eitaa logo
دکتر غزل قلوزی، پژوهشگر و مدرس دانشگاه
115 دنبال‌کننده
800 عکس
452 ویدیو
5 فایل
در این کانال مطالبی حاوی مسائل روز اقتصادی ایران، اقتصاد اسلامی و اقتصاد مقاومتی از اندیشمندان و صاحب نظران فقه و اقتصاد، گاهی تحلیل‌های بنده و گاهی برخی مسائل بینشی و ارزشی مورد پسند ارائه میگردد
مشاهده در ایتا
دانلود
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
the bride was married only 6 months ago.hugging the shoes of her husband who was killed in an israeli bombing. اینک نگاه کن تا که نگویی ندیده‌ام در کار ظلم بستن چشم و زبان یکیست آن‌جا که پشت گردن مظلوم می‌خورد حدّ گناه تیغ و تماشاگران یکیست... @Hamyar_vet 📍@etehad_razi 📍
هدایت شده از  دکتر غزل قلوزی
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 واکنش قالیباف به افزایش قیمت ارز 🔹رئیس مجلس: صحن مجلس حتماً جلسه‌ای درباره افزایش قیمت ارز خواهد داشت. 🔹حاجی‌دلیگانی: قیمت‌ها ترمز بریده است. مجلس در اولین فرصت رئیس بانک مرکزی را فرابخواند. اگر ارز نداریم، چرا ارزپاشی می‌شود؟ اگر ارز داریم، این قیمت‌ها چیست؟
هدایت شده از عدالت یاوران قصد
🔅 شیوهٔ اداره دکتر علی سعیدی 🔸اداره کشور به و الگوسازی برای اداره جهان و اصلاح آن، دو آرمان کلانی هستند که رهبر حکیم انقلاب اسلامی در دیدار امروز با دانشجویان بر آن تاکید کردند. ▪️ می‌گویم اساسی‌ترین مسأله حال حاضر ما در حکمرانی، نداشتن شیوه بومی مستقل است و متاسفانه نگاه تقلیدی در اداره کشور غلبه دارد که معمولا در عباراتی همچون «در دنیا/ اروپا/ آمریکا اینگونه است که ...» خود را نشان می‌دهد انگار که جمهوری اسلامی در اداره امور خود باید به سبک و شیوه دیگران عمل کند! 🔹 در حالیکه مطالبه جدی رهبر انقلاب این است که شیوهٔ اداره باید اسلامی باشد، الگوی پیشرفت باید اسلامی باشد و به همین ترتیب، سیاست و اقتصاد هم باید اسلامی باشد. معنی ندارد اقتصاد جمهوری اسلامی شیوه‌ای غیر اسلامی داشته باشد و متاسفانه غفلت از همین شیوه اداره است که ما را گرفتار لیبرالیسم در همه ابعاد سیاسی، اقتصادی و فرهنگی‌اش کرده است تا آنجا که مترجمان و ‌مروجان وطنی لیبرالیسم با صراحت و وقاحت تمام از بودجه‌ها و امکانات دولتی استفاده می‌کنند و اقتصاد اسلامی را انکار و تمسخر می‌کنند! یأکلون رزقه و‌ یعبدون غیره، فتامل. 🆔 @DrSaeedi با عدالت یاوران قصد همراه شوید 👇 https://eitaa.com/qasd_ir
هدایت شده از  دکتر غزل قلوزی
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
آقای مهدی عسگری نامزد انتخابات مجلس راه یافته به دور دوم از تهران خدائیش ما به همچین نماینده ای احتیاج نداریم واقعا مجلس و مردم همچنین آدمای لازم داره ✅ لطفا به دوستان ساکن تهران اطلاع رسانی کنید
هدایت شده از  دکتر غزل قلوزی
♦️اثرات تورم؟ 🔸آسیب دیدن صاحبان درآمد های ثابت: کارگران و حقوق بگیران نمی توانند به محض تورم دستمزد های خود را افزایش دهند و لذا قدرت خرید آنها پایین می آید.🌱 🔹 منتفع شدن بدهکاران:با توجه به ثابت بودن بدهی،وقوع تورم باعث کاهش ارزش پول شده و سبب متضرر شدن طلبکار و منتفع شدن بدهکار می شود و لذا خیلی ها در این شرایط اقتصاد ایران به دنبال وام گرفتن می روند حتی با نرخ سود ۲۳ درصد،چون در تورم ۴۰ درصدی باز برای آنان صرفه اقتصادی دارد.🌱 🔸 تغییر در تخصیص منابع:چون قیمت ها ثبات ندارد سرمایه گذاران نمی توانند بهترین و سود آور ترین موقعیت سرمایه گذاری را تشخیص دهند و به همین دلیل متاسفانه پول به جای اینکه سمت تولید برود سمت بازارهای غیر مولد مثل طلا،ارز،ملک و حتی خودرو می رود و فضای سفته بازی و دلالی تشدید می شود.🌱 🔹 توزیع نامناسب ثروت:افزایش نرخ تورم در یک کشور منجر به توزیع درآمد و ثروت به گونه ای می‌شود که افرادِ با درآمد ثابت را فقیرتر کرده و در عین حال، افرادِ با درآمد متغیر یا سرمایه‌گذاران را ثروتمندتر می‌کند.
هدایت شده از مهدی عسگری 🇮🇷⁩
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
تذکر مهدی عسگری در صحن مجلس: ضرورت شکستن سلطه دلار بر اقتصاد کشور باتوجه به نوسانات شدید در بازار ارز و ، باید موضوعات اقتصادی در اولویت رسیدگی مجلس قرار گیرد تا با کاهش وابستگی به ، بند ناف اقتصاد از اتصال به که به یک سلاح و مهمات در جنگ اقتصادی تبدیل شده، قطع گردد. درخواست ما از هیأت رئیسه مجلس این است که باتوجه به التهاب نگران‌کننده قیمتها در ابتدای سال، موضوعات اقتصادی باید در اولویت رسیدگی قرار گیرد و از همین ابتدای سال با ریل‌گذاری مناسب، از نوساناتی که می‌تواند زندگی و معیشت مردم را تحت الشعاع قرار دهد، جلوگیری کنیم تا این تلاطم‌ها و التهابات پیاپی، زندگی عموم مردم را مورد هجمه و سختی بیش ازین قرار ندهد. موضوعات بسیار مهمی در نوبت رسیدگی قرار دارد مانند قانون مالیات بر عایدی سرمایه که باید با رفع ایرادات شورای نگهبان، زودتر نهایی شود تا بتوان از دلالی و که با ایجاد تقاضای کاذب، باعث می‌گردد بازار ارز و سکه و نیز بازار و به‌ هم بریزد، به صورت ریشه‌ای جلوگیری شود. همچنین طرحی که به همراه جمعی از نمایندگان در ارتباط با مدیریت بازار ارز ارائه شده زودتر اعلام وصول و مورد رسیدگی قرار گیرد تا این موضوع مهم ساماندهی شود. امیدوارم این موارد مورد توجه جدی هیئت رئیسه قرار گیرد. 🇮🇷 رئیس فراکسیون دیپلماسی اقتصادی 🆔 @mahdiasgari133
هدایت شده از  دکتر غزل قلوزی
۲۰ فروردین سالروز شهادت شهید آوینی🖤💐
حلول ماه شوال و فرا رسیدن عید سعید فطر و روز برکت و شادی مسلمانان جهان را به شما سروران ارجمند و خانواده های محترمتان تبریک و تهنیت عرض می‌نمایم… در این روز مبارک مرا از دعای خیر خود، محروم ننمایید.🌷🍃🌸🎉🎊🎉🎊
✍🏻 فقط گفت «پشیمانتان می کنیم» ۲۸ سفارتخانه اسراییل تعطیل شد فروشگاههاشون خالی شد پناهگاه‌هاشون پر شد و همه دنیا مات و منتظر اشاره‌ی فرزند حیدر شدن رمز این عزت با خدا بودنه رهبرم سیدعلی
بسم الله الرحمن الرحیم چرا مردم پیشرفت های اقتصادی ایران را احساس نمی کنند؟ پاسخ به این پرسش بسیار کار سختی است و قطعا جوانب بسیار زیادی دارد که نگارنده از پس درک و بیان آنها برنمی آید. اما در این نوشتار سعی شده است به برخی از علل این ماجرا اشاره شود. امروزه مردم ایران (تقریبا همه، به جز کسانی که هنوز می گویند رضاشاه روحت شاد) به لحاظ شناختی اعتراف دارند که ما نسبت به چهل و پنج سال پیش خیلی پیشرفت کرده ایم اما دو نکته بسیار مهم اجازه نمی دهد گرایش و احساسشان هم منطبق با این انگاره معرفتی باشد: 1. شکاف طبقاتی و بی عدالتی در ایران بیشتر شده است 2. آنقدر که کشورهای دیگر پیشرفت کرده اند ما پیشرفت نکردیم این گزاره دوم را حتی برخی طرفداران پهلوی هم می گویند! یعنی اصل پیشرفت را قبول دارند ولی می گویند اگر شاه بود هم پیشرفت می کردیم. دنیا پیشرفت کرده است و هنری نیست که ایران هم پیشرفت کرده! این دو گزاره هم درست است هم غلط! باید دقیق این دو گزاره را بررسی کنیم تا ببینیم آنچه در ذهن مردم است دقیقا چیست و اعتراضشان به کجاست؟ در مورد گزاره اول سه نکته وجود دارد الف: قطعا شکاف طبقاتی در ایران به نسبت قبل انقلاب بسیار کاهش پیدا کرده و ضریب جینی از بالای پنجاه صدم به 36 صدم هم رسید در اوائل دهه نود و با اینکه در دهه نود رشد داشته باز هم نسبت به قبل از انقلاب وضعیت بهتر است. ب: مردم توقعشان بیش از این است و مخصوصا افزایش ضریب جینی و شکاف طبقاتی در دهه نود در خلال جنگ تمام عیار اقتصادی و تحریم، مردم را ناراحت کرده است. در همین دوره مقام معظم رهبری بارها فرمودند ما در عدالت عقبیم. ج: هرچند در چهاردهه بعد از انقلاب شکاف طبقاتی کم شده و بسیاری از افراد طبقه پایین جامعه به طبقه متوسط تبدیل شدند (مثل خیلی از پدران خود ما که در فقر و نداری زندگی می کردند) اما آنچه در شأن ایران نیست و اتفاق افتاده بوجود آمدن "ابرطبقه" است. یعنی تعداد معدودی که فاصله شان بسیار نجومی شده است با سایر مردم. اما در مورد گزاره دوم نیز چند نکته وجود دارد الف: کشورهای دیگر یا همان چیزی که معمولا ایرانی ها به آن "خارج" یا "دنیا" می گویند مشخص نیست کجاست. ترکیبی از تصاویر فیلم های هالیوودی و تبلیغات تورهای گردشگری و شایعات فضای مجازی و ویژگی های مثبت کشورهای مختلف و ... تبدیل شده به ذهنیت یک ایرانی از "خارج" و زندگی در بهشت غرب! 2. تصور مردم ایران از توسعه یافتگی یعنی رسیدن به نقطه ای که "همه مردم" شبیه بیل گیتس و ایلان ماسک و قارون های غرب زندگی کنند. مثلا ایرانی ها پراید را با لامبورگینی مقایسه می کنند! گویی که تمام مردم خارج از ایران لامبورگینی سوار می شوند! قطعا نقد به کیفیت پایین پراید سرجای خود مفید است اما این مقایسه به نظر میرسد مقایسه منطقی نباشد. 3. باز تصور مردم ایران از توسعه یافتگی این است که در اقتصاد رشد کرده باشیم و مثلا درآمد بیشتری داشته باشیم. ولی توسعه فرهنگی و اجتماعی و حفظ ارزش های انسانی و الهی و امنیت و آموزش و بهداشت و... را توسعه نمی دانند. البته توسعه هم همین است و با پیشرفت متفاوت است اما این باعث شده که مردم نتیجه بگیرند ما پیشرفته هم نیستیم! 4. تصور ایرانی ها به خصوص جوان تر ها نسبت به مفهوم پیشرفت در کشور خودمان نیز یک مفهوم دچار اختلال شناختی نسلی است. طبیعی است که یک دهه هشتادی تصورش با یک دهه شصتی د رمورد پیشرفت کاملا متفاوت است. یک ایرانی هم نسل من سه دوره تمدنی را تجربه کرده است. (شاید نسل ما جزء معدود افرادی در تاریخ باشیم که چنین امکانی را داشته که سه دوره تمدنی را به چشم خود ببیند) نسلی که از نفت برای روشنایی، از الاغ برای حمل و نقل، از کرسی برای گرم کردن، از شلنگ برای کتک زدن، از خانه همسایه برای مهمانی گرفتن، از حمام عمومی برای نظافت و قس علی هذا استفاده کرده است قطعا متفاوت است با نسلی که نهایتا از گوشی دکمه ای به گوشی لمسی رسیده است. از پلستیشن به PS5 رسیده است. از بلوتوث به shareit رسیده است. 5. تصور ما نسبت به پیشرفت یک اشکال دیگر هم دارد. خبر نداریم. دستگاه رسانه ای جمهوری اسلامی آن چنان ضعیف است که هوادارن دو آتشه نظام هم از بسیاری از پیشرفت های آن بی خبرند. کافی است در جمعی از برخی پیشرفت های حیرت انگیز ایران نام ببرید ولی نگویید پیشرفت های ایران است. هیچ کس به شما نمی گوید اینها را که خودمان هم داریم! ادامه ♨️ اقْتِصادِفَرهَنگی: 🇮🇷 💠 @h_abasifar
دکتر اقتصاددان اسلامی : دلار از سال ۶۷ تا کنون از ۷تومان،شده ۶۰۰۰۰ هزار تومان یعنی ۸۵۷۱ برابر، یعنی ۸۵۷ هزار درصد افزایش!! آن وقت گفته می شود سیاست تثبیت اجراشده؟؟!!! دقیقا مجموعه سیاست های در غالب سیاست های تعدیل اقتصادی از سال ۶۹ شروع شده تاکنون هم دنبال شده است همه دولت ها هم تقریبا همین سیاست را اجرا کردند.
هدایت شده از  دکتر غزل قلوزی
💠 طرح کلی اندیشه اسلامی در قرآن 🎤 استاد سید علی حسینی خامنه‌ای 🗺 مشهد مقدس، مسجد امام حسن مجتبی علیه‌السلام 🌙 ماه مبارڪ رمضان ۱۳۵۳ 📚 فایل pdf کامل کتاب 🔊 فایل 👇 📁 بخش یکم: ایمان 🔸 جلسه‌ی یکم: ایمان ۱ 🔹 جلسه‌ی دوم: ایمان ۲ 🔸 جلسه‌ی سوم: ایمان از روی آگاهی 🔹 جلسه‌ی چهارم: ایمان زاینده و همراه با تعهدات عملی 🔸 جلسه‌ی پنجم: ایمان و پایبندی به تعهدات 🔹 جلسه‌ی ششم: نویدها ۱ 🔸 جلسه‌ی هفتم: نویدها ۲ 📁 بخش دوم: توحید 🔹 جلسه‌ی هشتم: توحید در جهان‌بینی اسلام 🔸 جلسه‌ی نهم: توحید در ایدئولوژی اسلام 🔹 جلسه‌ی دهم: عبادت و اطاعت انحصاری خدا 🔸 جلسه‌ی یازدهم: روح توحید، نفی عبودیت غیر خدا 🔹 جلسه‌ی دوازدهم: توحید و نفی طبقات اجتماعی 🔸 جلسه‌ی سیزدهم: تأثیرات روانی توحید 📁 بخش سوم: نبوت 🔹 جلسه‌ی چهاردهم: فلسفه نبوت 🔸 جلسه‌ی پانزدهم: بعثت در نبوت 🔹 جلسه‌ی شانزدهم: رستاخیز اجتماعی نبوت 🔸 جلسه‌ی هفدهم: هدف‌های نبوت 🔹 جلسه‌ی هجدهم: نخستین نغمه‌های دعوت 🔸 جلسه‌ی نوزدهم: گروه‌های معارض 🔹 جلسه‌ی بیستم: فرجام نبوت ۱ 🔸 جلسه‌ی بیست ‌و یکم: فرجام نبوت ۲ 🔹 جلسه‌ی بیست ‌و دوم: تعهد ایمان به نبوت 📁 بخش چهارم: ولایت 🔸 جلسه‌ی بیست و سوم: ولایت 🔹 جلسه‌ی بیست و چهارم: پیوندهای امت اسلامی 🔸 جلسه‌ی بیست و پنجم: بهشت ولایت 🔹 جلسه‌ی بیست و ششم: در پیرامون ولایت ۱ 🔸 جلسه‌ی بیست و هفتم: در پیرامون ولایت ۲ 🔹 جلسه‌ی بیست و هشتم (آخر): در پیرامون ولایت ۳ – هجرت 🔰@tahavol_razi
🌙 رهبر انقلاب: قطع رابطه اقتصادی و سیاسی با رژیم صهیونیستی، توقع ملتهای مسلمان از دولتهایشان است ✏️ رهبر انقلاب، پیش از ظهر امروز در دیدار مسئولان نظام و سفرای کشورهای اسلامی: دولتهای اسلامی رابطه‌شان را - رابطه‌ی اقتصادی، رابطه‌ی سیاسی را - با رژیم صهیونیستی قطع کنند. لااقل به طور موقت! تا وقتی که این جنایت را اینها دارند انجام میدهند رابطه‌ها قطع باشد، کمکی نشود، ارتباطی وجود نداشته باشد. این توقع از دولتهای اسلامی است. توقع ما هم نیست فقط، توقع ملتهای مسلمان است. اگر الان همه‌پرسی کنند در کشورهای اسلامی، بدون تردید همه نظر میدهند به اینکه دولتهایشان بایستی قطع رابطه کنند با رژیم صهیونیستی. در این تردیدی نیست. ۱۴۰۳/۱/۲۲ 🖼 💻 Farsi.Khamenei.ir
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
هدایت شده از اقتصاد فرهنگی
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
هواپیمایی امارات ایران را اینگونه معرفی کرده است. آنوقت جا دارد برای شادی روح مسئولین فرهنگی و رسانه‌ایمان هدیه‌ای نثار کنیم؟! ♨️ اقْتِصادِفَرهَنگی: 🇮🇷 💠 @h_abasifar
هدایت شده از  دکتر غزل قلوزی
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
| پرهیز از اسراف 🔺 رهبر انقلاب: مسئله‌ی اسراف؛ یکی از مشکلات کشور ما الان مسئله‌ی اسراف است. در آب اسراف می کنیم؛ در نان اسراف می کنیم؛ در بازمانده‌ی غذا اسراف می کنیم؛ در وسایل زندگی، آنهایی که می‌توانند اسراف میکنند؛ در برق اسراف می کنیم. اینها مسائل اجتماعی است؛ باید موعظه کرد، باید به مردم گفت، باید توجّه داد که نکنیم این کارها را.
هدایت شده از سید یاسر جبرائیلی
✨این دو کتاب را جمع خوانی کنید بسیاری از جوانان انقلابی سوال می‌کنند که برای آشنایی با سیاست‌های نئولیبرال و سابقه اجرای آنها در ایران، چه منابعی وجود دارد؟ اول این حقیر معتقدم در این عصر جنگ اقتصادی، آشنایی با این سیاست‌های تجویز شده از سوی صندوق بین‌المللی پول و بانک جهانی، برای جریان انقلابی از نان شب هم واجب‌تر است. ثانیا منابع فراوانی در این زمینه وجود دارد. اما برای شروع، توصیه می‌کنم دو کتاب زیر را جمع‌خوانی کنید. در جمع‌های دانشجویی، هیئت‌ها، مساجد و... گروه‌های مطالعاتی تشکیل دهید (چه حضوری و چه مجازی). این کتاب‌ها چون جنبه تاریخی دارند و به نوعی روایت تاریخ هستند، در هر رشته‌ای که تحصیل کرده باشید، به راحتی مطالب آنها را درک خواهید کرد. در این جنگ تمام عیار اقتصادی، سلاحی که باید دست بگیرید و به میدان بیائید، سلاح آگاهی است. اگر در جنگ نظامی، پیر و جوان، دانشجو و بنّا، همه رفتند آموزش نظامی دیدند و به میدان رفتند و پیروز شدیم، امروز همه باید آموزش اقتصادی ببینند. یک روز هم فرصت را از دست ندهید. ۱- دکترین شوک؛ نائومی کلاین ۲- اقتصاد سیاسی جمهوری اسلامی؛ بهمن احمدی امویی با کلیک روی عنوان کتاب‌ها می‌توانید آنلاین خریداری‌شان کنید. ⚠️در این جنگ، تماشاگر نباشید... @syjebraily
هدایت شده از دکتر علی سعیدی
🔻چرا باشگاه‌های فوتبال اروپایی، عید فطر را تبریک می‌گویند و جشن‌ ادیان دیگر را نه؟ از دین‌آنلاین ✔️امسال برای چندمین سال متوالی، شاهد تبریک باشگاه‌های اروپایی به مناسبت عید فطر بودیم: از رئال و بارسا تا چلسی و آث‌میلان و پاریسن‌ژرمن. به عنوان مثال صفحات رسمی منچستر‌سیتی پوستری را منتشر کرده‌اند که در آن بازیکنان این تیم مثل هالند، در حال آماده کردن خانه‌ای برای جشن عید فطر هستند. این فارغ از توجهات در طول ماه رمضان نظیر برگزاری افطار عمومی در ورزشگاه چلسی و چند باشگاه دیگر بوده‌است. به نظر می‌رسد جذب مارکت مسلمانان، واگذاری بیشتر بلیت‌ها در میان آن‌ها و فروش محصولات جانبی یک دلیل محکم برای چنین کنش‌هایی باشد‌. امّا چرا چنین توجهی مثلاً نسبت به آئین یهودیان(هانوکا) و یا هندوها(دیوالی) انجام نمی‌شود؟ احتمالاً باید دلیل این امر را در نظریاتی جست که رفتار اقتصادی مسلمانان را بیشتر متاثر از مذهب‌شان می‌داند تا سایر ادیان. در حقیقت مسلمانان کشورهای غربی، با احتمال بیشتری به برندی که به عقاید مسلمانان احترام می‌گذارد علاقمند می‌شوند تا مثلاً مسیحیان. هرچه هست این توجهات، خواسته یا ناخواسته هم در برندینگ آئین‌های اسلامی مهم بوده‌است هم در ایجاد جریانی غیرمستقیم علیه اسلام‌هراسی برخی رسانه‌های بزرگ. 🆔 @DrSaeedi
هدایت شده از حسن عباسی
اجرای طرح عفاف و حجاب از شنبه در تهران 🔹اطلاعیهٔ فرماندهی انتظامی تهران: در چارچوب مطالبات عمومی و بر اساس وظایف قانونی، طرح حجاب و عفاف از روز شنبه ۲۵ فروردین در همه معابر و اماکن عمومی با جدیت بیشتر دنبال خواهد شد. @Farsna - Link من که امیدی به این طرح‌ها ندارم چونکه اولا موقتی هستن، یکی دوتا گزارش از ۲۰۳۰ پخش میشه و بعد یکی دو هفته دیگه هیچ خبری نیست دوما، نیروی انتظامی متاسفانه برای برخورد با هنجارشکنی دینی، نیروی آموزش دیده و معتقد نداره خیلی از پرسنل نیروی انتظامی افراد مذهبی نیستن و شاید اعتقادی به حجاب هم نداشته باشن سوم اینکه این طرح‌ها باتوجه به مشکل نیروی انسانی، بصورت محدود و فقط در چند نقطه از شهر اجرا میشه به نظر من، نیروی انتظامی باید یک یگان مخصوص ناهنجاری‌های دینی داشته باشه که نیروهاش آموزش دیده باشند، مذهبی و معتقد باشند، تنها وظیفشون برخورد با ناهنجاری‌های دینی باشه نه اینکه صرفا برای یک طرح دو هفته‌ای ماموریت داشته باشند و این یگان بصورت دائمی و گسترده در معابر مختلف شهر با ناهنجاری‌ها برخورد کنه البته این برخوردها نباید محدود به افراد باشه، بلکه باید با تولیدکنندگان و توزیع کنندگان لباس‌های نامناسب برخورد بشه، فروشگاه‌ها و اماکنی که هنجارشکنی میکنند باهاشون برخورد بشه فضای مجازی هم که قطعا اهمیت خیلی زیادی داره و اگر با هنجارشکنی‌های دینی در فضای مجازی برخورد نشه، برخورد با هنجارشکنی‌های خیابانی بی فایده است. 🖋 حسن عباسی 📎 @hassanabbasi1374
هدایت شده از اقتصاد فرهنگی
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
نکته بسیار مهمی که وزیر جهاد می گویند را دقت کنید! در دو سال اخیر دام های مولد بسیاری ذبح شدند! چرا؟ حذف ارز ترجیحی و نهاده دامی باعث شد دامداران بسیاری دامهای مولدشان را به کشتارگاه بفرستند! این یعنی اگر چه حذف ارز ترجیحی لازم شد اما نحوه اجرای آن بسیار بد بود و آثار مخرب آن از جمله تورم و ضربه به تولید مدیریت و کنترل نشد. ♨️ اقْتِصادِفَرهَنگی: 🇮🇷 💠 @h_abasifar
هدایت شده از دکتر علی سعیدی
وَفِی السَّمَاءِ رِزْقُکُمْ وَمَا تُوعَدُونَ ﴿٢٢﴾ فَوَرَبِّ السَّمَاءِ وَالأرْضِ إِنَّهُ لَحَقٌّ مِثْلَ مَا أَنَّکُمْ تَنْطِقُونَ ﴿٢٣﴾ و روزی شما و آنچه وعده‌داده شده‌اید در آسمان است! سوگند به پروردگار آسمان و زمین که این مطلب حقّ است همانگونه که سخن می‌گویید! سورۀ ذاریات، آیات ۲۲ و ۲۳ ا***ا برای فهم اجتماعی این آیه به گزیده‌ای از مقدمۀ چاپ دوم کتاب ارزشمند اقتصادنا اثر شهید صدر رضوان الله علیه توجه کنید: انسان اروپایی همواره به زمین می‌نگرد نه به آسمان؛ حتی مسیحیت نتوانسته است بر گرایش زمینی انسان اروپایی چیره شود بلکه او توانسته است خدای مسیحیت را از آسمان به زمین بیاورد و در موجودی زمینی به آن تجسم بخشد. این نگاه به‌سوی زمین انسان اروپایی را قادر ساخت که برای ماده، ثروت و مالکیت، ارزشهایی پدید آورد که با آن نگرش هماهنگ باشد. این ارزشها توانسته‌اند خود را در مکتبهای و به نمایش بگذارند و بر تفکر فلسفی اخلاقی در اروپا سایه افکنند. از سوی دیگر، انقطاع ارتباط حقیقی انسان اروپایی با خداوند متعال و نگاه او به‌سوی زمین به‌جای آسمان، باعث شد هرگونه اندیشۀ حقیقی دربارۀ سرپرستی والا از جانب بالا یا هر نوع محدودیت واجب‌شده بر او خارج از چارچوب ذاتش، از ذهن او زدوده شود. این امر او را از نظر روحی و فکری آماده کرد تا به حق خود نسبت به ایمان بیاورد و مالامال از احساس استقلال و شود. بدین ترتیب، آزادی نقش اصلی در اقتصاد اروپایی پیدا کرد و فرایند توسعه توانست از احساس راسخ انسان اروپایی نسبت به آزادی، استقلال و فردگرایی برای موفقیت اقتصاد آزاد به‌عنوان وسیله‌ای هماهنگ با تمایلات رسوخ‌کرده در روح و اندیشۀ ملت‌های اروپایی بهره ببرد. نفس آزادی کلیدی بود که مفهوم را برای انسان اروپایی باز کرد. آزادی برای هر انسان این حق را قائل شد که بدون هیچ محدودیتی حرکت کند مگر آنکه شخص دیگری در طرف مقابل باشد که او را محدود کند. بدین ترتیب، اندیشۀ نزاع در ذهن انسان اروپایی پدیدار شد و مانند سایر اندیشه‌های اساسی که ماهیت تمدن مدرن غربی را شکل داده، خود را در عرصۀ فلسفه نشان داد. این نزاع اثر بزرگی در جهت‌دهی اقتصاد مدرن اروپایی و فرایند توسعۀ همراه آن داشت چه آنجا که اقتصاد شکل فردی می‌گرفت و خود را در رقابت داغ و نامحدود بین بنگاهها و طرحهای شخصی سرمایه‌داری در پرتو اقتصاد آزاد نشان می‌داد و رشد می‌کرد و ثروت کلی را ازطریق درگیری و رقابت برای بقا افزایش می‌داد و چه آنجا که اقتصاد شکل طبقاتی می‌گرفت و خود را در تجمعات انقلابی نمایان می‌ساخت که زمام تولید را در کشور به دست می‌گرفت و تمامی نیروها را به نفع توسعۀ اقتصادی به حرکت درمی‌آورد. این اخلاقیات اقتصاد اروپایی متفاوت است با اخلاقیاتی که امت در درون جهان اسلام درنتیجۀ تاریخ دینی خود دارد. انسان شرقی که رسالت‌های آسمانی او را پرورش داده و مدتی طولانی تحت تربیت اسلام قرار گرفته است، بالطبع پیش از نگریستن به زمین به آسمان می‌نگرد و پیش از آنکه از جهان مادی و عالم محسوس تأثیر بپذیرد، تحت تأثیر عالم غیب است. شیفتگی عمیق انسان شرقی نسبت به عالم غیب پیش از جهان محسوس، خود را در سطح فکری مسلمانان د‌ر قالب رویکرد اندیشه‌ای جهان اسلام به‌سوی افقهای عقلی معرفت بشری و دوری از زمینه‌های مرتبط با واقعیت‌های محسوس نمایان ساخت. این در طبع انسان مسلمان باعث محدودشدن نیروی فریبندگی ماده و قابلیت انگیزش آن نسبت به انسان مسلمان شده است. این غیب‌گرایی، انسان جهان اسلام را از احساس آزادی شخصی و آزادی اخلاقی به سبک انسان اروپایی دور می‌سازد. احساس انسان مسلمان به محدودیت درونی بر مبنایی اخلاقی به نفع جامعه‌ای که در آن زندگی می‌کند، باعث می‌شود به‌جای اندیشۀ نزاع که بر فکر اروپایی‌های مدرن حاکم است، انسجام و ارتباطی عمیق با جامعۀ خود پیدا کند. اگر این اخلاقیات انسان جهان اسلام را به‌عنوان حقیقتی تجسم‌یافته در وجود امت لحاظ کنیم، می‌توان از آن در الگوی اقتصاد در جهان اسلام استفاده کرد و آن را در چارچوبی قرار داد که با آن اخلاقیات هماهنگ باشد و به نیروی محرک و انگیزاننده تبدیل شود. اگر زمین در چارچوب آسمان قرار گیرد و کار با طبیعت، صفت واجب و مفهوم عبادت بگیرد، آنگاه همان نگاه غیب‌گرا در انسان مسلمان به نیرویی محرک و قدرتی برانگیزاننده به‌سوی در ارتقای سطح اقتصادی تبدیل می‌شود. در اینجا اهمیت به‌عنوان الگوی اقتصادی روشن می‌شود که قادر است از اخلاقیات انسان جهان اسلام استفاده کند و آن را به نیروی بزرگ محرک و سازنده در فرایند توسعه و عامل موفقیت برنامه‌ریزی سالم برای حیات اقتصادی تبدیل کند. اگر را بپذیریم می‌توانیم از این اخلاقیات استفاده کنیم و آن را در مبارزه با عقب‌ماندگی به کار بگیریم، برعکس زمانی که الگوهای اقتصادی دیگری را انتخاب می‌کنیم که از نظر روحی و تاریخی با زمینۀ اخلاقی دیگری مرتبط است. 🆔 @DrSaeedi
هدایت شده از سید یاسر جبرائیلی
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
ماهیت نظام سرمایه‌داری با در تعارض است. چه، ابتنای این نظام بر تداول ثروت در دست گروه‌های خاص است. اقتصاد مردمی یعنی قرار گرفتن وسائل کار در اختیار همه کسانی که قادر به کارند ولی وسائل کار ندارند. تنها در این حالت است که آزادگی انسان حفظ و فقر و محرومیت رفع می‌شود. @syjebraily