#حدیث_امروز
💢دین، تنها بر زبان مردم جاری است
✅امام حسین(ع) در مسیر کوفه، به "فرزدق" ، شاعر معروف آن روز برخوردند.
امام حسین از فرزدق، درباره وضعیت کوفه پرسیدند.
فرزدق پاسخ داد:
«قلوبهم معک و سیوفهم علیک!»
قلب هایشان با تو ، و #شمشیرهایشان علیه توست!
امام حسین(ع) در پاسخ فرمودند:
مردم، بنده ی دنیا هستند و دین، تنها بر #زبانشان جاری است.
از دین سخن می گویند ؛ تا وقتی که #معیشت آنها بگذرد. اما در وقت سختی، دیندار واقعی، اندک است.
📚اخبار الطوال ، صفحه ۲۴۵
#مباهله_قرن_21
http://eitaa.com/joinchat/2732982272C3beaf37c59
#شبهات_ماه_محرم
💢آیا این #حدیث درست است که امام حسین (ع) در دوران طفولیت؛ تنها با #مکیدن انگشت و #زبان رسول الله سیر میشد، و کلا شیر نمیخورد؟
#پاسخ
✅بررسی #احادیث معمولاً از دو وجه پیگیری میشود؛ اول بررسی #سند حدیث و دوم متن و دلالت(معنا و مفهوم) حدیث.
در پایان حدیث مفصلی که شیخ کلینی(ره) از امام صادق(ع) نقل کرده است چنین آمده است: «امام حسین(ع) نه از پستان حضرت فاطمه(س) و نه زنان دیگر؛ #شیر نخورد، پیامبر(ص) انگشت و #زبانش را در دهان او میگذاشت و او میمکید و این برای دو سه روزش کافی بود».
این روایت را ابن قولویه نیز در «کامل الزیارات» آورده است. که سند آن با ابتدای #سند شیخ کلینی، مقداری متفاوت است که در اینجا هر دو #سند بررسی میشود.
📚الکافی، ج 1، ص 465
✅آن چه در این حدیث مورد استبعاد قرار گرفته است، اصل #شیر دادن #انگشتان پیامبر (ص) و سیر شدن امام حسین (ع) از آن است، و طبیعی است وقتی اصل این موضوع؛ مورد قبول قرار نگیرد، استمرار این شیر دهی در #دفعات متعدد نیز مورد قبول واقع نمی شود، همان طور که اگر و با هر دلیلی، اصل موضوع از دایرۀ محال عقلی و... خارج شود، استمرار این #شیر دهی نیز منعی ندارد.
امام حسین (ع) حتی یک #برادر رضاعی(شیری) هم داشتند که نامش عبدالله بن یقطر بود و مرد صالح و باوفایی بود و امام حسین ع او را به عنوان پیک نزد #جناب_مسلم اعزام کرده بودند که توسط #مزدوران ابن زیاد دستگیر شد و او را از بالای بلندی به زیر افکندند و شهید کردند.
طبعا وقتی امام حسین(ع) برادر #رضاعی داشته یعنی از یک خانم شیر خورده است.
📚مرآة العقول، ج 5، ص 365
#مباهله_قرن_21
http://eitaa.com/joinchat/2732982272C3beaf37c59
#شبهات_ماه_محرم
💢چرا امام حسین(ع) پس از اطلاع از شهادت مسلم بن عقیل #کماکان به سمت #کوفه حرکت کردند؟
وقتی کوفیان عهدشکنی کردند چرا امام مسیر را تغییر ندادند؟
✅اگر از کوفه هم نامه هايي نمي رسيد امام سکوت نمي کردند بلکه در برابر فجايع و #منکرات حکومت ساکت نبود چنانکه مي فرمايند: من از روي خود پسندي و گردنکشي (براي تشکيل حکومت) و فساد و بيدادگري، قيام نکرده ام، بلکه براي اصلاح امت جدم حرکت کردم و براي امر به معروف و نهي از #منکر قيام نمودم و به سيره و روش جدم و پدرم علي ـ ع ـ عمل مي کنم.
✅حضرت اين آيه را #تلاوت مي نمايند: من المومنين رجال صدقوا ما عاهدوا الله عليه فمنهم من قضي و منهم من ينتظر و ما بدلوا تبديلا؛ از مومنان مرداني هستند که به آن چه با خدا بستند #صادقانه وفا کردند، پس برخي از آنها پيمان خود را به انجام رساندند و برخي شان در انتظار و هرگز پيمان خود را تغيير ندادند.
✅امام نمي گويند، پس چون کوفه را گرفتند، مسلم و هاني #کشته شدند، ما کارمان تمام شد و شکست خورديم، از همين جا بر گرديم، جمله اي که حضرت بيان داشتند فهماند که مطلب چيز ديگري است. يعني مسلم به وظيفه خود عمل کرد حالا نوبت ماست.
✅از طرف ديگر حتي اگر امام حسين ـ ع ـ از مسير #کوفه باز مي گشت يزيد از بیعتی که از امام حسين ـ ع ـ مي خواست، دست بردار نبود.
چنانچه امام در بين راه مکه به عراق به منزلي مي رسند که با فردي سخن از رفتن به سوي #کوفه به ميان مي آيد، آن فرد ديدگاه خود را از رفتن به کوفه بيان مي کند و امام را از اين کار منع مي نمايد.
✅حضرت مي فرمايند: اي بنده خدا کار صحيح بر من #مخفي نيست و امر الهي تغيير نمي کند. به خدا سوگند: اينان تا خون دل مرا نریزند از من دست نخواهند کشيد.
✅شبيه همين #جواب را به برادرش محمد حنفيه فرمود: که اگر به هر #مخفی گاهی برويم آنها از ما دست برنخواهند داشت.
✅لذا اگر امام از مسير #کوفه هم بر مي گشتند در جاي ديگر مي بايست با حکومت به مبارزه بر مي خواست. از اين رو بهترين مکان را که از قبل براي قيام عليه #حکومت غاصب و متظاهر به فساد يزيد انتخاب کرده بود در پيش گرفتند و در بين راه که خبر شهادت مسلم رسيد آن دسته از مردمي که به هواي حکومت و رسيدن به مقام و يا رسيدن به مال و غنيمتي امام را همراهي مي کردند و از درک ماهيت قيام امام حسين ـ ع ـ عاجز بودند، آن حضرت را ترک کردند و تنها کساني باقي ماندند که از شهادت و مبارزه عليه ظلم ، هراسي در دل نداشتند.
✅چنانچه همگي گفتند: بعد از شهادت مسلم باز نمي گرديم تا #انتقام خون او را بگيريم يا آنچه او چشيد ما هم بچشيم، حضرت نيز فرمودند: «بعد از شهادت مسلم و عقيل در دنيا خيري نيست».
📚نفس المهموم ص113.
📚الارشارد ج2، ص76.
📚مجمع الزوائد،ج9، ص406.
#مباهله_قرن_21
http://eitaa.com/joinchat/2732982272C3beaf37c59
#تا_محرم
💢هدف امام، نجات بشر است
شب عاشورا، حسین(ع) خطاب به اصحاب خود در تاریکی میگوید: هرکس میخواهد برود، #برود
اما ظهر عاشورا، خطاب به #سپاه دشمن میگوید:
آیا کسی نیست مرا #یاری دهد؟
امام، باب #نجات است
حتی برای دشمنانش...
مردمی که شکمهایشان از #حرام پر شده است، کلام #امام را درک نمیکنند.
#مباهله_قرن_21
http://eitaa.com/joinchat/2732982272C3beaf37c59
#فهمیدن_محرم
💢کربلا یک حادثه نبود، کربلا محصول یک #جریان است
جریان را خواص، نخبگان و رهبران جامعه ایجاد میکنند و مردم #خواسته یا ناخواسته در این جریان #تربیت میشوند...
مردم بر دین حاکمان خود هستند
جریانی که به قتل حسین(ع) کشیده شد، جریان اسلامی بود
اما اسلام #تحریف شده!
مردم را با نام دفاع از یزید که حاکم اسلامی است به میدان آوردند
چون مبنا این بود: حسبنا کتاب الله
#خلیفه_دوم مردم را اینگونه تربیت کرده بود که فقط کتاب خدا برای ما کفایت میکند. اما او یک اقدام اساسی دیگر هم داشت.
عمربن خطاب، در زمان خلافت خود مردم مسلمان را به دو گروه تقسیم کرد.
مسلمان عرب و مسلمان غیرعرب
شهروند درجه یک و شهروند درجه دو
این کار هم #تحریف پیامبر و قرآن بود.
خلیفه دوم از عصبیت و قبلیه گرایی اعراب استفاده کرد.
همین نظریه در دوره #عثمان و #معاویه شدت گرفت.
علی(ع) بین عرب و عجم فرق نمی گذاشت اما جامعه توسط #سران قوم در حال تربیت شدن بود.
کار عمر را عثمان با یک #تحریف اساسی تر تکمیل کرد.
#مباهله_قرن_21
#ادامه_دارد
http://eitaa.com/joinchat/2732982272C3beaf37c59
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
💢کنایه معنادار رئیس مجلس خبرگان به رئیس قوه قضائیه؛
آفتابه دزدها را همیشه و هرکسی میتواند بگیرد و اگر هم دستگیر نشوند مملکت زیرورو نمیشود، شما باید دانه درشتها را بگیرید
@mobahelegharn_21
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
💢وزیر ارتباطات:
وزیرم اما خودم #نان و مايحتاج خانه ام را می خرم /شنیده ام برخی از مدیران #استانی برای خانواده شان #ماشین اختصاصی و راننده دارند.
@mobahelegharn_21
هدایت شده از گسترده پُربازده اُفق
فال حافظ(1).apk
4.99M
🔆دکلمهصوتیتمام غزلها با صدای رویایی؛
🔆تور مجازی به همراه متن خوانا و خطزیبا؛
🔆محیطی ساده و کاربریآسان؛
🔆دارایتفسیر و توضیحاتگویا؛
👌به امید یه دنیا عشق و خوشی، کاملا رایگان دانلود کن👌
#اصل_ماجرا
💢گردشگران عرب و دختران ایرانی
#امیر_هاشمی_مقدم
چندی است مطالبی درباره گردشگران عرب که به ایران آمده و دختران ایرانی را #صیغه میکنند، در شبکههای مجازی، بحث برانگیز شده است. تازهترین کلیپ، چند اسکناس ایرانی را نشان میدهد که در کنار دینارهای عراقی جای گرفته و مردی که از بیارزشی ریال ایرانی و ارزان بودن گردش و زنان صیغهای ایرانی سخن میگوید. هیچ تصویری از این مرد نشان داده نمیشود و هیچ نشانهای هم از اینکه این فیلم در کجا و به دست چه کسی ضبط شده در دسترس نیست. به #سخن دیگر، هر کسی میتواند این فیلم را ضبط و برای توهین و تحریک ایرانیان، آنرا پخش کرده باشد. و اتفاقا چقدر هم کارش را خوب انجام داده است!
این بحث البته چند سال پیش برای نخستین بار بهصورت #جدی وارد فضای مجازی ایرانیان گردید. هنگامی که عکسی از یک زن برهنه و چند مرد عرب در خانهای منتشر شد و کسانی همچون محمد نوریزاد مدعی شدند در مشهد است که آن دختر ایرانی همزمان خود را در اختیار چند مرد عرب میگذارد. در آن #عکس هم هیچ نشانهای مبنی بر درستی و نادرستی آن ادعاها در دست نبود؛ اما تقریبا همه ایرانیان آنرا باور کرده و خشمگین شده بودند.
نتیجهای که از اینگونه بحثها به دست میآید، #نفرت ایرانیان از گردشگران عرب خواهد بود که میتواند به شیوههای گوناگون، خود را نشان دهد: از برخوردهای نادرست با گردشگران عرب گرفته تا افزایش درخواست برای پیشگیری از ورود این گردشگران به کشور.
اما به چند #دلیل چنین خشمی نادرست بوده و پیامدهای زیانباری نه تنها برای گردشگریمان، بلکه برای کل کشور خواهد داشت.
نخست اینکه با توجه به تحریمهای غرب علیه ایران، گردشگران غربی بسیار اندکی به ایران میآیند و گردشگری ورودیمان فعلا دلخوش به همین #گردشگران کشورهای همسایه است. برخورد نامناسب با این گردشگران، اوضاع گردشگریمان را از اینی که هست هم بدتر خواهد کرد. آنچنانکه بالا رفتن برخی از دیوار سفارت عربستان، بسیاری از هتلهای مشهد را تا مرز ورشکستگی پیش برد.
دوم، باور و پذیرش این کلیپها از سوی بسیاری ایرانیان، به خودی خود خطرناک است. کمتر کسی درباره درستی یا نادرستیشان پرسشگری کرده و عموما بدون اثبات، آنرا پذیرفتهاند.
هر دختری که کنار #مردی عرب باشد، لزوما ایرانی نیست و هر کسی هم از چند تا اسکناس ایرانی فیلم بگیرد، لزوما در ایران نیست.
سوم، بیشتر گردشگران عرب، به همراه خانواده خود به #ایران میآیند و امکان رفتارهای ناهنجار برایشان اندک است. شمار #گردشگران عرب مجرد بیگمان بسیار کمتر از گردشگران خانوادگی است.
چهارم، #گردشگران و زائران ایرانیای که به کشورهای عربی، بهویژه عراق و عربستان میروند، بسیار بیشتر از گردشگران عربی است که به ایران میآیند. برخورد #نامناسب با گردشگران عرب ورودی، میتواند واکنشی همسان با زائرانمان در کشورهای عربی در پی داشته باشد.
پنجم، بیشتر گردشگران عرب، #شیعیانی هستند که چشم امیدشان به ایران است.
نگاه عمدتا منفیای که به اعراب کشورهای دیگر وجود دارد، باعث شده #عشق و علاقه فراوان اعراب شیعه به ایران دیده نشود. برای نمونه، بسیاری از شبکههای اجتماعی ما، همسویی تلویحی حیدر العبادی با تحریمهای امریکا علیه ایران را دیدند، اما اعتراضات #گسترده عراقیها علیه این سخنان و حمایتشان از ایران را ندیده یا نادیده گرفتند. #نزدیکی این گروه از اعراب به ایران، مایه نگرانی دشمنان ایران است و بنابراین از هیچ تلاشی برای تفرقهافکنی در این زمینه کوتاهی نخواهند کرد.
ششم، آیا #میلیونها گردشگر ایرانی که به تایلند، آذربایجان، ارمنستان، گرجستان، ترکیه و... میروند، صد درصد برای گردشگری تاریخی یا طبیعتگردی است؟ اگر تایلند را به خاطر شرایط #ویژهاش در این زمینه نادیده بگیریم، درباره گردشگران ایرانی در دیگر کشورها، بهویژه کشورهای مسلمان چه؟ نگارنده دستکم چهار سال است #گردشگران ایرانی در ترکیه را بهطور علمی بررسی میکند. اگرچه بیشترشان برای خرید، تفریح ساحلی، بازدید از بناهای #تاریخی و فرهنگی و... به این کشور میآیند، اما بخش قابل توجهی از آنان هم در مکانهایی ویژه در ترکیه، به دنبال رفتارهای دیگری هستند. اتفاقا جامعه ترکیه در دین، افراطیتر از ایران است. چرا به این رفتار #گردشگران ایرانی خرده نمیگیریم؟
پایبندی تنها ویژه زنان ایرانی است و زنان دیگر کشورها و مردان ایرانی از این پایبندیها آزادند؟
اینها به معنای نادیده گرفتن رفتارهای ناهنجار #گردشگران عرب در ایران نیست؛ اتفاقا باید بر رفتار آنان و هتلها و خانههایی که اجاره میکنند بیشترین نظارت صورت بگیرد. اما حجم #واکنش باید با مواردی همچون اعتبار سند و مدرک، گستردگی پدیده، پیامدهای واکنش و... نیز همخوانی داشته باشد.
#مباهله_قرن_21
http://eitaa.com/joinchat/2732982272C3beaf37c59
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
#اصل_ماجرا
💢 اولین بار چه کسی با استناد به یک #عکس ماجرای #صیغه_زنان مشهدی را مطرح کرد؟
@mobahelegharn_21
#فهمیدن_محرم
💢«حُر» تا قبل از «حُر» شدن
در آخرین روزهای ماه ذی الحجه، سپاه هزار نفری «حُر بن یزید ریاحی» به قافله امام حسین علیه السلام رسید.
امام حسین از او پرسیدند:
«با مایی یا ضد ما؟!»
حُر پاسخ شد:
«بر ضد شما! آمده ام تا شما را به کوفه نزد ابن زیاد ببرم»
امام حسین فرمودند:
«به کوفه نمی آیم و بر می گردم»
ولی «حُر» با بازگشت امام حسین مخالفت کرد و گفت:
«تا رسیدن دستور جدید، حق بازگشت ندارید»
«حُر» ، نامه ای به ابن زیاد نوشت و کسب تکلیف کرد.
ذخیره آب سپاه «حر» تمام شده بود و امام حسین دستور دادند به سپاه دشمن آب بدهند و حتی اسب های سپاهیان را نیز سیراب کنند!!
«طرماح بن عدی» به امام حسین گفت:
«بهتر است قبل از اینکه سپاه کامل دشمن برسد، همین جا با سپاه هزار نفری حُر بجنگید!»
امام حسین قبول نکردند و فرمودند:
«ما با حُر قراری گذاشتیم که از آن تخلف نخواهیم کرد.»
ابن زیاد ، پاسخ نامه حُر را داد:
«حسین بن علی را در جایی که آب و آبادی نباشد نگه دار تا سپاه عمر سعد برسد»
حُر ، به دستور عمل کرد و امام حسین ، روز دوم محرم، به کربلا رسید.
امام حسین می خواست که در قریه نینوا توقف کند، اما «حُر» اجازه نداد و امام حسین مجبور به توقف در کربلا شد.
زهیر بن قین به امام حسین گفت:
«تا جمعیت دشمن اندک است، بیایید با آنها بجنگیم.»
امام حسین پاسخ دادند:
«تا آنها جنگ را آغاز نکنند ، من شروع کننده جنگ نخواهم بود.»
با رسیدن عمر سعد ، مأموریت حُر به پایان رسید. حُر توانسته بود از بازگشت امام حسین جلوگیری کند و او را در منطقه ای بی آب و علف متوقف نماید.
صبح روز عاشورا، حُر نزد امام حسین آمد و گفت:
«من همان کسی هستم که آن کارها را کردم! آیا راه توبه باز است؟!»
امام حسین علیه السلام بدون یادآوری گذشته فرمودند:
«بله! توبه ات قبول است. بشارت می دهم تو را به این که هم در این دنیا هم در آخرت، حُر و آزاده هستی»
📚الفتوح ، جلد ۵ ، صفحه ۱۳۶
📚تاریخ طبری ، جلد ۵ ، صفحه ۴۰۱
📚انساب الاشراف ، جلد ۳ ، صفحه ۱۶۹
#مباهله_قرن_21
http://eitaa.com/joinchat/2732982272C3beaf37c59
#امروز_روز_مباهله
💢منابع #اهل_سنت: شان نزول آیه مباهله اهل بیت هستند و جان و نفس پیامبر، علی(ع) است
@mobahelegharn_21
#امروز_روز_مباهله
💢عیدی فراموش شده...
✅بدون شک یکی از لحظات مهم تاریخی در اثبات #حقانیت اهل بیت روز #مباهله می باشد که متاسفانه با آن کمتر پرداخته میشود.
✅اصل ماجرا؟
پیامبر نامهای به اسقف #نجران نوشت و در آن نامه از ساکنان نجران خواست که اسلام را بپذیرند. #مسیحیان برای مذاکره با پیامبر هیاتی سه نفره به مدینه فرستادند و در نهایت اسلام را نپذیرفتند و قرار شد در روز مشخص #مباهله کنند.
✅معنای مباهله؟
«مباهله» یعنی یکدیگر را لعن و نفرین کردن. «بَهَلَهُ اللهُ» یعنی خدا او را لعنت نماید و از رحمت خویش دور کند.
✅واقعه #مباهله و شرط حضور؟
بامداد روز مباهله، حضرت رسول(ص) به خانه حضرت امیرالمؤمنین(ع) آمد. دست امام حسن(ع) را گرفته و امام حسین(ع) را در آغوش گرفت، و به همراه حضرت علی(ع) و حضرت فاطمه(س) برای مباهله، از مدینه بیرون آمد. چون نصارا آنان را دیدند، ابوحارثه پرسید که اینها کیستند که با او همراهند؟ پاسخ شنید:
آن که پیش روی اوست، پسر عموی او و شوهر دخترش و محبوبترین خلق نزد اوست؛ آن دو طفل، فرزندان اویند از دخترش؛ و آن زن، فاطمه دختر اوست که عزیزترین خلق، نزد اوست.
پیامبر(ص) برای مباهله، به دو زانو نشست. سید و عاقب، پسران خود را برای مباهله برداشتند. ابوحارثه گفت: به خدا سوگند چنان نشسته است که پیغمبران برای مباهله مینشستند، و سپس برگشت. سید گفت: کجا میروی؟ گفت: اگر محمد بر حق نبود چنین بر مباهله جرأت نمیکرد و اگر با ما مباهله کند پیش از آنکه سال بر ما بگذرد، یکنصرانی بر روی زمین نخواهد ماند.
در روایتی دیگر آمده است که وی گفت: من صورتهایی را میبینم که اگر از خدا درخواست کنند کوهی را از جای خود بركَنَد، هر آینه کنده خواهد شد. پس مباهله مکنید که هلاک میشوید و یک نصرانی بر روی زمین نخواهد ماند
✅فرار نجرانی ها
سپس ابوحارثه نزد پیامبر آمد و گفت: ای ابوالقاسم! از مباهله با ما درگذر و با ما مصالحه کن بر چیزی که قدرت ادای آن را داشته باشیم. پس، حضرت با ایشان مصالحه نمود که هر سال، دو هزار حلّه بدهند که قیمت هر حلّه چهل درهم باشد، و نیز اگر جنگی با یمن روی دهد، سی زره، سی نیزه و سی اسب را به مسلمانان، عاریه دهند، و پیامبر(ص)ضامن برگرداندن این ابزار خواهد بود. پس از نوشتهشدن صلحنامه آنان برگشتند.
📚الزمخشری، محمود، الکشاف، ۱۴۱۵ ق، ج۱، ص۳۶۸.
#مباهله_قرن_21
http://eitaa.com/joinchat/2732982272C3beaf37c59
#فهمیدن_محرم
#منافقان_باهوش و #مردم_جاهل
💢احمقها سواری میدهند
باید توجه داشت که هراندازه احمق زیاد باشد ، بازار #نفاق داغ تر است
مبارزه با احمق و حماقت، مبارزه با نفاق نیز هست، زیرا احمق، ابزار دست منافق است.
قهرا مبارزه با احمق و حماقت، خلع سلاح کردن منافق و شمشیر از دست منافق گرفتن است
#شهید_مطهری
#مباهله_قرن_21
http://eitaa.com/joinchat/2732982272C3beaf37c59
💢ماجرای مباهله چیست؟
امروز، روز #حقانیت_اهل_بیت است.
روز مباهله بنا بود مسلمانان و مسیحیان نجران یکدیگر را نفرین کنند، تا خدا آن طرف را که دروغگوست، عذاب کند.
در سوره آل عمران آیه ۶۱ آمده است: «فَمَنْ حَآجَّكَ فِيهِ مِن بَعْدِ مَا جَاءكَ مِنَ الْعِلْمِ فَقُلْ تَعَالَوْاْ نَدْعُ أَبْنَاءنَا وَأَبْنَاءكُمْ وَنِسَاءنَا وَنِسَاءكُمْ وَأَنفُسَنَا وأَنفُسَكُمْ ثُمَّ نَبْتَهِلْ فَنَجْعَل لَّعْنَةَ اللّهِ عَلَى الْكَاذِبِينَ»
«هر گاه بعد از علم و دانشى که (درباره مسیح) به تو رسیده، (باز) کسانى با تو به محاجّه و ستیز برخیزند، به آنها بگو: بیایید ما فرزندان خود را دعوت کنیم، شما هم فرزندان خود را؛ ما #زنان خویش را دعوت نماییم، شما هم زنان خود را ما از نفوس خود دعوت کنیم، شما هم از نفوس خود؛ آن گاه مباهله کنیم؛ و لعنت خدا را بر #دروغگویان قرار دهیم.
#مباهله_قرن_21
http://eitaa.com/joinchat/2732982272C3beaf37c59
#تا_محرم
💢 امسال محرم کدام هیات برم؟
خلاصه بی مقدمه و اضافه و افاصه گویی باید گفت: #هیات امام حسین(ع) یک هدف غایی دارد و آن چیزی نیست جز #تربیت انسان!
حال سوال این است؛ محرم امسال به کدام #هیات بروم؟
تنها بخشی از این هدف بزرگ یعنی تربیت انسان با #روضه و سینه زنی امکان پذیر است زیرا که این دو در #روح و #جان انسان مستقیما اثر میگذارند.
دو جریان مقابل هم در این سالها با افراط و تفریط به #شکل و روشهای عزاداری پرداخته اند.
جریانی که #عزاداری را برای عزاداری میخواهد، و در آن سَبک، آهنگ و شکل عزاداری بر #محتوا ارحجیت دارد.
جریان دوم که سراسر از #شور_متعارف هم خارج است و صرفا بر محتوا تاکید دارد.
اما سوال کماکان پابرجاست، امسال #محرم کدام نوعِ از هیات را انتخاب کنم؟
باید به هیاتی رفت که در آن مخاطب هم خوب #سینه بزند و هم یاد بگیرید که در مقابل #ظالم سکوت نکند، حالا ظلم به همسایه باشد یا #ظلم به مردم میانمار.
باید به هیاتی رفت که هم در آن روضه شنید و اشک ریخت، و هم نسبت به #جامعه و نیازهای آن بی تفاوت نبود، باید با همان هیات دست #فقیر یا نوعروسی را گرفت و یا برای آن کارگر از کارافتاده کاری کرد.
هیاتها، مردمی ترین شکل #تجمع هستند، از این #تجمع بزرگ باید جهت تربیت انسانِ حاضر در جامعه بهره برد.
http://eitaa.com/joinchat/2732982272C3beaf37c59
💢معنای #مباهله چیست؟
امروز، روز #حقانیت_اهل_بیت است.
در معنای ابتهال دو نظر است:
۱) یکدیگر را لعن کردن که میان دو نفر رخ میدهد.
۲) نفرین براى هلاک کسى.
دراین آیه،«مباهله» به معنى نفرین کردن دو نفر به همدیگر است. به این صورت که وقتى استدلالات منطقى سودى نداشت، #افرادى که با هم درباره یک مسأله مهم دینى گفتگو دارند، در یک جا جمع مىشوند و به درگاه خدا تضرع مىکنند و از او مىخواهند که دروغگو را رسوا سازد و #مجازات کند.
مباهله در لغت به معنی ملاعنه و #نفرین متقابل میباشد.
و در اصطلاح به این معناست که «دو تن یا دو گروه بر #علیه یکدیگر دعای بد کنند. پس هر کدام ظالم باشد حق تعالی وی را رسوا گرداند و نقمت وعذاب خود را بر وی فرستد و ذریه او را #مستاصل کند و هلاک گرداند».
در حدیثی از رسول خدا (ص) روایت شده که حضرت فرمود:
«خداوند #عزوجل به من خبر داده که پس از مباهله عذاب بر گروه باطل نازل میشود و حق را از #باطل مشخص میسازد».
از روایاتی که درمنابع اسلامی نقل شده است، استفاده میشود که مباهله اختصاص به #زمان رسول اکرم (ص)ندارد و در تمامی زمانها قابل اجرا است. در حدیثی از امام صادق (ع)نقل شده که ایشان فرمود: اگر سخنان حق شما را مخالفان نپذیرفتند، آنها را به #مباهله دعوت کنید.
📚مجمع البیان ج۲، ص ۷۶۲ تا ۷۶۱
📚لسان العرب ج11 ص 72
📚فتوح البلدان بلاذری ص95
#مباهله_قرن_21
http://eitaa.com/joinchat/2732982272C3beaf37c59
#ادعای_مسلمانی
💢 در بوق و کرنا کنید ما #مسلمانیم و ما پیرو علی هستیم آیا #مملکت اسلامی می شود ؟!
✅الآن در یک نظامی واقع شدهایم که ما میگوییم ما اسلامی هستیم... خوب، همه عالم میتوانند ادعا کنند.
مگر محمدرضا نمیگفت من مسلمانم، قرآن هم طبع میکرد، خدمت حضرت رضا هم میرفت و میایستاد و برایش زیارتنامه هم میخواندند و نماز هم میخواند و همه این کارها را میکرد؛ اما نبود این طور.
✅ما اگر بخواهیم رژیممان رژیم اسلامی باشد و این ادعایی که میکنیم که ما مُسلِم هستیم و ما طرفدار #اسلام هستیم و طرفدار رژیم اسلامی هستیم، باید این قدم را هم برداریم که مهمش این قدم است که محتوای یک مملکتی اسلامی باشد. هر جایش برویم در مملکت اسلامی رفتیم، نه اینکه وقتی رفتیم بازار، ببینیم بازار همان بازار و همان #رباخوری و همان #اجحاف و همان #گرانفروشی بیجا و همانها، و بعد هم فریاد میکند که اسلام!
#امام_خمینی
📚 صحیفه امام، جلد۹، ص۱۸
#مباهله_قرن_21
http://eitaa.com/joinchat/2732982272C3beaf37c59
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
💢 بیست و چهارم ذی الحجه سالروز مباهله
از اینکه #محبت علی(ع) در دل دارید شاکر و شاد باشید!
@mobahelegharn_21