eitaa logo
❁قـ📖ـرآن کریـم(تفسیر نور)❁
9.9هزار دنبال‌کننده
7.2هزار عکس
5.5هزار ویدیو
50 فایل
روزانه #تفسیری کوتاه از آیات کلام‌الله مجید رو باهم مرور میکنیم (به ترتیب از اول قرآن😍) ‌ ‌🟢 مجموعه تبلیغات بعثت👇 eitaa.com/joinchat/304153330C2ebf875a87 تبلیغات ارزان و پربازده👆👆 ‌
مشاهده در ایتا
دانلود
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
❁قـ📖ـرآن کریـم(تفسیر نور)❁
💢 مروری کوتاه بر #نکات_تفسیری آیات سوره بقره ( آیات258 ) 🌺🍃✨🌸✨🌺🍃 🕋 أَ لَمْ تَرَ إِلَى الَّذِي حَاجَ
💢 مروری کوتاه بر آیات سوره بقره ( آیات 259) 🌺🍃✨🌸✨🌺🍃 🕋 أَوْ كَالَّذِي مَرَّ عَلى‌ قَرْيَةٍ وَ هِيَ خاوِيَةٌ عَلى‌ عُرُوشِها قالَ أَنَّى يُحْيِي هذِهِ اللَّهُ بَعْدَ مَوْتِها فَأَماتَهُ اللَّهُ مِائَةَ عامٍ ثُمَّ بَعَثَهُ قالَ كَمْ لَبِثْتَ قالَ لَبِثْتُ يَوْماً أَوْ بَعْضَ يَوْمٍ قالَ بَلْ لَبِثْتَ مِائَةَ عامٍ فَانْظُرْ إِلى‌ طَعامِكَ وَ شَرابِكَ لَمْ يَتَسَنَّهْ وَ انْظُرْ إِلى‌ حِمارِكَ وَ لِنَجْعَلَكَ آيَةً لِلنَّاسِ وَ انْظُرْ إِلَى الْعِظامِ كَيْفَ نُنْشِزُها ثُمَّ نَكْسُوها لَحْماً فَلَمَّا تَبَيَّنَ لَهُ قالَ أَعْلَمُ أَنَّ اللَّهَ عَلى‌ كُلِّ شَيْ‌ءٍ قَدِيرٌ«259» 🌼🌸يا همانند كسى (عُزَير) كه از كنار يك آبادى عبور كرد، در حالى كه ديوارهاى آن بر روى سقف‌هايش فرو ريخته بود (و مردم آن مرده و استخوان‌هايشان در هر سو پراكنده بود، او با خود) گفت: خداوند چگونه اينها را پس از مرگ زنده مى‌كند؟ پس خداوند او را يك صد سال ميراند و سپس زنده كرد (و به او) گفت: چقدر درنگ كردى؟ گفت يك روز، يا قسمتى از يك روز را درنگ كرده‌ام! فرمود: (نه) بلكه يك‌صد سال درنگ كرده‌اى، به غذا و نوشيدنى خود (كه همراه داشتى) نگاه كن (كه با گذشت سالها) تغيير نيافته است. و به الاغ خود نگاه كن (كه چگونه متلاشى شده است، اين ماجرا براى آن است كه هم به تو پاسخ گوييم) و (هم) تو را نشانه (رستاخيز) و حجتى براى مردم قرار مى‌دهيم. (اكنون) به استخوان‌ها (ى مَركب خود) بنگر كه چگونه آنها را بهم پيوند مى‌دهيم و بر آن گوشت مى‌پوشانيم. پس هنگامى كه (اين حقايق براى آن مرد خدا) آشكار شد، گفت: (اكنون با تمام وجود) مى‌دانم كه خداوند بر هر كارى قادر و تواناست. 📚جلد 1 - صفحه 414 ☘💠نکته ها💠☘ 🔷آيه‌ى قبل گفتگوى حضرت ابراهيم با نمرود را بازگو كرد كه پيرامون توحيد گفتگو مى‌كردند و هدايت از طريق استدلال بود و ابراهيم با استدلال پيروز شد. نمونه‌ى دوّم خروج از ظلمات به نور، در اين آيه است كه پيرامون معاد گفتگو مى‌شود و هدايت از طريق نمايش و به صورت محسوس و عملى صورت مى‌گيرد. در تفاسير و برخى روايات آمده است كه نام اين شخص «عُزير» بوده است. در تفسير الميزان مى‌خوانيم كه اين شخص بايد پيامبر باشد، زيرا خداوند با او سخن گفته است. 🔰🔰پیام ها🔰🔰 🔶1- به تمدن‌هاى ويران شده گذشته، بايد به ديده عبرت نگريست و درسهاى تازه گرفت. «مَرَّ عَلى‌ قَرْيَةٍ» 🔶2- هرچند مى‌دانيد، امّا باز هم علم خود را با تجربه و پرسيدن بالا ببريد. «أَنَّى يُحْيِي هذِهِ اللَّهُ» 🔶3- صد سال مردن، براى يك نكته فهميدن بجاست. «فَأَماتَهُ اللَّهُ مِائَةَ عامٍ» 🔶4- گذشت زمان طولانى، خللى در قدرت خداوند وارد نمى‌آورد. «فَأَماتَهُ اللَّهُ مِائَةَ عامٍ ثُمَّ بَعَثَهُ» 🔶5- رجعت و زنده شدن مردگان در همين دنيا و قبل از قيامت قابل قبول است. «فَأَماتَهُ ... بَعَثَهُ» 🔶6- نمايش، از بهترين راههاى بيان معارف دينى است. «فَانْظُرْ إِلى‌ طَعامِكَ وَ شَرابِكَ ... وَ انْظُرْ إِلى‌ ... وَ انْظُرْ إِلَى الْعِظامِ ...» 🔶7- با اراده الهى استخوان محكم، متلاشى مى‌شود، ولى غذايى كه زود فاسد مى‌شود، صد سال سالم باقى مى‌ماند. «لَمْ يَتَسَنَّهْ» 🔶8- نمايش قدرت پروردگار براى ارشاد و هدايت مردم است، نه براى سرگرمى و يا حتّى قدرت‌نمايى. «وَ لِنَجْعَلَكَ آيَةً لِلنَّاسِ» 🔶9- خداوند صحنه‌اى از قيامت را در دنيا آورده است. «فَأَماتَهُ ... ثُمَّ بَعَثَهُ ... وَ انْظُرْ إِلى‌الْعِظامِ كَيْفَ نُنْشِزُها» 📚جلد 1 - صفحه 415 🔶10- معاد، جسمانى است. زيرا اگر معاد روحانى بود، سخن از استخوان به ميان نمى‌آمد. «وَ انْظُرْ إِلَى الْعِظامِ» 🔶11- مشت نمونه‌ى خروار است. خداوند گوشه‌هايى از قدرت خود در قيامت را در دنيا به نمايش گذارده است. «فَلَمَّا تَبَيَّنَ لَهُ قالَ أَعْلَمُ أَنَّ اللَّهَ عَلى‌ كُلِّ شَيْ‌ءٍ قَدِيرٌ» ------------------------------------------------- 📚 برگرفته از تفسیرنور ╭━═━✨❀🌸❀✨━═━╮ @QURAN_SOUND114 ╰━═━✨❀🌸❀✨━═━╯
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
💐روزے یڪ صفحہ از قرآڹ ڪریم💐 🌟 #سوره_یونس ☘ #صفحه_218
4_297669198144866729.MP3
903.1K
💠 هدیه نور برای ظهور 💠 🌹 #ترتیل_صفحه218🌹 🎤باصدای استاد #پرهیزگار
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
💟 امام علی علیه السلام: 🍃زبان از دل نيرو مى گيرد، و دل به غذا برپاست. پس بنگر كه دل و جسمت را با چه تغذيه مى كنى، كه اگر غذا حلال نباشد، خداوند، نه تسبيح گويى تو را مى پذيرد و نه سپاس گزارى ات را.. 📚 تحف العقول، صفحه ۱۷۵ ╭━═━✨❀🌸❀✨━═━╮ @QURAN_SOUND114 ╰━═━✨❀🌸❀✨━═━╯
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
💢 #فراز جالب ✨ «هو الله» با صدای قاریان مختلف 🔸حجم: 3:7 مگابایت ╭━═━✨❀🌸❀✨━═━╮ @QURAN_SOUND114 ╰━═━✨❀🌸❀✨━═━╯
🌸🍃 امیـرالمؤمنیـن عـلے(ع) 9⃣ «بخـش نُهـم». 💠 (وَ هَواهُ وَ قَبُولِهِ مِنِّي) حَتّي أَنْزَلَ الله عَزَّوَجَلَّ في ذالِكَ (وَ مِنْهُمُ الَّذينَ يُؤْذونَ النَّبِي وَ يَقولونَ هُوَ أُذُنٌ، قُلْ أُذُنُ - (عَلَي الَّذينَ يَزْعُمونَ أَنَّهُ أُذُنٌ) - خَيْرٍ لَكُمْ، يُؤْمِنُ بِالله وَ يُؤْمِنُ لِلْمُؤْمِنينَ) الآيَةُ. وَلَوْشِئْتُ أَنْ أُسَمِّي الْقائلينَ بِذالِكَ بِأَسْمائهِمْ لَسَمَّيْتُ وَأَنْ أُوْمِئَ إِلَيْهِمْ بِأَعْيانِهِمْ لَأَوْمَأْتُ وَأَنْ أَدُلَّ عَلَيْهِمُ لَدَلَلْتُ، وَلكِنِّي وَالله في أُمورِهمْ قَدْ تَكَرَّمْتُ. وَكُلُّ ذالِكَ لايَرْضَي الله مِنّي. إِلاّ أَنْ أُبَلِّغَ ما أَنْزَلَ الله إِلَي (في حَقِّ عَلِي)، ثُمَّ تلا: (يا أَيُّهَاالرَّسُولُ بَلِّغْ ما أُنْزِلَ إِلَيْكَ مِنْ رَبِّكَ - في حَقِّ عَلِي - وَ انْ لَمْ تَفْعَلْ فَما بَلَّغْتَ رِسالَتَهُ وَالله يَعْصِمُكَ مِنَ النّاسِ). فَاعْلَمُوا مَعاشِرَ النّاسِ (ذالِكَ فيهِ وَافْهَموهُ وَاعْلَمُوا) أَنَّ الله قَدْ نَصَبَهُ لَكُمْ وَلِيّاً وَإِماماً فَرَضَ طاعَتَهُ عَلَي الْمُهاجِرينَ وَالْأَنْصارِ وَ عَلَي التّابِعينَ لَهُمْ بِإِحْسانٍ، وَ عَلَي الْبادي وَالْحاضِرِ.💠 💟 «و تمايل و پذيرشِ او از من، تا بدانجا كه در اين موضوع آیه‌ای فرو فرسـتاده: ☘«و از آنانند كسـانی كه پيامبرِ خـدا را می‌آزارند و می‌گویند: او سخن‌شـنو و زودباور اسـت. بگو: آری سخن‌شـنو اسـت. - بر عليه آنان كه گمان می‌کنند او تنها سـخن می‌شـنود - ليكن به خير شماست، او [پيامبر(ص)] به خـدا ايمان دارد و مؤمنان را تصـديق می‌کند و راسـتگو می‌انگارد.»☘ و اگر می‌خواسـتم نام گويندگانِ چنين سـخنی را بر زبان آورم و يا به آنان اشارت كنم و يا مردمان را به سويشان هدايت كنم [كه آنان را شناسايی كنند] می‌توانسـتم. اما سوگند به خدا در كارشان كِرامت نمـوده لب فروبسـتم. با اين حال از من خشـنود نخـواهد گشت. مگر اين كه آن چه در حقِّ علی(ع) فروفرسـتاده به گوش شـما برسانم. سپس پيامبر(ص) چنين خـواند: «ای پيامبر ما! آن چه از سوی پروردگارت بر تو نازل شده - در حقِّ علی - ابلاغ كن، وگرنه كارِ رسـالتش را انجام نداده‌ای. و البته تو را از آسيبِ مردمان نگاه می‌دارد. هان مردم! بدانيد اين آيه دربارۂ اوسـت. ژرفیِ آن را فهم كنيد و بدانيد كه او را برايتان صاحب‌اختيار و امام قرار داده، پيرویِ او را بر مهـاجران و انصـار و آنان كه به نيكی از ايشان پيروی می‌کنند و بر صـحرانشينان و اهل شهر.»💟💐✨ ✍ اَلغـدیر، جـ۱ صصـ۱۲- ۱۵۲ ✍ مصـباح المتهـجّد وسـلاح المتعـبّد، (شـيخ طوسـے) صـ694 ✍ اقـبال الاَعـمال، صـ461 ✍ بحـارالانـوار، جـ97 صـ112 ➖➖➖➖➖
❁قـ📖ـرآن کریـم(تفسیر نور)❁
🌸🍃 #خـطبۂ_غـدير امیـرالمؤمنیـن عـلے(ع) 9⃣ «بخـش نُهـم». 💠 (وَ هَواهُ وَ قَبُولِهِ مِنِّي) حَتّ
🌸🍃 امیـرالمؤمنیـن عـلے(ع) 🔟 «بخـش دهُـم». 💠 وَ عَلَي الْعَجَمِي وَالْعَرَبي، وَالْحُرِّ وَالْمَمْلوكِ وَالصَّغيرِ وَالْكَبيرِ، وَ عَلَي الْأَبْيَضِ وَالأَسْوَدِ، وَ عَلي كُلِّ مُوَحِّدٍ. ماضٍ حُكْمُهُ، جازٍ قَوْلُهُ، نافِذٌ أَمْرُهُ، مَلْعونٌ مَنْ خالَفَهُ، مَرْحومٌ مَنْ تَبِعَهُ وَ صَدَّقَهُ. فَقَدْ غَفَرَالله لَهُ وَلِمَنْ سَمِعَ مِنْهُ وَ أَطاعَ لَهُ. مَعاشِرَالنّاسِ، إِنَّهُ آخِرُ مَقامٍ أَقُومُهُ في هذا الْمَشْهَدِ، فَاسْمَعوا وَ أَطيعوا وَانْقادوا لِاَمْرِ(الله) رَبِّكُمْ، فَإِنَّ الله عَزَّوَجَلَّ هُوَ مَوْلاكُمْ وَإِلاهُكُمْ. مَعاشِرَالنّاسِ، علي (فَضِّلُوهُ). مامِنْ عِلْمٍ إِلاَّ وَقَدْ أَحْصاهُ الله فِي، وَ كُلُّ عِلْمٍ عُلِّمْتُ فَقَدْ أَحْصَيْتُهُ في إِمامِ الْمُتَّقينَ، وَما مِنْ عِلْمٍ إِلاّ وَقَدْ عَلَّمْتُهُ عَلِيّاً، وَ هُوَ الْإِمامُ الْمُبينُ. (الَّذي ذَكَرَهُ الله في سُورَةِ يس: (وَ كُلَّ شَيءٍ أَحْصَيْناهُ في إِمامٍ مُبينٍ).مَعاشِرَالنَّاسِ، لاتَضِلُّوا عَنْهُ وَلاتَنْفِرُوا مِنْهُ، وَلاتَسْتَنْكِفُوا عَنْ وِلايَتِهِ، فَهُوَالَّذي يَهدي إِلَي الْحَقِّ وَيَعْمَلُ بِهِ.💠 💟 «و بر عجم و عرب و آزاد و بَرده و بر كوچك و بزرگ و سفيد و سياه و بر هر يكتاپرست لازم شمرده است. هشدار كه اجرای فرمان و گفتارِ او لازم و اَمرش نافذ است. ناسازگار و مخالف ِبا او رانده شده، پيرو و باورکننده‌اش در مِهر و شفقت است. بدرستی که ، او و شنوندگانِ سخنِ او و پيروانِ راهش را آمرزيده است. هان ای مردم! آخرين بار است كه در اين اجتماع به پا ایستاده‌ام. پس بشنويد و فرمانِ حق را گردن گذاريد، چرا كه خداوندِ عزّوجلّ صاحب اختيار و ولیّ و معبودِ شماست. هان ای مردم! او را برتر بدانيد. چرا كه هيچ دانشی نيست مگر اينكه خداوند آن را در جانِ من قرار داده و من نيز آن را در جانِ پيشوای پرهيزكاران، ، ثبت و ضبط كرده ام. او ( ) پيشوایی روشنگر است. كه او را در سورۂ "ياسين" ياد كرده كه: «و دانشِ هر چيز را در امامِ روشنگر برشمرده ايم...» هان ای مردم! از رو برنتابيد. و از امامتش نگريزيد. و از سرپرستی‌اش رو برنگردانيد. او [شما را] به درستی و راستی خوانده و [خود نيز] بدان عمل می‌نماید.»💟💐✨ ✍ اَلغـدیر، جـ۱ صصـ۱۲- ۱۵۲ ✍ مصـباح المتهـجّد وسـلاح المتعـبّد، (شـيخ طوسـے) صـ694 ✍ اقـبال الاَعـمال، صـ461 ✍ بحـارالانـوار، جـ97 صـ112 ➖➖➖➖➖ ╭━═━✨❀🌸❀✨━═━╮ @QURAN_SOUND114 ╰━═━✨❀🌸❀✨━═━╯
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
❁قـ📖ـرآن کریـم(تفسیر نور)❁
💢 مروری کوتاه بر #نکات_تفسیری آیات سوره بقره ( آیات 259) 🌺🍃✨🌸✨🌺🍃 🕋 أَوْ كَالَّذِي مَرَّ عَلى‌ قَرْي
💢 مروری کوتاه بر آیات سوره بقره ( آیات260 ) 🌺🍃✨🌸✨🌺🍃 🕋 وَ إِذْ قالَ إِبْراهِيمُ رَبِّ أَرِنِي كَيْفَ تُحْيِ الْمَوْتى‌ قالَ أَ وَ لَمْ تُؤْمِنْ قالَ بَلى‌ وَ لكِنْ لِيَطْمَئِنَّ قَلْبِي قالَ فَخُذْ أَرْبَعَةً مِنَ الطَّيْرِ فَصُرْهُنَّ إِلَيْكَ ثُمَّ اجْعَلْ عَلى‌ كُلِّ جَبَلٍ مِنْهُنَّ جُزْءاً ثُمَّ ادْعُهُنَّ يَأْتِينَكَ سَعْياً وَ اعْلَمْ أَنَّ اللَّهَ عَزِيزٌ حَكِيمٌ‌«260» 💎🌺و (بياد آور) هنگامى كه ابراهيم گفت: پروردگارا به من نشان بده كه چگونه مردگان را زنده مى‌كنى؟ فرمود: مگر ايمان نياورده‌اى؟ عرض كرد: چرا، ولى براى آنكه قلبم آرامش يابد. (خداوند) فرمود: چهار پرنده (طاووس، خروس، كبوتر و كلاغ) «1» را برگير وآنها را نزد خود جمع وقطعه قطعه كن (و درهم بياميز) سپس بر هر كوهى‌ «2» قسمتى از آنها را قرار ده، آنگاه پرندگان را بخوان، به سرعت بسوى تو بيايند و بدان كه خداوند تواناى حكيم است. ☘💠نکته ها💠☘ 🔷تنها از يگانه ابر مرد تاريخ پس از رسول خدا صلى الله عليه و آله، يعنى على عليه السلام نقل شده است كه فرمود: «لو كشف الغطاء ما ازددت يقينا» اگر پرده‌ها كنار روند، بر يقين من افزوده نمى‌شود. «3» ولى ساير مردمان همه دوست دارند كه شنيده‌ها و حتّى باورهاى خود را به صورت عينى مشاهده نمايند. چنانكه همه مى‌دانند قند را از چغندر مى‌گيرند، ولى دوست ‌دارند چگونگى آن را مشاهده كنند. 📚«1». تفسير نورالثقلين، ج 1، ص 280. 🔷«2». در حديث مى‌خوانيم كه اجزاى مخلوط شده را بر سر ده كوه قرار داد. 📚كافى، ج 8، ص 305. 📚«3». غررالحكم و تفسير روح‌البيان، ج 1، ص 416. 📚جلد 1 - صفحه 416 🔷در تفاسير آمده است: حضرت ابراهيم از كنار دريايى مى‌گذشت، مردارى را ديد كه در كنار دريا افتاده و قسمتى از آن در آب و قسمتى ديگر در خشكى است و پرندگان و حيوانات دريايى، صحرايى و هوايى از هر سو آن را طعمه‌ى خود قرار داده‌اند. حضرت با خود گفت: ✨اگر اين اتّفاق براى انسان رخ دهد و ذرّاتِ بدن انسان در بين جانداران ديگر پخش شود، در قيامت آنها چگونه يكجا جمع و زنده مى‌شوند. لذا از خداوند درخواست كرد كه نحوه‌ى زنده شدن مردگان را مشاهده كند. خداوند نيز با اين نمايش، ابراهيم را به نور يقين واطمينان رهسپار نمود. 🔰🔰پیام ها🔰🔰 🔶1- زنده كردن مردگان، از شئون ربوبيّت خداوند است. «رَبِّ أَرِنِي كَيْفَ تُحْيِ» 🔶2- براى آموزش عميق، استفاده از نمايش ومشاهدات حسى لازم است. «أَرِنِي» 🔶3- كشف وشهود تنها براى كسانى است كه مراتبى از علم، ايمان واستدلال را طى كرده باشند. درخواست‌ «أَرِنِي» ابراهيم پاسخ داده مى‌شود، نه هر كس ديگر. 🔶4- در پى آن باشيم كه ايمان و يقين خود را بالا برده تا به مرز اطمينان برسيم. پژوهش و كنجكاوى يك ارزش است. «لِيَطْمَئِنَّ قَلْبِي» 🔶5- ايمان، داراى مراحل و درجاتى است. «لِيَطْمَئِنَّ قَلْبِي» 🔶6- قلب، مركز آرامش است. «لِيَطْمَئِنَّ قَلْبِي» 🔶7- اولياى خدا، قدرت تصرّف در هستى را دارند كه به آن ولايت تكوينى گفته مى‌شود. «ثُمَّ ادْعُهُنَّ يَأْتِينَكَ سَعْياً» 🔶8- معاد، جسمانى است و در قيامت بازگشت روح به همين ذرات بدن خواهد بود. «يَأْتِينَكَ سَعْياً» 📚تفسير نور(10جلدى)، ج‌1، ص: 417 ------------------------------------------------- 📚 برگرفته از تفسیرنور ╭━═━✨❀🌸❀✨━═━╮ @QURAN_SOUND114 ╰━═━✨❀🌸❀✨━═━╯
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🌸🍃 امیـرالمؤمنیـن عـلے(ع) 1⃣1⃣ «بخـش یازدهُـم». 💠 وَيُزْهِقُ الْباطِلَ وَيَنْهي عَنْهُ، وَلاتَأْخُذُهُ فِي الله لَوْمَةُ لائِمٍ. أَوَّلُ مَنْ آمَنَ بِالله وَ رَسُولِهِ (لَمْ يَسْبِقْهُ إِلَي الْايمانِ بي أَحَدٌ)، وَالَّذي فَدي رَسُولَ الله بِنَفْسِهِ، وَالَّذي كانَ مَعَ رَسُولِ الله. وَلا أَحَدَ يَعْبُدُالله مَعَ رَسُولِهِ مِنَ الرِّجالِ غَيْرُهُ.أَوَّلُ النّاسِ صَلاةً وَ أَوَّلُ مَنْ عَبَدَالله مَعي. أَمَرْتُهُ عَنِ الله أَنْ يَنامَ في مَضْجَعي، فَفَعَلَ فادِياً لي بِنَفْسِهِ. مَعاشِرَالنّاسِ، فَضِّلُوهُ فَقَدْ فَضَّلَهُ الله، وَاقْبَلُوهُ فَقَدْ نَصَبَهُ الله. مَعاشِرَالنّاسِ، إِنَّهُ إِمامٌ مِنَ الله، وَلَنْ يَتُوبَ الله عَلي أَحَدٍ أَنْكَرَ وِلايَتَهُ وَلَنْ يَغْفِرَ لَهُ، حَتْماً عَلَي الله أَنْ يَفْعَلَ ذالِكَ بِمَنْ خالَفَ أَمْرَهُ. وَأَنْ يُعَذِّبَهُ عَذاباً نُكْراً أَبَدَا الْآبادِ وَ دَهْرَ الدُّهورِ. فَاحْذَرُوا أَنْ تُخالِفوهُ. فَتَصْلُوا ناراً وَقودُهَا النَّاسُ وَالْحِجارَةُ أُعِدَّتْ لِلْكافِرينَ. مَعاشِرَالنّاسِ، بي - وَالله - بَشَّرَالْأَوَّلُونَ مِنَ النَّبِيِّينَ وَالْمُرْسَلينَ، وَأَنَا - (وَالله) - خاتَمُ الْأَنْبِياءِ وَالْمُرْسَلينَ والْحُجَّةُ عَلي جَميعِ الْمَخْلوقينَ مِنْ أَهْلِ السَّماواتِ وَالْأَرَضين💠 💟 « او بَدی و نادرستی را نابود كند و از آن بازدارد. در راه خدا نكوهشِ نكوهش گران او را از كار باز ندارد. او نخستين مؤمن به خدا و رسولِ اوست و كسی در ايمان، به او سبقت نجسته است. و هم او جانِ خود را فدای رسول الله نموده و با او همراه بوده است؛ تنها اوست كه همراهِ رسول خدا را عبادت می کرد. و جُز او كسي چنين نبود. او اولين نمازگزار و پرستشگرِ خدا به همراه من است. از سوی خداوند به او فرمان دادم تا [در شب هجرت] در بستر من بيارآمد و او نيز فرمان بُرده، پذيرفت كه جان خود را فدای من كند. هان ای مردم! او را برتر بدانيد، كه او را برگزيده، و پيشوايیِ او را بپذيريد، كه او را مستحکم نموده است. هان ای مردم! او از سوی امام است و هرگز خداوند توبۂ انکارکنندۂ او را نپذيرد و او را نيامرزد. اين است روش قطعیِ خداوند درباره ناسازگار با و هرآينه او را به عذابِ دردناك و پايدارْ كيفر كند. از مخالفت با او بترسيد وگرنه در آتشی داخل خواهيد شد كه مردمان را در بگیرد. و سنگ، كه برای حق ستيزان آماده شده است. هان ای مردم! به خدا سوگند كه پيامبرانِ پيشين به ظهورم مژده داده‌اند و اكنون من، فرجامِ پيامبران و بُرهان بر آفريدگان، آسمانيان و زمينيانم. آن كس كه راستی و درستیِ مرا باور نكند به كفرِ جاهلی درآمده است.»💟💐✨ ✍ اَلغـدیر، جـ۱ صصـ۱۲- ۱۵۲ ✍ مصـباح المتهـجّد وسـلاح المتعـبّد، (شـيخ طوسـے) صـ694 ✍ اقـبال الاَعـمال، صـ461 ✍ بحـارالانـوار، جـ97 صـ112 ➖➖➖➖➖
🌸🍃 امیـرالمؤمنیـن عـلے(ع) 2⃣1⃣ «بخـش دوازدهُـم». 💠 فَمَنْ شَكَّ في ذالِكَ فَقَدْ كَفَرَ كُفْرَ الْجاهِلِيَّةِ الْأُولي وَ مَنْ شَكَّ في شَيءٍ مِنْ قَوْلي هذا فَقَدْ شَكَّ في كُلِّ ما أُنْزِلَ إِلَي، وَمَنْ شَكَّ في واحِدٍ مِنَ الْأَئمَّةِ فَقَدْ شَكَّ فِي الْكُلِّ مِنْهُمْ، وَالشَاكُّ فينا فِي النّارِ. مَعاشِرَالنّاسِ، حَبانِي الله عَزَّوَجَلَّ بِهذِهِ الْفَضيلَةِ مَنّاً مِنْهُ عَلَي وَ إِحْساناً مِنْهُ إِلَي وَلا إِلاهَ إِلاّهُوَ، أَلا لَهُ الْحَمْدُ مِنِّي أَبَدَ الْآبِدينَ وَدَهْرَالدّاهِرينَ وَ عَلي كُلِّ حال مَعاشِرَالنّاسِ، فَضِّلُوا عَلِيّاً فَإِنَّهُ أَفْضَلُ النَّاسِ بَعْدي مِنْ ذَكَرٍ و أُنْثي ما أَنْزَلَ الله الرِّزْقَ وَبَقِي الْخَلْقُ. مَلْعُونٌ مَلْعُونٌ، مَغْضُوبٌ مَغْضُوبٌ مَنْ رَدَّ عَلَي قَوْلي هذا وَلَمْ يُوافِقْهُ. أَلا إِنَّ جَبْرئيلَ خَبَّرني عَنِ الله تَعالي بِذالِكَ وَيَقُولُ: «مَنْ عادي عَلِيّاً وَلَمْ يَتَوَلَّهُ فَعَلَيْهِ لَعْنَتي وَ غَضَبي»، (وَ لْتَنْظُرْ نَفْسٌ ما قَدَّمَتْ لِغَدٍ وَاتَّقُوالله - أَنْ تُخالِفُوهُ فَتَزِلَّ قَدَمٌ بَعْدَ ثُبُوتِها - إِنَّ الله خَبيرٌ بِما تَعْمَلُونَ). مَعاشِرَ النَّاسِ، إِنَّهُ جَنْبُ الله الَّذي ذَكَرَ في كِتابِهِ العَزيزِ، فَقالَ تعالي (مُخْبِراً عَمَّنْ يُخالِفُهُ): (أَنْ تَقُولَ نَفْسٌ يا حَسْرَتا عَلي ما فَرَّطْتُ في جَنْبِ الله). مَعاشِرَالنّاسِ، تَدَبَّرُوا الْقُرْآنَ وَ افْهَمُوا آياتِهِ وَانْظُرُوا إِلي مُحْكَماتِهِ وَلاتَتَّبِعوا مُتَشابِهَهُ، فَوَالله لَنْ يُبَيِّنَ لَكُمْ زواجِرَهُ وَلَنْ يُوضِحَ لَكُمْ تَفْسيرَهُ إِلاَّ الَّذي أَنَا آخِذٌ بِيَدِهِ"💠 💖« و ترديد در سخنانِ امروزم مانند ترديد در تمامیِ محتوای رسالت من است، و شك و ناباوری در امامت يكی از امامان، به سانِ شك و ناباوری در تمامیِ آنان است. و هرآينه جايگاه انکارکنندگانِ ما آتش دوزخ خواهد بود. هان ای مردم! عزّوجلّ از روی منّت و احسانِ خويش اين برتری را به من پيشكش كرد و البته كه خدايی جُز او نيست. آگاه باشيد: تمامیِ ستايش ها در همۂ روزگاران و در هر حال و مقام، ويژۂ اوست. هان ای مردم! را برتر بدانيد، كه او برترينِ مردمان از مرد و زن پس از من است، تا آن هنگام كه آفريدگانْ پايدارند و روزےشان رسانده شود. دور باد از درگاهِ محبتِ و خشم باد بر آن كه اين گفته را نپذيرد و با من سازگار نباشد. هان! بدانيد جبرئيل از سوی خبرم داد: «هر آن كه با بِستيزد و بر ولايتِ او گردن نگذارد، نفرين و خشم من بر او باد.» البته مےبايست هر كس بنگرد كه براي فردای رستاخيزِ خود چه پيش فرستاده. تقوا پيشه كنيد و از ناسازگاری با بپرهيزيد. مباد كه گام هايتان پس از استواری بلغزد، كه بر كِردارتان آگاه است. هان ای مردم! همانا او همجوار و همسايۂ است كه در کتابِ عزيزِ خود او را ياد كرده و دربارۂ ستيزَندگان با او فرموده: "تا آنكه مبادا كسی در روز رستاخيز بگويد: افسوس كه دربارۂ همجوار و همسايۂ خدا کوتاهی کردم." هان ای مردم! در قرآن انديشه كنيد و ژرفیِ آيات آن را دريابيد و بر مُحكماتش نظر كنيد و از بدعتهای بر آن پيروی ننماييد. پس به خدا سوگند كه بر قلبها و تفسيرِ آن آشكار نمےكند، مگر همين كه دست و بازوی او را گرفته، بالا آورده و اعلام می کنم: »💟💐✨ ✍ اَلغـدیر، جـ۱ صصـ۱۲- ۱۵۲ ✍ مصـباح المتهـجّد وسـلاح المتعـبّد، (شـيخ طوسـے) صـ694 ✍ اقـبال الاَعـمال، صـ461 ✍ بحـارالانـوار، جـ97 صـ112 ➖➖➖➖➖ ╭━═━✨❀🌸❀✨━═━╮ @QURAN_SOUND114 ╰━═━✨❀🌸❀✨━═━╯
YEKNET.IR - sorood 3 - eide ghadir 98 - seyedreza narimani.mp3
4.06M
🌸 💐به آوای علی ولی الله 💐به امضای علی ولی الله 🎤🎤 👌😍 💎 ╭━═━✨❀🌸❀✨━═━╮ @QURAN_SOUND114 ╰━═━✨❀🌸❀✨━═━╯
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
💐روزے یڪ صفحہ از قرآڹ ڪریم💐 🌟 #سوره_یونس ☘ #صفحه_219
4_297669198144866731.MP3
885.5K
💠 هدیه نور برای ظهور 💠 🌹 #ترتیل_صفحه219🌹 🎤باصدای استاد #پرهیزگار
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥افضلیت امیرالمؤمنین امام علی (علیه السلام) در کلام جابر بن عبد الله انصاری #استاد_طبسی #شمس_الضحی ╭━═━✨❀🌸❀✨━═━╮ @QURAN_SOUND114 ╰━═━✨❀🌸❀✨━═━╯
🌸🍃 امیـرالمؤمنیـن عـلے(ع) 3⃣1⃣ «بخـش سـیزدهُـم». 💠 وَمُصْعِدُهُ إِلي وَشائلٌ بِعَضُدِهِ (وَ رافِعُهُ بِيَدَي) وَ مُعْلِمُكُمْ: أَنَّ مَنْ كُنْتُ مَوْلاهُ فَهذا عَلِي مَوْلاهُ، وَ هُوَ عَلِي بْنُ أَبي طالِبٍ أَخي وَ وَصِيّي، وَ مُوالاتُهُ مِنَ الله عَزَّوَجَلَّ أَنْزَلَها عَلَي. مَعاشِرَالنّاسِ، إِنَّ عَلِيّاً وَالطَّيِّبينَ مِنْ وُلْدي (مِنْ صُلْبِهِ) هُمُ الثِّقْلُ الْأَصْغَرُ، وَالْقُرْآنُ الثِّقْلُ الْأَكْبَرُ، فَكُلُّ واحِدٍ مِنْهُما مُنْبِئٌ عَنْ صاحِبِهِ وَ مُوافِقٌ لَهُ، لَنْ يَفْتَرِقا حَتّي يَرِدا عَلَي الْحَوْضَ. أَلا إِنَّهُمْ أُمَناءُ الله في خَلْقِهِ وَ حُكّامُهُ في أَرْضِهِ. أَلاوَقَدْ أَدَّيْتُ. أَلا وَقَدْ بَلَّغْتُ، أَلاوَقَدْ أَسْمَعْتُ، أَلاوَقَدْ أَوْضَحْتُ، أَلا وَ إِنَّ الله عَزَّوَجَلَّ قالَ وَ أَنَا قُلْتُ عَنِ الله عَزَّوَجَلَّ، أَلاإِنَّهُ لا «أَميرَالْمُؤْمِنينَ» غَيْرَ أَخي هذا، أَلا لاتَحِلُّ إِمْرَةُ الْمُؤْمِنينَ بَعْدي لِاَحَدٍ غَيْرِه.💠 💟 « و اعلام میدارم كه: هر آن كه من سرپرستِ اويم، اين سرپرست اوست. و او است، برادر و وصیّ من كه سرپرستی و ولايتِ او حُكمی است از سوی خدا كه بر من فرستاده شده است. هان ای مردم! همانا و پاكانِ از فرزندانم از نسل او، يادگارِ گرانسنگِ کوچکترند و يادگارِ گرانسنگ بزرگ‌تر. هر يك از اين دو از همراهِ دیگرِ خود خبر می‌دهد و با آن سازگار است. آن دو هرگز از هم جدا نخواهند شد تا در حوض كوثر بر من وارد خواهندشد. هان ای مردم! بدانيد كه آنان امانتدارانِ در ميان آفريدگان و حاكمانِ او در زمين اويند. آگاه باشید كه من وظيفۂ خود را ادا كردم. هشدار كه من آن چه بر عهده‌ام بود ابلاغ كردم و به گوشتان رساندم و روشن نمودم. بدانيد كه اين سخنِ بود و من از سوی او سخن گفتم. هشدار كه هرگز کسی به جُز اين برادرم ( (ع))، نبايد اميـرالمؤمنيـن خوانده شود. هشدار كه پس از من، رهبریِ مؤمنان برای كسي جُز او رَوا نباشد.»💟💐✨ ✍ اَلغـدیر، جـ۱ صصـ۱۲- ۱۵۲ ✍ مصـباح المتهـجّد وسـلاح المتعـبّد، (شـيخ طوسـے) صـ694 ✍ اقـبال الاَعـمال، صـ461 ✍ بحـارالانـوار، جـ97 صـ112 ➖➖➖➖➖
🌸🍃 امیـرالمؤمنیـن عـلے(ع) 4⃣1⃣ «بخـش چهاردهُم و پایانی». 💠 ثم قال: «ايهاالنَّاسُ، مَنْ اَوْلي بِكُمْ مِنْ اَنْفُسِكُمْ؟ قالوا: الله و رَسُولُهُ. فَقالَ: اَلا من كُنْتُ مَوْلاهُ فَهذا عَلي مَوْلاهُ، اللهمَّ والِ مَنْ والاهُ و عادِ مَنْ عاداهُ وَانْصُرْمَنْ نَصَرَهُ واخْذُلْ مَنْ خَذَلَهُ. مَعاشِرَالنّاسِ، هذا عَلِي أخي وَ وَصيي وَ واعي عِلْمي، وَ خَليفَتي في اُمَّتي عَلي مَنْ آمَنَ بي وَعَلي تَفْسيرِ كِتابِ الله عَزَّوَجَلَّ وَالدّاعي إِلَيْهِ وَالْعامِلُ بِمايَرْضاهُ وَاَلْمُحارِبُ لِاَعْدائهِ. وَالْمُوالي عَلي طاعَتِهِ وَالنّاهي عَنْ مَعْصِيَتِهِ. إِنَّهُ خَليفَةُ رَسُولِ الله وَ أَميرُالْمُؤْمِنينَ وَالْإمامُ الْهادي مِنَ الله، وَ قاتِلُ النّاكِثينَ وَالْقاسِطينَ وَالْمارِقينَ بِأَمْرِالله. يَقُولُ الله: (مايُبَدَّلُ الْقَوْلُ لَدَي).💠 💟 « سپس فرمود: مردم! كيست سزاوارتر از شما به شما؟ گفتند و پيامبر او. سپس فرمود: آگاه باشيد! آن كه من مولا و سرپرست اويَم، پس اين مولا و سرپرست اوست. خداوندا! دوست بدار آن را كه ولایتِ او را بپذيرد و دشمن بدار هر آن كه او را دشمن دارد و ياری كن يارِ او را، و تنها گذار کسی كه او را تنها گذارَد. هان ای مردم! اين است؛ برادر و وصی و نگاهبانِ دانش من. و هموست جانشينِ من در ميان امّت و بر آنها که به من پیوستند و بر تفسير كتاب خدا، كه مردمان را به سوی او بخواند و به آنچه موجب خشنودیِ اوست عمل كند و با دشمنانش ستيز نمايد. او پشتيبان فرمانبرداریِ خداوند و بازدارنده از نافرمانیِ اوست. همانا اوست جانشينِ رسول الله و فرمانروای مؤمنان و پيشوای هدايتگر از سوی خدا و كسی كه به فرمانِ خدا با پيمان شكنان، رويگردانان از راستی و درستی و به خارج شدگان از دين پيكار كند. می فرمايد: «فرمانِ من تغییری نخواهد کرد.»💟💐✨ ✍ اَلغـدیر، جـ۱ صصـ۱۲- ۱۵۲ ✍ مصـباح المتهـجّد وسـلاح المتعـبّد، (شـيخ طوسـے) صـ694 ✍ اقـبال الاَعـمال، صـ461 ✍ بحـارالانـوار، جـ97 صـ112 ➖➖➖➖➖ ✅ .
#عید_غدیر_خم تو رسیدی که سرآغاز امامت بشود، چشم تو معنی ایثارو شهامت بشود درمقام توهمین بس که دراین راه دراز، حضرت فاطمه حامی ولایت بشود #عید_سعید_غدیر_خم_مبارک_باد #فقط_حیدر_امیرالمؤمنین_است ╭━═━✨❀🌸❀✨━═━╮ @QURAN_SOUND114 ╰━═━✨❀🌸❀✨━═━╯
❁قـ📖ـرآن کریـم(تفسیر نور)❁
💢 مروری کوتاه بر #نکات_تفسیری آیات سوره بقره ( آیات260 ) 🌺🍃✨🌸✨🌺🍃 🕋 وَ إِذْ قالَ إِبْراهِيمُ رَبِّ أ
💢 مروری کوتاه بر آیات سوره بقره ( آیات261 ) 🌺🍃✨🌸✨🌺🍃 🕋 مَثَلُ الَّذِينَ يُنْفِقُونَ أَمْوالَهُمْ فِي سَبِيلِ اللَّهِ كَمَثَلِ حَبَّةٍ أَنْبَتَتْ سَبْعَ سَنابِلَ فِي كُلِّ سُنْبُلَةٍ مِائَةُ حَبَّةٍ وَ اللَّهُ يُضاعِفُ لِمَنْ يَشاءُ وَ اللَّهُ واسِعٌ عَلِيمٌ‌«261» ❤️🍃مثل كسانى كه اموال خود را در راه خدا انفاق مى‌كنند، همانند بذرى است كه هفت خوشه بروياند و در هر خوشه يكصد دانه باشد و خداوند آن را براى هر كس بخواهد (و شايستگى داشته باشد،) دو يا چند برابر مى‌كند و خدا (از نظر قدرت و رحمت) وسيع و (به همه چيز) داناست. ☘💠نکته ها💠☘ 🔷سفارش به انفاق و منع از اسراف و تبذير، بهترين راه براى حلّ اختلافات طبقاتى است. 🔷همچنان كه پيدايش و گسترش ربا، زمينه ساز و بوجود آورنده‌ى طبقات است. لذا در قرآن آيات لزوم اتفاق و تحريم ربا در كنار هم آمده است. «1» 🔷هر دانه‌اى، در هر زمينى، هفت خوشه كه در هر خوشه صد دانه باشد نمى‌روياند، بلكه بايد دانه، سالم و زمين، مستعد و زمان، مناسب و حفاظت، كامل باشد. همچنين انفاق مال حلال، با قصد قربت، بدون منّت و با شيوه‌ى نيكو آن همه آثار خواهد داشت. 🔰🔰پیام ها🔰🔰 🔶1- انفاق، تنها پاداش اخروى ندارد، بلكه سبب رشد وتكامل وجودى خود انسان مى‌گردد. «مَثَلُ الَّذِينَ يُنْفِقُونَ» 🔶2- ستايش قرآن از كسانى است كه انفاق سيره‌ى هميشگى آنان باشد. «يُنْفِقُونَ» فعل مضارع دلالت بر استمرار دارد. 🔶3- انفاق، زمانى ارزشمند است كه در راه خدا باشد. در اسلام اقتصاد از اخلاق جدا نيست. «فِي سَبِيلِ اللَّهِ» 📚«1». تفسيرالميزان، ج 2، ص 406. 📚جلد 1 - صفحه 418 🔶4- استفاده از مثال‌هاى طبيعى، هرگز كهنه نمى‌شود و براى همه مردم در هر سن و شرايطى كه باشند قابل فهم است. تشبيه مال به بذر و تشبيه آثار انفاق به خوشه‌هاى متعدّد پر دانه. «كَمَثَلِ حَبَّةٍ أَنْبَتَتْ سَبْعَ سَنابِلَ» 🔶5- تشويق و وعده‌ى پاداش، قوى‌ترين عامل حركت است. پاداش هفتصد برابر. «وَ اللَّهُ يُضاعِفُ» 🔶6- لطف خداوند، محدوديّت ندارد. «وَ اللَّهُ يُضاعِفُ ... وَ اللَّهُ واسِعٌ عَلِيمٌ» 🔶7- اگر انفاق مال، تا هفتصد برابر قابليّت رشد و نموّ دارد؛ «كَمَثَلِ حَبَّةٍ أَنْبَتَتْ سَبْعَ سَنابِلَ فِي كُلِّ سُنْبُلَةٍ مِائَةُ حَبَّةٍ» پس حساب كسانى كه در راه خدا جان خود را انفاق مى‌كنند چه مى‌تواند باشد؟! «وَ اللَّهُ واسِعٌ عَلِيمٌ» ------------------------------------------------- 📚 برگرفته از تفسیرنور ╭━═━✨❀🌸❀✨━═━╮ @QURAN_SOUND114 ╰━═━✨❀🌸❀✨━═━╯
🌹گروه ختم صلوات شهــدا🌹 ✨((بیاد شهید #حاج_ابراهیم_همت ))✨ ✴️ختم صلوات ✴️ذکر های متفاوت ✴️دعای عهد ✴️ختم چله روزانه به نیابت از یک شهید 🔰همراه با 🌷معرفی کامل شهدا http://eitaa.com/joinchat/3152281617C963ba62dfa پست ممنوع❌⛔️
💐روزے یڪ صفحہ از قرآڹ ڪریم💐 🌟 #سوره_یونس ☘ #صفحه_220