار ج 53ص39 📌 اما او از تحمل این معنا برای رجعت سر باز زده و بسان فلاسفه و عرفاء، نصوص دینی را تاویل می‌نماید. 7⃣ او می‌گوید که در تایید علماء آخرالزمان وجود ندارد و بر همین اساس، تمام مراجع را دشمنان امام زمان (عجّل الله تعالی فرجه الشریف) می‌داند و در این بین دشمنی خاصی با آیت الله سیستانی داشته وایشان را ــــ نعوذ بالله ــــ همان دجال موجود در روایات معرفی می‌نماید. ✅ برای پی بردن به غرض ورزی و این دروغ بزرگ به لینک زیر مراجعه فرمایید: https://telegram.me/FehrestePayehayePooshali/7 8⃣ او می‌گوید: (یمانی موعود از عراق می‌آید ومن همان یمانی هستم)، اما با توجه به روایات، یمانی از یمن می‌آید. ✅ جهت دیدن روایات مربوطه به لینک‌های زیر مراجعه فرمایید: https://telegram.me/PayehayePooshaly/558 https://telegram.me/PayehayePooshaly/563 https://telegram.me/PayehayePooshaly/579 https://telegram.me/PayehayePooshaly/581 (صفحه بعد)📄👇👇👇 .
https://t.me/PayehayePooshaly ـ📄👆👆👆 9⃣ او ادعای امامت نموده اما ندارد، لذا معجزه را علامت امام و راه تشخیص او نمی‌داند. 📌 ولی در روایات، معجزه به عنوان حجت و علامت امام و دلیلی بر صدق ادعای امام ذکر شده تا هر شیادی نتواند ادعای امامت نماید. ✅ توضیح بیشتر در مورد علامتیت معجزه در لینک زیر: https://telegram.me/FehrestePayehayePooshali/20 🔟 او روایات را و کرده وبا معنای آنها می‌کند و در موارد فراوانی روایات معصومین می‌گردد. ✅ مضافا بر لینکهای فوق، نمونه دیگری از این موارد در لینک زیر: https://telegram.me/FehrestePayehayePooshali/8 👈👈 و موارد فراوان دیگر که در این مختصر نمی‌گنجد. 💥 با این اوصاف . . . آیا او را دارا می‌باشد؟ موعود این بود که: (( ، انسانی 👈 دین باز و شیاد و . . . نیست )) انتخاب با خودتان . . . لا إِكْراهَ فِي الدِّينِ قَدْ تَبَيَّنَ الرُّشْدُ مِنَ الْغَي [بقره/256] ــــــــــــــــــــــــــ 💥 عزیزان در دام افتاده . . . فقط کافی است بت نفس را شکسته و فکر هزینه‌هایی که در مسیر باطل خود کرده‌اید را از سر بیرون کنید. 🌹 خانواده‌هایتان بی صبرانه منتظر بازگشت شما به دامان تشیع هستند 🌹 😭 و از همه منتظرتر . . . مهدی زهراست 😭 🙏 برای بیداریتان . . . دعاگویم 🙌 https://t.me/PayehayePooshaly 🌺 🍂🌺🍂 🍃🍂🌺🍃🍂🌺 ✨🍃🍂🌺🍃🍂🌺🍃🍂🌺 .
💥 عجز و شکست و خواری پیروان فرقه همبوشی فقط با یک روایت 😂 ✅ و سپس فحش و هتاکیهای پیروان این فرقه را در فایلهای صوتی ششگانه زیر بشنوید 😂 👇👇👇👇👇 🆔 https://telegram.me/moddaiyanepooshali/307 .
@moddaiyanepooshali 💥 فقط عزیزان به ادبیات شیوای این عزیز همبوشی توجه فرمایند: ا👇👆👇👆👇👆👇 خَلفاء خداوند 😂 البته منظور ایشان خُلفاء خداوند می باشد. تجعمع 😂 البته منظور ایشان تجمع است. قهر جهنم 😂 البته منظور ایشان قعر جهنم است. 🙈 البته از کسانی که نیای آنها با میمونها مشترک است، بیش از این توقع نیست. 🐒 .
💥💥💥💥💥💥💥 جالب تر اینکه این دوست عزیز در گروه مناظره نموده ولی وی را از سه گروه دیگر بیرون انداخته اند. آری، کسانی که به روایات تسلط دارند، 👈 مانع سواری گرفتن مبلغین این فرقه پوشالی هستند لذا باید 👈از گروه ها شوند. در زیر اسکرین شات اخراج این دوست عزیز از سه گروه دیگر، تقدیمتان میگردد. یاعلی مدد https://t.me/moddaiyanepooshali/316 https://t.me/moddaiyanepooshali/317 https://t.me/moddaiyanepooshali/318 https://t.me/moddaiyanepooshali/322 🌺🌺🌺🌺🌺
(https://attach.fahares.com//lLZXr4hQa4pNo7pmEyh/w==) 📩 —ᐸ( بسم الله الرحمن الرحیم )>— صلی الله علیک یا ولی العصر ادرکنا ا ─═ঈঊ 🍂🍃🌸🍃🍂 ঊঈ═─ ا با سلام خدمت همه عزیزان 💐 ـhttps://t.me/PayehayePooshaly 📢 بطلان فرقه در کمتر از ⏱ ⛔️ احمد اسماعیل همبوشی می‌گوید: (روایتی در تایید و مدح علماء آخرالزمان وجود ندارد) 💥 و با همین یک دروغ ثابت می‌شود که او است. برای توضیح بیشتر و مربوطه واثبات دروغ احمد همبوشی به لینکهای زیر رجوع فرمایید: 🆔 https://telegram.me/PayehayePooshaly/137 🆔 https://telegram.me/PayehayePooshaly/142 🆔 https://telegram.me/PayehayePooshaly/190 ⛔️ مبلغین این هم به تبعیت از سرکرده‌ی خود 👈 مغرضانه دروغهای او را تکرار می‌کنند. چرا؟ چون در این فرقه پوشالی را توجیه می کند. ✅ وبه همین سادگی می توان پی به مریدان این فرقه پوشالی برد. مریدانی که حتی قادر به یک سرچ ساده در نرم افزارهای روایی نیستند، چه رسد به ترجمه روایات. 🙏 به امید بیداری عزیزان در 👈 دام افتاده وبازگشتشان به 🙏 اینم صدای یکی از مبلغین جویای نام ومغرض این فرقه در مورد علماء آخرالزمان: ـ👇 👇 👇 👇 https://t.me/PayehayePooshaly
📩 پایه . . . . . . . . . . . 11 —ᐸ( بسم الله الرحمن الرحیم )>— صلی الله علیک یا ولی العصر ادرکنا ا ─═ঈঊ 🍂🍃🌸🍃🍂 ঊঈ═─ ا با سلام خدمت همه عزیزان 💐 ـhttps://t.me/PayehayePooshaly 💠 بخش شانزدهم: (لینک بخش قبل: https://telegram.me/PayehayePooshaly/649) همانطور که سابقا بیان گردید، به عنوان در روایات بیان شده است. همان یمانی‌ای که در شمار علائم حتمی ظهور ذکر شده و احمد اسماعیل همبوشی، مدّعی آن است. بنابراین فرقه همبوشی ــ مدعی یمانی ــ که ادعا دارد: (روایتی مبنی بر خروج یمانی از یمن وجود ندارد) پوچی و سستی کلامشان به سادگی آشکار گشته و آنان هویدا می‌گردد. 📌 جهت رویت روایات مربوط به محل خروج یمانی به لینکهای زیر مراجعه فرمایید: 🆔 https://telegram.me/PayehayePooshaly/558 🆔 https://telegram.me/PayehayePooshaly/563 🆔 https://telegram.me/PayehayePooshaly/579 🆔 https://telegram.me/PayehayePooshaly/581 پس از این رسوایی و فضاحت بزرگ در بحث محل خروج یمانی ــ که بالنتیجه، از این رسوایی، دروغین بودن احمداسماعیل همبوشی ثابت می‌شود ــ گاهاً بعضی از مبلغین، مطالبی عنوان می‌کنند تا بتوانند 👈 آبروی بر باد رفته امام 13 مُرده‌ی خود را تدارک کرده وهمچنان از مریدان جاهل در دام افتاده، بگیرند. ⛔️ در این راستا، مبلغین این فرقه می‌گویند: (در مکان خروج یمانی و تغییر شده است. در روایات هم داریم: إِنْ كُنْتُمْ تُؤَمِّلُونَ أَنْ يَجِيئَكُمُ مِنْ وَجْهٍ، ثُمَّ جَاءَكُمْ مِنْ وَجْهٍ فَلَا تُنْكِرُونَه. یعنی اگر آرزو دارید از سمتی بیاید وسپس از سمتی دیگر به سوی شما آمد، انکارش نکنید) ✅ بررسی و نکات: 1⃣ در ابتدای مبحث یمانی، مفصلا در مورد بداء گفتگو نمودیم و بیان داشتیم که: بداء در جزئیات علامت ظهور اگر به نحوی باشد که موجب دگرگونی اساسی در علامت نگردد وعلامت را از علامتیت نیندازد، قبحی نداشته وامکان وقوعش در علامت هست. 📌 جهت توضیح بیشتر، به بخش اول و دوم و سوم مقاله یمانی مراجعه فرمایید. لینک بخش اول: 🆔 https://telegram.me/PayehayePooshaly/450 لینک بخش دوم: 🆔 https://telegram.me/PayehayePooshaly/473 لینک بخش سوم: 🆔 https://telegram.me/PayehayePooshaly/508 💥 با توجه به آنچه سابقا در مورد نشانه‌های تشخیص یمانی ــ یعنی خروج از یمن و همزمانی خروج یمانی با سفیانی وخراسانی و شیاد نبودن شخصیت یمانی ــ گفته شد، بداء وتغییر در مکان خروج یمانی می‌باشد زیرا: 👈 در روایات به همین نشانه‌ها برای شناخت یمانی اکتفا شده و هیچ راه دیگری بیان نشده است 👈 و در صورت وقوع بداء در این نشانه‌ها، دیگر کسی ملتفت به این علامت نشده و یمانی را نمی‌دهد ودر نتیجه به او نمی‌شود. ⛔️ لازم به ذکر است که فرقه همبوشی قائلند که احمداسماعیل همبوشی امام وحجت معصوم خدا بوده و برای اثبات او به وصیت و سلاح و پرچم استناد می‌کنند. اما جالب اینجاست که فقط به همین سه علامت اشاره نموده و از ذکر علائم دیگر امام ــ از قبیل معجزه داشتن، سایه نداشتن و تکلم به همه لغات و . . . ــ می‌روند. اما جالت تر اینکه همان سه علامت ادعایی را هم احمد اسماعیل همبوشی ندارد 😂 📌 جهت اطلاع بیشتر از تفصیل مباحث و و ، به فهرست مربوطه در لینک زیر مراجعه فرمایید: https://telegram.me/FehrestePayehayePooshali ⛔️ سپس در ادامه به حدیث شده‌ی زیر اشاره شده ومعنای کاملا برای آن ذکر کرده‌اند: (إِنْ كُنْتُمْ تُؤَمِّلُونَ أَنْ يَجِيئَكُمُ مِنْ وَجْهٍ، ثُمَّ جَاءَكُمْ مِنْ وَجْهٍ فَلَا تُنْكِرُونَه/ یعنی اگر آرزو دارید از سمتی بیاید وسپس از سمتی دیگر به سوی شما آمد، انکارش نکنید) اینک برای روشن شدن معنای حدیث، روایت را به تمامه آورده و مورد بررسی قرار می دهیم. 📜 محَمَّدُ بْنُ يَحْيَى، عَنْ مُحَمَّدِ بْنِ أَحْمَدَ، عَمَّنْ ذَكَرَهُ، عَنْ صَفْوَانَ بْنِ يَحْيَى، عَنْ مُعَاوِيَةَ بْنِ عَمَّارٍ، عَنْ أَبِي عُبَيْدَةَ الْحَذَّاءِ، قَالَ: سَأَلْتُ أَبَا جَعْفَرٍ عَلَيْهِ السَّلَامُ عَنْ هَذَا الْأَمْرِ، مَتَى يَكُونُ؟ قَالَ: إِنْ كُنْتُمْ تُؤَمِّلُونَ أَنْ يَجِيئَكُمُ مِنْ وَجْهٍ، ثُمَّ جَاءَكُمْ مِنْ وَجْهٍ فَلَا تُنْكِرُونَه. الامامة والتبصرة ص94 و بحارالانوار ج 52ص268 به نقل از کتاب الامامة والتبصرة 🔅 ترجمه: ابوعبیدة می‌گوید: از امام باقر (صلوات الله علیه) در مورد این امر سوال کردم که می‌باشد؟ ایشان فرمودند: اگر آرزو می‌کردید که از شما را بیاید سپس از دیگر شما را آمد، پس او را انکار نکنید. (صفحه بعد)📄👇👇👇 .
(https://attach.fahares.com/N/K2tCkI5DsBkcxhOWQoBw==) https://telegram.me/PayehayePooshaly ـ📄👆👆👆 ✅ بررسی و نکات: 2⃣ چرا چند کلمه‌ی ابتداء این حدیث را کرده‌اند❓ آیا واقعا حذف سوال راوی، در از معنای حدیث بی تاثیر می‌باشد❓ یا اینکه سوال راوی حذف می‌شود تا مخاطبین نا آشنا، به راحتی در فهم معنای حدیث به بیفتند❓ 📌 متاسفانه این حدیثِ تقطیع شده با ترجمه اشتباه در کانال (بانک احادیث دعوت مبارک) ثبت شده است که تصویر آن در پیام بعدی تقدیم می گردد. برای روشن شدن پاسخ این سوالات، با ما همراه باشید. 3⃣ این حدیث از نظر سندی بوده، مضافا اینکه علماء گذشته آن را در منابع خود ذکر نکرده و حدیث می‌باشد. نپذیرفتن احادیث غیر مشهور، مورد قبول مبلغین فرقه همبوشی هم بوده لذا یکی از مبلغین این فرقه، در مورد حدیث (الیمانی من الیمن/کمال الدین ج1ص331) عدم شهرت را مطرح نموده وبه این ترتیب حدیث را زیر سوال می‌برد. صوت این مبلغ در پیوست همین صفحه موجود است. 📌 ناگفته نماند که دروغ این مبلغ را در مورد حدیث ذکر شده در کتاب کمال الدین ج1ص331 در لینک زیر، سابقا به اثبات رسانده ایم. 🆔 https://telegram.me/PayehayePooshaly/572 4⃣ مراد از (هذا الامر) در این حدیث، امر ظهور امام زمان می باشد لذا این حدیث به یمانی نداشته وهیچ تصریح ویا اشاره‌ای هم در حدیث مبنی بر این ارتباط، وجود ندارد. 5⃣ با توجه به کتب لغت، کلمه (وجه) به معنای (صورت) می‌باشد. در کتاب قاموس القرآن اینگونه آمده است: ((وجه: چهره، روى، . . . در مجمع و قاموس و مصباح گفته: «الْوَجْهُ: مستقبل كلّ شىء» وجه، روى هر چيز است كه با آن روبرو شوند. راغب ميگويد: «وجه در اصل، صورت و چهره است ... و چون صورت اولين چيزى است كه با تو روبرو ميشود و نيز از همه اعضاء بدن اشرف است لذا بمعنى روى هر چيز، اشرف هر چيز، اوّل هر چيز، بكار رفته است» على هذا، وجه در اصل بمعنى و ثانيا 👈 بمعنى روبرو شده هر چيز و اشرف هر چيز ... آمده است)) 📌 بر این اساس، ترجمه کلمه (وجه) به (سمت و جهت) چیزی جز غرض ورزی و عوام فریبی نمی‌تواند باشد. 6⃣ و اما در مورد پاسخ امام (ع) سه احتمال به نظر می‌رسد: ◀️ احتمال اول: اینکه سوال راوی از زمانِ (هذا الامر) بوده اما حضرت پاسخ راوی را نداده ومطلب دیگری می‌فرمایند. با توجه به این معنا، ممکن است کسی قائل به اضطراب و ناهماهنگی متن حدیث شده و روایت را بداند. 🔅 ترجمه حدیث بر اساس احتمال اول: از امام باقر (صلوات الله علیه) در مورد این امر سوال کردم که چه زمانی می‌باشد؟ ایشان فرمودند: اگر آرزو می‌کردید که از صورتی شما را بیاید سپس از صورتی دیگر شما را آمد، پس او را انکار نکنید. ◀️ احتمال دوم: اینکه سوال راوی از زمانِ (هذا الامر) بوده اما حضرت پاسخ راوی را نداده ومطلب دیگری می‌فرمایند. اما در این احتمال، عدم هماهنگی بین سوال وجواب، به معنای اضطراب وعدم حجیت حدیث نمی‌باشد، بلکه حضرت پاسخ روای را نداده ومطلب صحیح دیگری را بیان فرموده‌اند. 🔅 ترجمه حدیث بر اساس احتمال دوم: از امام باقر (صلوات الله علیه) در مورد این امر سوال کردم که چه زمانی می‌باشد؟ ایشان فرمودند: اگر آرزو می‌کردید که از صورتی شما را بیاید سپس از صورتی دیگر شما را آمد، پس او را انکار نکنید. احتمال سوم: اینکه سوال راوی از زمانِ (هذا الامر) بوده و حضرت هم متناسب با سوال، پاسخ می‌گویند. یعنی پاسخ حضرت هم مربوط به زمان می‌باشد. ترجمه حدیث بر اساس احتمال سوم: از امام باقر (صلوات الله علیه) در مورد این امر سوال کردم که چه زمانی می‌باشد؟ ایشان فرمودند: اگر آرزو می‌کردید که از وجه زمانی [یعنی در زمانی] شما را بیاید سپس از وجه زمانی‌ای دیگر شما را آمد، پس او را انکار نکنید. 📌 در حقیقت در این احتمال، حضرت و نفی مشخص شدن زمان ظهور را می کنند. ✅ با توجه به احتمالات سه گانه فوق، به نظر می‌رسد که از بیشتری برخوردار می‌باشد زیرا: بنای احتمال اول بر ناهماهنگی متن وعدم حجیت آن بود که اساساً این نگرش صحیح نمی باشد و احتمال سوم هم با توجه به معنای لغوی کلمه (وجه/صورت) بعید به نظر می‌رسد. (صفحه بعد)📄👇👇👇 .
. ✅ نمونه از هدفمند و مغرضانه روایات و ارائه ترجمه اشتباه از سوی فرقه مدعی یمانی. 💥 چرا در این فرقه نامبارک، فراوان روایات تقطیع شده و ترجمه های غلط ارائه می گردد⁉️
ـ📄👆👆👆 7⃣ برای روشن‌تر شدن معنای پاسخ امام (ع) در احتمال دوم، احادیثی وجود دارد که به نمونه‌ای از آن اشاره می‌نماییم: عَنْ أَبِي عَبْدِ اللَّهِ ع أَنَّهُ قَالَ: لَوْ قَدْ قَامَ الْقَائِمُ لَأَنْكَرَهُ النَّاسُ لِأَنَّهُ يَرْجِعُ إِلَيْهِمْ شَابّاً مُوفقاً لَا يَثْبُتُ عَلَيْهِ إِلا مَنْ قَدْ أَخَذَ اللَّهُ مِيثَاقَهُ فِي الذَّرِّ الْأَوَّلِ وَ فِي غَيْرِ هَذِهِ الرِّوَايَةِ أَنَّهُ قَالَ ع وَ إِنَّ مِنْ أَعْظَمِ الْبَلِيَّةِ أَنْ يَخْرُجَ إِلَيْهِمْ صَاحِبُهُمْ شَابّاً وَ هُمْ يَحْسَبُونَهُ شَيْخاً كَبِيراً. غیبت نعمانی ص188 🔅 ترجمه: امام صادق (ع): اگر قائم بپا خیزد مردم او را انکار کرده زیرا او به سوی آنان برمی‌گردد در حالی که و رشید است. بر او ثابت [قدم] نمی‌باشد مگر کسی که خدا در [از او] اخذ میثاق نمود. و در غیر این روایت امام (ع) فرمود: همانا از بزرگترین بلاها این است که صاحبشان به سوی آنها خارج می‌شود در حالی که است و آنها او را گمان می‌کنند. اینک با توجه به این حدیث می‌توان معنای دقیق‌تری نسبت به حدیث (إِنْ كُنْتُمْ تُؤَمِّلُونَ أَنْ يَجِيئَكُمُ مِنْ وَجْهٍ . . . ) در احتمال دوم ارائه نمود که در زیر به آن اشاره می شود. 🔅 ترجمه: از امام باقر (صلوات الله علیه) در مورد این امر سوال کردم که چه زمانی می‌باشد؟ ایشان فرمودند: اگر [گمان و] آرزو می‌کردید که از وجه و صورتی [پیر] شما را بیاید سپس از وجه و صورتی [جوان] شما را آمد، پس او را انکار نکنید. ⛔️ اگر ملبغین فرقه همبوشی ادعا نمایند که مراد از در حدیث فوق، می‌باشد، در پاسخ گوییم: اولا: در اثبات این تا کنون از سوی عزیزان همبوشی ارائه نشده است. ثانیا: مضافا اینکه در روایات، مراد از در میان اهل بیت (ع) فرزند امام حسین (ع) ــــ التاسع من ولد الحسین ــــ می‌باشد ولا غیر. ان شاء الله در آینده، مقالاتی در این زمینه ارائه می‌گردد. ثالثا: در متن حدیث بحث عنوان گشته و با توجه به روایات ، آن شخصی که لقب دارد و در نسبت به او پیمان گرفته شده، 👈 شخص نازنین امام دوازدهم حضرت مهدی (عجّل الله تعالی فرجه الشریف) می‌باشد. لذا در کانال (بانک احادیث دعوت مبارک) عبارت (لَا يَثْبُتُ عَلَيْهِ إِلا مَنْ قَدْ أَخَذَ اللَّهُ مِيثَاقَهُ فِي الذَّرِّ الْأَوَّلِ) را از حدیث سانسور می‌کنند وبا روانشناسی تلقین به پیروان خود القاء می‌کنند که این حدیث، مربوط به احمداسماعیل همبوشی می‌باشد. رابعا: ما با ذکر این حدیث قصد داشتیم تا (من وجه) را در حدیث اول بیان نماییم لذا علی فرض فرض فرض پذیرش این ادعا ــــ که قائم در این حدیث، همان یمانی است ــــ به آنچه که در معنای (وجه) بیان نمودیم وارد نمی‌شود وهمچنان غرض ورزی این فرقه در ترجمه معنای کلمه (وجه) به (سمت) آشکار و مشخص می‌گردد. : محل شاهد ما از ذکر این حدیث 👈 بیان معنای عبارت (من وجه) در حدیث اول بود 👈 لذا اشکال شما در مورد تعیین شخصیت قائم، به محل شاهد ما خدشه ای وارد نمی کند. ♨️ و این بود ماجرای حدیث (إِنْ كُنْتُمْ تُؤَمِّلُونَ أَنْ يَجِيئَكُمُ مِنْ وَجْهٍ . . . ) در فرقه همبوشی وبیان غرض ورزی و عوام فریبی های آنان. ــــــــــــــــــــــــــ 💥 عزیزان در دام افتاده . . . فقط کافی است بت نفس را شکسته و فکر هزینه‌هایی که در مسیر باطل خود کرده‌اید را از سر بیرون کنید. 🌹 خانواده‌هایتان بی صبرانه منتظر بازگشت شما به دامان تشیع هستند 🌹 😭 و از همه منتظرتر . . . مهدی زهراست 😭 🙏 برای بیداریتان . . . دعاگویم 🙌 https://t.me/PayehayePooshaly 🌺 🍂🌺🍂 🍃🍂🌺🍃🍂🌺 ✨🍃🍂🌺🍃🍂🌺🍃🍂🌺 .