eitaa logo
پرسمان اعتقادی ( شیعه پاسخ )
6.4هزار دنبال‌کننده
1.5هزار عکس
228 ویدیو
55 فایل
❕بزرگترین مجموعه محتوایی پاسخ به شبهات در فضای مجازی ! 🔶 پاسخگویی توسط اساتید حوزه با سبکی نوین !!! طرح شبهه و سوال : @poorseman
مشاهده در ایتا
دانلود
👌پاسخ این شبهه پراکنی معاند تحت عنوان ؛ « تولد امامان از پهلو و ران » را در ذیل بخوانید 💠https://eitaa.com/Rahnamaye_Behesht/2100
👌پاسخ این شبهه پراکنی معاند تحت عنوان ؛ « خدای شیعیان دارای انگشت است » را در ذیل بخوانید ؛ 💠https://t.me/Rahnamye_Behesht/10123
👌پاسخ این شبهه پراکنی معاند در مورد روایتی که می گوید زنان چون قلاده و گردنبند بر گردن مردان هستند را در ذیل بخوانید ؛ 💠https://eitaa.com/Rahnamaye_Behesht/2101
🤔 ❔اثبات كفر امام على با استناد به احاديث شيعه عربى روايت: محمد بن إدريس في آخر (السرائر) نقلا من كتاب مسائل الرجال ومكاتباتهم مولانا علي بن محمد من مسائل داود الصرمي قال : قال لي : يا داود لو قلت : إن تارك التقية كتارك الصلاة لكنت صادقا. :اگربگویم تارک تقیه همانند تارک نماز است درست گفته ام : وسائل الشيعة ط-آل البیت نویسنده : العلامة الشيخ حرّ العاملي جلد : ١٦ صفحه : ٢١١ با استناد به اين روايت و روايات مشابه، راه كفر پيش گرفته و شده است، زيرا ميتوانست با تقيه كردن خليفه سوم شود و به امامتى كه طبق ادعاى شيعه از سوى خدا به او تفويض شده بود برسد. اما وى تقيه نكرد وخلافت به رسيد وبدين نحو على به دستور الله و پيامبرش پشت كرد ❗️❗️ 💠💠 👌 این نحو شبهه پراکنی نشانه نهایت جهل و نادانی نسبت به تقیه و جایگاه آن در فقه تشیع است . ❕بدون شك مواردى وجود دارد كه در آنجا تقيه كردن حرام است و آن در موردى است كه تقيه به جاى اينكه سبب حفظ نيروها شود مايه نابودى يا به خطر افتادن مكتب گردد، و يا فساد عظيمى ببار آورد، در اين گونه موارد بايد سد تقيه را شكست و پى ‏آمدهاى آن را هر چه بود پذيرا شد . 📚تفسیر نمونه ج 11 ص 426 ❕براساس منطق شيعه، تقيه در شرايطى واجب، ولى در برخى شرائط‍‌ نيز حرام است، و انسان در آن شرائط‍‌ نبايد تقيه كند. گروهى تصور مى‌كنند كه شيعه مطلقا تقيه را واجب مى‌داند، درحالى‌كه اين تصور غلط‍‌ بوده و روش پيشوايان شيعه هرگز چنين نبوده است.زيرا آنان با در نظر گرفتن شرائط‍‌ و رعايت مصالح و مفاسد، در هر زمان راهى خاص و مناسب را انتخاب مى‌كردند و لذا مى‌بينيم كه گاه تقيه نكرده و جان و مال خود را در راه اظهار عقيده فدا مى‌كردند.اصولا پيشوايان معصوم شيعه غالبا به وسيلۀ شمشير يا زهر جفاى دشمنان به شهادت رسيده‌اند، درحالى‌كه يقينا اگر آنان به حاكمان عصر خويش چهرۀ خوش و زبان شيرين نشان مى‌دادند، قدرتمندان حاكم چه‌بسا بزرگترين و عالى‌ترين مقامات را نيز در اختيار آنان مى‌نهادند؛ ولى آنها خوب مى‌دانستند كه تقيّه (فى المثل در برابر يزيد) مايۀ نابودى دين و محو مذهب است. 📚منشور عقاید امامیه ص 227 🔸ادامه 👇
🔸ادامه 👇 ❕امام رضا علیه السلام خطاب به برخی از افراد که ادعای شیعه گری داشته اما در عمل با دستورات اهل بیت علیهم السلام مخالفت می کردند ، فرمود ؛ « شما مدّعى هستيد كه شيعه اميرالمؤمنين عليه السلام هستيد، در صورتى كه بسيارى از اعمال شما خلاف اين ادّعاست و در بسيارى از فرايض كوتاهى مى‏ ورزيد و نسبت به رعايت حقوق بزرگ برادران دينى خود سستى نشان مى‏ دهيد و در جايى كه تقيّه لازم نيست تقيّه مى‏ كنيد » 📚الاحتجاج یک جلدی ص 441 ❕امام صادق علیه السلام فرمود ؛ « باید نظر کرده شود ، اگر مورد از مواردی بود که تقیه در مورد آن روا نمی باشد ، تقیه از فرد قبول نمی شود ، تقیه جایگاهی دارد ، هر که آن را از جایگاهش دور کند برای او استوار نماند » 📚الکافی ج 2 ص 168 ❕از این روایات استفاده می شود که در مواردی که فساد تقیه از مصلحت آن بیشتر است ، تقیه کردن جایز نیست . 👌پس از قتل خلیفه دوم ، و در آن شورای ساختگی شش نفره ، «عبد الرحمن بن عوف » رو به «على» علیه السلام كرد و گفت با تو بيعت مى ‏كنم كه طبق كتاب خدا و سنّت پيامبر و روش «عمر» و «ابو بكر» با مردم رفتار كنى، «على» علیه السلام در پاسخ گفت: مى‏ پذيرم، ولى طبق كتاب خدا و سنّت پيامبر و اعتقاد خودم عمل مى‏ كنم. «عبد الرحمن» رو به «عثمان» كرد و همان جمله را تكرار نمود و «عثمان» آن را پذيرفت. «عبد الرحمن» سه بار اين جمله را تكرار كرد و همان جواب را شنيد لذا دست «عثمان» را به خلافت فشرد، اين جا بود كه «على» علیه السلام به «عبد الرحمن» فرمود ؛ «به خدا سوگند تو اين كار را نكردى مگر اين كه از او انتظارى دارى همان انتظارى كه خليفه اوّل و دوّم از يكديگر داشتند، ولى هرگز به مقصود خود نخواهى رسيد». 📚مسند احمد ج 1 ص 75_ اسد الغابه ج 4 ص 123_ شرح نهج البلاغه ج 12 ص 166 👌معاند می گوید چه مانعی داشت که علی علیه السلام از روی تقیه موافقت با سیره ابوبکر و عمر را می پذیرفت ، آنگاه پس از خلافت ، بر اساس اعتقاد خودش عمل می کرد ، آیا علی علیه السلام در ترک تقیه مقصر نیست ! 🔸پاسخ این اشکال با توجه به آنچه آمد روش است . تقیه در مواردی که موجب فساد دین و مذهب می شود حرام است . اگر علی علیه السلام خلافت بر اساس سیره ابوبکر و عمر را می پذیرفت ، در تمام جامعه اسلامی منتشر می شد که تمام بدعتها و اعمال ننگین ابوبکر و عمر مورد تایید علی علیه السلام قرار گرفته و دیگر کسی حق انتقاد و اشکال کردن را ندارد . علی هم پیرو آنان است و دربرابر آنان حرف تازه و مکتب دیگری را ارائه نداده است و این یعنی از بین رفتن راه و روش تشیع و پیروی از جانشینان به حق پیامبر اسلام . ❕از سوی دیگر ، وقتی علی علیه السلام پس از رسیدن به خلافت ، شرط تبعیت از ابوبکر و عمر را نادیده می گرفت ، در تمام جامعه اسلامی از سوی دشمنانش ، به عنوان فردی عهد شکن و حیله گر معرفی می شود که شایستگی هدایتگری و امامت را ندارد و این بهانه ای می شد برای عدم تبعیت از ایشان به عنوان امام و هادی الهی . 🔸به خاطر این مفاسد بود که علی علیه السلام تقیه کردن را در آن شورای ساختگی حرام دانست و تن به آن نداد . Poorseman.ir @Rahnamye_Behesht.
👌پاسخ شبهات مطرح شده در مورد وجود تاریخی حضرت رقیه سلام الله علیها و این که ایشان فرزند امام حسین علیه السلام بودند و در شام به شهادت رسیدند را در ذیل بخوانید ؛ 💠https://eitaa.com/Rahnamaye_Behesht/2085
👌پاسخ شبهه پراکنی معاند در مورد احمق بودن شیعیان را در ذیل بخوانید ؛ 💠https://eitaa.com/Rahnamaye_Behesht/2102
🤔 ❔فرار کردن امام باقر وسط مجلس خواستگاری به علت اینکه دختر مورد نظر قیافه زیبایی نداشته!!! ========================= وعن زرارة في الموثق عن أبي جعفر أنه أراد أن يتزوج امرأة فكره ذلك أبوه،... {متن کامل در اسکن} 🔴امام باقر میگوید;خواستم با زنی ازدواج کنم اما پدرم از این کار کراهت داشت !!! اما من رفتم و ازدواج کردم تا اینکه وقتی سراغ آن زن رفتم ونگریستم چیز خوشایندی ندیدم.؟ پس برخاستم که بروم اما زن و خانه دار برخاست تا درو ببندد گفتم قفل نکن آنچه رابخواهی به تو میدهم پس وقتی که نزد پدرم رفتم و ماجرا را برایش بیان کردم به من گفت: فقط نیمی از مهریه بر تو واجب است... مطابق حدیث فوق امام باقر یک کاری انجام میده که امام سجاد ازش کراهت داشت !!![پس عصمت ادعایی چی شد؟] ⚡️مگر مدعی نیستید که امامان علم غیب دارند پس چگونه امام شما نمیدانست آن دختر چه شکلی است؟ ⚡️فرضا آن دختر زیبائی خاصی نداشته باشد ایا این مثلا امام باید بلند بشه و فرار کنه ❗️❗️ 💠💠 👌معاند روایت را درست ترجمه نکرده است و اساسا تعبیر « فرار از مجلس خواستگاری » تعبیری کاملا کذب و دروغین است . ❕روایت در مورد امام باقر علیه السلام است که می فرماید ؛ « قصد داشتم که با زنی ازدواج کند ، اما پدرم ( امام سجاد علیه السلام ) موافق این ازدواج نبودند و کراهت داشتند ( اما من را از این ازدواج نهی نکردند ) و من با آن زن ازدواج ( و عقد کردم ) پس از ( عقد ) با آن زن ملاقات داشتم ( و در امر او ) نظر کردم ، اما جوری نبود که شیفته او شوم ، از ( مکان زفاف ) برخاستم که بازگردم ، سرایدار خانه به همراه آن زن برخاستند تا در را بر من ببندند ( می خواستند در را ببندند تا خلوت حاصل شود و مهریه کامل بگیرند ) من گفتم در را نبندید ، آنچه می خواهی ( از مهر ) به تو می دهم ، وقتی به نزد پدرم بازگشتم و او را در جریان ماجرا گذاشتم پدرم فرمود ( چون دخول با آن زن محقق نشده است ، پس از طلاق او ) تنها نصف مهریه بر تو لازم است ( نه تمام مهریه ) » 📚الکافی ج 5 ص 366 _ تهذیب الاحکام ، ج 7 ص 466 ❕حال توجه به چند نکته لازم است ؛ 1⃣در سند روایت « علی بن الحسن بن فضال » وجود دارد که فطحی مذهب بوده و شیعه امامیه نبوده است . بنابراین روایت سندا « صحیح » محسوب نمی شود . 📚مستدرکات رجال الحدیث ج 5 ص 335 2⃣در روایت تنها آمده است که امام سجاد علیه السلام از این ازدواج کراهت داشتند و موافق نبودند ، اما نیامده است که امام سجاد ، فرزند خود را از این ازدواج کرده باشند . بنابراین امام باقر با امر امام سجاد علیهما السلام مخالفت نکردند تا عصمت ایشان زیر سوال برود . 3⃣در گذشته مفصلا توضیح داده ایم که امامان علیهم السلام مامور به ظاهر بودند و مطابق علم غیب خود رفتار و عمل نمی کردند ، بنابراین جریان فوق با علم غیب آن بزرگواران منافاتی ندارد ، توضیح بیشتر را در ذیل بخوانید ؛ 💠https://eitaa.com/Rahnamye_Behesht/1360 4⃣روایت دارد « فنظرت فلم ار ما یعجبنی » یعنی در امر آن زن نظر کردم ، چنین نبود که شیفته او شوم . محتمل است که امام باقر علیه السلام در خلوت ، نسبت به خلق و خوی و ایمان آن زن بیشتر شناخت پیدا کرده بودند ، لذا آن زن را شایسته ندیدند که به همسری برگزینند ، چنان که در ادامه می آید که قرائن گواه بر آن است که آن زن به ولایت امامان معتقد نبوده است . بنابراین لزوما علت انصراف امام علیه السلام از ازدواج با آن زن وضعیت ظاهری او نمی تواند باشد . ❕اگر چه اگر علت انصراف وضعیت ظاهری هم باشد ، مشکلی ایجاد نمی کند ، به این معنا که آن زن با تدلیس ، خود را بهتر از آنچه بوده نشان داده است . امام علیه السلام وقتی متوجه مکر و حیله آن زن شده ، او را شایسته همسری ندیدند و قضیه را همانجا تمام کردند . 5⃣مطابق فقه شیعه اگر طلاق در عقد و قبل از دخول واقع شود ، زن مالک نصف مهریه است ، اما برخی از فرق اهل سنت معتقدند که اگر طلاق در عقد واقع شود ، اگر چه دخولی صورت نگرفته باشد ، اما زن و مرد خلوتی داشته باشند ، زن مالک تمام مهریه می شود . 📚 الفقه علی المذاهب الخمسه ج 2 ص 349 ❕وقتی امام علیه السلام از ازدواج با آن زن منصرف می شود ، آن زن قصد داشت درب را ببندد تا خلوت صدق کند و او مالک تمام مهریه شود ، این رفتار او قرینه است که اعتقادی به ولایت امامان نداشته و پیرو مذاهب مخالف اهل بیت علیهم السلام بوده است . ❕احتمال است که امام باقر علیه السلام نسبت به این قضیه اطلاع پیدا کرده بودند و از ازدواج با آن زن منصرف شدند . بنابراین علت انصراف از ازدواج « عدم کفویت در ایمان » بوده است نه زیبایی آن زن ، اگر چه اگر بحث زیبایی هم باشد ، روشن کردیم که به رفتار امام علیه السلام اشکالی وارد نمی کند . Poorseman.ir @Rahnamye_Behesht.
👌پاسخ این شبهه ملحد تحت عنوان ؛ « معیار شرافت از نظر امام صادق پول و ثروت است » را در ذیل بخوانید ؛ 💠https://eitaa.com/Rahnamaye_Behesht/1929
👌پاسخ شبهه پراکنی معاند در مورد روایت « آب پاشیدن به خورشید توسط فرشته » را در ذیل بخوانید ؛ 💠https://eitaa.com/Rahnamye_Behesht/1267
🤔 ❔خوی توحش علی بن ابی طالب در تاریخ ثبت شده است. بلاذری در کتاب جمل من انساب الاشراف میگوید; ========================= 🔵وبعث علي بن أبي طالب عبد الرحمن بن جزء الطائي إلى سجستان فقتله حسكة. فقال على: لأقتلن من الحبطات أربعة آلاف. فقيل له: إن الحبطات لا يكونون خمس مئة. 🔴امام علی عبدالرحمان بن جز طائی را به سیسستان فرستاد. لکن حسکه حبطی وی را بکشت👈🏿،پس علی فرمود: بیاید که چهار هزار تن از حبطیان را به قتل رسانیم. وی را گفتند: حبطیان پانصد تن هم نشوند.👉🏿 ========================= 💠💠 👌مطلب فوق کاملا بی سند و جعلی ، توسط افرادی نقل شده است که اعتقادی به ولایت علی علیه السلام نداشته اند ،این گونه افراد برای سرپوش گذاشتن به جنایات خلفای ثلاثه ، سعی دارند که دامان علی علیه السلام را آلوده به این بی عدالتی ها کنند در حالی که ؛ ❕عمر همواره می گفت ؛ « علی از همه ما به داوری و قضاوت ( الهی ) آشناتر است » 📚صحیح بخاری ، ج 7 ص 116 _ مستدرک علی الصحیحین ، ج 3 ص 305 _ مسند احمد ج 5 ص 113 ❕علمای اهل سنت از پیامبر گرامی نقل می کنند ؛ « علی بن ابی طالب آگاه ترین شخص به امر قضاوت است » 📚سنن ابن ماجه ، ج 1 ص 161 🔸از ابن مسعود نقل می کنند ؛ « علی از همه مردم مدینه به امور قضاوت آشناتر بود » 📚استیعاب ج 2 ص 461_ فتح الباری ج 9 ص 236 ❕ابونعیم در حلیه الاولیاء نقل می کند که پیامبر گرامی خطاب به علی علیه السلام می فرمود ؛ « تو از همه بهتر عدالت را میان مردم رعایت می کنی » 📚حلیه الاولیاء ج 1 ص 65 _ الریاض النضره ج 2 ص 198 ❕در نقل دیگر فرمود ؛ « تو ازهمه بهتر به رعیت مهربان هستی » 📚حلیه الاولیاء ج 1 ص 66 ❕هیثمی نقل می کند که پیامبر گرامی خطاب به فاطمه زهرا سلام الله علیهما می فرمود ؛ « تو را به همسری مردی در آوردم که مهربانیش به مردم از همه زیادتر است و در میان همه آنها عدالت را به بهترین وجه اجرا می کند و داوری او از همه بهتر است » 📚مجمع الزوائد ج 9 ص 165 🔸در روایات فراوانی از نقل های شیعه نیز علی علیه السلام به عدالت و مهربانی با مردم ستوده شده است ؛ 📚بحار الانوار ج 41 ص 102 باب 107 👌آنچه گذشت نقل های اهل سنت در مورد عدالت و مهربانی علی علیه السلام نسبت به مردم و علم و دانش او به قضاوت عادلانه بود ، آیا فردی که اوصاف او چنین است تصمیم می گیرد که در ازای کشته شدن یک فرد ،چهار هزار تن را بکشد ❗️ 🔸نقل مورد استناد معاند کاملا بی سند و ضعیف است که به هیچ عنوان قابل اعتناء نیست ‌و با روایات فوق که توسط اهل سنت در مورد عدالت و مهربانی علی علیه السلام نقل شده منافات دارد . Poorseman.ir @Rahnamye_Behesht.
👌پاسخ این شبهه پراکنی معاند تحت عنوان ؛ « زنان را بی لباس بگذارید تا هوس بیرون رفتن نکنند » را در ذیل بخوانید ؛ 💠https://eitaa.com/Rahnamaye_Behesht/2019