eitaa logo
❁قـ📖ـرآن کریـم(تفسیر نور)❁
9.9هزار دنبال‌کننده
7.2هزار عکس
5.5هزار ویدیو
50 فایل
روزانه #تفسیری کوتاه از آیات کلام‌الله مجید رو باهم مرور میکنیم (به ترتیب از اول قرآن😍) ‌ ‌🟢 مجموعه تبلیغات بعثت👇 eitaa.com/joinchat/304153330C2ebf875a87 تبلیغات ارزان و پربازده👆👆 ‌
مشاهده در ایتا
دانلود
4_297669198144866725.MP3
757K
💠 هدیه نور برای ظهور 💠 🌹 #ترتیل_صفحه216🌹 🎤باصدای استاد #پرهیزگار
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
💟 امام هادی علیه‌السلام: 🔹 یکى از اصحاب حضرت به نام ابن سِکیّت گوید: از امام هادى (علیه السلام) سؤال کردم: چرا #قرآن با مرور زمان و زیاد خواندن و تکرار، کهنه و مندرس نمى شود؛ بلکه همیشه حالتى تازه و جدید در آن وجود دارد؟ 🔹امام (علیه السلام) فرمود: چون که خداوند متعال #قرآن را براى زمان خاصّى و یا طایفه اى مخصوص قرار نداده است؛ بلکه براى تمام دوران ها و تمامى اقشار مردم فرستاده است، به همین جهت همیشه حالت جدید و تازه اى دارد و براى جوامع بشرى تا روز قیامت قابل عمل و اجراء مى باشد. 📚منبع: امالی شیخ طوسی ج۲ ص۵۸۰ ح۸ ╭━═━✨❀🌸❀✨━═━╮ @QURAN_SOUND114 ╰━═━✨❀🌸❀✨━═━╯
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
💢 #فراز #کلیپ 🔸از سوره اعلی، با صدای استاد #محمد_اللیثی (شاهکار استاد در ایران) 🔸گرم و قوی و پرشور 🔸با نغمه رست 🔸اجرا شده در ایران - مصلای ارومیه - سال 1378 🔸حجم: 1:33 مگابایت 🔹وَ الَّذِي أَخْرَجَ الْمَرْعَى (4) فَجَعَلَهُ غُثَاءً أَحْوَى (5) سَنُقْرِئُكَ فَلَا تَنْسَى (6) إِلَّا مَا شَاءَ اللَّهُ. ╭━═━✨❀🌸❀✨━═━╮ @QURAN_SOUND114 ╰━═━✨❀🌸❀✨━═━╯
🌸🍃 امیـرالمؤمنیـن عـلے(ع) 6⃣ «بخـش ششُـم». 💠 وَيُضْحِكُ وَيُبْكي، (وَيُدْني وَ يُقْصي) وَيَمْنَعُ وَ يُعْطي، لَهُ الْمُلْكُ وَلَهُ الْحَمْدُ، بِيَدِهِ الْخَيْرُ وَ هُوَ عَلي كُلِّ شَيءٍ قَديرٌ. يُولِجُ الَّليْلَ فِي النَّهارِ وَيُولِجُ النَّهارَ في الَّليْلِ، لاإِلاهَ إِلّا هُوَالْعَزيزُ الْغَفّارُ. مُسْتَجيبُ الدُّعاءِ وَمُجْزِلُ الْعَطاءِ، مُحْصِي الْأَنْفاسِ وَ رَبُّ الْجِنَّةِ وَالنّاسِ، الَّذي لايُشْكِلُ عَلَيْهِ شَيءٌ، وَ لايُضجِرُهُ صُراخُ الْمُسْتَصْرِخينَ وَلايُبْرِمُهُ إِلْحاحُ الْمُلِحّينَ. اَلْعاصِمُ لِلصّالِحينَ. وَالْمُوَفِّقُ لِلْمُفْلِحينَ، وَ مَوْلَي الْمُؤْمِنينَ وَرَبُّ الْعالَمينَ. الَّذِي اسْتَحَقَّ مِنْ كُلِّ مَنْ خَلَقَ أَنْ يَشْكُرَهُ وَيَحْمَدَهُ (عَلي كُلِّ حالٍ). أَحْمَدُهُ كَثيراً وَأَشْكُرُهُ دائماً عَلَي السَّرّاءِ والضَّرّاءِ وَالشِّدَّةِ وَالرَّخاءِ، وَأُومِنُ بِهِ و بِمَلائكَتِهِ وكُتُبِهِ وَرُسُلِهِ. أَسْمَعُ لِاَمْرِهِ وَاُطيعُ وَأُبادِرُ إِلي كُلِّ مايَرْضاهُ وَأَسْتَسْلِمُ لِماقَضاهُ، رَغْبَةً في طاعَتِهِ وَ خَوْفاً مِنْ عُقُوبَتِهِ، لاَنَّهُ الله الَّذي لايُؤْمَنُ مَكْرُهُ وَلايُخافُ جَورُهُ.💠 💟 «بخنداند و بگِرياند. نزديك آورَد و دور برَد. بازدارَد و عطا كند. اوراست پادشاهـے و ستايش. تمام و به دست تواناے اوست. و هموست بر هر چيز توانا. شب را در روز و روز را در شب فرو برَد. معبودی جُز او نيست، گرانمایه و آمرزنده است. اجابت كنندۂ دعا و افزايندۂ عطا، برشُمارندۂ نفَس‌ها، و جنّ و انس. چيزي بر او مشكل ننمايد، فريادِ فريادكنندگان او را آزرده نكند و اصرارِ اصراركنندگان او را به ستوه نياورد. و نيكوكاران را نگهدار است. رستگاران را يار، مؤمنان را صاحب اختيار و جهانيان را است، آن كه در همه احوال، سزاوار سپاس و ستايشِ آفريدگان است. او را ستايشِ فراوان و سپاسِ جاودانه مـےگويم، بر شادے و رنج و بر آسايش و سختـے و به او و و نوشته‌ها و فرستاده‌هايش ايمان داشته، فرمانِ او را گردن مـےگذارم و اطاعت مـےكنم، و به سوی خشنودےِ او مـےشتابم و به حُكم او تسليمم. چرا كه به فرمانبرےِ او مشتاق و از كيفرِ او ترسانم. زيرا او است كه كسـے از مكرش در امان نبوده و از بـےعدالتيَش ترسان نباشد، زيرا او را ستمـے نيست.»💟💐✨ ✍ اَلغـدیر، جـ۱ صصـ۱۲- ۱۵۲ ✍ مصـباح المتهـجّد وسـلاح المتعـبّد، (شـيخ طوسـے) صـ694 ✍ اقـبال الاَعـمال، صـ461 ✍ بحـارالانـوار، جـ97 صـ112 ➖➖➖➖➖ 7⃣ «بخـش هفـتُـم». 💠 وَأُقِرُّلَهُ عَلي نَفْسي بِالْعُبُودِيَّةِ وَ أَشْهَدُ لَهُ بِالرُّبُوبِيَّةِ، وَأُؤَدّي ما أَوْحي بِهِ إِلَي حَذَراً مِنْ أَنْ لا أَفْعَلَ فَتَحِلَّ بي مِنْهُ قارِعَةٌ لايَدْفَعُها عَنّي أَحَدٌ وَإِنْ عَظُمَتْ حيلَتُهُ وَصَفَتْ خُلَّتُهُ لاإِلاهَ إِلاَّهُوَ - لِاَنَّهُ قَدْأَعْلَمَني أَنِّي إِنْ لَمْ أُبَلِّغْ ما أَنْزَلَ إِلَي (في حَقِّ عَلِي) فَما بَلَّغْتُ رِسالَتَهُ، وَقَدْ ضَمِنَ لي تَبارَكَ وَتَعالَي الْعِصْمَةَ (مِنَ النّاسِ) وَ هُوَالله الْكافِي الْكَريمُ. فَأَوْحي إِلَي: (بِسْمِ الله الرَّحْمانِ الرَّحيمِ، يا أَيُهَاالرَّسُولُ بَلِّغْ ما أُنْزِلَ إِلَيْكَ مِنْ رَبِّكَ - في عَلِي يَعْني فِي الْخِلاَفَةِ لِعَلِي بْنِ أَبي طالِبٍ - وَإِنْ لَمْ تَفْعَلْ فَما بَلَّغْتَ رِسالَتَهُ وَالله يَعْصِمُكَ مِنَ النّاسِ). مَعاشِرَالنّاسِ، ما قَصَّرْتُ في تَبْليغِ ما أَنْزَلَ الله تَعالي إِلَي، وَ أَنَا أُبَيِّنُ لَكُمْ سَبَبَ هذِهِ الْآيَةِ: إِنَّ جَبْرئيلَ هَبَطَ إِلَي مِراراً ثَلاثاً يَأْمُرُني عَنِ السَّلامِ رَبّي - وَ هُوالسَّلامُ - أَنْ أَقُومَ في هذَا الْمَشْهَدِ فَأُعْلِمَ كُلَّ أَبْيَضَ وَأَسْوَدَ:💠 💟«و اكنون به عبوديّتِ خويش و پروردگارےِ او گواهـے مـےدهم و وظيفۂ خود را در آنچه وحے شده انجام مـےدهم. مباد كه از سوے او عذابـے فرود آيد كه كسـے توانایـےِ دورساختن آن از من را ندارد، هرچند توانش بسيار و دوستـےاش (با من) خالص باشد. معبودے جُز او نيست - چرا كه اعلام فرموده كه اگر آنچه (دربارۂ ) نازل كرده به مردم نرسانم، وظيفۂ رسالتش را انجام ندادهام. و خداوند تبارك و تعالـے امنيت از (آزارِ) مردم را برايم تضمين كرده و البته كه او بَسنده و است. ادامه👇👇
❁قـ📖ـرآن کریـم(تفسیر نور)❁
🌸🍃 #خـطبۂ_غـدير امیـرالمؤمنیـن عـلے(ع) 6⃣ «بخـش ششُـم». 💠 وَيُضْحِكُ وَيُبْكي، (وَيُدْني وَ يُقْصي)
پس آنگاه خداوند چنين بر من وحے نمود: «به نام خداوند بخشایندۂ مهربان... ای فرستادۂ ما! آن چه از سوے پروردگارت دربارۂ و خلافتِ او بر تو فرود آمده به مردم ابلاغ كن، وگرنه رسالت خداوندے را به انجام نرساندهای، و او تو را از آسيب مردمان نگاه مْےدارد. 🔹هان اے مردم! آنچه بر من فرود آمده، در تبليغِ آن كوتاهـے نکردهام و حال، برايتان سببِ نزول آيه را بيان مـےكنم: همانا سه مرتبه بر من فرود آمد از سوے پروردگارم - كه تنها او سلام است - فرمانـے آورْد كه در اين مكان به پا خيزم و به هر سفيد و سياهـے اعلام كنم.»💟💐✨ ✍ اَلغـدیر، جـ۱ صصـ۱۲- ۱۵۲ ✍ مصـباح المتهـجّد وسـلاح المتعـبّد، (شـيخ طوسـے) صـ694 ✍ اقـبال الاَعـمال، صـ461 ✍ بحـارالانـوار، جـ97 صـ112 ➖➖➖➖➖ 8⃣ «بخـش هشـتُـم». 💠 أَنَّ عَلِي بْنَ أَبي طالِبٍ أَخي وَ وَصِيّي وَ خَليفَتي (عَلي أُمَّتي) وَالْإِمامُ مِنْ بَعْدي، الَّذي مَحَلُّهُ مِنّي مَحَلُّ هارُونَ مِنْ مُوسي إِلاَّ أَنَّهُ لانَبِي بَعْدي وَهُوَ وَلِيُّكُمْ بَعْدَالله وَ رَسُولِهِ. وَقَدْ أَنْزَلَ الله تَبارَكَ وَ تَعالي عَلَي بِذالِكَ آيَةً مِنْ كِتابِهِ (هِي): (إِنَّما وَلِيُّكُمُ الله وَ رَسُولُهُ وَالَّذينَ آمَنُواالَّذينَ يُقيمُونَ الصَّلاةَ وَيُؤْتونَ الزَّكاةَ وَ هُمْ راكِعُونَ)، وَ عَلِي بْنُ أَبي طالِبٍ الَّذي أَقامَ الصَّلاةَ وَ آتَي الزَّكاةَ وَهُوَ راكِعٌ يُريدُالله عَزَّوَجَلَّ في كُلِّ حالٍ. وَسَأَلْتُ جَبْرَئيلَ أَنْ يَسْتَعْفِي لِي (السَّلامَ) عَنْ تَبْليغِ ذالِكَ إِليْكُمْ - أَيُّهَاالنّاسُ - لِعِلْمي بِقِلَّةِ الْمُتَّقينَ وَكَثْرَةِ الْمُنافِقينَ وَإِدغالِ اللّائمينَ وَ حِيَلِ الْمُسْتَهْزِئينَ بِالْإِسْلامِ. الَّذينَ وَصَفَهُمُ الله في كِتابِهِ بِأَنَّهُمْ يَقُولُونَ بِأَلْسِنَتِهِمْ مالَيْسَ في قُلوبِهِمْ، وَيَحْسَبُونَهُ هَيِّناً وَ هُوَ عِنْدَالله عَظيمٌ. وَكَثْرَةِ أَذاهُمْ لي غَيْرَ مَرَّةٍ حَتّي سَمَّوني أُذُناً وَ زَعَمُوا أَنِّي كَذالِكَ لِكَثْرَةِ مُلازَمَتِهِ إِيّي وَ إِقْبالي عَلَيْهِ.💠 💟 «كه _ابن_ابیـطالب برادر، وصیّ و جانشين من در ميان امّت و امامِ پس از من بوده. جايگاه او نسبت به من مانند هارون نسبت به موسی است، ليكن پيامبری پس از من نخواهد بود. او (علی)، صاحب اختيارتان پس از خدا و رسول است. و پروردگارم آیه‌ای بر من نازل فرموده كه: «همانا ولی، صاحب اختيار و سرپرست شما، و او و مؤمنانی هستند كه نماز به پا می‌دارند و در حال زكات می‌پردازند.» و هر آينه نماز به پا داشته و در ، زكات پرداخته و پيوسته خداخواه است. و من از درخواست کردم كه از خداوند کسبِ اجازه كند و مرا از اين مأموريت معاف فرمايد. زيرا از کم بودنِ پرهيزگاران و فزونیِ منافقان و دسيسۂ ملامت گران و مَكرِ مسخره كنندگانِ اسلام با خبرم. همانان كه خداوند در كتابِ خود در وصفشان فرموده: «به زبان چیزی را می گويند كه در دلهايشان نيست و آن را اندك و آسان می شمارند، حال آنكه نزدِ خداوند بس بزرگ است.» و نيز از آن رو كه بارها مرا آزار رسانيده تا بدانجا كه مرا اُذُن [سخن شنو و زودباور ] ناميده اند، به خاطر همراهیِ افزونِ با من و رويكرد قلبیِ من به او.»💟💐✨ ✍ اَلغـدیر، جـ۱ صصـ۱۲- ۱۵۲ ✍ مصـباح المتهـجّد وسـلاح المتعـبّد، (شـيخ طوسـے) صـ694 ✍ اقـبال الاَعـمال، صـ461 ✍ بحـارالانـوار، جـ97 صـ112 ➖➖➖➖➖ ╭━═━✨❀🌸❀✨━═━╮ @QURAN_SOUND114 ╰━═━✨❀🌸❀✨━═━╯
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
💐روزے یڪ صفحہ از قرآڹ ڪریم💐 🌟 #سوره_یونس ☘ #صفحه_217
4_297669198144866727.MP3
951.6K
💠 هدیه نور برای ظهور 💠 🌹 #ترتیل_صفحه217🌹 🎤باصدای استاد #پرهیزگار
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
💟 پیامبر اکرم (ص) : ‌ ‌ 🍃فرزندم! از خواندن قرآن غافل مباش! زيرا كه قرآن؛ #دلِ_مُرده را #زنده میكند و از #فحشاء و #زشتى باز مى دارد. ‌ ‌ ‌📚البرهان فی تفسیر القرآن ج۱ ،ص۱۹ ╭━═━✨❀🌸❀✨━═━╮ @QURAN_SOUND114 ╰━═━✨❀🌸❀✨━═━╯
قيامه - عبدالباسط.mp3
2.63M
💢 #فراز #استاد_عبدالباسط ، از سوره قیامه (استودیویی زیبا و سرزنده) 🔸اجرا در دوره جوانی 🔸در نغمه صبا و بیات و حجاز 🔸حجم: 2.5 مگابایت 🔹لا تُحَرِّكْ بِهِ لِسانَكَ لِتَعْجَلَ بِهِ (16) إِنَّ عَلَيْنا جَمْعَهُ وَ قُرْآنَهُ (17) فَإِذا قَرَأْناهُ فَاتَّبِعْ قُرْآنَهُ (18) ثُمَّ إِنَّ عَلَيْنا بَيانَهُ (19) كَلاَّ بَلْ تُحِبُّونَ الْعاجِلَةَ (20) وَ تَذَرُونَ الْآخِرَةَ (21) وُجُوهٌ يَوْمَئِذٍ ناضِرَةٌ (22) إِلى رَبِّها ناظِرَةٌ (23) وَ وُجُوهٌ يَوْمَئِذٍ باسِرَةٌ (24) تَظُنُّ أَنْ يُفْعَلَ بِها فاقِرَةٌ (25) كَلاَّ إِذا بَلَغَتِ التَّراقِيَ (26) وَ قيلَ مَنْ راقٍ (27) وَ ظَنَّ أَنَّهُ الْفِراقُ (28) وَ الْتَفَّتِ السَّاقُ بِالسَّاقِ (29) إِلى رَبِّكَ يَوْمَئِذٍ الْمَساقُ (30) فَلا صَدَّقَ وَ لا صَلَّى (31) وَ لكِنْ كَذَّبَ وَ تَوَلَّى (32) ثُمَّ ذَهَبَ إِلى أَهْلِهِ يَتَمَطَّى (33) أَوْلى لَكَ فَأَوْلى (34) ثُمَّ أَوْلى لَكَ فَأَوْلى (35) أَ يَحْسَبُ الْإِنْسانُ أَنْ يُتْرَكَ سُدىً (36) أَ لَمْ يَكُ نُطْفَةً مِنْ مَنِيٍّ يُمْنى (37) ثُمَّ كانَ عَلَقَةً فَخَلَقَ فَسَوَّى (38) فَجَعَلَ مِنْهُ الزَّوْجَيْنِ الذَّكَرَ وَ الْأُنْثى (39) أَ لَيْسَ ذلِكَ بِقادِرٍ عَلى أَنْ يُحْيِيَ الْمَوْتى (40) ╭━═━✨❀🌸❀✨━═━╮ @QURAN_SOUND114 ╰━═━✨❀🌸❀✨━═━╯
🌸🍃 امیـرالمؤمنیـن عـلے(ع) 6⃣ «بخـش ششُـم». 💠 وَيُضْحِكُ وَيُبْكي، (وَيُدْني وَ يُقْصي) وَيَمْنَعُ وَ يُعْطي، لَهُ الْمُلْكُ وَلَهُ الْحَمْدُ، بِيَدِهِ الْخَيْرُ وَ هُوَ عَلي كُلِّ شَيءٍ قَديرٌ. يُولِجُ الَّليْلَ فِي النَّهارِ وَيُولِجُ النَّهارَ في الَّليْلِ، لاإِلاهَ إِلّا هُوَالْعَزيزُ الْغَفّارُ. مُسْتَجيبُ الدُّعاءِ وَمُجْزِلُ الْعَطاءِ، مُحْصِي الْأَنْفاسِ وَ رَبُّ الْجِنَّةِ وَالنّاسِ، الَّذي لايُشْكِلُ عَلَيْهِ شَيءٌ، وَ لايُضجِرُهُ صُراخُ الْمُسْتَصْرِخينَ وَلايُبْرِمُهُ إِلْحاحُ الْمُلِحّينَ. اَلْعاصِمُ لِلصّالِحينَ. وَالْمُوَفِّقُ لِلْمُفْلِحينَ، وَ مَوْلَي الْمُؤْمِنينَ وَرَبُّ الْعالَمينَ. الَّذِي اسْتَحَقَّ مِنْ كُلِّ مَنْ خَلَقَ أَنْ يَشْكُرَهُ وَيَحْمَدَهُ (عَلي كُلِّ حالٍ). أَحْمَدُهُ كَثيراً وَأَشْكُرُهُ دائماً عَلَي السَّرّاءِ والضَّرّاءِ وَالشِّدَّةِ وَالرَّخاءِ، وَأُومِنُ بِهِ و بِمَلائكَتِهِ وكُتُبِهِ وَرُسُلِهِ. أَسْمَعُ لِاَمْرِهِ وَاُطيعُ وَأُبادِرُ إِلي كُلِّ مايَرْضاهُ وَأَسْتَسْلِمُ لِماقَضاهُ، رَغْبَةً في طاعَتِهِ وَ خَوْفاً مِنْ عُقُوبَتِهِ، لاَنَّهُ الله الَّذي لايُؤْمَنُ مَكْرُهُ وَلايُخافُ جَورُهُ.💠 💟 «بخنداند و بگِرياند. نزديك آورَد و دور برَد. بازدارَد و عطا كند. اوراست پادشاهـے و ستايش. تمام و به دست تواناے اوست. و هموست بر هر چيز توانا. شب را در روز و روز را در شب فرو برَد. معبودی جُز او نيست، گرانمایه و آمرزنده است. اجابت كنندۂ دعا و افزايندۂ عطا، برشُمارندۂ نفَس‌ها، و جنّ و انس. چيزي بر او مشكل ننمايد، فريادِ فريادكنندگان او را آزرده نكند و اصرارِ اصراركنندگان او را به ستوه نياورد. و نيكوكاران را نگهدار است. رستگاران را يار، مؤمنان را صاحب اختيار و جهانيان را است، آن كه در همه احوال، سزاوار سپاس و ستايشِ آفريدگان است. او را ستايشِ فراوان و سپاسِ جاودانه مـےگويم، بر شادے و رنج و بر آسايش و سختـے و به او و و نوشته‌ها و فرستاده‌هايش ايمان داشته، فرمانِ او را گردن مـےگذارم و اطاعت مـےكنم، و به سوی خشنودےِ او مـےشتابم و به حُكم او تسليمم. چرا كه به فرمانبرےِ او مشتاق و از كيفرِ او ترسانم. زيرا او است كه كسـے از مكرش در امان نبوده و از بـےعدالتيَش ترسان نباشد، زيرا او را ستمـے نيست.»💟💐✨ ✍ اَلغـدیر، جـ۱ صصـ۱۲- ۱۵۲ ✍ مصـباح المتهـجّد وسـلاح المتعـبّد، (شـيخ طوسـے) صـ694 ✍ اقـبال الاَعـمال، صـ461 ✍ بحـارالانـوار، جـ97 صـ112 ➖➖➖➖➖ 7⃣ «بخـش هفـتُـم». 💠 وَأُقِرُّلَهُ عَلي نَفْسي بِالْعُبُودِيَّةِ وَ أَشْهَدُ لَهُ بِالرُّبُوبِيَّةِ، وَأُؤَدّي ما أَوْحي بِهِ إِلَي حَذَراً مِنْ أَنْ لا أَفْعَلَ فَتَحِلَّ بي مِنْهُ قارِعَةٌ لايَدْفَعُها عَنّي أَحَدٌ وَإِنْ عَظُمَتْ حيلَتُهُ وَصَفَتْ خُلَّتُهُ لاإِلاهَ إِلاَّهُوَ - لِاَنَّهُ قَدْأَعْلَمَني أَنِّي إِنْ لَمْ أُبَلِّغْ ما أَنْزَلَ إِلَي (في حَقِّ عَلِي) فَما بَلَّغْتُ رِسالَتَهُ، وَقَدْ ضَمِنَ لي تَبارَكَ وَتَعالَي الْعِصْمَةَ (مِنَ النّاسِ) وَ هُوَالله الْكافِي الْكَريمُ. فَأَوْحي إِلَي: (بِسْمِ الله الرَّحْمانِ الرَّحيمِ، يا أَيُهَاالرَّسُولُ بَلِّغْ ما أُنْزِلَ إِلَيْكَ مِنْ رَبِّكَ - في عَلِي يَعْني فِي الْخِلاَفَةِ لِعَلِي بْنِ أَبي طالِبٍ - وَإِنْ لَمْ تَفْعَلْ فَما بَلَّغْتَ رِسالَتَهُ وَالله يَعْصِمُكَ مِنَ النّاسِ). مَعاشِرَالنّاسِ، ما قَصَّرْتُ في تَبْليغِ ما أَنْزَلَ الله تَعالي إِلَي، وَ أَنَا أُبَيِّنُ لَكُمْ سَبَبَ هذِهِ الْآيَةِ: إِنَّ جَبْرئيلَ هَبَطَ إِلَي مِراراً ثَلاثاً يَأْمُرُني عَنِ السَّلامِ رَبّي - وَ هُوالسَّلامُ - أَنْ أَقُومَ في هذَا الْمَشْهَدِ فَأُعْلِمَ كُلَّ أَبْيَضَ وَأَسْوَدَ:💠 💟«و اكنون به عبوديّتِ خويش و پروردگارےِ او گواهـے مـےدهم و وظيفۂ خود را در آنچه وحے شده انجام مـےدهم. مباد كه از سوے او عذابـے فرود آيد كه كسـے توانایـےِ دورساختن آن از من را ندارد، هرچند توانش بسيار و دوستـےاش (با من) خالص باشد. معبودے جُز او نيست - چرا كه اعلام فرموده كه اگر آنچه (دربارۂ ) نازل كرده به مردم نرسانم، وظيفۂ رسالتش را انجام ندادهام. و خداوند تبارك و تعالـے امنيت از (آزارِ) مردم را برايم تضمين كرده و البته كه او بَسنده و است. ادامه👇👇👇👇
❁قـ📖ـرآن کریـم(تفسیر نور)❁
🌸🍃 #خـطبۂ_غـدير امیـرالمؤمنیـن عـلے(ع) 6⃣ «بخـش ششُـم». 💠 وَيُضْحِكُ وَيُبْكي، (وَيُدْني وَ يُقْصي)
پس آنگاه خداوند چنين بر من وحے نمود: «به نام خداوند بخشایندۂ مهربان... ای فرستادۂ ما! آن چه از سوے پروردگارت دربارۂ و خلافتِ او بر تو فرود آمده به مردم ابلاغ كن، وگرنه رسالت خداوندے را به انجام نرساندهای، و او تو را از آسيب مردمان نگاه مْےدارد. 🔹هان اے مردم! آنچه بر من فرود آمده، در تبليغِ آن كوتاهـے نکردهام و حال، برايتان سببِ نزول آيه را بيان مـےكنم: همانا سه مرتبه بر من فرود آمد از سوے پروردگارم - كه تنها او سلام است - فرمانـے آورْد كه در اين مكان به پا خيزم و به هر سفيد و سياهـے اعلام كنم.»💟💐✨ ✍ اَلغـدیر، جـ۱ صصـ۱۲- ۱۵۲ ✍ مصـباح المتهـجّد وسـلاح المتعـبّد، (شـيخ طوسـے) صـ694 ✍ اقـبال الاَعـمال، صـ461 ✍ بحـارالانـوار، جـ97 صـ112 ➖➖➖➖➖ 8⃣ «بخـش هشـتُـم». 💠 أَنَّ عَلِي بْنَ أَبي طالِبٍ أَخي وَ وَصِيّي وَ خَليفَتي (عَلي أُمَّتي) وَالْإِمامُ مِنْ بَعْدي، الَّذي مَحَلُّهُ مِنّي مَحَلُّ هارُونَ مِنْ مُوسي إِلاَّ أَنَّهُ لانَبِي بَعْدي وَهُوَ وَلِيُّكُمْ بَعْدَالله وَ رَسُولِهِ. وَقَدْ أَنْزَلَ الله تَبارَكَ وَ تَعالي عَلَي بِذالِكَ آيَةً مِنْ كِتابِهِ (هِي): (إِنَّما وَلِيُّكُمُ الله وَ رَسُولُهُ وَالَّذينَ آمَنُواالَّذينَ يُقيمُونَ الصَّلاةَ وَيُؤْتونَ الزَّكاةَ وَ هُمْ راكِعُونَ)، وَ عَلِي بْنُ أَبي طالِبٍ الَّذي أَقامَ الصَّلاةَ وَ آتَي الزَّكاةَ وَهُوَ راكِعٌ يُريدُالله عَزَّوَجَلَّ في كُلِّ حالٍ. وَسَأَلْتُ جَبْرَئيلَ أَنْ يَسْتَعْفِي لِي (السَّلامَ) عَنْ تَبْليغِ ذالِكَ إِليْكُمْ - أَيُّهَاالنّاسُ - لِعِلْمي بِقِلَّةِ الْمُتَّقينَ وَكَثْرَةِ الْمُنافِقينَ وَإِدغالِ اللّائمينَ وَ حِيَلِ الْمُسْتَهْزِئينَ بِالْإِسْلامِ. الَّذينَ وَصَفَهُمُ الله في كِتابِهِ بِأَنَّهُمْ يَقُولُونَ بِأَلْسِنَتِهِمْ مالَيْسَ في قُلوبِهِمْ، وَيَحْسَبُونَهُ هَيِّناً وَ هُوَ عِنْدَالله عَظيمٌ. وَكَثْرَةِ أَذاهُمْ لي غَيْرَ مَرَّةٍ حَتّي سَمَّوني أُذُناً وَ زَعَمُوا أَنِّي كَذالِكَ لِكَثْرَةِ مُلازَمَتِهِ إِيّي وَ إِقْبالي عَلَيْهِ.💠 💟 «كه _ابن_ابیـطالب برادر، وصیّ و جانشين من در ميان امّت و امامِ پس از من بوده. جايگاه او نسبت به من مانند هارون نسبت به موسی است، ليكن پيامبری پس از من نخواهد بود. او (علی)، صاحب اختيارتان پس از خدا و رسول است. و پروردگارم آیه‌ای بر من نازل فرموده كه: «همانا ولی، صاحب اختيار و سرپرست شما، و او و مؤمنانی هستند كه نماز به پا می‌دارند و در حال زكات می‌پردازند.» و هر آينه نماز به پا داشته و در ، زكات پرداخته و پيوسته خداخواه است. و من از درخواست کردم كه از خداوند کسبِ اجازه كند و مرا از اين مأموريت معاف فرمايد. زيرا از کم بودنِ پرهيزگاران و فزونیِ منافقان و دسيسۂ ملامت گران و مَكرِ مسخره كنندگانِ اسلام با خبرم. همانان كه خداوند در كتابِ خود در وصفشان فرموده: «به زبان چیزی را می گويند كه در دلهايشان نيست و آن را اندك و آسان می شمارند، حال آنكه نزدِ خداوند بس بزرگ است.» و نيز از آن رو كه بارها مرا آزار رسانيده تا بدانجا كه مرا اُذُن [سخن شنو و زودباور ] ناميده اند، به خاطر همراهیِ افزونِ با من و رويكرد قلبیِ من به او.»💟💐✨ ✍ اَلغـدیر، جـ۱ صصـ۱۲- ۱۵۲ ✍ مصـباح المتهـجّد وسـلاح المتعـبّد، (شـيخ طوسـے) صـ694 ✍ اقـبال الاَعـمال، صـ461 ✍ بحـارالانـوار، جـ97 صـ112 ➖➖➖➖➖ ╭━═━✨❀🌸❀✨━═━╮ @QURAN_SOUND114 ╰━═━✨❀🌸❀✨━═━╯
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
❁قـ📖ـرآن کریـم(تفسیر نور)❁
💢 مروری کوتاه بر #نکات_تفسیری آیات سوره بقره ( آیات258 ) 🌺🍃✨🌸✨🌺🍃 🕋 أَ لَمْ تَرَ إِلَى الَّذِي حَاجَ
💢 مروری کوتاه بر آیات سوره بقره ( آیات 259) 🌺🍃✨🌸✨🌺🍃 🕋 أَوْ كَالَّذِي مَرَّ عَلى‌ قَرْيَةٍ وَ هِيَ خاوِيَةٌ عَلى‌ عُرُوشِها قالَ أَنَّى يُحْيِي هذِهِ اللَّهُ بَعْدَ مَوْتِها فَأَماتَهُ اللَّهُ مِائَةَ عامٍ ثُمَّ بَعَثَهُ قالَ كَمْ لَبِثْتَ قالَ لَبِثْتُ يَوْماً أَوْ بَعْضَ يَوْمٍ قالَ بَلْ لَبِثْتَ مِائَةَ عامٍ فَانْظُرْ إِلى‌ طَعامِكَ وَ شَرابِكَ لَمْ يَتَسَنَّهْ وَ انْظُرْ إِلى‌ حِمارِكَ وَ لِنَجْعَلَكَ آيَةً لِلنَّاسِ وَ انْظُرْ إِلَى الْعِظامِ كَيْفَ نُنْشِزُها ثُمَّ نَكْسُوها لَحْماً فَلَمَّا تَبَيَّنَ لَهُ قالَ أَعْلَمُ أَنَّ اللَّهَ عَلى‌ كُلِّ شَيْ‌ءٍ قَدِيرٌ«259» 🌼🌸يا همانند كسى (عُزَير) كه از كنار يك آبادى عبور كرد، در حالى كه ديوارهاى آن بر روى سقف‌هايش فرو ريخته بود (و مردم آن مرده و استخوان‌هايشان در هر سو پراكنده بود، او با خود) گفت: خداوند چگونه اينها را پس از مرگ زنده مى‌كند؟ پس خداوند او را يك صد سال ميراند و سپس زنده كرد (و به او) گفت: چقدر درنگ كردى؟ گفت يك روز، يا قسمتى از يك روز را درنگ كرده‌ام! فرمود: (نه) بلكه يك‌صد سال درنگ كرده‌اى، به غذا و نوشيدنى خود (كه همراه داشتى) نگاه كن (كه با گذشت سالها) تغيير نيافته است. و به الاغ خود نگاه كن (كه چگونه متلاشى شده است، اين ماجرا براى آن است كه هم به تو پاسخ گوييم) و (هم) تو را نشانه (رستاخيز) و حجتى براى مردم قرار مى‌دهيم. (اكنون) به استخوان‌ها (ى مَركب خود) بنگر كه چگونه آنها را بهم پيوند مى‌دهيم و بر آن گوشت مى‌پوشانيم. پس هنگامى كه (اين حقايق براى آن مرد خدا) آشكار شد، گفت: (اكنون با تمام وجود) مى‌دانم كه خداوند بر هر كارى قادر و تواناست. 📚جلد 1 - صفحه 414 ☘💠نکته ها💠☘ 🔷آيه‌ى قبل گفتگوى حضرت ابراهيم با نمرود را بازگو كرد كه پيرامون توحيد گفتگو مى‌كردند و هدايت از طريق استدلال بود و ابراهيم با استدلال پيروز شد. نمونه‌ى دوّم خروج از ظلمات به نور، در اين آيه است كه پيرامون معاد گفتگو مى‌شود و هدايت از طريق نمايش و به صورت محسوس و عملى صورت مى‌گيرد. در تفاسير و برخى روايات آمده است كه نام اين شخص «عُزير» بوده است. در تفسير الميزان مى‌خوانيم كه اين شخص بايد پيامبر باشد، زيرا خداوند با او سخن گفته است. 🔰🔰پیام ها🔰🔰 🔶1- به تمدن‌هاى ويران شده گذشته، بايد به ديده عبرت نگريست و درسهاى تازه گرفت. «مَرَّ عَلى‌ قَرْيَةٍ» 🔶2- هرچند مى‌دانيد، امّا باز هم علم خود را با تجربه و پرسيدن بالا ببريد. «أَنَّى يُحْيِي هذِهِ اللَّهُ» 🔶3- صد سال مردن، براى يك نكته فهميدن بجاست. «فَأَماتَهُ اللَّهُ مِائَةَ عامٍ» 🔶4- گذشت زمان طولانى، خللى در قدرت خداوند وارد نمى‌آورد. «فَأَماتَهُ اللَّهُ مِائَةَ عامٍ ثُمَّ بَعَثَهُ» 🔶5- رجعت و زنده شدن مردگان در همين دنيا و قبل از قيامت قابل قبول است. «فَأَماتَهُ ... بَعَثَهُ» 🔶6- نمايش، از بهترين راههاى بيان معارف دينى است. «فَانْظُرْ إِلى‌ طَعامِكَ وَ شَرابِكَ ... وَ انْظُرْ إِلى‌ ... وَ انْظُرْ إِلَى الْعِظامِ ...» 🔶7- با اراده الهى استخوان محكم، متلاشى مى‌شود، ولى غذايى كه زود فاسد مى‌شود، صد سال سالم باقى مى‌ماند. «لَمْ يَتَسَنَّهْ» 🔶8- نمايش قدرت پروردگار براى ارشاد و هدايت مردم است، نه براى سرگرمى و يا حتّى قدرت‌نمايى. «وَ لِنَجْعَلَكَ آيَةً لِلنَّاسِ» 🔶9- خداوند صحنه‌اى از قيامت را در دنيا آورده است. «فَأَماتَهُ ... ثُمَّ بَعَثَهُ ... وَ انْظُرْ إِلى‌الْعِظامِ كَيْفَ نُنْشِزُها» 📚جلد 1 - صفحه 415 🔶10- معاد، جسمانى است. زيرا اگر معاد روحانى بود، سخن از استخوان به ميان نمى‌آمد. «وَ انْظُرْ إِلَى الْعِظامِ» 🔶11- مشت نمونه‌ى خروار است. خداوند گوشه‌هايى از قدرت خود در قيامت را در دنيا به نمايش گذارده است. «فَلَمَّا تَبَيَّنَ لَهُ قالَ أَعْلَمُ أَنَّ اللَّهَ عَلى‌ كُلِّ شَيْ‌ءٍ قَدِيرٌ» ------------------------------------------------- 📚 برگرفته از تفسیرنور ╭━═━✨❀🌸❀✨━═━╮ @QURAN_SOUND114 ╰━═━✨❀🌸❀✨━═━╯
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
💐روزے یڪ صفحہ از قرآڹ ڪریم💐 🌟 #سوره_یونس ☘ #صفحه_218
4_297669198144866729.MP3
903.1K
💠 هدیه نور برای ظهور 💠 🌹 #ترتیل_صفحه218🌹 🎤باصدای استاد #پرهیزگار
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
💟 امام علی علیه السلام: 🍃زبان از دل نيرو مى گيرد، و دل به غذا برپاست. پس بنگر كه دل و جسمت را با چه تغذيه مى كنى، كه اگر غذا حلال نباشد، خداوند، نه تسبيح گويى تو را مى پذيرد و نه سپاس گزارى ات را.. 📚 تحف العقول، صفحه ۱۷۵ ╭━═━✨❀🌸❀✨━═━╮ @QURAN_SOUND114 ╰━═━✨❀🌸❀✨━═━╯
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
💢 #فراز جالب ✨ «هو الله» با صدای قاریان مختلف 🔸حجم: 3:7 مگابایت ╭━═━✨❀🌸❀✨━═━╮ @QURAN_SOUND114 ╰━═━✨❀🌸❀✨━═━╯
🌸🍃 امیـرالمؤمنیـن عـلے(ع) 9⃣ «بخـش نُهـم». 💠 (وَ هَواهُ وَ قَبُولِهِ مِنِّي) حَتّي أَنْزَلَ الله عَزَّوَجَلَّ في ذالِكَ (وَ مِنْهُمُ الَّذينَ يُؤْذونَ النَّبِي وَ يَقولونَ هُوَ أُذُنٌ، قُلْ أُذُنُ - (عَلَي الَّذينَ يَزْعُمونَ أَنَّهُ أُذُنٌ) - خَيْرٍ لَكُمْ، يُؤْمِنُ بِالله وَ يُؤْمِنُ لِلْمُؤْمِنينَ) الآيَةُ. وَلَوْشِئْتُ أَنْ أُسَمِّي الْقائلينَ بِذالِكَ بِأَسْمائهِمْ لَسَمَّيْتُ وَأَنْ أُوْمِئَ إِلَيْهِمْ بِأَعْيانِهِمْ لَأَوْمَأْتُ وَأَنْ أَدُلَّ عَلَيْهِمُ لَدَلَلْتُ، وَلكِنِّي وَالله في أُمورِهمْ قَدْ تَكَرَّمْتُ. وَكُلُّ ذالِكَ لايَرْضَي الله مِنّي. إِلاّ أَنْ أُبَلِّغَ ما أَنْزَلَ الله إِلَي (في حَقِّ عَلِي)، ثُمَّ تلا: (يا أَيُّهَاالرَّسُولُ بَلِّغْ ما أُنْزِلَ إِلَيْكَ مِنْ رَبِّكَ - في حَقِّ عَلِي - وَ انْ لَمْ تَفْعَلْ فَما بَلَّغْتَ رِسالَتَهُ وَالله يَعْصِمُكَ مِنَ النّاسِ). فَاعْلَمُوا مَعاشِرَ النّاسِ (ذالِكَ فيهِ وَافْهَموهُ وَاعْلَمُوا) أَنَّ الله قَدْ نَصَبَهُ لَكُمْ وَلِيّاً وَإِماماً فَرَضَ طاعَتَهُ عَلَي الْمُهاجِرينَ وَالْأَنْصارِ وَ عَلَي التّابِعينَ لَهُمْ بِإِحْسانٍ، وَ عَلَي الْبادي وَالْحاضِرِ.💠 💟 «و تمايل و پذيرشِ او از من، تا بدانجا كه در اين موضوع آیه‌ای فرو فرسـتاده: ☘«و از آنانند كسـانی كه پيامبرِ خـدا را می‌آزارند و می‌گویند: او سخن‌شـنو و زودباور اسـت. بگو: آری سخن‌شـنو اسـت. - بر عليه آنان كه گمان می‌کنند او تنها سـخن می‌شـنود - ليكن به خير شماست، او [پيامبر(ص)] به خـدا ايمان دارد و مؤمنان را تصـديق می‌کند و راسـتگو می‌انگارد.»☘ و اگر می‌خواسـتم نام گويندگانِ چنين سـخنی را بر زبان آورم و يا به آنان اشارت كنم و يا مردمان را به سويشان هدايت كنم [كه آنان را شناسايی كنند] می‌توانسـتم. اما سوگند به خدا در كارشان كِرامت نمـوده لب فروبسـتم. با اين حال از من خشـنود نخـواهد گشت. مگر اين كه آن چه در حقِّ علی(ع) فروفرسـتاده به گوش شـما برسانم. سپس پيامبر(ص) چنين خـواند: «ای پيامبر ما! آن چه از سوی پروردگارت بر تو نازل شده - در حقِّ علی - ابلاغ كن، وگرنه كارِ رسـالتش را انجام نداده‌ای. و البته تو را از آسيبِ مردمان نگاه می‌دارد. هان مردم! بدانيد اين آيه دربارۂ اوسـت. ژرفیِ آن را فهم كنيد و بدانيد كه او را برايتان صاحب‌اختيار و امام قرار داده، پيرویِ او را بر مهـاجران و انصـار و آنان كه به نيكی از ايشان پيروی می‌کنند و بر صـحرانشينان و اهل شهر.»💟💐✨ ✍ اَلغـدیر، جـ۱ صصـ۱۲- ۱۵۲ ✍ مصـباح المتهـجّد وسـلاح المتعـبّد، (شـيخ طوسـے) صـ694 ✍ اقـبال الاَعـمال، صـ461 ✍ بحـارالانـوار، جـ97 صـ112 ➖➖➖➖➖
❁قـ📖ـرآن کریـم(تفسیر نور)❁
🌸🍃 #خـطبۂ_غـدير امیـرالمؤمنیـن عـلے(ع) 9⃣ «بخـش نُهـم». 💠 (وَ هَواهُ وَ قَبُولِهِ مِنِّي) حَتّ
🌸🍃 امیـرالمؤمنیـن عـلے(ع) 🔟 «بخـش دهُـم». 💠 وَ عَلَي الْعَجَمِي وَالْعَرَبي، وَالْحُرِّ وَالْمَمْلوكِ وَالصَّغيرِ وَالْكَبيرِ، وَ عَلَي الْأَبْيَضِ وَالأَسْوَدِ، وَ عَلي كُلِّ مُوَحِّدٍ. ماضٍ حُكْمُهُ، جازٍ قَوْلُهُ، نافِذٌ أَمْرُهُ، مَلْعونٌ مَنْ خالَفَهُ، مَرْحومٌ مَنْ تَبِعَهُ وَ صَدَّقَهُ. فَقَدْ غَفَرَالله لَهُ وَلِمَنْ سَمِعَ مِنْهُ وَ أَطاعَ لَهُ. مَعاشِرَالنّاسِ، إِنَّهُ آخِرُ مَقامٍ أَقُومُهُ في هذا الْمَشْهَدِ، فَاسْمَعوا وَ أَطيعوا وَانْقادوا لِاَمْرِ(الله) رَبِّكُمْ، فَإِنَّ الله عَزَّوَجَلَّ هُوَ مَوْلاكُمْ وَإِلاهُكُمْ. مَعاشِرَالنّاسِ، علي (فَضِّلُوهُ). مامِنْ عِلْمٍ إِلاَّ وَقَدْ أَحْصاهُ الله فِي، وَ كُلُّ عِلْمٍ عُلِّمْتُ فَقَدْ أَحْصَيْتُهُ في إِمامِ الْمُتَّقينَ، وَما مِنْ عِلْمٍ إِلاّ وَقَدْ عَلَّمْتُهُ عَلِيّاً، وَ هُوَ الْإِمامُ الْمُبينُ. (الَّذي ذَكَرَهُ الله في سُورَةِ يس: (وَ كُلَّ شَيءٍ أَحْصَيْناهُ في إِمامٍ مُبينٍ).مَعاشِرَالنَّاسِ، لاتَضِلُّوا عَنْهُ وَلاتَنْفِرُوا مِنْهُ، وَلاتَسْتَنْكِفُوا عَنْ وِلايَتِهِ، فَهُوَالَّذي يَهدي إِلَي الْحَقِّ وَيَعْمَلُ بِهِ.💠 💟 «و بر عجم و عرب و آزاد و بَرده و بر كوچك و بزرگ و سفيد و سياه و بر هر يكتاپرست لازم شمرده است. هشدار كه اجرای فرمان و گفتارِ او لازم و اَمرش نافذ است. ناسازگار و مخالف ِبا او رانده شده، پيرو و باورکننده‌اش در مِهر و شفقت است. بدرستی که ، او و شنوندگانِ سخنِ او و پيروانِ راهش را آمرزيده است. هان ای مردم! آخرين بار است كه در اين اجتماع به پا ایستاده‌ام. پس بشنويد و فرمانِ حق را گردن گذاريد، چرا كه خداوندِ عزّوجلّ صاحب اختيار و ولیّ و معبودِ شماست. هان ای مردم! او را برتر بدانيد. چرا كه هيچ دانشی نيست مگر اينكه خداوند آن را در جانِ من قرار داده و من نيز آن را در جانِ پيشوای پرهيزكاران، ، ثبت و ضبط كرده ام. او ( ) پيشوایی روشنگر است. كه او را در سورۂ "ياسين" ياد كرده كه: «و دانشِ هر چيز را در امامِ روشنگر برشمرده ايم...» هان ای مردم! از رو برنتابيد. و از امامتش نگريزيد. و از سرپرستی‌اش رو برنگردانيد. او [شما را] به درستی و راستی خوانده و [خود نيز] بدان عمل می‌نماید.»💟💐✨ ✍ اَلغـدیر، جـ۱ صصـ۱۲- ۱۵۲ ✍ مصـباح المتهـجّد وسـلاح المتعـبّد، (شـيخ طوسـے) صـ694 ✍ اقـبال الاَعـمال، صـ461 ✍ بحـارالانـوار، جـ97 صـ112 ➖➖➖➖➖ ╭━═━✨❀🌸❀✨━═━╮ @QURAN_SOUND114 ╰━═━✨❀🌸❀✨━═━╯
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
❁قـ📖ـرآن کریـم(تفسیر نور)❁
💢 مروری کوتاه بر #نکات_تفسیری آیات سوره بقره ( آیات 259) 🌺🍃✨🌸✨🌺🍃 🕋 أَوْ كَالَّذِي مَرَّ عَلى‌ قَرْي
💢 مروری کوتاه بر آیات سوره بقره ( آیات260 ) 🌺🍃✨🌸✨🌺🍃 🕋 وَ إِذْ قالَ إِبْراهِيمُ رَبِّ أَرِنِي كَيْفَ تُحْيِ الْمَوْتى‌ قالَ أَ وَ لَمْ تُؤْمِنْ قالَ بَلى‌ وَ لكِنْ لِيَطْمَئِنَّ قَلْبِي قالَ فَخُذْ أَرْبَعَةً مِنَ الطَّيْرِ فَصُرْهُنَّ إِلَيْكَ ثُمَّ اجْعَلْ عَلى‌ كُلِّ جَبَلٍ مِنْهُنَّ جُزْءاً ثُمَّ ادْعُهُنَّ يَأْتِينَكَ سَعْياً وَ اعْلَمْ أَنَّ اللَّهَ عَزِيزٌ حَكِيمٌ‌«260» 💎🌺و (بياد آور) هنگامى كه ابراهيم گفت: پروردگارا به من نشان بده كه چگونه مردگان را زنده مى‌كنى؟ فرمود: مگر ايمان نياورده‌اى؟ عرض كرد: چرا، ولى براى آنكه قلبم آرامش يابد. (خداوند) فرمود: چهار پرنده (طاووس، خروس، كبوتر و كلاغ) «1» را برگير وآنها را نزد خود جمع وقطعه قطعه كن (و درهم بياميز) سپس بر هر كوهى‌ «2» قسمتى از آنها را قرار ده، آنگاه پرندگان را بخوان، به سرعت بسوى تو بيايند و بدان كه خداوند تواناى حكيم است. ☘💠نکته ها💠☘ 🔷تنها از يگانه ابر مرد تاريخ پس از رسول خدا صلى الله عليه و آله، يعنى على عليه السلام نقل شده است كه فرمود: «لو كشف الغطاء ما ازددت يقينا» اگر پرده‌ها كنار روند، بر يقين من افزوده نمى‌شود. «3» ولى ساير مردمان همه دوست دارند كه شنيده‌ها و حتّى باورهاى خود را به صورت عينى مشاهده نمايند. چنانكه همه مى‌دانند قند را از چغندر مى‌گيرند، ولى دوست ‌دارند چگونگى آن را مشاهده كنند. 📚«1». تفسير نورالثقلين، ج 1، ص 280. 🔷«2». در حديث مى‌خوانيم كه اجزاى مخلوط شده را بر سر ده كوه قرار داد. 📚كافى، ج 8، ص 305. 📚«3». غررالحكم و تفسير روح‌البيان، ج 1، ص 416. 📚جلد 1 - صفحه 416 🔷در تفاسير آمده است: حضرت ابراهيم از كنار دريايى مى‌گذشت، مردارى را ديد كه در كنار دريا افتاده و قسمتى از آن در آب و قسمتى ديگر در خشكى است و پرندگان و حيوانات دريايى، صحرايى و هوايى از هر سو آن را طعمه‌ى خود قرار داده‌اند. حضرت با خود گفت: ✨اگر اين اتّفاق براى انسان رخ دهد و ذرّاتِ بدن انسان در بين جانداران ديگر پخش شود، در قيامت آنها چگونه يكجا جمع و زنده مى‌شوند. لذا از خداوند درخواست كرد كه نحوه‌ى زنده شدن مردگان را مشاهده كند. خداوند نيز با اين نمايش، ابراهيم را به نور يقين واطمينان رهسپار نمود. 🔰🔰پیام ها🔰🔰 🔶1- زنده كردن مردگان، از شئون ربوبيّت خداوند است. «رَبِّ أَرِنِي كَيْفَ تُحْيِ» 🔶2- براى آموزش عميق، استفاده از نمايش ومشاهدات حسى لازم است. «أَرِنِي» 🔶3- كشف وشهود تنها براى كسانى است كه مراتبى از علم، ايمان واستدلال را طى كرده باشند. درخواست‌ «أَرِنِي» ابراهيم پاسخ داده مى‌شود، نه هر كس ديگر. 🔶4- در پى آن باشيم كه ايمان و يقين خود را بالا برده تا به مرز اطمينان برسيم. پژوهش و كنجكاوى يك ارزش است. «لِيَطْمَئِنَّ قَلْبِي» 🔶5- ايمان، داراى مراحل و درجاتى است. «لِيَطْمَئِنَّ قَلْبِي» 🔶6- قلب، مركز آرامش است. «لِيَطْمَئِنَّ قَلْبِي» 🔶7- اولياى خدا، قدرت تصرّف در هستى را دارند كه به آن ولايت تكوينى گفته مى‌شود. «ثُمَّ ادْعُهُنَّ يَأْتِينَكَ سَعْياً» 🔶8- معاد، جسمانى است و در قيامت بازگشت روح به همين ذرات بدن خواهد بود. «يَأْتِينَكَ سَعْياً» 📚تفسير نور(10جلدى)، ج‌1، ص: 417 ------------------------------------------------- 📚 برگرفته از تفسیرنور ╭━═━✨❀🌸❀✨━═━╮ @QURAN_SOUND114 ╰━═━✨❀🌸❀✨━═━╯
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🌸🍃 امیـرالمؤمنیـن عـلے(ع) 1⃣1⃣ «بخـش یازدهُـم». 💠 وَيُزْهِقُ الْباطِلَ وَيَنْهي عَنْهُ، وَلاتَأْخُذُهُ فِي الله لَوْمَةُ لائِمٍ. أَوَّلُ مَنْ آمَنَ بِالله وَ رَسُولِهِ (لَمْ يَسْبِقْهُ إِلَي الْايمانِ بي أَحَدٌ)، وَالَّذي فَدي رَسُولَ الله بِنَفْسِهِ، وَالَّذي كانَ مَعَ رَسُولِ الله. وَلا أَحَدَ يَعْبُدُالله مَعَ رَسُولِهِ مِنَ الرِّجالِ غَيْرُهُ.أَوَّلُ النّاسِ صَلاةً وَ أَوَّلُ مَنْ عَبَدَالله مَعي. أَمَرْتُهُ عَنِ الله أَنْ يَنامَ في مَضْجَعي، فَفَعَلَ فادِياً لي بِنَفْسِهِ. مَعاشِرَالنّاسِ، فَضِّلُوهُ فَقَدْ فَضَّلَهُ الله، وَاقْبَلُوهُ فَقَدْ نَصَبَهُ الله. مَعاشِرَالنّاسِ، إِنَّهُ إِمامٌ مِنَ الله، وَلَنْ يَتُوبَ الله عَلي أَحَدٍ أَنْكَرَ وِلايَتَهُ وَلَنْ يَغْفِرَ لَهُ، حَتْماً عَلَي الله أَنْ يَفْعَلَ ذالِكَ بِمَنْ خالَفَ أَمْرَهُ. وَأَنْ يُعَذِّبَهُ عَذاباً نُكْراً أَبَدَا الْآبادِ وَ دَهْرَ الدُّهورِ. فَاحْذَرُوا أَنْ تُخالِفوهُ. فَتَصْلُوا ناراً وَقودُهَا النَّاسُ وَالْحِجارَةُ أُعِدَّتْ لِلْكافِرينَ. مَعاشِرَالنّاسِ، بي - وَالله - بَشَّرَالْأَوَّلُونَ مِنَ النَّبِيِّينَ وَالْمُرْسَلينَ، وَأَنَا - (وَالله) - خاتَمُ الْأَنْبِياءِ وَالْمُرْسَلينَ والْحُجَّةُ عَلي جَميعِ الْمَخْلوقينَ مِنْ أَهْلِ السَّماواتِ وَالْأَرَضين💠 💟 « او بَدی و نادرستی را نابود كند و از آن بازدارد. در راه خدا نكوهشِ نكوهش گران او را از كار باز ندارد. او نخستين مؤمن به خدا و رسولِ اوست و كسی در ايمان، به او سبقت نجسته است. و هم او جانِ خود را فدای رسول الله نموده و با او همراه بوده است؛ تنها اوست كه همراهِ رسول خدا را عبادت می کرد. و جُز او كسي چنين نبود. او اولين نمازگزار و پرستشگرِ خدا به همراه من است. از سوی خداوند به او فرمان دادم تا [در شب هجرت] در بستر من بيارآمد و او نيز فرمان بُرده، پذيرفت كه جان خود را فدای من كند. هان ای مردم! او را برتر بدانيد، كه او را برگزيده، و پيشوايیِ او را بپذيريد، كه او را مستحکم نموده است. هان ای مردم! او از سوی امام است و هرگز خداوند توبۂ انکارکنندۂ او را نپذيرد و او را نيامرزد. اين است روش قطعیِ خداوند درباره ناسازگار با و هرآينه او را به عذابِ دردناك و پايدارْ كيفر كند. از مخالفت با او بترسيد وگرنه در آتشی داخل خواهيد شد كه مردمان را در بگیرد. و سنگ، كه برای حق ستيزان آماده شده است. هان ای مردم! به خدا سوگند كه پيامبرانِ پيشين به ظهورم مژده داده‌اند و اكنون من، فرجامِ پيامبران و بُرهان بر آفريدگان، آسمانيان و زمينيانم. آن كس كه راستی و درستیِ مرا باور نكند به كفرِ جاهلی درآمده است.»💟💐✨ ✍ اَلغـدیر، جـ۱ صصـ۱۲- ۱۵۲ ✍ مصـباح المتهـجّد وسـلاح المتعـبّد، (شـيخ طوسـے) صـ694 ✍ اقـبال الاَعـمال، صـ461 ✍ بحـارالانـوار، جـ97 صـ112 ➖➖➖➖➖
🌸🍃 امیـرالمؤمنیـن عـلے(ع) 2⃣1⃣ «بخـش دوازدهُـم». 💠 فَمَنْ شَكَّ في ذالِكَ فَقَدْ كَفَرَ كُفْرَ الْجاهِلِيَّةِ الْأُولي وَ مَنْ شَكَّ في شَيءٍ مِنْ قَوْلي هذا فَقَدْ شَكَّ في كُلِّ ما أُنْزِلَ إِلَي، وَمَنْ شَكَّ في واحِدٍ مِنَ الْأَئمَّةِ فَقَدْ شَكَّ فِي الْكُلِّ مِنْهُمْ، وَالشَاكُّ فينا فِي النّارِ. مَعاشِرَالنّاسِ، حَبانِي الله عَزَّوَجَلَّ بِهذِهِ الْفَضيلَةِ مَنّاً مِنْهُ عَلَي وَ إِحْساناً مِنْهُ إِلَي وَلا إِلاهَ إِلاّهُوَ، أَلا لَهُ الْحَمْدُ مِنِّي أَبَدَ الْآبِدينَ وَدَهْرَالدّاهِرينَ وَ عَلي كُلِّ حال مَعاشِرَالنّاسِ، فَضِّلُوا عَلِيّاً فَإِنَّهُ أَفْضَلُ النَّاسِ بَعْدي مِنْ ذَكَرٍ و أُنْثي ما أَنْزَلَ الله الرِّزْقَ وَبَقِي الْخَلْقُ. مَلْعُونٌ مَلْعُونٌ، مَغْضُوبٌ مَغْضُوبٌ مَنْ رَدَّ عَلَي قَوْلي هذا وَلَمْ يُوافِقْهُ. أَلا إِنَّ جَبْرئيلَ خَبَّرني عَنِ الله تَعالي بِذالِكَ وَيَقُولُ: «مَنْ عادي عَلِيّاً وَلَمْ يَتَوَلَّهُ فَعَلَيْهِ لَعْنَتي وَ غَضَبي»، (وَ لْتَنْظُرْ نَفْسٌ ما قَدَّمَتْ لِغَدٍ وَاتَّقُوالله - أَنْ تُخالِفُوهُ فَتَزِلَّ قَدَمٌ بَعْدَ ثُبُوتِها - إِنَّ الله خَبيرٌ بِما تَعْمَلُونَ). مَعاشِرَ النَّاسِ، إِنَّهُ جَنْبُ الله الَّذي ذَكَرَ في كِتابِهِ العَزيزِ، فَقالَ تعالي (مُخْبِراً عَمَّنْ يُخالِفُهُ): (أَنْ تَقُولَ نَفْسٌ يا حَسْرَتا عَلي ما فَرَّطْتُ في جَنْبِ الله). مَعاشِرَالنّاسِ، تَدَبَّرُوا الْقُرْآنَ وَ افْهَمُوا آياتِهِ وَانْظُرُوا إِلي مُحْكَماتِهِ وَلاتَتَّبِعوا مُتَشابِهَهُ، فَوَالله لَنْ يُبَيِّنَ لَكُمْ زواجِرَهُ وَلَنْ يُوضِحَ لَكُمْ تَفْسيرَهُ إِلاَّ الَّذي أَنَا آخِذٌ بِيَدِهِ"💠 💖« و ترديد در سخنانِ امروزم مانند ترديد در تمامیِ محتوای رسالت من است، و شك و ناباوری در امامت يكی از امامان، به سانِ شك و ناباوری در تمامیِ آنان است. و هرآينه جايگاه انکارکنندگانِ ما آتش دوزخ خواهد بود. هان ای مردم! عزّوجلّ از روی منّت و احسانِ خويش اين برتری را به من پيشكش كرد و البته كه خدايی جُز او نيست. آگاه باشيد: تمامیِ ستايش ها در همۂ روزگاران و در هر حال و مقام، ويژۂ اوست. هان ای مردم! را برتر بدانيد، كه او برترينِ مردمان از مرد و زن پس از من است، تا آن هنگام كه آفريدگانْ پايدارند و روزےشان رسانده شود. دور باد از درگاهِ محبتِ و خشم باد بر آن كه اين گفته را نپذيرد و با من سازگار نباشد. هان! بدانيد جبرئيل از سوی خبرم داد: «هر آن كه با بِستيزد و بر ولايتِ او گردن نگذارد، نفرين و خشم من بر او باد.» البته مےبايست هر كس بنگرد كه براي فردای رستاخيزِ خود چه پيش فرستاده. تقوا پيشه كنيد و از ناسازگاری با بپرهيزيد. مباد كه گام هايتان پس از استواری بلغزد، كه بر كِردارتان آگاه است. هان ای مردم! همانا او همجوار و همسايۂ است كه در کتابِ عزيزِ خود او را ياد كرده و دربارۂ ستيزَندگان با او فرموده: "تا آنكه مبادا كسی در روز رستاخيز بگويد: افسوس كه دربارۂ همجوار و همسايۂ خدا کوتاهی کردم." هان ای مردم! در قرآن انديشه كنيد و ژرفیِ آيات آن را دريابيد و بر مُحكماتش نظر كنيد و از بدعتهای بر آن پيروی ننماييد. پس به خدا سوگند كه بر قلبها و تفسيرِ آن آشكار نمےكند، مگر همين كه دست و بازوی او را گرفته، بالا آورده و اعلام می کنم: »💟💐✨ ✍ اَلغـدیر، جـ۱ صصـ۱۲- ۱۵۲ ✍ مصـباح المتهـجّد وسـلاح المتعـبّد، (شـيخ طوسـے) صـ694 ✍ اقـبال الاَعـمال، صـ461 ✍ بحـارالانـوار، جـ97 صـ112 ➖➖➖➖➖ ╭━═━✨❀🌸❀✨━═━╮ @QURAN_SOUND114 ╰━═━✨❀🌸❀✨━═━╯
YEKNET.IR - sorood 3 - eide ghadir 98 - seyedreza narimani.mp3
4.06M
🌸 💐به آوای علی ولی الله 💐به امضای علی ولی الله 🎤🎤 👌😍 💎 ╭━═━✨❀🌸❀✨━═━╮ @QURAN_SOUND114 ╰━═━✨❀🌸❀✨━═━╯