💢 #معرفی_استارتاپهای_اسلامی
7️⃣1️⃣ استارتاپ «MRHB DeFi» فعال در حوزه تأمین مالی اسلامی
(بخش نخست)
🔰یک پلتفرم مالی حلال و غیر متمرکز است که برای تجسم روح واقعی یک "DeFi اخلاقی و فراگیر" با پیروی از اصول مالی و تجاری مبتنی بر ایمان ساخته شده است.
🔹عبارت «DeFi» مخفف کلمه «Decentralized finance» به معنای امور مالی غیر متمرکز است، زیستبومهای مالی جدید بر پایه فناوری زنجیره بلوکی فعالیت میکنند.
🔸این پلتفرم بر اساس اصول بلاکچین مانند اعتماد، شفافیت و امنیت،تطابق با شریعت را نیز لحاظ کرده است تا مجموعه ای از خدمات مالی با شرایط اسلامی را ارائه دهد.
📌 دفتر مرکزی این استارتاپ فعال در حوزه تأمین مالی اسلامی در سیدنی، استرالیا قرار دارد.
🔻این استارتاپ توسط نقیب محمد بنیاننهاده شده و سرمایهگذاران مطرحی مانند Australian Gulf Capital دارد. Marhaba در حال ایجاد یک اکوسیستم اخلاقی برای محصولات امور مالی غیرمتمرکز (DeFi) است.
✍️هدف اصلی آن ارائه آسانتر خدمات متنوع مالی نظیر رمزارزها به مردم به صورت غیر متمرکز و بدون واسطههایی مثل بانکها و مؤسسات مالی است.
🌐 تهیه شده در واحد #بین_الملل
#استارتاپ_اسلامی #استرالیا
🌐 دفتر مطالعات اسلامی و ارتباطات حوزوی مرکز ملی فضای مجازی
🆔 @OISC_Majazi
⭕️ توییتر 40 هزار حساب کاربر هندی را بهدلیل بهره کشی جنسی از کودکان و انتشار تصاویر مستهجن مسدود کرد
🔰 براساس گزارش ماهانه منتشر شده توسط سایت «میکروبلاگینگ» توییتر بیش از 43140 حساب کاربری هندی را در ماه ژوئن به دلیل نقض دستورالعمل های خود مسدود کرد.
🔹توییتر اعلام کرد 40982 حساب کاربری را به دلیل بهره کشی جنسی از کودکان و انتشار تصاویر نامناسب بدون رضایت، و 2158 حساب کاربری را به دلیل ترویج تروریسم مسدود کرده است. در ماه می نیز، توییتر بیش از 46000 حساب کاربری هندی را مسدود کرده بود.
🔸بر اساس ماده 4 (د) قوانین فناوری اطلاعات هند، توییتر موظف است گزارشی ماهانه در مورد رسیدگی به شکایات کاربران در این کشور، از جمله اقدامات انجام شده در مورد آنها، منتشر کند.
📍بر اساس قوانین جدید فناوری اطلاعات 2021، پلتفرم های بزرگ دیجیتال و رسانه های اجتماعی با بیش از 5 میلیون کاربر، باید گزارش های مطابقت با قوانین را ماهانه منتشر کنند.
✍️ وزارت فناوری اطلاعات در نامهای در ماه ژوئن به توییتر هشدار داده بود که در صورت عدم رعایت برخی از دستورات حذف محتوا، اقدام جدی علیه فعالیت این شبکه اجتماعی انجام خواهد داد.
🌐 تهیه شده در واحد #بین_الملل
#توییتر #هند #خبر
🌐 دفتر مطالعات اسلامی و ارتباطات حوزوی مرکز ملی فضای مجازی
🆔 @OISC_Majazi
🔴 برنامه وزارت ارتباطات عربستان برای ارتقای سطح سواد دیجیتالی جوانان سعودی
🔰 وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات اخیراً برنامه ریزی جدیدی را با هدف توسعه قابلیتهای دیجیتالی دانشجویان عربستانی از طریق توانمندسازی دیجیتالی آنها انجام داده است.
🔹 مواردی که در این کارگاهها آموزش داده می شود عبارتنداز: امنیت اطلاعات، امنیت سایبری، خدمات حرفهای، تحول دیجیتال، فناوریهای بلاکچین، تجزیه و تحلیل دادهها و هوش مصنوعی.
📌 عبدالله الصواحه، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات: هدف این برنامه ارتقای سطح علمی و تقویت توانایی های خلاقانه جوانان سعودی است.
🔸یکی از ماموریتهای این وزارتخانه، هدایت رشد محتوای دیجیتال آموزشی در بازار عربستان و ایجاد راههای جدید و نوآورانه برای افراد برای برتری در حرفههای فناوری است.
🌐 تهیه شده در واحد #بین_الملل
#سواد_دیجیتالی #عربستان
🌐 دفتر مطالعات اسلامی و ارتباطات حوزوی مرکز ملی فضای مجازی
🆔 @OISC_Majazi
🏴فرارسیدن عاشورای حسینی، سالروز شهادت اباعبدالله الحسین علیه السلام تسلیت باد.
🌐 دفتر مطالعات اسلامی و ارتباطات حوزوی مرکز ملی فضای مجازی
🆔 @OISC_Majazi
🔰در صدوپانزدهمین نشست از سلسله نشستهای علمی دین و فضای مجازی با موضوع " الزامات قرارگیری ایران جزو ده کشور برتر در هوش مصنوعی " مطرح شد.
⬅️ علوم اهلبیت علیهم السلام، راه پیشرفت ما در هوش مصنوعی
#عکس_نوشت
🌐 دفتر مطالعات اسلامی و ارتباطات حوزوی مرکز ملی فضای مجازی
🆔 @OISC_Majazi
⭕️ همکاری دو شرکت استارتاپی اندونزیایی برای شبیهسازی حج در متاورس
🔰 دو استارتاپ اندونزیایی RansVerse و Kaabaverse در تلاش هستند با بهرهگیری از Web3 (اینترنت نسل سوم) اولین پروژه کشور اندونزی را در زمینه شبیهسازی مناسک حج، در اختیار مسلمانان قرار دهند.
🔹گریادی آگوستا، مدیرعامل شرکت RansVerse معتقد است این کار سبب ایجاد انگیزه در مسلمانان برای انجام حضوری اعمال حج شود.
📍وفا توتور بنیانگذار شرکت Kaabaverse نیز افزود: این همکاری نشان میدهد که توسعه دنیای بلاک چین نه تنها از جهت جنبههای فنی، اجتماعی و اقتصادی، بلکه از جنبه معنوی نیز حایز اهمیت است.
🔸این دو شرکت اندونزیایی از استارتاپ هایی هستند که در زمینه اقتصاد متاورس مشغول به فعالیت هستند.
✍️ شرکت RansVerse اولین پروژه متاورس در اندونزی است که از فناوری بلاک چین پشتیبانی می کند. فعالیت در این متاورس توسط توکن $VCG رمزنگاری شده پشتیبانی می شود که به عنوان یک ابزار تراکنش عمل می کند.
🌐 تهیه شده در واحد #بین_الملل
#متاورس #اندونزی #خبر
🌐 دفتر مطالعات اسلامی و ارتباطات حوزوی مرکز ملی فضای مجازی
🆔 @OISC_Majazi
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
#تیزر
#نشست_علمی
🎥 الزامات قرارگیری ایران جزو ده کشور برتر در #هوش_مصنوعی
⬇️ فیلم کامل این نشست را در کانال آپارات دفتر مطالعات اسلامی مشاهده بفرمایید.
https://www.aparat.com/v/lX9I8
🌐 دفتر مطالعات اسلامی و ارتباطات حوزوی مرکز ملی فضای مجازی
🆔 @OISC_Majazi
➖اگر تلاشهای امام سجاد (علیه السلام) نبود...
🏴 سالروز شهادت وارث نهضت عاشورا، امام سجاد علیه السلام تسلیت
🌐 دفتر مطالعات اسلامی و ارتباطات حوزوی مرکز ملی فضای مجازی
🆔 @OISC_Majazi
⭕️ تغییر مقیاس تهاجم فرهنگی دشمن از «رؤیای امریکایی» به «رؤیای حکمرانی مجازی»
🔰 آیت الله محمد مهدی میرباقری، رئیس فرهنگستان علوم اسلامی: مقیاس کار فرهنگی ما باید تابعی از میدان درگیری فرهنگیمان باشد. بنابراین باید این میدان را بشناسیم و در افقی کار کنیم که دشمن، کار میکند.
🔹 آنان به خاطر ضربهای که در عین ناباوری از انقلاب اسلامی خوردند، به سمت «حکمرانی مجازی» حرکت کردند. آنان در مقابل «قدرت نرمی» که اسلام در عالم ایجاد کرده است و در حال فتح سنگرهای مارکسیسم و لیبرال دموکراسی و... است.
🔸مقیاس درگیری با ما را تغییر داده و به سمت حکمرانی فضای مجازی رفتهاند و میخواهند جهان مجازی بسازند. آنان رؤیاهایی برای سال ۲۰۵۰ دارند و به دنبال آن هستند که حجم زندگی در فضای محسوس را بسیار تنگ و محدود کنند و زندگی را به سمت «جهان مجازی» ببرند.
📌بخش عمدهای از این رؤیاها هنوز در قالب آثار هنری است و بخشی از آنها هم کامل تئوریزه شده و زبان علمی یافته است.
#حکمرانی_مجازی
🌐 دفتر مطالعات اسلامی و ارتباطات حوزوی مرکز ملی فضای مجازی
🆔 @OISC_Majazi
🔴 اندونزی سومین کشور مسلمان فعال در فینتک اسلامی
🔰براساس آخرین گزارش جهانی فینتک اسلامی که توسط سایت دینار استاندارد منتشر شد، اندونزی پس از مالزی و عربستان سعودی از میان 64 کشور اسلامی در جایگاه سوم فعالان این عرصه قرار دارد.
🔹این در حالی است که سال گذشته اندونزی در رتبه چهارم قرار داشت و امسال یک پله صعود داشته است.
📍فینتک شرعی، اجرای خدمات مالی مبتنی بر اصول شرعی است که تأمینکنندگان مالی را گرد هم میآورد یا با دریافتکنندگان تأمین مالی به منظور انجام قرارداد از طریق یک سامانه الکترونیکی با استفاده از شبکه اینترنت، همکاری میکند.
👌تطابق این فناوری با شریعت اسلام توسط شورای علمای اندونزی (DSN MUI) تأیید شده است.
🔸فینتک شرعی، بر خلاف فین تک متعارف، اصول اقتصادی اسلامی را اعمال می کند، مانند ممنوعیت بهره، ربا و غرر. براساس این طرح بین خریداران و فروشنده شفافیت کامل وجود خواهد داشت.
📌 با این حال، پایین بودن آگاهیهای مردم درباره وجود خدمات مالی اسلامی مبتنی بر فناوری، یکی از چالشهای فینتک شرعی اندونزی می باشد.
✍️ بنابراین، افزایش همکاری طرف های مختلف برای حمایت از آموزش فین تک اسلامی و اجتماعی شدن در اندونزی بسیار ضروری است.
🌐 تهیه شده در واحد #بین_الملل
#فینتک_شرعی #اندونزی #خبر
🌐 دفتر مطالعات اسلامی و ارتباطات حوزوی مرکز ملی فضای مجازی
🆔 @OISC_Majazi
✅ صد و شانزدهمین نشست از سلسلهنشستهای علمی دین و فضای مجازی
🔺با موضوع
آسیبهای روانشناختی و تربیتی فضای مجازی برای افراد و خانوادهها
🔸 باحضور
حجت الاسلام و المسلمین دکتر رضا مهکام
عضو هیئت علمی گروه روانشناسی موسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی (ره)
📆 تاریخ: دوشنبه ۲۴ مرداد ۱۴۰۱
🕙 زمان: ۱۰:۳۰ صبح
📡 پخش زنده (با ترافیک رایگان):
heyatonline.ir/graaph
🌐 دفتر مطالعات اسلامی و ارتباطات حوزوی مرکز ملی فضای مجازی
🆔 @oisc_majazi
#معرفی_آثار_پژوهشی_فضای_مجازی
💠عنوان کتاب:
Islam Dot Com: Contemporary Islamic Discourses in Cyberspace
اسلام دات کام؛ گفتمانهای اسلامی معاصر در فضای مجازی
✍️ نویسندگان: دکتر سحر خمیس Sahar Khamis (دکترای ارتباطات و استادیار داشگاه مریلند آمریکا)
محمد النواوی Mohammed el-Nawawy (دکترای ارتباطات و استاد دانشگاه شارلوت آمریکا)
📆 سال انتشار: آمریکا، 2019
🗒 تعداد صفحات: 263
(بخش نخست)
🔰نویسندگان در مقدمه اثر حاضر با تقسیم سایتهای اسلامی به مواردی که بهوسیله متخصصین علوم دینی راهاندازی شده و مواردی که بهوسیله افراد عادی راهاندازی شده است به مطرح کردن پرسشات بسیاری درباره نقش و تاثیر گذاری این سایتها در حوزه فضای مجازی اسلامی پرداختهاند.
🔹یکی از نقاط ضعف فضای مجازی اسلامی در رابطه با عدم اعتبار و نبود اعتماد به مطالب بارگزاری شده است که به عقیده نویسندگان ریشه آن در عدم اطلاع کافی درباره رسانههای جدید است که این کتاب سعی دارد این خلأ را پر کند.
📍نویسندگان با بیان اینکه پس از حوادث 11 سپتامبر آمریکا چهره اسلام به طور نادرست به بشریت ارائه شده و از طرفی جوانان که بیشتر کاربران اینترنت را تشکیل میدهند نیز تحت تاثیر این هجمههای رسانه ای قرار دارند، این کتاب را به عنوان یک منبع ارزشمند برای تحلیل و پیش بینی جریانهای معاصر و آینده اندیشه اسلامی معرفی میکنند.
✍️ ادامه دارد...
🌐 تهیه شده در واحد #بین_الملل
#اینترنت #اسلام
🌐 دفتر مطالعات اسلامی و ارتباطات حوزوی مرکز ملی فضای مجازی
🆔 @OISC_Majazi