١٣٢ _ در کانال مطلبی نوشتین که حضرت فرزند نداره ولی ما دعاهای متعدد و معتبری داریم که به فرزند داشتن ایشان اشاره دارند و حتی در ان دعا ها فرزندانشون رو دعا هم میکنیم و این که فرزندانشون جانشینان ایشان هستند ❗️❗️
💠https://eitaa.com/Rahnamye_Behesht/3763
١٣٣ _آيت الله حيدرى ، از مراجع بزرگ شيعه وجود امام زمان را به تمسخر ميگيرد
و ميگويد: وجود امام غايب دردى از مردم دوا نميكند و اصولا نباشد بهتر است !!!!
💠https://eitaa.com/Rahnamye_Behesht/3767
١٣٤ _امام مهدی٬ ابوبکر البغدادیِ غایبِ تشیع ❗️❗️
➖امام زمان که بیاید فرزندان از نسل قاتلان حسین را صرفاً به خاطر محکوم نکردن کردار پدرانشان ذبح میکند!!! درست همانند دواعش که هرجا میروند افراد را به واسطه محکوم نکردن مخالفینشان گردن میزنند!
امام صادق: هر گاه حضرت قائم عجّل اللّٰه تعالى فرجه الشريف خروج كنند فرزندان قاتلين امام حسين عليه السّلام را به خاطر كردار پدرانشان مىكشد! چون آنان به رفتار و کردار پدرانشان راضی بودند!
📚منبع: ترجمه علل الشرایع ٫ جلد ۱ ٫ صفحه ۸۷۵ ❗️❗️
💠https://eitaa.com/Rahnamye_Behesht/3920
١٣٥ _ تکلیف شیعیان چه میشود که «إمام ظاهر» ندارند و ناچاراً معتقد به «إمام غایب» شدهاند!!!! تماماً کافر طبق بیان امام باقر !!!
💠https://eitaa.com/Rahnamye_Behesht/3933
١٣٦ _ امروزه که اینهمه اختلافات، و کم و زیادی در دین خدا صورت گرفته، و حتی بین شیعیان و مراجع تقلید هم هزاران اختلاف هست؛ پس کجاست آن امام که قرار بود زمین از وجودش یک لحظه خالی نشود تا اختلافات را رفع کند؟؟ ❗️❗️
💠https://eitaa.com/Rahnamye_Behesht/3936
١٣٧ _ اجبار مردم به مسلمان شدن در زمان ظهور امام زمان علیه السلام !!!!
💠https://eitaa.com/Rahnamye_Behesht/4137
١٣٨ _ من چند وقت پیش کلیپی از عقیل هاشمی دیدم که می گفت در آیه ۲۴ سوره سجده فرموده لما صبروا.یعنی برای اینکه امام شدند صبر کردند.بعد گفت امام زمان شیعیان در پنج سالگی به امامت رسیده و اصلا صبر نکرده.
میشه پاسخ بدید ❗️❗️
💠https://eitaa.com/Rahnamye_Behesht/4325
١٣٩ _ پرسشی که این روزها خیلی مطرح می شود این است که آیا امام عسکری غیر از امام مهدی فرزند دیگری هم داشتند ❗️❗️
💠https://eitaa.com/Rahnamye_Behesht/4404
١٤٠ _ آیا میدانستید که یکۍ از القاب امام زمان شیعه؛ #خســرو_مجــوس است!؟النجم الثاقــب 185 . خســرو مجــوس: پادساه مجوسیان ! راز این لقب؛ به بشارت #یــزدجــرد برمیگردد !!!
💠https://eitaa.com/Rahnamye_Behesht/4452
١٤١ _ شيخ کلینی : امام زمان، یک شخص گردنکلفت بود ‼️
💠https://eitaa.com/Rahnamye_Behesht/4475
١٤٢ _مهدى غايب، منجى بشريت و رقباى قدرتمندش در مذهبى سرتاسر جعل و تحريف و دروغ
براستى مذهب شيعه يا همان مذهب ساخته شده توسط شيادان اينقدر بى اساس و سست پايه است؟ شيعيان در طول تاريخ خود بيش از ٨ امام زمان و مهدى غايب داشته اند.
هرگاه يكى از ائمه شيعه فوت ميكرد، عده اى شياد به مردم ميگفتند كه اين امام به غيبت رفته است و روزى برخواهد گشت و يك مذهب جديد متولد ميشد…
در اين ويديو با استناد به معتبرترين كتب خود شيعيان به همه مهديهاى اين مذهب ميپردازيم و ثابت ميكنيم ادعاى مهدى غايب چقدر بى اساس، مضحك و فقط براى سركيسه كردن مردم نااگاه بوده است. ❗️❗️
💠https://eitaa.com/Rahnamye_Behesht/4488
١٤٣ _ برتری مردمان زمان غیبت امام مهدی علیه السلام بر مردم همه زمانها !!!!
💠https://eitaa.com/Rahnamye_Behesht/4497
١٤٤ _ پاسخی به شبهه وهابی تحت عنوان : " طبق سخن امام صادق امام زمان باید خیلی وقت پیش ظهور میکرد " !!!
💠https://eitaa.com/Rahnamye_Behesht/4506
١٤٥ _ اختلاف شیعه در هنگامه ظهور امام مهدی ع !!!!
💠https://eitaa.com/Rahnamye_Behesht/4526
١٤٦ _ ان الله لا یعجل لعجله العباد یعنی خدا با عجله بندگان عجله نمیکند. اصول کافی جلد 1 صفحه 369 حالا هی بگو وعجل فرجهم ❕❕❕
💠https://eitaa.com/Rahnamye_Behesht/4823
١٤٧ _ امام علی و امام مهدی علیهما السلام خاتم اوصیاء اند !!!!!
💠https://eitaa.com/Rahnamye_Behesht/4837
پناه گرفتن امیر مومنان ع به پیامبر گرامی اسلام ص در نبردها !!!
🤔#پرسش :
❓ رافضیان ، میگویند حضرت علی در جنگ ها پشت سر رسول الله صلی الله علیه و سلم قایم میشده است ‼️‼️
قَالَ عَلِيٌّ عَلَيْهِ السَّلاَمُ : كُنَّا إِذَا اِحْمَرَّ اَلْبَأْسُ اِتَّقَيْنَاهُ بِرَسُولِ اَللَّهِ لَمْ يَكُنْ مِنَّا أَحَدٌ أَقْرَبَ إِلَى اَلْعَدُوِّ مِنْهُ .
از أمير المؤمنين على (عليه السّلام) مثل شده است كه چون جنگ بالا گرفت و از خون دليران زمين معركه سرخ مىشد يلان معركۀ اسلام همه به پناه رسول اللّٰه مىرفتند، و هيچ كس بدشمن از آن حضرت نزديكتر نمىبود.
📚کشف الغمة في معرفة الأئمة ج ۱، ص ۳۳
⁉️این بود آن شجاعت بی مثال امام علی علیه السلام نزد شما ؟ ❕❕
💠پاسخ💠
👌روایتی که وهابی مورد اشکال قرار داد , تنها شیعه نقل نکرده است , بلکه علمای اهلسنت هم آن را نقل کرده اند . روایت مذکور در كتاب مسند احمد (متوفاى 241) نيز آمده است. (مسند احمد، ج 1، ص 156) همچنين در كتاب مستدرك حاكم نيشابورى، ج 2، ص 143 با اندكى تفاوت .
❕به هر حال در نهج البلاغه چنین آمده است که امیر مومنان ع فرمود :
" كُنَّا إِذَا احْمَرَّ الْبَأْسُ اتَّقَيْنَا بِرَسُولِ اللَّه صلى الله عليه و آله، فَلَمْ يَكُنْ أَحَدٌ مِنَّا أَقْرَبَ إِلَى الْعَدُوِّ مِنْهُ. " " هرگاه آتش جنگ، سخت شعلهور مىشد ما به رسول خدا صلى الله عليه و آله پناه مىبرديم و در آن هنگام هيچيك از ما به دشمن از او نزديكتر نبود! "
📚نهج البلاغه حکمت نهم
❕در این بیان , امیر مومنان ع شجاعت بی نظیر پیامبر گرامی اسلام ص را مورد بررسی قرار می دهد که همواره در صف اول مقابله با دشمنان قرار داشت .
👌از سوی دیگر , امیر مومنان ع می گوید به پیامبر اسلام پناه می بردیم , اما نمی گوید که من از روی ترس از دشمن و مرگ به پیامبر گرامی ص پناه می بردم تا اشکال وهابی موجه باشد .
❕یعنی جمله مذکور به این معنا نیست که مثلا امیر مومنان ترسی داشته است و از ترس دشمن و فرار از مرگ به پیامبر پناه می برده است و از برابر دشمن فرار می کرده است , زیرا در همان نهج البلاغه است که امیر مومنان ع می فرمود :
"«وَاللَّهِ لَوْ تَظَاهَرَتِ الْعَرَبُ عَلَى قِتَالِي لَمَا وَلَّيْتُ عَنْهَا " "به خدا سوگند اگر تمام عرب، دست به دست هم دهند و به جنگ با من برخيزند من هرگز به ميدان جنگ پشت نخواهم كرد». "
📚نهج البلاغه نامه ٤٥
❕همچنين در جاى ديگر مىفرمايد:
«وَاللَّهِ لَابْنُ أَبِيطَالِبٍ آنَسُ بِالْمَوْتِ مِنَ الطِّفْلِ بِثَدْيِ أُمِّه؛ " به خدا سوگند انس و علاقه فرزند ابوطالب به مرگ و شهادت از علاقه طفل شيرخوار به پستان مادرش بيشتر است». "
📚نهج البلاغه خطبه ٥
👌شیعه و سنی نقل کرده اند که پیامبر گرامی نیز تصریح به شجاعت مثال زدنی امیر مومنان ع می کرد و در جنگ خیبر فرمود :
" «لَأُعْطِيَنَّ الرَّايَةَ غَداً رَجُلًا يُحِبُّ اللَّهَ وَرَسُولَهُ كَرَّارٌ غَيْرُ فَرَّارٍ لَايَرْجِعُ حَتَّى يَفْتَحَ اللَّهُ عَلَى يَدَيْهِ "
"فردا پرچم را به دست كسى خواهم داد كه خدا و پيامبرش او را دوست دارند پيوسته به دشمن حمله مىكند و هرگز فرار نخواهد كرد و خداوند به دست او اين قلعهها را فتح مىكند». "
📚بحارالانوار، ج 31 ص 259؛ تاريخ يعقوبى، ج 2، ص 56
👌بنابراین , پناه بردن امیر مومنان به پیامبر گرامی اسلام از روی ترس و فرار از دشمن نبوده است , بلکه این پناه بردن برای آن بوده است تا خداوند به برکت پیامبر گرامی اسلام , نصرت و پیروزی را شامل حال مسلمین کند , چنان که سید رضی وقتی حکمت مذکور را در نهج البلاغه نقل می کند , می گوید :
" مسلمانان به پيامبر صلى الله عليه و آله پناهنده مىشدند تا رسول خدا صلى الله عليه و آله شخصاً به نبرد پردازد و خداوند به بركت وجود او نصرت و پيروزى را بر آنان نازل كند " " فَزِعَ الْمُسْلِمُونَ إلى قِتالِ رَسُولِ اللَّهِ صلى الله عليه و آله بِنَفْسِهِ، فَيُنْزِلُ اللَّهُ عَلَيْهِمُ النَّصْرُ بِه "
📚نهج البلاغه صبحی صالح ص ٥٢٠
👌بنابراین پناه گرفتن امیر مومنان ع به پیامبر گرامی به خاطر ترس از مرگ و فرار از دشمن نبوده است , بلکه برای جلب برکت الهی بوده است , اگر چه ممکن است پناه گرفتن سایر مسلمین به پیامبر گرامی به خاطر ترس از دشمن بوده باشد .
#پرسمان_اعتقادی
@Rahnamye_Behesht
#سایت_ما
ipasookh.ir
👌دیدگاه اسلام در مورد عید نوروز :
https://eitaa.com/Rahnamye_Behesht/3692
ائمه علیهم السلام وجه الله هستند !!!
🤔پرسش :
❓امام معصوم میگوید ما وجه الله هستیم و هیچ گاه هلاک نمیشویم و از بین نمیرویم ❗️❗️
✍️حارث بن مغیره گوید: نزد امام صادق بودیم که مردی پیرامون تفسیر آیه: ﴿ كُلُّ شَيْءٍ هَالِكٌ إِلَّا وَجْهَهُ ﴾ ( القصص/۸۸ ) سؤال کرد، امام صادق گفت مخالفین در این باره، چه میگویند؟ عرض کردم؛ میگویند: هر چیزی هلاک میشود به غیر از وجه خدا ! حضرت فرمودند: سبحان الله! چه سخن گزافی میگویند! بلکه مقصود این است که هر چیزی هلاک میشود مگر آن وجهی که از طریق آن وارد میشوند، و ما همان «وجه الله» هستیم که از طریق ما برای رسیدن به فیوضات خداوند وارد میشوند.
📕تفسیر البرهان، جلد۷، صفحه۲۲۶
📗بصائر الدرجات، جزء ۲، باب۴، ص۶۶❗️❗️❗️
💠پاسخ💠
👌خداوند در آیه ۸۸ سوره قصص می فرماید :
" كُلُّ شَيْءٍ هالِكٌ إِلاَّ وَجْهَهُ " " همه چيز جز ذات پاك او فانى مىشود "
❗️مقصود از وجه الله ذات خداوند است که فانی نمی شود ، زیرا گاه از ذات تعبیر به وجه می شود ، چنان که راغب می گوید :
" چه بسا از ذات هم به وَجْه تعبير شود در سخن خداى تعالى كه فرمود:وَ يَبْقى وَجْهُ رَبِّكَ ذُو الْجَلالِ وَ الْإِكْرامِ
- الرحمن/ 27 كه گفته شده وجه در اين آيه همان ذات خداوند است و نيز گفته شده مقصود از- وجه- در آيه يعنى توجه به خداى تعالى با اعمال شايسته، در آيه گفت:
فَأَيْنَما تُوَلُّوا فَثَمَّ وَجْهُ اللَّهِ- البقره/ 115 و كُلُّ شَيْءٍ هالِكٌ إِلَّا وَجْهَهُ- القصص/ 88 و يُرِيدُونَ وَجْهَ اللَّهِ- الروم/ 38 و إِنَّما نُطْعِمُكُمْ لِوَجْهِ اللَّهِ- الانسان/ 9 كه گفتهاند- وجه- در تمام اين آيات ذات خداوند است یعنی همه چیز هلاك شونده است مگر او و همين طور در بقيه آيات ذكر شده. "
📚ترجمه مفردات الفاظ قرآن، ج4، ص: 423
👌بنابراین و مطابق آیه شریفه ذات الهی دچار فنا و نیستی نمی گردد ، البته وجه به حسب لغوی به معنای جهت هم به کار می رود " الوَجْه و الجِهَةُ بمعنًى "
📚لسان العرب، ج13، ص: 556
👌با توجه به آنکه " وجه " به معنای " جهت " هم به کار می رود ، اهلبیت علیهم السلام هم وجه الله نامیده شده اند که یاد و نام و آیینشان فانی شدنی نیست و جهت و مسیر به سوی خداوند هستند .
❕لذا علامه مجلسی می گوید :
" وجه اطلاق به جهت و جانب هم میشود، پس ائمه آن جهت و جانبی هستند که خداوند دستور داده مردم به آن جهت توجه کنند، و هر چیزی نابودشدنی است جز دین و راه و فرمانبرداری از آنها " " الوجه يطلق على الجهة فالأئمة الجهة التي أمر الله بالتوجه إليها و لا يتوجه إليه تعالى إلا بالتوجه إليهم و كل شيء هالك باطل مضمحل إلا دينهم و طريقتهم و طاعتهم "
📚بحار الأنوار (ط - بيروت)، ج24، ص: 202
❗️و باز می گوید :
" آنچه در این روایات آمده منظور از وجه، جهت است چنانچه در اصل لغت نیز چنین است پس ممکن است مراد از آن، دین خدا باشد چه اینکه راه توسل به خدا و توجه به رضوان اوست، یا اینکه مراد، ائمه دین باشند زیرا آنها جهت خدا هستند که به وسیله آنها به خدا و رضوان او روی آورده میشود و هر کس اطاعت خدا را بخواهد به ایشان روی آورد. " " يكون المراد بالوجه الجهة كما هو في أصل اللغة فيمكن أن يراد به دين الله إذ به يتوسل إلى الله و يتوجه إلى رضوانه أو أئمة الدين فإنهم جهة الله و بهم يتوجه إلى الله و رضوانه و من أراد طاعة الله تعالى يتوجه إليهم "
📚بحار الأنوار (ط - بيروت)، ج4، ص: 6
❗️لذا در تفسیر نمونه می خوانیم :
" روايات متعددى در تفسير" نور الثقلين" در ذيل اين آيه وارد شده كه در بعضى از آنها" وجه" به دين خدا، و در بعضى به" رهبران الهى" ( امامان ) و آنچه منسوب به خدا است تفسير شده است.
👌 هنگامى كه دانستيم تنها چيزى كه در اين عالم باقى مىماند ذات پاك خدا است روشن مىشود آنچه نيز به نحوى با ذات پاك او مربوط است، آن نيز رنگ بقاء و ابديت به خود مىگيرد: آئين خدا كه از ناحيه او است ابدى است، عمل صالح كه براى او است ابدى است، رهبران الهى كه به او ارتباط دارند از اين نظر كه به او مربوطند رنگ جاودانى دارند، خلاصه هر چيز به نحوى با ذات پاك او پيوند و ارتباطى داشته باشد از آن نظر فنا و هلاك براى او نيست "
📚تفسير نمونه، ج16، ص: 191
❗️البته برخی از اهلسنت برای خداوند اعضا و جوارح قائلند و می گویند مقصود از وجه الله صورت خداوند است ، لذا در روایت مورد استناد وهابی ، امام علیه السلام این عقیده را ابطال فرمود ، در ذیل در مورد خدای مجسم اهلسنت و وهابیون توضیحات بیشتری داده ایم :
💠https://t.me/Rahnamye_Behesht/6230
#پرسمان_اعتقادی
@Rahnamye_Behesht
#سایت_ما
ipasookh.ir
چرایی تشبیه امام حسن و امام حسین ع به تین و زیتون !!!
🤔#پرسش :
لطفا به این اشکال کانال وهابی پاسخ دهید !!!
❓ انجیر و زیتون یعنی حسن وحسین !!
اینهم برای اونهایی که میگن اسم ائمه تو قران نیومده !!!
💠#پاسخ 💠
👌خداوند در آیه اول سوره تین چنین سوگند یاد می کند :
" وَ التِّينِ وَ الزَّيْتُون " " قسم به انجير و زيتون "
❗️در تفسیر نمونه می خوانیم :
" هر گاه اين دو قسم (تين و زيتون) را بر معنى ابتدايى آنها حمل كنيم يعنى انجير و زيتون معروف، باز سوگند پر معنايى است زيرا:
👌" انجير" داراى ارزش غذايى فراوانى است و لقمهاى است مغذى و مقوى براى هر سن و سال و خالى از پوست و هسته و زوائد.
❗️غذا شناسان مىگويند:
🔸از انجير مىتوان بعنوان قند طبيعى جهت كودكان استفاده نمود، ورزشكاران و آنها كه گرفتار ضعف و پيرىاند مىتوانند از انجير براى تغذيه خود استفاده كنند.
🔸مىگويند" افلاطون" به قدرى انجير را دوست مىداشت كه بعضى آن را دوست فيلسوفان ناميدهاند، و" سقراط" انجير را جذب كننده مواد نافع و دفع کننده مضار مىدانسته.
👌" جالينوس" رژيم مخصوصى از انجير براى پهلوانان تنظيم كرده بود، به پهلوانان روم و يونان قديم نيز انجير داده مىشد.
❕دانشمندان غذاشناس مىگويند انجير سرشار است از ويتامينهاى مختلف و قند، و در بسيارى از بيماريها از آن به عنوان يك دارو مىتوان استفاده كرد، مخصوصا هر گاه انجير و عسل را به طور مساوى مخلوط كنند براى زخم معده بسيار مفيد است، خوردن انجير خشك فكر را تقويت مىكند، خلاصه به علت وجود عناصر معدنى در انجير كه سبب تعادل قواى بدن و خون مىگردد انجير را غذاى هر سن و شرائطى معرفى كردهاند.
🔶اما در باره" زيتون" غذاشناسان و دانشمندان بزرگى كه ساليان دراز از عمر خود را در راه مطالعه خواص گوناگون ميوهها صرف كردهاند براى زيتون و روغن آن اهميت فوق العادهاى قائلند، و معتقدند كسانى كه مىخواهند همواره سالم باشند بايد از اين اكسير حياتى استفاده كند.
👌روغن زيتون دوست صميمى كبد آدمى، و براى رفع عوارض کلیه ها و سنگهاى صفراوى، و قولنجهاى كليوى، و كبدى، و رفع يبوست بسيار مؤثر است.
👌به همين دليل از درخت زيتون به عنوان" شجره مباركه" در قرآن مجيد ياد شده است.
❗️روغن زيتون نيز سرشار از انواع ويتامينها است و داراى فسفور و گوگرد و كلسيوم و آهن و پتاسيوم و منگنز است.
مرهمهايى را كه از روغن زيتون و سير تهيه مىشود براى انواع دردهاى رماتيسمى مفيد دانستهاند، سنگهاى كيسه صفرا وسيله خوردن روغن زيتون از بين مىروند .
📚تفسير نمونه، ج27، ص: 139
🔸در روایتی که وهابی به آن استناد کرد , امام حسن ع تشبیه به انجیر و امام حسین ع تشبیه به زیتون شده است .
❗️ابن دراج میگوید :
" از حضرت صادق علیه السّلام شنیدم میفرمود: «وَ التِّینِ وَ الزَّیْتُونِ» تین حضرت امام حسن و زیتون حضرت حسین علیهما السلام است " " عَنْ ابْنِ دَرَّاجٍ قَالَ سَمِعْتُ أَبَا عَبْدِ اللَّهِ علیه السلام یَقُولُ قَوْلُهُ تَعَالَی وَ التِّینِ وَ الزَّیْتُونِ التِّینُ الْحَسَنُ وَ الزَّیْتُونُ الْحُسَیْنُ صَلَوَاتُ اللَّهِ عَلَیْهِمَا "
📚البرهان فی تفسیر القرآن ج ۵ ص ۶۹۲ _ شواهد التنزیل ج ۲ ص ۴۵۵
❕علامه مجلسی به زیبایی چرایی این تشبیه را توضیح می دهد و می گوید :
" نام تین (انجیر) استعاره برای امام حسن علیه السّلام آورده شده، چون لذیذترین و بهترین میوه است و روایت شده که از میوههای بهشت است و دارای منافع و فواید زیادی است. امام حسن علیه السّلام نیز از میوههای بهشت است چون از غذای بهشتی تولد یافته و به علم و دانش او دلهای مقربین تقویت و نیرو میگیرد.
❗️ نام زیتون نیز برای حسین علیه السّلام استعاره آورده شده چون زیتون یک میوه و غذا و دوا است. روغن سودبخش و مفیدی دارد. حسین علیه السّلام نیز میوه قلب مقربین و علوم او قدرت دلهای مؤمنین است و به نور فرزندانش تمام هدایت یافتگان هدایت شده اند. خداوند نور خود را به انوار آنها مثل زده چنانچه در اخبار زیادی آمده است. " " لعله علیه السلام علی تأویلهم علیهم السلام إنما استعیر اسم التین للحسن علیه السلام لکونه من ألذ الثمار و أطیبها و روی أنه من ثمار الجنة. و هی کثیرة المنافع و الفوائد و هو علیه السلام من ثمار الجنة لتولده منها و بعلومه و حکمه تتغذی و تتقوی أرواح المقربین و اسم الزیتون للحسین علیه السلام لأنه فاکهة و إدام و دواء و له دهن مبارک لطیف و هو علیه السلام ثمرة فؤاد المقربین و علومه قوت قلوب المؤمنین و بنور أولاده الطاهرین اهتدی جمیع المهتدین و قد مثل الله نوره بأنوارهم کما شاع فی أخبارهم "
📚بحار الانوار ج ۲۴ ص ۱۰۶
#پرسمان_اعتقادی
@Rahnamye_Behesht
#سایت_ما
ipasookh.ir
پرسمان اعتقادی ( شیعه پاسخ )
دعای امام مهدی ع برای ظهور و چرایی تاخیر در ظهور !!!!!
🤔#پرسش :
❓امیر ترکاشوند : امامِ مستجاب الدعوه نداریم. نزدیک هزار و دویست سال است که حضرت مهدی استمراراً دست به دعا برمیدارد و (حتی گفته میشود گاه در حال دعا پردههای کعبه را در دست میگیرد و مُصرانه) از پروردگار خواهان تعجیل در ظهور و فرج خود میشود ولی این دعای مستمر و هزار سالهٔ او، هیچگاه اجابت نگردیده؛ و با این حال مهدی از پا نمینشیند باز همان دعا را بازگو میکند و باز عدم اجابت. این موضوع نشان میدهد که امام و امامها را باید معمولیتر از آن تصورات فرابشری دید.❗️❗️❗️
💠#پاسخ💠
👌ما معتقدیم امامان علیهم السلام مستجاب الدعوه هستند , چنان که امام رضا ع در مقام بیان نشانه های امام فرمود :
" دعای امام مستجاب است به گونه ای که اگر بر صخره ای دعا کند , صخره دو نیم می شود " " يَكُونُ دُعَاؤُهُ مُسْتَجَاباً حَتَّى إِنَّهُ لَوْ دَعَا عَلَى صَخْرَةٍ لَانْشَقَّتْ بِنِصْفَيْن "
📚خصال ج ۲ ص ۵۲۸ - عیون الاخبار ج ۱ ص ۲۱۳
❗️حال اشکال اینجاست که چرا امام مهدی ع برای ظهورش دعا نمی کند تا ظهور کند و زمان ظهور اینقدر طولانی نشود !!!
👌کسی که چنین اشکالی را مطرح می کند توجه ندارد که اراده الهی بر آن تعلق گرفته است که ظهور در زمانی رخ دهد که تمام مردم جهان آمادگی پذیرش آن منجی الهی را داشته باشند و متنبه شده باشند .
👌یعنی امام مهدی علیه السلام زمانی ظهور می کند که تمام عالم دستشان از همه جا کوتاه و برای اصلاح ظلم و فساد جهان ، دست به دامان یک منجی الهی بزنند و از همه چیز و همه کس دل بکنند ، و قدر وجود امام ع را بدانند ، آن موقع است که ظهور واقع می شود ، لذا می بینیم که در روایات ما به این نکته اشاره شده که زمان ظهور ، زمانی است که ناامیدی سراسری تمام عالم را فرا گیرد و همگان برای اصلاح عالم جز به یک منجی الهی ، امید نداشته باشند .
👌امام صادق عليه السلام فرمود ؛
« اين امر (قيام مهدی ) جز پس از نااميدى، براى شما رخ نمى دهد و به خدا سوگند، تا آن گاه كه از هم جدا و ناب شويد و از آزمون به [سالم] در آييد و به خدا سوگند، تا آن گاه كه هر كس بايد بدبخت شود، بشود و آن كه بايد خوشبخت بشود، بشود». "إنَّ هذَا الأَمرَ لا يَأتيكُم إلّابَعدَ إياسٍ، ولا وَاللَّهِ حَتّى تُمَيَّزوا، ولا وَاللَّهِ حَتّى تُمَحَّصوا، ولا وَاللَّهِ حَتّى يَشقى مَن يَشقى ويَسعَدَ مَن يَسعَد "
📚الكافى ج 1 ص 370
👌و فرمود ؛
«اين امر (قيام)، هنگامى روى مى دهد كه بيشترين يأس و سخت ترين اندوه را داشته باشيد » " إنَّ هذَا الأَمرَ آيَسُ ما يَكونُ مِنهُ وأَشَدُّهُ غَمّا "
📚الغيبة، نعمانى ، ص 181 ح 29
❕در این هنگام است که امر مهدی علیه السلام در یک شب سامان گرفته و ظهور محقق می شود ، چنان که پیامبر گرامی فرمود ؛
«مهدى، از ما اهل بيت است و خداوند، كارش را در يك شب، سامان مى دهد» و در نقلى ديگر، «خداوند، او را در يك شب، سامان مى دهد» " المَهدِيُّ مِنّا أهلَ البَيتِ، يُصلِحُ اللَّهُ لَهُ أمرَهُ في لَيلَةٍ. "
📚 بحار الأنوار ،ج 52 ص 280 ح 7
👌امام مهدی ع در توقیعی که به شیخ مفید نوشت در مورد چرایی طولانی شدن غیبت فرمود :
" اگر پيروان ما ۰۰۰۰ بر عهد خود، يكدل و وفادار بودند، ميمنت ديدار ما برايشان به تأخير نمىافتاد و سعادت مشاهده ما با حقيقت و معرفت و صداقت، برايشان زودتر حاصل مىشد، كه ما را از ايشان باز نداشته است، جز آنچه از ايشان به ما مىرسد و آن را ناپسند و ناشايسته ايشان مىدانيم. " " لَو أنَّ أشياعَنا .... عَلَى اجتِماعٍ مِنَ القُلوبِ فِي الوَفاءِ بِالعَهدِ عَلَيهِم، لَما تَأَخَّرَ عَنهُمُ اليُمنُ بِلِقائِنا، ولَتَعَجَّلَت لَهُمُ السَّعادَةُ بِمُشاهَدَتِنا عَلى حَقِّ المَعرِفَةِ وصِدقِها مِنهُم بِنا، فَما يَحبِسُنا عَنهُم إلّاما يَتَّصِلُ بِنا مِمّا نَكرَهُهُ ولا نُؤثِرُه "
📚الاحتجاج طبرسی ج ۲ ص ۴۹۹
❗️اگر ما ماموریم که برای ظهور دعا کنیم ، روشن است که مقصود دعایی است که اصلاح عمل را برای ما در پی داشته باشد تا با اصلاح عمل زمینه ظهور امام مهدی ع مهیاتر شود .
👌صرف دعا برای فرج بدون عمل و تلاش و زمینه سازی برای ظهور و فرج ، مطلوب نمی باشد .
❕علی علیه السلام فرمود ؛
«دعا کننده بدون عمل و تلاش مانند تیر انداز بدون « زه» است»
📚نهج البلاغه حکمت337
❕از آنجایی که زه عامل حرکت و وسیله پیش راندن تیر به سوی هدف است روشن می شود که تلاش و کوشش نیز جزو شرایط اساسی برای استجابت دعا است .
💠ادامه 👇
💠ادامه 👇
👌لذا می بینیم در روایات متعددی ، ویژگی اصلی منتظرین ظهور امام مهدی علیه السلام پایبندی به فرامین الهی و سعی و تلاش در اجرای دستورات خداوند معرفی شده است .
❕امام صادق عليه السلام فرمود ؛
«آيا به شما از چيزى خبر ندهم كه خداى عز و جل جز با آن، عملى را از بندگان نمى پذيرد؟». گفتم: چرا. فرمود ؛ «گواهى دادن به اين كه معبودى جز خداوند يكتا نيست و اين كه محمّد، بنده و فرستاده اوست و پذيرش فرمان الهى و ولايت ما و بيزارى جستن از دشمنان ما» يعنى امامان «و تسليم بودن در برابر ايشان و پارسايى و سخت كوشى و وقار و براى قائم عليه السلام انتظار كشيدن». سپس فرمود: «ما دولتى داريم كه خدا چون بخواهد، آن را مى آورد».
" وَالإِقرارُ بِما أمَرَ اللَّهُ، وَالوِلايَةُ لَنا، وَالبَراءَةُ مِن أعدائِنا- يَعنِي الأَئِمَّةَ خاصَّةً- وَالتَّسليمُ لَهُم، وَالوَرَعُ وَالاجتِهادُ وَالطُّمَأنينَةُ، وَالانتِظارُ لِلقائِمِ عليه السلام "
📚الغيبة، نعمانى ص 200 ، بحار الأنوار ، ج 52 ص 140
❗️بنابراین اراده الهی بر آن تعلق گرفته است که ظهور در زمان آمادگی و پذیرش مردم واقع شود و وقتی خداوند چنان اراده ای دارد ، امام مهدی ع هم مطیع محض الهی است و اراده ای جز اراده الهی ندارد ، چنان که امام کاظم ع فرمود ؛
« خداوند قلوب امامان را محل اراده و خواست خودش قرار داده است . هر زمان خداوند چیزی را بخواهد آنان هم می خواهند و بدون اذن خداوند کاری نمی کنند» « ان الله جعل قلوب الائمه ، موردا لارادته ، فاذا شاء الله شیئا ، شاءوه ...»
📚تفسیر قمی , ج ٢ ص ٤٠٩ _ بحار الانوار ج ٥ ص ١١٤
❗️اما این که در اشکال آمد که امام مهدی ع در جوار کعبه دعا می کند ، این دعا کردن مربوط به زمان ظهور است و خداوند هم دعای امام ع را مستجاب می کند ، چنان که در تفسير القمّى به نقل از صالح بن عقبة، در باره سخن خداى متعال: «يا كسى كه چون مضطر (گرفتار) او را بخواند، پاسخش مىدهد و مشكلش را حل مىكند و شما را خلفاى زمين قرار مىدهد» از امام صادق عليه السلام آمده است که فرمود:
«اين آيه در باره قائم خاندان محمّد صلى الله عليه و آله فرود آمده است. به خدا سوگند، مضطر (گرفتار) اوست، هنگامى كه نزد مقام ابراهيم [در مسجد الحرام] دو ركعت نماز مىگزارد و خدا را مىخواند و او پاسخش را مىدهد و مشكلش را حل مىكند و خليفه زمينش مىنمايد». "
" عن صالح بن عقبة عن أبي عبد اللَّه [الصادق] عليه السلام- في قَولِهِ تَعالى: «أَمَّنْ يُجِيبُ الْمُضْطَرَّ إِذا دَعاهُ وَ يَكْشِفُ السُّوءَ وَ يَجْعَلُكُمْ خُلَفاءَ الْأَرْضِ» نَزَلَت فِي القائِمِ مِن آلِ مُحَمَّدٍ عليهم السلام، هُوَ وَاللَّهِ المُضطَرُّ إذا صَلّى فِي المَقامِ رَكعَتَينِ، ودَعَا اللَّهَ فَأَجابَهُ، ويَكشِفُ السّوءَ، ويَجعَلُهُ خَليفَةً فِي الأَرضِ. "
📚تفسير القمّى: ج 2 ص 129، بحار الأنوار: ج 51 ص 48 ح 11.
#پرسمان_اعتقادی
@Rahnamye_Behesht
#سایت_ما
ipasookh.ir
حرمت نزدیکی کردن با حیوان در فتوای آیت الله سیستانی !!!!
🤔#پرسش :
❓حتی لاشه حیوانات هم از دست فقها و متکلمین شیعه در امان نیستند !
👳♂ مرجع شیعه ، سیستانی میگوید :
سكس با حیوان ، اگر مُرده باشد جایز است!
📓 نام کتاب : منهاج الصالحين - العبادات - المعاملات / ثلاثة أجزاء نویسنده : السيد علي الحسيني السيستاني جلد : 3 صفحه : 296 ❗️❗️❗️
💠#پاسخ💠
👌از مسلمات فقه شیعه و حکم ثابت در نزد مراجع شیعه , حرمت نزدیکی کردن با حیوانات است چه زنده حیوانات و چه مرده آنها .
❗️پیامبر گرامی اسلام فرمود :
" ملعون است ملعون است کسی که چهارپایی را وطی کند و با او نزدیکی کند " " مَلْعُونٌ مَلْعُونٌ مَنْ نَکَحَ بَهِیمَةً "
📚خصال ج ۱ ص ۱۲۹
❗️و فرمود :
" یا علی، از این امت ده نفر به خدای بزرگ کفر ورزیدند: سخن چین، جادوگر، دیّوث، کسی که از راه حرام از عقب زن جماع کند، 👈کسی که با حیوانات جماع کند 👉..... "
" یَا عَلِیُّ کَفَرَ بِاللَّهِ الْعَظِیمِ مِنْ هَذِهِ الْأُمَّةِ عَشَرَةٌ الْقَتَّاتُ وَ السَّاحِرُ وَ الدَّیُّوثُ وَ نَاکِحُ الْمَرْأَةِ حَرَاماً فِی دُبُرِهَا وَ نَاکِحُ الْبَهِیمَةِ و..... "
📚من لا یحضره الفقیه ج ۴ ص ۳۵۶
❕در نقل دیگری امام صادق ع نزدیکی کردن با حیوانات را مصداق زنا دانست : " عَنْ أَبِي عَبْدِ اللَّهِ ع فِي الرَّجُلِ يَنْكِحُ بَهِيمَةً أَوْ يَدْلُكُ فَقَالَ كُلُّ مَا أَنْزَلَ بِهِ الرَّجُلُ مَاءَهُ مِنْ هَذَا وَ شِبْهِهِ فَهُوَ زِنًا. "
📚الکافی ج ۵ ص ۵۴۰
❕در نقل دیگری آمده است که زندیقی از امام صادق ع پرسید:
" چرا خدا دخول به حیوانات را حرام ساخته؟ امام ع فرمودند:
" زشت و ناپسند است که مرد نطفه خویش را ضایع سازد، اگر این کار حلال بود، هر مردی الاغی میگرفت و سوار میشد و در عین حال، دخول هم میکرد و در این کار فساد زیادی است، پس خداوند سوار شدن بر پشتشان را حلال و دخول بر فرجشان را حرام ساخت و زنان را برای مردان خلق کرد تا به آنها آرام گیرند و در کنارشان ساکن شوند، تا زنان محل رفع شهوتشان و مادر فرزندانشان باشند. "
" فَلِمَ حَرَّمَ إِتْیَانَ الْبَهِیمَةِ قَالَ کَرِهَ أَنْ یُضَیِّعَ الرَّجُلُ مَاءَهُ وَ یَأْتِیَ غَیْرَ شَکْلِهِ وَ لَوْ أَبَاحَ ذَلِکَ لَرَبَطَ کُلُّ رَجُلٍ أَتَاناً یَرْکَبُ ظَهْرَهَا وَ یَغْشَی فَرْجَهَا فَکَانَ یَکُونُ فِی ذَلِکَ فَسَادٌ کَثِیرٌ فَأَبَاحَ ظُهُورَهَا وَ حَرَّمَ عَلَیْهِمْ فُرُوجَهَا وَ خَلَقَ لِلرِّجَالِ النِّسَاءَ لِیَأْنِسُوا بِهِنَّ وَ یَسْکُنُوا إِلَیْهِنَّ وَ یَکُنَّ مَوْضِعَ شَهَوَاتِهِمْ وَ أُمَّهَاتِ أَوْلَادِهِمْ "
📚الاحتجاج ، طبرسی ، ج ۲ ص ۳۴۷
❕بنابراین این روایات صراحت دارد که نزدیکی کردن با حیوانات حرام است و در این حکم فرقی بین زنده و مرده آنها نیست .
👌معاند اشکال کرده است که آیت الله سیستانی نزدیکی با حیوان مرده را اجازه داده است ، در حالی که چنین نیست ، و معاند دروغ می گوید و نتوانسته است که متن عربی کلام آیت الله سیستانی را خوب ترجمه کند .
❕آیت الله سیستانی فتوا می دهد که در صورت نزدیکی با حیوان ، گوشت و شیر و نسل آن حیوان که پس از وطی به دنیا می آیند ، حرام می شود ، اما اگر آن حیوان زنده نباشد و با حیوان غیر زنده نزدیکی کند دیگر تمام این موارد حرام شدن مصداق پیدا نمی کند و مثلا نسلش در صورت میته بودن حرام نمی شود اگر چه نفس نزدیکی کردن با حیوان حرام است : " ان يطأه الإنسان قبلًا أو دبراً و إن لم ينزل فإنه يحرم بذلك لحمه و كذا لبنه و نسله المتجدد بعد الوطء علىٰ الأحوط .... لا يحرم الموطوء إذا كان ميتاً "
📚منهاج الصالحين (للسيستاني)، ج3، ص: 296
❕بنابراین فرقی بین ممنوعیت نزدیکی کردن با حیوان زنده و مرده نیست ، تنها در صورتی که حیوان مرده باشد ، برخی از موارد حرام شدن حیوان به فتوای آیت الله سیستانی مصداق پیدا نمی کند .
#پرسمان_اعتقادی
@Rahnamye_Behesht
#سایت_ما
ipasookh.ir
خوردن نان واقع شده در مستراح !!!!!
🤔#پرسش :
❓ثواب خوردن تکه نانِ واقع در مستراح نزد مسلمانان !!!
#ترجمه_فارسی:
امام باقر وارد بيت الخلا (مستراح) شد و لقمه نانى را يافت كه در كنار آن محل افتاده بود پس آن را برداشته و شست و به غلام خدمتگارى كه با او بود داد و فرمود:
اين نزد تو باشد تا وقتى بيرون آمدم آن را بخورم، پس هنگامى كه آن حضرت بيرون آمد به غلام فرمود: آن لقمه كجاست؟ جواب داد: اى فرزند رسول خدا من آن را خوردم. پس آن حضرت فرمود: همانا آن لقمه در اندرون كسى جاى نميگيرد مگر اينكه بهشت بر او واجب مىشود، پس برو كه تو آزادى، و من خوش نميدارم مردى را كه از اهل بهشت است در خدمت خود ببندگى بدارم !!!
📓 نام کتاب : من لا يحضره الفقيه نویسنده : الشيخ الصدوق جلد : 1 صفحه : 27
💠#پاسخ 💠
👌قرآن ما را مامور می کند که از غذاهای طیب تغذیه کنیم و از تغذیه با خبائث پرهیز کنیم . خداوند می فرماید :
" يا أَيُّهَا الَّذِينَ آمَنُوا كُلُوا مِنْ طَيِّباتِ ما رَزَقْناكُم " " اى افراد با ايمان از نعمتهاى پاكيزهاى كه به شما روزى دادهايم بخوريد " ( بقره ٥٧ )
❕و می فرماید :
«قُلْ مَنْ حَرَّمَ زِينَةَ اللَّهِ الَّتِي أَخْرَجَ لِعِبادِهِ وَ الطَّيِّباتِ مِنَ الرِّزْقِ قُلْ هِيَ لِلَّذِينَ آمَنُوا فِي الْحَياةِ الدُّنْيا خالِصَةً يَوْمَ الْقِيامَةِ»؛ بگو چه كسى زينتهاى الهى را كه براى بندگان خود آفريده و 👈همچنين روزيهاى پاكيزه را حرام كرده است؟ 👉 بگو اينها در زندگى دنيا براى كسانى است كه ايمان آوردهاند و در قيامت خالص براى مؤمنان خواهد بود» ( اعراف، آيه 32 )
👌و در آیه دیگر فرمود : پیامبر اسلام طیبات را برای ما حلال فرمود و خبائث را حرام فرمود : "يُحِلُّ لَهُمُ الطَّيِّباتِ وَ يُحَرِّمُ عَلَيْهِمُ الْخَبائِث " ( 157 اعراف )
❕مفسرین معتقدند که طیبات چیزهایی است که طبع انسان خوردن آن را می پسندد و خبائث چیزهایی است که طبع انسان از خوردن آن کراهت دارد , چنان که در تفسیر نمونه می خوانیم :
" طيبات و آنچه را طبع سليم مىپسندد، براى آنها حلال مىشمرد، و آنچه خبيث و تنفرآميز مىباشد بر آنها تحريم مىكند "
📚تفسير نمونه، ج6، ص: 397
❕لغت شناس معروف , راغب اصفهانی هم معتقد است که خبائث چیزهایی است که طبع انسان از خوردن آن کراهت دارد و می نویسد :
" یحرم علیهم الخبائث یعنی پلیدیها و آنچه را که جنبه ممنوعیت دارد و موافق خواهش طبع و نفس نيست "
📚ترجمه مفردات راغب ج ١ ص ٥٧٦
❕از سوی دیگر ما ماموریم : مدلول روایتی را بپذیریم که موافق با قرآن باشد , چنان که از امام صادق ع روایت شده است که فرمود :
« روایتی که از ما نقل می شود را تصدیق نکنید مگر زمانی که موافق با کتاب خدا و سنت پیامبرش باشد » « لا تصدق علینا الا ما وافق کتاب الله و سنه نبیه »
📚وسائل الشیعه ج 27 ص 123
❕بر این اساس می گوییم : طبع انسانی خوردن تکه نانی که در مستراح و محل آلودگی و رفت و آمد افتاده است , حتی پس از شستن نمی پسندد و خوردن چنین غذایی مصداق خوردن طیبات که موافق طبع انسانی است , نمی باشد , بلکه موافق خوردن خبائث و آنچه را که طبع انسانی ناپسند می داند , می باشد .
❗️ بنابراین روایت مذکور چون خلاف قرآن است برای ما قابل پذیرش نیست , خصوصا آنکه این روایات از نظر سندی نیز خالی از مناقشه نیست و مثلا همین روایت مورد استناد به صورت بی سند و مرسل نقل شده است .
❕البته اگر در مدلول روایت تصرف کنیم , شاید بتوان روایت مذکور را پذیرفت یعنی بگوییم مقصود از روایت فوق آنجایی است که نان مذکور در محل رفت و آمد و کثافت واقع نشده است و می توان با شستن آلودگی اش را برطرف کرد و خورد که در چنین صورت خوردنش پس از شستن و تمیز کردن ضدیتی با طبع انسانی ندارد , لذا در روایت مذکور بالخصوص تاکید بر شستن شده است : "فَأَخَذَهَا وَ غَسَلَهَا "
📚من لا يحضره الفقيه، ج1، ص: 27
#پرسمان_اعتقادی
@Rahnamye_Behesht
#سایت_ما
ipasookh.ir
37.43M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🙄شبهه :
⁉️سوختن ظالم در آن دنیا چه سودی به حال مظلوم در این دنیا دارد ❕❕❕
👌پاسخ را در کلیپ بالا مشاهده فرمایید .
▫️تهیه شده در مجموعه پرسمان اعتقادی ( شیعه پاسخ )
@Rahnamye_Behesht
https://instagram.com/porsemane_eteghadi