هدایت شده از پرسمان اعتقادی ( شیعه پاسخ )
8.95M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
📺امام حسین علیه السلام و بردن خانواده به کربلا !!!!
▫️در کلیپ فوق به شبهه ذیل پاسخ گفته ایم :
"چرا امام حسین علیه السلام اهل بیتش را با خود به کربلا بردند که آنها نهایتا اسیر شدند و مورد هتک قرار گرفتند ? چرا خود امام با فرزندان جنگاورش به کربلا نرفت ? "
@Rahnamye_Behesht
هدایت شده از پرسمان اعتقادی ( شیعه پاسخ )
18.08M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
📺بررسی قضیه تشنگی در کربلا !!!!
👌در کلیپ فوق از موضوعات ذیل بحث کرده ایم :
▫️بستن آب بر روی کاروان حسینی توسط لشگر یزید
▫️حفر چاه توسط امام حسین علیه السلام و رسیدن به آب
▫️ماموریت حضرت عباس و علی اکبر برای رسیدن به آب
▫️غسل کردن و شستشوی اصحاب امام حسین ع در شب عاشوراء
▫️با لب تشنه شهید شدن امام حسین ع و یاران با وفایش
@Rahnamye_Behesht
هدایت شده از پرسمان اعتقادی ( شیعه پاسخ )
9.83M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
📺فلسفه غذاهای نذری محرم و صله مداحان!!!!
▫️در کلیپ فوق به شبهه ذیل پاسخ گفته ایم :
"این خوردنها و نوشیدنهاست که محرم را زنده نگه داشته است . به مداح پولی نده و به عزادار غذایی نده بنگر اوضاع چقدر منقلب گردد !"
@Rahnamye_Behesht
هدایت شده از پرسمان اعتقادی ( شیعه پاسخ )
10.5M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
📺قیام امام حسین (ع) به خاطر اختلاف خانوادگی با یزید !!!!
▫️در کلیپ فوق پاسخ شبهه ذیل را داده ایم :
" یزید و حسین پسرعموی هم بودند . علی و معاویه هم پسرعمو بودند . کربلا هم جنگ خانوادگی و قبیلهای بر سر قدرت بود "
@Rahnamye_Behesht
همراهی امام حسین با امام حسن علیهما السلام در نبرد با معاویه !
🤔#پرسش :
❓در زمان جنگ امام حسن با معاویه آیا امام حسین هم همراه ایشون حضور داشتن؟ اگر حضور نداشتن کجا بودند ؟
💠#پاسخ💠
👌امام حسین در زمان امامت امام حسن علیهما السلام کامل مطیع امر برادر بودند و صلحنامه امام حسن ع با معاویه را نیز مورد تایید قرار می دادند .
امام باقر عليه السلام فرمود :
"حسين در مجلسى كه حسن عليهما السلام حضور داشت، سخن نمىگفت، تا آن گاه كه حسن ع بر مىخاست. " إنَّ الحُسَينَ عليه السلام كانَ إذ حَضَرَ الحَسَنُ عليه السلام، لم يَنطِق في ذلِكَ المَجلِسِ حَتّى يَقومَ. "
📚الكافي: ج 1 ص 291 ح 6
❕در نقل دیگری آمده است که امام حسن علیه السلام خطاب به برخی اصحاب فرمود :
" من با صلح با معاويه، جز اين نخواستم كه كشتار را از شما دور كنم؛ زيرا ديدم كه يارانم در جنگ كردن، سستاند و از جهاد، شانه خالى مىكنند. به خدا سوگند، [با اين وضعيت] اگر با كوهها و درختان هم به سوى معاويه مىرفتيم، جز واگذارى خلافت به او، چارهاى نبود.
❕راوی می گوید :
" سپس، از نزد حسن عليه السلام بيرون آمديم و نزد حسين عليه السلام رفتيم و پاسخ حسن عليه السلام را به او باز گفتيم. فرمود: « [برادرم] حسن، درست مىگويد. "
" ما أرَدتُ بِمُصالَحَتي مُعاوِيَةَ إلّا أن أدفَعَ عَنكُمُ القَتلَ؛ عِندَما رَأَيتُ مِن تَباطُؤِ أصحابي عَنِ الحَربِ ونُكولِهِم عَنِ القِتالِ، ووَاللّهِ لَئِن سِرنا إلَيهِ بِالجِبالِ وَالشّجرِ ما كانَ بُدٌّ مِن إفضاءِ هذَا الأَمرِ إلَيهِ. قالَ: ثُمَّ خَرَجنا مِن عِندِهِ، ودَخَلنا عَلَى الحُسَينِ عليه السلام، فَأَخبَرناهُ بِما رَدَّ عَلَينا، فَقالَ: صَدَقَ أبو مُحَمَّد "
📚الأخبار الطوال: ص 220
❕در زمان جنگ امام حسن ع با معاویه نیز امام حسین ع به همراه برادر مشغول ساماندهی و فرماندهی لشگر بودند , چنانچه که برخی مورخین می نویسند :
" حسين بن على عليه السلام پس از شهادت على عليه السلام در كنار برادر خويش، رهبر و پيشواى وقت، حسن بن على عليه السلام قرار گرفت، و هنگام حركت نيروهاى امام مجتبى عليه السلام به سمت شام، همراه آن حضرت در صحنۀ نظامى و پيشروى به سوى سپاه شام حضور داشت ( تاریخ طبری ج 5 ص 165 )
و هنگامى كه معاويه به امام حسن عليه السلام پيشنهاد صلح كرد، امام حسن، او و عبداللّٰه بن جعفر را فراخواند و دربارۀ اين پيشنهاد، با آن دو به گفتوگو پرداخت ( الکامل فی التاریخ ج 3 ص 405 )
و بالاخره پس از متاركۀ جنگ و انعقاد پيمان صلح، همراه برادرش به شهر مدينه بازگشت و همانجا اقامت گزيد. ( الاصابه ج 1 ص 333 )
📚سیره پیشوایان ص 163
#شیعه_پاسخ
@Rahnamye_Behesht
ipasookh.ir
13.05M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎬 موشن گرافیک| دلائل قرآنی عزاداری کردن بر امام حسین علیه السلام !!!
❕در کلیپ فوق در پاسخ به وهابیت به برخی از دلائل قرآنی بر مشروعیت گریه و عزاداری بر امام حسین علیه السلام استدلال شده است .
@Rahnamye_Behesht
حلیت طعام اهل کتاب برای مسلمین !!!
🤔#پرسش :
❓خوردن گوشت خوک و نوشیدن الکل در اسلام حلال است ❕❕
گوشت خوک و الکل در برخی ادیانِ به رغم قرآن، اهل کتاب(ادیانی که کتاب الهی دارند) حلال است . یعنی جزء طعامشان است . در اسلام ادعا شده که اینها را حرام کردند در حالی که آیه ی قرآن میگوید طعام اهل کتاب که الکل و گوشت خوک و . . . باشد بر مسلمانان حلال است :
"امروز چيزهاى پاكيزه بر شما حلال شده است. طعام اهل كتاب بر شما حلال است و طعام شما نيز بر آنها حلال است.... " ( مائده ٥ )
آیه میگوید طعام اهل كتاب بر شما حلال است و طعام شما نيز بر آنها حلال است،فلذا الکل و گوشت خوک که طعام اهل کتاب است،بر مسلمین حلال است ❗️❗️
💠#پاسخ💠
👌ما در قرآن کریم دو دسته آیات داریم . آیاتی که مطلق یا عام هستند و آیاتی که مقید یا خاص هستند . امیر مومنان علیه السلام در بیانی به این نکته اشاره کرده و می فرماید :
" او (پيامبر اسلام) كتاب پروردگار شما را در ميانتان به يادگار گذاشت در حالى كه حلال و حرام خدا و واجبات و مستحبّاتش را بيان كرده بود و همچنين ناسخ و منسوخ آن و مباح و ممنوع آن را روشن نمود، خاص و عام آن را توضيح داد و پندها و مثلهايش را روشن ساخت و مطلق و مقيّد آن را بيان كرد و محكم و متشابه آن را معيّن فرمود " " كتاب ربّكم فيكم: مبيّنا حلاله و حرامه و فرائضه و فضائله و ناسخه و منسوخه و رخصه و عزائمه و خاصّه و عامّه و عبره و امثاله و مرسله و محدوده و محكمه و متشابهه، مفسّرا مجمله و مبيّنا غوامضه "
📚نهج البلاغه خطبه اول
❕شارحین کلام فوق می نویسند :
"منظور از خاص، آياتى است كه ظاهر آن عموميّت دارد ولى منظور از آن، مورد خاصّى است، مانند آيه ولايت: «إِنَّما وَلِيُّكُمُ اللَّهُ وَ رَسُولُهُ وَ الَّذِينَ آمَنُوا الَّذِينَ يُقِيمُونَ الصَّلاةَ وَ يُؤْتُونَ الزَّكاةَ وَ هُمْ راكِعُونَ»، سرپرست و ولىّ شما تنها خداست و پيامبر او و آنها كه ايمان آوردهاند همانها كه نماز را بر پا مىدارند و در حال ركوع زكات مىدهند». ( مائده 55 ) و مىدانيم كه اين آيه، تنها يك مصداق بيشتر نداشت و آن امير مؤمنان على (ع) بود.
ولى عام، آياتى است كه عموميّت دارد و همگان را شامل مىشود مانند: «السَّارِقُ وَ السَّارِقَةُ فَاقْطَعُوا أَيْدِيَهُما»، دست مرد و زن دزد را ببريد»! ( مائده 36 ) ....
«مطلق» احكامى است كه بدون قيد و شرط بيان شده، مانند: «أَحَلَّ اللَّهُ الْبَيْعَ»، خداوند خريد و فروش را حلال كرده» ( بقره 275 ) و «مقيّد» حكمى است كه با قيد و شرطى بيان شده، مانند: «تِجارَةً عَنْ تَراضٍ مِنْكُمْ»، تجارتى كه از روى رضايت شما بوده باشد». ( نساء 29 ) روشن است كه جمع ميان مطلق و مقيّد ايجاب مىكند كه مطلق را به وسيله مقيّد، تقييد كنيم و در مثال بالا تنها معاملهاى را صحيح بدانيم كه مورد تراضى طرفين باشد."
📚پيام امام امير المومنين عليه السلام، ج1، ص: 242
👌و در مورد چرایی وجود آیات مطلق و عام و آیات مقید و خاص در قرآن نیز می نویسند :
" پاسخ سؤال مشابهى كه در مورد آيات عام و خاص يا مطلق و مقيد مطرح مىشود نيز روشن گرديد. زيرا جمع ميان عام و خاص از طريق تخصيص و همچنين جمع ميان مطلق و مقيد يك جمع شناخته شده عرفى است و هرگز تناقض محسوب نمىشود.
مثلًا اگر حكومتى در يك كشور اعلام كند كه صادرات مطلقاً آزاد است و سپس براى آن استثناهايى در نظر بگيرد؛ وجود اين استثناها دليل بر تضاد نيست مخصوصاً اگر اين كار به صورت يك سنّت و روش در آيد كه حكم عام را بگويند و سپس خاص و قيد آن را بياورند؛ بخصوص اينكه معمولًا حكمى بدون استثناء وجود ندارد. "
📚پيام قرآن، ج 8، ص: 339
❕در آیه مورد اشکال معاند آمده است : " امروز چيزهاى پاكيزه براى شما حلال شد و (همچنين) طعام اهل كتاب براى شما حلال است و غذاى شما براى آنها حلال مىباشد " " الْيَوْمَ أُحِلَّ لَكُمُ الطَّيِّباتُ وَ طَعامُ الَّذِينَ أُوتُوا الْكِتابَ حِلٌّ لَكُمْ وَ طَعامُكُمْ حِلٌّ لَهُم " ( مائده 5 )
❕مقصود از حلال بودن طعام اهل کتاب , مطلق طعام آنها نیست , چنانچه که در روایتی از ابی جارود آمده که می گوید :
"از امام صادق علیه السلام در باره آیه «وَطَعامُ الَّذِینَ أُوتُواْ الْکِتَابَ حِلٌّ لَّکُمْ» پرسیدم و فرمود: منظور غلّهها و سبزیجات است. " "سألت أبا جعفر (عليه السلام) عن قول الله عز و جل: وَ طَعامُ الَّذِينَ أُوتُوا الْكِتابَ حِلٌّ لَكُمْ وَ طَعامُكُمْ حِلٌّ لَهُمْ، فقال (عليه السلام): «الحبوب و البقول». "
📚الکافی ج 6 ص 264
▫️ادامه 👇
▫️ادامه 👇
❕یا در روایت دیگر آمده است :
" مردی از امام صادق علیه السلام سئوال نمود و گفت: گله ای را همراه چوپانی یهودی یا نصرانی میفرستیم و ناگهان پیش آمدی رخ میدهد و چوپان ذبح میکند، آیا از ذبح شده به دست وی بخوریم؟ حضرت فرمود:
"قیمت آن را وارد زندگی ات نکن و از آن نخور؛ زیرا که مساله در ذبح، نام بردن خداست و در آن بر غیر مسلمان اعتمادی نیست. آن مرد گفت: خداوند فرماید: «الْیَوْمَ أُحِلَّ لَکُمُ الطَّیِّبَاتُ وَطَعامُ الَّذِینَ أُوتُواْ الْکِتَابَ حِلٌّ لَّکُمْ» امام صادق علیه السلام فرمودند: پدرم میگفت: منظور، تنها حبوبات و نظایر آن است. " " فقال له الرجل: قال الله تعالى: الْيَوْمَ أُحِلَّ لَكُمُ الطَّيِّباتُ وَ طَعامُ الَّذِينَ أُوتُوا الْكِتابَ حِلٌّ لَكُمْ؟ فقال له أبو عبد الله (عليه السلام): «كان أبي (صلوات الله عليه) يقول: إنما هي الحبوب و أشباهها». "
📚الکافی ج 6 ص 240
❕بنابراین اگر در آیه مورد بحث به صورت مطلق یا عام گفته شده که طعام اهل کتاب بر مسلمین حلال است در آیات و روایات دیگر , این اطلاق یا عمومیت قید خورده و خاصش وارد شده که مقصود طعامی است که خوک و شراب نباشد و اینکه تنها حبوبات اهل کتاب را می توان استفاده نمود حتی غذاهای گوشتی آنان از حیوانات حلال گوشت هم ممنوعیت مصرف دارد زیرا اهل کتاب ذبح شرعی را رعایت نمی کنند .
❕ بر همین اساس در تفسیر نمونه در مورد آیه مذکور می خوانیم :
" روايات متعددى كه از ائمه اهل بيت ع نقل شده اين مطلب را تاكيد مىكند كه منظور از طعام در اين آيه، غير ذبيحههاى اهل كتاب است.
در تفسير على بن ابراهيم از امام صادق ع نقل شده كه در باره آيه فوق چنين فرمود:
"عنى بطعامهم هاهنا الحبوب و الفاكهة غير الذبائح التي يذبحون فانهم لا يذكرون اسم اللَّه عليها " ";منظور از طعام اهل كتاب حبوبات و ميوهها است، نه ذبيحههاى آنها زيرا آنها هنگام ذبح كردن نام خدا را نمىبرند" و روايات متعدد ديگرى كه در جلد 16 وسائل الشيعه در باب 51 از ابواب اطعمه و اشربه صفحه 371 مذكور است .
دقت در آيات گذشته نشان مىدهد كه تفسير دوم (تفسير طعام به غير ذبيحه) به حقيقت نزديكتر است، زيرا همانطور كه امام صادق ع هم در روايت فوق اشاره فرموده، اهل كتاب غالب شرائط ذبح اسلامى را رعايت نمىكنند، نه نام خدا را مىبرند و نه رو به سوى قبله حيوان را ذبح مىكنند و هم چنين پايبند به رعايت ساير شرائط نيستند چگونه ممكن است در آيات قبل چنين حيوانى صريحا تحريم شده باشد و در اين آيه حلال شمرده شود....
ما انكار نمىكنيم كه طعام يك مفهوم وسيع دارد، ولى آيات سابق كه در باره گوشتها بحث نموده و مخصوصا گوشت حيواناتى را كه بهنگام ذبح نام خدا بر آن نبرند تحريم كرده، اين مفهوم وسيع را تخصيص مىزند و محدود بغير گوشت ميكند، و ميدانيم هر عامى يا مطلقى قابل تخصيص و تقييد است. و اين را نيز مىدانيم كه اهل كتاب مقيد به ذكر نام خدا بر ذبيحه نيستند، از آن گذشته ساير شرائطى را هم كه در" سنت" آمده است، مسلما رعايت نمىكنند. "
📚تفسیر نمونه ج 4 ص 277
#شیعه_پاسخ
@Rahnamye_Behesht
ipasookh.ir
هدایت شده از پرسمان اعتقادی ( شیعه پاسخ )
10.51M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
📺حضور امام حسین (ع) در فتح ایران !!!
▫️در کلیپ فوق به شبهه ذیل پاسخ گفته ایم :
" امام حسین در فتح ایران و کشتار ایرانیان توسط اعراب حاضر بوده است , حال چگونه ما ایرانیان برای امام حسین گریه کنیم ? "
@Rahnamye_Behesht
▪️فرا رسیدن تاسوعای حسینی تسلیت !
برخی از پرسش و پاسخ ها پیرامون حضرت عباس علیه السلام !!!!
1⃣کانال های ضد دین هجمه ای را آغاز کرده اند در مورد نحوه شهادت حضرت عباس و می گویند در هیچ منبعی نیامده است که دستان عباس را قطع کردند و او را به بدترین وضع به شهادت رساندند این ها دروغ هایی است که به خورد شما داده اند تا جیب خود را پر کنند ❗️
https://eitaa.com/Rahnamaye_Behesht/2541
2⃣برخی می گویند حضرت ابوالفضل سه بار آب را برداشت تا بنوشد و از این کار #امتناع کرد و یاد تشنگی اهل حرم افتاد ❕به نظر من این مطلب صحت ندارد زیرا حضرت #ابوالفضل همیشه به یاد پسران زهرا و اهل حرم بوده و لحظه ای از آنها غافل نشده است ❕نظر شما چیست ❗️❗️
https://eitaa.com/Rahnamaye_Behesht/2542
3⃣آیا شمر دایی حضرت عباس بوده است ❗️
https://eitaa.com/Rahnamaye_Behesht/2543
https://eitaa.com/Rahnamye_Behesht/4224
4⃣آیا این که مداحان میگویند که حضرت عباس جز در لحظات آخر شهادت امام حسین را به لفظ #برادر خطاب نکرده است و تنها به الفاظ مولا و سید خطاب کرده حقیقت دارد ❗️❗️
https://eitaa.com/Rahnamaye_Behesht/2544
5⃣❔آیا این متن واقعیت دارد ❗️
❔آیا میدانید #ذخر الحسین کیست؟
در جنگ صفین بود که امیرالمومنین (علیه السلام) نوجوانی سیزده ساله را نقاب بر صورتش زد و زره پوشانید و روانه میدان کرد . معاویه، ابوشعتاء که دلاور عرب بود و در شام او را حریف هزار اسب سوار میدانستند به میدان فرستاد ولی او گفت: در شان من نیست که با این دلاوری هایم با او بجنگم پسرم برای او کافیست.
ابوشعتاء 9 پسر خودش را به میدان فرستاد و آن نوجوان همه را به درک واصل کرد. ابوشعتاء برای انتقام خون پسرانش خودش به میدان آمد اما فقط با یک ضربه به هلاکت رسید. امیرالمونین (علیه السلام) به نوجوان فرمودند بس است پسرم برگرد…
تمام لشگر گفتند یا علی بگذار جنگ را تمام کند اما امیرالمومنین (علیه السلام) فرمودند نه او پسرم عباس قمر بنی هاشم است.
انه ذخر الحسین: او #ذخیره برای حسین است.
https://eitaa.com/Rahnamaye_Behesht/2545
6⃣سید رضی شیرازی مدرس فلسفه میگه حضرت عباس هیچ چیزی از مقام امام کم ندارد ( حتی عصمت هم داره )نظر شما چیه؟ واقعا چرا در سخن بعضی طلبه ها ثبات وجود ندارد حضرت عباس هرچه باشد انسان است مقامی که دارد از انبیا کمتر است چه برسد به امامان هیچ دلیلی وجود نداره که امام زادگان رو معادل امامان قرار بدیم ❗️❗️
https://eitaa.com/Rahnamye_Behesht/2042
7⃣یکی از مجریان(موحد) شبکه وهابی در اینستاگرام ادعا کرده که
وقتی هیچ کس همراه حضرت ابوالفضل در کنار شط نبوده و سخنان ایشون رو نشنیده و در راه برگشت هم تنها بودن ❗️پس کی این روایتها رو از ایشون گزارش و مخابره کرده ❗️
https://eitaa.com/Rahnamye_Behesht/2751
#پرسمان_اعتقادی
@Rahnamye_Behesht
#سایت_ما
ipasookh.ir
هدایت شده از پرسمان اعتقادی ( شیعه پاسخ )
معنای واژه تاسوعا و عاشوراء !!!!
🤔#پرسش :
❓روز تاسوعا و عاشورا به چه معناست ? چرا از این دو واژه فقط در محرم استفاده می شود !!!!!
💠#پاسخ💠
👌تاسوعا از تسع به معنای نهم بر نهمین روز از ماه محرم اطلاق می شود : " هو اليوم التَّاسِع من المحرّم "
📚النهاية في غريب الحديث و الأثر، ج1، ص: 189
❗️عاشوراء هم از عشر به معنای دهم بر دهمین روز از ماه محرم اطلاق می شود : "عاشُوراء: اليوم العاشِر من المحرم "
📚كتاب العين، ج1، ص: 249
👌بنابراین تنها بر نهم و دهم ماه محرم اطلاق واژه تاسوعا و عاشوراء می شود نه بر نهم و دهم سایر ماهها .
❗️این واژه قبل از اسلام کاربرد نداشته است و پس از اسلام بر روز نهم و دهم ماه محرم اطلاق واژه تاسوعا و عاشوراء گشته است : " ابن الأثير، «هو اسم إسلامي» " ( نهاية ابن الأثير ج 3 ص 240 ) _ " ابن دريد: إنه اسم إسلامي لا يعرف في الجاهلية " ( الجمهرة في لغة العرب ج 4 ص 212. )
❗️در روایتی هم آمده است که امام صادق عليه السلام فرمود :
" «تاسوعا، روزى است كه حسين و يارانش كه خدا از ايشان، خشنود باد، در كربلا، محاصره شدند و سپاه شام، بر گِرد او جمع شدند و فرود آمدند. ابن مرجانه و عمر بن سعد، از وفور و فراوانىِ سپاهيان، شادمان شدند و در اين روز، حسين عليه السلام و يارانش را كه خدا از ايشان خشنود باد، ناتوان شمردند و يقين كردند كه كسى به يارى حسين عليه السلام نمىآيد و عراقيان، به او كمكى نمىدهند. پدرم فداى ناتوانْ شمرده شده غريب باد!»
❗️سپس فرمود: «امّا روز عاشورا، روزى است كه مصيبت حسين عليه السلام و بر خاك افتادن او ميان يارانش، پيش آمد و يارانش نيز برهنه، بر گِرد او بر زمين افتاده بودند. آيا در چنين روزى، روزه مىگيرند؟ به پروردگار خانه حرام سوگند كه هرگز، روا نيست!». " "سَأَلتُ أبا عَبدِ اللّهِ عليه السلام عَن صَومِ تاسوعا وعاشورا مِن شَهرِ المُحَرَّمِ؟
فَقالَ: تاسوعا يَومٌ حوصِرَ فيهِ الحُسَينُ عليه السلام و أصحابُهُ رَضِيَ اللّهُ عَنهُم بِكَربَلاءَ، وَاجتَمَعَ عَلَيهِ خَيلُ أهلِ الشّامِ و أناخوا عَلَيهِ، وفَرِحَ ابنُ مَرجانَةَ وعُمَرُ بنُ سَعدٍ بِتَوافُرِ الخَيلِ وكَثرَتِها، وَاستَضعَفوا فيهِ الحُسَينَ عليه السلام و أصحابَهُ رَضِيَ اللّهُ عَنهُم، و أيقَنوا أن لا يَأتِيَ الحُسَينَ عليه السلام ناصِرٌ ولا يُمِدُّهُ أهلُ العِراقِ، بِأَبِي المُستَضعَفُ الغَريبُ.
ثُمَّ قالَ: و أمّا يَومُ عاشورا فَيَومٌ اصيبَ فِيهِ الحُسَينُ عليه السلام صَريعا بَينَ أصحابِهِ، و أصحابُهُ صَرعى حَولَهُ عُراةً، أفَصَومٌ يَكونُ في ذلِكَ اليَومِ؟! كَلّا ورَبِّ البَيتِ الحَرام "
📚الكافي: ج 4 ص 147 ح 7، بحار الأنوار: ج 45 ص 95 ح 40.
#پرسمان_اعتقادی
#شیعه_پاسخ
@Rahnamye_Behesht
http://ipasookh.ir
هدایت شده از پرسمان اعتقادی ( شیعه پاسخ )
11.18M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
📺آیا شیعیان قاتلان امام حسین علیه السلام بودند ?
▫️در کلیپ فوق به شبهه ذیل پاسخ گفته ایم :
" شیعیان خودشان امام حسین علیه السلام را دعوت کردند و خودشان او را کشتند و خودشان برایش نیز عزاداری می کنند "
@Rahnamye_Behesht