پرسمان اعتقادی ( شیعه پاسخ )
👌یکی از کانالهای ملحد ، در صدد برآمده است تا به جوابیه کانال ما در مورد مثله کردن قاتلین امام حسین ع توسط مختار ثقفی پاسخ دهد و مطالب سطحی و بی ارزشی را در نقد ما ایراد کرده است که برخی از آن موارد که ارزش جواب دادن دارد از قرار ذیل است ؛
1⃣می گوید بسیاری از کسانی را که مختار کشته بود ، مرتکب قتلی نشده بودند ، چرا مختار آنها را کشت و چرا ما به التفاوت دیه آنان را به خانواده آنها پرداخت نکرد 😳
❕او نمی داند کسانی که بر علیه امام حسین ع شمشیر کشیدند و در مقابل امام ع ایستادند ، ناصبی و دشمن اهلبیت ع ، محسوب می شوند و مهدور الدم هستند ، حتی اگر مستقیم به امام حسین ع آسیبی نرسانده باشند ❗️در ذیل توضیح داده ایم ؛
💠https://eitaa.com/Rahnamaye_Behesht/3179
❕اگرچه رویه مختار بر آن بود کسانی را عقوبت کند که در میدان کربلا ، نظاره گر صرف نبودند و در به شهادت رسیدن شهدای کربلا نقش داشته اند ، چنان که یعقوبی می نویسد ؛
« مختار قاتلان حسین را تعقیب می کرد و جمع فراوانی از آنها را کشت به گونه ای که کمتر کسی از آنها زنده ماند»
📚تاریخ یعقوبی ج2 ص259
2⃣می گوید مجازات مثله کردن در قرآن ، در مورد محاربین ، مشروع شمرده شده است و پیامبر هم در قبال محاربین این حکم را اجرا کرده و در آیه 33 مائده به آن اشاره شده است .
👌او توجه ندارد که مقصود بحث ما در مورد مجازات مثله کردن ، آن بود که مثلا پس از کشتن فرد ، دست و پا و سر او بریده شود ، یا با بردن دست و پا و سرش ، جانش گرفته شود .
❕آنچه که او مطرح می کند از مجازات مثله محل مناقشه خارج است ، زیرا چنان که در ذیل توضیح داده ایم ؛
💠https://eitaa.com/Rahnamye_Behesht/1655
👌مقصود از مجازات قطع دست و پا که در مورد محارب مطرح است ، همان مقداری است که در مورد سرقت بیان گردیده یعنی تنها بریدن چهار انگشت از دست یا پا و این ارتباطی با بحث مثله کردن ندارد .
❕متاسفانه در بحث قمر در عقرب ، برخی راه افراط را می پیمایند و با نسبتهای جعلی و خلاف واقع ، مدعی می شوند که در روایات آمده است که در مدت قمر در عقرب ، باید از انجام تمام کارهای مهم ، مانند خرید خانه و معامله و ... پرهیز کرد ، در حالی که چنین سخنی صحیح نیست ، آنچه مورد نهی در روایات ، قرار گرفته است ، مسافرت و عقد و ازدواج و زفاف و حجامت و نوشتن حرز امام جواد ع در مدت قمر در عقرب است ، در ذیل توضیح داده ایم ؛
💠https://eitaa.com/Rahnamye_Behesht/1963
#آیا_ابوبکر_حامی_مالی_پیامبر_بوده_است
🤔#پرسش
❔اهلسنت خیلی می گویند که ابوبکر حامی پیامبر بوده است و اسلام با مال و ثروت ابوبکر پیشرفت کرد ❗️این سخن چقدر سندیت دارد ❗️❗️
💠#پاسخ💠
👌آنان برای فضیلت سازی ، نقلهای جعلی و دروغین در مورد ابوبکر و ثروت افسانه ای او ساخته اند ، تا جایی که عایشه می گوید ؛
«من به دارائى پدرم كه در روزگار نادانى- پيش از اسلام- يك مليون اوقيه بود نازيدم و باليدم، در خانه او سيصد و شصت تخت مى چيدند و بر روى هر تخت روپوشى گران- كه هر كدام به هزار دينار زر مى ارزيد- مى افكندند ...»
📚سنن نسائی ج 5 ص 358 _ تهذیب التهذیب ج 8 ص 358
❕در حالی که فاطمه صدیقه س مطابق نقلهای اهلسنت ، به زیبایی کذب اهلسنت را بر ملا کرده و فقر و ناداری ابوبکر را به تصویر کشیده و خطاب به ابوبکر می گوید ؛
« نوشابه شما آبى بود كه از بس در آن غوطه خورده و ادرار و سرگين انداخته بودند تيره شده بود و خوراكتان برگ درختان. مشتى زبون و گردن كج كرده كه مى ترسيديد مردم پيرامون شما بربايندتان. تا خداوند با دست برانگيخته اش شما را رهائى بخشيد »
📚بلاغات النساء ص 24 _ اعلام النساء ج 4 ص 117
👌سایر نقلهای اهلسنت هم به روشنی ثابت می کند که ابوبکر مالی نداشت تا چه برسد که بخواهد انفاق کند یا بردگان را آزاد کند .
❕مسلم از ابوهریره روایت می کند ؛
« رسول خدا ، روزی یا شبی ، از منزل بیرون آمد ،ناگاه با ابوبکر و عمر برخورد کرد ، فرمود چرا در این ساعت از خانه بیرون آمدید ؟ گفتند گرسنگی ای رسول خدا ، فرمود قسم به آن کس که جانم به دست اوست ، مرا نیز همان از خانه بیرون کرد که شما را بیرون کرد ، برخیزید ، با هم به منزل یکی از انصار رفتند ... »
📚صحیح مسلم ج 3 ص 1609 کتاب الاشربه ، باب 20
❕در نقل دیگر آمده است که آنان به منزل ابو ایوب انصاری رفتند و او ، آنان را اطعام کرد ؛
📚الترغیب و الترهیب ، ج 3 ص 148
👌در نقل دیگر آمده است ؛
« پیامبر وارد مسجد شد پس ابوبكر و عمر را يافت از آن دو پرسيد: چرا بيرون آمده ايد؟ گفتند گرسنگى، ما را بيرون آورده است . پیامبر گفت: من نيز از گرسنگى بيرون آمده ام پس به نزد ابو الهيثم ابن التيهان شدند تا دستور داد با گندم يا جوئى كه نزد او بود خوراكى ساختند »
📚اعلام النبوه ص 220
❕اگر ابوبکر دارای چنان ثروت افسانه ای بود ، دیگر پدرش ابوقحافه نيازمند آن نبود كه براى عبد اللّه پسر جذعان مزدورى كند و با بانگ خود مردم را بر سر سفره او بخواند .
📚مثالب الکلبی ، ج 8 ص 342 _ مسامره الاوائل ص 88
❕كسى كه يك مليون اوقيه و سيصد و شصت تخت آراسته به ابريشم داشته سزاوار چنان بود كه ده تن همچون ابوقحافه مردم را به مهمانسرا و بر سر خوان خوراكى هايش بخوانند نه اين كه پدر خودش مزدور مردمان ديگر گردد تا از اين راه چند شاهى پول سياه به دست آرد يا شكم گرسنه اش را سير كند.
📚الغدیر ، ج 8 ص 78
👌و اگر ابوبكر را در آن روزگار چنان دارائى هائى بود كه پنداشته اند- و اگر بخشى از آن را هم داشت- نيازمند آن نمى شد كه براى هجرت با ياران پیامبر خدا دو شتر سوارى به هشتصد درهم بخرد .
📚طبقات ابن سعد ج 1 ص 228 _ تاریخ ابن کثیر ، ج 3 ص 218
👌و آن گاه يكى را به پیامبر خدا پيشكش كند و پیامبر نيز آن را نپذيرد مگر با دادن بهاى آن، و بگويد ؛
« من شترى را كه از آن خودم نيست سوار نمى شوم ، بگو چه بهائى براى خريد آن پرداخته اى؟ گفت چنين و چنان اندازه گفت پس من با پرداخت بها، آن را مى ستانم »
📚صحیح بخاری ج 3 ص 1419 _ تاریخ طبری ج 2 ص 376 _ صحیح مسلم ، ج 1 ص 373
👌و اين كه رسول خدا آن را نپذيرفت ، انگيزه اى جز آن نداشت كه ابوبكر را دارائى چندانى نبود .
❔آیا می توان پذیرفت که ابوبکر ، خود و مالش را متعلق رسول خدا بداند ، ولی هنگام هجرت ، پول شتری را که آن حضرت می خواست بر آن بنشیند و به مدینه برود را از حضرتش بگیرد ❗️
🔸#ادامه 👇
🔸ادامه 👇
❔چگونه ابوبکر ، آن ثروت افسانه ای را دارا بوده است ، در حالی که خودش و پدرش به خريد و فروش پارچه مى پرداخته كه آن را هم بر روى شانه و دوش خود به اين سوى و آن سوى مىکشيده ، بى آن كه در تجارتخانه يا دكانى جاى داشته باشد ، در بازارها و كوچه ها پرسه مى زده و كارى به اين خردى و ناچيزى داشته است ❗️
👌ابن سعد از عطاء نقل می کند ؛
« چون بوبكر به جانشينى پيامبر نشست بامدادان به سوى بازار شتافت و جامه هائى بر دوش خود بار كرده بود تا به فروشندگى پردازد ، پس عمر پسر خطاب و ابو عبيده جراح او را ديدار كردند و به وى گفتند اى جانشين رسول خدا! كجا مى خواهى بروى؟ گفت بازار گفتند براى چه كارى؟ توبه سرپرستى مسلمانان رسيده اى گفت پس به خانواده ام چه بخورانم؟ گفتند بيا تا چيزى برايت معين كنيم پس با آن دو برفت و بناشد كه روزانه يك نيمه گوسفند به او برسانند و پوشاك سر و تن او را هم بدهند....»
📚طبقات ابن سعد ، ج 3 ص 184 _ صفه الصفوه ، ج 1 ص 257 _ السیره الحلبیه ، ج 3 ص 359
❕انفاقهای ابوبکر ، کجا بود ، آنگاه که خداوند مقرر کرد که هرکس قصد نجوا با پیامبر را دارد ، مبلغی باید صدقه دهد ، تمام صحابه از دادن این مبلغ خود داری کردند و مورد مذمت قرآن قرار گرفتند ، جز علی ع .
👌خداوند می فرماید ؛
« «اى كسانى كه ايمان آورده ايد! هنگامى كه مى خواهيد با پيامبرنجوا كنيد (و سخنان درگوشى بگوييد)، قبل از آن صدقه اى (در راه خدا) بدهيد؛ اين براى شما بهتر و پاكيزه تر است. و اگر توانايى نداشته باشيد، خداوند آمرزنده و مهربان است. آيا ترسيديد (فقير شويد) كه از دادن صدقات قبل از نجوا خوددارى كرديد؟! اكنون كه اين كار را نكرديد و خداوند توبه شما را پذيرفت، نماز را برپا داريد و زكات را ادا كنيد و خدا و پيامبرش را اطاعت نماييدو (بدانيد) خداوند از آنچه انجام مى دهيد آگاه است.». ( مجادله 12 _ 13)
❕علمای اهلسنت از على عليه السلام چنين نقل می کنند كه فرمود ؛
«در قرآن آيه اى است كه هيچ كس قبل از من و نه بعد از من، به آن عمل نكرده و نخواهد كرد، و آن آيه نجوى است، من دينارى داشتم، آن را به ده درهم فروختم، هر زمانى مى خواستم با پيامبر نجوى كنم، درهمى را صدقه مى دادم، سپس اين آيه نسخ شد »
📚شواهد التنزیل ، ج 2 ص 231 _ الدر المنثور ، ج 6 ص 185 _ کشاف ، ج 4 ص 494
❕بنابراین ، مساله ثروت ابوبکر و انفاق های او ، افسانه ای ساختگی است که اهلسنت برای او ساخته اند تا برایش فضیلت سازی کنند ، اما از آنجایی که دروغگو حافظه ندارد ، خودشان در کتب خویش ، این سخن و این ادعای خود را نقض کرده اند و خلاف آن را ثابت کرده اند ، لذا می بینیم که علامه حلی به زیبایی می گوید ؛
« مساله انفاق ابوبکر به پیامبر خدا ، کذب و دروغ است ، زیرا او صاحب مالی نبود و پدرش نیز در نهایت فقر بود تا جایی که مردم را بر سر سفره عبد الله بن جدعان دعوت می کرد ....و پیامبر قبل از هجرت با مال خدیجه تقویت شد ...»
📚منهاج الکرامه ص 187
#پرسمان_اعتقادی
@Rahnamye_Behesht
#سایت_ما
ipasookh.ir
👌پاسخ توهمات ملحد را که با کپی کردن مطالب از سایتهای ضد شیعه ، مدعی است که ائمه ع در مورد قنوت نماز ، دچار تناقض گوئی شده اند را در ذیل بخوانید ؛
💠https://eitaa.com/Rahnamye_Behesht/1512
👌پاسخ توهمات ملحد در مورد ازدواج پیامبر گرامی با ماریه قبطیه را در ذیل بخوانید ؛
💠https://eitaa.com/Rahnamaye_Behesht/2233
💠https://eitaa.com/Rahnamaye_Behesht/1833
پرسمان اعتقادی ( شیعه پاسخ )
👌ملحد دروغگو با استناد به یک روایت و تقطیع آن ، مدعی شده است که اصحاب ائمه در نقل حدیث سانسور می کرده اند ، در حالی که روایت مورد استناد او ، در صدد بیان جواز نقل حدیث به معنا است .
❕راوی می گوید ؛
« اینان ( اهلسنت ) حدیث را همانگونه که شنیده اند نقل می کنند ، و ما گاهی در نقل روایت ، تقدیم و تاخیری صورت می دهیم و چیزی را ( برای توضیح ) زیاد یا کم می کنیم ؟ امام صادق علیه السلام پاسخ داد ؛
« احادیث آنان ( اهلسنت ) فریبنده و دروغ است ، اما ( تقدیم و تاخیر و زیاده و کم شما ) اگر به گونه ای باشد که معنای حدیث را برسانید ، اشکالی ندارد »
❕از این روایت ، جواز نقل حدیث به معنا دانسته می شود و این که اگر معنای سخن امام رسانده شود ، حتی اگر الفاظ عینا از امام ع نباشد ، اشکالی ندارد ، چنان که در گذشته در ذیل پاسخی که به اللهیاری دادیم آوردیم ؛
« مرجع تقلید مطابق با حدیث فتوا می دهد و در توضیح المسائل نقل فتوایش ، مطابق و ترجمه روایت است و در واقع روایت را « نقل به معنا » می کند ، خود اهل بیت علیهم السلام اجازه نقل روایت به معنا را داده اند که روایات مذکور را شیخ کلینی در کافی شریف نقل می کند ؛
📚الکافی ج 1 ص 51 باب روایه الکتب و الحدیث
👌و شیخ حر عاملی در کتاب الفصول المهمه خود باب « جواز روایه الحدیث بالمعنی » ج 1 ص 522 باب 12 و در کتاب وسائل الشیعه ج 27 ص 80 باب 8 مفصلا این روایات را نقل می کند که آن بزرگواران اجازه نقل روایت به معنا را داده اند .
https://eitaa.com/Rahnamye_Behesht/2516
#تکفیر_اهالی_مکه_مدینه_شام_در_روایت_شیعه
🤔#پرسش
❔مذهب تکفیر و لعن ...
💠در روایت های شیعه اومده که اهل مکه اهل مدینه و اهل شام بصراحت تکفیر میشن . بلاد مسلمان ها به راحتی هرچه تمام مورد تکفیر قرار میگیره واقعا جایی بس تاسف هست .
🔻به این چند روایت دقت کنید :
🔴3- مُحَمَّدُ بْنُ يَحْيَى عَنْ أَحْمَدَ بْنِ مُحَمَّدٍ عَنْ عَلِيِّ بْنِ الْحَكَمِ عَنْ مَنْصُورِ بْنِ يُونُسَ عَنْ سُلَيْمَانَ بْنِ خَالِدٍ عَنْ أَبِى عَبْدِ اللَّهِ ع قَالَ أَهْلُ الشَّامِ شَرٌّ مِنْ أَهْلِ الرُّومِ وَ أَهْلُ الْمَدِینَةِ شَرٌّ مِنْ أَهْلِ مَكَّةَ وَ أَهْلُ مَكَّةَ يَكْفُرُونَ بِاللَّهِ جَهْرَةً
📘اصول کافى جلد 4 صفحه:134 روایة:3
ترجمه :✍حضرت صادق علیه السلام فرمود: اهل شام بدتر از مردم روماند، اهل مدینه از اهل مکه بدترند، و اهل مکه آشکارا بخدا کفر ورزند.
🔵 4- عِدَّةٌ مِنْ أَصْحَابِنَا عَنْ أَحْمَدَ بْنِ مُحَمَّدِ بْنِ خَالِدٍ عَنْ عُثْمَانَ بْنِ عِیسَى عَنْ سَمَاعَةَ عَنْ أَبِى بَصِیرٍ عَنْ أَحَدِهِمَا ع قَالَ إِنَّ أَهْلَ مَكَّةَ لَيَكْفُرُونَ بِاللَّهِ جَهْرَةً وَ إِنَّ أَهْلَ الْمَدِینَةِ أَخْبَثُ مِنْ أَهْلِ مَكَّةَ أَخْبَثُ مِنْهُمْ سَبْعِینَ ضِعْفاً
📘اصول کافى جلد 4 صفحه:135 روایة:4
ترجمه :✍ابو بصیر از حضرت باقر یا حضرت صادق علیهما السلام حدیث کند که فرمود: همانا اهل مکه آشکارا بخداوند کفر ورزند😳، و اهل مدینه از اهل مکه خبیث ترند😳، هفتاد بار خبیثترند.😏
🚫تکفیر بلاد و سر زمین های مسلمین توسط امام معصوم
⬅️بنظر یه انسان عاقل دلیل این تکفیر ها چی بوده که در کتب شیعه بر علیه سر زمین مسلمین ساختن ❗️❗️
💠#پاسخ💠
1⃣نخست از وهابی می پرسیم که اگر تکفیر مسلمین ، عملی مذموم و زشت است ، چگونه است که خودتان مسلمینی را که خلافت و امامت ابوبکر و عمر را قبول نکرده اند ، تکفیر کرده و کافر می دانید و علمایتان صراحتا فتوا می دهند ؛
« کسی که خلافت ابوبکر یا عمر را انکار کند ، کافر است »
📚شرح فتح القدیر ، محمد بن عبدالواحد السیواسی ، ج 1 ص 350 _ فتاوی السبکی ، ج 2 ص 587 _ الصواعق المحرقه ، ج 1 ص 138
❕یا می گویید ؛
« هرکس منکر امامت ابوبکر و عمر شود ، کافر است »
📚فتاوی السبکی ، ج 2 ص 576 _ الصواعق المحرقه ، ج 1 ص 138 _ الفتاوی الهندیه فی مذهب ابی حنیفه ، ج 2 ص 264
❕یا می گویید ؛
« ابوبکر و عمر ، اصل ( دین ) پس از پیامبر هستند ، و همین علت تکفیر رافضه ( شیعیان ) است ، زیرا ابوبکر و عمر را دشمن داشته و آنها را دشنام می دهند »
📚فتاوی السبکی ، ج 2 ص 576
❕یا می گویید ؛
« کسی که ابوبکر و عمر را دو امام هدایت نداند ، هم بدعت گذار است و هم باید کشته شود »
📚تاریخ مدینه دمشق ، ج 52 ص 200
❕ابن نجیم حنفی گوید ؛
« رافضه ( شیعیان ) اگر به شیخین ( ابوبکر و عمر ) دشنام دهد ، یا بر آنها طعنه وارد کند ، کافر است و باید کشته شود »
📚البحر الرائق شرح کنز الدقائق ، ج 5 ص 136
2⃣مشهور فقهای شیعه ، معتقدند که اهلسنت ، مسلمان ظاهری هستند و کافر فقهی و نجس محسوب نمی شوند ، زیرا شرط ورود در اسلام ، تنها اظهار شهادتین است و اعتقاد به ولایت اهلبیت ع ، شرط ورود در اسلام نیست .
📚مجمع الفائدة ج 13 ص 340 _ جواهر الكلام ج 33 ص 201 _ الهداية ص 54 _ الشرائع ج 4 ص 185. القواعد ج 3 ص 575 _ الدروس ج 2 ص 53. المسالك ج 10 ص 41. كشف الغطاء ج 4 ص 349 و ...
❕امام صادق علیه السلام فرمود ؛
«اسلام شهادتین و اقامه نماز و زکات و انجام حج و روزه ماه رمضان است اما ایمان معرفت ولایت امامان است وکسی که ولایت را نداشته باشد مسلمان گمراه است »
📚الکافی ج 2 ص 25
❕از این حکم یک دسته خارج می شوند و آن هم ناصبی و دشمن اهل بیت علیهم السلام است ، مطابق نقلهای متعدد ، ناصبی کافر و نجس است حتی اگر شهادتین را به زبان جاری کند ؛
📚وسائل الشیعه ج 3 ص 419 باب 14
🔸ادامه 👇
🔸ادامه 👇
3⃣چنان که گفتیم ، نواصب یعنی دشمنان اهل بیت پیامبر اسلام ص ، کافر و نجس هستند ، چرا که مطابق نقل اهلسنت ، پیامبر گرامی فرمود ؛
« هر کس بغض و دشمنی اهل بیت را داشته باشد خداوند او را وارد آتش جهنم می کند »
📚مستدرک علی الصحیحین ، حاکم نیشابوری ، ج 3 ص 150
👌و فرمود ؛
« اگر كسى همواره به نماز و روزه بپردازد ولى كينه اهل بيت محمد را به دل بگيرد، و خدا را با اين حال ملاقات نمايد، به دوزخ مى رود»
📚مستدرک علی الصحیحین ، ج 3 ص 148
👌و فرمود ؛
« كسى كه كينه ما اهل بيت را در دل داشته باشد، خداى تعالى در روز رستاخيز او را يهودى محشور مى كند هر چند هم روزه بگيرد و نماز بگزارد»
📚مجمع الزوائد و منبع الفوائد ، هیثمی ، ج9 ص172
❕یا از علی ع نقل می کنند که فرمود ؛
« سوگند به خدایی که دانه را شکافت و مردمان را آفرید پیامبر چنین فرمود که مرا جز مومن دوست ندارد و جز منافق دشمن نمی دارد»
📚صحیح مسلم ج 1 ص 86 _ فتح الباری ج 7 ص 58
4⃣این که در روایات مورد استناد وهابی ، آمد که اهل مکه و مدینه و شام به خداوند کفر ورزیدند و اهل مکه کفر آشکار ورزیدند ، اشاره به زمان سیطره بنی امیه بر بلاد اسلامی است که بغض و برائت جستن از علی و اهل بیت علیهم السلام را رواج می داند و دشمنی با آل علی ع ، را نماد حکومت خود کرده بودند ، و بر اساس روایات اهلسنت ، گفتیم که دشمنی با اهل بیت پیامبر ، کفر و نفاق آشکار است .
👌سیوطی می آورد ؛
« در زمان بنی امیه بر اساس سنتی که معاویه بنا نهاد بر فراز بیش از هفتاد هزار منبر، علی بن ابی طالب مورد لعن قرار می گرفت »
📚النصائح الکافیه، ص 105
❕مسلم نیشابوری نقل می کند ؛
« معاویه ، سعد را امر کرد و به او گفت چه چیز تو را از سب و دشنام به ابوتراب( علی) باز می دارد...»
📚صحیح مسلم،ج 4 ص 1871
👌ابن ابی شیبه استاد بخاری نقل می کند ؛
« سعد بن ابی وقاص گوید در یکی از سفرهای حج نزد معاویه رفتم و معاویه به آن حضرت دشنام داد»
📚المصنف ج 6 ص 366
❕طبری می نویسد ؛
«هنگامی که معاویه مغیره را والی کوفه قرار داد به او چند توصیه کرد از جمله اینکه از فحش و ناسزا به علی کوتاهی مکن»
📚تاریخ طبری ج 3 ص 218
❕و نقل می کنند ؛
« هرگاه فردی از بنی امیه از جای خود بر می خاست علی را لعن می کرد»
📚حلیه الاولیاء ،ج 5 صد322 _ تاریخ مدینه دمشق،ج 50 ص 96
❗️یا نقل می کنند ؛
« حاکمان بنی امیه تا پیش از زمان عمر بن عبدالعزیز به علی دشنام می دادند»
📚الطبقات الکبری،ج 5 ص 393
👌الوسی می نویسد ؛
« بنی امیه که غضب خدا بر انها باد تا زمان عمر بن عبد العزیز در پایان خطبه های نماز جمعه به علی ناسزا می گفتند»
📚روح المعانی ج 14 ص 220
5⃣لذا می بینیم ، علامه مجلسی در توضیح روایات مورد استناد وهابی می نویسد ؛
« محتمل است که این کلام در مورد زمان بنی امیه باشد ... آنان سب امیر المومنین ع می کردند که کفر به خداوند بزرگ است ...اکثر مخالفین در آن زمانها از نواصب و دشمنان و منحرفین از اهل بیت ع بودند خصوصا اهالی سه شهر مکه و مدینه و شام و اختلاف آنان در شدت شقاوت به خاطر اختلافشان در شدت و ضعف دشمنی با اهلبیت ع می باشد و شکی نیست که نواصب از کفار خبیث ترند و کفر آشکار اهل مکه همان اظهار عداوت آنان با اهل بیت ع است .... »
📚مراه العقول ج 11 ص 219
#پرسمان_اعتقادی
@Rahnamye_Behesht
#سایت_ما
ipasookh.ir
👌پاسخ ملحد را که مدعی است مطابق روایت پیامبر اسلام ، فرار بردگان از دست ارباب گناهی بس بزرگ است را در ذیل بخوانید ؛
💠https://eitaa.com/Rahnamye_Behesht/1461
👌پاسخ ملحد را که مدعی است ، مطابق فتوای علامه حلی ، با گرد و غباری که روی آلت تناسلی زن ، نشسته ، می توان تیمم کرد را در ذیل بخوانید ؛
💠https://eitaa.com/Rahnamye_Behesht/924