eitaa logo
کانال قرآن و اهلبیت علیهم السلام
742 دنبال‌کننده
4.2هزار عکس
1.2هزار ویدیو
19 فایل
ارتباط باما. نـوكــــري كردنِ اين قـوم مرا بالا بُرد با گـداييِّ حسيـن مَنسَب شاهي دارم به حسين بن علي پشت و پناهم گرم است اي خـدا شكر، عجب پشت و پناهي دارم. @Behruz313
مشاهده در ایتا
دانلود
با صدای ربنا هردم به هنگام وضو نام زیبای تو را آهسته نجوا می کنم بعد مغرب وقت افطار و زمان عاشقی با زیارتنامه ات سجاده را تا می کنم روزه ی بی ذکرتواصلا نمی چسبد به من طول روزم کربلایت را تمنا می کنم با نگاهت برمن سائل کرامت داده ای قطره ی ناچیزم و رو سوی دریا می کنم سفره پهن است وکریمان منتظربر یک گدا کاسه ام را میبرم تقدیم زهرا می کنم در سحرها هم به فکر روضه هایت بوده ام در میان سینه ام یک تکیه برپا می کنم دور تسبیحم شد آقا من خودم رابین عشاق شما جا می کنم : ما را نه غم دوزخ و نه حرص بهشت است بـردار زِ رخ پـرده، که مشتاق لـقـاییـم سلام عليكم ورحمة الله،صبحتون بخير، روزتون معطر بنام . @Quranahlebayt
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
💠دعای روزبیست وهفتم ماه مبارک رمضان💠 اللهمّ ارْزُقْنی فیهِ فَضْلَ لَیْلَةِ القَدْرِ وصَیّرْ أموری فیهِ من العُسْرِ الى الیُسْرِ واقْبَلْ مَعاذیری وحُطّ عنّی الذّنب والوِزْرِ یا رؤوفاً بِعبادِهِ الصّالِحین. خدایا روزى كن مرا در آن فضیلت شب قدر را و بگردان در آن كارهاى مرا از سختى به آسانى و بپذیر عذرهایم و بریز از من گناه و بار گران را اى مهربان به بندگان شایسته خویش. 🙏🏻 @Quranahlebayt
Part (27).mp3
30.15M
💠 ترتیل جزء بیست و هفتم قرآن‌کریم 📿 التماس دعا 📿 *┄┄┅═✧❁💠❁✧═┅┄┄* @Quranahlebayt
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
کانال قرآن و اهلبیت علیهم السلام
#جزءخوانی_روزانه_ماه_رمضان 💠 ترتیل جزء بیست و هفتم قرآن‌کریم #استاد_صیاف_زاده 📿 التماس
جزء ۲۷ شامل سوره های ذاریات، طور، نجم، قمر، رحمان، واقعه و حدید می باشد. ✅ یا درود؟ هَلْ أَتَاكَ حَدِيثُ ضَيْفِ إِبْرَاهِيمَ الْمُكْرَمِينَ{24}إِذْ دَخَلُوا عَلَيْهِ فَقَالُوا سَلَامًا قَالَ سَلَامٌ قَوْمٌ مُّنكَرُونَ{25} ذاریات آیا خبر مهمانان ارجمند ابراهیم به تو رسید؟ {24}چون بر او درآمدند پس سلام گفتند. گفت: «سلام ، مردمی ناشناسید.» {25} "خداى سبحان در داستانهاى ابراهيم سلام را مكرر حكايت مى كند و اين خالى از شهادت بر اين معنا نيست كه اين كلمه كه در بين عرب جاهليت مستعمل بوده ، از بقاياى دين حنيف ابراهيم بوده ، و بطورى كه از آيات كريمه قرآن استفاده مى شود 👈 خداى تعالى كلمه سلام را تحيت خودش قرار داده است ، به آيات زير توجه فرمائيد:( سلام على نوح فى العالمين )، ( سلام على ابراهيم )، ( سلام على موسى و هرون )،( سلام على إل ياسين ) (سلام على المرسلين ).و صريحا فرموده كه سلام تحيت ملائكه است . 👌كلمه (سلام ) تحيتى است كه گسترش صلح و سلامت و امنيت در بين دو نفر كه به هم برمى خورند را اعلام مى دارد، البته صلح و امنيتى كه نسبت به دو طرف مساوى و برابر است و چون تحيت هاى جاهليت قديم و جديد علامت تذلل و خوارى زير دست نسبت به ما فوق نيست ."تفسیر المیزان ✅ ارتباط موضوع با و نفی بت پرستی: سوره نجم در سوره های نازل شده قبل از نجم ، به دفعات از تکذیب معاد و جزای اخروی توسط کافران و مکذبان نکوهش شده بود و ریشه ان در دنیا طلبی و میل انسان به ازادی برای فجور و گناه بیان شده بود. در سوره نجم به یکی دیگر از عقاید خرافی انها که مانع باور انها به معاد و مسئولیت پذیری در قبال اعمالشان میشود،اشاره شده است. انها را که کارگزاران خدا در اداره امور جهانند دختر خدا میدانستند. علت انثی دانستن انها هم این بود که طبق افسانه ها فرشتگان را موجوداتی مهربان و نرم و تاثیرپذیر تصور میکردند. لذا امید داشتند که با پرستش که به عنوان سمبل این فرشتگان بودند،دختران خدا را تحت تاثیر عبادات و نذر و نیازهای خود قرار دهند تا انها هم در جبران این اعمال انها،در نزد خدا شفاعتشان را کنند و باین ترتیب از مسئولیت و تبعات اعمال دنیوی خود رها شوند. 👈 همین موضوع است که اتصال موضوع معاد و توحید را که بعد از سوره نجم بطور زیادی در قران تکرار شده، برقرار میکند. یعنی عقاید اشتباه و خرافی راجع به خدا و توحید و کارگزاران خدا از جمله ،باعث میشود تا انسانها بدون باور به جزای اخروی اعمالشان هر طور که مایلند رفتار کنند و خود را با امیدواری به این شفعا،از عذاب وجدان و ترس از عذاب اخروی برهانند. لذا از این جا به بعد نفی بت پرستی و دستور به پرستش الله به عنوان تنها معبود تکرار میشود. در انتهای سوره نجم برای نخستین بار دستور عبادت خدا بیان شده است. @Quranahlebayt
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
📙عَنْ جابِرِ بْنَ عَبْدِاللّهِ الاَْنـْصارِى قالَ: 🌸سَمِعْتُ رَسُولَ اللّهِ صلي الله عليه و آله يَقُولُ: 📜مَا اتَّخَذَّ اللّهُ اِبْراهِيمَ خَليلاً اِلاّ لاِِطْعامِهِ الطَّعامَ، وَصَلاْتِهِ بِاللَّيْلِ وَالنَّاسُ نِيامٌ. 📙جابربن عبدالله انصارى مى گويد: 🌸 از رسول خدا صلي الله عليه و آله شنيدم كه مى فرمود: 📝خداوند متعال ابراهيم عليه السلام را جز بخاطر دو كار دوست و خليل خود انتخاب نكرد: 🔸۱ ـ اطعام دادنش 🔹۲ ـ نماز شب خواندش هنگامى كه مردم خوابند. 📚بحارالأنوار، ج 87، ص 144 @Quranahlebayt
5_وظیفه پنجم: انتظار فرج و ظهور آن حضرت 🔘 شاید فکر کنیم بحث انتظار فقط در احادیث و روایات آمده اما اینطور نیست و انتظار یک عمل الهی است که مردم همواره باید منتظر رحمت خدا باشند. 🔘 همانطور که قرآن فرموده: فانتظروا انی معکم من المنتظرین پس انتظار بکشید که من با شما منتظرانم. 🔘 در آمده که فرمود: منتظر حکومت ما بسان آن است که در راه خدا به خون غلتیده باشد. 🔘 حال این انتظار چطور است؟ معانیش دست رو دست گذاشتن است؟ مگر حجتی هستیم؟ خیر، معنایش را رهبر انقلاب به خوبی بیان کردند، . 🔘 انتظار یعنی حرکت، یعنی حرکت در جهت زمینه سازی ظهور امام زمان عج 🔘 زمینه سازی ظهور چگونه است؟ زمینه سازی ظهور یعنی اینکه موانع ظهور را کنار بزنیم. یکی از موانع ظهور بوده یعنی جان امام زمان عج در خطر است و ممکن است عاشورا تکرار شود، پس باید شیعه از نظر نظامی قوی میشد، که با همت انقلاب و امام خمینی و رهبر این اتفاق افتاد. با موانع خارجی کاری ندارم بحث من سر موانع شخصی است که مانع ظهور میشود یعنی خوده ما اگر ما درست شویم و طوری شویم که وقتی امام ظهور کرد بتواند به ما کار بسپرد و اطمینان داشته باشد نسبت به ما.... 🔘 شیعه باید از نظر عقلی و نفسی به چنان قدرتی برسد که وقتی امام زمان عج ظهور کرد با یک رشوه ایشان رو نفروشه، پس تهذیب نفس و تقویت تقوا باید در راستای اعمال ما باشد، در زمینه برای تربیت نفس پیشنهاد میکنم کتاب شرح جنود عقل و جهل امام خمینی ره رو بخونید یا سخنرانی استاد رائفی درباره ی شرح جنود عقل و جهل را نگاه کنید. @Quranahlebayt
🔴چگونه روزه است زني كه غيبت مى كند!! پيغمبر اكرم يك روز را تعيين فرمود كه همه مسلمين روزه بگيرند و تا وقتيكه دستور نداده افطار نكنند، همه تا شام روزه گرفتند شامگاه مردم يك يك آمده عرض مى كردند يا رسول الله9 تا كنون روزه داشتيم اجازه افطار مى فرمائيد: آنجناب اجازه مى داد. مردى آمد و عرض كرد، دو دختر از خانواده ام روزه گرفته اند، خجالت مى كشند خدمت شما برسند اجازه مى فرمائيد افطار كنند. حضرت از او رو برگرداند. در مرتبه دوم نيز مراجعه كرد باز توجه نفرمودند. در سومين مرتبه فرمود از من اجازه افطار مى خواهى؟ آندو روزه نگرفته اند، چگونه روزه دار است كسيكه پيوسته از صبح مشغول خوردن گوشت مردم بوده (يعنى مشغول غيبت كردن بوده). برو بگو اگر روزه دار بوده اند استفراغ نمايند. آن مرد برگشته و فرمان پيغمبر را رسانيد، دختران استفراغ كردند از دهان هر كدام تكه گوشتى خارج شد. خدمت پيغمبر برگشت و جريان را به عرض رسانيد. آنجناب فرمود سوگند به حق آن كسيكه جانم در دست اوست اگر در شكم آنها باقى مى ماند آتش جهنم ايشان را فرامى گرفت. كشف الريبه شهيد عليه الرحمه، ص 287 @Quranahlebayt
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا