هدایت شده از کلیپ و تصاویر کربلاء
11.42M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
#یا_امیرالمومنین
سرود ذکر یا علی
http://eitaa.com/joinchat/1482752010C901aaa4c91
هدایت شده از کتابخانه مقتل امام حسین ع و معصومین ع
base.apk
51.57M
#نرم_افزار
#قرآن_کریم
آموزش جزء 30 قرآن برای کودکان با صدای استاد پرهیزگار وقاری کودک یوسف کالو با حرکت همزمان صوت ومتن در محیط زیبا
کتابخانه ضامن اشک تلگرام
@zameneashkbook
کتابخانه ضامن اشک ایتا
@zamenashkbook1
Baghare_21L.mp3
3.4M
🎙صوت درس تفسیر سوره مبارکه #بقره
📆 #جلسه_21
📚 مفسر: علامه جوادی آملی
#تسنیم
کانال قرآن و امام حسین علیه السلام در ایتا
http://eitaa.com/Qoranwamamhoosin
Baghare_22L.mp3
4.59M
🎙صوت درس تفسیر سوره مبارکه #بقره
📆 #جلسه_22
📚 مفسر: علامه جوادی آملی
#تسنیم
کانال قرآن و امام حسین علیه السلام در ایتا
http://eitaa.com/Qoranwamamhoosin
❖﷽❖
#تفاسیر_قرآن
📜592-عليّ بن محمّد عن بعض أصحابه رفعه قال:كان عليّ بن الحسين عليهما السّلام إذا قرأ هذه الآية وَ إِنْ تَعُدُّوا نِعْمَةَ اللّهِ لا تُحْصُوها يقول:
سبحان من لم يجعل في أحد من معرفة نعمه إلاّ المعرفة بالتّقصير عن معرفتها كما لم يجعل في أحد من معرفة إدراكه أكثر من العلم أنّه لا يدركه،فشكر جلّ و عزّ معرفة العارفين بالتّقصير عن معرفة شكره فجعل معرفتهم بالتّقصير شكرا كما علم علم العالمين أنّهم لا يدركونه فجعله إيمانا،علما منه أنّه قدّ وسع العباد فلا يتجاوز ذلك فإنّ شيئا من خلقه لا يبلغ مدى عبادته و كيف يبلغ مدى عبادته من لا مدى له و لا كيف،تعالى اللّه عن ذلك علوّا كبيرا.
📝یكى از راويان حديث گويد:روش امام زين العابدين عليه السّلام اين بود:وقتىكه اين آيه را«و اگر نعمتهاى خدا را بشماريد نمىتوانيد به شمار آوريد»(نحل/١٨) مىخواند مىگفت:منزه است آنكه شناخت نعمتهايش را به كسى عنايت ننموده مگر به كسى كه اعتراف كند كه از شناخت و درك آن عاجز و ناتوان است،همانگونه كه به كسى شناخت خود را ارزانى نداشته مگر به كسى كه بداند از شناخت آن ذات مقدس عاجز و درمانده است،خداى جلّ و عزّ از كسانى كه اعتراف نمودهاند كه از شكر معرفت او عاجزند شكر و سپاسگزارى نموده پس علم آنان به عجز از شكرگزارى را شكر قرار داده و علم كسانى كه عالمند كه از شناخت او ناتوان هستند بهعنوان ايمان به خودش پذيرفته زيرا عالم است كه علم بندگان محدود است بيش از اين از ايشان توقع نيست و هيچيك از آفريدهها به نهايت پرستش وى نمىرسند چگونه به نهايت پرستش بىنهايت و بىكيفيت برسند خدا از اينكه كسى به كنه ذات او برسد والاتر است.
📚الروضة من الکافی، صفحه 771
کانال قرآن و امام حسین علیه السلام در تلگرام
@qoranvamamhoosein
کانال قرآن و امام حسین علیه السلام در ایتا
http://eitaa.com/Qoranwamamhoosin
❖﷽❖
#تفاسیر_قرآن
📜596-محمّد عن أحمد بن محمّد عن ابن محبوب عن جميل بن صالح عن سدير قال:سأل رجل أبا جعفر عليه السّلام عن قول اللّه عزّ و جلّ: فَقالُوا رَبَّنا باعِدْ بَيْنَ أَسْفارِنا وَ ظَلَمُوا أَنْفُسَهُمْ فقال:هؤلاء قوم كان لهم قرى متّصلة ينظر بعضهم إلى بعض و أنهار جارية،و أموال ظاهرة،فكفروا بأنعم اللّه و غيّروا ما بأنفسهم فأرسل اللّه عزّ و جلّ عليهم سيل العرم فغرّق قراهم و أخرب ديارهم و أذهب بأموالهم و أبدلهم مكان جنّاتهم جنّتين ذواتي أكل خمط و أثل و شيء من سدر قليل ثمّ قال اللّه عزّ و جلّ: ذلِكَ جَزَيْناهُمْ بِما كَفَرُوا وَ هَلْ نُجازِي إِلاَّ الْكَفُورَ.
📝سدير گويد:مردى از امام باقر عليه السّلام معناى اين آيه را پرسيد:«گفتند پروردگار ما ميان سفرهاى ما فاصله انداز و به خود ستم كردند»(سبأ/١٩)حضرت فرمود:اينها قومى بودند كه دهكدههايى به هم متصل داشتند كه يكى در اين دهكده فرد ديگر را در دهكده ديگر مىديد،آبهاى روان و اموال فراوانى داشتند تا وقتىكه نعمتهاى خدا را ناسپاسى نمودند و تغيير كردند پس خداى عزّ و جلّ سيل عرم را فرستاد تا دهكده ايشان را غرق و آبادىهاى آنان را ويران نمود و اموالشان را از دستشان گرفت و دو باغشان را كه سرسبز و بهرهمند بود به دو باغ تبديل نمود كه ميوه تلخ و شور و اندكى درخت سدر داشت.آنگاه خداى عزّ و جلّ فرموده:«چنين براى آن كفرانى كه نمودند سزايشان داديم مگر ما جز كفرانپيشه را مجازات مىكنيم»(سبأ/١٧).
📚الروضة من الکافی، صفحه 773
کانال قرآن و امام حسین علیه السلام در تلگرام
@qoranvamamhoosein
کانال قرآن و امام حسین علیه السلام در ایتا
http://eitaa.com/Qoranwamamhoosin
Baghare_23L.mp3
3.78M
🎙صوت درس تفسیر سوره مبارکه #بقره
📆 #جلسه_23
📚 مفسر: علامه جوادی آملی
#تسنیم
کانال قرآن و امام حسین علیه السلام در ایتا
http://eitaa.com/Qoranwamamhoosin
Baghare_24L.mp3
4.21M
🎙صوت درس تفسیر سوره مبارکه #بقره
📆 #جلسه_24
📚 مفسر: علامه جوادی آملی
#تسنیم
کانال قرآن و امام حسین علیه السلام در ایتا
http://eitaa.com/Qoranwamamhoosin
❖﷽❖
#احادیث_ولایی
#حضرت_زینب_س
#امام_علی_ع
#امام_حسین_ع
📜قَالَتْ زَيْنَبُ فَلَمَّا ضَرَبَ اِبْنُ مُلْجَمٍ لَعَنَهُ اللَّهُ أَبِي عَلَيْهِ السَّلاَمُ وَ رَأَيْتُ عَلَيْهِ أَثَرَ الْمَوْتِ مِنْهُ قُلْتُ لَهُ يَا أَبَتِ حَدَّثَتْنِي أُمُّ أَيْمَنَ بِكَذَا وَ كَذَا وَ قَدْ أَحْبَبْتُ أَنْ أَسْمَعَهُ مِنْكَ فَقَالَ يَا بُنَيَّةِ الْحَدِيثُ كَمَا حَدَّثَتْكِ أُمُّ أَيْمَنَ وَ كَأَنِّي بِكِ وَ بِنِسَاءِ أَهْلِكِ سَبَايَا بِهَذَا الْبَلَدِ أَذِلاَّءَ خَاشِعِينَ تَخافُونَ أَنْ يَتَخَطَّفَكُمُ النّاسُ فَصَبْراً صَبْراً فَوَ الَّذِي فَلَقَ الْحَبَّةَ وَ بَرَأَ النَّسَمَةَ مَا لِلَّهِ عَلَى ظَهْرِ الْأَرْضِ يَوْمَئِذٍ وَلِيٌّ غَيْرُكُمْ وَ غَيْرُ مُحِبِّيكُمْ وَ شِيعَتِكُمْ وَ لَقَدْ قَالَ لَنَا رَسُولُ اللَّهِ صَلَّى اللَّهُ عَلَيْهِ وَ آلِهِ حِينَ أَخْبَرَنَا بِهَذَا الْخَبَرِ - إِنَّ إِبْلِيسَ لَعَنَهُ اللَّهُ فِي ذَلِكَ الْيَوْمِ يَطِيرُ فَرَحاً فَيَجُولُ الْأَرْضَ كُلَّهَا بِشَيَاطِينِهِ وَ عَفَارِيتِهِ فَيَقُولُ يَا مَعَاشِرَ اَلشَّيَاطِينِ قَدْ أَدْرَكْنَا مِنْ ذُرِّيَّةِ آدَمَ الطَّلِبَةَ وَ بَلَغْنَا فِي هَلاَكِهِمْ الْغَايَةَ وَ أَوْرَثْنَاهُمُ اَلنَّارَ إِلاَّ مَنِ اعْتَصَمَ بِهَذِهِ الْعِصَابَةِ فَاجْعَلُوا شُغُلَكُمْ بِتَشْكِيكِ النَّاسِ فِيهِمْ وَ حَمْلِهِمْ عَلَى عَدَاوَتِهِمْ وَ إِغْرَائِهِم بِهِمْ وَ أَوْلِيَائِهِمْ حَتَّى تَسْتَحْكِمُوا ضَلاَلَةَ الْخَلْقِ وَ كُفْرَهُمْ وَ لاَ يَنْجُو مِنْهُمْ نَاجٍ- وَ لَقَدْ صَدَّقَ عَلَيْهِمْ إِبْلِيسُ وَ هُوَ كَذُوبٌ أَنَّهُ لاَ يَنْفَعُ مَعَ عَدَاوَتِكُمْ عَمَلٌ صَالِحٌ وَ لاَ يَضُرُّ مَعَ مَحَبَّتِكُمْ وَ مُوَالاَتِكُمْ ذَنْبٌ غَيْرُ الْكَبَائِرِ قَالَ زَائِدَةُ ثُمَّ قَالَ عَلِيُّ بْنُ الْحُسَيْنِ عَلَيْهِمَا السَّلاَمُ بَعْدَ أَنْ حَدَّثَنِي بِهَذَا الْحَدِيثِ خُذْهُ إِلَيْكَ مَا لَوْ ضَرَبْتَ فِي طَلَبِهِ آبَاطَ الْإِبِلِ حَوْلاً لَكَانَ قَلِيلاً .
📝حضرت زينب سلام اللّه عليها فرمود:
زمانى كه ابن ملجم لعنه اللّه عليه پدرم را ضربت زد و من اثر مرگ را در آن حضرت مشاهده كردم محضرش عرضه داشتم:
اى پدر امّ ايمن برايم حديثى چنين و چنان نقل نمود، دوست دارم حديث را از شما بشنوم.
پدرم فرمودند:
دخترم، حديث همان طورى است كه امّ ايمن نقل كرده،
💔گويا مىبينم كه تو و دختران اهل تو در اين شهر به صورت اسيران در آمده، خوار و منكوب مىگرديد، هر لحظه هراس داريد كه شما را مردم بربايند، بر شما باد به صبر و شكيبائى، سوگند به كسى كه حبّه را شكافته و انسان را آفريده روى زمين كسى غير از شما و غير از دوستان و پيروانتان نيست كه ولّى خدا باشد و هنگامى كه رسول خدا صلّى اللّه عليه و آله و سلّم اين خبر را براى ما نقل مىنمودند و فرمودند.
ابليس لعنه اللّه عليه در آن روز از خوشحالى به پرواز درمىآيد پس در تمام نقاط دستياران و عفريتهايش را فرا خوانده و به آنها مىگويد:
اى جماعت شياطين:، طلب و تقاص خود را از فرزند آدم گرفته و در هلاكت ايشان به نهايت آرزوى خود رسيده و آتش دوزخ را نصيب ايشان نموديم مگر كسانى كه به اين جماعت مقصود اهل بيت پيغمبر صلّى اللّه عليه و آله و سلّم بپيوندند از اين رو سعى كنيد نسبت به ايشان در مردم تشكيك ايجاد كرده و آنها را بر دشمنى ايشان واداريد تا بدين وسيله گمراهى مردم و كفرشان مسلّم و محقق شده و نجات دهندهاى بر ايشان بهم نرسد، ابليس با اينكه بسيار دروغگو و كاذب است اين كلام را به ايشان راست گفت، وى به آنها اطّلاع داد.
اگر كسى با اين جماعت (اهل بيت صلّى اللّه عليه و آله و سلّم) عداوت داشته باشد هيچ عمل صالحى برايش نافع نيست چنانچه اگر با ايشان محبت داشته باشد هيچ گناهى غير از معاصى كبيره ضررى به او نمىرساند.
زائده مىگويد: سپس حضرت على بن الحسين (عليهما السّلام) پس از نقل اين حديث برايم فرمودند:
اين حديث را بگير و ضبط كن، اگر در طلب آن يك سال شتر مىدواندى و در كوه و كمر به دنبال آن تفحص مىكردى محققا كم و اندك بود.
📚کامل الزیارات، صفحه 808
کانال قرآن و امام حسین علیه السلام در تلگرام
@qoranvamamhoosein
کانال قرآن و امام حسین علیه السلام در ایتا
http://eitaa.com/Qoranwamamhoosin