اگر ما کار فکرى و فرهنگى هم بکنیم [ولى] ببینیم که فایدهاش کم است، بایستى تردید کنیم در کیفیّت برنامهریزى خودمان؛ نه اینکه تردید کنیم در فایدهی کار فرهنگى. کار فرهنگى از آن کارهایى است که اثرش صد درصد است؛ یعنى هیچ کار فرهنگیاى نیست که اثر نگذارد. هر کار فرهنگى اگر درست انجام بگیرد اثر خواهد گذاشت. ممکن نیست که یک عمل فرهنگى در فضائى انجام بگیرد و تأثیرى به جا نگذارد. چون این راز را تبلیغاتچیهاى جهانى میدانند، این همه خرج میکنند، صرف میکنند، این رادیوها را و این خبرگزاریها را به راه میاندازند؛ چون میدانند کار فرهنگى یعنى چه. هیچ سرمایهگذاریاى نیست که مثل سرمایهگذارى فرهنگى تأثیرش قطعى و نتیجهاش صد درصد باشد. اگر ما دیدیم این کار فرهنگىِ ما تأثیر ندارد، باید بدانیم ارکان این کار ناقص است و بمیزان، انجام نگرفته. بگردیم عیبش را پیدا کنیم و انشاءالله انجام بدهیم. ۱۳۶۸/۰۵/۲۵
📡فرهنگ و کار فرهنگی
🆔http://eitaa.com/joinchat/896729092C87611175bc
13920926_7924_128k.mp3
4.01M
🔵 در برابر تهاجم فرهنگی چه کنیم؟
📻 کلیپ صوتی | ضد حمله
📡فرهنگ و کار فرهنگی
🆔http://eitaa.com/joinchat/896729092C87611175bc
🖼 ملزومات مقابله با تهاجم فرهنگی
در مقابل تهاجم فرهنگی دو چیز لازم است: یکی کار، یکی ابتکار؛ این دو نقطهی مهم را باید در نظر داشت؛ باید کار ابتکاری کنیم. موضع اثباتی، تهاجمی و حرکت صحیح باید داشته باشیم. در مقابل فرهنگ مهاجم، بدترین، زشتترین و خسارتبارترین کار، انفعال است. منفعل شدن و پذیرفتن تهاجم دشمن، خطایی است که بایستی از آن پرهیز کرد. ۹۲/۰۹/۱۹
📡فرهنگ و کار فرهنگی
🆔http://eitaa.com/joinchat/896729092C87611175bc
همهی مردم مسلمان در ایران اسلامی و جامعهی اسلامی باید نسبت به سرنوشت کشور و نسبت به بازسازی آن احساس وظیفه کنند. هیچ کس نباید در کاری که انجام میدهد، هدفِ سازندگی جامعهی اسلامی را فراموش کند؛ ولو کاری که شما میکنید برای زندگی خودتان باشد. همهی مردم حق دارند برای اعاشهشان، برای زندگیشان، برای تأمین آتیهی شخصی و خانوادگی خودشان کار کنند؛ امّا در این تلاش و کاری که انجام میدهید، مسئلهی سازندگی کشور هم باید مورد نظر باشد. یعنی اگر کاری که شما انجام میدهید، برای خود شما خوب است، امّا برای کشور مضر است، برای سازندگی کشور بد است و مزاحم است، این کار شما نامطلوب است و درست نیست. همه باید احساس کنند که نسبت به سرنوشت جامعه تکلیف دارند؛ آن تکلیف را در کار شخصیشان -چه کار فرهنگی است، چه کار اداری است، چه کار تجاری است، چه کار فنّی است، چه کارهای بزرگ است، چه کارهای کوچک است- جستجو کنند و پیدا کنند. احساس همهی مردم باید این باشد که این خانه به دست صاحبان خانه -یعنی آحاد مردم- باید ساخته بشود و دولت هم مدیر و سرپرست این خانه است که برنامهریزی باید بکند و کار هر کسی را، وظیفهی هر مجموعهای را و هر قشری را معلوم بکند تا مردم بدانند تکلیفشان چیست و انجام بدهند. ۱۳۶۸/۰۷/۲۸
📡فرهنگ و کار فرهنگی
🆔http://eitaa.com/joinchat/896729092C87611175bc
39.25M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
📹 #نماهنگ
🖌 هنر در خدمت انقلاب
هنر را در خدمت مفاهیم انقلابى باید قرار داد. مفاهیم انقلابى عالیترین مفاهیمى است که به درد انسانها میخورد، به درد مردم میخورد؛ هنر را در خدمت این [مفاهیم] باید قرار داد. این بیش از آنکه خدمت به مخاطب و مستمع باشد، خدمت به خود هنر است که هنر در شبکهى صحیحِ آبیارىِ معنوىِ افکار مردم قرار بگیرد. همین شعارهایى که مردم میدادند، همین حرفهایى که امام (رضوان الله علیه) فرمودند، همین خواستهها و آرمانهایى که مردم دارند، همه قابل تجسّم و تجسّد است؛ یعنى میشود اینها را با شیوهى هنرى، با زبان مخصوص هنر، تجسّم بخشید.
گاهى اوقات هست که وقتى هنر در خدمت یک کارى قرار میگیرد، آن کار اعتلا پیدا میکند، یعنى ارزش معنوى آن کار، آن حقیقت، آن فکر یا آن شعار بیشتر میشود. الان آقاى قرهباغى که [سرود] «مرگ بر آمریکا» را خوانده، در جلسهى ما است. خب، وقتى که این شعار مرگ بر آمریکا را یک هنرمندى به این قشنگى، به این خوبى میخواند، در واقع این شعار را احیا میکند، زنده میکند و آن را در یک مرتبه و رتبهى بالایى قرار میدهد.» ۱۳۹۲/۱۱/۲۱
📡فرهنگ و کار فرهنگی
🆔http://eitaa.com/joinchat/896729092C87611175bc
💬 بخشی از متن حکم انتصاب اعضای شورای عالی انقلاب فرهنگی
ورود در دومین چهلوارهی انقلاب اسلامی که با آغاز سدهی جدید هجری شمسی همزمان شده است، نگاهی نو، آسیبشناسانه و روزآمدساز، به مجموعهئی از زیرساختهای تمدنی را ضروری میسازد. در رأس این مجموعه، مقولهی فرهنگ است. فرهنگ، جهت دهندهی همهی اقدامهای اساسی و زیر بنائی جوامع بشری و شتابدهنده یا کُندکنندهی آن است.
این رویکرد در مقطع کنونی، عمدتاً ناظر به ارتقاء نگاه و احساس مسئولیت متصدیان فرهنگی و نخبگان و فعالان عرصههای گوناگون کشور به مقولهی فرهنگ و پدیدآمدن این باور عمیق است که فرهنگسازی در هریک از اجزاء تمدّنی جامعه، برترین وسیلهی پیشرفت و موفقیت آن و بینیازکننده از ابزارهای الزامآور و تحکّمی است.
همچنین ناظر به این نکتهی حیاتی است که شاکله و آرایش عمومی فرهنگ در همهی بخشهای گستردهی آن، نیازمند نظم و محتوای انقلابی است. این یگانه وسیلهی مصونسازی فرهنگ عمومی کشور در برابر هجوم فرهنگی و رسانهئی برنامهریزی شدهی بیگانگان بدخواه است.
۱۴۰۰/۰۸/۲۳
📡فرهنگ و کار فرهنگی
🆔http://eitaa.com/joinchat/896729092C87611175bc
هدایت شده از جبهه فرهنگی
لیستی از کانالهای کاربردی ایتا
طلاب و روحانیون عضو شوند!
🔰 http://eitaa.com/joinchat/3347382274C754492386c
بانک ایدههای فرهنگی مذهبی
🔰 http://eitaa.com/joinchat/907935748Cc710736475
احادیث را گرافیکی ببینید و بخوانید!
🔰 http://eitaa.com/joinchat/3953262592C3bb15b9877
شهید مطهری را به زبان امروز بخوانید؛
🔰 http://eitaa.com/joinchat/928120837C5fba8cd9be
گلچینی از نکتههای کوتاه و ناب
🔰 http://eitaa.com/joinchat/3697541258C335296a009
پاتوق فعالان فرهنگی کشور
🔰 http://eitaa.com/joinchat/896729092C87611175bc
رفاقت خوبه با رفیقای خدایی باشه
🔰 http://eitaa.com/joinchat/2365915136C476449204f
کانال حاج حسین یکتا
🔰 https://eitaa.com/joinchat/3797614592C4c785700cb
ما در زمینهی فرهنگ، با یک تهاجم و جنگ حقیقی و سازمانیافته روبرو هستیم. از طرق مختلف، از راههای بسیار هنرمندانه و خوبی هم وارد میشوند؛ این طور هم نیست که خودشان همهجا مستقیم کار کنند! اینطور هم نیست که همهجا به این تحلیلی که میکنند و این حرفی که میزنند، لباس تهاجم بپوشانند! همهی کارشان به وسیلهی رادیوها و تفسیرهای سیاسی نیست؛ کتاب و مقاله مینویسند، کسانی را در محیطهای آموزشی، آموزش میدهند و چیزهایی را منتقل میکنند! ١٣٧٦/١١/٠٤
📡فرهنگ و کار فرهنگی
🆔http://eitaa.com/joinchat/896729092C87611175bc
بنده میخواهم عرض کنم که من از مقولهی فرهنگی نگرانم. آن چیزی که بنده را امروز دچار دغدغه میکند، مسألهی فرهنگی است. چرا؟ بهخاطر اینکه دشمن در این برهه از زمان به سنگر مبارزات فرهنگی با نظام جمهوری اسلامی پناه برده است. دشمن هم ابزار زیادی دارد. بله؛ دشمن ایمان ندارد، یقین در قلبش نیست، متّکی به سنن الهی نیست، کیدش کید شیطان است و لذا ضعیف است؛ اما تلاشش انبوه است، ابزارش مدرن و پولش زیاد است. ما اگر در مقابل این حمله بایستیم، دشمن قطعاً ناکام خواهد شد؛ چون «انّ کید الشّیطان کان ضعیفاً». ۱۳۷۳/۰۶/۲۱
📡فرهنگ و کار فرهنگی
🆔http://eitaa.com/joinchat/896729092C87611175bc
چرا میبینیم در گوشه و کنار دنیا، این همه سرمایه گذاریهای مردمی، گاهی به هدر میرود و حضور قوی مردمی نتیجه مطلوب نمیدهد!؟ چرا میبینیم در مقابل نهیب قدرتهای بزرگ، گروهها و افراد، دل و زهره ایستادن پیدا نمیکنند؟ چرا میبینیم هیبت مستکبرین، جای هیبت خدا را در دلها میگیرد!؟ چرا به جای اینکه از خدا بترسند، از دشمنان خدا میترسند و عقب مینشینند و مغلوب میشوند و سرمایه گذاریها را بر باد میدهند و خونها ضایع میشود!؟ برای اینکه معنویت کم است. آنجا که معنویت هست، ارتباط با خدا هست، اتّصال هست، نسبت به فضل الهی باور هست، در مقابل خدا تسلیم هست، در پیشگاه پروردگار خضوع و تضرّع هست، در آنجا دیگر ضعف و ترسی وجود ندارد. «الا ان اولیاءالله لاخوف علیهم و لا هم یحزنون» ۱۳۷۱/۰۲/۱۶
📡فرهنگ و کار فرهنگی
🆔http://eitaa.com/joinchat/896729092C87611175bc
🔻 استکبار نسبت به اسلام این را خواسته
وقتی یک ملتی، فرهنگ یک ملت دیگر را قبول کرد، همین میشود؛ میشود جزوی از آن ملت، منتها مثل بچهی ناتنی، مثل جماعتِ درجهی پستتر. هم بر طبق میل آنها رفتار میکند، هم مثل خود آن ملت از طرف آن ملت، تحویل گرفته نمیشود. اشتباهِ این کسانی که سعی کردند رفتار فرنگیها را در همهی امورشان تقلید کنند، اینجا بود. نفهمیدند که با تقلید رفتار یک قوم و یک ملت و یک فرهنگ، مثل آنها و جزو آنها نمیشوند؛ بلکه تابع آنها و درجهی دو آنها میشوند. استکبار نسبت به دنیای اسلام همیشه این را خواسته است. ۱۳۸۵/۹/۱
📡فرهنگ و کار فرهنگی
🆔http://eitaa.com/joinchat/896729092C87611175bc