eitaa logo
پرسمان اعتقادی ( شیعه پاسخ )
6.4هزار دنبال‌کننده
1.5هزار عکس
226 ویدیو
55 فایل
❕بزرگترین مجموعه محتوایی پاسخ به شبهات در فضای مجازی ! 🔶 پاسخگویی توسط اساتید حوزه با سبکی نوین !!! طرح شبهه و سوال : @poorseman
مشاهده در ایتا
دانلود
👌پاسخ شبهه پراکنی معاند در مورد رفتن علما و مراجع به بیمارستان را در دو نمایه ذیل بخوانید ؛ 💠https://eitaa.com/Rahnamaye_Behesht/2078 💠https://eitaa.com/Rahnamaye_Behesht/2079
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
😊شیرین نجفی #ادمین_دوم_آمد_نیوز می گوید کارم شده گریه کردن و خیلی می ترسم 😊 ❕ان شاء الله در آینده نه چندان دور حال و روز سایر معاندان #جیره_خوار هم گریه کردن می شود. #این_است_عذاب_الهی
🤔 ❔تناقضات معصومین شیعه دلیلی دیگر بر بی دروپیکر بودن مذهب جعلی تشیع ▪️أَحْمَدُ بْنُ مُحَمَّدِ بْنِ عِيسَى عَنْ عَلِيِّ بْنِ الْحَكَمِ عَنِ ابْنِ أَبِي عُمَيْرٍ عَنْ جَمِيلِ بْنِ صَالِحٍ عَنْ عَبْدِ الْمَلِكِ بْنِ عَمْرٍو قَالَ: سَأَلْتُ أَبَا عَبْدِ اللَّهِ عَن ِالْقُنُوتِ قبل الرکوع أَوْ بَعْدَهُ قَالَ لَا قَبْلَهُ وَ لَا بَعْدَهُ. ▫️در مورد قنوت از معصوم سوال شده و ایشان گفت:منظور تو خواندن قنوت قبل از رکوع یا بعد از رکوع است؟ ایشان گفت:خواندن آن نه قبل از رکوع و نه بعد از آن صحیح نیست 🖋در روایت معتبر فوق مشاهده کردیم معصوم شیعه میگوید خواندن قنوت نه بعد از رکوع و نه قبل از آن صحیح نیست ولی در این روایت:[باسناده، عن الحسين بن سعيد عن القاسم بن محمّد الجوهرى عن أبان بن عثمان عن إسماعيل الجعفى و معمر بن يحيى عن أبى جعفر قال: القنوت قبل الركوع، و ان شئت فبعده].▫️امام باقر میگوید:👈🏿خواندن قنوت قبل از رکوع است و اگر خواستی بعد از آن بخوان👉🏿...در حدیث اول میگوید صحیح نیست و در حدیث دوم میگوید صحیح است.. کجای دنیا این حجم از تناقضات یافت میشود ❗️❗️ 💠💠 👌قنوت در نماز ، نزد شیعه مستحب است . در فتوای مراجع شیعه آمده است ؛ « در تمام نماز های واجب ( یومیه ) و مستحب ،پیش از رکوع رکعت دوم ، مستحب است ، قنوت بخوانند » 📚توضیح المسائل مراجع ، بنی هاشم ، ج 1 ص 603 ❕امام باقر علیه السلام فرمود ؛ « قنوت در هر نمازی ( مستحب ) است » 📚الفقیه ج 1 ص 316 🔸صفوان جمال می گوید ؛ « پشت سر امام صادق علیه السلام ، هر زمانی که نماز خواندم دیدم که در هر نمازش قنوت می خواند ، چه نماز جهری و چه غیر جهری ( و اخفاتی )» 📚وسائل الشیعه ج 6 ص 261 ❕در فلسفه گرفتن قنوت از امام رضا علیه السلام نقل شده که فرمود ؛ « اگر سائل بگويد چرا دعاء ( مقصود دعاهايى است كه مستحب است قبل از تكبيرة الاحرام و در خلال تكبيرات افتتاحيه ششگانه بخوانند به شرحى كه در كتب فقهيّه و ادعيه مذكور است ) در ركعت اوّل نماز پيش از قرائت حمد خوانده مى‏شود ولى در ركعت دوّم قنوت بعد از قرائت حمد و پيش از ركوع خوانده مى‏ شود؟ ❕در جواب گفته مى‏ شود: حقّ تعالى دوست دارد ايستادن براى او و قيام براى عبادتش با تحميد و تقديس و رغبت و خشيت افتتاح و آغاز گردد و در پايان عمل و عبادت را با مثل همين خاتمه داد لذا ركعت دوّم كه خاتمه عمل است را با خواندن قنوت كه مشتمل بر تحميد و تقديس و رغبت و خشيت است به پايان مى ‏رسانند. 🔸و جهت ديگرش آن است كه در نماز جماعت گاه باشد كه مأموم در ركعت دوّم امام را درك مى ‏كنند آن هم بعد از خواندن قرائت حال امام پيش از رفتن به ركوع وقتى قنوت خواند به مقدار خواندن قنوت قيام طولانى شده و شخص با اقتداء به امام ركوع را در ركعت دوّم درك مى‏كند و بدين ترتيب هر دو ركعت از او فوت نمى ‏شود. » 📚عیون الاخبار ج 2 ص 106 ❕معاند می گوید اگر قنوت در هر نمازی مستحب است پس این روایت چه می شود که عبد الملک بن عمرو می گوید ؛ « از امام صادق علیه السلام در مورد قنوت سوال کردم که قبل از رکوع است یا بعد از رکوع ، امام علیه السلام فرمود نه قبلش است و نه بعدش » 📚التهذیب ج 2 ص 91 👌پاسخ روشن است . در ذهن راوی این نکته تداعی شده بود که قنوت واجب است و سوال کرد که این قنوت ( واجب ) قبل از رکوع است یا بعد از رکوع . امام علیه السلام پاسخ داد قنوت ( به صورت وجوبی ) نه قبل از نماز است و نه بعد از نماز ، ( آنچه است قنوت استحبابی ، آن هم قبل از رکوع است ). 📚مختلف الشیعه ج 1 ص 97 🔸چنان که امام رضا علیه السلام فرمود ؛ « اگر خواستی قنوت بگیر و اگر خواستی قنوت نگیر و اگر جو تقیه بود ، قنوت نگیر » 📚التهذیب ج 2 ص 91 👌امام رضا علیه السلام صراحتا با تعبیر « اگر خواستی قنوت بگیر و اگر خواستی نگیر » می فهماند که گرفتن قنوت لازم و ضروری و واجب نیست ، امام صادق علیه السلام هم برای نفی توهم وجوب می گوید قنوت وجوبی نه قبل از رکوع است و نه بعد از رکوع . 🔸ادامه 👇
🔸ادامه 👇 ❔سوال دیگری که ممکن است مطرح شود این است که اگر قنوت قبل از رکوع است ، چگونه امام باقر علیه السلام اجازه داده بعد از رکوع هم قنوت انجام گیرد چنان که فرمود ؛ « قنوت قبل از رکوع است و اگر خواستی می توانی بعد از رکوع هم بگیری » 📚التهذیب ج 2 ص 92 👌اما در سند این روایت « قاسم بن محمد جوهری » است که مجهول بوده و توثیقی ندارد و واقفی مسلک هم است ، بنابراین این راوی ضعیف است و روایتش هم مورد اعتماد نیست . 📚رجال نجاشی ص 315_ رجال علامه حلی ص 247 👌از سوی دیگر ، روایت مذکور صراحتا می گوید قنوت قبل از رکوع است ، اما اگر قبل از رکوع ، قنوت فراموش شود ، انسان می تواند بعد از رکوع قنوت را قضاء کند . شیخ طوسی این احتمال را در مورد روایت داده است که در مورد قضاء قنوت است . 📚وسائل الشیعه ج 6 ص 267 👌معاندین بی سواد توجه کنند که روایاتی که به نظرشان متضاد به نظر می رسد ، تفسیر و توضیح دارد و هیچ گونه تناقضی در میان گفتار امامان علیهم السلام وجود ندارد ، چنان که امام علیه السلام فرمود ؛ « حدیث من حدیث پدر من و حدیث پدرم حدیث جدم و حدیث جدم حدیث حسین و حدیث حسین حدیث حسن و حدیث حسن حدیث امیر مومنان و حدیث امیر مومنان حدیث رسول خدا و حدیث رسول خدا خداوند است» 📚الکافی ج1 ص131 Poorseman.ir @Rahnamye_Behesht.
👌پاسخ شبهه پراکنی معاند در مورد تعبیر « کشتزار » در مورد زنان را در ذیل بخوانید ؛ 💠https://eitaa.com/Rahnamye_Behesht/1250
👌پاسخ شبهه پراکنی معاند در مورد برخی اسباب فراموشی را در ذیل بخوانید ؛ 💠https://eitaa.com/Rahnamaye_Behesht/2125
👌پاسخ شبهه پراکنی معاند در مورد « درمان با چشمه های آبگرم معدنی » را در ذیل بخوانید ؛ 💠https://eitaa.com/Rahnamye_Behesht/1268
👌پاسخ شبهه پراکنی معاند در مورد تاثیر رنگ ها در پوشش کفش را در ذیل بخوانید ؛ 💠https://eitaa.com/Rahnamaye_Behesht/2126
🤔 ❔آیا برای کسانی که نتوانستند در روز به زیارت امام حسین بروند راهی است که به پاداش زوار ایشان برسند و برای قلبشان باشد ❗️❗️ 💠💠 👌سدیر می گوید ؛ « امام صادق به من فرمود ای سدیر آیا قبر حسین بن علی را بسیار می کنی ؟ گفتم (نه )چون گرفتارم . 🔶امام علیه السلام فرمود ؛ « آیا به تو چیزی نیاموزم که چون آن را انجام دهی خداوند به خاطر آن برایت می نویسد» ؟ 👌فرمود ؛ « در خانه ات غسل کن و به بام خانه ات برو و با اشاره به او سلام کن که برایت زیارت نوشته می شود » 📚کامل الزیارات ص482 📚بحار الانوار ج101 ص367 👌و ؛ « به بالای بام خانه ات برو ، سپس به راست و چپ توجه کن و آن گاه سرت را به سوی آسمان بالا ببر و به سوی قبر حسین رو کن و بگو سلام بر تو ای ابا عبد الله ، سلام و رحمت و برکات خدا بر تو باد ، برایت یک زیارت نوشته می شود و زیارت یک حج و عمره است » 📚الکافی ج4 ص589 📚الفقیه ج2 ص599 👌و یا فرمود ؛ « هنگامی که هر یک از شما دور می افتد و خانه اش ( تا مرقد ما ) فاصله بسیار دارد ، به بالای خانه اش برود و دو رکعت نماز بگزارد و با اشاره به سلام بدهد که آن به ما می رسد » 📚الکافی ج4 ص587 📚وسائل الشیعه ج14 ص577 Poorseman.ir @Rahnamye_Behesht.
⚫️به مناسبت فرا رسیدن اربعین حسینی کانال پرسمان اعتقادی تقدیم می کند ؛ ✔️پرسش و پاسخ های برگزیده پیرامون اربعین و زیارت امام حسین علیه السلام : 1⃣آیا در عصر حاضر و با پیشرفت تکنولوژی پیاده رفتن به کربلا مصداق هدر دادن عمر نیست ❕ ⚫️ https://t.me/Rahnamye_Behesht/4896 2⃣وهابیت می گوید شیعیان کربلا را از کعبه بالاتر می دانند و پیاده به زیارت حسین می روند آیا جهالتی از این بالاتر است که خانه مخلوق از خالق برتر باشد ❕ ⚫️ https://t.me/Rahnamye_Behesht/4919 3⃣مگر امام حسین از اعمال و احوال ما مطلع نیست و سخن ما را نمی شنود ؟ پس دیگر چه نیازی است که به زیارت قبرش برویم و با او سخن بگوییم ❕ ⚫️ https://t.me/Rahnamye_Behesht/4921 4⃣سوالی از مکتب تشیع اصلا شما پیاده رفتن برای خانه خدا را مستحب می شمارید چنان که پیاده رفتن به خانه مخلوق و حسین را مستحب می دانید ❕ ⚫️ https://t.me/Rahnamye_Behesht/4947 5⃣بعد از رجعت امام حسین در زمان ظهور آیا باز هم باید به زیارت کربلا برویم و یا پس از رجعت قبر ایشان فاقد ارزش می شود ❕ ⚫️ https://t.me/Rahnamye_Behesht/4954 6⃣برخی می گویند چرا میلیون ها نفر به زیارت کربلا می روند و برای عزاداری هزینه می کنند آیا بهتر نیست همان هزینه صرف فقرا بشود ❕ ⚫️ https://t.me/Rahnamye_Behesht/4965 7⃣چرا ما تنها برای امام حسین اربعین می گیریم و برلی دیگر امامان نمی گیریم ❕ ⚫️ https://t.me/Rahnamye_Behesht/5084 8⃣با توجه به ناامنی مسیر کربلا چه لزومی دارد که به زیارت حسین برویم آیا حفظ جان واجب نیست و رفتن مصداق خود کشی نیست ❕ ⚫️ https://t.me/Rahnamye_Behesht/5131 9⃣اگر قبر امام حسین را بشکافیم جنازه ایشان سالم و دست نخورده است و ما می توانیم ایشان را ببینیم ❕ ⚫️ https://t.me/Rahnamye_Behesht/6943 0⃣1⃣کانال های ضد دین می گویند آیا حسین در خواب است چرا زائران خود را از حملات تروریستی حفظ نمی کند ❕ ⚫️ https://t.me/Rahnamye_Behesht/4994 1⃣1⃣آیا اهل بیت امام حسین در روز اربعین به زیارت امام حسین رفتند ❕ ⚫️ https://t.me/Rahnamye_Behesht/5079 2⃣1⃣آیا برای کسانی که نتوانستند در روز اربعین به زیارت امام حسین بروند راهی است که به پاداش زوار حسین برسند و تسکینی برای قلوبشان باشد ❕ https://t.me/Rahnamye_Behesht/7611
🤔 ❔چرا الله مخالفان اسلام را در قرآن حرامزاده خطاب ميكند ؟ در رابطه به فحاشى الله در قرآن، مقاله جامعى را در كانال خدمت شما ارائه خواهيم كرد ❗️❗️ 💠💠 👌خداوند در آیاتی خطاب به پیامبر گرامی می فرماید ؛ « حال كه چنين است از تكذيب‏ كنندگان اطاعت مكن. آنها دوست دارند نرمش نشان دهى تا آنها نرمش نشان دهند (نرمشى توأم با انحراف از مسير حق). و اطاعت از كسى كه بسيار سوگند ياد مى ‏كند و پست است مكن‏- كسى كه بسيار عيب جو و سخن ‏چين است.- و بسيار مانع كار خير. و تجاوزگر، و گناهكار است. علاوه بر اينها كينه ‏توز و پرخور و خشن و بدنام است.» 🔸قلم 8 تا 13 👌بعد از ذكر اخلاق عظيم پيامبر گرامی كه در آيات گذشته آمده بود در اين آيات به ذكر اخلاق دشمنان او مى‏ پردازد تا در يك مقايسه، فاصله ميان اين دو كاملا روشن شود. ❕مفسران نقل كرده ‏اند كه اين آيات زمانى نازل شد كه رؤساى مكه پيامبر را به پيروى از آئين نياكان و شرك و بت ‏پرستى دعوت كردند، خداوند او را از اطاعت آنها نهى كرد . 📚تفسیر فخر رازی ج 30 ص 85 _ تفسیر مراغی ج 29 ص 31 🔸بعضى ديگر نقل كرده ‏اند كه «وليد بن مغيرة »كه از سران بزرگ شرك بود اموال عظيمى به پيامبر عرضه داشت و سوگند ياد كرد كه اگر از آئينش بازگردد به او خواهد داد . 📚تفسیر قرطبی ج 10 ص 6710 ❕از لحن آيات و از آنچه در تواريخ آمده است به خوبى استفاده مى‏ شود كه وقتى مشركان كوردل سرعت پيشرفت آئين اسلام را مشاهده كردند به فكر افتادند كه از طريق دادن امتيازاتى به پيامبر گرامی امتيازاتى از او بگيرند، و او را به نوعى سازش بكشانند همانگونه كه روش همه طرفداران باطل در طول تاريخ است ، لذا گاه اموال عظيم، و گاه زنان زيبا، و گاه پست و مقام برجسته پيشنهاد مى ‏كردند، و در حقيقت روح پيامبر را با مقياس وجود خود اندازه گيرى و مقايسه مى ‏نمودند. ❕ولى قرآن بارها به پيامبر هشدار داده كه هرگز كمترين انعطافى در برابر اين پيشنهادهاى انحرافى از خود نشان ندهد، و با اهل باطل هرگز مداهنه نكند، چنان كه در آيه 49 سوره مائده مى‏ خوانيم ؛ « در ميان آنها (اهل كتاب) بر طبق آنچه خدا نازل كرده حكم كن و از هوسهاى آنها پيروى مكن، و بر حذر باش كه تو را از تعليماتى كه خدا بر تو نازل كرده منحرف نسازند » 📚تفسیر نمونه ج 24 ص 383 👌خداوند در این آیات از دشمنان پیامبر که نباید از آنان اطاعت کرد با تعبیر « زنیم » یاد می کند . زنيم كسى است كه اصل و نسب روشنى ندارد و او را به قومى نسبت مى‏ دهند در حالى كه از آنها نيست، و در اصل از" زنمه" (بر وزن قلمه) به قسمتى از گوش گوسفند مى ‏گويند كه آويزان است، گويى جزء گوش نيست و به آن وابسته است. 📚لسان العرب ج 12 ص 277 🔸طبرسی از علی علیه السلام نقل می کند ؛ « زنیم کسی است که اصل و اساسی ندارد » 📚مجمع البیان ج 10 ص 502 ❕در نقل دیگری هم فرمودند ؛ « منظور از زنیم ، ولد الزنا است » 📚البرهان فی تفسیر القرآن ج 5 ص 458 🔸ادامه 👇
🔸ادامه 👇 👌خداوند در اينجا چنان ترسيمى از مكذبان و صفات زشت و اخلاق رذيله آنها فرموده كه شايد در سرتاسر قرآن شبيه و نظير نداشته باشد، و به اين ترتيب روشن مى‏ سازد كه مخالفان اسلام و قرآن و مخالفان شخص پيامبر چگونه افرادى بوده‏ اند، افرادى دروغگو، پست، عيب جو، سخن‏ چين، متجاوز گنهكار، بى ‏اصل و نسب ( زنا زاده ) و به راستى از غير چنين افرادى مخالفت با چنان مصلح بزرگى انتظار نمى ‏رود. 🔸این تعابیر در مورد دشمنان پیامبر گرامی اسلام ، از قبیل توهین و ناسزا نیست ، بلکه از قبیل بیان واقعیت است . 👌یاد کردن از افراد با صفات مذموم و ناپسندی که دارند توهین محسوب نمی شود بلکه خبر از واقع است . این که ما مثلا به سرکرده آمد نیوز ، بگوییم انسانی بی غیرت و کذاب و دروغگو بود که به خاطر اندک دریافتی از سرویس های جاسوسی ،دست به وطن فروشی و جعل و تزویر و کذب و دروغگویی زد و سر سپرده آمریکا و اسرائیل شد ، نهایتا هم با کمال پستی و رذالت در چنگال قانون و عدالت ، گرفتار شد ، توهین و ناسزا نیست ، بلکه عینا خبر دادن از واقع است ، لذا علامه طباطبایی می نویسد ؛ « امثال آيه مَنَّاعٍ لِلْخَيْرِ مُعْتَدٍ أَثِيمٍ عُتُلٍّ بَعْدَ ذلِكَ زَنِيمٍ ، هم از قبيل بيان واقع است نه ناسزا » 📚ترجمه تفسیر المیزان ج 7 ص 446 👌اگر این بیان را هم نادیده بگیریم و نگوییم بیان خداوند ناظر به دشمنان پیامبر گرامی است ، باز هم می گوییم خداوند در این آیات تصریح می کند که اطاعت کردن از افرادی با چنین ویژگی هایی جایز نیست ، باید از عيب جويان و سخن چينان و مانعان از خير و متجاوزان و افراد گنهكار و كينه توز شكم باره و خشن و بد نام وَ لا تُطِعْ كلَّ حَلّافٍ مَهِيْنٍ- هَمّازٍ مَشّاءٍ بِنَميمٍ- مَنّاعٍ لِلْخَيْرِ مُعْتَدٍ اثيمٍ- عُتُلٍّ بَعْدَ ذلِكَ زَنيم‏ اطاعت نکرد و زمام امور اجرایی و اجتماعی را به دست چنین افرادی از جمله نسپریم ، زیرا چنین افرادی ، چون نطفه آنان در هنگام طغیان و سرکشی منعقد شده است ، به حسب قانون وراثت ، تمایل بیشتری به طغیان و سرکشی دارند . 📚پیام قرآن ج 10 ص 106 👌در گذشته در رابطه با چرایی محروم بودن افراد زنیم یعنی زنا زاده از تصدی مناصب اجتماعی بحث کرده ایم ؛ 💠https://t.me/Rahnamye_Behesht/3673 Poorseman.ir @Rahnamye_Behesht.