❤️👸🔸👸❤️
1⃣حُبّ نسبت به زن
✅امام علی(ع) به خاطر حبّ به زن کشته شد!
در سال ۴۰ هجری، سه تن از خوارج همدیگر را در مکه ملاقات کردند و با هم به مذاکره پرداختند و پس از اتمام مراسم حج، سوگند یاد کردند که سه تن را که به اعتقاد خودشان مسئول وضع اسفبار مسلمانان بودند را بکشند.
و با انگیزه ی انتقام از کشتار یارانشان در نهروان، آنها را از میان بردارند.
سپس یکی روانه شام شد تا معاویه را بکشد و دیگری روانه ی مصر شد تا عمرو عاص را ترور کند و عبدالرحمن بن ملجم مرادی هم برای به شهادت رساندن علی بن أبی طالب(ع) روانه ی کوفه شد.
مکان کشتن را در حین نماز و زمان روز کشتن را ۱۷ ماه رمضان تعیین نمودند.(۱)
در کوفه، عبدالرحمن پیش مردان قبیله اش کنده رفت.
اما نیتش را بر ملا نکرد، چرا که می ترسید در همه جا فاش شود.
روزی گروهی از قبیله ی تیم الرباب را دید که برای ده تن از کشتگانشان در نهروان عزاداری می کردند و در میان آنان زنی زیبا رو به نام قُطامه بنت شجنه را دید که برای پدر و دوبرادرش که در جنگ نهروان توسط امام علی(ع) کشته شده بودند، عزاداری می کرد.
ابن ملجم دلباخته ی قطامه شد، و بعدها از وی خواستگاری نمود.و...
و...👇👆
قطامه پذیرفت به شرطی که مهریهاش ۳۰۰۰ درهم، یک کنیز و یک غلام و دیگری کشتن علی(ع) باشد.(کابین خون)!
چون وی در جنگ نهروان پدر و برادرش را از دست داده بود و در فکر انتقام گیری از امام علی(ع) بود.
عزم عبدالرحمن نسبت به قتل حضرت(ع) جزم شد و قطامه نیز نه تنها به عبدالرحمن در انجام این امر پافشاری کرد، بلکه خود نیز کمکش کرد و فردی به نام وردان از قبیله اش را به کمک وی فرستاد.
به نقلی قطامه شمشیر ابن ملجم را گرفت و آن را صیقل داد و در زهر خواباند و شب نوزده ام شمشیر را به وی تحویل داد.
شب قبل از واقعه، قطامه با این دو تن در مسجد اعظم کوفه دیدار کرد!
صبح روز ۱۹ ماه رمضان فرا رسید، ابن ملجم وارد مسجد شد، اندکی بعد محاسن مولا(ع) به خون سرش خضاب شد و ناله ی 《فزت ورب الکعبه》طنین انداز شد.(۲)
📚منابع:
۱)مقاتل الطالبیین اصفهانی، ج۱، ص۱۹
۲)الطبقات الکبری ابن سعد، ج۳،
✅امام حسن مجتبی(ع) به خاطر حب به مال کشته شد!
بعد از صلح امام حسن(ع) با معاویه، حضرت(ع) از کوفه به مدینه رفت، اما امام(ع) همچنان برای معاویه خطری بزرگ محسوب می شد.
معاویه بعد از اینکه پایه های حکومتش را در شام و بلاد اسلامی محکم ساخت در صدد کشتن حضرت(ع) برآمد، تا اینکه به این نتیجه رسید که حضرت(ع) را به واسطه ی همسرش جعده به قتل برساند.
پس معاویه با دسیسه و تطمیع جعده در وعده مالی به مقدار صد هزار درهم و ازدواج با فرزند خویش یزید، او را راغب ساخت تا به امام حسن(ع) زهر دهد.(۱)
جعده نیز با وساطت و پافشاری پدرش اشعث و دیگران پذیرفت.
جعده گمان میکرد همین که امام حسن(ع) را از میان بر دارد، عروس خلیفه می گرددو مال فراوانی نصیبش می شود.
تا اینکه روزی امام حسن(ع) روزه بود، جعده زهر را در شیر ریخت و در هنگام افطار به امام(ع) داد، امام مقداری از آن را نوشید و بلافاصله زهر را احساس کرد و فرمود:
«انا لله وانا الیه راجعون»!
جعده پس از زهر دادن به امام حسن(ع)، مورد نفرین حضرت قرار گرفت.(۲)
از آن پس، حضرت(ع) پیوسته لختههای خون بالا میآورد و این وضع۴۰ روز ادامه داشت تا سرانجام در روز هفت صفر سال ۵۰ هجری، پس از وصیت به برادرش، امام حسین(ع) به شهادت رسید.(۳)
📚منابع:
۱)الارشاد شیخ مفید، ج۲، ص۱۶
۲)مروج الذهب مسعودی، ج۳، ص۱۸۲
۳)مقاتل الطالبین اصفهانی، ج۱
✅امام حسین(ع) به خاطر حب به مقام کشته شد!
عمر بن سعد از سوی عبیدالله بن زیاد به دستور یزید به عنوان فرماندهی سپاه مقابل امام حسین(ع) انتخاب شد.
که در صورت از میان برداشتن حضرت(ع) حکومت ری(عراق عجم) را صاحب خواهد شد.
پس عمر بن سعد روز سوم به کربلا آمد و پیکی به سوی امام(ع) فرستاد.
فرستاده ی عمربن سعد نزد امام(ع) آمد. ونامه ابن سعد را به امام(ع) تقدیم نمود و عرض کرد :
چرا به دیار ما آمده اى؟
حضرت(ع) فرمود:
《از طرف من به امیرت بگو، من خود به این دیار نیامده ام، بلکه مردم این دیار، مرا دعوت کردند تا به نزدشان بیایم تا با من بیعت کنند و مرا از دشمنانم بازدارند و یاریم نمایند، پس اگر ناخشنودند از راهى که آمده ام باز مى گردم.》
وقتى فرستاده عمرسعد بازگشت و او را از جریان امر با خبرساخت، ابن سعد گفت :
امیدوارم که خداوند مرا از جنگ با حسین(ع) برهاند.
آنگاه این خواسته ی امام را به اطّلاع «ابن زیاد» رساند ولى او در پاسخ نوشت :
از حسین بن على(ع) بخواه، تا او و تمام یارانش با یزید بیعت کنند.اگر چنین کرد، ما نظر خود را خواهیم نوشت..!
چون نامه ابن زیاد به دست ابن سعد رسید، گفت :
تصوّر من این است که عبیدالله بن زیاد، خواهان عافیت و صلح نیست!
عمربن سعد، متن نامه عبیدالله بن زیاد را نزد امام حسین(ع) فرستاد.
امام حسین(ع) فرمود :
《 من هرگز به این نامه ابن زیاد پاسخ نخواهم داد.
آیا بالاتر از مرگ سرانجامى خواهد بود؟! خوشا چنین مرگى!》
تا اینکه روز هشتم محرم فرا رسید!
امام حسین(ع) قاصدى نزد عمربن سعد روانه ساخت که مى خواهم شب هنگام، در فاصله دو سپاه با هم ملاقاتى داشته باشیم.
چون شب فرا رسید، ابن سعد با بیست نفر از یارانش و امام حسین(ع) نیز با بیست تن از یاران خود در محلّ موعود حضور یافتند.
امام(ع) به یاران خود دستور داد تا دور شوند ،تنها عبّاس(ع) برادرش و على اکبر(ع) فرزندش را نزد خود نگاه داشت. همین طور ابن سعد نیز به جز فرزندش حفص و غلامش، به بقیّه دستور داد، دور شوند.
ابتدا امام(ع) آغاز سخن کرد و فرمود : 《وَیْلَکَ یَابْنَ سَعْد اَما تَتَّقِی اللّهَ الَّذِی اِلَیْهِ مَعادُکَ؟
اَتُقاتِلُنِی وَ اَنَا ابْنُ مَنْ عَلِمْتَ؟
ذَرْ هوُلاءِ الْقَوْمَ وَ کُنْ مَعی، فَاِنَّهُ اَقْرَبُ لَکَ اِلَى اللّهِ تَعالى!》
واى بر تو، اى پسر سعد!
آیا از خدایى که بازگشت تو به سوى اوست، هراس ندارى؟
آیا با من مى جنگى در حالى که مى دانى من پسر چه کسى هستم؟
این گروه را رها کن و با ما باش که این موجب نزدیکى تو به خداست.
ابن سعد گفت : اگر از این گروه جدا شوم مى ترسم خانه ام را ویران کنند.
امام(ع) فرمود : 《اَنَا اَبْنیها لَکَ》
من آن را براى تو مى سازم!
ابن سعد گفت: من بیمناکم که اموالم مصادره گردد.
امام(ع)فرمود:
《اَنَا اُخْلِفُ عَلَیْکَ خَیْراً مِنْها مِنْ مالِی بِالْحِجاز》
من از مال خودم در حجاز، بهتر از آن را به تو مى دهم!
ابن سعد گفت: من از جان خانواده ام بیمناکم.
امام حسین(ع) هنگامى که مشاهده کرد ابن سعد از تصمیم خود باز نمى گردد، سکوت کرد و پاسخى نداد و از وى رو برگرداند و در حالى که از جا بر مى خاست، فرمود :
《مالَکَ، ذَبَحَکَ اللّهُ عَلى فِراشِکَ عاجِلا، وَ لا غَفَرَ لَکَ یَوْمَ حَشْرِکَ، فَوَاللّهِ اِنِّی لاَرْجُوا اَلاّ تَاْکُلَ مِنْ بُرِّ الْعِراقِ اِلاّ یَسیراً》
تو را چه مى شود! خداوند به زودى در بسترت جانت را بگیرد و تو را در روز رستاخیز نیامرزد. به خداسوگند! من امیدوارم که از گندم عراق، جز مقدار ناچیزى، نخورى!
ابن سعد گستاخانه به استهزا گفت :
(وَ فِی الشَّعیرِ کِفایَهٌ عَنِ الْبُرِّ)
جو عراق مرا کافى است!(۳)
تا این که روز عاشورا حضرت(ع) به دستور عمربن سعد شهید و دست ابن سعد به خاطر رسیدن به حکومت ری به خون حسین(ع) آغشته شد.
📚منابع:
۱)مقتل الحسین(ع) خوارزمی، ج۱، ص۲۴۱
۲)اخبارالطوال دینوری، ص۲۵۳
۳)بحارالانوار مجلسی، ج۴، ص۳۸۳
♦️هیچ یک از اینان به مراد خود نرسیدند و آخرت خود را به خاطر حب به زن و مال و مقام تباه کردند.
1⃣عبدالرحمن بن ملجم مرادی بعد از شهادت امام علی(ع) که در زندان به سر می برد، از باب قصاص توسط امام حسن مجتبی(ع) با شمشیر خودش به قتل رسید.
2⃣جعده بنت اشعث بعد از انجام ماموریت از مدینه به شام آمد، ولی معاویه به وی اعتنایی نکرد و وی را ناکام از قصر بیرون راند و با کنایه گفت:
تو به فرزند رسول خدا(ع) ترحم نکردی!
می ترسم یزید را هم همچون وی به قتل برسانی!
3⃣عمر بن سعد نیز بعد از به شهادت رساندن امام حسین(ع) از رسیدن به حکومت ری ناکام ماند و بعدها توسط مختار ثقفی به قتل رسید.
والسلامـ
جلالی
May 11
" اين متن طلاست "
تولد انسان روشن شدن
کبریتی است و
مرگش خاموشی آن!!
بنگر در این فاصله چه کردی؟
گرما بخشیدی....؟؟!!
یا "سوزاندی...."
@Abraar
عراقچی در مسقط:
🔹هرگونه گفتگوی مستقیم یا غیرمستقیم با آمریکا را رد می کنم.
🔹جمهوری اسلامی ایران خواهان افزایش تنش در منطقه نیست.
🔹اعمال تحریم علیه ایران یک تجربه شکست خورده است که پیش از این بارها امتحان شده بود.
@Abraar
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
✅ وضعیت بد اقتصادی کشور در دوران پهلوی از زبان شاپور بختیار
این کلیپ برای آن دسته از افرادی که میگویند اگر شاه میماند ژاپن میشدیم و هم اکنون جز کشورهای پیشرفته دنیا بودیم و ...
↶【بهکانال ابرار بپیوندید】↷
eitaa.com/Abraar
🌷رفیق شـهیـد یعنی:🌷🌷🌷
⇜توے اوجِ ناامیدے..
بین تو و خـدا💕
یه جـورے #دستت رو بگیره
که متوجه نشی😌
#رفاقت_تاشهادت❤️
🌷 نذر لبخند شهدا گناه نکنیم 🌷
#شبتون_شهدایی💫
بخشی از سوره بقره (آیه ۲۱۶)
وَعَسَىٰٓ أَنْ تَكْرَهُوا شَيْئًا وَهُوَ خَيْرٌ لَكُمْ وَعَسَىٰٓ أَنْ تُحِبُّوا شَيْئًا وَهُوَ شَرٌّ لَكُمْ وَاللَّهُ يَعْلَمُ وَأَنْتُمْ لَا تَعْلَمُونَ (۲۱۶)
چه بسا #چیزی را خوش نداشته باشید، حال آن كه خیرِ شما در آن است. و یا چیزی را دوست داشته باشید، حال آنكه شرِّ شما در آن است. و خدا #میداند، و شما نمیدانید.
✨🌺💚🌺✨
🍃
💥سؤالاتی که عمر و ابوبکر در روز غدیر از پیامبر پرسیدند!
عمر و ابوبکر چه سؤالی در روز غدیر از پیامبر خدا پرسیدند؟ در روایتی ضمن شرح ماجرای غدیر سؤالات مختلف مردم از پیامبر نقل شده است. از جمله آن سؤالاتی است که عمر و ابوبکر پرسیدند:
🍃فقام أبو بكر و عمر، فقالا: يا رسول اللَّه هؤلاء الآيات خاصّة في عليٍّ عليه السلام؟ قال: بلى فيه و في أوصيائي إلى يوم القيامة. قالا: يا رسول اللَّه بيِّنهم لنا. قال: عليٌّ أخي و وزيري و وارثي و وصيّي، و خليفتي في أمّتي، و وليّ كلّ مؤمن بعدي، ثمّ ابني الحسن، ثمّ الحسين، ثمّ تسعة من ولد ابني الحسين، واحد بعد واحد، القرآن معهم، و هم مع القرآن، لا يفارقونه و لا يفارقهم حتى يردوا عليَّ الحوض
🍃پس ابو بكر و عمر برخاستند و گفتند: يا رسول اللّه: اين آيات در مورد على عليه السّلام خاصّه است؟ فرمود: بلى، درباره او و درباره اوصياء من است تا روز قيامت، گفتند بيان فرما ايشان را (اوصياء خود را) براى ما، فرمود: على عليه السّلام برادر من و وزير من و وارث من و وصيّ و خليفه من است در امّت من، و وليّ هر مؤمن است بعد از من، سپس دو فرزندم اول حسن و پس از او حسين، پس از او نه تن از فرزندان پسرم حسين هر يك پس از ديگرى، قرآن با آنها است و آنها با قرآنند، از قرآن جدا نشوند و قرآن از آنها جدا نشود تا بر من كنار حوض وارد شوند.
📚 الغدير في الكتاب و السنة و الأدب، ج1، ص337.
#أشهَدُأَنّعَلیاًولیَّالله✨💚🌺
@Abraar
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
⛔️حسن روحانی: کلید تحولات مثبت در اختيار واشنگتن است!!!!!!!
🇮🇷 @Abraar
💥
✅بیانات مقام معظم رهبری در مورد
فضاهای مجازی
👇👇👇
فضای مجازی میدان مبارزه است و
مبارزه بوده و هست و خواهد بود، فقط شکل و نوع آن تفاوت کرده است.
مبارزه مرد میخواهد نه انسان بیکار.
همانطور که در دوران جنگ مسلحانه و به تعبیری “جنگ سخت” مردانی حضور یافتند که:
خانواده داشتند،
درس و دانشگاه داشتند،
کار و زندگی داشتند.
بیکار نبودند، ولی بزرگترین کارشان شد دفاع از اسلام و انقلاب و از همه چیز خود گذشتند و ایثار نمودند.
اکنون نیز در میدان “جنگ نرم” باید حضور یافت. ما که لیاقت بیش از این را نداریم و از هیچ چیزمان نگذشتیم جز اوقات فراغت خود برای دفاع به حد توان و وسع خود.
لا یکلف الله نفسا الا وسعها
به فرموده رهبر انقلاب؛
فضای مجازی به اندازه انقلاب اسلامی اهمیت دارد و عرصه فرهنگی عرصه جهاد است.
اگر از فضای مجازی غافل شویم اگر نیروهای مؤمن و انقلابی این میدان را خالی کنند مطمئنا ضربه خواهیم خورد.
هر کس به اندازه وسع و توان و هنر خود باید در این میدان حضور یابد.
۱- گاهی انسان حرف حق را می تواند با استدلال قوی و با زبان شیوا و هنرمندانه بیان کند که این حرف به گوش و چشم هزاران و شاید میلیونها مخاطب برسد.
۲- گاهی شاید ما حرفی برای گفتن نداشته باشیم اما می توانیم انعکاس کارهای خوب و هنری دیگران در فضای مجازی بشویم.
۳- گاهی با یک کلام، یک جمله می توانیم باعث تقویت روحیه جناح مؤمن انقلابی فعال در فضای مجازی بشویم.
به اعتقاد من، امروزه ذکر مستحبی بعد از نماز ما، کار فرهنگی و جهادی در فضای مجازی است.
به فرموده رهبر فرزانه انقلاب:
رایانه و فضای مجازی که الان در اختیار شماست اگر بتوانید اینها را یاد بگیرید، می توانید یک حرف درست خودتان را به هزاران مستمعی که شما آنها را نمی شناسید، برسانید. این فرصت فوق العاده ای است مبادا این فرصت ضایع شود. اگر ضایع شد، خدای متعال از من و شما در روز قیامت سوال خواهد کرد. ۹۱/۷/۲۰
البته ورود در فضای مجازی احتیاج به؛ ایمان، علم، ذوق و سلیقه و هنر
دارد و بزرگترین آفت این کار گرفتار شدن به؛ غرور، سیاست زدگی، حسادت، سطحی نگری، روز مرگی می باشد.
دشمن دارد با این ابزار ایمان و غیرت و اعتقادات جوانان ما را نشانه می گیرد و در سایه بی عرضگی و بی لیاقتی بعضی از مسئولان فرهنگی و رسانه ای کشور، تا حدودی در این جنگ موفق بوده است.
باید جواب کار فرهنگی باطل آنان را با کار فرهنگی حق داد.
🇮🇷 @Abraar
@imam_mahdi_aj
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🍃
🎥 شبی که خدا با من سخن گفت ...
🔶 ماجرای شیرین و جذاب #تشرف یک برادر استرالیایی به #اسلام
💥 برای #دوستانتون خصوصا غیر مسلمانان بفرستید ...
✅ #پیشنهاددانلود
↶【بهکانال ابرار بپیوندید】↷
🇮🇷eitaa.com/Abraar
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
♻️ ناگفتههایی از انفجار دفتر نخست وزیری
🔰 اگر در باره شهادت مکتبیترین رییس جمهور کشورمان و ولاییترین نخست وزیر جمهوری اسلامی، ابهام و سئوال دارید، دیدن این مستند را از دست ندهید.
مستند «پرونده ناتمام» حاصل پژوهشی پنج ساله در یکی از پیچیده ترین پروندههای امنیتی تاریخ جمهوری اسلامی است؛ انفجار دفتر نخست وزیری در هشتم شهریور سال 1360 .
برخی از شاهدان، مطلعان و متهمان این پرونده علیرغم پیگیریهای متعدد حاضر به مصاحبه تصویری نشدهاند. این مستند به پرسشهای زیادی که برای عموم مردم و بویژه نسلهای دوم ، سوم و چهارم انقلاب مطرح است و تاکنون بی پاسخ مانده پاسخ میدهد.
@Abraar