eitaa logo
پرسمان اعتقادی ( شیعه پاسخ )
6.4هزار دنبال‌کننده
1.5هزار عکس
227 ویدیو
55 فایل
❕بزرگترین مجموعه محتوایی پاسخ به شبهات در فضای مجازی ! 🔶 پاسخگویی توسط اساتید حوزه با سبکی نوین !!! طرح شبهه و سوال : @poorseman
مشاهده در ایتا
دانلود
👌یکی از کانالهای ورشکسته ملحدین شبهاتی تکراری در مورد حکم " محلل " در اسلام مطرح کرده است که ما در سالهای گذشته پیرامون فلسفه حکم مذکور , توضیحات مفصلی داده ایم , در ذیل بخوانید : 💠https://eitaa.com/Rahnamaye_Behesht/946
پرسمان اعتقادی ( شیعه پاسخ )
❕نقدی بر مهدی نصیری در مورد مشروعیت ازدواج سفید و نکاح معاطاتی !!!!! 👌مهدی نصیری که یکی از مطرودین جامعه علمی و سیاسی کشور است لذا مجبور است که برای دیده شدن از صبح تا شب پیرامون نظام و رهبری و مبانی دینی , لجن پراکنی کند و در مواردی مرجع تقلید شود و حکم و فتوای شرعی صادر کند تا بلکه با این خوش رقصی ها دیده و هورا شود !!!! ❕او در کانالش مدعی شده است که ازدواج سفید همان نکاح معاطاتی است و فقهایی چون مرحوم امام خمینی و آیت الله خویی قائل به صحت نکاح معاطاتی بوده اند !!!! 👌 متاسفانه این ادعای او نیز از روی کذب گویی و لجن پراکنی است !!!!!! ❗️نکاح معاطاتی , نکاحی است که تمام شرایط عقد ازدواج و نکاح شرعی را دارد , جز آنکه صیغه عقد ازدواج را نمی خوانند و مثلا زن و مرد با انجام عملی چون دست دادن یا انگشتر به دست کردن و ... می فهمانند که خود را به تزویج یکدیگر در آورده اند !!!!! ❕در تعریف معاطات می نویسند : "و به مفهوم كلى معاطاة هر معامله و معاوضه‏اى است كه در آن ايجاب و قبول (صيغه مخصوص) نباشد اعم از آنكه لفظ ديگرى گفته شود يا گفته نشود. " 📚فرهنگ اصطلاحات فقه اسلامى، ص: 165 ❕بنابراین در نکاح معاطاتی تنها صیغه نیست , اما بقیه شرایط نکاح است , شرایطی چون اذن پدر در ازدواج دختر باکره , تعیین مهریه , پرداخت نفقه , نیاز به طلاق در صورت فسخ , سرپرستی فرزند , زن از کسانی نباشد که شرعا ازدواج با آنها حرام است , زن در عده دیگری نباشد و ..... در نکاح معاطاتی است . 👌با این توضیح روشن می شود که آنچه امروزه به عنوان ازدواج سفید شناخته می شود , هیچ یک از شرایط نکاح شرعی در آن نیست و اساسا کسانی که تن به ازدواج سفید می دهند , تقیدی به مسائل شرعی ندارند تا عمل آنان تحت عنوان نکاح شرعی در آید , بنابراین مقایسه کردن این دو با همدیگر جهالت و نادانی محض است که تنها جاهلان و نادانانی چون مهدی نصیری تن به چنین مقایسه ای می دهند !!!! ❕نکته دیگر آنکه برخی تصریح می کنند که اجماع علمای شیعه اعم از متقدمین و متاخرین بر آن است که نکاح معاطاتی باطل است و در شریعت اسلام چیزی به عنوان نکاح معاطاتی نداریم : "لا إشكال ولا خلاف في انعقاد النكاح الدائم بلفظ (أنكحتك) و (زوّجتك)؛ لأنّهما مشتقّان من الألفاظ الصريحة في ذلك وضعا.... وأمّا الموقّت فينعقد بالألفاظ الثلاثة وأمّا ما عدا هذه الألفاظ الثلاثة كلفظ البيع والتمليك والهبة والإجارة، فلا خلاف في عدم انعقادهما بها بل هو إجماعي " 📚موسوعة الفقه الإسلامي طبقا لمذهب أهل البيت عليهم السلام، ج‏18، ص: 279 ❕بر خلاف دروغگویی نصیری کذاب , مرحوم امام خمینی با صراحت فتوا می دهد که نکاح معاطاتی باطل است و می گوید : " ازدواج بر دو قسم است: دائم و منقطع. و هر كدام از اين‏ها محتاج عقدى است كه داراى ايجاب و قبول لفظى باشند كه بر انشاى معناى مقصود و انشاى رضايت به آن به طورى كه در نزد اهل محاوره معتبر است، دلالت نمايند؛ پس نه مجرد رضايت قلبى دو طرف و👈 نه معاطاتى كه در غالب معاملات جريان دارد و نه نوشتن آن‏ها كفايت نمى‏كند👉 و همچنين- در غير شخص لال- اشاره‏اى كه اين معنى را برساند، كفايت نمى‏كند " 📚تحرير الوسيلة(ترجمه فارسى)، ج‏2، ص: 263 ❕آیت الله خویی نیز به باطل بودن نکاح معاطاتی تصریح می کند : " أمّا النكاح فلا يجوز انشاؤه إلّا باللفظ» " 📚مصباح الفقاهة ج 3: ص 19. 👌و تمام مراجع کنونی نیز , نکاح معاطاتی را باطل می دانند : 📚رساله دانشجویی ص ٢٥٧ ❕ما اگر به روایات اهلبیت علیهم السلام هم رجوع کنیم , می بینیم که آن بزرگواران نکاح و ازدواج شرعی را نکاحی می دانستند که به همراه خواندن صیغه باشد , یعنی نکاح معاطاتی را باطل می دانستند . ❕خداوند می فرماید : " آنها ( زنان ) پيمان محكمى (هنگام ازدواج) از شما گرفته‏اند؟ " "أَخَذْنَ مِنْكُمْ مِيثاقاً غَلِيظا "( نساء ٢١ ) ❕راوی می گوید از امام باقر علیه السلام در مورد آیه «وَ أَخَذْنَ مِنْکُمْ مِیثاقاً غَلِیظاً»، {و آنان از شما پیمانی محکم گرفته اند. } سؤال کردم، فرمود: میثاق همان عبارت و صیغه عقد نکاح است. " "سَأَلْتُ أَبَا جَعْفَرٍ ع عَنْ قَوْلِ اللَّهِ عَزَّ وَ جَلَّ- وَ أَخَذْنَ مِنْكُمْ مِيثاقاً غَلِيظاً قَالَ الْمِيثَاقُ هِيَ الْكَلِمَةُ الَّتِي عُقِدَ بِهَا النِّكَاحُ " 📚الکافی ج ٥ ص ٥٦١ _ تفسیر عیاشی ج ١ ص ٢٢٩ 💠ادامه 👇
💠ادامه 👇 ❕امام باقر ع فرمود : " خانمى خدمت جدم رسول خدا رسيد و گفت: يا رسول الله. مرا شوهر بده. رسول خدا گفت. چه كسى خواهان اين خانم است؟ مردى برخاست و گفت: يا رسول الله من. مرا با اين خانم تزويج كن، رسول خدا گفت: به عنوان مهریه و صداق، به او چه خواهى داد؟ آن مرد گفت: من چيزى ندارم..... رسول خدا به آن مرد گفت: آيا از قرآن مجيد، چيزى آموخته‏اى؟ آن مرد گفت: آرى. رسول خدا فرمود: 👈اين خانم را با تو جفت و همسر كردم در برابر اين صداق كه «آموخته خودت را به او بياموزى». 👉برو و آموخته‏ات را به او بياموز. " "قَالَ مَا تُعْطِيهَا قَالَ مَا لِي شَيْ‏ءٌ إِلَى أَنْ قَالَ فَقَالَ أَ تُحْسِنُ شَيْئاً مِنَ الْقُرْآنِ قَالَ نَعَمْ 👈قَالَ قَدْ زَوَّجْتُكَهَا عَلَى مَا تُحْسِنُ مِنَ الْقُرْآنِ👉 فَعَلِّمْهَا إِيَّاهُ. " 📚الکافی ج ٥ ص ٣٨٠ ❕می بینیم که پیامبر گرامی اسلام با خواندن صیغه " قَدْ زَوَّجْتُكَهَا عَلَى مَا تُحْسِنُ مِنَ الْقُرْآنِ " آنان را به عقد ازدواج یکدیگر در آورد . 👌در روایتی مفصل طولانی دیگری آمده است که امیر مومنان خطاب به زنی که شرح حالش در روایت مذکور آمده است , فرمود : " آیا ولیّ داری؟ گفت: آری. اینان برادرانم هستند. حضرت به برادران او گفت: آیا فرمان من در مورد شما و خواهرتان تأیید و عملی می‌شود؟ گفتند: آری، ای پسر عموی رسول خدا؛ دستور تو درباره ما و خواهرمان اجرا خواهد شد. حضرت فرمود: 👈خدا و همه مسلمانان حاضر را گواه می‌گیرم و این پسر را به ازدواج با این دختر در برابر چهارصد درهم در آوردم 👉 و پول آن را از مال خودم پرداخت می‌کنم. " "فَقَالَ عَلِيٌّ ع أُشْهِدُ اللَّهَ وَ أُشْهِدُ مَنْ حَضَرَ مِنَ الْمُسْلِمِينَ👈 أَنِّي قَدْ زَوَّجْتُ هَذِهِ الْجَارِيَةَ مِنْ هَذَا الْغُلَامِ بِأَرْبَعِمِائَةِ دِرْهَمٍ👉 وَ النَّقْدُ مِنْ مَالِي. " 📚الکافی ج ٧ ص ٤٢٤ _ تهذیب الاحکام ج ٦ ص ٣٠٦ 👌می بینیم که امیر مومنان ع هم با خواندن صیغه و گفتن عبارت " أَنِّي قَدْ زَوَّجْتُ هَذِهِ الْجَارِيَةَ مِنْ هَذَا الْغُلَامِ بِأَرْبَعِمِائَةِ دِرْهَمٍ " آنان را به عقد ازدواج هم در آورد . ❕حضرت خدیجه س نیز با گفتن عبارت و الفاظی خود را به عقد ازدواج پیامبر گرامی اسلام در آورد : عَنْ أَبِي عَبْدِ اللَّهِ ع قَالَ: لَمَّا أَرَادَ رَسُولُ اللَّهِ ص أَنْ يَتَزَوَّجَ خَدِيجَةَ بِنْتَ خُوَيْلِدٍ- أَقْبَلَ أَبُوطَالِبٍ ثُمَّ ذَكَرَ خِطْبَتَهُ إِلَى أَنْ قَالَ👈 فَقَالَتْ خَدِيجَةُ قَدْ زَوَّجْتُكَ يَا مُحَمَّدُ نَفْسِي‏ 👉 " 📚الکافی ج ٥ ص ٣٧٥ _ وسائل الشیعه ج ٢٠ ص ٢٦٤ ❕امام صادق علیه السلام می فرمود هر عقد ازدواجی با گفتن صیغه نامه و جملات مخصوصی است و وقتی صیغه مخصوص خوانده شود , ما آن نکاح را به رسمیت می شناسیم : " نَقُولُ يَا فُلَانُ زَوِّجْ فُلَاناً فُلَانَةَ فَيَقُولُ نَعَمْ قَدْ فَعَلْت‏ " 📚الکافی ج ٥ ص ٣٦٨ ❕خداوند نیز وقتی می خواست که آدم ع را به ازدواج حواء س در آورد , برای آنان صیغه عقد ازدواج خواند : " فَقَالَ اللَّهُ عَزَّ وَ جَلَّ قَدْ شِئْتُ ذَلِكَ وَ👈 قَدْ زَوَّجْتُكَهَا👉 فَضُمَّهَا إِلَيْكَ. " 📚الفقیه ج ٣ ص ٣٨٠ ❕همینطور خداوند خودش جداگانه برای تمام مومنین و مومنات که به طریق شرعی به عقد هم در می آیند , صیغه عقد را می خواند : "عَنْ أَبِي عَبْدِ اللَّهِ ع قَالَ: مَا مِنْ مُؤْمِنَيْنِ يَجْتَمِعَانِ بِنِكَاحٍ حَلَالٍ حَتَّى يُنَادِيَ مُنَادٍ مِنَ السَّمَاءِ 👈أَنَّ اللَّهَ قَدْ زَوَّجَ فُلَاناً فُلَانَة 👉 " 📚دعائم الاسلام ج ٢ ص ١٩١ _ وسائل الشیعه ج ٢٠ ص ٢٦٢ ❕امام جواد علیه السلام نیز وقتی داشت دختر مامون را به ازدواج خود در می آورد , صیغه عقد را خواند : "لَمَّا تَزَوَّجَ أَبُو جَعْفَرٍ مُحَمَّدُ بْنُ عَلِيٍّ الرِّضَا ع ابْنَةَ الْمَأْمُونِ- خَطَبَ لِنَفْسِهِ فَقَالَ الْحَمْدُ لِلَّهِ مُتَمِّمِ النِّعَمِ إِلَى أَن ْ قَالَ وَ هَذَا أَمِيرُ الْمُؤْمِنِينَ زَوَّجَنِي ابْنَتَهُ عَلَى مَا فَرَضَ اللَّهُ ثُمَّ ذَكَرَ قَدْرَ الْمَهْرِ وَ قَالَ زَوَّجْتَنِي يَا أَمِيرَ الْمُؤْمِنِينَ قَالَ بَلَى قَالَ قَبِلْتُ وَ رَضِيتُ. " 📚الفقیه ج ٣ ص ٣٩٨ _ وسائل الشیعه ج ٢٠ ص ٢٦١ 👌در این رابطه روایات متعدد دیگری نیز است که جهت آگاهی رجوع شود : 📚وسائل الشیعه ج ٢٠ ص ٢٦١ باب ١ _ مستدرک الوسائل ج ١٤ ص ٣١١ باب ١ @Rahnamye_Behesht ipasookh.ir
پرسمان اعتقادی ( شیعه پاسخ )
❓چرا اهل سنت پس از قرائت قرآن " صدق الله العلی العظیم نمی گویند " ❕❕ 👌امام جمعه زاهدان , آیت الله محامی در خطبه های دو نماز جمعه اخیر زاهدان از اهلسنت این پرسش را کرده است که چرا شما پس از قرائت قرآن " صدق الله العلی العظیم " نمی گویید , در حالی که " العلی " در جمله مذکور صفت خداوند است , نه صفت علی علیه السلام . ❕عبدالفتاح خدمتی , مدیر شبکه وهابی کلمه در مورد چنین اشکالی که شیعه به اهلسنت می گیرد , در یک فرار به جلو و طفره رفتن از پاسخگویی می گوید چرا شما فقط تاکید بر جمله مذکور دارید , چرا از سایر اوصاف الهی یاد نمی کنید و مثلا بگویید " صدق الله الرحیم الغفور " , چرا بر روی نام " العلی " تاکید دارید : ▫️https://youtu.be/W39iUBNNgY8 👌ما اگر بخواهیم در این رابطه نکاتی را بگوییم , گفتنی است : 🔸١ _ روشن است که " العلی " در تعبیر مذکور , صفت خداوند است , چنان که در دو آیه قرآن از خداوند با تعبیر " وَ هُوَ الْعَلِيُّ الْعَظِيمُ " " و او است بلند مرتبه و با عظمت‏ " یاد شده است . ( شوری ٤ _ بقره ٢٥٥ ) 🔸٢ _ این که ما بر روی جمله " صدق الله العلی العظیم " تاکید داریم که پس از قرائت قرآن بگوییم , از این جهت است که در روایتی , پیامبر گرامی اسلام تاکید کردند که باید خاتمه تلاوت قرآن جمله مذکور باشد : " فَأَخْبِرْنِي مَا ابْتِدَاءُ الْقُرْآنِ وَ مَا خَتْمُهُ قَالَ يَا ابْنَ سَلَامٍ ابْتِدَاؤُهُ بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمنِ الرَّحِيمِ وَ خَتْمُهُ صَدَقَ اللَّهُ الْعَلِيُّ الْعَظِيم‏ " 📚بحار الأنوار (ط - بيروت)، ج‏57، ص: 243 💠ادامه 👇
💠ادامه 👇 🔸٣ _ اما چرا اهلسنت جمله " صدق الله العلی العظیم " را نمی گویند و به گفتن جمله " صدق الله العظیم " اکتفا می کنند !!!! ❕چنان که در کلام امام جمعه زاهدان هم اشاره شده است , برخی احتمال داده اند که اهلسنت گمان می کنند که میان " العلی " در جمله مذکور با علی علیه السلام ارتباطی است , لذا از گفتن آن امتناع می کنند , چنان که برخی می نویسند : " اهل تسنن با اصل امامت و ولايت آن حضرت مخالفت كرده و همچنان بر مخالفت خود اصرار مى‏ورزند و هرگز حاضر نيستند «اشهد ان علياً ولى اللَّه» را به زبان بياورند بلكه عدّه‏اى از آنان از گفتن اين جمله و هر كلام ديگرى كه دالّ بر فضيلت حضرت امير عليه السلام باشد ابا دارند و سعى مى‏كنند به هيچ‏وجه نام‏مقدس حضرت‏امير عليه السلام را نياورند حتى در مواردى كه «علىّ» به عنوان صفت خداى سبحان مطرح است و در قرآن مجيد هم آمده است: «وَ هُوَ الْعَلِيُّ الْعَظِيمُ» ، كه شيعه در پايان تلاوت قرآن مى‏گويد: «صدق اللَّه العلىّ العظيم» [راست گفت‏ خداى والاى بزرگ‏] آنها از گفتن لفظ «على» امتناع كرده و مى‏گويند: «صدق اللَّه العظيم» [راست گفت خداى بزرگ‏]. " 📚پاسخ‏هاى ما، ص: 41 ❕اما به نظر می رسد که اهلسنت این قدر نادان نباشند که متوجه نشوند که " العلی " در جمله مذکور , ارتباطی با علی علیه السلام ندارند , بنابراین علت امتناع آنان از گفتن جمله مذکور چیست ? ❕این قضیه اگر واکاوی شود , عناد و دشمنی اهلسنت افراطی با شیعه بیشتر روشن می شود که گویی آنان اندک اعتقادی به ارتباطی و نزدیکی با شیعه ندارند , لذا به جهت آنکه خود را شبیه به شیعه نکنند , جمله مذکور را نمی گویند , چنان که آنان از بسیاری از مستحبات و واجبات به جهت مخالفت با شیعه چشم پوشیده اند !!!! 👌مثلا در كيفيّت قبور، سنّت آن است روى قبر مسطّح باشد، و حتى بزرگان اهلسنت به ورود احاديث در اين معنا و عمل مسلمانان تصريح مى‏كنند. براى مثال شافعى در كتاب الام مى‏نويسد: "... ويسطح القبر وكذلك بلغنا عن النبي صلّى اللَّه عليه وآله أنّه سطح قبر إبراهيم ابنه ... وقد بلغني عن القاسم بن محمّد قال: رأيت قبر النبي صلّى اللَّه عليه وآله وأبي بكر وعمر مسطحة .... " 📚كتاب الام: ص 311. 👌امّا ملاحظه مى‏كنيد كه امروزه اهلسنت قبور خود را مسطح نمی کنند , چون می گویند که مسطح کردن قبور شعار شیعه است : " «التسنيم أفضل من التسطيح، مخالفة لشعار الروافض». 📚فتح العزيز في شرح الوجيز ج 5/ ص 229، مع المجموع للنووي ج 5/ ص 295- 297. ❕در كيفيت پيچيدن عمامه حديث دارند كه پيامبر اكرم اين گونه كه ما الآن عمامه مى‏پيچيم، عمامه مى‏پيچيدند، نه مانند اهل سنّت اما اهلسنت به خاطر ترک مشابهت با شیعه , به سنت پیامبر در عمامه بستن عمل نمی کنند : " «وصار اليوم شعاراً لفقهاء الإمامية، فينبغي تجنّبه لترك التشبّه بهم» 📚شرح المواهب اللدنية ج 5/ ص 13 ❕یا می گویند که سنت پیامبر آن بوده است که انگشتر به دست راست شود , اما چون شیعه انگشتر به دست راست می کند , ما اهلسنت انگشتر به دست چپ می کنیم تا با شیعه مخالفت کنیم : "المشروع التختم في اليمين، لكن لما اتّخذته الرافضة عادةً جعلنا التختم في اليسار! " 📚الصراط المستقیم , البیاضی , ج ٣ ص ٢٠٦ ❕ابن تیمیه نیز تصریح می کند که فقهای اهلسنت مستحبات را ترک می کنند تا با شیعه مخالفت کنند , زیرا مخالفت با شیعه از انجام مستحبات مهمتر است : " «ذهب من ذهب من الفقهاء إلى ترك بعض المستحبّات إذا صارت شعاراً لهم، فإنه وإن لم يكن الترك واجباً لذلك، لكن في إظهار ذلك مشابهة لهم، فلا يتميّز السنّي من الرافضي، ومصلحة التميّز عنهم لأجل هجرانهم ومخالفتهم أعظم من مصلحة هذا المستحب» " 📚منهاج السنّة ج 4/ ص 154. 👌البته برخی از وهابیون افراطی خیال خود را راحت کرده اند و فتوا داده اند که اصلا حرام است که پس از تلاوت قرآن بگوییم صدق الله , چه به " العلی " یا به غیر آن , زیرا این عمل بدعت است : " ختم التلاوه به ای بقول صدق الله العظیم غیر مشروع و لا مسنون " 📚فتاوی اسلامیه , ابن عثیمین , ج ٤ ص ١٧ @Rahnamye_Behesht ipasookh.ir
⚫️فرا رسیدن سالروز شهادت امام کاظم علیه السلام را تسلیت می گوییم ؛ 👌برخی از پرسش و پاسخهای کانال پیرامون امام کاظم علیه السلام ؛ 1⃣می گویند امام کاظم در 37 سالگی از دنیا رفت و 24 سال از عمرش را در زندان بود و از او 18 پسر و 19 دختر باقی ماند که امامزادگان ایران نیز به امام کاظم بر می گردند چگونه امام این قدر فرزند تولید کند با این که بیشتر عمرش را در زندان بود ❗️ 💠https://eitaa.com/Rahnamaye_Behesht/1771 2⃣این که به امام کاظم باب الحوائج می گویند از می آید ❕چرا ایشان را به این لقب نامیده اند ❗️ 💠https://eitaa.com/Rahnamaye_Behesht/1772 3⃣جایگاه امام کاظم علیه السلام و فضائل و مناقب ایشان در نزد بزرگان اهل سنت ؛ 💠https://eitaa.com/Rahnamaye_Behesht/1773 4⃣آیا حقیقت دارد که امام کاظم دخترش را به نام نامگذاری کرده اند ❗️❗️مگر عایشه دشمن اهل بیت نبوده است ❕❕ 💠https://eitaa.com/Rahnamaye_Behesht/1774 5⃣آیا حقیقت دارد که مادر امام کاظم کنیز بوده است ❗️این که مادران برخی امامان کنیز بودند این واسه امامان بد نبود که مادرانشان کنیز هستند ❕❕ 💠https://eitaa.com/Rahnamaye_Behesht/1776 6⃣شیعه همان عقائد مسیحیت مانند عقیده به فداء و فدا شدن عیسی جهت آمرزش گناهان مسیحیان را دارند.در روایتی از امام کاظم در کتب شیعه آمده است که من با دادن جان خودم شیعیان را حفظ کردم زمانی که خدا بر شیعیان غضب کرده بود ❗️ 💠https://eitaa.com/Rahnamaye_Behesht/1777 7⃣ترس و وحشت امام موسى كاظم از احضارش توسط هارون الرشيد "عجب امامى كه براى جانش اينقدر ميترسد و به گريه مى افتد مگر نه اينكه اينها عاشق شهادت بودند؟ تا كى بايد دروغ اخوندها را باور كرد؟ ❗️❗️ 💠https://eitaa.com/Rahnamye_Behesht/1542 8⃣به چه دلیل می گویید میلاد امام کاظم علیه السلام هفتم صفر است و در ماه ذی الحجه نمی باشد ❗️ 💠https://eitaa.com/Rahnamye_Behesht/1455 9⃣توهين و بى ادبى امام هفتم شيعيان به پدر يكى از يارانش معمر بن خلاد روايت مى‌كند كه: ابا الحسن(امام كاظم) خانه‌اى خريدارى كرده و به يكى از دوستان خود امر فرمودند تا بدانجا منتقل شود و فرمودند: «خانه‌ات تنگ است.» پس آن دوست گفت: اين خانه را پدرم ساخته است، امام كاظم فرمودند:«اگر پدرت احمق بود تو نيز مى‌بايست مانند او باشى؟» : بحارالانوار ج ٧٣، ص ١٥٢ لينك صفحه كتاب وضعيت حديث: الحديث الثاني : صحيح. : مرآة العقول في شرح أخبار آل الرسول نویسنده : العلامة المجلسي ج: ٢٢ ص ٤٣٦ ❗️❗️ 💠https://eitaa.com/Rahnamye_Behesht/3612 🔟توضیحی در مورد داروی امام کاظم ع در درمان کرونا ؛ 💠https://eitaa.com/Rahnamye_Behesht/2043 💠https://eitaa.com/Rahnamye_Behesht/3354 1⃣1⃣پاسخ به شبهه وهابی در مورد گنهکار بودن امام کاظم ع ؛ 💠https://eitaa.com/Rahnamye_Behesht/2926 2⃣1⃣امام كاظم: آيه غير المغضوب عليهم در سوره حمد در مورد شيعيان ميباشد ❕❕ 💠https://eitaa.com/Rahnamye_Behesht/2835 3⃣1⃣راوى و فقيه بزرگ شیعه جناب زراره از نام دوازده امام اطلاعى نداشت و قبل از وفات قرآن را روى سر گرفت و گفت امام من قرآن است يا دروايتى : امام من همان امامى است كه در قران به آن اشاره شده و ایشان امامت امام کاظم را قبول نداشت ❗️ 💠https://eitaa.com/Rahnamye_Behesht/2617 4⃣1⃣طبق گفته علماى شيعه ائمه شيعه در خوشگذرانى و برده دارى بوده و تنها شغلشان گرفتن پول از خلفا و توليد فرزند از زنان و كنيزانشان بوده است - تاكى بايد دروغ آخوندهاى فاسد را در مورد ائمه قبول كرد؟ ❕امام کاظم ۵۰۰ غلام و خدمتکار داشت ❕امام کاظم ۳۰ فرزند داشت ❕هارون الرشید امام کاظم را عموزاده خطاب می کرد ❕هارون الرشید مال فراوانی به امام کاظم بخشید ❕امام کاظم هارون الرشید را امیر المومنین خطاب می کند ( ترجمه عیون الاخبار ج 1 ص 180) 💠https://eitaa.com/Rahnamye_Behesht/2086 5⃣1⃣بنابر منابع اسلامى، امام کاظم، برای درمان بیماری پیسی یا برص(بیماری لک و پیس)و از بین بردن آن، آبگوشت گوشت گاو را پیشنهاد داده اند و این درحالی‌ست که هیچ تاثیری در از بین بردن "بیماری پیسی" ندارد. ❗️ 💠https://eitaa.com/Rahnamye_Behesht/452 6⃣1⃣اخیرا یکی از مراجع تقلید اعلام کردند که اگر حکومت گمراه ایران روز شهادت امام کاظم را تعطیل نکند ما دیگر مالیات نمی دهیم ❗️ 💠https://eitaa.com/Rahnamaye_Behesht/3384 7⃣1⃣مگر نه اينكه پيامبر اسلام به ازدواج توصيه اكيد كرده است؟ مگر نه اينكه معصوم بود و بايد به توصيه هاى پيامبر اسلام گوش جان ميسپرد؟ پس چرا دخترانش را از ازدواج محروم كرد؟ 💠https://eitaa.com/Rahnamye_Behesht/1438
١٨ _ گاف علمی امام کاظم در مورد منشاء بیماری جذام !!! امام کاظم که بنا به ادعای شیعیان به خزانه‌ی علوم الهی وصل است می‌گوید خلال کردن دندان با ساقه گل و شاخه درخت انار موجب تحریک جذام می‌شود! در حالی که جذام یک بیماری باکتریایی است که کوچکترین ارتباطی با خلال کردن دندان با ساقه گل و شاخه درخت انار ندارد! ————————————————— ▪️[الکافي- ج۶- ص۳۷۷] ← عن أبي الحسن عليه السلام قال: لا تخللوا بعود الريحان ولا بقضيب الرمان فإنهما يهيجان عرق الجذام ◾️: امام كاظم فرمود: با ساقۀ گل و شاخه درخت انار خلال نكنيد؛ زيرا كه آن دو رگ جذام را تحريك مى‌كنند. ◼️: حسن أو موثق [مرآة العقول- ج۲۲- ص۲۲۴ ) ❗️ 💠https://eitaa.com/Rahnamye_Behesht/4838 ١٩ _ امام رضا : پدرم امام کاظم، شهید نشده است. ⚠️ أَحْمَدُ بْنُ إِدْرِيسَ عَنْ مُحَمَّدِ بْنِ عَبْدِ الْجَبَّارِ عَنْ صَفْوَانَ بْنِ يَحْيَى عَنْ أَبِي جَرِيرٍ الْقُمِّيِّ قَالَ : قُلْتُ لِأَبِي الْحَسَنِ.. وَ سَأَلْتُهُ عَنْ أَبِيهِ أَ حَيٌّ هُوَ أَوْ مَيِّتٌ؟ فَقَالَ قَدْ وَاللَّهِ مَاتَ. ✍🏻 ابوجریر قمي می‌گوید : از امام رضا درباره پدرش امام کاظم پرسیدم که آیا ایشان زنده است یا میّت [مُرده]؟ امام فرمود : بخدا او مُرده است. 📚 اصول کافی ٣٨٠/١ خداوند می‌فرماید : ﴿وَلَا تَقُولُوا۟ لِمَن یُقۡتَلُ فِي سَبِیلِ ٱللَّهِ أَمۡوَ ٰ⁠تُۢۚ بَلۡ أَحۡیَاۤءࣱ وَلَـٰكِن لَّا تَشۡعُرُونَ﴾ 📖 هرگز به کسی‌که در راه خدا کشته می‌شود، نگویید «اموات : مُردگان»! بلکه آنان زنده هستند، اما شما متوجه نمی‌شوید. [بقره/١٥٤] امام رضا، پدرش را «میّت:مُرده» می‌خوانَد. اگر بگوییم که امام، این آیه‌ی قرآنی را بلد بوده است، دلالت بر این دارد که پدرش را شهید و مقتول نمی‌دانست. 💠https://eitaa.com/Rahnamye_Behesht/4727 ٢٠ _ رابطه‌ی حسنه میان امام موسی کاظم {رحمه‌الله} و امیرالمؤمنین هارون الرشید {رحمه‌الله} ▬▭▬▭▬▭▬▭▬▭▬▭▬ 🕌 امام کاظم، امیرالمؤمنین هارون را «جانشین پیغمبر» می‌دانست و مردم را تشویق می‌نمود که مطیع فرامین امیرالمؤمنین هارون‌الرشید باشند. و نافرمانی ایشان را موجب عذاب دردناک الهی می‌شمارد. 🔷🔹 امام کاظم، هارون را فردی بسیار مهربان و دلسوز برای مؤمنان می‌دانست، و به درگاه پروردگار دعا می‌کرد که هارون را پایدار و زنده بدارد و سایه‌اش را مستدام گردانَد. 💠https://eitaa.com/Rahnamye_Behesht/4559 ٢١ _ شیخ کلینی : امام کاظم از همسرِ پدرش، صاحب فرزند بود ‼️ [والعياذ بالله] 💠https://eitaa.com/Rahnamye_Behesht/4493 ٢٢ _ آیا می‌توان افراد عادی را بیش از امامان معصوم، دوست داشت؟ 👈🏻 بله. امام صادق، سایر فرزندانش را بیش از امام کاظم دوست می‌داشت !!! 💠https://eitaa.com/Rahnamye_Behesht/4432 ٢٣ _ آگاهی امام کاظم ع از علم جفر !!! 💠https://eitaa.com/Rahnamye_Behesht/4419 ٢٤ _ امام کاظم ع و گناهکار دانستن ائمه ع !!!! 💠https://eitaa.com/Rahnamye_Behesht/4073 @Rahnamye_Behesht ipasookh.ir
پاسخ به شبهه وهابی در مورد نماز خواندن در لباس نجس !!!! 🤔 : ❓ اگر کسی لباسش نجس شد و نتوانست تطهیر کند، باید چگونه نماز بخواند؟ 🔺 امام کاظم : باید با همان لباس، نماز بخواند. و نباید لخت شود. 🔺 امام صادق : نباید با همان لباس، نماز بخواند. و باید لخت شود. ▬▭▬▭▬▭▬▭▬▭▬▭▬ 1⃣ عَلِيُّ بْنُ جَعْفَرٍ عَنْ أَخِيهِ {عَلَيْهِ السَّلَامُ} قَالَ : سَأَلْتُهُ عَنْ رَجُلٍ عُرْيَانٍ وَحَضَرَتِ الصَّلَاةُ فَأَصَابَ ثَوْباً نِصْفُهُ دَمٌ أَوْ كُلُّهُ أَ يُصَلِّي فِيهِ أَوْ يُصَلِّي عُرْيَاناً؟ فَقَالَ : «إِنْ وَجَدَ مَاءً غَسَلَهُ وَإِنْ لَمْ يَجِدْ مَاءً صَلَّى فِيهِ وَلَمْ يُصَلِّ عُرْيَاناً». 📚 تهذيب الأحکام 224/2 ✅ صحيح [ملاذ الأخیار ٢٢٧/٤] 2⃣ جَمَاعَةٌ عَنْ أَحْمَدَ بْنِ مُحَمَّدٍ عَنِ الْحُسَيْنِ بْنِ سَعِيدٍ عَنْ أَخِيهِ الْحَسَنِ عَنْ زُرْعَةَ عَنْ سَمَاعَةَ قَالَ : سَأَلْتُهُ عَنْ رَجُلٍ يَكُونُ فِي فَلاَةٍ مِنَ الْأَرْضِ لَيْسَ عَلَيْهِ إِلَّا ثَوْبٌ وَاحِدٌ وَأَجْنَبَ فِيهِ وَلَيْسَ عِنْدَهُ مَاءٌ كَيْفَ يَصْنَعُ؟ قَالَ : يَتَيَمَّمُ وَيُصَلِّي عُرْيَاناً قَاعِداً يُومِئُ إِيمَاءً. 📚 کافی 396/3 ✅ موثّق [مرآة العقول ٣٠٦/١٥] قلتُ : بل صحيحٌ. فإن سماعة إمامي وليس بواقفي. 3⃣ عَنْ أَحْمَدَ عَنِ الْحُسَيْنِ عَنِ الْحَسَنِ عَنْ زُرْعَةَ عَنْ سَمَاعَةَ قَالَ : سَأَلْتُهُ عَنْ رَجُلٍ يَكُونُ فِي فَلاَةٍ مِنَ الْأَرْضِ فَأَجْنَبَ وَلَيْسَ عَلَيْهِ إِلاَّ ثَوْبٌ فَأَجْنَبَ فِيهِ وَلَيْسَ يَجِدُ الْمَاءَ! قَالَ «يَتَيَمَّمُ وَيُصَلِّي عُرْيَاناً قَائِماً يُومِئُ إِيمَاءً». 📚 تهذيب الأحکام 405/1 ✅ موثّق [ملاذ الأخیار ١٦٣/٣] قلتُ : بل صحيحٌ. فإن سماعة إمامي وليس بواقفي ❗️❗️❗️ 💠💠 👌ما تقریبا تمام پست هایی که وهابی منتشر کرده و مدعی بوده است که در روایات شیعه تناقض است را پاسخ گفته ایم و نشان داده ایم که تمام مواردی که وهابی مدعی تناقض در آنها است , توهمات وهابی متوهم بوده و الا در واقع تناقضی در کار نبوده است که مورد فوق نیز از همین قرار است . ❕اگر لباس انسان نجس باشد و امکان تطهیر یا تعویض لباس هم نیست , نباید با لباس نجس نماز خواند , بلکه باید به صورت عریان و به گونه ای که مثلا عورت را با دست پوشانده و به صورت نشسته با ایماء و اشاره , نماز را بخواند تا عورتش در برابر دیگران ظاهر نشود , اما اگر در آوردن لباس نجس معذوریت دارد , مثلا هوا خیلی سرد است و امکان در آوردن لباس نجس نیست , با همان لباس نجس باید نماز خواند و نماز صحیح است . ❕بنابراین روایاتی که می گوید باید با همان لباس نجس نماز بخواند و عریان نشود , ناظر است به زمانی که امکان در آوردن لباس نجس نیست و مثلا به خاطر سرمای هوا اضطرار است , چنان که روایتی , خود امام صادق علیه السلام تصریح می کند که نماز خواندن در لباس نجس تنها در صورت اضطرار است . 👌محمد حلبی می گوید : " از امام صادق ع سوال کردم در مورد مردی که لباسش آلوده به منی یا بول می شود و لباس دیگری هم ندارد که لباس نجس را تعویض کند ? ❕امام ع پاسخ داد : " در صورتی که اضطرار به پوشیدن لباس نجس دارد , در همان لباس نجس نماز بخواند " "عَنْ مُحَمَّدٍ الْحَلَبِيِّ قَالَ: سَأَلْتُ أَبَا عَبْدِ اللَّهِ ع عَنِ الرَّجُلِ يُجْنِبُ فِي الثَّوْبِ أَوْ يُصِيبُهُ بَوْلٌ وَ لَيْسَ مَعَهُ ثَوْبٌ غَيْرُهُ قَالَ يُصَلِّي فِيهِ إِذَا اضْطُرَّ إِلَيْهِ. " 📚تهذیب الاحکام ج ٢ ص ٢٢٤ _ الاستبصار ج ١ ص ١٦٩ 👌بر همین اساس , امام خمینی فتوا می دهد : " چنانچه طورى است كه اگر لباس را آب بكشد يا عوض كند، نماز به هم مى‏خورد و به واسطه سرما و مانند آن نمى‏تواند لباس را بيرون آورد، بايد با همان حال نماز را تمام كند و نمازش صحيح است. " 📚توضيح المسائل امام خمينى ص: 129 @Rahnamye_Behesht ipasookh.ir
پاسخ به شبهه وهابی پیرامون تضاد در روایات حدث بودن " ودی " 🤔 : ❓ اگر کسی باوجود استبراء از بول؛ باز هم رطوبتی از آلتش خارج شد؛ چه کند؟ باید دوباره وضو بگیرد؟ 🔺 امام صادق : خير. نباید مجدّداً وضو بگیرد. 🔺 امام جواد : بله. واجب است مجدّداً وضو بگیرد. 1⃣ عِدَّةٌ مِنْ أَصْحَابِنَا عَنْ أَحْمَدَ بْنِ مُحَمَّدٍ وَأَبِي دَاوُدَ جَمِيعاً عَنِ الْحُسَيْنِ بْنِ سَعِيدٍ عَنْ صَفْوَانَ بْنِ يَحْيَى عَنِ الْعَلاَءِ عَنِ ابْنِ أَبِي يَعْفُورٍ قَالَ : سَأَلْتُ أَبَا عَبْدِ اللَّهِ {عَلَيْهِ السَّلَامُ} عَنْ رَجُلٍ بَالَ ثُمَّ تَوَضَّأَ وَقَامَ إِلَى الصَّلاَةِ فَوَجَدَ بَلَلاً. قَالَ : لاَ يَتَوَضَّأُ إِنَّمَا ذَلِكَ مِنَ الْحَبَائِلِ. 📚 کافی 19/3 ✅ صحيح [مرآة العقول ٦٢/١٣] 2⃣ مَا رَوَاهُ الصَّفَّارُ عَنْ مُحَمَّدِ بْنِ عِيسَى قَالَ : كَتَبَ إِلَيْهِ رَجُلٌ هَلْ يَجِبُ الْوُضُوءُ مِمَّا خَرَجَ مِنَ الذَّكَرِ بَعْدَ الاِسْتِبْرَاءِ؟ فَكَتَبَ «نَعَمْ». 📚 تهذيب الأحکام 28/1 ✅ صحيح [ملاذ الأخیار ١٣٤/١] ❗️❗️ 💠💠 👌مطابق آنچه در روایات شیعه و فتاوای فقهای شیعه آمده است : "رطوبتهايى كه از انسان خارج مى‏شود غير از بول و منى بر چند قسم است: 🔸اوّل : آبى كه گاه بعد از بول بيرون مى‏آيد و كمى سفيد و چسبنده است و به آن «وَدْى» مى‏گويند. 🔸دوم : آبى كه هنگام ملاعبه و بازى كردن با همسر بيرون مى‏آيد و به آن «مَذْى» مى‏گويند. 🔸سوم : آبى كه گاه بعد از منى بيرون مى‏آيد و به آن «وَذْى» گويند. 👌همه اين آبها در صورتى كه مجرا آلوده به بول و منى نباشد، پاك است، و وضو و غسل را هم باطل نمى‏كند. " 📚رسالة توضيح المسائل مکارم شیرازی، ص: 28 👌بر این اساس در روایت اولی که وهابی به آن استناد کرد , از امام علیه السلام در مورد حکم " ودی " سوال شد , یعنی آبی که پس از بول خارج می شود که آیا این آب وضو را باطل می کند یا خیر که امام علیه السلام پاسخ داد : وضو را باطل نمی کند و نیازی به اعاده وضو نیست . ❕در روایت دوم امام علیه السلام بر خلاف روایت اول می گوید که در صورت خروج " ودی " وضو گرفتن واجب است , یعنی " ودی " موجب بطلان وضو می گردد . 👌میان این دو روایت تنافی است و راه حل رفع تنافی آن است که بگوییم روایت دوم از روی تقیه و موافق با عقیده اهل سنت صادر شده است , زیرا اهل سنت معتقدند آبی که پس از بول خارج می شود یعنی " ودی " , موجب بطلان وضو می گردد " فأما الذي ينقض الوضوء، و لا يوجب الغسل، فهو البول، و المذي، و الودي " 📚الفقه على المذاهب الأربعة ، ج‌1، ص: 157 ❕شیخ طوسی نیز تصریح می کند که تمام فقهای اهلسنت معتقدند که " ودی " موجب بطلان وضو می گردد و لباس را هم نجس می کند : " المذي و الودي «و الوذي» لا ينقضان الوضوء، و لا يغسل منهما الثوب و خالف جميع الفقهاء في ذلك، و أوجبوا منهما الوضوء، و غسل الثوب " 📚الخلاف ج ١ ص ١١٨ 👌در پاورقی کتاب " الخلاف " , مطلب مذکور از کتابهای اهلسنت آدرس داده شده است : 📚المدونة الكبرى 1: 12، و الام 1: 39، و المبسوط 1: 67، و شرح معاني الآثار 1: 45- 48، و موطإ مالك 1: 41، و المحلى 1: 232، و مجمع الزوائد 1: 284، و عمدة القاري 3: 217، و فتح الباري 1: 380، و سنن الترمذي 1: 197 و نيل الأوطار 1: 274. 👌اهلبیت علیهم السلام به ما فرموده اند که اگر دو روایت متضاد با هم از ما نقل شد , روایتی را که بر خلاف اهلسنت است را بگیرید و به آن عمل کنید , زیرا روایت موافق با آنان از روی تقیه و فشار صادر شده است و حجت نیست : ❕راوی از امام صادق علیه السلام سوال کرد که ؛ « دو خبر از شما می بینیم که یکی از آنها موافق اهل سنت و دیگری مخالف عقیده اهل سنت است ، کدام خبر را اخذ کنیم ؟ امام علیه السلام فرمود آن خبری را که👈 با اهل سنت مخالف است ،👉 آن را اخذ کنید چرا که رشد و هدایت در آن است » « وَجَدْنَا أَحَدَ الْخَبَرَيْنِ مُوَافِقاً لِلْعَامَّةِ وَ الْآخَرَ مُخَالِفاً لَهُمْ بِأَيِّ الْخَبَرَيْنِ يُؤْخَذُ قَالَ مَا خَالَفَ الْعَامَّةَ فَفِيهِ الرَّشَاد » 📚 الکافی : ج 1 ص 68 ❕بنابراین روایتی که می گوید پس از خروج " ودی " باید وضو گرفت , تقیه ای بوده و موافق با اهلسنت صادر شده است , در ذیل پیرامون چرایی روایات تقیه ای توضیح داده ایم : 💠https://eitaa.com/Rahnamye_Behesht/4061 @Rahnamye_Behesht ipasookh.ir
⚫️فرا رسیدن سالروز وفات حضرت ابوطالب علیه السلام را تسلیت می گوییم . ✔️چند پرسش و پاسخ پیرامون ایشان ؛ 1⃣مقام ایشان در روایات شیعه و اینکه ایشان از اوصیاء حضرت عیسی علیهما السلام بوده اند ؛ 💠https://eitaa.com/Rahnamye_Behesht/1058 2⃣ادله ای که برای ایمان ابوطالب از کتب اهل سنت ارائه دادید قانع کننده نیست ❗️برای دوستان ام ارائه دادم اما قبول نکردند ❕ 💠https://eitaa.com/Rahnamye_Behesht/1059 3⃣همانطور که می دانید ابوطالب اسم اصلی خودش نیست بلکه کینه است. در واقع اسم اصلی ابوطالب عبد مناف است. عبد مناف یعنی بنده ی مناف و مناف یکی از بزرگ ترین بت های مشرکین بوده. حالا سوال اینجاست اگر ابوطالب ایمان اورده بود چرا نام خودش را عوض نکرد؟ حتی چرا‌ مخفیانه نام خودش را عوض نکرد؟ چنانکه‌ می دانید این اسم درست نیست و جایز نیست! چرا اسمش را حتی مخفیانه عوض نکرد ‼️ 💠https://eitaa.com/Rahnamye_Behesht/1069 4⃣آيا ابوطالب، پدر امام على و عموى محمد، به اسلام ايمان آورد ؟ در یکی از معتبر‌ترین کتاب‌های تفسیری شیعه در این خصوص آمده ... امام‌باقر گفت: اسلام جز به عزت ما نمى‌افزايد، از اين رو ما از غيرمسلمانان ارث مى‌بريم و آنان از ما ارث نمى‌برند، ميراث ابوطالب در دست ماست(چون او کافر بود و ما مسلمانیم). ما معتقد به ارث بردن مسلمان از كافر فقط ميان فرزند و پدر هستيم نه ميان زن و شوهر ❗️ 💠https://eitaa.com/Rahnamye_Behesht/2026 5⃣اسلامگرایان که به اعتراف خودشان نُه دهم دینشان تقیه است در توجیه این مسئله می‌گویند ابوطالب تظاهر به کفر می‌کرد تا بتواند از محمد حمایت و محافظت کند! سوال اینجاست: چگونه حمزه عموی پیامبر، علی‌رغم اینکه اظهار اسلام می‌کرد باز هم می‌توانست از محمد حمایت کند؟! از طرفی می‌دانیم خود ابولهب (عموی دیگر محمد) نیز علی‌رغم اینکه از سران کفر در مکه بود، باز هم حامی محمد بوده و حتی یک‌بار جان محمد را از مرگ حتمی نجات داده بود . بنابراین این ماله‌کشی شیعیان وجهی ندارد ❗️ 💠https://eitaa.com/Rahnamye_Behesht/3648 ipasookh.ir