eitaa logo
❁قـ📖ـرآن کریـم(تفسیر نور)❁
9.9هزار دنبال‌کننده
7.2هزار عکس
5.5هزار ویدیو
50 فایل
روزانه #تفسیری کوتاه از آیات کلام‌الله مجید رو باهم مرور میکنیم (به ترتیب از اول قرآن😍) ‌ ‌🟢 مجموعه تبلیغات بعثت👇 eitaa.com/joinchat/304153330C2ebf875a87 تبلیغات ارزان و پربازده👆👆 ‌
مشاهده در ایتا
دانلود
❁قـ📖ـرآن کریـم(تفسیر نور)❁
#ادامه تفسیر آیه 255 سوره بقره👇👇👇 🌸«7». «يَعْلَمُ ما يَلِجُ فِي الْأَرْضِ وَ ما يَخْرُجُ مِنْها وَ
💢 مروری کوتاه بر آیات سوره بقره ( آیات 256) 🌺🍃✨🌸✨🌺🍃 🕋 لا إِكْراهَ فِي الدِّينِ قَدْ تَبَيَّنَ الرُّشْدُ مِنَ الْغَيِّ فَمَنْ يَكْفُرْ بِالطَّاغُوتِ وَ يُؤْمِنْ بِاللَّهِ فَقَدِ اسْتَمْسَكَ بِالْعُرْوَةِ الْوُثْقى‌ لَا انْفِصامَ لَها وَ اللَّهُ سَمِيعٌ عَلِيمٌ‌«256» 🌼🌷در (پذيرش) دين، اكراهى نيست. همانا راه رشد از گمراهى روشن شده است، پس هر كه به طاغوت كافر شود و به خداوند ايمان آورد، قطعاً به دستگيره محكمى دست يافته، كه گسستنى براى آن نيست. وخداوند شنواى دانا است. ☘💠نکته ها💠☘ 🔷ايمان قلبى با اجبار حاصل نمى‌شود، بلكه با برهان، اخلاق و موعظه مى‌توان در دلها نفوذ كرد، ولى اين به آن معنا نيست كه هر كس در عمل بتواند هر منكرى را انجام دهد و بگويد من آزادم و كسى حقّ ندارد مرا از راهى كه انتخاب كرده‌ام بازدارد. قوانين جزايى اسلام همچون تعزيرات، حدود، ديات و قصاص و واجباتى همچون نهى از منكر و جهاد، نشانه آن است كه حتّى اگر كسى قلباً اعتقادى ندارد، ولى حقّ ندارد براى جامعه يك فرد موذى باشد. 🔷اسلامى كه به كفّار مى‌گويد: «هاتُوا بُرْهانَكُمْ إِنْ كُنْتُمْ صادِقِينَ» «1» اگر در ادّعاى خود صادقيد، برهان و دليل ارائه كنيد. چگونه ممكن است مردم را در پذيرش اسلام، اجبار نمايد؟ 🔷جهاد در اسلام يا براى مبارزه با طاغوت‌ها و شكستن نظام‌هاى جبّارى است كه اجازه تفكّر را به ملّت‌ها نمى‌دهند و يا براى محو شرك و خرافه‌پرستى است كه در حقيقت يك بيمارى است و سكوت در برابر آن، ظلم به انسانيّت است. 🔷مطابق روايات، يكى از مصاديق تمسك به «عروة الوثقى» و ريسمان محكم الهى، اتصال با اولياى خدا و اهل‌بيت عليهم السلام است. 🔷رسول اكرم صلى الله عليه و آله به حضرت على عليه السلام فرمودند: «انت العروة الوثقى». «2» 📖«1». بقره، 111. 📚«2». تفسير برهان، ج 1، ص 141. 📚جلد 1 - صفحه 408 🔰🔰پیام ها🔰🔰 🔶1- دينى كه برهان و منطق دارد، نيازى به اكراه و اجبار ندارد. «لا إِكْراهَ فِي الدِّينِ» 🔶2- تأثير زور در اعمال و حركات است، نه در افكار و عقايد. «لا إِكْراهَ فِي الدِّينِ» 🔶3- راه حقّ از باطل جدا شده، تا حجّت بر مردم تمام باشد. روشن شدن راه حقّ، با عقل، وحى ومعجزات است. «قَدْ تَبَيَّنَ الرُّشْدُ مِنَ الْغَيِّ» اسلام دين رشد است. 🔶4- دين، مايه‌ى رشد انسانيّت است. «قَدْ تَبَيَّنَ الرُّشْدُ مِنَ الْغَيِّ» 🔶5- اسلام با استكبار سازش ندارد. «يَكْفُرْ بِالطَّاغُوتِ» 🔶6- تا طاغوت‌ها محو نشوند، توحيد جلوه نمى‌كند. اوّل كفر به طاغوت، بعد ايمان به خدا. «فَمَنْ يَكْفُرْ بِالطَّاغُوتِ وَ يُؤْمِنْ بِاللَّهِ» 🔶7- كفر به طاغوت و ايمان به خدا بايد دائمى باشد. «يكفر، يؤمن» فعل مضارع نشانه‌ى تداوم است. 🔶8- محكم بودن ريسمان الهى كافى نيست، محكم گرفتن هم شرط است. «فَقَدِ اسْتَمْسَكَ بِالْعُرْوَةِ ...» 🔶9- تكيه به طاغوت‌ها و هر آنچه غير خدايى است، گسستنى و از بين رفتنى است. تنها رشته‌اى كه گسسته نمى‌گردد، ايمان به خداست. «لَا انْفِصامَ لَها» 🔶10- ايمان به خدا و رابطه با اولياى خدا ابدى است. «لَا انْفِصامَ لَها» ولى طاغوت‌ها در قيامت از پيروان خود تبّرى خواهند جست. 🔶11- ايمان به خدا و كفر به طاغوت بايد واقعى باشد، نه منافقانه. زيرا خداوند مى‌داند ومى‌شنود. «وَ اللَّهُ سَمِيعٌ عَلِيمٌ» 📚تفسير نور(10جلدى)، ج‌1، ص: 409 ------------------------------------------------- 📚 برگرفته از تفسیرنور ╭━═━✨❀🌸❀✨━═━╮ @QURAN_SOUND114 ╰━═━✨❀🌸❀✨━═━╯
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
💐روزے یڪ صفحہ از قرآڹ ڪریم💐 🌟 #سوره_یونس ☘ #صفحه_214
4_297669198144866717.MP3
1.01M
💠 هدیه نور برای ظهور 💠 🌹 #ترتیل_صفحه214🌹 🎤باصدای استاد #پرهیزگار
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🌸✨🌸 ✨🌸 🌸 💟 امام علی(علیه السلام): 🌺 سخاوت آن است كه تو آغاز كني، زيرا آن چه با درخواست داده مي شود يا از روي شرم، و يا از بيم سخن ناپسند شنيدن است. 📚 ╭━═━✨❀🌸❀✨━═━╮ @QURAN_SOUND114 ╰━═━✨❀🌸❀✨━═━╯
حجرات - هاشم هيبه.mp3
3.03M
💢 #فراز 🔸از سوره حجرات (سخنان فاسقان را بدون تحقیق مپذیرید ! ) 🔸با صدای استاد #هاشم_هیبه (شاهکار مجلسی) 🔸با صدای گرم و معنوی و با سبک متأثر از استاد #محمد_رفعت 🔸در نغمه بیات و از دقیقه 6.07 رست 🔸اجرا شده در مصر 🔸حجم: 2:89 مگابایت 🔹يَاأَيُّهَا الَّذِينَ آمَنُوا إِنْ جَاءَكُمْ فَاسِقٌ بِنَبَإٍ فَتَبَيَّنُوا أَنْ تُصِيبُوا قَوْمًا بِجَهَالَةٍ فَتُصْبِحُوا عَلَى مَا فَعَلْتُمْ نَادِمِينَ (6) وَاعْلَمُوا أَنَّ فِيكُمْ رَسُولَ اللَّهِ لَوْ يُطِيعُكُمْ فِي كَثِيرٍ مِنَ الْأَمْرِ لَعَنِتُّمْ وَلَكِنَّ اللَّهَ حَبَّبَ إِلَيْكُمُ الْإِيمَانَ وَزَيَّنَهُ فِي قُلُوبِكُمْ وَكَرَّهَ إِلَيْكُمُ الْكُفْرَ وَالْفُسُوقَ وَالْعِصْيَانَ أُولَئِكَ هُمُ الرَّاشِدُونَ (7) فَضْلًا مِنَ اللَّهِ وَنِعْمَةً وَاللَّهُ عَلِيمٌ حَكِيمٌ (8) ╭━═━✨❀🌸❀✨━═━╮ @QURAN_SOUND114 ╰━═━✨❀🌸❀✨━═━╯
💟 امام سجاد علیه السلام: ☘آیه‌های قرآن، هر كدام آن، خزینه علوم (خداوند) است، هر گاه خزینه‌ای باز می‌شود شایسته است كه خوب در آن بنگری. ╭━═━✨❀🌸❀✨━═━╮ @QURAN_SOUND114 ╰━═━✨❀🌸❀✨━═━╯
❁قـ📖ـرآن کریـم(تفسیر نور)❁
💢 مروری کوتاه بر #نکات_تفسیری آیات سوره بقره ( آیات 256) 🌺🍃✨🌸✨🌺🍃 🕋 لا إِكْراهَ فِي الدِّينِ قَدْ تَ
💢 مروری کوتاه بر آیات سوره بقره ( آیات 257) 🌺🍃✨🌸✨🌺🍃 🕋اللَّهُ وَلِيُّ الَّذِينَ آمَنُوا يُخْرِجُهُمْ مِنَ الظُّلُماتِ إِلَى النُّورِ وَ الَّذِينَ كَفَرُوا أَوْلِياؤُهُمُ الطَّاغُوتُ يُخْرِجُونَهُمْ مِنَ النُّورِ إِلَى الظُّلُماتِ أُولئِكَ أَصْحابُ النَّارِ هُمْ فِيها خالِدُونَ‌«257» 🍃🌼خداوند دوست و سرپرست مؤمنان است، آنها را از تاريكى‌ها (ى گوناگون) بيرون و به سوى نور مى‌برد. لكن سرپرستان كفّار، طاغوت‌ها هستند كه آنان را از نور به تاريكى‌ها سوق مى‌دهند، آنها اهل آتشند و همانان همواره در آن خواهند بود. ☘💠نکته ها💠☘ 🔷در آيه قبل خوانديم كه او مالك همه چيز است؛ «لَهُ ما فِي السَّماواتِ وَ ...» ودر اين آيه مى‌خوانيم: نسبت او به مؤمنان، نسبت خاصّ و ولايى است. «وَلِيُّ الَّذِينَ آمَنُوا» 🔷گوشه‌اى از سيماى كسانى كه ولايت خدا را پذيرفته‌اند: ✔️آنكه ولايت خدا را پذيرفت، كارهايش رنگ خدايى پيدا مى‌كند. «صِبْغَةَ اللَّهِ» ✔️«1»براى خود رهبرى الهى برمى‌گزيند. «إِنَّ اللَّهَ قَدْ بَعَثَ لَكُمْ طالُوتَ مَلِكاً» ✔️«2»راهش روشن، آينده‌اش معلوم و به كارهايش دلگرم است. «يَهْدِيهِمْ رَبُّهُمْ بِإِيمانِهِمْ» «3»، «إِنَّا إِلَيْهِ راجِعُونَ» «4»، «لا نُضِيعُ أَجْرَ الْمُحْسِنِينَ» ✔️«5»در جنگ‌ها و سختى‌ها به يارى خدا چشم دوخته و از قدرت‌هاى غير خدايى نمى‌هراسد. «فَزادَهُمْ إِيماناً» «6» 🔷از مرگ نمى‌ترسد و كشته شدن در تحت ولايت الهى راسعادت مى‌داند. امام حسين عليه السلام فرمود: «انّى لا ارى الموت الّا السعادة». 🔷«7»تنهايى در زندگى براى او تلخ و ناگوار نيست، چون مى‌داند او زير نظر خداوند است. «ان‌اللَّهَ مَعَنا» «1» 📖«1». بقره، 138. 📖«2». بقره، 247. 📖«3». يونس، 9. 📖«4». بقره، 156. 📖«5». يوسف، 56. 📖«6». بقره، 173. 📚«7». بحار، ج 44، ص 192. 📚جلد 1 - صفحه 410 ✔️از انفاق و خرج كردن مال نگران نيست، چون مال خود را به ولى خود مى‌سپارد. «يُقْرِضُ اللَّهَ قَرْضاً حَسَناً» ✔️«2»تبليغات منفى در او بى اثر است، چون دل به وعده‌هاى حتمى الهى داده است: «وَ الْعاقِبَةُ لِلْمُتَّقِينَ» ✔️ «3»غير از خدا همه چيز در نظر او كوچك است. امام على عليه السلام فرمود: «عظم الخالق فى أنفسهم فصغر مادونه فى أعينهم ...». ✔️ «4»از قوانين و دستورات متعدّد متحيّر نمى‌شود، چون او تنها قانون خدا را پذيرفته و فقط به آن مى‌انديشد. و اگر صدها راه درآمد برايش باز شود تنها با معيار الهى آن راهى را انتخاب مى‌كند كه خداوند معيّن كرده است. «وَ مَنْ لَمْ يَحْكُمْ بِما أَنْزَلَ اللَّهُ» «5» 🔰🔰پیام ها🔰🔰 🔶1- مؤمنان، يك سرپرست دارند كه خداست و كافران سرپرستان متعدّد دارند كه طاغوت‌ها باشند و پذيرش يك سرپرست آسان‌تر است. «6» درباره مؤمنان مى‌فرمايد: «اللَّهُ وَلِيُّ» امّا درباره‌ى كفّار مى‌فرمايد: «أَوْلِياؤُهُمُ الطَّاغُوتُ» 🔶2- آيه قبل فرمود: «قَدْ تَبَيَّنَ الرُّشْدُ مِنَ الْغَيِّ» اين آيه نمونه‌اى از رشد و غىّ را بيان مى‌كند كه ولايت خداوند، رشد و ولايت طاغوت انحراف است. «اللَّهُ وَلِيُّ ... أَوْلِياؤُهُمُ الطَّاغُوتُ» 🔶3- راه حقّ يكى است، ولى راههاى انحرافى متعدّد. قرآن درباره راه حقّ كلمه‌ى نور را به كار مى‌برد، ولى از راههاى انحرافى و كج، به ظلمات وتاريكى‌ها تعبير مى‌كند. «النور، الظلمات» 📖«1». توبه، 40. 📖«2». بقره، 245. 📖«3». اعراف، 128. 📚«4». نهج‌البلاغه، خ 193. 📖«5». مائده، 44 و 45. «6». يوسف عليه السلام نيز در دعوت كفّار به همين معنا استدلال كرد: «أَ أَرْبابٌ مُتَفَرِّقُونَ خَيْرٌ أَمِ اللَّهُ الْواحِدُ الْقَهَّارُ» آيا صاحبان متعدّد وپراكنده بهترند يا خداى يگانه وقدرتمند؟! يوسف، 39. 📚جلد 1 - صفحه 411 🔶4- راه حقّ، نور است و در نور امكان حركت، رشد، اميد و آرامش وجود دارد. «النُّورِ» 🔶5- مؤمن در بن بست قرار نمى‌گيرد. «يُخْرِجُهُمْ مِنَ الظُّلُماتِ» 🔶6- طاغوت‌ها در فضاى كفر وشرك قدرت مانور دارند. «الَّذِينَ كَفَرُوا أَوْلِياؤُهُمُ الطَّاغُوتُ» 🔶7- هر كس تحت ولايت خداوند قرار نگيرد، خواه ناخواه طاغوت‌ها بر او ولايت مى‌يابند. «اللَّهُ وَلِيُّ ... أَوْلِياؤُهُمُ الطَّاغُوتُ» 🔶8- هر ولايتى غير از ولايت الهى، ولايت طاغوتى است. «اللَّهُ وَلِيُّ ... أَوْلِياؤُهُمُ الطَّاغُوتُ» 🔶9- توجّه به عاقبت طاغوت پذيرى، انسان را به حقّ پذيرى سوق مى‌دهد. «أُولئِكَ أَصْحابُ النَّارِ» ------------------------------------------------- 📚 برگرفته از تفسیرنور ╭━═━✨❀🌸❀✨━═━╮ @QURAN_SOUND114 ╰━═━✨❀🌸❀✨━═━╯
شبهای جمعه عاشقی چه زیباست.mp3
3.52M
🎧 🎧 شبهای جمعه ، عاشقی چه زیباست کربلا شبهایی که میگن زائر تو زهراست کربلا غم کربلا منو می کشه ... دل من فقط به حرم خوشه ...❤️ باصدای : اگر امشب کربلا نیستید؛ با شنیدن این صوت زیبا کربلایی شوید...🌴 💎 ╭━═━✨❀🌸❀✨━═━╮ @QURAN_SOUND114 ╰━═━✨❀🌸❀✨━═━╯
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
💐روزے یڪ صفحہ از قرآڹ ڪریم💐 🌟 #سوره_یونس ☘ #صفحه_215
4_297669198144866719.MP3
915.9K
💠 هدیه نور برای ظهور 💠 🌹 #ترتیل_صفحه215🌹 🎤باصدای استاد #پرهیزگار
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
⚠️ جشن تولد دختر بدحجاب در غسالخانه.! کلیپ نگاه کنید ،شاید فرصتی نباشد اگر بیراهه رفتیم برگردیم😔 ╭━═━✨❀🌸❀✨━═━╮ @QURAN_SOUND114 ╰━═━✨❀🌸❀✨━═━╯
zang_Sho'ara 217-227_mahdiforughi.mp3
2.42M
🌿تقدیم به همنشینان با قرآن 🌸 هشتمین تلاوت از 🎼آلبوم نغمه بهشتی #استاد_مهدی_فروغی ✨سوره مبارکه شعراء #نغمه_بهشتی #سوره_شعراء277_217 #ترتیل_برتر_کوتاه #زنگ_موبایل_خاص #زنگ_بیدار_باش_قرآنی #آرامشی_وصف_ناپذیر ╭━═━✨❀🌸❀✨━═━╮ @QURAN_SOUND114 ╰━═━✨❀🌸❀✨━═━╯
🌸🍃﷽🌸🍃 ✍قرآنی باشیم. ✅ سوگند به قرآن، آن هم از سوی خداوند، بيانگر عظمت و قداستِ قرآن است. «وَ الْقُرْآنِ الْحَكِيمِ» 📣📣 بیایید از امروز به جای اینکه از #قرآن برای قسم خوردن و تبرّکِ سفره‌ عقدو... استفاده کنیم، 👈قرآن رو بیاریم تو زندگی‌هامون و #قرآنی_زندگی_کنیم. ✔️حلالش رو حلال👌 ✔️و حرامش رو حرام بدونیم.👌 ✨✨✨✨✨ ❗️تا زمانیکه قرآن لب طاقچه‌هامون خاک میخوره.... ❗️ما هم لب پرتگاه تاب میخوریم... ╭━═━✨❀🌸❀✨━═━╮ @QURAN_SOUND114 ╰━═━✨❀🌸❀✨━═━╯
🌸🍃 امیـرالمؤمنیـن عـلے(ع) 1⃣ «بخـش اول». 💠اَلْحَمْدُ لِلَّهِ الَّذي عَلا في تَوَحُّدِهِ وَ دَنا في تَفَرُّدِهِ وَجَلَّ في سُلْطانِهِ وَعَظُمَ في اَرْكانِهِ، وَاَحاطَ بِكُلِّ شَيءٍ عِلْماً وَ هُوَ في مَكانِهِ وَ قَهَرَ جَميعَ الْخَلْقِ بِقُدْرَتِهِ وَ بُرْهانِهِ، حَميداً لَمْ يَزَلْ، مَحْموداً لايَزالُ.💠 💚« سـتايش خـداے را سـِزاسـت ڪہ در يگانگـےاش بلندمـرتبہ و در تنـهايـےاش بہ آفـريدگان نزدڪ اســت، سلـطنتش پُرجـلال و در اَرڪانِ آفـرينش‌اش بزرگ اســت. بـےآنڪہ مڪان گيرد و جابہ‌جا شـود، بر همہ‌چیـز احـاطہ دارد و بر تمامـےِ آفـريدگان به قـدرت وبرهـانِ خود چيـره اسـت. همـواره سُـتوده بوده و خواهـد بـود.»💚💐✨ ✍ مصـباح المتهـجّد وسـلاح المتعـبّد، (شـيخ طوسـے) صـ694 ✍ اقـبال الاَعـمال، صـ461 ✍ بحـارالانـوار، جـ97 صـ112 ➖➖➖➖➖ 2⃣ «بخـش دوم». 💠 وَ مَجيداً لايَزولُ، وَمُبْدِئاً وَمُعيداً وَ كُلُّ أَمْرٍ إِلَيْهِ يَعُودُ. بارِئُ الْمَسْمُوكاتِ وَداحِي الْمَدْحُوّاتِ وَجَبّارُ الْأَرَضينَ وَ السّماواتِ، قُدُّوسٌ سُبُّوحٌ، رَبُّ الْمَلائكَةِ وَالرُّوح.💠 💚« (و مَـجد و بزرگـےِ او را پايانے نيسـت. آغاز و انجـام از او و برگشـت تمـامےِ امـور بہ سـوے اوسـت). اوسـت آفـرينندۂ آسـمان‌ها و گســترانندۂ زمیـن‌ها و حُـڪمرانِ آنها. دور و مـنزّه از خصـايصِ آفـریده‌هاسـت و در مـنزّه بودنِ خـود نيز، از تقـديسِ همـگان برتر اسـت. و اوســت پروردگارِ فـرشـتگان و روح.»💚💐✨ ✍ اَلغـدیر، جـ۱ صصـ۱۲- ۱۵۲ ✍ مصـباح المتهـجّد وسـلاح المتعـبّد، (شـيخ طوسـے) صـ694 ✍ اقـبال الاَعـمال، صـ461 ✍ بحـارالانـوار، جـ97 صـ112 ➖➖➖➖➖ 3⃣ «بخـش سوم». 💠 مُتَفَضِّلٌ عَلي جَميعِ مَنْ بَرَأَهُ، مُتَطَوِّلٌ عَلي جَميعِ مَنْ أَنْشَأَهُ. يَلْحَظُ كُلَّ عَيْنٍ وَالْعُيُونُ لاتَراهُ. كَريمٌ حَليمٌ ذُوأَناتٍ، قَدْ وَسِعَ كُلَّ شَيءٍ رَحْمَتُهُ وَ مَنَّ عَلَيْهِمْ بِنِعْمَتِهِ. لا يَعْجَلُ بِانْتِقامِهِ. وَلايُبادِرُ إِلَيْهِمْ بِمَا اسْتَحَقُّوا مِنْ عَذابِهِ. قَدْفَهِمَ السَّرائِرَ وَ عَلِمَ الضَّمائِرَ، وَلَمْ تَخْفَ عَلَيْهِ اَلْمَكْنوناتُ ولا اشْتَبَهَتْ عَلَيْهِ الْخَفِيّاتُ. لَهُ الْإِحاطَةُ بِكُلِّ شَيءٍ، والغَلَبَةُ علي كُلِّ شَيءٍ.💠 💚 «افزونی دهِ آفریده‌ها و نعمت بخشِ موجـود شدگانسـت. به يك نيم‌نگاه دیده‌ها را ببيند، و دیده‌ها هـرگز او را نبينند. و و شكيباسـت. رحـمتش جهانشـمول، عطايش منّت گذار، و در انتقام بـےشتاب است. و در كيفرِ سـزاوارانِ عذاب، و شـكيباست. بر نهان‌ها آگاه و بر درون‌ها دانا. پوشـیده‌ها بر او آشـكار و پنهان‌ها تنها بر او روشن اسـت. و او را ست، غلبه و چـيرگـے بر هر چـیز.»💚💐✨ ✍ اَلغـدیر، جـ۱ صصـ۱۲- ۱۵۲ ✍ مصـباح المتهـجّد وسـلاح المتعـبّد، (شـيخ طوسـے) صـ694 ✍ اقـبال الاَعـمال، صـ461 ✍ بحـارالانـوار، جـ97 صـ112 ➖➖➖➖➖ ✅ ادامـہ دارد... . ╭━═━✨❀🌸❀✨━═━╮ @QURAN_SOUND114 ╰━═━✨❀🌸❀✨━═━╯
❁قـ📖ـرآن کریـم(تفسیر نور)❁
🌸🍃 #خـطبۂ_غـدير امیـرالمؤمنیـن عـلے(ع) 1⃣ «بخـش اول». 💠اَلْحَمْدُ لِلَّهِ الَّذي عَلا في تَوَح
🌸🍃 امیـرالمؤمنیـن عـلے(ع) 4⃣ «بخـش چـهارم». 💠 وَأَشْهَدُ أَنَّهُ الله ألَّذي مَلَأَ الدَّهْرَ قُدْسُهُ، وَالَّذي يَغْشَي الْأَبَدَ نُورُهُ، وَالَّذي يُنْفِذُ أَمْرَهُ بِلامُشاوَرَةِ مُشيرٍ وَلامَعَهُ شَريكٌ في تَقْديرِهِ وَلايُعاوَنُ في تَدْبيرِهِ. صَوَّرَ مَا ابْتَدَعَ عَلي غَيْرِ مِثالٍ. وَ خَلَقَ ما خَلَقَ بِلامَعُونَةٍ مِنْ أَحَدٍ وَلا تَكَلُّفٍ وَلاَ احْتِيالٍ. أَنْشَأَها فَكانَتْ وَ بَرَأَها فَبانَتْ. فَهُوَالله الَّذي لا إِلاهَ إِلاَّ هُوالمُتْقِنُ الصَّنْعَةَ، اَلْحَسَنُ الصَّنيعَةِ، الْعَدْلُ الَّذي لايَجُوُر.💠 💟 «و گواهـے مـےدهم كه او «اللّه» اسـت. همون كه پاکـےاش سراسرِ روزگاران را فـراگير و نورش ابديّت را شامل اسـت. بـےمشـاور، فـرمانش را اجرا، بےشريك تقديرش را امضا و بـےياور، ساماندهی فرمايد. صـورتِ آفـرينش او را الگويـے نبوده اسـت. و آفـريدگان را بدونِ ياور و رنج و چاره جويـے، هستـے بخشـيده اسـت. جهان با ايجادِ او مـوجود و با آفـرينشِ او پديدار شده اسـت. پس اوسـت «اللّه» كه معبـودی به جُز او نيسـت. هـم او كه صُـنعش اسـتوار اسـت و صـورتِ آفـرينشش زيبا. دادگرے اسـت كه سـتم روا نمـےدارد.»💟💐✨ ✍ اَلغـدیر، جـ۱ صصـ۱۲- ۱۵۲ ✍ مصـباح المتهـجّد وسـلاح المتعـبّد، (شـيخ طوسـے) صـ694 ✍ اقـبال الاَعـمال، صـ461 ✍ بحـارالانـوار، جـ97 صـ112 ➖➖➖➖➖ 5⃣ «بخـش پنجـم». 💠 وَالْأَكْرَمُ الَّذي تَرْجِعُ إِلَيْهِ الْأُمُورُ. وَأَشْهَدُ أَنَّهُ الله الَّذي تَواضَعَ كُلُّ شَيءٍ لِعَظَمَتِهِ، وَذَلَّ كُلُّ شَيءٍ لِعِزَّتِهِ، وَاسْتَسْلَمَ كُلُّ شَيءٍ لِقُدْرَتِهِ، وَخَضَعَ كُلُّ شَيءٍ لِهَيْبَتِهِ. مَلِكُ الْاَمْلاك. وَ مُفَلِّكُ الْأَفْلاكِ وَمُسَخِّرُالشَّمْسِ وَالْقَمَرِ، كُلٌّ يَجْري لاَجَلٍ مُسَمّي. يُكَوِّرُالَّليْلَ عَلَي النَّهارِ وَيُكَوِّرُالنَّهارَ عَلَي الَّليْلِ يَطْلُبُهُ حَثيثاً. قاصِمُ كُلِّ جَبّارٍ عَنيدٍ وَ مُهْلِكُ كُلِّ شَيْطانٍ مَريدٍ. لَمْ يَكُنْ لَهُ ضِدٌّ وَلا مَعَهُ نِدٌّ أَحَدٌ صَمَدٌ لَمْ يَلِدْ وَلَمْ يُولَدْ وَلَمْ يَكُنْ لَهُ كُفْواً أَحَدٌ. إلاهٌ واحِدٌ وَرَبٌّ ماجِدٌ يَشاءُ فَيُمْضي، وَيُريدُ فَيَقْضي، وَيَعْلَمُ فَيُحْصي، وَيُميتُ وَيُحْيي، وَيُفْقِرُ وَيُغْني💠✨ 💟 «و كه كارها به او بازمـےگردد. و گواهـے مـےدهم كه او «الله» است كه آفريدگان در برابر بزرگـےاش فروتن و در مقابل عزّتش رام و به توانايـےاش تسليم و به هيبت و بزرگـےاش فروتن اند. هستـےها و گردانندۂ ستاره‌ها و رام كنندۂ آفتاب و ماه كه هريك تا اَجَلِ معين جريان يابند. او شب را به روز مبدّل و روز را - كه شتابان در پـےِ شب است - به شب پيچد. اوست شكنندۂ هر ستمگرِ سركش و نابودكنندۂ هر شيطانِ رانده شده. نه او را ضدّے باشد و نه برايش شریک و مانندے. و ، نه زاده و نه زاييده شده، او را همتایـے نبوده، خداوند و پروردگار است. بخواهد و به انجام رساند. اراده كند و حُكم نمايد. بدانَد و محاسبه نماید. بميرانَد و زنده كند. نيازمند و بـےنياز گردانَد.»💟💐✨ ✍ اَلغـدیر، جـ۱ صصـ۱۲- ۱۵۲ ✍ مصـباح المتهـجّد وسـلاح المتعـبّد، (شـيخ طوسـے) صـ694 ✍ اقـبال الاَعـمال، صـ461 ✍ بحـارالانـوار، جـ97 صـ112 ➖➖➖➖➖ دارد.. ╭━═━✨❀🌸❀✨━═━╮ @QURAN_SOUND114 ╰━═━✨❀🌸❀✨━═━╯
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
❁قـ📖ـرآن کریـم(تفسیر نور)❁
💢 مروری کوتاه بر #نکات_تفسیری آیات سوره بقره ( آیات 257) 🌺🍃✨🌸✨🌺🍃 🕋اللَّهُ وَلِيُّ الَّذِينَ آمَنُوا
💢 مروری کوتاه بر آیات سوره بقره ( آیات258 ) 🌺🍃✨🌸✨🌺🍃 🕋 أَ لَمْ تَرَ إِلَى الَّذِي حَاجَّ إِبْراهِيمَ فِي رَبِّهِ أَنْ آتاهُ اللَّهُ الْمُلْكَ إِذْ قالَ إِبْراهِيمُ رَبِّيَ الَّذِي يُحْيِي وَ يُمِيتُ قالَ أَنَا أُحْيِي وَ أُمِيتُ قالَ إِبْراهِيمُ فَإِنَّ اللَّهَ يَأْتِي بِالشَّمْسِ مِنَ الْمَشْرِقِ فَأْتِ بِها مِنَ الْمَغْرِبِ فَبُهِتَ الَّذِي كَفَرَ وَ اللَّهُ لا يَهْدِي الْقَوْمَ الظَّالِمِينَ‌«258» 💎🍃آيا آن كس (نمرود) را كه خداوند به او پادشاهى داده بود، نديدى كه با ابراهيم درباره‌ى پروردگارش محاجّه و گفتگو مى‌كرد؟ زمانى كه ابراهيم گفت: خداى من كسى است كه زنده مى‌كند و مى‌ميراند، او گفت: من هم زنده مى‌كنم و مى‌ميرانم. ابراهيم گفت: خداوند خورشيد را از مشرق مى‌آورد، پس تو (كه مى‌گويى حاكم بر جهان هستى،) خورشيد را از مغرب بياور. (در اينجا بود كه) آن مرد كافر مبهوت و وامانده شد. و خداوند قوم ستمگر را هدايت نمى‌كند. 📚جلد 1 - صفحه 412 ☘💠نکته ها💠☘ 🔷در آيه‌ى قبل خوانديم كه خداوند ولىّ مؤمنان است و آنان را از ظلمات خارج و به سوى نور مى‌برد، اين آيه و آيات بعد نمونه‌هايى از ولايت خداوند و بيرون آوردن از ظلمات به نور را مطرح مى‌كند. 🔷در رواياتِ تاريخى آمده است كه نمرود از پادشاهان بابل بود و حكومت مقتدرانه‌اى داشت او با حضرت ابراهيم درباره‌ى خداوند مباحثه و مجادله كرد. وقتى حضرت ابراهيم گفت: 🍃پروردگار من آن است كه زنده مى‌كند و مى‌ميراند، او گفت: من نيز زنده مى‌كنم و مى‌ميرانم. سپس دستور داد دو زندانى را حاضر كردند، يكى را آزاد نمود و ديگرى را دستور داد بكشند. وقتى ابراهيم عليه السلام اين سفسطه و مغالطه را مشاهده كرد كه اين شخص چه برداشتى از زنده كردن و ميراندن دارد و چگونه مى‌خواهد افكار ديگران را منحرف كند، فرمود: خداوند طلوع خورشيد را از مشرق قرار داده است، اگر تو ادّعا دارى كه بر جهانِ هستى حكومت دارى و همه چيز در اختيار و تحت قدرت توست، خورشيد را از مغرب بيرون بياور!. آن موقع بود كه نمرود مبهوت ماند و پاسخى جز سكوت نداشت. 🔰🔰پیام ها🔰🔰 🔶1- هركس هرچه دارد از اوست. كافران نيز در دنيا از نعمت‌هاى او بهره‌مند مى‌شوند، ولى از آن سوء استفاده مى‌كنند. «آتاهُ اللَّهُ» 🔶2- قدرت وحكومت مى‌تواند عامل استكبار وغرور گردد. «آتاهُ اللَّهُ الْمُلْكَ ... أَنَا أُحْيِي وَ أُمِيتُ ...» 🔶3- توجّه به افكار عمومى و قضاوت مردم لازم است. گرچه پديده‌ى حيات يكى از راههاى خداشناسى است و جواب نمرود صحيح نبود، ولى آن بحث‌ها و مجادله‌ها، افكار عمومى را پاسخ نمى‌گفت. «رَبِّيَ الَّذِي يُحْيِي وَ يُمِيتُ» 🔶4- مغالطه و سفسطه، ترفند اهل باطل است. «أَنَا أُحْيِي وَ أُمِيتُ» 🔶5- حقّ، اگر منطقى و مستدل ارائه شود، بر باطل پيروز وحاكم است. «فَأْتِ بِها مِنَ الْمَغْرِبِ فَبُهِتَ الَّذِي كَفَرَ» 📚جلد 1 - صفحه 413 🔶6- در مباحثه‌ها از استدلال‌هاى فطرى، عقلى و عمومى استفاده كنيد، تا مخالفِ لجوج نيز مقهور و مبهوت شود. «فَبُهِتَ الَّذِي كَفَرَ» 🔶7- كافر ظالم است، زيرا به خود ومقام انسانيّت ظلم كرده است. «لا يَهْدِي الْقَوْمَ الظَّالِمِينَ» ------------------------------------------------- 📚 برگرفته از تفسیرنور ╭━═━✨❀🌸❀✨━═━╮ @QURAN_SOUND114 ╰━═━✨❀🌸❀✨━═━╯
4_299597183194235633.mp3
2.72M
🕊 °•○ برای آنهایی که دلشان گرفته است ... همچون خودم ... ❣ آرام می کند حال دل را، هم صفا می دهد... از دستش ندین حتما گوش کنید👌😔 ╭━═━✨❀🌸❀✨━═━╮ @QURAN_SOUND114 ╰━═━✨❀🌸❀✨━═━╯
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
💐روزے یڪ صفحہ از قرآڹ ڪریم💐 🌟 #سوره_یونس ☘ #صفحه_216
4_297669198144866725.MP3
757K
💠 هدیه نور برای ظهور 💠 🌹 #ترتیل_صفحه216🌹 🎤باصدای استاد #پرهیزگار
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
💟 امام هادی علیه‌السلام: 🔹 یکى از اصحاب حضرت به نام ابن سِکیّت گوید: از امام هادى (علیه السلام) سؤال کردم: چرا #قرآن با مرور زمان و زیاد خواندن و تکرار، کهنه و مندرس نمى شود؛ بلکه همیشه حالتى تازه و جدید در آن وجود دارد؟ 🔹امام (علیه السلام) فرمود: چون که خداوند متعال #قرآن را براى زمان خاصّى و یا طایفه اى مخصوص قرار نداده است؛ بلکه براى تمام دوران ها و تمامى اقشار مردم فرستاده است، به همین جهت همیشه حالت جدید و تازه اى دارد و براى جوامع بشرى تا روز قیامت قابل عمل و اجراء مى باشد. 📚منبع: امالی شیخ طوسی ج۲ ص۵۸۰ ح۸ ╭━═━✨❀🌸❀✨━═━╮ @QURAN_SOUND114 ╰━═━✨❀🌸❀✨━═━╯
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
💢 #فراز #کلیپ 🔸از سوره اعلی، با صدای استاد #محمد_اللیثی (شاهکار استاد در ایران) 🔸گرم و قوی و پرشور 🔸با نغمه رست 🔸اجرا شده در ایران - مصلای ارومیه - سال 1378 🔸حجم: 1:33 مگابایت 🔹وَ الَّذِي أَخْرَجَ الْمَرْعَى (4) فَجَعَلَهُ غُثَاءً أَحْوَى (5) سَنُقْرِئُكَ فَلَا تَنْسَى (6) إِلَّا مَا شَاءَ اللَّهُ. ╭━═━✨❀🌸❀✨━═━╮ @QURAN_SOUND114 ╰━═━✨❀🌸❀✨━═━╯
🌸🍃 امیـرالمؤمنیـن عـلے(ع) 6⃣ «بخـش ششُـم». 💠 وَيُضْحِكُ وَيُبْكي، (وَيُدْني وَ يُقْصي) وَيَمْنَعُ وَ يُعْطي، لَهُ الْمُلْكُ وَلَهُ الْحَمْدُ، بِيَدِهِ الْخَيْرُ وَ هُوَ عَلي كُلِّ شَيءٍ قَديرٌ. يُولِجُ الَّليْلَ فِي النَّهارِ وَيُولِجُ النَّهارَ في الَّليْلِ، لاإِلاهَ إِلّا هُوَالْعَزيزُ الْغَفّارُ. مُسْتَجيبُ الدُّعاءِ وَمُجْزِلُ الْعَطاءِ، مُحْصِي الْأَنْفاسِ وَ رَبُّ الْجِنَّةِ وَالنّاسِ، الَّذي لايُشْكِلُ عَلَيْهِ شَيءٌ، وَ لايُضجِرُهُ صُراخُ الْمُسْتَصْرِخينَ وَلايُبْرِمُهُ إِلْحاحُ الْمُلِحّينَ. اَلْعاصِمُ لِلصّالِحينَ. وَالْمُوَفِّقُ لِلْمُفْلِحينَ، وَ مَوْلَي الْمُؤْمِنينَ وَرَبُّ الْعالَمينَ. الَّذِي اسْتَحَقَّ مِنْ كُلِّ مَنْ خَلَقَ أَنْ يَشْكُرَهُ وَيَحْمَدَهُ (عَلي كُلِّ حالٍ). أَحْمَدُهُ كَثيراً وَأَشْكُرُهُ دائماً عَلَي السَّرّاءِ والضَّرّاءِ وَالشِّدَّةِ وَالرَّخاءِ، وَأُومِنُ بِهِ و بِمَلائكَتِهِ وكُتُبِهِ وَرُسُلِهِ. أَسْمَعُ لِاَمْرِهِ وَاُطيعُ وَأُبادِرُ إِلي كُلِّ مايَرْضاهُ وَأَسْتَسْلِمُ لِماقَضاهُ، رَغْبَةً في طاعَتِهِ وَ خَوْفاً مِنْ عُقُوبَتِهِ، لاَنَّهُ الله الَّذي لايُؤْمَنُ مَكْرُهُ وَلايُخافُ جَورُهُ.💠 💟 «بخنداند و بگِرياند. نزديك آورَد و دور برَد. بازدارَد و عطا كند. اوراست پادشاهـے و ستايش. تمام و به دست تواناے اوست. و هموست بر هر چيز توانا. شب را در روز و روز را در شب فرو برَد. معبودی جُز او نيست، گرانمایه و آمرزنده است. اجابت كنندۂ دعا و افزايندۂ عطا، برشُمارندۂ نفَس‌ها، و جنّ و انس. چيزي بر او مشكل ننمايد، فريادِ فريادكنندگان او را آزرده نكند و اصرارِ اصراركنندگان او را به ستوه نياورد. و نيكوكاران را نگهدار است. رستگاران را يار، مؤمنان را صاحب اختيار و جهانيان را است، آن كه در همه احوال، سزاوار سپاس و ستايشِ آفريدگان است. او را ستايشِ فراوان و سپاسِ جاودانه مـےگويم، بر شادے و رنج و بر آسايش و سختـے و به او و و نوشته‌ها و فرستاده‌هايش ايمان داشته، فرمانِ او را گردن مـےگذارم و اطاعت مـےكنم، و به سوی خشنودےِ او مـےشتابم و به حُكم او تسليمم. چرا كه به فرمانبرےِ او مشتاق و از كيفرِ او ترسانم. زيرا او است كه كسـے از مكرش در امان نبوده و از بـےعدالتيَش ترسان نباشد، زيرا او را ستمـے نيست.»💟💐✨ ✍ اَلغـدیر، جـ۱ صصـ۱۲- ۱۵۲ ✍ مصـباح المتهـجّد وسـلاح المتعـبّد، (شـيخ طوسـے) صـ694 ✍ اقـبال الاَعـمال، صـ461 ✍ بحـارالانـوار، جـ97 صـ112 ➖➖➖➖➖ 7⃣ «بخـش هفـتُـم». 💠 وَأُقِرُّلَهُ عَلي نَفْسي بِالْعُبُودِيَّةِ وَ أَشْهَدُ لَهُ بِالرُّبُوبِيَّةِ، وَأُؤَدّي ما أَوْحي بِهِ إِلَي حَذَراً مِنْ أَنْ لا أَفْعَلَ فَتَحِلَّ بي مِنْهُ قارِعَةٌ لايَدْفَعُها عَنّي أَحَدٌ وَإِنْ عَظُمَتْ حيلَتُهُ وَصَفَتْ خُلَّتُهُ لاإِلاهَ إِلاَّهُوَ - لِاَنَّهُ قَدْأَعْلَمَني أَنِّي إِنْ لَمْ أُبَلِّغْ ما أَنْزَلَ إِلَي (في حَقِّ عَلِي) فَما بَلَّغْتُ رِسالَتَهُ، وَقَدْ ضَمِنَ لي تَبارَكَ وَتَعالَي الْعِصْمَةَ (مِنَ النّاسِ) وَ هُوَالله الْكافِي الْكَريمُ. فَأَوْحي إِلَي: (بِسْمِ الله الرَّحْمانِ الرَّحيمِ، يا أَيُهَاالرَّسُولُ بَلِّغْ ما أُنْزِلَ إِلَيْكَ مِنْ رَبِّكَ - في عَلِي يَعْني فِي الْخِلاَفَةِ لِعَلِي بْنِ أَبي طالِبٍ - وَإِنْ لَمْ تَفْعَلْ فَما بَلَّغْتَ رِسالَتَهُ وَالله يَعْصِمُكَ مِنَ النّاسِ). مَعاشِرَالنّاسِ، ما قَصَّرْتُ في تَبْليغِ ما أَنْزَلَ الله تَعالي إِلَي، وَ أَنَا أُبَيِّنُ لَكُمْ سَبَبَ هذِهِ الْآيَةِ: إِنَّ جَبْرئيلَ هَبَطَ إِلَي مِراراً ثَلاثاً يَأْمُرُني عَنِ السَّلامِ رَبّي - وَ هُوالسَّلامُ - أَنْ أَقُومَ في هذَا الْمَشْهَدِ فَأُعْلِمَ كُلَّ أَبْيَضَ وَأَسْوَدَ:💠 💟«و اكنون به عبوديّتِ خويش و پروردگارےِ او گواهـے مـےدهم و وظيفۂ خود را در آنچه وحے شده انجام مـےدهم. مباد كه از سوے او عذابـے فرود آيد كه كسـے توانایـےِ دورساختن آن از من را ندارد، هرچند توانش بسيار و دوستـےاش (با من) خالص باشد. معبودے جُز او نيست - چرا كه اعلام فرموده كه اگر آنچه (دربارۂ ) نازل كرده به مردم نرسانم، وظيفۂ رسالتش را انجام ندادهام. و خداوند تبارك و تعالـے امنيت از (آزارِ) مردم را برايم تضمين كرده و البته كه او بَسنده و است. ادامه👇👇
❁قـ📖ـرآن کریـم(تفسیر نور)❁
🌸🍃 #خـطبۂ_غـدير امیـرالمؤمنیـن عـلے(ع) 6⃣ «بخـش ششُـم». 💠 وَيُضْحِكُ وَيُبْكي، (وَيُدْني وَ يُقْصي)
پس آنگاه خداوند چنين بر من وحے نمود: «به نام خداوند بخشایندۂ مهربان... ای فرستادۂ ما! آن چه از سوے پروردگارت دربارۂ و خلافتِ او بر تو فرود آمده به مردم ابلاغ كن، وگرنه رسالت خداوندے را به انجام نرساندهای، و او تو را از آسيب مردمان نگاه مْےدارد. 🔹هان اے مردم! آنچه بر من فرود آمده، در تبليغِ آن كوتاهـے نکردهام و حال، برايتان سببِ نزول آيه را بيان مـےكنم: همانا سه مرتبه بر من فرود آمد از سوے پروردگارم - كه تنها او سلام است - فرمانـے آورْد كه در اين مكان به پا خيزم و به هر سفيد و سياهـے اعلام كنم.»💟💐✨ ✍ اَلغـدیر، جـ۱ صصـ۱۲- ۱۵۲ ✍ مصـباح المتهـجّد وسـلاح المتعـبّد، (شـيخ طوسـے) صـ694 ✍ اقـبال الاَعـمال، صـ461 ✍ بحـارالانـوار، جـ97 صـ112 ➖➖➖➖➖ 8⃣ «بخـش هشـتُـم». 💠 أَنَّ عَلِي بْنَ أَبي طالِبٍ أَخي وَ وَصِيّي وَ خَليفَتي (عَلي أُمَّتي) وَالْإِمامُ مِنْ بَعْدي، الَّذي مَحَلُّهُ مِنّي مَحَلُّ هارُونَ مِنْ مُوسي إِلاَّ أَنَّهُ لانَبِي بَعْدي وَهُوَ وَلِيُّكُمْ بَعْدَالله وَ رَسُولِهِ. وَقَدْ أَنْزَلَ الله تَبارَكَ وَ تَعالي عَلَي بِذالِكَ آيَةً مِنْ كِتابِهِ (هِي): (إِنَّما وَلِيُّكُمُ الله وَ رَسُولُهُ وَالَّذينَ آمَنُواالَّذينَ يُقيمُونَ الصَّلاةَ وَيُؤْتونَ الزَّكاةَ وَ هُمْ راكِعُونَ)، وَ عَلِي بْنُ أَبي طالِبٍ الَّذي أَقامَ الصَّلاةَ وَ آتَي الزَّكاةَ وَهُوَ راكِعٌ يُريدُالله عَزَّوَجَلَّ في كُلِّ حالٍ. وَسَأَلْتُ جَبْرَئيلَ أَنْ يَسْتَعْفِي لِي (السَّلامَ) عَنْ تَبْليغِ ذالِكَ إِليْكُمْ - أَيُّهَاالنّاسُ - لِعِلْمي بِقِلَّةِ الْمُتَّقينَ وَكَثْرَةِ الْمُنافِقينَ وَإِدغالِ اللّائمينَ وَ حِيَلِ الْمُسْتَهْزِئينَ بِالْإِسْلامِ. الَّذينَ وَصَفَهُمُ الله في كِتابِهِ بِأَنَّهُمْ يَقُولُونَ بِأَلْسِنَتِهِمْ مالَيْسَ في قُلوبِهِمْ، وَيَحْسَبُونَهُ هَيِّناً وَ هُوَ عِنْدَالله عَظيمٌ. وَكَثْرَةِ أَذاهُمْ لي غَيْرَ مَرَّةٍ حَتّي سَمَّوني أُذُناً وَ زَعَمُوا أَنِّي كَذالِكَ لِكَثْرَةِ مُلازَمَتِهِ إِيّي وَ إِقْبالي عَلَيْهِ.💠 💟 «كه _ابن_ابیـطالب برادر، وصیّ و جانشين من در ميان امّت و امامِ پس از من بوده. جايگاه او نسبت به من مانند هارون نسبت به موسی است، ليكن پيامبری پس از من نخواهد بود. او (علی)، صاحب اختيارتان پس از خدا و رسول است. و پروردگارم آیه‌ای بر من نازل فرموده كه: «همانا ولی، صاحب اختيار و سرپرست شما، و او و مؤمنانی هستند كه نماز به پا می‌دارند و در حال زكات می‌پردازند.» و هر آينه نماز به پا داشته و در ، زكات پرداخته و پيوسته خداخواه است. و من از درخواست کردم كه از خداوند کسبِ اجازه كند و مرا از اين مأموريت معاف فرمايد. زيرا از کم بودنِ پرهيزگاران و فزونیِ منافقان و دسيسۂ ملامت گران و مَكرِ مسخره كنندگانِ اسلام با خبرم. همانان كه خداوند در كتابِ خود در وصفشان فرموده: «به زبان چیزی را می گويند كه در دلهايشان نيست و آن را اندك و آسان می شمارند، حال آنكه نزدِ خداوند بس بزرگ است.» و نيز از آن رو كه بارها مرا آزار رسانيده تا بدانجا كه مرا اُذُن [سخن شنو و زودباور ] ناميده اند، به خاطر همراهیِ افزونِ با من و رويكرد قلبیِ من به او.»💟💐✨ ✍ اَلغـدیر، جـ۱ صصـ۱۲- ۱۵۲ ✍ مصـباح المتهـجّد وسـلاح المتعـبّد، (شـيخ طوسـے) صـ694 ✍ اقـبال الاَعـمال، صـ461 ✍ بحـارالانـوار، جـ97 صـ112 ➖➖➖➖➖ ╭━═━✨❀🌸❀✨━═━╮ @QURAN_SOUND114 ╰━═━✨❀🌸❀✨━═━╯