در تحلیل این تبلیغ باید گفت که: در اقتصاد اسلامی مصرف کننده صرفا برای حداکثر منفعت و لذت طلبی شخصی مصرف نمیکند بلکه مصرف او در چهارچوب قواعد شریعت است، همچنین در دستورالعمل رسیده از شریعت تولید کننده نیز صرفا به حداکثر نفع شخصی نمی اندیشد بلکه تولید او نیز باید در چارچوب قوانین و احکام شریعت باشد. حداکثر رضایت و لذت شرعی زیر سایه رضایت خداوند معنا پیدا میکند.
⭕️ماجرای "#اقتصاد_مال_خر_است"روایتی تحریف شده منتسب به امام خمینی؛
حالا عین جملات امام را نقل می کنیم تا بدانید افق نگاه معنوی امام کجا و این بشرگرایی افراطی مدعیان روشنفکری کجا:
🔸 هیچ من نمیتوانم تصور کنم و هیچ عاقلی نمیتواند تصور کند که بگویند ما خونهایمان را دادیم که خربزه ارزان بشود! ما جوانهایمان را دادیم که خانه ارزان بشود. هیچ عاقلی جوانش را نمیدهد، که خانه ارزان گیرش بیاید. مردم همه چیزشان را برای جوانهاشان میخواهند...
آدم،اقتصاد را برای خودش میخواهد؛
خودش را به کشتن بدهد که اقتصادش درست بشود؟!
این معقول نیست.
یا جوانهایشان را به کشتن بدهند که نان ارزان گیرش بیاید؟! این یک چیز معقولی نیست.
🔷آنهایی که دم از اقتصاد میزنند
و زیربنای همه چیز را اقتصاد میدانند
از باب این که انسان را نمیدانند یعنی چه،
خیال میکنند که انسان هم یک حیوانی است
که همان خورد و خوراک است!
منتها خورد و خوراک این حیوان با حیوانات دیگر فرق دارد
این چلوکباب میخورد
او کاه میخورد
اما هر دو حیوانن
اینهایی که زیربنای همه چیز را اقتصاد میدانند
اینها انسان را حیوان میدانند.
حیوان هم همه چیزش فدای اقتصادش است، زیربنای همه چیزش است
الاغ هم زیربنای همه چیزش اقتصاد است.
اینها انسان را نشناختند اصلاً که چه هست..
💢کانال خبری #شهدای_ایران
✅@shohadayeiran57
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔷 دانشهای ذاتا مسموم
🔴 میدونید چرا دوستان در بازی گران کنیم یا نکنیم افتادن؟ بازی در این سطح آسانترین راه برای مدیریت جمعی است، اما هیچکس زحمت تولید علم اسلامی؛ ساختار سازی اسلامی و در نهایت هدایت عمومی امت اسلامی رو در دستور کار خودش قرار نداده!
رهبری بارها هشدار دادن که این دانشهای رایج ذاتا مسموم در حوزه علوم انسانی راهگشای نظام اسلامی نیست، روشنفکرا و اصلاحطلبا و براندازها که کلا این هشدار رو با هر روش تحریف و تمسخر به حاشیه روندن، اما مذهبیها و انقلابیها در قبال این صحبت چه کردن؟
🔷 ما باید به سمت کسانی اقبال داشته باشیم که از اونها حرکت تحولی در راستای اسلامی نمودن جامعه رو ببینیم ...
به قول معروف نه هر آنکس که سر تراشد؛ قلندری داند
🔴 #بیداری_ملت 👇
@bidariymelat
هدایت شده از معرفی منابع و ابزارهای مفید
#کلیپ | #غزه_تنها_نیست
شرمت باد که از نسلکشی حمایت میکنی
دانشجویان دانشگاه کلمبیا در آمریکا، کلاس درس هیلاری کلینتون وزیر خارحه اسبق کشورشان را تعطیل کردهاند و خطاب به او شعار میدهند:
تو نمیتوانی حمایتت از نسلکشی (genocide) [اسرائیل] را پنهان کنی، شرم بر تو باد!
#ضمیمه_معرفی (۱۶۰) #حمایتهای_دانشگاهی
معرفی منابع و ابزارهای مفید
@sarcheshme_danaee
هدایت شده از معرفی منابع و ابزارهای مفید
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
#کلیپ | #فکت
حقیقت عریان لیبرالیسم
نیکی هیلی نماینده اسبق آمریکا در سازمان ملل، و یکی از چهرههای مطرح برای انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۴ در مناظره جمهوریخواهان این کشور:
🔹باید تیکتاک (شبکه اجتماعی چینی) را ممنوع کنیم، زیرا هر فرد به ازای مشاهده روزانه ۳۰ دقیقه از محتوای این شبکه، ۱۷ درصد بیشتر ضدیهود و طرفدار حماس میشود!
🔸باید معافیت مالیاتی دانشگاههایی که در آن تجمعات ضداسرائیلی برگزار میشود، را لغو کنیم!!
#معرفی (۱۹۴) #حقوق_بشر #آزادی_بیان
معرفی منابع و ابزارهای مفید
@sarcheshme_danaee
❎ خطر رکورد تورمی در اقتصاد ایران
✳️ سیاست های اقتصادی سالهای اخیر که موجب افزایش شدید هزینه تولید به خصوص در اقلام اساسی مانند گوشت شد (مانند حذف یارانه ارز ترجیحی تولید، افزایش نرخ ارز تامین نهاده وارداتی تولید)، نه تنها قیمت این اقلام را به شدت افزایش داد ، بلکه از تولید آن نیز کاست، در این فضا استفاده از اهرم واردات برای تعدیل قیمت باز هم ضربهای به تولید داخلی میزند.
♦️ در پاییز گذشته گوشت گوسفندی قیمتی کمتر از کیلویی ۲۰۰ هزار تومان داشت و الان به سمت کیلویی ۵۰۰ هزارتومان میل کرده است. کاهش ۲۹درصدی تولید و عرضه گوشت قرمز در مهرماه امسال نسبت به مدت مشابه سال قبل (براساس گزارش مرکز آمار ایران)، حاکی از اثر منفی سیاست ها بر تولید است. بنا به گفته رئیس اتحادیه گوشت گوسفندی، در چند سال گذشته دامهای مولد زیادی را به علت گرانی نهاده از دست دادهایم و دامداران دامهایشان را روانه کشتارگاه کردهاند.
khabaronline.ir/xkGzc
♦️ تورم رکودی یعنی هم قیمتها بالا برود و هم از میزان تولید کاسته شود.
✍️ توکلی https://eitaa.com/eqmoq2
عینک کج اقتصاد خوانده های وطنی
♦️ دوستی نوشته بود که زمین اقتصاد ایران کج است، بهتر است بگوییم #عینک اقتصاد خوانده های وطنی #کج_و_معوج و ناتمیز است و همین باعث شده که زمین را صاف ببینند و ما را به پرتگاه بکشند.
♦️آنها #عینک_اقتصاد_نئولیبرالی را به صورت زدند، عینکی کج و معوج که حتی واقعیتهای نظام سرمایهداری را هم خوب نشان نمیدهد چه برسد به وضعیت شترگاوپلنگی اقتصادی ما را.
♦️ دولتمردان عزیز به #بینایی اقتصادخوانده های نئولیبرال با عینکهای کج و معوج اعتماد نکنید که شما را هم با خودشان ته #چاه میبرند، از ما گفتن بود...
✍️ توکلی https://eitaa.com/eqmoq2
ترازترین بودجه ۱۰ سال اخیر به بهانه «ناترازی» رد شد!
🔹یک روز پس از آنکه مرکز پژوهشهای مجلس، لایحه بودجه ۱۴۰۳ را حائز کمترین نسبت کسری طی ۱۰ سال اخیر برشمرد، نمایندگان کلیات این لایحه را به بهانه «کسری زیاد» و تبعات تورمی آن رد کرده و خواستار کاهش منابع مالیاتی و اضافه شدن برخی هزینهها شدند.
🔹موضوع «ناترازی بودجه» و «پیش بینی نشدن حقوق بازنشستگان»، محورهایی بود نمایندگان از جمله برخی اعضای کمیسیون تلفیق از آنها به عنوان دلایل مخالفت نمایندگان با کلیات لایحه بودجه عنوان کردند.
🔹کاظم دلخوش اباتری، عضو کمیسیون تلفیق مجلس هم گفت: نمایندگان فکر میکردند، توجه کافی و دقیق به حقوق بازنشستگان و کارکنان نشده و مالیات نیز رشد قابل توجهی داشته که در نهایت منجر به افزایش فشار به مردم میشود. اباتری در سخنان خود، اشارهای به چگونگی افزایش بیشتر حقوق کارمندان همزمان با کاهش درآمدهای مالیاتی و نحوه جبران ناترازی حاصله نکرد.
🔹این در حالی است مرکز پژوهشهای مجلس با انتشار گزارشی تحلیلی، منابع لایحه بودجه ۱۴۰۳ را بررسی کرد و در چکیده آن نوشت: برآورد میشود نسبت بدهی اوراق به تولید ناخالص داخلی در سال آتی کاهشی خواهد بود.
🔹سازمان برنامه و بودجه در اطلاعیهای با تاکید بر اینکه لایحه بودجه ۱۴۰۳ واقعگرایانهترین بودجه در سالهای اخیر است، اعلام کرد: ایراد وارده مبنی بر ناتراز بودن بودجه با توجه به عدم درج مصارف بودجه فاقد موضوعیت بهنظر میرسد. قطعاً در بخش دوم لایحه بودجه که پس از تصویب بخش اول ارائه میشود و مصارف کاملا در تراز با منابع مصوب تنظیم خواهد شد.
irna.ir/xjPdTK
@IRNA_1313
♦️تضعیف شدید ارزش پول آرژانتین ظرف چند ساعت و پس از اعلام احتمال حذف ارز دولتی.
♦️قیمت دلار از زیر ۴۰۰ پزو به ۸۰۰ پزو افزایش یافت
✍️ توکلی https://eitaa.com/eqmoq2
شوک درمانی آرژانتینی با افزایش قیمت ارز
♦️ خاویر میلی که اخیرا رییس جمهور آرژانتین شد، طرفدار سفت و سخت شوک درمانی نئولیرالی است و می خواهد با این سیاست تورم ۱۶۰ درصدی کشورش را مهار کند. او اولین دوره ریاست جمهوری خود را این هفته با یک هشدار آغاز کرد: او گفت برای شوکدرمانی اقتصادی آماده شوید. او طرحی برای حذف کامل پزو آرژانتین و جایگزینی آن با دلار آمریکا دارد.
♦️میلی ارزش پول ملی آرژانتین را به نصف کاهش داد به طوری که قیمت دلار از حدود ۴۰۰ پزو به ۸۰۰ پزو افزایش یافت. اعلام شده که از اول ژانویه یارانههای انرژی و حمل و نقل کاهش مییابد. بولریچ وزیر امنیت اعلام کرده که هرگونه تظاهرات سرکوب خواهد شد.
♦️ در بیانیهای با امضای دهها اقتصاددان هشدار داده شده که دلاری کردن اقتصاد آرژانتین باعث بدتر شدن تورم میشود. آنها استدلال کردند که کمبود ذخایر خارجی به معنای نرخ ارز ضعیف برای آرژانتینیها در هنگام تبدیل ارز است که منجر به کاهش دستمزدهای واقعی میشود و «بار تعدیل را بر دوش کارگران میگذارد.»
♦️اقدامات دولت جدید آرژانتین یادآور مداخلات مشابه بچههای شیکاگو در دهههای گذشته است که اقتصاد آرژانتین را به لبه پرتگاه برد.
http://B2n.ir/x16376
✍️ توکلی https://eitaa.com/eqmoq2
38.31M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
اسمیت و تناقضات مکانیسم بازار!
💠 @profderakhshan
دوستان بزرگوار توصیه میکنم کتاب فریب بزرگ پروفسور مسعود درخشان را مطالعه بفرماییدhttps://eitaa.com/Phd_ghalvazi911
♦️بازخوانی رویکرد شهید صدر در مورد هویت علمی اقتصاد اسلامی
📝محمد جواد توکلی
چکیده
شهید صدر (ره) هنگام بحث از هویت اقتصاد اسلامی از این عنوان که اقتصاد اسلامی علم نیست، استفاده میکند. این بیان عمدتا به مفهوم نفی هویت علمی اقتصاد اسلامی در دیدگاه ایشان تفسیر شده است. در این مقاله با استفاده از روش تحلیلی، ضمن بازخوانی دیدگاه شهید صدر در مورد هویت علمی اقتصاد اسلامی، این فرضیه مطرح میشود که هرچند ایشان علم اقتصاد اسلامی به مفهوم دیالیکتیکی، اثباتی محض و پیشینی را نفی میکنند، ولی امکان تدوین آن به دو روش پسینی استقرائی و قیاسی را ممکن میداند. یافتههای مقاله نشان میدهد که در نظر شهید صدر تحقق علم اقتصاد اسلامی، به عنوان دانشی اثباتی، مشروط به تحقق(عینی/فرضی) مذهب اقتصادی اسلام به عنوان ساختارهای نهادی مورد نظر اسلام است. در این چارچوب علم اقتصاد اسلامی میتواند دو کارکرد تشریح کارآمدی مذهب اقتصادی اسلام (ساختارهای نهادی ایجاد شده) و کمک به تکمیل گزارههای تجویزی آن (بعد تجویزی مذهب اقتصادی) را داشته باشد.
#اقتصادنا
✍️ توکلی https://eitaa.com/eqmoq2
⭕️بنظرتون چه کسانی و چرا مساله اصلی کشور را در حسابداری بنزین و گران کردن انرژی و تمثیلهای کودکانه غلط مثل تفاوت قیمت بطری آب با بنزین قرار دادند؟!
چرا ذهن هیچ اقتصاددان و مدیری در مسائل اساسی مثل خودکفایی، جهش تولید دانشبنیان، افزایش ارزش پول ملی، تامین مسکن، مردمیسازی اقتصاد، خلق پول خصوصی، اصل۴۳ و ۴۴ قانون اساسی، دستمزد عادلانه، سیاستهای اقتصاد مقاومتی، اصلاح الگوی مصرف، بنگاهداری شبکه بانکی، مبارزه با قاچاق، رفع انحصار، جلوگیری از تداول و تکاثر ثروت، شکاف طبقاتی و.. نیست؟
تقلیل مسائل یک کشور به یک مغالطه «حسابداری» و «بحراننمایی» آن، قطعا «حسابشده» است..
بنظر شما این مغالطات باعث انحراف ذهن سیاستگذار و مردم از چه اولویتهای اقتصادی گردیده است؟!
✍سیدامیرحسین حسینی
💢کانال خبری #شهدای_ایران
✅@shohadayeiran57
✍️بیانات حجت الاسلام دکتر محمد اسماعیل توسلی هیئت علمی دانشگاه علامه در رابطه با درآمد بانکها:
❇️به خاطر قدرت خلق پول است که شاهد رشد مضاعف بانکها حتی بانکهای قرض الحسنه هستیم.
با ظهور بانک ها در اقتصاد و گسترش آن، اینها هم از مسیر انواع قراردادهای ربوی همانند سرمایه داران ربا خوار به نابرابری ثروت در جامعه دامن زدند و هم همانند دولت ها از مسیر ظرفیت عظیم خلق پول از طریق بانکداری ذخیره جزئی با ضریب فزاینده و یا از طریق خلق پول از هیچ با ایجاد اعتبار در حساب که در اختیارشان قرار گرفت توزیع نابرابر ثروت را در جامعه دو چندان کردند.
✅مسأله مهم تر این است که بانکها در رویکرد واسطه وجوه تنها درآمدشان محدود به همان کارمزد است که تنها نسبت کوچکی از نرخ بهره اسمی را تشکیل میدهد. اصل پول و درآمد بهره با کسر کارمزد متعلق به سپردهگذار است. در رویکرد ذخیره جزئی، که خلق پول با ضریب فزاینده در چرخه بانکی رخ میدهد. در اینجا بانکها گرچه کل درآمد حاصل از نرخ بهره را مالک میشوند. اما اصل پول متعلق به سپردهگذار است که نزد بانک سپرده شده و در قبال استفاده از خدمات حساب جاری هزینهای پرداخت نمیکند. در رویکرد سوم یعنی خلق پول از هیچ با ایجاد اعتبار در حساب بانکها کل درآمد حاصل از نرخ بهره و اصل پول وام داده شده را در انتها مالک میشوند. در این حالت، بانک برای متقاضی وام اعتبار در حساب جاری ایجاد میکند و متقاضی پس از مدتی اصل وام گرفته شده و بهرهاش را که حاصل دسترنج و تولید ارزش افزوده است کامل با بانک تسویه میکند. آن ویژگیای که بانک را بانک میکند همین ظرفیت عظیم خلق پول است نه آن قراردادهای ربوی. زیرا قراردادهای ربوی چندین هزار سال در بین جوامع بشری رواج داشت اما بانکی پدیدار نشد. قابل ذکر است که در این رویکرد، هر مؤسسهای که وام اعطا میکند حتی اگر مانند صندوقهای قرضالحسنه وام بدون بهره بپردازد توانایی بالقوه خلق پول از هیچ دارد و گرچه بهرهای دریافت نمیکند، اما پس از مدتی مالک اصل پول وام داده شده میشود. به خاطر همین قدرت خلق پول است که شاهد رشد قارچ گونه انواع بانکها از جمله بانکهای قرض الحسنه هستیم. والا بانکهای قرض الحسنه ای را میشناسیم که اوایل انقلاب و پیشتر تاسیس شدند و مقبول هم هستند اما هنوز یکی یا دو شعبه بیشتر ندارند. زیرا اینها خلق پول نمی کنند.
✳️از منظر اقتصاداسلامی با ماهیت شناسی خلق پول اکل مال به باطل بودن آن چه از طریق ضریب فزاینده و چه از طریق خلق پول از هیچ قابل اثبات است که در پیام بعدی بیان خواهد شد.
👇👇👇
انجمن اقتصاد اسلامی حوزه علمیه قم
🆔@anjomanEGHTESADISLAM
👈 اولا بانکداری ذخیره جزئی با ضریب فزاینده به مثابه عمل متقلبانه و اکل مال به باطل است. زیرا، در فرایند بانکداری ذخیره جزئی خلق پول از پول منتشره بانک مرکزی شروع می شود و با ضریب فزاینده پولی در نظام بانکی به افزایش چند برابری سپرده می انجامد. این فرایند که در آن بانکها به طور تجمعی خلق پول می کنند مفهومش این است یک واحد پول تولید شده از سوی بانک مرکزی در حضور ضریب فزاینده در چرخه بانکهای تجاری چندین برابر ادعای مالکیت را در پی دارد. این از حیث حقوقی یعنی یک واحد پول چندین مالک دارد. شاهد بر مدعا اینکه اگر نظام بانکی با هجوم بانکی مواجه شود توان پرداخت ندارد و پاسخگوی این ادعاهای مالکیت ایجاد شده نیست. و حال آن که از لحاظ حقوقی و فقهی یک مال در آن واحد و از جهت واحده نمی تواند چندین مالک داشته باشد مگر به نحو مشاع. مانند فروش یک زمین به چند نفر که مصداق کلاهبرداری، عمل متقلبانه و اکل مال به باطل است.
👈ثانیا، در مورد خلق پول از هیچ باید گفت به مثابه چک صوری و اکل مال به باطل است. زیرا، خلق اعتباری که بانک میکند بدین معناست که پولی را که وجود ندارد در ذهن تسهیلاتگیرنده بهگونهای وانمود میکند که در حسابش واریز شده است. بانک نمیگوید: «برو با اعتباری که من در بازار دارم خرید کن». بلکه بانک وانمود میکند این پول در بانک من وجود دارد، برایناساس شما برو و خریدهای خود را انجام بده. چون بر اثر تجربه میداند که بعد از مدتی میتواند جایگزین کند. این در حقیقت از هیچ پول خلق میکند و در ترازنامۀ بانک این وام بهصورت دارایی ثبت میشود و برای گیرندۀ تسهیلات بدهی است که اصل و فرع آن را باید به بانک برگرداند. برای تقریب به ذهن چکهای صوری را مثال میزنم که دِین اعتباری و صوری است. فقها نوعاً در دِین واقعی جایز میدانند که چک تنزیل شود. زیرا، دِین واقعی مال است. اما در مورد چکهای صوری همۀ فقها میگویند، چون دِین واقعی که مال است وجود ندارد، شما نمیتوانید آن را تنزیل کنید پس مشروع نیست.
💠در اینجا بانک هم بهواسطۀ اینکه بانک شده و همین که مردم به آن اطمینان پیدا میکنند، پولی را که وجود ندارد، با باز کردن اعتبار در حساب برای شخص و دادن دستهچک یا کارت اعتباری به او وانمود میکند که وجود دارد و خلق پول از هیچ، از اینجا پدید میآید. لذا از حیث فقهی میتوان عنوان اکل مال به باطل را بر آن صادق دانست. زیرا، مالی را که وجود ندارد برایش فرض وجود میکند. پس اگر در چکهای صوری و دوستانه مشروعیت آن پذیرفته نشد، در اینجا هم مشروعیتش پذیرفته نیست و یک ریال خلق پول هم اکل مال به باطل است.
✅ نکته مهمی که از آن غفلت شده و باید در این فرایندها باید به آن توجه داشته باشیم این است که خلق پول چه از طریق پایه پولی با انتشار پول از سوی بانک مرکزی و چه از طریق خلق پول از هیچ با ایجاد اعتبار در حساب در حضور بانکداری ذخیره جزئی و ضریب فزاینده پولی صورت می گیرد. در نتیجه هر دو پول به محض ورود به چرخه بانکداری تجاری با ضریب فزاینده منجر به افزایش چند برابری سپرده ها و در نتیجه افزایش بهمن وار حجم نقدینگی می گردند. اینکه آمارها نشان دهنده خلق و تولید روزانه چندین هزار میلیارد تومان نقدینگی در نظام بانکی ایران است تنها با توجه به تحلیل بالا قابل تفسیر است. نکته مهم دیگری را هم باید به آن توجه کنیم این است که حتی اگر سیاست ذخیره صد در صد را اعمال کنیم باز شاهد خلق پول از هیچ خواهیم بود. البته دیگر با ضریب فزاینده چند برابر نخواهد شد. در اینصورت افزایش نقدینگی تنها جمع افزایش مقدار پایه پولی و مقدار خلق پول از هیچ خواهد بود.
انجمن اقتصاد اسلامی حوزه علمیه قم
🆔@anjomanEGHTESADISLAM
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
📹 ای نهضت بیداری، یا فاطمه الزهرا، در بطن زمان جاری، یا فاطمه الزهرا🖤
شهادت بانوی دو عالم حضرت زهرای اطهر(س) بر همه شیعیان تسلیت باد🖤
📣 تولید نفت خام ایران بر اساس تازهترین گزارش اوپک، در ماه نوامبر (آبان و آذر) با ۷ هزار بشکه افزایش به ۳ میلیون و ۱۲۸ هزار بشکه رسید و جایگاه سومین تولیدکننده نفت در این سازمان را حفظ کرد
https://eitaa.com/joinchat/977600512C63124d2351
#حدیث_روز
📣 امیرالمومنین علیه السلام:
تيزى زبان، برنده تر از تيزى سرنيزه است
غررالحكم حدیث4898
هدایت شده از پرفسور مسعود درخشان
نشست نقد علم اقتصاد دانشگاه امام حسین - کامل.mp3
39.65M
🎙صوت کامل نشست علمی فریب بزرگ
موضوع: ریاضیات، علم اقتصاد و فریب بزرگ
🗣 استاد: پرفسور مسعود درخشان
جلسه اول تدریس کتاب "فریب بزرگ"
دانشگاه امام حسین علیهالسلام ۱۴۰۲/۰۳/۰۲
💠 @profderakhshan
هدایت شده از پرفسور مسعود درخشان
جلسه دوم فریب بزرگ دکتر درخشان.mp3 LQ.mp3
31.77M
🎙صوت کامل نشست علمی فریب بزرگ - #جلسه_دوم
موضوع: ریاضیات، علم اقتصاد و فریب بزرگ
🗣 استاد: پرفسور مسعود درخشان
جلسه اول تدریس کتاب "فریب بزرگ"
دانشگاه امام حسین علیهالسلام ۱۴۰۲/۰۳/۰۹
💠 @profderakhshan
1646635394_ليبراليسم- نهايي- 15 اسفند 1400 (1).pdf
1.01M
لیبرالیسم ریشه فساد و چپاول اقتصادی، نویسنده:پروفسور مسعود درخشان
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
#کلیپ_ویژه
🎥تحلیل حیرتانگیز مقام امنیتی اسرائیل از اسلام و حماس
یک مقام سابق امنیتی رژیمصهیونیستی در اظهاراتی حیرتانگیز، با اشاره به انگیزههای دینی حماس در جنگ با اسرائیل: پیروزی از آن کسانی است که قدرت صبر کردن دارند و نیروهای حماس مصداق بارز «ان الله مع الصابرین» هستند.
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔺حمله ارتش اسرائیل به بیماران با بولدوزر
🔹ارتش رژیم صهیونیستی به بیماران بستری بر روی تختهای بیمارستان کمال عدوان نوار غزه با بولدوزر حمله کرده است.
@QudsOnline
💠 رابطه #سبک_زندگی و #حجاب_استایل
🔸قسمت اول
🔹در بحث فلسفه هنر مسألهای با این گذاره مطرح میشود:
آیا فرم و محتوا از هم قابل تفکیک هستند یا خیر؟
🔹این موضوع از نظرگاه متفکران و اندیشمندان هنر، مثل شهید آوینی مساله ای بسیار عمیق است
البته ایشان معتقدند فرم و محتوا از هم جدایی پذیر نیست
اگر کسی بخواهد هنر را یک ابزار و یک ظرف برای انتقال پیام تصور کند دچار یک خطای ذهنی و فلسفی شده و اساسا در فضای هنرِ غیر یا هنر تمدن مقابل مضمحل میشود.
🔹نکته اصلی که باید در نسبت سبک زندگی و حجاب استایل در نظر گرفته شود این است که حجاب استایل به عنوان یکی از مشتقات چندم صنعت مد واز دستاوردهای هنر تمدن غرب است، این هنر خودش دارای ذاتی با انتقال پیام و معنا است و غفلت از این پیام و معنا در ذات حجاب استایل به عنوان یکی از دستاوردهاي هنری تمدن غرب ما را مضمحل در آن خواهد کرد.
🔹لذا در نسبت پدیده ای به نام حجاب استایل و سبک زندگی باید دقت کرد که حجاب استایل به عنوان یک فرم از سبک زندگی که معنای خاصی از تمدن غرب را حامل است قطعا در هر فرهنگی منتشر خواهد کرد و این فرم از معنای خودش تفکیک پذیر نیست.
🔹سبک زندگی که تمدن غرب پیشنهاد میکند همان سبکی است که امروزه ما به عنوان چالش خانواده اسلامی با آن رو به رو هستیم.
↩️ ادامه دارد ....
✍شقایق شیخی
هدایت شده از برداشتهايي از اسلام و اقتصاد
🔸افزایش حقوق کارمندان و تورم
سال ۹۷ حقوق ۱۰٪ تورم ۳۱٪
۹۸ ۲۰٪ و ۴۱٪
۹۹ ۱۵٪ و ۴۸٪
۱۴۰۰ ۲۰٪ و ۴۵٪
۱۴۰۱ ۲۰٪ و ۴۶٪
۱۴۰۲ ۲۰٪ و ۴۵٪
۱۴۰۳ ۱۸٪ و ۳۵٪ (پیش بینی)
🔹اگر سال ۹۶ حقوق و تورم را ۱۰۰ واحد در نظر بگیریم، سال ۱۴۰۳حقوق به ۳۰۹ واحد و تورم ۱۱۳۲ واحد میرسن، یعنی حقوق حدود یک چهارم شده
🔸سوال اینجاست که این خلق و چاپ پولی که موجب اختلاف تورم و دستمزد شده اگر به جیب کارگر و کارمند نرفته، اکنون در جیب کیست؟