eitaa logo
علیرضا زادبر
53.6هزار دنبال‌کننده
2.2هزار عکس
1.1هزار ویدیو
10 فایل
دکتری علم سیاست، گرایش مسایل ایران تاریخ ثبت نام کلاس های ترم جدید از ۳۱ خرداد
مشاهده در ایتا
دانلود
علیرضا زادبر
هزار نفر پا منبری #محرم_مجازی بیان تاریخ سقیفه تا عاشوراست. گوش دادن به ۱۴ صوت تدریس با موضوع قیام
امروز کسی این توییت رو برام فرستاد اتفاقا در ما به همین مساله در ۱۴ جلسه پاسخ دادیم. قیام یا فرار برای حفظ جان!
💢نماز و نیایش شمربن ذی الجوشن ✅ابواسحاق نقل می کند: همراه با شمر بن ذی الجوشن نماز می خواندیم. بعد از نماز، "شمر" دستانش را به سوی بلند کرد و گفت: «خدایا ! تو می دانی که من مردی شریف هستم!! مرا مورد بخشش قرار بده.» به او گفتم : «چگونه خداوند تو را ، در حالی که در قتل فرزند رسول‌الله مشارکت کرده‌ای؟!» شمر پاسخ داد: «مگر ما چه کردیم؟! حاکمان ما به ما دستور دادند که چنین کنیم؛ ما نیز نمی‌بایست با خود مخالفت می‌کردیم.» من به او گفتم: «این عذر است. اطاعت از حاکم تنها در کارهای خوب است.» 📚لسان المیزان ، جلد ۳ ، صفحه ۱۵۱ https://eitaa.com/Politicalhistory
زمان: پنج شنبه محرم الحرام 61 هجري شمر خود را به خيام امام حسين(ع) رسانده، ضمن صدا کردن حضرت عباس و ديگر فرزندان ام البنين، مي گويد: «براي شما از عبيدالله امان نامه گرفتم» آنها متفقاً گفتند: «خدا تو را و امان نامه تو را لعنت کند، ما امان داشته باشيم و پسر دختر پيامبر امان نداشته باشد؟» امام حسين(ع) توسط حضرت عباس از دشمن يک شب را براي نماز، راز و نياز با خدا و تلاوت قرآن مهلت مي گيرد.  حفر خندق در اطراف خيام براي مقابله با شبيخون دشمن و قطع کردن راه ارتباطي دشمن با خيام از  سه طرف - که فقط از يک قسمت ارتباط برقرار باشد – و ياران امام در آنجا مستقر بودند. اين تدبير امام (عليه السلام) براي اصحاب بسيار سودمند بود، گروهي از لشکر عمر بن سعد به سپاه امام (ع) مي پيوندند.  سخن امام حسين (ع) خطاب به دشمن:  واي بر شما! چه زياني مي بريد اگر صداي مرا بشنويد؟! من شما را به يک راه راست مي خوانم، اما شما از همه فرامين من سر باز مي زنيد، چرا که شکم هاي شما از مال حرام پر شده و بر دل هاي شما مُهر شقاوت زده شده است https://eitaa.com/Politicalhistory
مداحان معروف در آن نوحه مشهور میگویند: حسین(ع) در شیب گودال پیر شد! سخن دقیقی نیست، حسین(ع) پیش از گودال بر سر نعش علی اکبر(ع) پیر شده بود. https://eitaa.com/Politicalhistory
علیرضا زادبر
با نذورات شما #سنت_نذری_دادن منظم در این مناطق ادامه دارد. برای روزهای آینده به ویژه پس از عاشورا اق
سنت نذری دادن با امانات و نذورات شما کار ادامه دارد اینکه این نوجوانان کار را پیش می‌برند اثر تربیتی دارد.
علیرضا زادبر
در مجموعه ما تعمدا و بنا بر الزام امور اجرایی در دست این نسل است☝️
علیرضا زادبر
در مجموعه ما تعمدا و بنا بر الزام امور اجرایی در دست این نسل است☝️
حتی دهه نودی ها شرط این است که باید دهه هشتادی و نودی باشند.
اگر متولیان امر از یک دهه پیش بخصوص در مساجد فضا را برای نقش آفرینی نسل قبل مهیا میکردند، اگر ادامه راه خودشان را در بها دادن عملی به نسل قبل می دانستند. اگر کار در دست نسل دهه هفتادی و بعد هشتادی بود این فاصله ها شکل نمیگرفت. ما وظیفه داریم برای ادامه راه و ایده خودمان هم که شده راه را برای نسل جدید در عمل، در اجرا، در تصمیم گیری در شخصیت دادن باز کنیم. در این مجموعه با وجود بزرگترها شرط این است کار در دست نوجوانان باشد. https://eitaa.com/Politicalhistory
علیرضا زادبر
تعداد قابل توجهی از خانواده های حاضر در از خانواده های تحت پوشش گروه جهادی هستند. برخی چندین سال است که به اشکال مختلف تحت حمایت خیرین گروه هستند‌. چند شب قبل اعلام کردیم در طرح همه مشارکت داشته باشند‌. میزان و مقدار و توان مالی اهمیت ندارد. تعداد مهم نیست. فقط هرکس با هر توانی که دارد پای کار باشد. شب بعد، یک آقا میانسال یک پلاستیک کوچک مشکی آورد. خیلی آرام گفت: با شرمندگی توانم از این بیشتر نیست. فقط دو بسته نمک در پلاستیک بود. این ارزش است این هماهنگی کردن امور است مشارکت مردم است عینِ عینِ مردم
علیرضا زادبر
تعداد قابل توجهی از خانواده های حاضر در #حسینیه_نیازمندان از خانواده های تحت پوشش گروه جهادی هستند.
این اقلام جزیی را مردم بزرگوار می آورند. مردم باید شریک و همراه این سنت و دستگاه عظیم باشند.
شبی نیست که این‌مردم گرفتار با یک نیاز و امید و نامه به روضه نیایند و خدا می‌داند توانی باقی نمانده...
علیرضا زادبر
شبی نیست که این‌مردم گرفتار با یک نیاز و امید و نامه به روضه نیایند و خدا می‌داند توانی باقی نمانده.
بعضی وقتا دوستان میگن چرا خودت رو انداختی وسط این میدان؟ چکار میکردم؟ به این همه خانواده محتاج نان شب بگم صبر کنید برنامه پنج ساله توسعه هفتم ثمره بده و شما فعلا زیر چرخ دهنده ها له بشید!!؟‌ چکار باید میکردم!؟
💢امام حسین(ع) و سیاست "امام را برای حاجت گرفتن میخواهند" ✅ظهر عاشورا، شقی ترین انسانها بزرگترین را مرتکب شدند، اما جنایتی بمراتب بزرگتر پس از قیام اباعبدالله رخ داد که به آن توجه نمیشود. اما آن چیست؟ بدون شک، هر نوع هدف امام‌حسین(ع) از قیام ظلم بزرگتری است که باید در مقابل آنها به روشنگری پرداخت. عده ای امام‌حسین(ع) را، امامی شجاع، مظلوم، مهربان و دوست داشتنی میدانند در حدی که روا کند! هیات، عزاداری و کربلا را نماد عشق و علاقه خود میدانند و در نهایت محبت و علاقه به اباعبدالله میگویند: عزای محرم و امام حسین(ع) را وارد نکنید! ✅اساسا، علت تحمل این همه چه بود؟ چرا حضرت شهر مدینه را رها کرده و در معرض قرار گرفتند؟ چرا حضرت با وجود علم به اینکه ۷۲ نفر توان مقابله با ۳۰ هزار نفر را ندارند باز ادامه دادند؟ حضرت علیه کدام و قیام کردند؟ ✅ماهیت حرکت و قیام امام حسین(ع) علیه حکومت بنی امیه و سیاست یزیدی بود. بعد چگونه میتوان امام حسین(ع) را صرفا در و سینه زنی و زیارت خلاصه نمود؟ آیا کسانی که از قرائت و برداشتی غیر سیاسی دارند و فقط توصیه به عزاداری دارند میتوانند علت بریده شدن سرمبارک اباعبدالله توسط حاکم ظالم را بدون در نظر گرفتن حرکت سیاسی ایشان کنند؟ خطبه های صریح حضرت در مورد علت قیام علیه ظلم و اقامه دین گویاتر از آن است که بخواهیم نهضت حسینی را از عینک لیبرال مسلکان خنثی و بی بخار مشاهده کنیم. جنایتِ معرفی حسین(ع) غیرسیاسی به نسل امروز از جنایت شمر و سنان هم بزرگتر است. https://eitaa.com/Politicalhistory
💢نمی‌خواهم که آغازگر جنگ باشم ✅پیش از آغاز نبرد، امام حسین علیه‌السلام دستور دادند تا درون خندقی که اطراف خیمه‌ها حفر کرده بودند، آتش روشن کنند تا دشمن نتواند از اطراف، هجوم آورد. "شمر بن ذی الجوشن" نزدیک آمد و به امام حسین گفت: (( گویا برای ورود به آتش جهنم عجله داری!!)) امام حسین پاسخ دادند: (( تو برای ورود در آتش ، شایسته‌تری!)) "مسلم بن عوسجه" که ناظر بود، به امام حسین گفت: ((ای فرزند رسول الله! اجازه می‌دهید این فاسق ستمگر را با تیر بزنم؟ او در تیر‌رس من است و تیرم به خطا نمی‌رود.)) امام حسین علیه السلام فرمودند: (( او را نزن! من دوست ندارم که آغازگر جنگ باشم!)) 📚تاریخ طبری، جلد ۵ ، صفحه ۴۲۳ 📚ارشاد مفید، جلد ۲، صفحه ۹۶ https://eitaa.com/Politicalhistory
جامعه امام کُش ۲ برای قرار گرفتن یک "جامعه" در مسیر امام کُشی به عنصری به نام "ابهام" نیاز است. مردم مدام باید در فضای مبهم تنفس کنند و ابهام قدرت تشخیص حق از باطل را سخت می سازد. یکی از مقدمه چینی های مهم معاویه برای خلافت پسرش، همین "سیاست ابهام" بود . درجنگ جمل بسیاری از مردم می پرسیدند، حق با کیست؟ یک سمت علی پسرعمو و داماد پیامبر ایستاده و یک سمت عایشه همسر پیامبر! یکی از یاران میانه جنگ از حضرت خواست به او اجازه دهد جنگ را رها کند، حضرت علت را جویا شد؟ پاسخ داد: نمیدانم حق با کیست؟ . خط مشی رسانه و سیاست معاویه، تولید مدام ابهام در ذهن مردم بود. حتی در سطح عقاید دینی، اینکه باید به تقدیر الهی تمکین نمود، و خلافت یزید تقدیر الهی است!! حسین(ع) چرا با تقدیر الهی مبارزه می‌کند؟ شوریدن علیه خلیفه الهی حرام نیست؟ . "ابهام در اذهان" یکی از عناصر مهم قرار گرفتن یک جامعه در مسیر "امام کُشی" است، رسالت ابهام سازی با رسانه هاست اما سیاست و راهبرد را خواص تعیین می‌کند. نظیر این ماجرا که دستگاه معاویه شیعیان را می‌کشت، در شام بعد نماز علی(ع) را همراه با تعقیبات نماز لعن می‌کردند اما شخص معاویه در نزد عموم مردم رابطه خود با امام حسین(ع) یک رابطه عادی و حسنه نشان میداد حتی از بنی هاشم دختر برای یزید خواستگاری کرد که امام مخالفت نمود . تولید ابهام، بی پاسخ ماندن ابهام در اذهان مردم خطر است . https://eitaa.com/Politicalhistory
دیروز به این خانواده سر زدیم یک خانواده ۴ نفره خانه قدیمی و ناامن رطوبت زده و...
علیرضا زادبر
دیروز به این خانواده سر زدیم یک خانواده ۴ نفره خانه قدیمی و ناامن رطوبت زده و...
در زمین مجاور از چند وقت پیش با قرض پی یک خانه کوچک کنده شده اما بدلیل عدم توانایی مالی رها کرده اند. اینجا بعنوان خانه شماره ۴۲ با کمک شما مردم ساخته خواهد شد
علیرضا زادبر
در زمین مجاور از چند وقت پیش با قرض پی یک خانه کوچک کنده شده اما بدلیل عدم توانایی مالی رها کرده اند
اینجا خانه شماره ۴۱ حدودا دوماه پیش به شما معرفی شد. خانواده ای با دو دختر دانش آموز و دانشجو در پارکینگ همین خانه نیمه کاره زندگی میکردند. بدون هیچ گونه استقامت، شناژو امنیت. روز گذشته ستون گذاری انجام شد. ریال به ریال از نذورات شما مردم است https://eitaa.com/Politicalhistory
بارها نوشته ام مبارزه با فقر در حکومت اسلامی وظیفه ذاتی دولت هاست اما معنایش این نیست که انسانِ مسلمان در جامعه اسلامی فقط تماشاچی فقر دیگران باشد. بعنوان انسانِ مسلمان مسئولیت داریم. نمیتوان در کتاب و درس و دانشگاه غرق شد و دور از درد جامعه نوشت.