eitaa logo
🇵🇸 رهپویان بصیرت🇮🇷
1.5هزار دنبال‌کننده
45هزار عکس
34.4هزار ویدیو
319 فایل
"بایدازحالت انفعال درعرصه فضای مجازی خارج بشویم" "مقام معظم رهبری" کانال دیگر ما @Nahjolbalaghe2
مشاهده در ایتا
دانلود
70.78M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
به وقت حاج قاسم هر که را صبح شهادت نیست شام مرگ هست...
7.83M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
✅ همخوانی جمعی /300 نفر از فعالین فرهنگی سراسر کشور 💠: مسجد مقدس جمکران همایش
وَاضْرِبْ لَهُم مَّثَلَ الْحَيَاةِ الدُّنْيَا كَمَاء أَنزَلْنَاهُ مِنَ السَّمَاءِ فَاخْتَلَطَ بِهِ نَبَاتُ الْأَرْضِ فَأَصْبَحَ هَشِيماً تَذْرُوهُ الرِّيَاحُ وَكَانَ اللَّهُ عَلَي كُلِّ شَيْءٍ مُّقْتَدِراً (45)کهف و (اى پيامبر!) براى آنان زندگى دنيا را مثَل بزن كه (در ناپايدارى) همچون آبى است كه از آسمان فرو فرستاديم، پس گياه زمين به وسيله ى آن (چنان رشد كند وانبوه شود كه) در هم فرو رود، پس ناگهان خشك شود، آن چنان كه بادها پراكنده اش كنند و خداوند بر هر چيزى تواناست. 🌿🌿🌿 تفسیرنور: در آيه، سخن از رويش وسرسبزى زمين وفرارسيدن قهر الهى وسوختن و خاكستر شدن آنهاست، تا درس عبرتى براى مردمان مغرور وغافل از خدا باشد.(39) آرى، دنيا همچون گياه بى ريشه اى است كه با اندك بارانى سبز و با اندك بادى خشك مى شود، البتّه آنچه باقى مى ماند، عمل انسان است. چنانچه در ديوان منسوب به اميرالمؤمنين عليه السلام مى خوانيم: يا مَن بدنياه اشتَغل قد غَرّه طُول الأمل ----- 39) نظير اين آيه در آيه ى 24 سوره ى يونس با تفصيل بيشتر و آيه 20 سوره ى حديد آمده است. 🌿🌿🌿 - پيامبر خدا براى بيان حقايق و هدايت مردم، مأمور به استفاده از تمثيل است. «واضرب لهم مثل الحياة الدنيا» - يكى از اصول تربيت و تبليغ، استفاده از مثل هاى قابل فهم عموم و طبيعى مى باشد. «واضرب لهم مثل... كماء انزلناه...» - هر بهارى را خزانى و هر وصالى را فراقى است. «نبات... هشيماً» - به جلوه هاى زودگذر دنيا دلخوش و مغرور نشويم و به آينده ى پايدار بينديشيم. «فاصبح هَشيماً تَذْروه الرّياح»
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
📌 هادی مهرانی معلوم الحال که به توهین و فحاشی به نظام و بزرگان معروف است مرید آقای علوی تهرانی شدند چون ایشان به رائفی پور حمله کرده است. 📌 رحمت الله بیگدلی هم که به لجن پراکنی در کف توییتر علیه نظام معروف است در توییتر عنوان آیت الله به آقای علوی و تبریزی دادند و ازشون تشکر کردند. 📌 هر کس نداند که این خط حمله به رائفی پور سیاسی است نه از روی غیرت دینی هیچ بویی از سیاست نبرده است. یاعلی
✨﴾﷽﴿✨ 🔴❗️خداوند عزوجل از میان بندگان مؤمنش آن بنده‌ای را دوست دارد که بسیار دعا کند، پس بر شما باد دعا در هنگام سحر تا طلوع آفتاب، زیرا آن، ساعتی است که در‌های آسمان در آن هنگام باز گردد و روزی‌ها در آن تقسیم گردد و حاجت‌های بزرگ بر آورده شود. 📚کافی، ج 2، ص478 🤲اللهم عجل لولیک الفرج
16.45M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
◻️◽️▫️سه جا امیرالمومنین علی علیه السلام را ملاقات خواهیم کرد اگر ... 💠«الحارثِ الهَمْدانی: اتَیتُ امیرَ‌المؤمنینَ (علیه‌السّلام) ذاتَ یومٍ نِصفَ النّهارِ فقالَ: ما جاءَ بک؟ قلتُ: حُبُّک و اللّهِ، قالَ (علیه‌السّلام): ان کنتَ صادِقا لَتَرانی فی ثلاثةِ مَواطِنَ: حَیثُ تَبلُغُ نَفسُک هذهِ و اوماَ بیدِهِ الی حَنجَرَتهِ و عندَ الصِّراطِ، و عندَ الحَوضِ.» 🔶«حارث همدانی: نیمروزی نزد امیر مؤمنان (علیه‌السّلام) رفتم. فرمود: چه چیز تو را بدین جا کشانده است؟ عرض کردم: به خدا قسم که محبّت به تو. 👈 فرمود: اگر راست بگویی، بی‌گمان در سه جا مرا خواهی دید: زمانی که جانت به این‌جا رسد و با دست خود به حنجره‌اش اشاره کرد و هنگام گذشتن از صراط و در کنار حوض [کوثر].» 📚الدعوات، ص ۲۴۹، ح ۶۹۹ 🤲اللهم عجل لولیک الفرج
🇵🇸 رهپویان بصیرت🇮🇷
🌳شجره آشوب« قسمت سی و نهم » 📌بررسی نفوذی های بنی امیه در حکومت امیرالمومنین علیه السلام 🔻 برخی اصح
🌳شجره آشوب« قسمت چهلم » 📌بررسی نفوذی های بنی امیه در حکومت امیرالمومنین علیه السلام 🔻اما بعدا خواهیم دید که در جنگ صفین، حضرت دقیقا برعکس جمل عمل کرد. رویکرد امام در جمل، نگاه به برادران مسلمانی است که از سر دنیا طلبی و برای رسیدن به اغراض دنیوی به جنگ با امام برخاستند. 🔻دلایل ما برای اثبات این موضوع به شرح زیر است: 🔻1.در روایتی از امام صادق علیه السلام آمده است: « سیره علی در مورد اهل بصره، از آنچه خورشید بر آن می تابد، برای شیعیان بهتر بود. زیرا او می دانست بعد از خودش، قدرت در دست دشمن می افتد و اگر بخواهد آن ها را به اسارت بگیرد، آن ها نیز پس از او، شیعیان را به اسارت خواهند گرفت.» 🔻 این روایت بیانگر این است که حضرت قصد سرکوب سران را نداشت، بلکه بیشتر هدف کاهش هزینه و دفع فتنه بود؛ چه اینکه اگر می خواست می توانست بعد از جمل، کسانی امثال عایشه، مروان، سعید بن عاص و ولید بن عقبه را به اسارت بگیرد. اگر امام مروان را می کشت، بعدها قطعا بنی امیه برای انتقام، شیعیان امام را به اسارت می گرفتند یا آن ها را می کشتند. به علاوه روایت فوق، تأیید همان نظری است که رویکرد امام در فتنه، کاهش هزینه و جمع کردن غائله با کمترین میزان تلفات در حال و آینده است. 🔻 امام نه تنها در فتنه، تلاش داشت تا غائله را با هزینه پایین ختم کند بلکه سعی می کرد، با آینده نگری از میزان خسارات و تلفات بر شیعه بکاهد. 🔻2.احنف بن قیس به امام علی گفت: یا علی، قوم ما در بصره گمان می کنند اگر بر آن ها پیروز شوی، مردان آنها را میکشی و زنانشان را به اسارت می بردی... 📚 کتاب شجره آشوب 💬 نویسندگان: آقایان یوسفی و آقامیری ↩️ ادامه دارد...