12.8M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
۶ مداح شعر «سرباز آقا» را برای حاج قاسم خواندند
زمانه بر سر جنگه سازش لکه ننگه
خدا دل جاموندم برا شهیدا تنگه
جون دادن رو پای امام حسین چه قشنگه
#سرباز_ولایت | #سرباز_مقاومت | #دشمن_شناسی
•┈••••~♡☫🇮🇷 ☫♡~••••┈•
🆔❣
╰┈➤@samen_esf1399
#یادداشت_کوتاه
🔹 شانزدهم دی؛ پژواک حماسه دانشجویان شهید هویزه 🔹
شانزدهم دیماه، روزی است که در تاریخ پرفراز و نشیب انقلاب اسلامی به عنوان نماد ایثار، ایمان و استقامت دانشجویان مسلمان، برای همیشه ماندگار شد. این روز، یادآور حماسهای خونین و غرورآفرین است که به دست دانشجویان پیرو خط امام (ره) و به فرماندهی شهید سیدحسین علمالهدی در سال ۱۳۵۹ در هویزه رقم خورد.
عملیات هویزه نه تنها یک رخداد نظامی، بلکه نقطه عطفی در اثبات ظرفیتهای جوانان انقلابی و دانشجویان متعهد به آرمانهای اسلام و انقلاب بود. دانشجویانی که با دستان خالی اما قلبهایی مملو از عشق به ولایت و ایمان به خداوند، در برابر دشمن تا بن دندان مسلح ایستادند. این دانشجویان، نماینده واقعی نسل مؤمن، شجاع و انقلابی بودند که با پیروی از منویات امام خمینی (ره)، مسیر دفاع از اسلام و ایران را در سختترین شرایط طی کردند.
آنچه که حماسه هویزه را از سایر رخدادهای دفاع مقدس متمایز میکند، نقشآفرینی دانشجویانی است که علم و آگاهی را با جهاد و مقاومت درآمیختند. در حالی که دشمن با تجهیزات پیشرفته به دنبال تسلط بر مناطق استراتژیک خوزستان بود، این دانشجویان مؤمن با حداقل امکانات و حداکثر اراده و اعتقاد، سد راه دشمن شدند و تا آخرین نفس جنگیدند.
اما این ایستادگی نه تنها شکست نبود، بلکه آغازگر روحیهای تازه در میان جوانان انقلابی شد. خون پاک این دانشجویان، بذر مقاومت و پیروزی را در سراسر ایران اسلامی پراکند و نشان داد که جوانان این سرزمین، همواره آمادهاند تا از آرمانهای اسلام و انقلاب دفاع کنند.
شانزدهم دی، روز شهدای دانشجو، تجلیگر این حقیقت است که دانشجوی مسلمان، در کنار علمآموزی، رسالت سنگین دفاع از ارزشها را نیز بر دوش دارد. امروز، یادآوری این حماسه نه تنها یک وظیفه تاریخی، بلکه چراغ راهی برای نسل جدید است که در مسیر خودسازی و خدمت به انقلاب گام برمیدارند.
یاد و خاطره شهدای هویزه گرامی باد.
راهشان پررهرو باد.
✍ #سعید_سپاهی
#سرباز_ولایت
•┈••••~♡☫🇮🇷 ☫♡~••••┈•
🆔❣
╰┈➤@samen_esf1399
💐 به این میگن مذاکره کننده 💐
🔳براى امير المومنين (ع) نامه اى از معاويه رسيد، حضرت مهر نامه را شكست و قرائت كرد:
" از طرف امير المومنين و خليفة المسلمين ، معاويه بن ابى سفيان براى على!
اى على ! در جنگ جمل هر چه خواستى با
ام المومنين عايشه و اصحاب رسول خدا طلحه و زبير كردى، اكنون مهياى جنگ باش!
حضرت جواب نامه را اينگونه نوشت:
از طرف عبدالله، تو به رياست مى نازى و من به بندگى خداوند، من آماده جنگ هستم.
به همان نشان كه " انا قاتل جدك و عمك و خالك (من همان قاتل پدربزرگ و عمو و دايى تو هستم ")
سپس نامه را مهر و امضاء فرمود و از شاگردانش كه در محضرش بودند ، پرسيد:
كيست كه اين نامه را به شام ببرد؟
كسى جواب نداد.
دوباره حضرت سؤالش را تكرار فرمود و اين بار « طِرِمٌاح » از ميان جمعيت برخاست و عرض كرد:
على جان ! من حاضرم.
حضرت ضمن اينكه او را از متن تند نامه آگاه كرد ، فرمود:
طِرِمٌاح !
به شام كه رفتى مواظب آبروى على باش...
طِرِمُاح گفت:
سمعاً و طاعةً ...
آنگاه نامه را گرفت و بسوى شام حركت كرد.
معاويه در باغ قصرش بود كه عمر و عاص خبر رسيدن يكى از شاگردان على را به او رساند.
معاويه فوراً دستور داد كه بساطى رنگين پهن كنند تا شكوه آن طِرِمُاح را تحت تأثير قرار بدهد و او را به لكنت بيندازد.
طِرِمّاح وقتى وارد شد و آن فرشهاى رنگين و بساط مفصل را ديد ، بى اعتناء با همان كفشهاى خاك آلوده اش قدمها را بر فرشها گذاشت!
سپس خود را به معاويه رساند و همانطور كه او بر مسندش لميده بود، طرماح نيز لم داد و پاهايش را دراز كرد!
اطرافيان معاويه به طِرِمّاح اعتراض كردند كه پاهايت را جمع كن!
اما او گفت:
تا آن مردك ( معاويه ) پاهايش را جمع نكند ، من هم پاهايم را جمع نخواهم كرد!
عمر و عاص به معاويه در گوشى گفت:
اين مردى بيابانيست و كافيست كه تو سر كيسه ات را كمى شل كنى تا او رام بشود و لحنش را هم عوض كند.
معاويه ضمن اينكه دستور داد تا سى هزار درهم پيش طِرِمّاح بگذارند ، از او پرسيد:
از نزد كه به خدمت كه آمده اى؟
طِرِمّاح گفت:
از طرف خليفه برحق ، اسدالله ، عين الله ، اذن الله ، وجه الله ، امير المومنين على بن ابيطالب نامه اى دارم براى امير زنازادهی فاسقِ فاجرِ ظالمِ خائن، معاوية بن ابى سفيان!
معاويه ناراحت از اينكه سى هزار درهم نيز نتوانسته است كه اين شاگرد على (ع) را ساكت كند ، گفت:
نامه را بده ببينم!
طِرِمّاح گفت:
روى پاهايت مى ايستى ، دو دستت را دراز میكنى تا من نامه على (ع) را ببوسم و به تو بدهم.
معاويه گفت:
نامه را به عمرو عاص بده
طِرِمّاح گفت:
اميرى كه ظالم است، وزيرش هم خائن است و من نامه را به خائنى چون او نمیدهم.
معاويه گفت:
نامه را به يزيد بده
طِرِمّاح گفت:
ما دل خوشى از شيطان نداريم چه رسد به بچه اش!
بالاخره معاويه طبق خواسته طِرِمّاح عمل کرد و نامه را گرفت و خواند.
بعد هم با ناراحتى تمام كاتبانش را احضار كرد تا جواب نامه را اينگونه بنويسد:
على ! عده لشكريان من به عدد ستارگان آسمان است، مهياى نبرد باش "
طِرِمّاح برخاست و گفت:
من خودم جواب نامه ات را مى دهم ، على (ع) خود به تنهايى خورشيديست كه ستارگان تو در برابرش نورى نخواهند داشت.
سپس خواست برود كه معاويه گفت " طِرِمّاح ! سى هزار درهمت را بردار و سپس برو "
اما طِرِمّاح بى اعتناء به حرف معاويه و بدون خداحافظى راه كوفه را در پيش گرفت.
▪️معاويه رو به عمرو عاص كرد و گفت:
حاضرم تمام ثروتم را بدهم تا يكى از شما به اندازه يك ساعتى كه اين مرد از على طرفدارى كرد، از من طرفدارى كند!
▪️عمرو عاص گفت:
بخدا اگر على به شام بيايد، من كه عمرو عاصم نمازم را پشت سر او میخوانم اما غذايم را سر سفره تو میخورم!!
📚بحارالأنوار، ج 68، ص 151؛ ج 71
✍️امیدوارم مذاکره کنندگان جمهوری اسلامی نیز در هر سطح و موضوعی حرمت و عزت و کرامت جمهوری اسلامی را صیانت کنند.
🇮🇷🍂🇮🇷🌼🇮🇷🌻🇮🇷🍁🇮🇷💐🇮🇷🫒
🖼 ❁﷽❁ا
🌿 #هر_روز_دو_حدیث_بصیرتی
(۱۹)امیر المؤمنین علی علیه السّلام می فرمایند:
مَن أبصَرَ بِها الدنّیا بَصَّرَتهُ وَ مَن أبصَرَ إلَیها أعمَتهُ؛
هر کس به دیده ی عبرت به دنیا بنگرد، دنیا بینایش کند و هر کس بدان با دیده ی تمایل بنگرد، دنیا کورش سازد.
بحار الانوار، ج ۷۰، ص ۱۳۳.
**************************
(۲۰)امیر المؤمنین علی علیه السّلام می فرمایند:
إنَّ الدَّنیا مُنتَهی بَصَرِ الأعمی؛
همانا دنیا آخرین حد میدان دید افراد کوردل است.
غررالحکم، ۲/ ۶۵۵.
#دشمن_شناسی
✨اللهُـمَّ ؏َـجِّـلْ لِوَلِیِّکَـــ الْفَـــرَج✨
•••••~♡☫🇮🇷 ☫♡~•••••
🆔❣
╰┈➤@samen_esf1399
🌺 حجاب چه اثری بر زندگی انسان ها دارد؟
👈 حجاب و پوشش اسلامی اثرات موثری بر زندگی زن و مرد جامعه اسلامی دارد. ما در این نوشتار به برخی از آن اثرها اشاره می کنیم:
💥۱. آثار حجاب در بعد فردی؛
الف: مصونیت از تعرض هوسرانان،
ب: آرامش روانی،
ج: امنیت زن و مرد،
د: دوری از گناه،
ه: جلوگیری از روابط ناسالم،
و: تبدیل زن به موجودی ارزشمند،
ز: خنثی نمودن لذت های نفسانی،
ح: کاهش مفاسد فردی،
ط: بهره مندی درست از غرایز انسانی.
💥۲. آثار حجاب در بعد اجتماعی:
الف: سلامت اخلاق جامعه،
ب: جلوگیری از فساد و فحشاء،
ج: ایجاد امنیت روحی در جامعه،
د: گسترش امنیت اجتماعی،
ه: ایجاد آرامش روانی بین افراد جامعه،
و: کاهش مفاسد اجتماعی،
ز: حفظ نیروی کار در سطح جامعه،
ح: رشد معنویت در محیط اجتماعی،
ط: کاهش تقاضای مدپرستی زنان،
ی: حفظ ارزش های انسانی در جامعه،
ک: مصونیت زنان در هر زمان و مکان،
ل: سلامت و زیبایی موقعیت اجتماعی و فرهنگی مردم،
م؛ مبارزه با تهاجم فرهنگی غرب.
💥۳. آثار حجاب در بعد خانوادگی:
الف: استحکام خانواده،
ب: ثبات خانواده،
ج: حفظ حریم خانواده،
د: جلوگیری از روابط ناسالم جنسی،
ه: تقویت آرامش زن و شوهر،
و: رشد معنویت افراد خانواده،
ز: بهره مندی و ارضای درست میل جنسی.
👈 دقیقا به همین علت، دشمن به دنبال کشف حجاب، بی بندوباری اجتماعی و فاسد کردن زنان و مردان جامعه ماست:
۱. مارتین ایندیک؛ پژوهشگر امریکایی می گوید: دیگر وقت آن نیست که دانشجویان را به خیابان ها بکشانیم، بلکه باید چادر را از سر زنان برداشت و از این راه می توان نظام اسلامی ایران را نابود کرد.
۲. میشل هوئلیک؛ نویسنده فرانسوی می گوید: جنگ بر ضد اسلام با کشتن مسلمان ها فایده ای ندارد. فقط با فاسد کردن آن ها می توان به پیروزی دست یافت؛ پس باید به جای بمب بر سر مسلمانان، دامن های کوتاه بریزیم.
۳. مستر همفر؛ جاسوس انگلیسی می گوید: زنان مسلمان دارای حجابی محکم هستند که نفوذ فساد در میان آن ها ممکن نیست؛ بنابر این باید آنان را فریب داد و از زیر چادر بیرون کشید. پس از آن که زنان را از چادر بیرون آوردیم، باید جوانان را تحریک کنیم که دنبال آن ها بیفتند تا در میان مسلمانان فساد رواج یابد؛ و برای پیشبرد این نقشه، لازم است اول زنان غیر مسلمان را از حجاب بیرون آوریم تا زنان مسلمان از آنان یاد بگیرند.
💢 امام خامنه ای می فرمایند: ببینید الان چقدر خرج می کنند و زحمت می کشند، برای این که حجاب را در دنیا از بین ببرند؛ کشورهایی که خودشان را مهد آزادی هم می دانند، می بینید که چه می کنند برای مبارزه با حجاب.
👈 اگر طرح دشمن اجرایی شود:
۱. سلامت معنوی جامعه از بین می رود،
۲. سلامت فرهنگی و اقتصادی جامعه آسیب می بیند،
۳. ارزش های اسلامی و ایرانی کم رنگ می شود،
۴. فساد و بی بندوباری بر جامعه و خانواده ها حاکم می گردد،
۵. دشمنان به ملت ایران طمع می کنند،
۶. امید مردم به ناامیدی تبدیل می شود،
۷. افراد و کشور در معرض خطر جدی قرار می گیرند،
۸. اختلاف، تنش و نگرانی افزایش می یابد،
۹. ارزش و حرمت زنان از بین می رود،
۱۰. نظام اسلامی و حکومت دینی در مسیر نابودی قرار می گیرد.
👈 با همین نگاه، و به علت ارزش و جایگاه حجاب اسلامی است که شهدای بزرگوارمان تاکید دارند:
۱. شهید رسول هلالی می گوید: ای زنان مسلمان! زیبایی شما حفظ حجاب است. بازیچه دست استعمارگران قرار نگیرید، شما هدف تیرهای زهرآلود آن ها هستید. همیشه سعی می کنند از شما شروع کنند تا بتوانند ضربه نهایی را بر پیکر جامعه وارد سازند.
۲. شهید احمد پناهی می گوید: حجاب شما سنگری است آغشته به خون من که اگر آن را حفظ نکنید، به خون من خیانت کرده اید.
۳. شهید پرویز مقدسی می گوید: از خواهرانم خواستارم که با حفظ حجاب خود، راه مرا ادامه دهند.
۴. شهید علیرضا خاموشی می گوید: ای خواهرم! حجاب تو کوبنده تر از خون سرخ من است. من با خونم و تو با حجابت؛ هر دو پاسدار اسلامیم.
💢 امام خمینی (ره) می فرمایند: حجاب اسلامی یعنی حجاب وقار، حجاب شخصیت، ساخته من فقیه نیست; این نص صریح قرآن است. آن قدری که قرآن مجید بیان کرده، نه ما می توانیم از آن حدود (محدوده) خارج شویم و نه زنانی که معتقد به این کتاب بزرگ آسمانی هستند.
•••••~♡☫🇮🇷 ☫♡~•••••
🆔❣
╰┈➤@samen_esf1399
6.83M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
واکنش رهبر انقلاب به جملات حماسی یکی از جوانان حاضر در دیدار اخیر
•••••~♡☫🇮🇷 ☫♡~•••••
🆔❣
╰┈➤@samen_esf1399
🔴۶ غیرنظامی سوری شیعه توسط تروریست ها در سوریه ربوده و کشته شدند.
موسی احمد الدیاب
حسن فیصل الدیاب
حسین زکریا حاج حسن
یحیی زکریا حاج حسن
جعفر یونس حسن
حسن محمد الحاجی الموسوی
آنها بقایای رژیم سوریه نبودند، بلکه غیرنظامی بودند.
•••••~♡☫🇮🇷 ☫♡~•••••
🆔❣
╰┈➤@samen_esf1399
ببینید چقدر زیبا تکههای پازل را بهم پیوند میزنند:
دمشقِ تحریرالشامِ تروریست
زن زندگی آزادیِ اسراییل
بهار قندهاری گروهک منافقین
داعش= تحریرالشام = منافقین = ززآ = اسراییل
🔰 آن دختر وقیحی که تحت حمایت تکفیریها در دمشق، خوشمزگی میکند و به عنوان مسئول ارتباطات یک NGO حقوق بشری معرفی شده، بهار قندهاری خواهرزاده مهدی قندهاری از اعضای مرکزی گروهک منافقین است.
🔹منافقین اخیرا ارتباطات جدی با سرکردهی تکفیریها برقرار کردند.
#دشمن شناسی
•••••~♡☫🇮🇷 ☫♡~•••••
🆔❣
╰┈➤@samen_esf1399
#یادداشت_کوتاه
🔰 پدیده سلیمانی؛ از بازتعریف معادلات منطقهای تا معماری نوین قدرت در غرب آسیا
🍃🌹🍃
🔻شهادت سردار سپهبد حاج قاسم سلیمانی، نقطه عطفی در تحولات راهبردی منطقهای و بینالمللی است که تأثیرات آن فراتر از یک اقدام ترور سیاسی، به بازآرایی هندسه قدرت در غرب آسیا منجر شده است. این رویداد، پارادایمهای سنتی امنیت و بازدارندگی را به چالش کشید و موجب شکلگیری نظم نوینی مبتنی بر مقاومت فعال گردید.
۱. تحول در معادلات بازدارندگی
ترور شهید سلیمانی توسط آمریکا، عبور از خطوط قرمز تثبیتشده بود که واکنش قاطع ایران و حمله موشکی به پایگاه عینالاسد را در پی داشت. این پاسخ تاریخی، برای نخستین بار پس از جنگ جهانی دوم، یک پایگاه نظامی رسمی آمریکا را مستقیماً هدف قرار داد. چنین اقدامی، نقطه آغاز بازدارندگی فعال و پیشدستانه بود که همچنان معادلات استراتژیک واشنگتن و متحدانش را متأثر میسازد.
۲. افول هژمونی آمریکا و ظهور محور مقاومت
شهادت سردار سلیمانی، همگرایی محور مقاومت را تسریع و خروج آمریکا از منطقه را تشدید کرد. حملات فزاینده مقاومت عراق به پایگاههای آمریکایی، تقویت حشدالشعبی و پیشروی یمنیها، بخشی از نتایج این معادله است. سردار سلیمانی با شبکهسازی محور مقاومت، معماری امنیتی پایداری را پیریزی کرد که حتی پس از شهادتش، به صورت سیستمیک ادامه دارد.
۳. حاج قاسم و هویتسازی در مقاومت
سردار سلیمانی فراتر از یک فرمانده نظامی، به اسطوره زنده مقاومت و عنصر هویتساز تبدیل شد. شهادت او، موجی از بیداری اجتماعی در ایران و جهان اسلام برانگیخت و ادبیات مقاومت را در گفتمان عمومی تقویت کرد. حضور میلیونی مردم در مراسم تشییع وی، بازتاب نفوذ اجتماعی و فراملی گفتمان سلیمانی بود.
🔸مفهوم «انتقام سخت» پس از شهادت سردار، صرفاً یک واکنش نظامی نبود، بلکه به دکترین راهبردی جدیدی در سیاست خارجی ایران بدل شد که آثار آن در فلسطین، یمن، عراق و سوریه همچنان مشهود است.
۴. تأثیرات داخلی؛ انسجام ملی و ارتقای سرمایه اجتماعی
در سطح داخلی، شخصیت شهید سلیمانی به عامل وحدتبخش ملی و انسجام اجتماعی تبدیل شده است. فراتر از جناحبندیها، حاج قاسم نمادی از الگوی فراجناحی و ملی است که میتواند شکافهای سیاسی را ترمیم و همگرایی اجتماعی را تقویت کند.
🔸رهبر معظم انقلاب در دیدار خانوادههای شهید سلیمانی و ابومهدی المهندس در ۱۲ دی ۱۴۰۳ فرمودند:
«اینکه مردم از راههای دور، گاهی از کشورهای دیگر، در سالگرد شهادت سلیمانی به مرقد او میآیند، این عزت نیست؟ عزت این است. وقتی برای خدا کار میکنید، خدا هم اینگونه پاسخ میدهد... بدانیم اگر دنبال عزت هستیم، عزت کجاست، معدن عزت کجاست.»
🔸این بیانات، نشاندهنده تأثیر اخلاص و عمل برای خدا در کسب عزت و محبوبیت در میان مردم است.
۵. میراث راهبردی سلیمانی در معادلات آینده
🔸میراث حاج قاسم، بر سه اصل استوار است:
1. شبکهسازی مقاومت فراملی
2. تلفیق قدرت سخت و نرم
3. بومیسازی و مردمیسازی امنیت و دفاع
🔹این اصول، معماری امنیتی نوینی را در منطقه بنا کرده که بهجای وابستگی به غرب، بر توان داخلی و ظرفیتهای بومی استوار است و الگویی عملی برای عبور از نظم تکقطبی ارائه میدهد.
🔸نتیجهگیری
شهادت سردار سلیمانی، آغاز فصلی نو در مسیر مبارزه با استکبار جهانی است. از پیروزیهای مقاومت در فلسطین، تا پیشرویهای یمنیها و خروج نیروهای آمریکایی از عراق، همگی نشان از ادامه مسیر و اثرگذاری راهبردی سردار سلیمانی در تحولات منطقهای و جهانی دارد.
✍ #سعید_سپاهی
•••••~♡☫🇮🇷 ☫♡~•••••
🆔❣
╰┈➤@samen_esf1399