فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
تفاوت این مرد
.
این مرد اهل روضه بود
مثل بسیاری از علمای بزرگ
با یک تفاوت اساسی،
او روضه و اشک بر امام حسین(ع) را احیا نمود. تفسیر نو ارائه کرد.
حالات او را بخوانید
وقتی خبر رحلت فرزند دلبندش آمد
گفته بود من مصطفی را بخاطر آینده اسلام بسیار دوست داشتم
گریه نمیکرد
گفتند قلب امام در فشار است
باید کاری کرد
به نتیجه رسیده اند روضه خوان بیاید
و روضه علی اکبر(ع) بخواند
امام ساکت بود
تا روضه به مقتل و مصیبت حضرت علی اکبر(ع) رسید
شانه های امام تکان میخورد
دستمال پارچه ای را مقابل صورت گرفت
و اشک میریخت
اینها را عرض کردم که بدانیم او از همه ما هیاتی تر بود
اما او هیات و حرکت امام حسین(ع) را فقط برای اشک و مناسک نمیخواست. او از دل اشک بر حضرت اباعبدالله(ع) تفسیر بر قیام علیه ظلم نمود. نهضت خلق کرد. اولین سخنرانی امام و آغاز انقلاب در عصر عاشورا در هیات بود.
هیاتی ها باید بدانند از او هیاتی تر نیستند
و او احیاگر آن اوضاع خوفناک بود.
روحتان قرین رحمت و شریک در روضه های این شبها
#علیرضا_زادبر
https://eitaa.com/Politicalhistory
#تاریخ
نقطه #مشترک نامه های اهل کوفه؟!
جالب است بدانید، اهل کوفه پس از مرگ #معاویه و شنیدن خبر بیعت نکردن امام با یزید عموما در نامه هایشان یک #واژه را زیاد بکار میبردند!
در اکثر نامه ها آماده است که #حسین بسوی ما بیا که ما #منتظر توییم!!!
مثلا شبث بن ربعی، حجار بن ابجر، در #نامه_کوتاه خود نوشته بودند:
باغها سرسبز گشته و میوهها رسیده است، پس هرگاه که اراده کردی بیا که سربازان آماده برای یاری تو در #انتظار نشستهاند، والسلام.
📚ابصار العین، ص 216
حواسمان باشد، حسین را #منتظرانش به #گودال_قتلگاه کشاندند.
https://eitaa.com/Politicalhistory
#محرم_مجازی
تکلیف امام حسین(ع) شهادت نبود!
شهادت فرع بر تکلیف است
شهادت پاداش آن تکلیف گرایی است.
تکلیف امام حسین(ع) احیا دین جدش و قیام علیه حاکم طاغوت بود.
اما آیا نتیجه و کیفیت ادای این تکلیف برای حضرت اهمیت داشت؟ یا با هر کیفیت روش ممکن به سمت قتلگاه شهادت رهسپار بود؟
امام در کاخ حاکم مدینه با زیرکی و کیاست توانست بیعت را به تعویق بیاندازد و از کاخ خارج شود. دستور داده بودند اگر حسین(ع) بیعت نکرد در همان مدینه گردن او را بزنید! البته حاکم مدینه هم توان این کار را نداشت. پس اگر بنا بر شهادت بود، در همان مدینه شرایط شهادت مهیا بود. اما حضرت نباید نتیجه کارش به یک شهادت بی سر و صدا ختم شود.
موقعیت دوم حضور در مکه است. در مکه عمّال حکومت زیر لباس احرام به دنبال ترور حضرت بودند. امام با خبر شد. حرمت کعبه باید رعایت میشد درست است اما حضرت دنبال شهادت بی سر و صدا نیست. شهادت مخفیانه در مکه از طریق ترور پروژه رسواسازی حکومت بنی امیه را تکمیل نخواهد نمود.
حضرت علم به وقایع داشت. جدش رسول خدا(ص) و پدر گرامیشان در کلام و رویا به آن کیفیت شهادت بشارت داده بودند. حضرت لحظه ای از عمل به تکلیف فاصله نگرفت، اساسا استدلال بستگان و برخی از دلسوزان در مدینه همین بود که به دلایل روشن که ختم به سرکوب میشود از این سفر صرف نظر کنید.
امام حسین(ع) در مسیر ادای #تکلیف آن چنان هوشمندانه طراحی نمودند که #نتیجه حاصل شود. یک بال این هوشمندی کیفیت و ترکیب افراد حاضر در کاروان بودند. کاروانی که یک پیوست رسانه ای داشت، یعنی اجازه ندادند فاجعه عظیم کربلا در کربلا بمانند.
تکلیف و نتیجه
#علیرضا_زادبر
https://eitaa.com/Politicalhistory
اگر تاریخ امامت حضرت اباعبدالله(ع) به ویژه در دوره طولانی تر خلافت معاویه تا قیام علیه یزید را مورد بررسی قرار دهیم. هوش، ذکاوت و دقت حضرت در مراحل گوناگون مشهود است. اقدامات ایشان کاملا حساب شده و گام به گام است. هر بخش در جای خود کارکرد دارد. امام عین کیاست و سیاست است.
اهل جنگ نیست
اما اگر قرار بر جنگ باشد از همگان شجاع تر و جنگاورتر است. خدعه دشمن را می شناسد. در خطبه های شیوا و رسا تا لحظه آخر دنبال رسواسازی و هدایت است. هدایت از شوون امام معصوم است یعنی اگر معصوم می جنگند در جنگ هم به دنبال هدایت و دفع عامل گمراهی جامعه است.
حرکت امام حسین(ع) از نظر تاریخی نباید خلاصه در سال ۶۰ و ۶۱ شود. عمده امام حسینی که ما میشناسیم، امام حسین ده روز محرم ۶۱ است حال که همان ده روز هم مملو از جزییات در تصمیم و رفتار حضرت می باشد.
جزییات حرکت امام
دقت تصمیم گیری
مواضع بجا
خطبه های هوشمندانه
جلوگیری آغاز جنگ توسط اصحاب
و....
حضرت سپاه ۳۰ هزار نفری را با پیوست رسانه رسوا ساخت. خطبه های حضرت، رفتار اهل بیت(ع) در زمان اسارت همگی رسانه بودند. یزید برای پس از شهادت حضرت با وجود اینکه قدرت را در دست داشت منکوب شد.
#محرم_مجازی
https://eitaa.com/Politicalhistory
علیرضا زادبر
شب سوم توزیع نذورات شما در حاشیه شهر هر شب ادامه خواهد داشت #سنت_نذری_دادن
#هر_شب
هر شب نذورات شما در این مناطق توزیع میشود
دورترین مناطق
به مشارکت همه شما عزیزان نیاز است.
شماره کارت جهت کپی:
5041721077200054#سنت_نذری_دادن
استاد مطهری یک جمله معروفی به این مضمون دارد. اگر الان پیامبر(ص) زنده بود در قضیه فلسطین چه میکرد. شمر زمان را بشناس.
غزه الان آوردگاه شناخت شمر زمان است.
https://eitaa.com/Politicalhistory
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
تا میتوانیم باید این سنتهای تربیت کننده و انسان ساز را زنده نگه داریم
در این سالها بسیار تاختند
اما سنت های اصیل و ریشه دار
خودرو و خودجوش پیش می روند
شبکه های اجتماعی موثر بودند
اما هنوز سنت های اصیل زنده اند و اگر ریشه دار نبودند تا به امروز با این حجم تبلیغات منفی هزار بار باید از بین می رفتند
#صفا
#عین_خدا
https://eitaa.com/Politicalhistory
برخی در فضای مجازی با پُست و استوری به جنگ نور خدا رفته اند.
https://eitaa.com/Politicalhistory
#اوج_سقوط
💢به شُکرانهی قتل حسین
تنها راه مبارزه با دین، خودِ دین است!
تمام کسانی که در جنگ جمل، نهروان، صفین و کربلا به #مصاف علی(ع) و فرزندش رفتند، اهل نماز بودند، از قاریان برجسته قرآن بودند.
فهم نادرست #دینداران از دین، حسین(ع) را به گودال قتلگاه کشاند، تا جایی که پس از #شهادت او مراسم #شکرگزاری بجا آورند.
✅امام محمد باقر علیه السلام:
کوفیان، به شُکرانهی قتل حسین، چهار مسجد را در کوفه تجدیدبنا و نوسازی کردند:
مسجد اشعث، مسجد جریر
مسجد سماک و مسجد شبث بن ربعی
📚کافی، جلد ۳، صفحه ۴۹۰
https://eitaa.com/Politicalhistory
#آشنایی_با_قاتلان_حسین
#محرم_مجازی
💢عمر سعد بدترین معامله گر!
عُمر سعد به حکمرانی ری منسوب شده بود. آماده حرکت به ری بود که خبر حرکت امام حسین (ع) به ابن زیاد رسید. عبیدالله بن زیاد او را #واداشت تا قبل از رفتن به ری با امام حسین (ع) بجنگد.
عُمر راضی به این کار نبود اما عبیدالله بن زیاد او را تهدید کرد که اگر با امام حسین (ع) نجنگد باید فرمان #حکومت ری را پس بدهد. عمر از ابن زیاد شبی را فرصت خواست تا اندیشه کند. آن شب، نزدیکان خود را جمع کرد و با آنها مشورت نمود.
همه او را از این کار بازداشتند با این حال تا صبح فکر کرد و در #نهایت تصمیم گرفت به جنگ با امام حسین (ع) برود.
✅آنهمه جنایت که در حق خاندان رسول خدا (ص) انجام داد در نهایت دستش از حکومت ری نیز کوتاه شد. بی تردید عمر سعد #بدترین معامله ی تاریخ را رقم زد تا بهترین مصداق «خَسِرَ الدُّنْیا وَالاْآخِرَةَ» باشد
✅امام صادق(ع): «مَنْ طَلَبَ الرِّئاسَةَ هَلَک؛
کسی که دلباخته #ریاست باشد هلاک می شود»
📚اصول كافى، جلد 2، صفحه 297.
https://eitaa.com/Politicalhistory
علیرضا زادبر
#هر_شب هر شب نذورات شما در این مناطق توزیع میشود دورترین مناطق به مشارکت همه شما عزیزان نیاز است.
هر شب
توزیع نذورات و امانات شما
در مناطق محروم
کسانیکه از جلسات روضه دورند.
#سنت_نذری_دادن
طرف خبر نداره، خودش با روضه، غذای نذری و توسل پدر مادرش که سالها صاحب اولاد نمیشدن بدنیا اومده، اما الان نذری و روضه رو تمسخر میکنه! چرا؟ مال حلال و حرام!
https://eitaa.com/Politicalhistory
بنده به این نتیجه قطعی و یقینی رسیدم هرچی که دشمن اهل بیت(ع) در این سالها روی اون دست گذاشته و مانور داده برای تخریب و تخفیف و کم فروغ کردن، ما وظیفه داریم ده برابر گذشته کار کنیم روی همون موضوع!
حالا پاسخ به شبهات علیه اصل واقعه عاشورا باشه، استهزا روضه و نذری باشه و...
هرچی بیشتر اصرار کردن در حذف یک سنت، باید محکمتر ترویجش داد.
https://eitaa.com/Politicalhistory
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
شمر زمانه
قبور کودکان را هم تخریب میکند
عاشورا ماندن در تاریخ نیست
عاشورا یعنی زمانه هنوز شمر و حرمله دارد
https://eitaa.com/Politicalhistory
ما با سه نوع نگاه به امام حسین(ع) روبرو هستیم
👇👇👇👇
۱. امام حسین تاریخی
۲. امام حسین مناسکی
۳. امام حسین هدفی
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
متن را بخوانید👇👇
رجوی هم روضه میخواند!
https://eitaa.com/Politicalhistory
علیرضا زادبر
متن را بخوانید👇👇 رجوی هم روضه میخواند! https://eitaa.com/Politicalhistory
کدام امام حسین(ع)؟
۱. امام حسین(ع) تاریخی: یک شخصیت برجسته و قهرمان که صاحب مرام و مروت است اما در صحنه تاریخی مظلوم واقع شده است. نگاه به این امام حسین(ع) نگاه در تاریخ ماندن است. این دیدگاه نمیخواهد امام حسین(ع) از دل تاریخ به روز و مسائل جاری حیات انسانی تسری یابد. محور باشد. تعیین کننده و تنظیم گر روابط سیاسی اجتماعی انسان باشد. در واقع اینجا کل یوم عاشورا و کل ارض کربلا معنا ندارد. یک پدیده یا واقعه معلق در تاریخ است.
۲. امام حسین(ع) مناسکی: در این تفسیر و رویکرد غلبه بر احساسات و عواطف است. یک امام معصوم مورد ظلم واقع شده و باید هر سال طی مناسکی یاد او را صرفا گرامی نگاه داشت. غایت در اینجا همان انجام مناسک عزاداری است. مناسکی که در طول تاریخ بنا بر فرهنگ و آداب رسوم هر منطقه پیش رفته است. در اینجا نیز کل یوم عاشورا نیست. عاشورا تمام شده است. یکبار بوده، تکرار نمیشود. اینجا هم امام حسین(ع) تعیین کننده روابط در جامعه نیست. آدم خوب و مظلوم قصه است. باید احترامش حفظ شود. امام حسین(ع) را برای خود میخواهد. ارادت دارد.
۳. امام حسین(ع) هدفی:
اینجا تفسیر متفاوت است. هدف امام حسین(ع) اهمیت دارد و غلبه بر احساس و مناسک پیدا میکند. اینجا دیگر کل یوم عاشوراست. اینجا امام حسین(ع) صرفا یک مظلوم محبوب کنج تاریخ نیست. اینجا امام ضدظلم، قیام کننده و معترض است. عدالت را طلب میکند. ضدحاکم طاغوت است. مقاوم است. کوتاه نمی آید حتی اگر کمتر از صد نفر باشد. تعیین کننده و تنظیم گر حیات اجتماعی جامعه بشری برای تمام عرصه هاست. عین عقلانیت است. در اوج عواطف، عقلانیت را ملاک و مبنا قرار میدهد. این نگاه به امام حسین(ع) حرکت آفرین است.
اشک و سنت های عزاداری بنا بود و هست که هدف قیام امام حسین(ع) برای تمام عصرها زنده نگاه دارند. غایت و هدف مطلق صرف عزاداری نیست. عزاداری مهم است. مناسک اهمیت دارند اما از لابه لای آن عزاداری و مناسک باید به هدف قیام رسید وگرنه مسعود رجوی هم در آن تفسیر غلط خودش را پیرو امام حسین(ع)
می دانست و پیش از شروع عملیات متوسل می شد!
#علیرضا_زادبر
https://eitaa.com/Politicalhistory
علیرضا زادبر
کدام امام حسین(ع)؟ ۱. امام حسین(ع) تاریخی: یک شخصیت برجسته و قهرمان که صاحب مرام و مروت است اما در
در هیات ها غالبا امام حسین(ع) نوع دوم معرفی میشود.
علیرضا زادبر
#محرم_مجازی #شبهات_محرم از تاریخ سقیفه تا دهم عاشورا سال ۶۱ قیام یا حرکت برای حفظ جان!؟ قیام برای
هزار نفر پا منبری
#محرم_مجازی بیان تاریخ سقیفه تا عاشوراست. گوش دادن به ۱۴ صوت تدریس با موضوع قیام یا فرار برای حفظ جان!؟ نزدیک به هزار نفر پا منبری دارد. درست شبیه به یک هیات مجازی است. چه چیزی از این بهتر! بهره بردن از فضای مجازی و ارتقا سواد تاریخی
تنها مسیر ثبت نام:
@sabet_21
علیرضا زادبر
هر شب توزیع نذورات و امانات شما در مناطق محروم کسانیکه از جلسات روضه دورند. #سنت_نذری_دادن
با نذورات شما #سنت_نذری_دادن منظم در این مناطق ادامه دارد. برای روزهای آینده به ویژه پس از عاشورا اقلامی نداریم. یاری کنید🌹
شماره کارت:
5041721077200054
علیرضا زادبر
هزار نفر پا منبری #محرم_مجازی بیان تاریخ سقیفه تا عاشوراست. گوش دادن به ۱۴ صوت تدریس با موضوع قیام
امروز کسی این توییت رو برام فرستاد
اتفاقا در #محرم_مجازی ما به همین مساله در ۱۴ جلسه پاسخ دادیم. قیام یا فرار برای حفظ جان!